لوگو صبا ویزا

مهاجرت به گرجستان : شرایط و هزینه های مهاجرت [2024]

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اقامت کشور گرجستان و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.مشاوره رایگان

گرجستان کشوری است که امکان سفر اروپایی را برای تعداد زیادی از ایرانی‌ها فراهم کرده است. خصوصا کسانی که فعلا تمایلی برای درگیری با ویزای شینگن ندارند. اگرچه این کشور کاملا هم اروپایی محسوب نمی‌شود، ولی تا حد زیادی به اروپا شباهت دارد و قوانین حاکم بر آن، اروپایی است. به جرئت می‌توان گفت که از هر پنج خانواده، حداقل یک خانواده‌ی ایرانی سفر به کشور اروپایی گرجستان را تجربه کرده‌ است. کشوری با آب و هوای خنک و مردمی خونگرم و مهربان. این کشور تا چند سال ورود ایرانیان را بدون اخذ ویزا امکان پذیر کرده بود، ولی بعد از مدتی، مجددا قانون اخذ ویزا را برای ایرانیان اجباری کرد.  اما با این حال، زیبایی‌های طبیعی و گردشگری این کشور آنقدر بالا است که تنها با تماشای تصاویر این کشور، برای سفر به آن وسوسه خواهید شد.

کشور گرجستان، کشوری در غرب آسیا و شرق اروپا است. کشوری زیبا و سرسبز که از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری است و با کشور روسیه، ترکیه، ارمنستان و آذربایجان همسایه است. سفر به این کشور با هواپیما فقط یک الی یک و نیم ساعت طول می‌کشد و به خاطر نزدیکی به روسیه و مسائل تاریخی، تعداد زیادی از مردم این کشور به زبان روسی مسلط هستند. البته علاوه بر این، همگی به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند و شما  به راحتی می‌توانید به معاشرت و زندگی در این کشور بپردازید.

از آنجا که این کشور یکی از کشورهای تحت پوشش آمریکا و اروپا است، از وضعیت اقتصادی نسبتا خوبی بهره می‌برد. در حال حاضر، گرجستان یکی از اعضای ناظر اتحادیه اروپا و ناتو است. همین نکته باعث شده تا تعداد زیادی از افراد جهت مهاجرت به این کشور اقدام نمایند. چون با در دست داشتن پاسپورت گرجستان، طولی نمی‌کشد که به راحتی بتوانید به کشورهای حوزه‌ی شینگن نیز سفر کنید و نیازی به ویزا نداشته باشید. در غیر این صورت، اخذ ویزای شینگن به سختی قبل نخواهد بود.

علاوه بر این مورد، موارد زیادی را می‌توان از مزایای مهاجرت و اخذ اقامت گرجستان به شمار آورد. برای مثال می‌توان به هزینه‌های حاکم در گرجستان اشاره کرد. نرخ ارز این کشور مثل دلار زیاد بالا نیست. پس نسبت به یک کشور اروپایی، خیلی راحت‌تر می‌توانید صاحب خانه شوید. علاوه بر این، به خاطر فاصله‌ی کم این کشور نسبت به ایران، هزینه‌ی رفت و آمد نیز نسبت به کشوری مثل کانادا و انگلیس کمتر خواهد بود.

از دیگر مزایا می‌توان به بازار کار مناسب برای مشاغل مختلف، سیستم آموزشی مناسب، امنیت بالا و … اشاره کرد.

اما برای مهاجرت به این کشور چه راه‌هایی وجود دارد؟ مطمئنا مهاجرت به کشور گرجستان نسبت به کشورهای اروپایی یا کانادا خیلی ساده‌تر است. اما مهاجرت به گرجستان نیز روش‌های مختلفی دارد و شما می‌توانید بر اساس شرایط و بودجه‌ی خود، یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید. اما قبل از هر چیز، باید شرایط کلی مهاجرت به کشور گرجستان بررسی شود.

شرایط مهاجرت به کشور گرجستان

جهت مهاجرت به گرجستان، حداقل باید تمکن مالی خوبی داشته باشید، مدارکتان کامل باشد و سو پیشینه نداشته باشید. علاوه بر این، شرایط دیگری نیز وجود دارد که نسبت به نوع مهاجرت، متفاوت خواهد بود. برای مثال، برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک، شما باید حساب بانکی خوبی داشته باشید. اما برای مهاجرت تحصیلی، باید معدل و رزومه‌ی علمی خیلی خوبی داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا بر اساس نوع مهاجرت، شرایط خود را نیز بسنجید.

مهاجرت به گرجستان از طریق کار

برای مهاجرت شغلی به گرجستان شما ابتدا باید با یک شرکت یا کارفرما در این کشور قرارداد ببندید. این کار از طریق دفاتر مهاجرتی مثل صبا ویزا پلن یا سایت‌های شغل‌یابی آنلاین امکان پذیر خواهد بود. در این مورد شما باید رزومه‌ی کاری خیلی خوبی داشته باشید تا بتوانید نظر کارفرماهای گرجستانی را به خود جلب کنید. یکی از مشاغل محبوب در گرجستان، مشاغل مربوط به امور گردشگری است. چون سالانه تعداد زیادی از افراد برای سفر به این کشور زیبا افدام می‌کنند. پس گرجستان پذیرای کسانی است که به زبان‌های مختلف از جمله انگلیسی و روسی تسلط کامل داشته باشند.

 بعد از اخذ قرارداد، با ارائه‌ی آن به اداره‌ی مهاجرت گرجستان، شما می‌توانید اقامت خود را تا یک سال تضمین کنید. به خاطر داشته باشید که با ویزای مولتی یا ویزای توریستی نمی‌توانید به کار در گرجستان بپردازید. پس حتما باید برای اخذ ویزای کار گرجستان اقدام نمایید. پس از مدتی کار کردن،‌ شما می‌توانید اقامت موقت خود را به اقامت دائم تبدیل کنید و دیگر نیازی به تمدید ویزا نداشته باشید.

البته روش دیگری که برای کار کردن در گرجستان وجود دارد،‌ ثبت شرکت است. شما در صورتی که بتوانید در گرجستان شرکتی ثبت کنید یا کسب و کاری راه بیندازید، می‌توانید اقامت و ویزای کاری گرجستان را اخذ نمایید. البته برای انجام این کار،‌ باید سرمایه‌ی قابل توجهی داشته  باشید. چون با توجه به وضعیت ارز کشور و نرخ دلار، این کار کمی سخت‌تر از گزینه‌ی قبلی خواهد بود. اما به هر حال، نحوه‌ی اخذ اقامت از این طریق ساده‌تر است.

مهاجرت به گرجستان

مهاجرت تحصیلی به گرجستان

یکی از ساده‌ترین روش‌ها جهت مهاجرت به گرجستان، مهاجرت تحصیلی به این کشور است. کشور گرجستان یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی محسوب می‌شود و سیستم آموزشی باکیفیتی در آن حاکم است. به همین ترتیب دانشجوهای زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌کند. علاوه بر این، دانشگاه‌های زیادی در گرجستان بورسیه‌ی تحصیلی ارائه می‌دهند. شما به کمک این بورسیه‌ها می‌توانید زندگی دانشجویی خوبی را در این کشور تجربه کنید. پس اگر تمکن مالی خوبی ندارید، می‌توانید از طریق تحصیل و اخذ بورسیه‌ی تحصیلی، راه خود را به کشور گرجستان باز کنید. اولین قدم برای انجام این کار، تقویت معدل و تکمیل رزومه‌ی علمی است.

البته به خاطر داشته باشید که در صورت تحصیل، ویزای شما صرفا تحصیلی خواهد بود. در صورتی که بخواهید در کنار تحصیل به کار کردن نیز بپردازید، نهایتا می‌توانید در جایی به عنوان کارمند نیمه‌وقت مشغول به کار شوید. پس اگر قصد اقامت دائم در گرجستان را دارید،‌ باید بعد از فارغ‌التحصیلی کار تمام وقت پیدا کنید و ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل نمایید. مطمئنا کار پیدا کردن در گرجستان برای کسی که از دانشگاه‌های همین کشور فارغ‌التحصیل شده باشد، ساده‌تر خواهد بود. از همه جالب‌تر این است که دانش آموزان می‌توانند تا مقطع نهم در مدارس گرجستانی به صورت رایگان درس بخوانند. پس در صورت تمایل می‌توانید جهت تحصیل فرزند خود در گرجستان، اقدام نمایید.

مهاجرت به گرجستان از طریق سرمایه گذاری

این  گزینه کمی هزینه‌بر خواهد بود و شامل کسانی می‌شوند که از لحاظ مالی مشکلی ندارد و تمکن مالی خیلی خوبی دارند. سرمای گذاری در گرجستان به سه طریق امکان پذیر خواهد بود. ما در ادامه، این سه روش را توضیح می‌دهیم تا با توجه به شرایط موجود، تصمیم بهتری بگیرید.

  • سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک
  • سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت
  • سرمایه‌گذاری از طریق اوراق قرضه

سرمایه گذاری در گرجستان از طریق خرید ملک

یکی از محبوب‌ترین و بی دردسرترین روش‌های سرمایه‌گذاری در گرجستان، خرید ملک است. شما برای خرید ملک باید حداقل مبلغی نظیر 30000 الی 35000 دلار هزینه کنید تا بتوانید در گرجستان، ملکی بخرید. در این حالت، اقامت موقت شما در گرجستان صادر می‌شود. این اقامت ابتدا تا یک سال معتبر است. سپس باید آن را از طریق اداره‌ی مهاجرت تمدید نمایید. بعد از آن، می‌توانید شش سال بدون هیچ دردسری در گرجستان اقامت کنید و سپس از این کشور اقامت دائم بگیرید.

سرمایه گذاری در گرجستان از طریق ثبت شرکت

این روش را هم می‌توان روشی برای شغل یابی به شمار آورد هم از آن برای اخذ سریع اقامت دائم گرجستان استفاده کرد. در این روش شما باید شرکت خود را به شکل محدود، سهامی عام و سهامی خاص ثبت نمایید. از آنجا که کشور گرجستان اقتصادی رو به رشد دارد، تعداد زیادی از افراد این گزینه را انتخاب می‌کنند تا علاوه بر مهاجرت و اخذ اقامت، زندگی مرفهی را تجربه کنند.

سرمایه گذاری در گرجستان از طریق اوراق قرضه

یکی دیگر از روش‌هایی که شاید زیاد با آن آشنا نباشید،‌ خرید اوراق قرضه است. در این حالت شما باید سرمایه‌ی خود را به کشور گرجستان منتقل کنید و با آن اوراق قرضه بخرید. دولت گرجستان در این زمینه این اوراق را در زمینه‌هایی چون شهرداری و  مدیریت شهری سرمایه گذاری می‌کند. شما می‌توانید با مدارک و اوراق موجود برای اخذ اقامت دائم در گرجستان، اقدام نمایید.

مهاجرت از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش‌های ساده جهت مهاجرت به کشور گرجستان، اخذ اقامت از طریق ازدواج است. اگر شما بتوانید با یک بومی گرجستانی (زن یا مرد) اردواج کنید، می‌توانید اقامت موقت خود را اخذ نمایید. بعد از گذشت سه سال، شما می‌توانید اقامت خود را به اقامت دائم تبدیل کنید. البته به یاد داشته باشید که تجدید فراش در صورتی که همسر شما در قید حیات باشد، در گرجستان جرم محسوب می‌شود.

مهاجرت از طریق تولد

تابعیت کشور گرجستان، درست مثل ایران، از خون خواهد بود. یعنی اگر فرزند شما از یک تبعه یا بومی گرجستانی به دنیا بیاید، تابع گرجستان محسوب خواهد شد. در سایر کشورها، چون تابعیت به خاک است، پس اگر پدر و مادر هر دو ایرانی باشند و فرزند خود را در آن کشور به دنیا بیاورند، فرزند آن‌ها تابعیت آن کشور را اخذ خواهد کرد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 8 میانگین: 4.4]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید