لوگو صبا ویزا
ویزای کاری دندانپزشک اتریش

ویزای کاری دندانپزشکان در اتریش

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اخذ ویزای کار  به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان
فهرست عناوین

اقامت و کار در یکی از امن‌ترین کشورهای جهان

اتریش از بهترین کشورهای جهان از نظر امنیت و رفاه اجتماعی در چند سال اخیر بوده است. همین مسئله سبب شده تا بسیاری از فارغ التحصیلان رشته‌های پزشکی مانند دندانپزشکان به دنبال راهی برای دریافت اقامت دائم در این کشور باشند. اتریش با ارائه ویژگی‌های جذابی مانند محدود نبودن پذیرش مهاجر، سیستم آموزشی فوق العاده و کیفیت بالای زندگی، از بهترین گزینه‌های زندگی در میان کشورهای اروپایی می‌باشد. دندانپزشکان و به طور کلی فارغ التحصیلان رشته پزشکی می‌توانند از طریق ویزای کاری به این کشور مهاجرت کنند و پس از مدتی، اقامت دائم اتریش را دریافت کنند. با این مقاله صبا ویزاپلن همراه باشید تا با ویزای کاری دندانپزشکان در اتریش بیشتر آشنا شوید.

کمی درباره زندگی در کشور زیبای اتریش

اتریش در دهه اخیر جزو ثروتمندترین کشورهای اروپا و جهان بوده است که دارای فرهنگی غنی می‌باشند. دارندگان اقامت دائم این کشور به دلیل عضو بودن اتریش در ناحیه شنگن (Schengen) می‌توانند با آزادی کامل میان کشورهای این منطقه رفت و آمد کنند. ناحیه شنگن دارای 26 کشور اروپایی است که در بخش بعدی مطلب بیشتر مورد این کشورها صحبت خواهد شد. اتریش کشوری جمهوری خواه در مرکز اروپا می‌باشد و دارای حدود نه میلیون نفر جمعیت است. پایتخت این کشور شهر وین می‌باشد، همانطور که احتمالا می‌دانید این شهر به پایتخت موسیقی جهان معروف است. این شهر مهد افراد بزرگی مانند آرنولد شونبرگ (Arnold Schoenberg) و فالکو (Falco) می‌باشد.

دندانپزشکان عزیز می‌توانند به محض دریافت اقامت دائم در کشور اتریش از طریق ویزای کاری به کشور‌های شنگن سفر کنند. این ویژگی به شما این قابلیت را می‌دهد که در بهترین کشورهای اروپا سرمایه گذاری کنید و اقامت داشته باشید.

به عبارتی اگر قصد سفر و دریافت اقامت دائم در کشور اتریش را دارید، در نظر داشته باشید که یکی از بی‌نظیرترین کشورهای دنیا را برای اقامت و کار خود انتخاب کرده‌اید.

کشورهای ناحیه شنگن

ناحیه شنگن در اروپا شامل 26 کشور می‌شود که در میان خود قانون بررسی و کنترل گذرنامه را برداشته‌اند. به عبارت دیگر شهروندان کشورهای عضو شنگن این قابلیت را دارند که در میان این 26 کشور بدون نیاز به پاسپورت رفت و آمد کنند و حتی در آن کشورها اقامت داشته باشند. این قرارداد در ابتدا در سال 1985 میان تنها پنج کشور بسته شد. عزیزان علاقه‌مند می‌توانند در این لینک از اسامی این کشورها مطلع شوند.

شرایط کلی مهاجرت کاری به اتریش

یکی از روش‌های مهاجرت به کشور اتریش دریافت ویزای کار در این کشور است. این روش به دلیل مقرون به صرفه بودن و ورود به بازار کار سریع در این کشور از محبوبیت خاصی نزد علاقه‌مندان مهاجرت به کشورهای خارجی برخوردار است. مهاجرت به اتریش از طریق ویزای کار از دو حالت امکانپذیر است که در ادامه بیشتر راجع به آن صحبت خواهد شد.

دریافت اقامت در کشور اتریش توسط ویزای جاب آفر (Job Offer)

یکی از روش‌های دریافت اقامت در کشور اتریش دریافت ویزای جاب آفر می‌باشد. این ویزای دارای شرایط خاصی می‌باشد. برای مثال یکی از مدارک مورد نیاز برای دریافت این ویزا دارا بودن دعوت نامه کاری از یک کارفرمای معتبر در کشور اتریش می‌باشد. این همه ماجرا نیست، شما به عنوان یک شهروند ایرانی باید برای پیدا کردن اگهی شغل در این کشور شش ماه صبر کنید تا در دسترس شما قرار بگیرد. این حالت در شرایطی است که در سه ماه اول این فرصت شغلی در دسترس شهروندان اتریش می‌باشد، سپس با پیدا نشدن فرد دارای صلاحیت به مدت سه ماه دیگر این شغل برای افراد مقیم کشورهای اروپایی در دسترس قرار خواهد گرفت. اگر تا شش ماه این فرصت شغلی هنوز پابرجا باشد داوطلبان مقیم کشورهای غیر اروپایی می‌توانند رزومه خود را ارسال کنند.

ویزای جاب آفر دارای یک سیستم امتیاز بندی نیز می‌باشد که داوطلبان نسبت به آن سنجیده می‌شوند. شما باید حداقل نمره در این سیستم را کسب کنید تا برای این ویزای تایید صلاحیت شوید. حداقل امتیاز مورد نیاز برای تایید صلاحیت در این سیستم 55 از 90 نمره ممکن می‌باشد.

سایر مواردی که در این طرح امتیاز دارند عبارتند از:

تحصیلات بالا در حوزه‌ شغل‌هایی با درآمد پایین دارای 20 امتیاز

دارا بودن شرایط پذیرش در دانشگاه دارای 25 امتیاز

گذراندن دوره‌های مطالعاتی به مدت سه سال در موسسات معتبر آموزشی اتریش دارای 30 امتیاز

تسلط به زبان انگلیسی در سطح A2 دارای 5 امتیاز

تسلط به زبان انگلیسی در سطح B1 دارای 10 امتیاز

تسلط به زبان آلمانی در سطح A1 دارای 5 امتیاز

تسلط به زبان آلمانی در سطح A2 دارای 10 امتیاز

تسلط به زبان آلمانی در سطح B2 دارای 15 امتیاز

تجربه کاری در شغل‌هایی با درآمد پایین در اتریش به ازای هر سال دارای 4 امتیاز

تجربه کاری در شغل‌هایی با درآمد پایین در کشوری غیر از اتریش به ازای هر سال دارای 2 امتیاز

داوطلبان زیر 30 سال دارای 15 امتیاز

داوطلبان زیر 40 سال دارای 10 امتیاز

دریافت اقامت در کشور اتریش از طریق ویزای جستجوی کار

دریافت اقامت در کشور اتریش از طریق ویزای جستجوی کار یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به این کشور می‌باشد که دانشجویان می‌توانند با کسب حداقل امتیاز در سیستم این ویزا به مدت شش ماه مجوز کار در اتریش را دریافت کنند. حداقل نمره مورد نیاز برای قبولی در این سیستم 70 از 100 می‌باشد. به وسیله این ویزا به شما شش ماه فرصت داده می‌شود تا با جستجوی شغل مورد نظرتان در کشور اتریش، فرصت دریافت اقامت در این کشور را داشته باشید.

امتیازات این ویزا به شرح زیر می‌باشد:

داوطلبان کم‌تر از 35 سال دارای 20 امتیاز

داوطلبان کم‌تر از 40 سال دارای 15 امتیاز

داوطلبان کم‌تر از 35 سال دارای 10 امتیاز

تسلط به زبان انگلیسی در سطح A1 دارای 5 امتیاز

تسلط به زبان انگلیسی در سطح A2 دارای 10 امتیاز

تسلط به زبان آلمانی در سطح A1 دارای 5 امتیاز

تسلط به زبان آلمانی در سطح A2 دارای 10 امتیاز

دارا بودن مدرک کارشناسی از دانشگاهی معتبر دارای 20 امتیاز

دارا بودن مدرک کارشناسی در رشته‌های خاصی مانند نرم افزار و علوم پایه دارای 30 امتیاز

دارا بودن مدرک دکتری در دانشگاهی معتبر دارای 40 امتیاز

ثبت اختراع دارای 20 امتیاز

جایزه‌های علمی معتبر دارای 20 امتیاز

هر شش ما تجربه کاری در کشور اتریش دارای 10 امتیاز

دریافت اقامت دائم با استفاده از ویزاهای کاری

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب ویزای کاری دندانپزشکان در اتریش این است که داوطلبان می‌توانند با تایید صلاحیت و دریافت یکی از ویزاهای ذکر شده در بخش بالا صلاحیت کار در کشور اتریش را دریافت کنند. خبر خوب اینجاست که این افراد می‌توانند با دریافت یکی از این ویزاها و کار کردن در این کشور به مدت چهار سال متوالی برای دریافت اقامت دائم خود اقدام کنند.

شرایط ویزای کاری دندانپزشکان در اتریش به چه صورت است

مهاجرت به کشور اتریش از طریق ویزای کاری دندانپزشکان در اتریش یکی از محبوب‌ترین روش‌های دریافت اقامت این کشور نزد دندانپزشکان و جامعه پزشکی می‌باشد. یکی از اولین مراحل دریافت این ویزا برای دندانپزشکان و همه افراد دارای دکتری در رشته پزشکی، ترجمه مدرک تحصیلی خود به زبان آلمان در دارالترجمه‌های معتبر می‌باشد.

یکی دیگر از مواردی که دندانپزشکان پیش از مهاجرت به کشور اتریش از طریق ویزای کاری باید به آن دقت کنند، مسلط بودن به زبان آلمان و دارا بودن مدرک معتبر این زبان در سطح C1 می‌باشد. شما برای اینکه بتوانید در این کشور مشغول به کار شوید، نیاز دارید تا به زبان مردم این کشور تسلط کافی پیدا کنید.

برای دریافت صلاحیت زبان آلمانی پس از یادگیری این زبان در سطح C1 سپس باید دوره‌های مخصوص دندانپزشکان را سپری کنید تا با تمام اصطلاحات و کلمه‌های اختصاصی این زمینه آشنا شوید.

مدارک مورد نیاز ویزای کاری دندانپزشکان در اتریش

برای دریافت و استفاده از ویزای کاری دندانپزشکان در کشور اتریش داوطلبان به مدارکی نیاز دارند تا بتوانند این مدرک را دریافت کنند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت این ویزا شامل موارد زیر می‌شود:

نامه درخواست ویزا

اصل شناسنامه به صورت ترجمه شده

گذرنامه (Passport) معتبر

مدرک گذراندن دوره‌های آموزش در کشورهای اروپایی

گواهینامه مطابقت (به دستور EC/2005/36)

مدرکی جهت اثبات سو پیشینه که تاریخ آن برای سه ماه اخیر باشد

گواهی سلامت داوطلب از سوی پزشک معتبر

گواهی حسن انجام کار داوطلب

مدرک معتبر زبان آلمانی در سطح C1

دارا بودن بیمه خسارت حرفه‌ای

دو عدد عکس پرسنلی

مشخصات محل سکونت

همه مدارک بالا باید اصل باشند یا مهر تایید دفتر اسناد رسمی را دارا باشند، کپی مدارک بالا بدون مهر دفتر اسناد رسمی هیچ اعتباری نخواهد داشت. مدارک بالا باید توسط مترجم دادگاه ترجمه شود. همچنین همه مدارک باید در سه ماه اخیر دریافت شده باشند.

هزینه‌های مراحل دریافت ویزا به شرح زیر است:

هزینه امور اداری: 14 یورو

هزینه صدور کارت شناسایی دندانپزشکان: 14 یورو

آزمون تایید صلاحیت دندانپزشکان

دندانپزشکانی که دوران تحصیل و مدرک خود را در کشوری به جز کشور اتریش دریافت کرده‌اند برای تایید صلاحیت باید در آزمون ADC (Austrian Dental Chamber) شرکت کنند. حتی اگر مدرک شما از دانشگاهی باشد که مورد تایید ADC باشد، باز هم باید در این آزمون شرکت کنید و آن را با نمره قبولی پشت سر بگذارید.

پروسه این آزمون بدین شکل است که شامل سه بخش می‌باشد.

بخش اول، شامل آزمون زبان تخصصی برای مشاغل علوم پزشکی (OET) می‌باشد. بخش دوم، شامل آزمون کتبی، که به صورت پاسخ‌های کوتاه و چهار گزینه‌ای می‌باشد. و بخش نهایی آزمون، آزمون بالینی است.

آزمون بالینی شامل موارد زیر می‌باشد:

دندانپزشکی بالینی یک

دندانپزشکی بالینی دو

دندانپزشکی بالینی سه

داوطلبان این آزمون‌ها در سطحی برابر با دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه‌های اتریش سنجیده می‌شوند.

زمان و محل برگزاری آزمون‌های تایید صلاحیت دندانپزشکان (OET و ADC)

داوطلبانی که در خارج از کشور اتریش سکونت دارند می‌توانند در آزمون‌های مقدماتی تایید صلاحیتی (OET یا ADC) شرکت کنند که در کشورهای دیگر برگزار می‌شود. اگر ساکن اتریش هستید می‌توانید در هر دو آزمون شرکت کنید، این آزمون‌ها در شهرهای بزرگ مانند وین برگزار می‌شود. شرکت در این آزمون‌ها محدودیتی ندارند و می‌توان بارها پس از پرداخت هزینه‌ای در آن شرکت کرد. آزمون‌های مقدماتی معمولا در هفته‌های اولیه ماه مارس (March) و یا سپتامبر (September) برگزار می‌شود.

آزمون نهایی (آزمون بالینی) فقط در خود کشور اتریش برگزار می‌شوند و در ماه‌های نوامبر و ژوئن اتفاق می‌افتد. داوطلبان خارج از کشور اتریش در برخی موارد می‌توانند برای شرکت در این آزمون ویزای موقت از سوی سفارت اتریش را دریافت کنند و برای شرکت در آزمون بالینی به این کشور سفر می‌کنند. پس از موفقیت در آزمون نهایی متقاضیان می‌توانند به اداره بهداشت این کشور درخواست مجوز کار دهند.

پروسه‌های تایید صلاحیت

در کشور اتریش، سازمان دندانپزشکی این کشور مسئول ارزیابی و تایید صلاحیت دندانپزشک‌های خارجی می‌باشد که می‌خواهند اقامت خود را در این کشور دریافت کنند. در هر منطقه‌ای از اتریش قوانین مجزایی برای تایید صلاحیت دندانپزشکان وجود دارد. این افراد برای دریافت مجوز کار خود در این کشور باید در انجمن دندانپزشکان ایالت خود ثبت نام کنند.

مدرک زبان مورد نیاز ویزای کاری دندانپزشکان اتریش

مدرک زبان معتبر همیشه از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت در کشورهای اروپایی می‌باشد. داوطلبان به دریافت ویزای دندانپزشکی در کشور اتریش هم نیاز به مدارک زبان معتبر با نمرات بالا دارند تا تسلطشان بر زبان‌های انگلیسی و آلمانی را ثابت کنند.

همانطور که پیش از این نیز گفته شد درصد بالایی از مردم اتریش غیر بومی هستند، اما با این وجود با تسلط تنها بر زبان انگلیسی در این کشور مجوز کار دریافت نخواهید کرد. زیرا به نظر دولت این کشور پزشکان برای آنکه با بیماران خود ارتباط بگیرند باید مسلط به زبان آلمانی باشند. نمره مورد نیاز برای آزمون آیلتس 7.0 به بالا و برای آزمون‌های معتبر زبان آلمانی سطح C1 نیاز می‌باشد.

لیست مشاغل پزشکی مورد نیاز کشور اتریش

رشته‌های پزشکی جزو پردرآمدترین و بهترین رشته‌های تحصیلی در کشور اتریش می‌باشند که سالانه تعداد زیادی متقاضی دارند. فارغ التحصیلان این رشته‌های تحصیلی همواره از بازار کار بسیار خوبی در کشور اتریش برخوردار هستند.

امروزه نیز با اعلام کردن نیاز به مشاغل پزشکی توسط دولت اتریش، سیل عظیمی از پزشکان و دانشجویان رشته‌های پزشکی به سمت این کشور روانه شدند.

در ادامه لیستی از پرتقاضاترین مشاغل پزشکی در کشور اتریش را خواهید خواند:

دندانپزشکان

پرستار مراقبت از سالمندان

تکنسین بیهوشی

کارشناسی بافت شناسی و خون شناسی (کارشناس‌های آزمایشگاهی)

افسر رزیدنت پزشکی

چشم پزشکان

تکنسین دیالیز

متخصص اورژانس

کارشناس داروخانه

گروه پرستاری نیز به طور کلی به پنج دسته تقسیم بندی می‌شود که به شرح زیر می‌باشد:

پرستار کودکان

کارشناس بهداشت

روانپزشکی

پرستاری در مراکز درمانی

میانگین حقوق دندانپزشکان و مشاغل پزشکی دیگر در اتریش

افرادی که در زمینه سلامت و مشاغل پزشکی مشغول به کار هستند، به طور معمول دارای میانگین ۵۰۰۰ یورو در ماه درآمد دارند. این شغل‌ها از پر درخواست‌ترین شغل‌های موجود در کشور اتریش می باشند.

میزان این حقوق با توجه به شغل، محل زندگی و تجربه کاری شما متغیر می‌باشد. افراد شاغل در حوزه پزشکی می‌توانند ماهی ۱۱۰۰ یورو در ماه تا حدود ۱۷ هزار یورو در ماه درآمد داشته باشند. دندانپزشکی یکی از مشاغل برتر در این دسته از مشاغل حساب می شود. این شغل با میانگین درآمد ۹۱۰۰ یورو در ماه یکی از پردرآمدترین شغل‌های این کشور می‌باشد. حقوق این افراد از حداقل ۴۷۵۰ یورو در ماه شروع شده و تا ۱۴ هزار یورو در ماه می باشد.

مقدار این حقوق بستگی به تجربه، توانایی و صد البته به منطقه قرارگیری مطب شما بستگی دارد. این شرایط و درآمدها به این صورت می‌باشد که ۲۵ درصد افراد شاغل در زمینه دندانپزشکی پایین تر از ۶ هزار یورو در ماه درآمد دارند. در شهرهای متوسط این کشور ۵۰ درصد از دندانپزشکان درآمد ۹ هزار یورو یا کمتر را دارا می باشند. دندانپزشکانی که در شهرهای بزرگ مانند وین مطب دارند، درآمد برابر با ۱۱ هزار یورو را دارند و پردرآمدترین دندانپزشکان در کشور اتریش کسانی هستند که در کلینیک‌های خصوصی و یا بیمارستان‌های خصوصی مشغول به کار هست و حدود 14 هزار یورو در ماه درآمد دارند.

مقایسه دستمزد دندانپزشکان بر اساس تجربه کاری

در ادامه می‌خواهیم با ارائه آماری به بررسی تاثیر سابقه کاری در حرفه دندانپزشکی و درآمد ماهانه بپردازیم:

دندانپزشکانی که دارای دو سال سابقه کاری یا کمتر هستند، حدود 5.000 یورو در ماه

دندانپزشکانی که دارای ۲ تا ۵ سال سابقه کاری هستند، حدود 7.200 یورو در ماه

دندانپزشکانی که دارای ۵ تا ۱۰ سال سابقه کاری هستند، 9.400 یورو در ماه

دندانپزشکانی که دارای ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه کاری هستند، حدود 11.400 یورو در ماه

دندانپزشکانی که دارای ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه کاری هستند، حدود 12.400 یورو در ماه

دندانپزشکانی که بیش از ۲۰ سال سابقه کاری دارند، بیش از 13.000 یورو در ماه

به طور کلی در چنین مشاغلی با افزایش تجربه میزان حقوق شما نیز افزایش پیدا می‌کند، به طوری که با ده سال سابقه کار در یک حوزه کاری حقوق شما تقریباً دو برابر خواهد شد.

مقایسه میزان درآمد مردان و زنان دندانپزشک در کشور اتریش

با وجود این که جنسیت نباید تاثیری بر روی میزان درآمد افراد داشته باشد اما با این حال درآمد دندانپزشکان مرد در کشور اتریش ‏ حدود ۴ درصد بیشتر از دندانپزشکان زن می‌باشد. این قضیه کمی نشان‌ دهنده تبعیض جنستی در این کشور می‌باشد. میانگین حقوق دندانپزشکان مرد ۹.۳۳۲ یورو در ماه و برای دندانپزشکان زن ۸.۹۴۰ یورو در ماه می باشد.

نرخ بیکاری در کشور اتریش

نرخ بیکاری در هر کشور شاخص سلامت اقتصاد در بازه‌های زمانی تنظیم سیاست پول می‌باشد. این معیار نشان‌دهنده درصد افراد بیکار می‌باشد. نرخ بیکاری در کشور اتریش در دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا افزایش 3.5 درصدی داشته است. نرخ بیکاری این کشور در سال 2019 برابر با 4.49 درصد بود اما با شروع اپیدمی کرونا، این عدد به 7.0 درصد در سال 2021 رسیده است. حتی با این وجود نرخ بیکاری در کشور اتریش همچنان کم‌تر از میانگین سایر کشورهای اروپایی می‌باشد. میانگین نرخ بیکاری کشورهای اروپایی در سال 2021 معال 7.3 درصد می‌باشد، که 0.3 درصد بالاتر از نرخ بیکاری در اتریش است.

سیستم درمانی فوق‌العاده کشور اتریش

مهم نیست که به کدام کشور قصد سفر دارید؛ بررسی سیستم درمانی در آن کشور همواره یکی از مهم‌ترین مسائل برای مهاجران بوده است. خوشبختانه سیستم درمانی کشور اتریش دارای کیفیت بالا، ارزان و در دسترس می‌باشد. نظام سیاسی این کشور از شناخته شده‌ترین نظام‌ها در سرتاسر جهان است. سیستم درمانی اتریش تقریبا 100 درصد جمعیت این کشور را پوشش می‌دهد و همین امر باعث شده تا مهاجران به هیچ‌وجه نگران مسئله سلامتی خود در این کشور نباشند.

نگاهی اجمالی به سیستم درمانی اتریش

سیستم درمان و سلامت در کشور اتریش به صورت عمومی می‌باشد، البته که گزینه‌های خصوصی زیادی نیز در این کشور وجود دارد. بیشتر مردم تحت نظارت سازمان سلامت و بهداشت کشور اتریش دارای بیمه سلامت می‌باشند، که هزینه آن هر ماه از حقوق شهروندان کم می‌شود. جالب است بدانید در صورتیکه حقوق فرد در این کشور کم‌تر از مقدار خاصی در نظر گرفته شود، بیمه سلامت به صورت رایگان به ایشان تعلق می‌گیرد. به طور کلی باید گفت که سیستم درمانی در این کشور مقرون به صرفه و بسیار با کیفیت است.

بیمه‌های سلامت اتریش شامل چه کسانی می‌شوند

به طور کلی این بیمه شامل کسانی می‌شود که در مرزهای این کشور به صورت قانونی می‌باشد. بنابراین بیمه‌های درمانی در کشور اتریش شامل همه افراد ساکن این کشور بدون توجه به سن و درآمد آن‌ها می‌شود. حتی گردشگران نیز می‌توانند از این بیمه استفاده کنند، البته ممکن است که تمام پول بیمه از آن‌ها گرفته شود.

بیمه‌های خصوصی در اتریش

اگر فردی تشخیص دهد که نمی‌خواهد از بیمه عمومی کشور اتریش استفاده کند، می‌تواند از گزینه‌های زیاد بیمه خصوصی در این کشور استفاده کند. هزینه این بیمه‌ها با توجه به سن شما متغیر می‌باشد. بیمه خصوصی برای افراد زیر 18 سال حدود 30 یورو در ماه است، در حالی که برای افراد بالای 65 سال می‌تواند به 500 یورو در ماه نیز برسد.

دندانپزشکان در اتریش

بهداشت دهانی در کشور اتریش از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. اگر جزو شهروندان این کشور باشید و به دنبال دندانپزشکی مسلط به زبان‌هایی به جز زبان آلمانی هستید، می‌توانید در اطراف شهرهای بزرگ مانند وین، آن‌ها را جستجو و پیدا کنید. با توجه به اینکه از هشت میلیون نفر جمعیت این کشور حدود 1.5 میلیون نفر خارجی می‌باشند، فرصت بسیار خوبی برای دندانپزشکان مسلط به زبان انگلیسی می‌باشد که در اتریش مشغول به کار شوند. بنابراین افرادی که با ویزای کاری دندانپزشکان در اتریش به این کشور مهاجرت کرده‌اند، بدون هیچ نگرانی می‌توانند در شهر‌های کوچک مشغول به کار شوند

در نظر داشته باشید که همه دندانپزشکان باید در موسسه بهداشت دهانی اتریش (AUSTRIAN DENTAL CHAMBER) ثبت نام شده باشند.

مزایای زندگی در اتریش برای دندانپزشکان

دندانپزشکانی که به این کشور مهاجرت می‌کنند و معمولا به زبان انگلیسی مسلط هستند، می‌توانند در این کشور با توجه به بالا بودن تعداد مهاجران در کار خود موفق باشند. در این بخش از مطلب قصد داریم تا به بررسی چندین ویژگی‌ دیگر کشور اتریش برای زندگی را بررسی کنیم:

یادگیری زبان آلمانی

یکی از ویژگی‌های زندگی در کشور اتریش چه به عنوان یک پزشک یا یک شهروند عادی یادگیری زبان آلمانی می‌باشد. زبان آلمانی که یکی از رایج‌ترین زبان‌های حال حاضر دنیا می‌باشد که دارای بیش از 130 میلیون متکلم در سراسر دنیا دارد. شما می‌توانید با یادگیری این زبان و در دست داشتن ویزای شنگن خود به کشورهایی مانند آلمان سفر کنید و از اقامت خود در این کشور لذت ببرید.

ادامه تحصیل در اتریش در صورت امکان

داشگاه‌های اتریش در میان دانشگاه‌های جهان از شهرتی جهانی برخوردار هستند. پزشکانی که به این کشور سفر می‌کنند می‌توانند در صورت امکان در حین کار مشغول به تحصیل نیز بشوند تا تحصیلات خود را در بهترین دانشگاه‌های جهان به سطح بعدی ببرند. برای مثال دندانپزشکان این فرصت را دارند تا با دریافت تخصص در یکی از زمینه‌های رشته تحصیلی خود درآمد و سطح علمی خود را بالا ببرند.

شرایط نسبتا آسان برای دریافت ویزا

خوشبختانه در کشور اتریش شرایط دریافت ویزای کار برای دندانپزشکان راحت‌تر از دیگر کشورهای اروپایی مانند انگلیس و آلمان می‌باشد. البته که ویزای کاری دندانپزشکان در اتریش شرایط خاص خود را نیز دارا می‌باشد و افراد باید دارای صلاحیت‌های خاصی باشند تا بتوانند این ویزا را دریافت کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های کشور اتریش نیز طول زمان لازم برای دریافت اقامت دائم در این کشور است. دندانپزشکان می‌توانند تنها با گذراندن چهار سال در این کشور برای این کار اقدام کنند.

دریافت ویزای سطح بالا

داوطلبان و دندانپزشکان می‌توانند با دو گزینه ویزای موجود برای اقامت در این کشور اقدام کنند. پس از دریافت اقامت دائم این کشور این افراد می‌توانند در کشورهای ناحیه شنگن نیز طبابت کنند. به عبارت دیگر با دریافت این ویزا دندانپزشکان می‌توانند به هر کشوری که عضو ناحیه شنگن است و یا پاسپورت اتریش را قبول دارد، سفر کنند و در آنجا مشغول به کار کنند.

سوالات متداول

در آخرین بخش از این مقاله می‌خواهیم به چند سوال متداول شما عزیزان در زمینه دریافت ویزای دندانپزشکی در اتریش بپردازیم:

آیا دریافت ویزای کاری دندانپزشکی در کشور اتریش سخت است؟
شرایط دریافت ویزای دندانپزشکی در اتریش به نسبت کشورهای اروپایی دیگر مانند انگلستان آسان‌تر می‌باشد و داوطلبان می‌توانند در زمان کوتاه‌تر و با پیش نیازهای کم‌تر این ویزا را دریافت کنند.
مهلت اقدام برای دریافت ویزا در کشور اتریش چه زمانی می‌باشد؟
به طور کلی اقدام برای دریافت ویزای دندانپزشکی کشور اتریش دارای محدودیت زمانی نمی‌باشد و داوطلبان در هر زمانی می‌توانند برای این ویزا درخواست دهند. اما برای آزمون‌های تایید صلاحیت پزشکان زمانی مشخص تعیین شده است. این آزمون‌ها در اوایل ماه‌های مارس و سپتامبر برگزار می‌شود.
میانگین درآمد دندانپزشکان در این کشور چقدر می‌باشد؟
میانگین درآمد دندانپزشکان در این کشور برای مردان و زنان کمی متفاوت است. میانگین این درآمد برای مردان ماهیانه حدود 9332 یورو در ماه و برای زنان حدود 8900 یورو در ماه می‌باشد.
کیفیت سیستم سلامت و درمان در اتریش چگونه است؟
کشور اتریش دارای یکی از بهترین نظام‌های درمانی در جهان می‌باشد. این کشور در چند سال اخیر همواره در میان برترین کشورهای جهان از نظر کیفیت سیستم درمانی بوده است.
نرخ بیکاری در کشور اتریش چقدر است؟
نرخ بیکاری در کشور اتریش با وجود شیوع ویروس کرونا حدود 3.5 درصد افزایش داشته است و به 7.0 درصد رسیده است. با این وجود این نرخ در کشور اتریش همچنان پایین‌تر از میانگین اروپا می‌باشد.
آیا برای دندانپزشکان در اتریش به مقدار کافی فرصت شغلی هست؟
دندانپزشکان می‌توانند با خیال راحت اقدام به دریافت ویزای کاری در کشور اتریش کنند، زیرا علاوه بر نرخ بیکاری پایین اتریش، دولت این کشور در مطبوعات اعلام کرده است که نیاز مبرم به افراد شاغل در حوزه‌های پزشکی دارد.
آیا پس از تحصیل در رشته‌های پزشکی می‌توان اقامت دائم کشور اتریش را دریافت کرد؟
بله دانشجویان می‌توانند پس از اتمام تحصیل در اتریش در مراکز درمانی و موسسات دولتی این کشور مشغول به کار شوند و پس از گذراندن طول مدت کوتاهی در کشور اتریش اقامت دائم خود را دریافت کنند.

جمع بندی

کشور اتریش یکی از بهترین کشورهای قاره اروپا تقریبا در هر زمینه‌ای است. این کشور با فراهم کردن ویژگی‌های بسیاری توانسته دانشجویان و پزشکان زیادی را به کشور خود جذب کند. ویزای کاری دندانپزشکی اتریش نیز یکی از موقعیت‌های بسیار مناسب برای دندانپزشکانی است که رویای مهاجرت به کشور‌های خوب اروپایی را در سر دارند. ویژگی‌های بی‌نظیری مانند شرایط آسان پذیرش نسبت به دیگر کشورهای اروپایی، زمان کم برای دریافت اقامت دائم در این کشور و برخورداری از ویزای شنگن تنها بخش کوچکی از ویژگی‌های زندگی در این کشور امن است.

داوطلبان می‌توانند با ویزاهای Job Offer و یا Job Seeker در این کشور به دنبال موقعیت شغلی باشند. دندانپزشکان با انجام پروسه دریافت ویزا و دریافت مجوز کار می‌توانند به راحتی در این کشور طبابت کنند و در یکی از پرتقاضاترین حوزه‌های شغلی کشور اتریش مشغول به کار شوند.

داوطلبان عزیز می‌توانند در سایت موسسه مهاجرتی صبا ویزا مقاله‌های مرتبط با ویزاهای کشور اتریش و کشورهای دیگر را مطالعه کنند. متخصصان و کارشناسان ما می‌توانند شما را برای دریافت ویزا و روند آن راهنمایی کنند. موسسه مهاجرتی صبا ویزاپلن همواره در پی آن‌ می‌باشد که بهترین و آسان‌ترین تجربه را به شما برای دریافت ویزا هدیه کند.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید