لوگو صبا ویزا
تحصیل رشته دندانپزشکی در آمریکا

تحصیل رشته دندانپزشکی در آمریکا | مدارک و هزینه ها 2024

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل رشته دندانپزشکی در آمریکا و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

تحصیل رشته دندانپزشکی در آمریکا به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید به یک دندانپزشک خبره در کشور آمریکا تبدیل شده و در کمترین زمان ممکن بتوانید به بالاترین میزان درآمد در این کشور دست پیدا کنید. دانشگاه‌های کشور آمریکا، امکانات علمی و تجهیزات آزمایشگاهی زیادی را برای رشته دندانپزشکی فراهم کرده‌اند که همین موضوع، فرصت پیشرفت علمی را برای شما فراهم می‌کند. علاوه بر این، شما می‌توانید از بورسیه‌های تحصیلی جذابی که در دانشگاه‌های این کشور ارائه می‌شوند نیز استفاده کرده و هزینه‌های تحصیلی و زندگی خود در این کشور را کاهش دهید.

از جمله محبوب‌ترین دانشگاه‌های کشور آمریکا که می‌توانید برای تحصیل رشته دندانپزشکی آنها را انتخاب کنید، می‌توان به دانشگاه‌های هاروارد، پنسیلوانیا، میشیگان، کالیفرنیا، لس آنجلس و نیویورک اشاره کرد. برای تحصیل در این دانشگاه‌ها، شما هم باید تحصیلات مرتبط و رزومه علمی خوبی در این زمینه داشته باشید و هم از تمکن مالی مناسبی برای مهاجرت به این کشور برخوردار باشید. در ادامه این مطلب، قصد داریم کمی بیشتر درباره شرایط، مزایا و مراحلی که برای تحصیل رشته دندانپزشکی در کشور آمریکا صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم.

دندان پزشکی در آمریکا

چرا باید کشور آمریکا را برای تحصیل در رشته دندانپزشکی انتخاب کنیم؟

تحصیل رشته دندانپزشکی در آمریکا، می‌تواند مزایای متعددی را برای دانشجویان به همراه داشته باشد که این مزایا شامل موارد زیر می‌شود:

  1. در دانشگاه‌های کشور آمریکا شما می‌توانید به بهترین تجهیزات و تکنولوژی‌ها در زمینه دندانپزشکی دسترسی داشته باشید. این موضوع علاوه بر این‌که به پیشرفت تحصیلی شما کمک می‌کند، باعث می‌شود تا در آینده به یک دندانپزشک حاذق تبدیل شوید.
  2. بعد از تحصیل در دانشگاه‌های این کشور و با مدرک دانشگاهی که دریافت می‌کنید، امکان کار در این کشور یا هر کشور دیگری در دنیا را خواهید داشت.
  3. میزان درآمد شما به‌عنوان یک دندانپزشک در کشور آمریکا بسیار بالا خواهد بود و این موضوع به شما کمک می‌کند تا بتوانید زندگی مرفهی را از نظر اقتصادی داشته باشید.
  4. دانشگاه‌های این کشور با بسیاری از دانشگاه‌های معتبر در سراسر دنیا همکاری دارند. همین موضوع نیز به شما اجازه می‌دهد تا خیلی راحت بتوانید با دانشگاه‌های دیگر ارتباط بگیرید که این مسئله به پیشرفت علمی شما کمک می‌کند.
  5. در نهایت باید بدانید که کیفیت خدمات آموزشی در رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های کشور آمریکا بسیار بالاست.
تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

کدام دانشگاه‌های آمریکا را برای تحصیل در رشته دندانپزشکی انتخاب کنیم؟

اگر شما هم قصد مهاجرت به آمریکا از راه تحصیل رشته دندانپزشکی را دارید، باید بدانید که دانشگاه‌های زیر از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهند بود:

  • دانشگاه هاروارد: این دانشگاه رتبه چهارم بهترین دانشگاه‌های دنیا را در اختیار داشته و بهترین امکانات علمی را در رشته دندانپزشکی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.
  • دانشگاه پنسیلوانیا: این دانشگاه با رتبه علمی 12 در دنیا، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای انتخاب شما باشد. سطح علمی بالای اساتید و دانشجویان این دانشگاه، از جمله مهم‌ترین مزایای تحصیل در آن است.
  • دانشگاه میشیگان: دانشگاه میشیگان رتبه 33 بهترین دانشگاه‌های دنیا را در اختیار دارد و به کمک امکانات علمی که در اختیار شما قرار می‌دهد، فرصتی را برای پیشرفت تحصیلی در زمینه‌های مختلف دندانپزشکی برای شما فراهم می‌کند.
  • دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس: این دانشگاه در رتبه 29 بهترین دانشگاه‌های دنیا قرار دارد. یکی از ویژگی‌های مهم دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس این است که بورسیه‌های تحصیلی جذابی را برای تحصیل در رشته دندانپزشکی برای دانشجویان فراهم کرده است.
  • دانشگاه نیویورک: در نهایت شما می‌توانید دانشگاه نیویورک با رتبه علمی 38 را برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در این کشور انتخاب کنید که با ارائه آزمایشگاه‌ها و امکان کار پاره‌وقت، بهترین گزینه برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی خواهد بود.

هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی در کشور آمریکا چقدر است؟

دندانپزشکی یکی از بهترین رشته ها برای مهاجرت به آمریکا به شمار می‌آید که برای تحصیل در آن شما نیازمند تمکن مالی بالایی هستید. میانگین شهریه‌ای که دانشگاه‌های این کشور در رشته دندانپزشکی از شما دریافت می‌کنند تقریبا 63 هزار دلار در سال است که میانگین شهریه نسبتا بالایی برای دانشگاه‌های این کشور به شمار می‌آید. البته راهکارهایی برای کاهش این هزینه‌ها وجود دارد. برای مثال، شما می‌توانید از بورسیه‌های تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه‌های این کشور استفاده کنید.

برای اخذ این بورسیه‌های تحصیلی حتما باید شرایط زیر را داشته باشید:

  1. شما نیازمند این هستید که یک رزومه علمی خوب و قوی را برای خود ایجاد کرده و سوابق علمی خود را به طور کامل در آن بیاورید.
  2. اگر توصیه‌نامه‌ای از اساتید قبلی خود دارید، بهتر است حتما آن را در لیست مدارکتان قرار دهید.
  3. داشتن مدرک زبان با نمره و معدل بالا، به شما کمک می‌کند تا بتوانید شانس بیشتری برای اخذ بورسیه‌های تحصیلی آمریکا در زمینه رشته دندانپزشکی داشته باشید.
  4. در نهایت نحوه شرکت شما در جلسات مصاحبه مربوط به این بورسیه‌های تحصیلی، می‌تواند تاثیر زیادی روی افزایش شانس شما برای دریافت آنها داشته باشد.
هزینه تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

شرایط و مدارک موردنیاز برای تحصیل رشته دندانپزشکی در آمریکا

برای تحصیل رشته دندانپزشکی در آمریکا شما نیازمند داشتن مدارک و شرایطی هستید که در جدول زیر به بررسی آنها پرداخته و توضیحاتی را درباره این شرایط و مدارک در اختیارتان قرار داده‌ایم:

شرایط و مدارکتوضیحات
تمکن مالیاولین شرط برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور این است که ثابت کنید تمکن مالی لازم برای مهاجرت به کشور آمریکا و پرداخت شهریه‌های دانشگاه‌های این کشور را دارید.
نداشتن سوسابقهدر قدم بعدی شما باید با مراجعه به مراجع قضایی کشور خود، اقدام به دریافت نامه عدم سوسابقه کیفری کرده و آن را به لیست مدارک خود اضافه کنید.
نامه پذیرششما حتما باید نامه پذیرش خود را از یکی از دانشگاه‌های کشور آمریکا که امکان تحصیل در رشته دندانپزشکی را برایتان فراهم کرده است دریافت کنید.
رزومه و مدارک تحصیلییکی از مدارک موردنیاز برای تحصیل در این کشور در رشته دندانپزشکی، رزومه علمی و همین‌طور مدارک تحصیلی مربوط به آخرین مقطع تحصیلی است که در آن مشغول به تحصیل بوده‌اید.
مدارک شخصیمدارک شخصی شما از جمله شناسنامه، کارت ملی و پاسپورتی که دارای اعتبار کافی برای زندگی در کشور آمریکا باشد، از دیگر مدارک مهم برای تحصیل در این کشور است.

برای این‌که بتوانید به لیست کامل مدارکی که برای تحصیل در دانشگاه‌های کشور آمریکا در رشته دندانپزشکی، به آنها نیاز دارید دسترسی پیدا کنید، کافی است که از خدمات موسسه مهاجرتی صباویزا استفاده کنید.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

بورسیه‌های تحصیلی آمریکا برای رشته دندانپزشکی

یکی از مزایای بسیار مهم تحصیل در آمریکا در رشته دندانپزشکی این است که شما می‌توانید از بورسیه‌های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه‌ها و موسسات علمی این کشور برخوردار شده و به این ترتیب، هزینه‌های تحصیلی و زندگی خود در کشور آمریکا را به میزان زیادی کاهش داده یا حتی به صفر برسانید. این بورسیه‌های تحصیلی به چند دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  1. بورسیه‌های تحصیلی که توسط دانشکده‌های دندانپزشکی دانشگاه‌های مختلف ارائه می‌شوند. آنها معمولا پشتیبانی کاملی را از دانشجویان بین‌المللی به عمل می‌آورند و شرایطی را برایشان فراهم می‌کنند تا بتوانند بدون هیچ دغدغه‌ای در این کشور ادامه تحصیل دهند.
  2. بورسیه‌های ارائه شده توسط انجمن‌های حرفه‌ای کشور آمریکا مانند انجمن دندانپزشکی کشور آمریکا نیز می‌توانند گزینه‌ای جذاب برای شما باشند.
  3. شرکت‌های خصوصی گروه دیگری از سازمان‌ها در کشور آمریکا هستند که امروزه امکان ارائه بورسیه‌های تحصیلی جذاب را برای دانشجویان فراهم کرده‌اند.
  4. از طرف دیگر، دولت کشور آمریکا نیز برنامه‌هایی را در زمینه بورسیه تحصیلی به دانشجویان رشته دندانپزشکی ارائه می‌دهد. استفاده از این بورسیه‌ها بسیار راحت بوده و شرایط سختی به جز داشتن دانش علمی مناسب در این زمینه برای آنها وجود ندارد.
دانشگاه دندان پزشکی در آمریکا

دریافت تخصص در زمینه دندانپزشکی در کشور آمریکا

مهاجرت به آمریکا و تحصیل دندانپزشکی در این کشور، می‌تواند یک مزیت بسیار مهم دیگر را نیز برای شما به همراه داشته باشد و آن این است که شما می‌توانید خیلی راحت، تخصص خود را نیز در زمینه دندانپزشکی دریافت کنید. برای این‌که بتوانید این کار را انجام دهید، نیازمند این هستید که با تخصص‌های مختلف دندانپزشکی که شامل موارد زیر می‌شود آشنا شوید:

  • ارتودنسی: در این رشته، شما می‌توانید در زمینه ترازکردن دندان‌ها و فک مطالعاتی انجام داده و به‌عنوان یک متخصص ارتودنسی مشغول به کار شوید.
  • ریشه درمانی: معمولا ریشه دندان‌ها با مشکلات جدی مواجه می‌شوند. در ریشه درمانی، دندانپزشکان تخصصی برای حل کردن و درمان مشکلات ریشه دندان به دست می‌آورند.
  • پریودنتیکس: این تخصص بیشتر روی تشخیص بیماری‌های رایجی که برای لثه رخ می‌دهند تمرکز داشته و تلاش می‌کند تا ساختارهای دهانی و دندانی را بهبود دهد.
  • پروتزهای دندانی: در این تخصص، شما می‌توانید روی ترمیم و جایگزین‌کردن دندان‌هایی که مراجع از دست داده تمرکز داشته باشید.
  • جراحی دهان و فک: تمامی خدمات جراحی که در ناحیه دهان، دندان و فک صورت می‌گیرد، در این تخصص پوشش داده خواهد شد.
  • دندانپزشکی کودکان: دندانپزشکی کودکان یکی از زیرشاخه‌های بسیار مهم دندانپزشکی به شمار می‌آید که با تخصص پیدا کردن در آن، می‌توانید درآمد بسیار خوبی داشته باشید.
شرایط تحصیل دندان پزشکی در کشور آمریکا

کار پس از تحصیل به‌عنوان یک دندانپزشک در کشور آمریکا

تحصیل پزشکی در آمریکا، به‌عنوان یک دندانپزشک، می‌تواند مزیت بسیار مهم دیگری را نیز برای شما داشته باشد و آن این است که شما بعد از اتمام دوره تحصیلی خود، می‌توانید خیلی سریع وارد بازار کار شده و به درآمد بالایی نیز دست پیدا کنید. برای این‌که بتوانید چنین کاری را انجام دهید، در قدم اول نیازمند این هستید که دوره تحصیل رشته دندانپزشکی در آمریکا را به اتمام برسانید. بعد از اتمام این دوره، نیازمند این خواهید بود که یک کارفرما که مقیم کشور آمریکا باشد را پیدا کرده و قراردادی را با او به ثبت برسانید.

حال کافی است که قرارداد و دعوت‌نامه کارفرما را به همراه رزومه و مدارک تحصیلی خود به اداره مهاجرت کشور آمریکا برده و درخواست خود را برای تمدید ویزا و تبدیل آن به ویزای کاری کشور آمریکا ارسال کنید. دقت داشته باشید که کار در کشور آمریکا به‌عنوان یک دندانپزشک می‌تواند میانگین درآمد حداقل 150 هزار دلار در سال را داشته باشد. هرچه تجربه و تخصص شما در زمینه دندانپزشکی بیشتر باشد، این میانگین درآمد نیز به همان نسبت افزایش پیدا خواهد کرد.

نکته مهم دیگری که باید بدانید این است که بعد از اخذ ویزای آمریکا این امکان در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا بتوانید خیلی راحت اقامت دائم خود را نیز دریافت کنید. برای این کار، باید حداقل 3 الی 5 سال اقامت موقت در این کشور داشته و به‌عنوان یک دندانپزشک مشغول به کار در کشور آمریکا شده باشید.

سخن پایانی

تحصیل رشته دندانپزشکی در آمریکا فرصتی بسیار جذاب است که در اختیار دانشجویان علاقه‌مند به رشته دندانپزشکی قرار می‌گیرد. برای این‌که بتوانید در دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل رشته دندانپزشکی شوید، نیازمند این خواهید بود که شرایط لازم را برای این کار فراهم کنید. به این منظور، دریافت یک مشاوره تخصصی و کامل به شما کمک می‌کند تا بتوانید خیلی راحت مراحل و مسیر مهاجرت تحصیلی به کشور آمریکا را طی کنید. موسسه مهاجرتی صباویزا یکی از بهترین موسسات مهاجرتی است که امروزه این خدمات مشاوره را با بالاترین کیفیت ممکن برای شما فراهم کرده است. کارشناسان این موسسه مهاجرتی از سابقه و تخصص زیادی در زمینه مهاجرت تحصیلی به آمریکا برخوردار هستند و البته هزینه استفاده از خدمات این موسسه نیز بسیار مناسب است.

سوالات متداول

شرایط مهم برای تحصیل رشته دندانپزشکی در کشور آمریکا چیست؟

برای این کار شما حتما باید سابقه علمی مناسب و مرتبطی در زمینه پزشکی داشته باشید، حتما باید از تمکن مالی خوبی برای مهاجرت به کشور آمریکا و زندگی در این کشور برخوردار بوده، سوسابقه کیفری در کشور خود نداشته باشید و در نهایت نامه پذیرش خود را نیز از دانشگاه‌های این کشور دریافت کرده باشید.

بهترین دانشگاه‌های کشور آمریکا برای تحصیل رشته دندانپزشکی کدام دانشگاه‌ها هستند؟

از جمله محبوب‌ترین دانشگاه‌های کشور آمریکا برای تحصیل در رشته دندانپزشکی، می‌توان به دانشگاه‌های هاروارد، پنسیلوانیا، میشیگان، کالیفرنیا، لس آنجلس و نیویورک اشاره کرد که هریک از این دانشگاه‌ها شرایط خاص خود را برای اخذ پذیرش دارند.

آیا امکان تحصیل رایگان رشته دندانپزشکی در کشور آمریکا وجود دارد؟

بله اگر از توانمندی علمی بالایی در زمینه رشته دندانپزشکی برخوردار باشید، می‌توانید درخواست خود را برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی فول فاند این رشته ارسال کرده و به این ترتیب، به‌صورت کاملا رایگان در این کشور مشغول به تحصیل شوید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید