لوگو صبا ویزا
تحصیل پزشکی در سوئد

شرایط تحصیل رشته های پزشکی در سوئد

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط تحصیل رشته های پزشکی در سوئد برای ایرانیان و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.
مشاوره رایگان

کشور سوئد در شمال اروپا و چهارمین کشور بزرگ این قاره می باشد. این کشور از لحاظ کیفیت زندگی، امنیت و رفاه در رده بالایی قرار دارد و از این رو شرایط مناسبی برای تحصیل در سوئد وجود دارد. پایتخت این کشور شهر استکهلم می باشد و اکثر جمعیت این کشور به دلیل آب و هوای معتدل در مناطق جنوبی سکونت دارند. کشور سوئد دانشجویان زیادی را در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی از تمام کشور ها پذیرا می باشد. تعدادی از دانشگاه های کشور سوئد مورد تأئید وزارت بهداشت ایران می باشد که رشته های پزشکی و دندانپزشکی جزء پرطرفدار ترین رشته های تحصیلی در این کشور می باشد. از آنجایی که زبان سوئدی زبان رسمی کشور می باشد، اکثر دوره ها به زبان سوئدی می باشد.

شایان ذکر است که علاوه بر زبان سوئدی، تحصیل به زبان انگلیسی در برخی دوره ها نیز امکانپذیر می باشد و به همین دلیل ارائه مدرک زبان انگلیسی دانشجویان برای پذیرش مورد نیاز می باشد. تحصیل در رشته پزشکی یکی از طولانی ترین دوره ها در این کشور است و شامل 11 ترم می باشد. شایان ذکر است که این دوره پنج سال و نیم به طول می انجامد و به صورت تمام وقت ارائه می شود. در ترم های اول فرد به عنوان دانشجوی پزشکی، دانش تئوری درباره آناتومی بدن انسان و چگونگی کارکرد اندام ها و اطلاعاتی درباره زیست سلولی، فیزیولوژی، ژنتیک و … کسب می کند.

قسمت دوم این دوره تمرکز روی انواع بیماری ها، علل بیماری، نحوه شیوع و راه های درمان می باشد. درس های اصلی شامل ایمنی شناسی، میکروبیولوژی، بیماری های گوش- حلق و بینی و .. می باشد.

تحصیل پزشکی در سوئد

تئوری و تمرین

دانشجویان رشته پزشکی از ابتدا باید با بیماران در ارتباط باشند. دانشجویان در یک هفته آموزشی در هر ترم برای گذراندن دوره کارآموزی همراه با سوپروایزر به بیمارستان اعزام می شوند و تدریس به صورت سمینار، کار گروهی و جلسات آزمایشگاهی و … انجام می شود.

در ابتدای ترم 5 آموزش تئوری و عملی زیر نظر پزشکان ماهر انجام می شود و فرصتی برای دانشجویان فراهم می شود که دانش تئوری خود را به صورت تخصصی گسترش دهند. اکثر دروس به صورت کتبی یا شفاهی سنجیده می شود و مهارت های عملی افراد نیز ارزیابی می شود.

رشته دندانپزشکی در کشور سوئد

رشته دندانپزشکی در کشور سوئد معمولا در 12 ترم و در دروس ارتودنسی ، پریودنتولوژی و امراض دهان و دندان برگزار خواهد شد. تحصیل در این رشته ها یک دوره پنج ساله و تمام وقت می باشد. این رشته های تحصیلی دردوره های جراحی دندانپزشکی عمومی و روانشناسی بالینی دندان برگزار خواهد شد.

این دوره ها درکشور سوئد به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود و لازمه ی آن مدرک زبان (آیلتس) 7 می باشد. شایان ذکر است که در پایان دوره تحصیلی مدرک این دوره به عنوان تخصص بهداشت دندان برای فرد صادر می شود.

آزمون TISUS

THE TEST IN SWEDISH FOR UNIVERSITY STUDIES

این آزمون برای نشان دادن تسلط به زبان سوئدی می باشد که برای  شروع کلاس های سوئدی مستلزم به قبولی در آن می باشید. این آزمون از سه بخش درک مطلب، قسمت نوشتاری و قسمت مصاحبه تشکیل شده است که دو قسمت اول به صورت کتبی و مصاحبه به صورت شفاهی می باشد.این آزمون هر سال چندین مرتبه برگزار می شود و افرادی که در خارج از سوئد ساکن هستند باید برای ثبت نام به سفارت سوئد مراجعه نمایند. هزینه این آزمون در داخل سوئد 1600 کرون سوئد و در خارج از سوئد 2000 کرون می باشد. شایان ذکر است که تنها قبولی در این آزمون مد نظر می باشد و نمره خاصی مورد توجه نمی باشد.

تحصیل پزشکی در سوئد

دانشگاه های رشته های پزشکی و دندانپزشکی در سوئد

  • دانشگاه گوتنبرگ
  • موسسه کارولینسکا
  • دانشگاه لینشوپینگ
  • دانشگاه لوند
  • دانشگاه اومئو
  • دانشگاه اوربرو
  • دانشکده پزشکی دانشگاه اوپسالا

هزینه تحصیل پزشکی در سوئد حدودا بین 8 تا 19 هزار یورو در سال می باشد.

مدارک مورد نیاز

  1. انجام آزمایشات پزشکی
  2. ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  3.  پاسپورت
  4. ارائه گواهی مهارت در زبان سوئدی (آزمون زبان TISUS )

برای اخذ پذیرش ارسال مدارک زیر به دانشگاه الزامی است

  • مدرک زبان انگلیسی: کسب حداقل نمره ی 7 در آزمون زبان آیلتس
  • ارائه یک موضوع تحقیقاتی
  • ارائه حساب بانکی جهت اثبات تمکن مالی
  • آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات و ترجمه مدارک
  • کپی و اصل شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه انگیزه نامه

میزان درآمد پزشکان در کشور سوئد

درآمد ماهیانه حدودا بین 35000 تا 85000 کرون در ماه معادل  3500 تا 8500 یورو در ماه می باشد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید