لوگو صبا ویزا
هلند کشوری مناسب برای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در هلند

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه سرمایه گذاری در هلند و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

هلند که در میان لیست 10 کشور برتر برای تجارت به انتخاب بلومبرگ قرار دارد و یک مقصد تجاری عالی در سطح جهانی است. از مزایای سرمایه گذاری در هلند می‌توان به ثبات اقتصادی کلان، فضای مالی رقابتی، زیرساخت‌های خوب، کیفیت آموزش، درجه بالایی از نوآوری و کارآفرینی اشاره کرد. به همین دلیل بسیاری از سرمایه گذاران و شرکت‌های چند ملیتی خارجی سرمایه گذاری در کشور هلند را انتخاب کرده‎اند. در ادامه بیشتر در مورد مزایای سرمایه‌گذاری در این کشور و روش‌های مرسوم برای این کار پرداخته می‌شود.

فهرست عناوین

یک مکان استراتژیک در اروپا

موقعیت استراتژیکی هلند راه مناسبی را برای دسترسی به بازارهای اروپا، خاورمیانه و آفریقا فراهم می‌کند. موقعیت جغرافیایی مرکزی کشور، همراه با قابلیت دسترسی و زیرساخت های عالی، تنها برخی از دلایلی است که بسیاری از شرکت های اروپایی، آمریکایی و آسیایی تمایل به سرمایه گذاری در هلند دارند.

جو مالیاتی رقابتی

سیستم مالیاتی هلند یک برای شرکت های بین‌المللی و سرمایه گذار خارجی بسیار مناسب است. در واقع نرخ مالیات با توجه به روش سرمایه گذاری در هلند متفاوت است، اما نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی به ویژه برای شرکت‌های مشارکتی و تعاونی بسیار کم است.

زیرساخت‌های برجسته و قدرتمند لجستیکی و فنی

 بندر روتردام در هلند بزرگترین و مهمترین بندر اروپا است و فرودگاه اسکیپول آمستردام نیز از نظر جابجایی مسافر در رتبه چهارم اروپا و از نظر حمل بار در رتبه سوم این قاره قرار دارد. کشور هلند همچنین یکی از برترین کشورهای در زمینه شبکه حمل و نقل گسترده در جهان شناخته می‌شود و بنابراین فرصت‌های مناسبی برای سرمایه گذاری در صنعت الکترونیک، ارتباطات و برون سپاری فراهم می‌کند تا به راحتی با دیگر نقاط دنیا در ارتباط باشند.

سیستم‌های ارتباطی پیشرفته و اینترنت پرسرعت

استفاده سریع از جدیدترین فناوری رایانه‌ای و تلفنی، هلند را به پایگاه ایده آلی را برای شرکت‌هایی خارجی فراهم خواهد کرد که قصد دارند، از فناوری روز بعد از سرمایه گذاری در هلند استفاده کنند. این امر ارتباط با سایر نقاط و بازارهای دنیا را نیز آسان‌تر می‌کند.

محیط مساعد برای نوآوری

رویکرد باز در زمینه نوآوری و مشارکت عمومی و خصوصی در این زمینه به شرکتهایی که مایل به تسریع در فرآیندهای تجاری خود هستند، یک محیط فنی مناسب را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، سیاست‌های دوستانه دولت نیز داشته است منادی ایجاد کسب و کار با خلاقیت، همکاری و اعتماد به روش‌های علمی پذیرفته شده در کشور است. بنابراین مکان هلند را به عنوان یکی از مراکز پیشرو در نوآوری در جهان تأمین کنید.

دیدگاه بین المللی و گشودگی برای سرمایه گذاران خارجی

این امر ریشه در فرهنگ هلند دارد و منجر به سرازیر شدن ثروت از سمت سرمایه گذاران خارجی به سمت هلند شده است. نیروی کار هلندی از بهترین افراد تحصیل کرده، انعطاف پذیر و با انگیزه هستند. متخصصان هلندی از نظر مهارت‌های زبان خارجی از بهترین افراد جهان هستند، بنابراین می توانند با موفقیت در یک محیط جهانی کار کنند و بدون مشکل با مشتریان و همکاران از سراسر جهان ارتباط برقرار کنند. بعلاوه، قانون هلند اجازه لازم برای دستیابی به نیروی کار، از جمله استخدام آسان کارگران خارجی در پستهای تخصصی به کارفرمایان ارائه می‌دهد.

کیفیت بالای زندگی

هلند سطح بالایی از زندگی را برای ساکنان خود را با نرخ مقرون به صرفه ایجاد و حفظ کرده است. برای همین عده زیادی قصد سرمایه گذاری در هلند دارند. هزینه‌های زندگی، مسکن، تحصیلات و فعالیت‌های فرهنگی کمتر از اکثر کشورهای اروپای غربی است. علاوه بر این، انبوهی از فعالیتهای مختلف برای اوقات فراغت برای همه در دسترس است.

روش‌های مختلف سرمایه گذاری در هلند

یکی از مسائلی که باعث جذابیت سرمایه گذاری در این کشور شده، قوانین کمتر سخت‌گیرانه نسبت به برخی کشورهای اروپایی است. همچنین تنوع زیادی در مورد روش‌های سرمایه گذاری در کشور هلند وجود دارد از جمله خرید خانه، ثبت شرکت، کارآفرینی و مواردی از این دست که هر کدام از آنها را به صورت جداگانه بررسی شده است.

خرید ملک راهی برای سرمایه گذاری در کشور هلند

خرید ملک راهی برای سرمایه گذاری در کشور هلند

خرید ملک یکی از اصلی‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در هلند به کار می‌رود. این امر برای متقاضیان خارجی چون شهروندان عادی این کشور است، یعنی فرد اگر اقامت دائم یا موقت داشته باشد می‌تواند برای خرید ملک اقدام کند. همچنین مزیت بزرگی که این شیوه از سرمایه گذاری در کشور هلند به همراه دارد، امکان دریافت وام بانکی برای خرید ملک است. البته گرفتن وام دارای پیچیدگی‌های خاص خود بود و فقط به افراد دارای اقامت در این کشور داده می‌شود.

مراحل خرید ملک در هلند

  • ابتدا نیاز به تنظیم قرارداد بین طرفین و امضا برای ثبت اولیه آن است.
  • بعد از تنظیم قرارداد باید مبلغ پیش پرداخت به صاحب ملک داده شود که معادل 10 درصد از مبلغ ارزش‌گذاری شده ملک است.
  • مرحله‌ی بعدی امضا کردن و نهایی کردن قرارداد است و ثبت آن در دفتر ثبت املاک هلند به نام کاتاسر که بین هزار تا سه هزار یورو کارمزد می‌گیرند.

 نکته مهم نهایی در مورد خرید ملک به عنوان یکی از روش‌های سرمایه گذاری در هلند این است که خریداران از منافع مالیاتی بهره‌مند خواهند شد. همچنین سرمایه شما با این روش ارزش خود را حفظ خواهد کرد. البته میزان هزینه مورد نیاز برای خرید ملک با توجه به منطقه انتخابی متفاوت است و پیش از خرید بهتر است تحقیقات خود را در این زمینه انجام دهید.

 ثبت شرکت راهکاری برای سرمایه گذاری در کشور هلند

اگر اهل کار هستید و به دنبال سرمایه گذاری صرف نیستید، بهتر است گزینه ثبت شرکت را به عنوان راهی جذاب برای سرمایه گذاری در هلند انتخاب کنید. این روش مزایای زیادی برای سرمایه گذار به همراه خواهد داشت. مهمترین مزایا ثبت شرکت این است که هلند هیچگونه تبعیضی را برای شهروندان اروپایی و غیر اروپایی در نظر نگرفته است و هر سرمایه گذاری می‌تواند در این کشور، شرکت ثبت کرده و تجارت خود را آغاز کنید. البته فراموش نکنید که پیش از هر کاری به یک بیزینس پلن قوی نیاز دارید تا ثبات شود شرکت شما توجیه اقتصادی و توانایی درآمدزایی دارد.

انواع شرکت‌هایی که در کشور هلند قادر به ثبت آن خواهید بود عبارتند از:

  • شرکت از نوع مشارکت عمومی: این مدل شرکت‌ها دارای مسئولیت نامحدود بوده و متشکل از چندین شریک تجاری است. این شرکت‌ها سود خود را با توجه به تعداد سهم بین شرکا تقسیم می‌کنند.
  • شرکت از نوع مسئولیت عمومی: این شکل از شرکت‌ها برای سرمایه گذاری در هلند به ویژه از نوع کلان و پرحجم است. میزان سرمایه مورد نیاز برای این کار حداقل داشتن 45000 یورو است. دارای مجمع سهامداران است و اداره آن بر عهده یک هئیت است.

مراحل ثبت شرکت در هلند برای سرمایه گذاری

در ابتدا باید تمام مدارک مورد نیاز و اطلاعاتی که برای ثبت شرکت نیاز است را ارائه دهید. همچنین نیاز به ارائه اطلاعات کاملی نیز در مورد موسسان و سهامداران شرکت است. برای این امر باید پاسپورت موسسان و سهامداران ارائه شود. ارائه طرح تجاری گام بعدی از مراحل سرمایه گذاری در هلند از طریق ثبت شرکت است.در واقع با این طرح شما ثابت می‌کنید که قصد راه اندازی شرکت یا کسب و کاری منحصر به فرد و توانمند در هلند را دارید.

بعد از این مراحل به فرد متقاضی گواهی لازم داده خواهد شد تا ثبت شرکت را انجام دهد. از این گواهی باید برای افتتاح حساب استفاده شود و سرمایه قید شده در طرح تجاری برای ثبت شرکت باید به حساب بانکی در این کشور واریز شود.

ارائه اسناد رسمی مربوط به ثبت شرکت در دفاتر ثبت به اتاق بازرگانی در هلند، ثبت نام برای پرداخت مالیات در سازمان امور مالیات و پر کردن فرم‌هایی مربوط به مالیات بردرآمد نیز از دیگر مراحل این مدل سرمایه گذاری در کشور هلند به شمار می‌رود.

مراحل ثبت شرکت در هلند برای سرمایه گذاری

کارآفرینی روشی دیگر برای سرمایه گذاری در کشور هلند

روش بعدی از راه‌های سرمایه گذاری در هلند که قصد بررسی آن را داریم کارآفرینی است. در واقع از سال 2015 این شکل از سرمایه گذاری خارجی در هلند به رسمیت شناخته شده و یکی از راه‌های اصلی برای کسانی است که دوست دارند به همراه سرمایه گذاری در این کشور، موفق به اخذ اجازه اقامت شوند.

یکی از شروط اصلی مهم برای کارآفرینی در هلند ارائه مدارکی و طرح‌هایی است که ثابت کند زمینه انتخابی برای راه‌اندازی کسب و کار پتانسیل رشد را دارد و کاملاً نوآورانه است. نکته مهم بعدی هم این است که اجازه اقامت برای کارآفرینی تنها برای یک سال اعتبار و رسمیت دارد. در صورتی که فرد متقاضی بعد از اقامت موقت ثابت کند کسب و کاری که راه انداخته کمک بزرگی به کشور هلند است و دارای پتانسیل رشد و شکوفایی از نظر اقتصادی است، وی موفق به دریافت اقامت دائم از طریق این روش سرمایه گذاری در هلند خواهد شد. تنها باید درخواست اقامت دائم خود را به اداره مهاجرت تسلیم کرد تا در مورد این امر تصمیم‌گیری شود.

شرایط و مدارک لازم برای سرمایه گذاری در کشور هلند

  • یافتن حمایت‌گر مالی و ثبت قرارداد با او
  • ارائه بیزینس پلن قوی
  • ثبت کردن بیزینس پلن مورد قبول در در اتاق بازرگانی هلند (kvk)
  • ارائه مدارکی که نشان‌دهنده تمکن مالی متقاضی برای راه اندازی کسب و کار و زندگی در این کشور است. بعد از این مراحل در صورت موافقت اداره مهاجرت می‌توان برای اخذ اقامت موقت اقدام کرد.

خرید اوراق قرضه دولتی در هلند؛ روش مناسب سرمایه گذاری در هلند

یکی از راه‌های مناسب که هم از جهت سرمایه گذاری در کشور هلند و هم جهت اخذ اقامت و کار در این کشور مفید است، خرید اوراق قرضه دولتی و سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری دولتی به شمار می‌رود.برای انجام این کار فرد باید بتواند طبق مدارک و اظهارنامه مالی ثابت کند سرمایه مورد نیاز برای این کار را دارد. بعد از خرید اوراق قرضه دولتی و مشارکت در صندوق‌های سرمایه ‌گذاری دولتی در هلند اجازه اقامت و اشتغال به مدت سه سال به فرد داده می‌شود.

خود حمایتی روش دیگر برای اقامت در هلند

تمکن مالی فرد متقاضی و اثبات آن، که با نام خود حمایتی شناخته می‌شود، یکی از راه‌های اقامت در اغلب کشورهای اروپایی از جمله هلند شناخته می‌شود. در این روش سرمایه گذاری در هلند فرد باید مدارکی را ارائه دهد که خود و همراهان وی از جمله همسر و فرزندان زیر سن قانونی، در حساب بانکی خود پس انداز مناسبی برای این امر دارند.

البته تنها داشتن حساب بانکی پرپول شرط این نوع سرمایه گذاری نیست، بلکه از هر کشوری قصد اقامت در هلند را از این طریق دارید، باید نشان دهید در کشور مبدأ پشتوانه مالی از جمله ملک، انواع دارای منقول و غیر منقول را دارید. در اصل این مدارک نشان‌دهنده توانایی فرد در مدت اقامت برای تأمین هزینه‌های خود بدون اشتغال و حمایت‌های دولتی است و از این جهت دارای اهمیت است.

با توجه به موارد گفته شده فرد قادر به کار نخواهد بود و برای همین توصیه می‌شود از دیگر روش‌های سرمایه گذاری در کشور هلند که بررسی شد، برای اخذ اقامت و اجازه کار در این کشور اقدام کنید. همچنین لازم به ذکر است که در سالهای اخیر قانون‌های مربوط به سرمایه گذاری در هلند از طریق خود حمایتی، محدودیت‌هایی را برای ایرانیان در نظر گرفته است و در دیگر کشورهای اروپایی چون فرانسه، اسپانیا و اتریش این امر امکان‌پذیر خواهید بود.

سخن پایانی

خرید ملک، راه‌اندازی یک کسب و کار نوپا و نوآورانه و ثبت شرکت به ترتیب به عنوان بهترین روش‌های سرمایه گذاری در هلند شناخته می‌شود. این کشور فرصت و پتانسیل مناسبی برای رشد و درآمدزایی دارد. با این وجود بهتر است قبل از هرگونه اقدامی جوانب قانونی این کار را بررسی کرده و مدارک لازم را به صورت کامل فراهم کنید. در صورتی هم که نیاز به راهنمایی دارید، بهتر است به صورت شخصی برای این امر اقدام نکرده و از یک موسسه مهاجرتی معتبر مثل موسسه حقوقی مهاجرتی صبا ویزا مشاوره دریافت کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 3]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید