لوگو صبا ویزا
مناطق رجینال استرالیا

مناطق رجینال استرالیا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه مناطق رجینال استرالیا و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان

اگر استرالیا کشوری است که قصد دارید در آن تحصیلات خود را ادامه دهید، مناطق رجینال استرالیا یک گزینه عالی است که باید به علاوه‌ انتخاب‌های محبوب مانند سیدنی و ملبورن و بریزبن در نظر بگیرید. رشد مناطق رجینال را می‌توان با بیش از ۱۰۰۰ مورد بورسیه منطقه‌ای و معرفی ویزای فارغ‌التحصیلی تا 5 سال را اشاره نمود. از مزایای موسسات مستقر در مناطق رجینال می توان به سبک زندگی دلپذیر، تجربه‌ دانشگاهی منحصر به فرد، و مناظر طبیعی زیبا و فرصت‌های شغلی بالا اشاره نمود.  تحصیل در این مناطق از مزایا و معایب برخوردار است که در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم. در کل، مهاجرت و تحصیل در استرالیا فرصت فوق العاده‌ای برای پیشرفت شخصی و حرفه‌ای است. با این حال، وقتی افراد در نظر دارند به استرالیا مهاجرت کنند، اغلب تمرکز خود را بر شهرهای بزرگ مانند سیدنی و ملبورن معطوف می‌کنند. متأسفانه، با نادیده گرفتن مناطق رجینال، آن‌ها از بسیاری از مزایای آن باز می‌مانند. حتی مزایای بیشتری برای سکونت و تحصیل در استرالیای منطقه‌ای وجود دارد. مناطق منطقه‌ای در استرالیا کیفیت زندگی بالاتری، چشم‌اندازهای بهتری برای مهاجرت، و تجربه کامل‌تری از مقصد استرالیا فراهم می‌کنند.

تعریف مناطق رجینال (کم جمعیت) استرالیا

در استرالیا، تعریف رجینال در طول زمان به‌طور مکرر تغییر کرده است. با این حال، تا نوامبر 2019، مناطق رجینال به‌عنوان شهرها و شهرک‌هایی تعریف شده‌اند که خارج از شهرهای اصلی استرالیا مانند سیدنی، بریسبین و ملبورن واقع شده‌اند. از طرف دیگر، مناطق رجینال از شهرها و شهرک‌هایی به ‌سرعت در حال رشد مانند گلدکوست (Gold Coast)، هوبارت (Hobart)و جی‌لانگ (Geelong) تشکیل شده است. این شهرها تقریباً همان امکانات شهرهای بزرگ را دارند. به عنوان مثال، به رغم این‌که گلدکوست یک منطقه رجینال است ولی برخوردار از یکی از بزرگترین هتل‌های استرالیا می باشد.  بیشتر دانشجویان بین‌المللی که در استرالیا تحصیل می‌کنند، دانشگاه‌های شهرهای اصلی مانند سیدنی، ملبورن و بریزبین را انتخاب می‌کنند زیرا این شهرها مقصد بهترین دانشگاه‌های استرالیا می باشند. این شهرها پویا و پیشرفته از نظر فناوری به نسبت شهرهای کم جمعیت می باشند و از طرفی به دلیل تمرکز کسب‌وکارها، امکانات بهتری برای ارائه فرصت‌های کاری پاره‌ وقت و تمام وقت برای دانشجویان بین المللی فراهم می‌کنند. زیرا دانشجویان بین‌المللی، در گذشته، علاقه‌ای به تحصیل در شهرها و شهرک های کوچک را نداشتند.

با این حال، روندهای زندگی به تدریج در سال‌های اخیر تغییر کرده‌، زیرا دولت استرالیا سعی بر شناساندن خود به عنوان یکی از بهترین مقاصد تحصیل برای دانشجویان لیسانس، کارشناسی ارشد، کارشناسی ارشد و دکترا می‌باشد.

به باور عموم اکثر دانشجویان فقط در شهرهای اصلی تحصیل می‌کنند و استرالیا سعی بر تغییر این طرز فکر برآمده تا جایی که به منظور پر کردن این فاصله و تنوع در دانشجویان در سراسر استرالیا، سعی بر سرمایه گذاری در مناطق رجینال کرده تا توازن جمعیتی و امکانات در استرالیا برقرار کند.

اکنون، دولت استرالیا سعی بر جذب دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های رجینال را دارد. تحصیل در مناطق رجینال به فارغ‌التحصیلان پاداش‌های مالی بهتری را ارائه می‌دهند و همچنین امتیازهای اضافی برای افزایش شانس دریافت اقامت دائمی را می دهد. در  نتیجه، این نوع انگیزه‌ها بین دانشجویان بین‌المللی به شدت محبوب شده‌ و امروزه تعداد بیشتری از دانشجویان در دانشگاه‌های رجینال استرالیا ثبت نام می‌کنند.

تعریفمکانمزایا
شهرهای اصلیسیدنی – ملبورن – بریزبن· هیچ یک از مزایای رجینال برخوردار نخواهد بود.
شهرهای اصلی رجینالپرث – ادلاید – گلد کوست – سان شاین کوست – کانبرا – ولنگانگ – جیلانگ – هوبرت· برخورداری از یک سال اضافی برای ویزا پس از تحصیل
· همچنین 5 امتیاز اضافی برای ویزاهای Skilled worker
· برخوردای از لیست مشاغل رجینال
· الویت در پردازش ویزا رجینال
مناطق رجینال کشور استرالیا

مزایا تحصیل در مناطق رجینال چیست؟

1. فرصت های مهاجرت (اقامتی)

بی شک دریافت اقامت استرالیا یکی از بزرگترین چالش های پیش رو دانشجویانبین الملل می باشد. ولی تحصیل در مناطق رجینال استرالیا می‌تواند به شما فرصت‌های مهاجرتی فراوانی را ارائه دهد که اگر در یک شهر اصلی تحصیل می‌کردید، در دسترس شما نبودند.

اگر پس از اتمام تحصیلات خود می‌خواهید به طور دائمی در استرالیا بمانید، تحصیل در مناطق منطقه‌ای استرالیا یک راه عالی برای رسیدن به این هدف است. این به دلیل علاقه قوی دولت استرالیا به کاهش تراکم شهرهای اصلی و تشویق مردم به مهاجرت به مناطق منطقه‌ای است. دولت استراتژی‌هایی را برای جلب مهاجران به این مناطق ارائه کرده است.

یکی از این برنامه‌ها، تحصیل در مناطق منطقه‌ای استرالیا است که پنج (5) امتیاز را به آزمون امتیازات مهاجرت افزوده می‌کند. سپس، ویزای کار پس از تحصیل (PSW) به شما اجازه می‌دهد تا تا چهار (4) سال پس از فارغ‌التحصیلی در استرالیا بمانید تا کار کنید. این می‌تواند به شما کمک کند تا ویزای اقامت دائمی بگیرید.

از جمله مزایای مناطق رجینال می  توان به دسترسی به فهرست مشاغل رجینال (Regional Occupational List ) و شاخه فارغ التحصیلان (Graduate Stream) اشاره نمود که در آن فارغ التحصیلان این مناطق در الویت دریافت دعوتنامه های کاری از ایالت ها می باشند. به عبارت دیگر، دانشجویان رجینال شانس بیشتری به فرصت‌های شغلی نسبت به دانشجویان غیر رجینال دارند.

همچنین دانشجویانی که در مناطق رجینال تحصیل می‌کنند، در زمان مذاکرات برای توافقات مهاجرتی رجینال (DAMA)  اولویت دارند. فارغ‌التحصیلان بین‌المللی با مدرک کارشناسی یا بالاتر از یک دانشگاه رجینال  یک سال بیشتر ویزا پس ازتحصیل خواهند داشت. همچنین، اگر در مناطق رجینال زندگی و تحصیل کنید، در صورت درخواست برای اقامت دائمی پس از تحصیل، 5 امتیاز اضافی در آزمون امتیازات مهاجرت ماهر (skilled worker visa) دریافت خواهید کرد.

2. شرایط بهتر اقدام برای PR

پس از اتمام تحصیلات، شما فرصت‌های بیشتری برای حمایت مالی و دریافت اقامت دائمی (PR) خواهید داشت. در حالی که رشد شغلی و فرصت‌های شغلی در شهرهای اصلی کاهش می‌یابد، ولی در مناطق رجینال در حال رشد است و با افزایش ۱۳٪ در فرصت‌های شغلی در صنایع مختلف، شاهد افزایش بی‌سابقه‌ای هستیم. مناطق رجینال شغل‌های بهتری برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می کند که می توان به دندان‌پزشکی، مهندسی و مراقبت‌های بهداشتی اشاره نمود.

3. هزینه های زندگی پایین تر

اجاره در شهرهای اصلی مانند سیدنی و ملبورن ممکن است بسیار بالا باشد. از طرف دیگر، مناطق رجینال هزینه زندگی پایین‌تری را ارائه می‌دهند که شامل هزینه‌های مسکن و خوراک کمتری می باشد. اگر در مناطق رجینال زندگی کنید، اغلب از حمل و نقل عمومی ارزان‌تر و کمترین ترافیک بهره خواهید برد. به عنوان مثال، اجاره مسکن در دانشگاه نیو ساوت ولز (شهر اصلی – سیدنی) ممکن است تا هفته‌ای ۷۵۰ دلار بیشتر باشد.

در مقابل، اجاره مسکن در دانشگاه ولانگونگ که در یک منطقه رجینال واقع شده ممکن است کمتر از هفته‌ای ۵۰۰ دلار باشد. بنابراین دانشجوها می‌توانند بیش از ۳۵۰ دلار هفته‌ای صرفه‌جویی کنند. هزینه زندگی پایین‌تر می‌تواند فشار مالی که در حال تحصیل هستید را کاهش دهد.

4. بورسیه های تحصیلی

اگر به دنبال گزینه‌های تامین مالی برای دانشگاه هستید، بهترین گزینه تحصیل در مناطق رجینال می باشد. این یک فراخوان دولتی است که به موسسات رجینال اجازه می‌دهد دانشجویان داخلی و بین‌المللی را که می‌خواهند در مناطق رجینال تحصیل کنند، حمایت کنند واغلب تخفیف رو شهریه های این دانشگاه های اعمال می شود تخفیف شهریه از 5 درصد تا 30 درصد متفاوت می باشد. متقاضیان ممکن است تا ۱۵،۰۰۰ دلار تخفیف سالیانه دریافت کنند. برنامه دیگر بورسیه ‌های تحصیلی مؤسسه‌های بومی و منطقه‌ای (RRES) است که تا ۱۸،۰۰۰ دلار اعطا می‌کند.

معایب تحصیل در مناطق رجینال چیست؟

1. فرصت های شغلی به نسبت کمتر

مناطق رجینال اغلب فرصت‌های کمتری را برای یافتن کار ارائه می‌دهند. کمبود زیرساخت‌ها، منابع و تقاضا معمولاً به این معناست که فارغ‌التحصیلان باید پس از تکمیل مدرک خود به یک شهر یا هاب شهری بزرگتر منتقل شوند تا کار پیدا کنند. اما این نکته در نظر داشته باشید که شما می توانید حتی در منطقه رجینال در یک شهر بزرگ مانند ادلاید و یا پرت تحصیلی و کار کنید.

2. حمل و نقل ضعیف تر و کمبود امکانات

شهرهای به نسبت کوچکتر از امکانات به نسبت کمتری برخوردار هستند به نسبت شهر های اصلی. و همچنین امکانات تفریحی کمتر، سبک زندگی معمولی، گزینه‌های غذایی محدود و انزوا را می توان از دیگر معایب زندگی در مناطق رجینال برشمرد.

رجینال استرالیا

بهترین دانشگاه ها در مناطق رجینال استرالیا

بهترین دانشگاه های مناطق رجینال استرالیا به تفکیک ایالتی لیست شده است. در زیر 17 دانشگاه محبوب در ایالت های مختلف در مناطق رجینال آورده شده است که شما می توانید با تحصیل در این دانشگاه های از امتیازت تحصیل و زندگی در این مناطق بهره مند شوید.

  • ایالت وسترن استرالیا:

1.    The University of Western Australia (UWA)

2.    Curtin University

3.    Murdoch University

4.    Edith Cowan University

  • ایالت استرالیا جنوبی:

5.    The University of Adelaide

6.    Flinders University

7.    University of South Australia (UniSA)

  • ایالت کویینزلند:

8. Griffith University – Gold Cost Campus

9.    James Cook University

10. University of the Sunshine Coast

11. Bond University

  • ایالت نیوسالز وست:

12.  The University of Wollongong

13.  The University of Newcastle

  • ایالت ویکتوریا

14.  Deakin University – Geelong Campus

  • ایالت تاسمانیا:

15.  University of Tasmania

  • ایالت کانبرا:

16.  The Australian National University (ANU)

17.  University of Canberra

هزینه تحصیل در دانشگاه های مناطق رجینال

تحصیل در مناطق رجینال بصورت متوسط بین 20 تا 30 درصد ارزا نتر از مناطق پر جمعیت استرالیا می باشد. دانشگاه های سیدنی و ملبورن به نسبت شهریه های بالاتری به نسبت دانشگاه های شهر پرث دارند. برای مثال یک کورس مدیریت در دانشگاه Macquarie در شهرسیدنی شهریه بین 40000 تا 45000 دلار می باشد که این کورس در دانشگاه Edith Cowan در شهر پرث (با احتساب تخفیف 20 درصدی رو شهریه) مبلغ بین30000 تا 35000 دلار می باشد. همانطور که بالاتر اشاره شد، این دانشگاه های تمایل بیشتری به اختصاص اسکالرشیپ به دانشجویان بین المللی دارند تا دانشگاه های مناطق پر جمعیت.

هزینه زندگی در مناطق رجینال در قیاس با شهرهای پرجمعیت

1. هزینه مسکن

هزینه‌های مسکن ممکن است در شهرهای بزرگ مانند سیدنی و ملبورن، ۳۰-۵۰٪ بیشتر از شهرهای رجینال باشد.

 سیدنیملبورنبریزبنپرتادلایدهوبرتداروین
متوسط اجاره ماهیانه برای مسکن مبله با مساحت 85 مترمربع در منطقه گرانقیمت$3,526$2,511$2,680$2.239$2,118$2,210$2,355
متوسط اجاره ماهیانه برای مسکن مبله با مساحت 85 مترمربع در منطقه معمولی$2,508$1,837$2,068$1,719$1,621$1,699$1,353

2. حمل‌ونقل

هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی ممکن است ۲۰-۳۰٪ بیشتر در شهرهای بزرگ باشد به دلیل زیرساخت و پوشش بهتر.

3. خدمات

هزینه‌های خدماتی مانند برق، آب و اینترنت ممکن است بین شهرهای بزرگ و رجینال تفاوت چندانی

نداشته باشد، با تفاوت حدود ۵-۱۰٪.

4. خوراک و خرده‌فروشی

قیمت مواد غذایی ممکن است ۱۰-۲۰٪ بیشتر در شهرهای بزرگ باشد به دلیل تنوع و تقاضای بالاتر.

5. سرگرمی و رستوران

هزینه‌های سرگرمی و رستوران ممکن است در شهرهای بزرگ ۲۰-۴۰٪ بیشتر باشد به دلیل وجود گزینه‌های بیشتر و قیمت‌های بالاتر.

6. بهداشت

هزینه‌های بهداشتی بین شهرهای بزرگ و رجینال با تفاوت حدود ۵-۱۰٪ به دلیل تغییرات در خدمات تغییر چندانی ندارد،

برخی از ویزاهای مناطق رجینال

  1. ویزای زیرگروه ۴۹۱

این ویزا به متقاضیان ماهر اجازه می‌دهد تا تا پنج سال در مناطق مندرج در استرالیا زندگی و کار کنند. برای این ویزا، نیاز به حمایت از سوی دولت یکی از ایالت‌ها یا قلمروها یا یکی از اعضای خانواده وی که در یک منطقه منطبق منطقه‌ای زندگی می‌کند، وجود دارد.

  1. ویزای زیرگروه ۴۹۴

این ویزا به کارفرمایان در مناطق منطقه‌ای استرالیا اجازه می‌دهد که افراد ماهر از خارج از کشور را به‌عنوان نیروی کاری برای پر کردن شغل‌های ماهری که از بازار کار محلی پر نمی‌شود، حمایت کنند. این ویزا جایگزین ویزای مهاجرت مدعی منطقه‌ای (RSMS) زیرگروه ۱۸۷ شده است.

  1. ویزای زیرگروه ۴۸۹

این ویزا ویزای موقتی برای افراد ماهر است که توسط یک نهاد دولتی یکی از ایالت‌ها یا مناطق یا توسط یکی از اقوام مهاجرت معتبر در منطقه‌ای منظقه‌ای معین مورد تأیید قرار گرفته‌اند. این ویزا جایگزین ویزای مهاجرت مدعی منطقه‌ای (RSMS) زیرگروه ۱۸۷ شده است.

  1. ویزای زیرگروه ۸۸۷:

این ویزا ویزای اقامت دائمی برای افرادی است که حداقل دو سال در مناطق منظقه‌ای خاص استرالیا با یک ویزای موقت طراحی شده، مانده‌اند و حداقل یک سال تمام وقت در آنجا کار کرده‌اند.

  1. ویزای اقامت دائم زیرگروه ۱۹۱

به افرادی اجازه می‌دهد که دارندگان برخی از ویزاهای موقت رجینال، مانند زیرگروه ۴۹۱ یا زیرگروه ۴۹۴، برای اقامت دائم در استرالیا درخواست دهند. این مسیر ویزا برای متقاضیان واجد شرایطی که حداقل سه سال در یک منطقه منطبق منطقه‌ای از استرالیا زندگی و کار کرده‌اند در حالی که دارای یک ویزای موقت منطقه‌ای معتبر هستند، در دسترس است. ویزای زیرگروه ۱۹۱ طراحی شده است تا یک مسیر به اقامت دائم برای مهاجران ماهر فراهم کند که به توسعه اقتصادی مناطق رجینال کمک می‌کنند.

  1. ویزای مهاجرت زیرگروه ۱۸۷

اجازه می‌دهد تا افراد ماهری که توسط یک کارفرما در منطقه‌ای منطقه‌ای از استرالیا تأیید شده‌اند، برای همیشه در استرالیا زندگی و کار کنند. این ویزا جایگزین ویزای کار منطقه‌ای مهاجرت مدعی (RSMS) زیرگروه ۱۸۷ شده است.

مناطق رجینال در استرالیا

کدام مشاغل در مناطق رجینال بیشترین تقاضا را دارند؟

از آنجایی که مناطق رجینال در حال رشد و توسعه هستند، لذا میزبان فرصت‌های شغلی پر درآمد و جذاب نیز می باشند که قبلاً فقط در شهرهای بزرگ ارائه می‌شدند. در زیر پنج صنعت مورد تقاضا در استرالیای رجینال و برخی از نمونه‌های شغلی در هر یک از آن‌ها آورده شده است.

1. حوزه سلامت و بهداشت

بهداشت یک صنعت بسیار متنوع است که فرصت‌های شغلی بسیار خوبی ارائه می‌دهد. در واقع، صنعت بهداشت و کمک‌های اجتماعی بزرگترین صنعت استخدام‌کننده در استرالیا است، با تقریباً ۱۴.۸ درصد از نیرو کار که در این زمینه شغل دارند.

رشد شغلی این صنعت در بخش های رجینال بسیار قابل توجه بوده و نرخ رشد آن در سال ۲۰۲۱ به ۳۳ درصد رسیده است.

همچنین در فهرست اولویت‌های شغلی مهاجرت در سال  ۲۰۲۲ (PMSOL)، حرفه‌هایی مانند پرستاران، مراقبان سالمندان و معلولان و مراقبان کودکان همگی در ده شغل پرتقاضای استرالیا قرار داشتند.

نقش‌های فعلی مورد تقاضا: پرستاران، مراقبان سالمندان و معلولان، مراقبان کودکان، مسئولان پذیرش پزشکی، پزشکان عمومی و پزشکان مقیم.

2. صنعت ساخت و ساز

در بودجه دولت استرالیا برای سال ۲۰۲۲-۲۳، کشور به “ساخت استرالیا و تقویت مناطق” تعهد کرده است، یک برنامه چندجانبه که شامل بسیاری از زیرساخت‌ها و توسعه‌ها است. یکی از عناصر اصلی این برنامه، برنامه شتاب‌دهنده رجینال است، یک پروژه ۲ میلیارد دلاری که به چندین روش جامعی به رشد جوامع رجینال استرالیا کمک خواهد کرد. به عنوان مثال، مدیران ساختمانی به عنوان چهارمین شغل پرتقاضای لیست اولویت‌های مهارتی ۲۰۲۲ ذکر شده‌اند.

نقش‌های فعلی مورد تقاضا: مدیران ساختمانی، نصابان فلزات و دستگاه‌سازان، مهندسان عمرانی، مهندسان معدن.

3. کشاورزی

استرالیا یک کشور بزرگ با بخش کشاورزی پر رونق است؛ در واقع، بیش از نیمی از استفاده از زمین در استرالیا به فعالیت‌های کشاورزی اختصاص دارد. اکثر کارهای کشاورزی در مناطق رجینال انجام می‌شود.

نقش‌های فعلی مورد تقاضا: مزرعه داری، مدیران، محققان کشاورزی و مشاوران کشاورزی.

4. آموزش

در اوایل سال ۲۰۲۲، گزارش شد که کمبود معلمان در مناطق رجینال بدترین حالت خود را در بیش از ۲۰ سال گذشته داشته است. معلمان به اندازه‌ای بسیار زیادی در تقاضا هستند، به‌ویژه در مناطق رجینال، به طوری که بسیاری از دولت‌های ایالتی حتی پاداش‌های مالی سالیانه را برای معلمان تمام وقت برای مهاجرت به مناطق روستایی ارائه می‌دهند.

به عنوان مثال، در نیوساوت ولز، ممکن است از استراتژی تأمین معلم بهره‌مند شوید که شامل پاداش‌های مالی مانند انگیزه معلمان روستایی (تا ۳۰،۰۰۰ دلار)، پاداش نگهداری (تا ۵،۰۰۰ دلار در سال) و پاداش معلمان با تجربه (تا ۱۰،۰۰۰ دلار در سال) می‌شود.

نقش‌های فعلی مورد تقاضا: معلمان کودکان (مرحله پیش‌دبستانی)، معلمان ابتدایی، معلمان مدارس متوسطه، معلمان مدارس ثانویه و معلمان نیازهای ویژه (مانند معلمان نابینا یا کم‌بینا، معلمان ناباشنوایان).

5. حسابداری

حسابداری بخش ضروری از زندگی برای کسب‌وکارها، امور خیریه، مدارس، دولت‌ها، شهروندان خصوصی و غیره. با پیش‌بینی رشد قوی اشتغال در زمینه حسابداری در استرالیا، این مسیر حرفه‌ای به شما امکان می‌دهد که به طور مداوم یاد بگیرید و مهارت‌های خود را به‌روز کنید تا همیشه در حال رشد حرفه‌ای باشید.

نقش‌های فعلی مورد تقاضا: حسابداران، حسابداران مدیریت، حسابداران مالیاتی، و حسابرسان داخلی.

سخن پایانی

تحصیل در مناطق رجینال استرالیا مزایای بسیاری از جمله هزینه زندگی کمتر، فرصت‌های کاری پاره‌وقت که در نهایت به بهبود تعادل کار و زندگی منجر می‌شود. بنابراین، باید این گزینه‌ها را با دقت مورد بررسی قرار دهید و از طریق کشف دانشگاه‌ها و دوره‌های مختلفی که ارائه می‌دهند یک منطقه رجینال را انتخاب کنید که برای شما بهترین است و سپس در نظر داشته باشید که از کمک حرفه‌ای از شرکت‌های معترف بهره ببرید. این کار شما بسیاری از مشکلات را برطرف می سازد. ما در کنار شما هستیم که بهترین ها را برای شما رقم بزنیم. ازمشاورین این حوزه در شرکت صبا ویزا بهره ببرید.

کافیست وارد سایت صباویزا شوید و به راحتی با مشاورین ارتباط بگیرید. ما به شما کمک می کنیم رویاهای خود را برآورده کنید!

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید