لوگو صبا ویزا

موسسات معتبر کاریابی

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه موسسات معتبر کاریابی و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان
فهرست عناوین

موسسات معتبر کاریابی و نحوه تصدی یک شغل در کشورهای خارجی

عدم آگاهی از قوانین، مقررات و شرایط کار می‌تواند به ضرر شما باشد. در این شرایط کمترین هزینه‌‌ای که متقبل می‌شوید، زمان و مبلغی است که صرف کرده‌اید و در نهایت هم نتوانستید شغل مورد نظر خود را داشته باشید. در این شرایط بهترین راهکار، استفاده از خدمات موسسات معتبر کاریابی است.

 

درباره کاریابی در خارج از کشور

همه کسانی که با هدف مهاجرت کاری به کشورهای خارجی تحصیلات تکمیلی خود را تمام می‌کنند، دغدغه پیدا کردن شغلی مناسب با درآمد کافی را دارند. اما آیا به عنوان یک متقاضی با شرایط کار در خارج از کشور آشنا هستید و می‌دانید چطور باید برای تصدی یک شغل اقدام کنید؟

برای اینکه بتوانید وقت و سرمایه خود را هدفمند صرف کنید، باید با مهاجرت کاری، مشاغل و تخصصی که کشور مقصد شما به آن نیاز دارد آشنا باشید. بسیاری از کشورهای خارجی خصوصاً کشورهای اروپایی شرایط خاصی برای پیشنهاد کاری به متقاضیان خارجی دارند. به عنوان مثال در بسیاری از کشورهای اروپایی کارفرما باید به مدت 3 ماه در کشور خود و سپس به مدت 3 ماه در کل اتحادیه اروپا آگهی استخدام نیرو منتشر کند و اگر در این مدت هیچ شخصی صلاحیت‌های لازم برای تصدی آن شغل را نداشت، کارفرما می‌تواند درخواست کار شما را مورد بررسی قرار دهد.

شما به عنوان متقاضی یک شغل در خارج از کشور باید دارای سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی، مدرک دانشگاهی، مدرک حداقل سطح زبان خارجی و تخصص و تجربه کاری باشید. با وجود این شرایط است که می‌توانید برای یک شغل درخواست همکاری دهید.

فراموش نکنید که برای تصدی یک شغل باید تمامی جوانب زندگی و کار در کشور مقصد را بسنجید. از جمله مواردی که برای یک مهاجرت کاری موفق مهم هستند می‌توان به مشاغل مورد نیاز آن کشور، نرخ بیکاری و نرخ تورم، شرایط و امکانات اخذ اقامت از طریق ویزای کاری و حداقل و حداکثر میزان حقوق دریافتی اشاره کرد. با این تفاسیر، درخواست کاری و دریافت ویزای کاری برای بسیار از متقاضیان سخت یا غیرممکن خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای کاریابی در خارج از کشور

مدارکی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود تقریباً در تمامی کشورهای خارجی ثابت هستند و تنها ممکن است در برخی موارد بنا به نوع شغل و برخی شرایط پذیرش، مدارک دیگری از شما خواسته شود. مدارک لازم برای دریافت پیشنهاد کاری یا دریافت ویزای کاری به شرح زیر است:

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه مدرک تحصیلی مرتبط با شغل درخواستی
  • ارائه مدارک و مستندات سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی و شغل درخواستی
  • ارائه مدرک زبان رسمی آن کشور با سطح مورد قبول برای تصدی شغل مورد نظر
  • ارائه مدارک مربوط به پیشنهاد کاری یا Job Offer در صورت وجود
  • ارائه مدارک مربوط به ازدواج و طلاق در صورت وجود
  • امکان اثبات تمکن مالی

عوامل تأثیرگذار در دریافت درخواست کاری

برای اینکه بتوانید در رشته تحصیلی یا کاری خود، شغل مناسبی را انتخاب کنید باید دارای یک سری شرایط اولیه باشید. این شرایط شامل موارد زیر است:

  • شرط سنی: برای اینکه بتوانید در شغل مناسبی مشغول به کار شوید، محدودیت سنی وجود دارد. متقاضیانی که سن آن‌ها بین 24 تا 35 سال است، بیشترین شانس تصدی یک شغل را خواهند داشت و افراد بالای 40 سال نیز کمترین شانس تصدی یک شغل را دارند.
  • مدرک تحصیلی مرتبط با شغل درخواستی: اکثر کشورهای خارجی نیروی کار خود را از بین فارغ‌التحصیلان لیسانس به بالا انتخاب می‌کنند. از طرفی مدرک تحصیلی شما باید با شغل انتخابی مرتبط باشد. به عنوان مثال نمی‌توانید با تحصیلات شیمی در زمینه تبلیغات فعالیت کنید.
  • سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی و شغل درخواستی: اکثر کشورهای خارجی متقاضیانی را استخدام می‌کنند که دارای سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود باشند. بهترین حالت برای پذیرش، سابقه کاری بالای 3 سال است.
  • مدرک حداقل سطح زبان رسمی: ارائه مدرک زبان یکی از الزامات دریافت ویزای کاری است. اگر برای کشورهای انگلیسی زبان درخواست همکاری داده‌اید، داشتن حداقل نمره 6 آزمون آیلتس ضروری است. اما در سایر کشورها با توجه به زبان رسمی کشور مقصد و میزان تسلط مورد نیاز در بدو ورود، سطح زبان شما تعیین می‌شود.

انواع ویزای کاری، اقدام توسط متقاضی یا استفاده از خدمات موسسات معتبر کاریابی

ویزای کاری در کشورهای خارجی به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند. به عنوان یک متقاضی می‌توانید از طریق هر کدام از این روش‌ها اقدام به دریافت ویزای کاری کنید. این 3 دسته ویزای کاری به شرح زیر هستند:

  • ­ویزای جستجوی کار یا Job Seeker Visa

این ویزا تنها توسط 2 کشور آلمان و اتریش صادر می‌شود و متقاضی می‌تواند به مدت 6 ماه در این کشورها اقامت داشته و به جستجوی کار مناسب خود بپردازد. متأسفانه این روش تضمینی برای تصدی یک شغل نیست و همه چیز به شرایط شما و موقعیت‌های شغلی خالی کشور مقصد در آن بازه زمانی برمی‌گردد.

  • ویزای پیشنهاد کاری یا Job Offer Visa

این ویزا توسط تمامی کشورهای خارجی صادر می‌شود، اما شرط لازم برای صدور آن داشتن یک پیشنهاد شغلی از جانب کارفرمایی در کشور مقصد است. برای دریافت پیشنهاد کاری می‌توانید مشخصات اصلی و رزومه کاری خود را در سایت‌های معتبر کشور مقصد بارگذاری کنید تا در صورت لزوم کارفرمایان بتوانند به اطلاعات تماس و رزومه شما دسترسی داشته باشند.

  • ویزای کاری از طریق امتیازبندی

این ویزا تنها در کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزلند صادر می‌شود. در این روش جدولی تنظیم شده که در آن امتیازات مشخصی برای مواردی چون سن، مدرک تحصیلی، سابقه کاری، تسلط بر زبان رسمی، سازگاری و انطباق‌پذیری در نظر گرفته شده است. متقاضی با ارسال مدارک و مستندات خود به اداره مهاجرت کشور مقصد، منتظر اعلام نظر افسر مهاجرت می‌ماند. در صورت کسب حدنصاب امتیازات، متقاضی می‌تواند ویزای کاری دریافت کند.

روش‌ های کاریابی در خارج از کشور و تأثیر موسسات معتبر کاریابی

بطور کلی 2 روش برای تصدی یک شغل در کشورهای خارجی وجود دارد. در روش اول می‌توانید خودتان برای جستجوی یک شغل و درخواست همکاری اقدام کنید و در روش دوم می‌توانید از خدمات موسسات معتبر کاریابی استفاده کنید. برای بسیاری از افراد که با قوانین و مقررات کشور مقصد آشنایی کافی ندارند، استفاده از خدمات موسسات کاریابی تأثیر بسزایی در تصدی یک شغل و دریافت ویزای کاری دارد.

  • تصدی یک شغل توسط متقاضی و بدون استفاده از خدمات موسسات معتبر کاریابی

در شرایطی که خودتان به عنوان متقاضی به دنبال یک شغل مناسب هستید متأسفانه احتمال موفقیتتان کاهش پیدا می‌کند. همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، باید ابتدا رزومه و اطلاعات شخصی خود را در سایت‌های خارجی بارگذاری کنید تا کارفرماها بتوانند به رزومه تخصصی شما دسترسی داشته باشند.

در این شرایط ممکن است نتوانید شغل مورد علاقه خود را پیدا کنید. علت آن هم این است که یک کارفرما تنها زمانی اجازه استفاده از نیروی کار خارجی را دارد که هیچکدام از نیروهای داخلی کشورش صلاحیت و شرایط تصدی آن شغل را نداشته باشند. روند جذب نیرو در خارج از کشور و خصوصاً کشورهای اروپایی به این شکل است که، کارفرما باید آگهی استخدام نیروی مورد نیاز خود را به مدت 3 ماه در داخل کشورش و سپس به مدت 3 ماه در کلیه اتحادیه اروپا منتشر کند.

اگر در طول این مدت، هیچ  فردی برای تصدی آن شغل درخواست ندهد، کارفرما می‌تواند وارد سایت شده و رزومه شما را بررسی کند و در صورت داشتن سابقه کاری مناسب و مرتبط، برای شما درخواست همکاری ارسال کند. این پروسه معمولاً طولانی بوده و احتمال دریافت درخواست کاری نیز بسیار پایین است.

از طرفی باید شرایط کار در کشور مقصد را نیز به تنهایی بررسی کنید که ممکن است کار بسیار سختی برای برخی از متقاضیان باشد. از جمله شرایط کار در یک کشور خارجی می‌توان به میزان حقوق دریافتی، نرخ بیکاری، نرخ تورم، میزان مالیات، شرایط و امکانات زندگی و رفاه اجتماعی، زبان کشور مقصد و … اشاره کرد.

استفاده از خدمات موسسات معتبر کاریابی برای تصدی یک شغل در خارج از کشور

موسسات حقوقی و مهاجرتی معمولاً خدماتی تحت عنوان کاریابی ارائه می‌دهند و شما می‌توانید بدون هیچگونه دغدغه‌ای فرآیند جستجوی کار و دریافت ویزای کاری را به آن‌ها بسپارید. در این روش کافی است اطلاعات، مدارک و مستندات مربوط به رشته تحصیلی و سابقه کاری خود را ارائه دهید تا این موسسات بتوانند با توجه به رشته تحصیلی و زمینه کاری، بهترین کشور را پیشنهاد کرده و در نهایت در مسیر دریافت ویزای کاری راهنمای شما باشند.

در حال حاضر افراد زیادی برای دریافت ویزای کاری کشورهای خارجی اقدام می‌کنند. اما عدم آگاهی از قوانین و مقررات کاری، شرایط اقتصادی، نرخ بیکاری و نرخ تورم و البته حداقل و حداکثر میزان درآمد ماهانه یا سالانه، مشکلاتی را برای متقاضیان به همراه خواهد داشت. در این شرایط استفاده از خدمات موسسات معتبر کاریابی می‌تواند هم در وقت شما صرفه‌جویی کند و هم میزان هزینه‌ها را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. از طرفی به علت آشنایی و تبحر کارشناسان این موسسات در زمینه دریافت ویزای کاری، احتمال پذیرش شما به عنوان یک نیروی کار خارجی بیشتر بوده و می‌توانید شغل مناسب‌تری با شرایط و درآمد بهتر داشته باشید.

شما ترجیح می‌دهید خودتان همه مراحل تصدی یک شغل در کشورهای خارجی را انجام دهید یا از خدمات موسسات معتبر کاریابی استفاده کنید؟

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 3 میانگین: 3]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. سجاد غلامی
    26 آذر 1399
    پاسخ

    سلام میخواستم شرایط کار به عنوان کارگر ساده رو بپرسم ممنون میشم تماس بگیرید

    • تحریریه صباپلن
      17 دی 1399
      پاسخ

      سلام دوست عزیز لطفا با موسسه تماس بگیرید تا کارشناسان ما راهنماییتون کنند

  2. Reza alvandi
    26 دی 1400
    پاسخ

    با سلام .دنبال کار در خارج از کشور میگردم و شغلم عایق کار ساختمانی هستش که از جمله میشود عایق الاستومری،پشم شیشه و پشم سنگ و ده سال سابقه کاری دارم .با تشکر

    • mohimahmoodi
      27 دی 1400
      پاسخ

      سلام رضا عزیز
      لطفا شماره تماس خود را برای تماس مشاوران مجموعه ارسال بفرمایید.
      یا به شماره 09017156666 در واتساپ پیام بدید.

برای مشاوره رایگان کلیک کنید