لوگو صبا ویزا
تحصیل رشته پرستاری در کانادا

تحصیل رشته پرستاری در کانادا

برای تحصیل رشته پرستاری در کانادا و آشنایی با بورسیه به همراه شرایط تحصیل، تعرفه ها و هزینه دانشگاه های مرتبط با کارشناسان خبره صباویزا در ارتباط باشید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

تحصیل رشته پرستاری در کانادا یک هدف مهم برای بسیاری از دانشجویان ایرانی است که آن را با تمام توان خود پیگیری می‌کنند. با توجه به شرایط شغلی مناسبی که برای این رشته در کانادا وجود دارد، تحصیل در این رشته می‌تواند آینده بی‌نظیری را برای شما رقم بزند. البته اخذ پذیرش در این رشته نیز چالش‌های خاص خودش را دارد که باید آن‌ها را زیر نظر بگیرید. در این مطلب قصد داریم تا شرایط کامل تحصیل در رشته پرستاری را برای شما شرح دهیم پس تا انتهای این مطلب با ما همراهی کنید.

فهرست عناوین

شرایط لازم برای تحصیل پرستاری در کانادا

برای اینکه شما بتوانید تحصیل رشته پرستاری در کانادا را به خوبی پیش ببرید، حتما باید شرایط لازم برای آن را داشته باشید. فرد متقاضی باید مدرک دیپلم خود را اخذ کرده باشد. همچنین برخی از دروس همچون زبان و ریاضی بسیار مهم هستند که باید در آن‌ها نمره بالایی کسب شده باشد. شرط بعدی مهم برای تحصیل پرستاری در کانادا اثبات مهارت زبانی است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که داشتن مهارت زبانی بالا نقش مهمی در پذیرش شما خواهد داشت. بر همین اساس شما باید آیلتس ۷ یا تافل ۹۰ داشته باشید تا از این مرحله به سلامت عبور کنید.

اثبات تمکن مالی یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. در واقع دولت کانادا می‌خواهد از توان مالی شما برای پرداخت شهریه اطلاع کافی پیدا کند. به طور کلی شرایط پذیرش در رشته پرستاری تا حدود زیادی سخت‌گیرانه است که شما باید به این پیش شرط نیز دقت بالایی داشته باشید. برای اینکه اطلاعات شما درباره پذیرش کامل‌تر شود، بهتر است که به سایت هر دانشگاه بروید و شرایط خاص پذیرش را در آن مطالعه کنید. مسلما با انجام این کار بهتر از شرایط موجود برا تحصیل در کانادا اطلاع پیدا می‌کنید.

مزایای تحصیل پرستاری در کانادا

تحصیل رشته پرستاری در کانادا مزایای زیادی به همراه دارد که باید هر کدام از آن‌ها را به شکل ویژه بررسی کنید. خوشبختانه با تحصیل در این رشته برای شما تضمین شغلی بالایی ایجاد خواهد شد. در نتیجه بعد از اتمام تحصیل هیچ نگرانی از بابت اشتغال وجود ندارد و بهترین شرایط شغی در اختیارتان قرار می‌گیرد. در کشور کانادا ارزش و احترام زیادی برای پرستارها قائل هستند به طوری که مسئول بخش‌های مختلف بیمارستان را پرستاران تشکیل می‌دهند.

در چنین شرایطی فرصت برای رشد و ترقی شما نیز به بهترین شکل ممکن فراهم خواهد بود. در کنار این موارد نباید فراموش کرد که درآمد پرستاری در کانادا بالا  است و رفاه مناسبی را برای شخص به وجود می‌آورد. خوشبختانه دانشگاه های کانادا امکانات آموزشی گسترده‌ای را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند تا در طول تحصیل خود بهترین شرایط آموزشی را پشت سر بگذارند. فضای کاری محیط‌های درمانی بسیار مثبت است و مردم و کارکنان ارتباط بسیار خوبی را با شما برقرار می‌کنند. با توجه به اینکه رشته پرستاری همواره طرفداران زیادی دارد، باید برای اخذ پذیرش در آن با افراد مختلف وارد رقابت شوید.

دروس مهم پرستاری در کانادا

اگر شما می‌خواهید که تحصیل رشته پرستاری در کانادا را پشت سر بگذارید، باید دروس مختلفی را بخوانید که هر کدام از آن‌ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. هر کدام از این دروس نقش تعیین کننده‌ای در موفقیت شما دارند که باید دید درستی نسبت به آن‌ها داشته باشید. به طور مثال دروس اخلاق مدرن، مدیریت مالی و خانواده و استرس از مهم‌ترین دروس این رشته  هستند. همچنین دروس سلامت روانی و سلامت زنان هم از مباحث مهمی است که در طول دوره پرستاری تحصیل می‌شود.

موارد دیگری همچون جامعه شناسی سیاسی و مدیریت مالی نیز در همین دسته قرار می‌گیرند که باید آن‌ها را با موفقیت پاس کنید. از آنجایی که کانادا یک کشور چند ملیتی و مهاجرپذیر است، امروزه شاهد آن هستیم که دروس روابط نژادی و قومیتی هم به شکل مستقیم در رشته پرستاری تحصیل می‌شود. همچنین مراقبت درمانی از افراد کهنسال نیز از دیگر دروس مهم رشته پرستاری است که مهارت‌های مراقبتی را به بهترین شکل ممکن به شما می‌آموزد.

با توجه به اینکه یک پرستار باید مهارت‌های مختلفی داشته باشد، هر کدام از این موارد مهم هستند و باید به شکل جدی دنبال شوند. کسی که بتواند به تمامی این دروس تسلط پیدا کند، به‌ طور قطع نتایج بی‌نظیری نیز برای خود کسب خواهد کرد.

مدرک زبان لازم برای تحصیل رشته پرستاری در کانادا

همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، داشتن مدرک زبان معتبر با نمره بالا تاثیر زیادی بر  فرایند پذیرش دارد. اولین عاملی که باید بررسی کنید، زبان آموزش در دانشگاه مدنظر شما خواهد بود. از آنجایی که زبان‌های انگلیسی و فرانسوی در دانشگاه‌های کانادا وجود دارند، شما باید زبان تدریس دانشگاه مورد نظر خود را پیدا کنید. در صورتی که شما قصد دارید برای آزمون تافل شرکت کنید، باید حتما کمترین نمره ۹۰ را برای این مورد به دست آورید.

همچنین این نمره برای آزمون آیلتس نیز باید برابر با ۷ باشد. البته در این میان استثنائاتی نیز وجود دارد که نمرات کمتر را می‌پذیرند. به‌ طور مثال می‌توان به دانشگا‌ه‌های اتاوا و دالهاوزی اشاره کرد که پذیرش را با نمره آیلتس ۶.۵ هم انجام خواهند داد. برخی از دانشگاه‌ها نیز هر دو زبان تدریس را به شکل همزمان دارند که دانشگاه آلبرتا از مهم‌ترین آن‌ها به حساب می‌آید. با توجه به اهمیت بالای مدرک زبان در اخذ ویزای تحصیلی کانادا، حتما زمینه‌های لازم برای این مورد را فراهم کنید.

مدارک لازم برای پذیرش پرستاری در کانادا

برای اینکه بتوانید در کانادا مدرک پرستاری خود را دریافت کنید، حتما باید همه مدارک مورد نیاز برای این مورد را فراهم کنید که در نوع خود بسیار حائز اهمیت خواهد بود. این مدارک با توجه به هر مقطع با یکدیگر تفاوت دارند که در ادامه به بررسی دقیق آن‌ها خواهیم پرداخت.

مدارک برای اپلای پرستاری در کانادا

تحصیل رشته پرستاری در کانادا در مقاطع مختلفی انجام می‌شود که هر کدام از آ‌ن‌ها در نوع خود حائز اهمیت هستند.  تحصیل کارشناسی در کانادا بیشتر از سایر موارد متقاضی دارد که باید به آن توجه کافی داشته باشید. در ادامه لیست مدارک لازم برای اپلای در این رشته آورده می‌شود:

  • مدرک زبان معتبر
  • حداقل ۲ توصیه نامه
  • نمره حداقل ۱۴ برای شیمی، ریاضی، زیست شناسی و انگلیسی
  • کپی مدارک تحصیلی همچون دیپلم و ریزنمرات دبیرستان
  • انگیزه نامه
  • داشتن رزومه تحصیلی عالی

مدارک برای اپلای کارشناسی ارشد پرستاری در کانادا

تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا در رشته پرستاری هم ممکن شده است. در حقیقت بسیاری از دانشگاه‌ها در حال ارائه این رشته هستند که هر کس با توجه به شرایط خود می‌تواند در یکی از دانشگاه‌های معتبر در این زمینه پذیرفته شود. در مقطع فوق لیسانس پرستاری نیز مدارک خاصی برای اپلای کردن دریافت می‌‌شود که باید به سرعت آن‌ها را آماده کنید. در لیست زیر این مدارک را بیان می‌کنیم:

  • مدرک لیسانس پرستاری
  • ریزنمرات لیسانس پرستاری
  • ارائه گزارش کارآموزی
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • مدرک زبان
  • ارسال نمره GRE
  • مدارک هویتی از قبیل پاسپورت
  • رزومه پژوهشی و تحقیقاتی

مدارک برای اپلای دکترای پرستاری در کانادا

اگر قصد تحصیل دکترا در کانادا را دارید، مسلما رشته پرستاری بهترین انتخاب ممکن برای شما خواهد بود که نباید از آن غافل شوید. به‌ طور کلی تحصیل رشته پرستاری در کانادا می‌تواند سطح مهارت کاری شما را هم افزایش دهد. بر همین اساس در ادامه مدارک لازم برای دوره دکترا را هم بررسی خواهیم کرد:

  • مدرک زبان معتبر
  • رزومه تحصیلی و تحقیقاتی قوی
  • مقالات چاپ شده بین‌المللی
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • سوابق پژوهشی و پروژه‌ای
  • پایان نامه کارشناسی ارشد
  • اصل مدرک مقاطع پیشین تحصیلی
  • ریزنمرات مقاطع پیشین تحصیلی

بررسی هزینه تحصیل رشته پرستاری در کانادا

بدون شک تحصیل رشته پرستاری در کانادا با هزینه‌های مختلفی همراه است که باید خود را برای آن آماده کنید. اصلی‌ترین هزینه‌ای که شما باید در این راستا پرداخت کنید، شهریه سالانه یا ترمیک دانشگاه است. مبلغ شهریه بر اساس مقطع تحصیلی، دانشگاه و نوع تحصیل متفاوت خواهد بود. با این حال می‌توان یک بازه کلی را در این مورد بررسی کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که شهریه این رشته بین ۲۴ هزار دلار تا ۴۵ هزار دلار کانادا خواهد بود.

از همین رو باید خود را برای پرداخت چنین هزینه‌ای به خوبی آماده کنید. همچنین گفتنی است که هر دانشجو برای زندگی در کانادا باید یک هزینه ماهانه هم انجام دهد. این مبلغ حدودا ۱۵۰۰ دلار کانادا خواهد بود که صرف هزینه‌های خوراک، پوشاک و مسکن می‌شود. با توجه به گستردگی هزینه‌های تحصیل پرستاری در کانادا، به شما توصیه می‌کنیم که در ابتدا شرایط مالی مناسبی را برای خود ایجاد کنید تا از این لحاظ با مشکل جدی روبرو نشوید.

بورسیه تحصیلی رشته پرستاری در کانادا

با توجه به اینکه هزینه تحصیل رشته پرستاری در کانادا بالاست، بسیاری از دانشجویان ایرانی به دنبال اخذ بورسیه های تحصیلی کانادا هستند. در حال حاضر این بورسیه‌ها به دو شکل فول فاند و اسکالرشیپ عرضه می‌شوند. در بورسیه فول فاند تمامی هزینه‌های دانشجو به صورت کامل پرداخت می‌شود اما در اسکالرشیپ بخشی از هزینه‌ها به عنوان کمک هزینه در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد. یکی از بهترین بورسیه‌هایی که برای دانشجویان دکترای پرستاری داده می‌شود ARNNL 50th Anniversary Scholarship است. این بورسیه به عنوان اسکالرشیپ ارائه می‌شود و مبلغ آن به ۹۰۰۰ دلار می‌رسد که یک عدد فوق‌العاده است.

البته طرح‌های بورسیه دیگری هم وجود دارند که در صورت واجد شرایط بودن می‌توان از آن‌ها هم بهره برد. به طور مثال بورسیه Graduate Nursing Scholarship یکی از همین موارد است که برای تحصیلات تکمیلی پرستاری ارائه می‌شود. مبلغ این بورسیه نیز برابر با ۲۰۰۰ دلار کانادا است که به عنوان کمک هزینه تحصیل داده می‌شود. مواردی همچون معدل بالا در مقطع قبل، روزمه پژوهشی و تحقیقاتی قوی، مقالات چاپ شده و نمره زبان بالا باعث می‌شوند که شانس شما برای دریافت بورسیه تحصیلی چند برابر شود. از همین رو شما هم می‌توانید که از این فرصت ناب به سود خود استفاده کنید.

رشته پرستاری در کانادا

شرایط کار رشته پرستاری در کانادا

بدون شک مهم‌ترین هدف تحصیل رشته پرستاری در کانادا رسیدن به شغل مناسب و پردرآمد است که این هدف باید به شکل دقیق محقق شود. بعد از اینکه دانشجو تحصیلات خود را به اتمام رساند، باید خود را به عنوان پرستار RN یا RPN به ثبت برسند. بر همین اساس شخص باید ثبت نام خود را در انجمن پرستاران کانادا یا CAN به شکل دقیق انجام دهد.

وقتی که این مراحل به پایان رسید، باید پرستار در آزمون CRNE شرکت کرده و در آن نمره قبولی کسب کند. فقط در صورت قبولی پرستار به عنوان یک نیروی رسمی شناخته شده و فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز می‌کند. با توجه به اینکه رنکینگ دانشگاه های کانادا بسیار بالاست، فرد با مدرک کانادایی خود می‌تواند در سایر کشورها از جمله ایران هم مشغول به کار شود.

بهترین دانشگاه های پرستاری در کانادا

شناخت بهترین دانشگاه های کانادا از نظر رشته پرستاری بسیار حائز اهمیت است که شما باید به این مورد دقت داشته باشید. در حال حاضر دانشگاه‌های تورنتو، مک‌گیل و آلبرتا بالاترین سطح آموزشی پرستاری در کانادا را ارائه می‌دهند. همچنین دانشگاه‌های اتاوا، مک مستر و بریتیش کلمبیا هم از نظر امکانات و کیفیت آموزش پرستاری حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. اگر به دنبال پذیرش آسان‌تر هستید، به سراغ مواردی همچون دانشگاه‌های کوئینز، وسترن و هامبر بروید.

برای اینکه بتوان به موقع پذیرش را دریافت کرد، حتما باید به ددلاین دانشگاه های کانادا توجه داشت. ناگفته نماند که دوره لیسانس پرستاری در بسیاری از کالج‌های کانادا هم تدریس می‌شوند. در نتیجه شما در صورت لزوم می‌توانید از طریق کالج‌ها هم ادامه تحصیل دهید. کالج‌های سنتنیال، نورکوئست و سنت لاورنس از مهم‌ترین کالج‌هایی هستند که می‌توانید در آن‌ها به تحصیل خود بپردازید.

سخن پایانی

تحصیل رشته پرستاری در کانادا یک گزینه عالی برای اشتغال در کانادا است که فرد می‌تواند زندگی خود را با این تصمیم دگرگون کند. اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا و صدور ویزا نیازمند آماده‌سازی مدارک و گذراندن مراحل متعدد است. در نتیجه ممکن است که انجام این کارها برای شما دشواری خاصی داشته باشد. موسسه مهاجرتی صبا ویزا در تمامی این مراحل در کنار شما قرار دارد تا همه کارهای شما به شکل دقیق پیش برود. وقتی که کار خود را به تیم حرفه‌ای ویزا صبا سپردید، دیگر نگرانی از بابت پذیرش نداشته باشید. از اینکه تا انتهای این مطلب در کنار ما بودید از شما سپاسگزاریم.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 3]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید