لوگو صبا ویزا
سرمایه گذاری در یونان

سرمایه گذاری در یونان

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه سرمایه گذاری در یونان و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

این روزها سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی به دلایل بسیاری میان مردم جهان و ایرانیان در حال محبوب‌شدن است. یونان، کشوری اوراسیایی در جنوب شرقی قاره اروپا است که یکی از بهترین مقاصد سرمایه‌گذاری در دنیای امروز به شمار می‌آید. این کشور با ارائه مزایای بسیار مانند سرمایه‌گذاری مقرون به صرفه، امکان دریافت پاسپورت معتبر یونان و دریافت ویزای شنگن میان شهروندان کشورهای خارجی از جایگاه خاصی برخوردار است. در ادامه این مطلب از صبا ویزا با ما همراه باشید تا با انواع روش‌های سرمایه گذاری در یونان آشنا شوید.

پس از یک دهه بحران اقتصادی، یونان به چرخه اقتصاد دنیا بازگشته و به کانونی امن برای سرمایه‌گذاران تبدیل شده است. شاید برایتان جالب باشد بدانید غول‌های دنیای اقتصاد این روزها به دنبال سرمایه گذاری در یونان هستند. اما چگونه می‌توان در این کشور سرمایه‌گذاری کرد؟

برای سرمایه‌گذاری در کشور یونان راه‌های زیادی پیش روی مهاجران است. اینکه این راه‌ها کدام هستند و کدام راه امنیت بیشتری دارد، موضوع بحث امروز ما خواهد بود. در این مطلب به بررسی فرصت‌ها و چالش‌های سرمایه‌گذاری در منابع مختلف این کشور، به عنوان یکی از راه‌های مهاجرت به یونان صحبت خواهیم کرد. با ما باشید!

فهرست عناوین

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در یونان

چه چیزی می‌تواند یک فرصت سرمایه‌گذاری سودآور در یونان باشد؟ سرمایه‌گذاری در یونان، به‌ ویژه شهر آتن، با تقاضای روزافزون سرمایه‌گذاران بین‌المللی برای خرید املاک یونانی مواجه شده است. خرید ملک در این کشور به عنوان ابزاری برای ورود به برنامه گلدن ویزای یونان، محبوبیت زیادی در میان سرمایه‌گذاران دارد.

اگر قصد دارید در یونان سرمایه‌گذاری کنید، توصیه می‌کنیم با متخصصانی کار کنید که فرصت‎های سرمایه‌گذاری سودآور در یونان را به شما نشان می‌دهند تا بازدهی سرمایه خود را به حداکثر برسانید. در ادامه، فهرستی از راه‌ها برای سرمایه‌گذاری هوشمند را برای به حداکثر رساندن سود، گردآوری کرده‌ایم.

سرمایه‌گذاری در املاک تجاری در یونان

اگر قصد ندارید در ملکی که قصد خرید آن را دارید زندگی کنید یا از آن برای تعطیلات استفاده کنید، گزینه عاقلانه‌ای که ما می‌بینیم خرید املاک تجاری است. خرید مغازه‌ها، دفاتر، رستوران‌ها، انبارها و… دو مزیت اصلی دارد: اول اینکه اغلب بازدهی بیشتری دارند (6-8٪ در بیشتر موارد) زیرا معمولاً توسط شرکت‌ها با قیمت بالاتر اجاره می‌شوند. دومین مزیت این است که این املاک، در حال حاضر در یک قرارداد چند ساله هستند. به همین دلیل وضعیت مالی پایدارتری را برای شما به ارمغان می‌آورند.

خرید آپارتمان غیر بازسازی شده در آتن

یکی دیگر از بهترین فرصت‌ها برای سرمایه‌گذاری، خرید ملک در یونان است. ملک خریداری شده باید قدیمی و در یک محله استثنایی در یونان باشد. شما می‌توانید از یک تیم متخصص بخواهید که این ملک را طی چند ماه برای شما بازسازی کنند تا سود شما را هم بلافاصله (برای اجاره) و هم در عرض چند سال (برای فروش مجدد) به حداکثر برسد.

خرید ملک در مناطق رو به رشد در مرکز آتن

راه حل دیگر، تمرکز بر مناطق رو به رشد آتن مرکزی است که در آن می‌توانید املاک بزرگ‌تر را با قیمت منصفانه‌تری بخرید. مناطقی مانند Metaxourgeio و Kerameikos فقط چند کیلومتر با آکروپولیس فاصله دارند، در حالی که Exarchia و Politechnio درست در کنار Kolonaki، یکی از معتبرترین مناطق آتن قرار دارند. از آن جایی که این مناطق آینده درخشانی پیش رو دارند، خریدن ملک در آنها می‌تواند یک سرمایه‌گذاری دراز مدت شمرده شود.

راه اندازی کسب و کار به جای خرید ملک برای ویزای طلایی

راه اندازی کسب و کار یکی دیگر از فرصت‌های سرمایه گذاری در یونان است که اجازه زندگی در یونان را برای شما به ارمغان می‌آورد. املاک و مستغلات محبوب‌ترین مسیر برای اقامت دائم و برای بازگشت سرمایه به حساب می‌آید. اما این بدان معنی نیست که سرمایه‌گذاری در انرژی، گردشگری یا سایر بخش‌ها را در نظر نگیرید.

به عبارت دیگر شما می‌توانید با ثبت شرکت در یونان شعبه‌ای از کسب و کار فعلی خود راه اندازی کرده یا یک شعبه کاملاً جدید ایجاد کنید. تا زمانی که کل سرمایه‌گذاری بیش از 250000 یورو باشد، شما نیز واجد شرایط دریافت گلدن ویزا هستید. عامل اصلی پذیرش درخواست اقامت یونان، از طریق سرمایه‌گذاری تجاری این است که آیا کسب و کار به طور گسترده تأثیر مثبتی بر اقتصاد ملی دارد؟

به عنوان مثال، راه اندازی کلینیک بهداشتی نسبت به افتتاح یک کافه، شانس بیشتری برای پذیرش دارد. راه اندازی کسب و کار می‌تواند در هر زمینه‌ای از جمله تولید، فناوری اطلاعات، کشاورزی و زیرساخت باشد. لطفاً توجه داشته باشید که قانون به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا به عنوان سهامدار و مدیرعامل در شرکت خود کار کنند. اما نمی‌توانند وارد بازار کار شوند و توسط شخص دیگری استخدام شوند. برخی از سودآورترین صنایع برای سرمایه‌گذاری در کشور یونان به شرح زیر است:

  • گردشگری
  • انرژی
  • غذا و نوشیدنی
  • مشاور املاک
  • تولید صادرات گرا
  • بخش سلامت
  • توسعه زیر ساخت
  • تکنولوژی‌های پیشرفته

طرح سرمایه‌گذاری گلدن ویزا، طرحی است که به جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی به کشورهای اروپایی کمک می‌کند. بنابراین تا زمانی که یک طرح تجاری هوشمندانه وجود داشته باشد، فضای زیادی برای مانور دادن روی آن وجود دارد.

چند نکته مثبت در مورد سرمایه گذاری در یونان

با وجود تعداد زیاد کشورهای مناسب اروپایی برای سرمایه‌گذاری، ممکن است برخی از افرادی که به دنبال این موضوع هستند، در تصمیم خود دودل باشند. سرمایه گذاری در یونان و مهاجرت به این کشور زیبا دارای نکاتی مثبتی است که بسیار از افراد خارجی ترغیب به سرمایه‌گذاری در این کشور تاریخی می‌کند. به علاوه این مزایا که در ادامه توضیح داده خواهند شد، ویژگی‌های زندگی اجتماعی در کشور یونان به قدری زیاد است که توانسته این کشور را به یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت و گردشگری تبدیل کند.

از مزایای بسیار اقتصادی سرمایه گذاری در یونان می‌توان به هزینه کم برای دریافت ویزای دائمی طلایی اروپا (European Golden Visa) اشاره کرد. بیشتر کشورهای اروپایی این امکان را برای سرمایه‌گذاران خارجی خود فراهم می‌کنند، اما یونان مقرون‌ به صرفه‌ترین گزینه برای این منظور است. شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری مبلغ 250 هزار یورو به این ویزا دسترسی پیدا کنید. جالب است بدانید که از سال 2019 اقامت کشور یونان به یکی از مطلوب‌ترین اقامت‌های کشورهای اروپایی با نرخ رشد 100 درصدی روبرو شد.

از مزایای دیگر سرمایه‌گذاری در کشور زیبای یونان موقعیت جغرافیای بی‌نظیر آن است. این کشور، همانطور که اشاره شد در منطقه اوراسیا – منطقه مشترک میان اروپا و آسیا – قرار گرفته است. همچنین فاصله کم یونان با قاره آفریقا سبب شده تا زمان سفر به هرکدام از این قاره‌های، یک ساعت از طریق راه‌های هوایی باشد. همچنین یونان دارای پروازهای مستقیم به بزرگ‌ترین کشورهای دنیا مانند نیویورک (New York)، لندن (London)، دبی (Dubai)، مسکو (Moscow) و پکن (Beijing) است. همین ویژگی سبب شده تا این کشور به شدت نزد سرمایه‌گذاران طرفدار پیدا کند.

از دیگر مزایای سرمایه گذاری در یونان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موقعیت‌های سرمایه‌گذاری خاص
  • اقتصادی سودده
  • عدم نیاز به اقامت در کشور یونان
  • دریافت ویزای شنگن
  • آب‌ و هوای مدیترانه‌ای
  • سنت بلند بالای میزبانی از مهاجران در یونان
  • دسترسی به تحصیلات سطح بالا
  • مهد تمدن اروپا
  • وجود مناظر طبیعی چشم‌نواز
  • خدمات درمانی عالی
  • امنیت بالا در یونان

چالش‌های سرمایه‌گذاری در یونان

اخیراً مایکروسافت، آمازون و فایزر برخی از غول‌های اقتصاد جهانی هستند که سرمایه‌گذاری در یونان را انتخاب کرده‌اند. همچنین پروژه سرمایه‌گذاری Ellinikon فرودگاه سابق جنوب آتن، با بودجه چند میلیاردی آغاز شده است. از  طرف دیگر، فولکس واگن در یونان یک پروژه حرکتی نوآورانه و خلاقانه را در جزیره آستیپالا استارت زده است.

این روزها اوراق قرضه یونان با کمترین نرخ بهره منتشر می‌شوند و تجارت ساختمانی در یونان رونق دارد. همه این موارد نشانه‌هایی هستند دال بر اینکه زمان خوبی برای تجارت در یونان است. اما سرمایه گذاری در یونان هنوز چه چالش‌هایی در پیش رو دارد؟

اگرچه دستاوردهای یونان در بازگشت از یک بحران شدید اقتصادی قابل توجه بوده است، هنوز چالش‌های مهمی از آن دوره باقی است. به نظر می‌رسد این کشور باید همچنان برای آزادسازی اقتصاد، ایجاد یک سیستم اداری سالم و همچنین محیطی مناسب برای کسب‌وکار تلاش کند. نرخ بیکاری در یونان همچنان بسیار بالاست (19.5 درصد در ماه مه 2018)، و رشد پایدار تنها راه یونان برای ایجاد شغل و رفاه بیشتر برای مردمش به نظر می‌رسد.

یونان باید بر اساس پیشرفت‌های به دست آمده تحت برنامه ESM و ادامه دادن اصلاحات آغاز شده تحت این برنامه، اقتصاد خود را مدیریت کند. در ضمیمه‌ای به بیانیه گروه یورو در 22 ژوئن 2018، دولت یونان متعهد شد که تداوم و تکمیل اصلاحات را در چندین زمینه کلیدی تضمین کند:

  • مالی و ساختاری (مازاد اولیه 3.5 درصد تولید ناخالص داخلی در میان مدت)
  • رفاه اجتماعی (نوسازی سیستم‌های بازنشستگی و مراقبت‌های بهداشتی)
  • ثبات مالی (ادامه اصلاحات با هدف بازگرداندن سلامت سیستم بانکی، از جمله حل و فصل NPL)
  • بازارهای کار و محصول (برنامه اقدام برای کار اعلام نشده، اصلاح مجوز سرمایه‌گذاری، تکمیل پروژه کاداستر)
  • شرکت یونانی دارایی‌ها و مشارکت‌ها (HCAP) و خصوصی سازی (طرح توسعه دارایی؛ تکمیل معاملات کلیدی)
  • مدیریت عمومی (نوسازی مدیریت منابع انسانی در بخش دولتی، قانون جدید قانون کار، اجرای توصیه‌های ضد فساد)

اما مهم‌ترین چالش‌هایی که سرمایه‌گذاران خارجی در یونان با آن روبه رو هستند را می‌توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

  • رقابت سختی از سوی شرکای تجاری سنتی یونان در اتحادیه اروپا، ایتالیا، آلمان، فرانسه، بریتانیا و هلند برقرار است.
  • تأمین کنندگان اتحادیه اروپا دارای وضعیت معافیت از عوارض گمرکی و نزدیکی به بازار یونان هستند (هزینه‌های حمل و نقل کمتر و خدمات سریع‌تر). علاوه بر این، بسیاری از پروژه‌ها از طریق وام‌های اتحادیه اروپا تأمین مالی می‌شوند و باید به نهادهای مستقر در اتحادیه اروپا اعطا شوند.
  • رقابت در بسیاری از بخش‌های صنعتی در یونان را می‌توان به‌عنوان انحصارطلبی توصیف کرد، که ورود تازه واردان به بازار را دشوار می‌کند.
  • یورواستات، یونان را در شاخص پرداخت خود در رتبه پایینی قرار می‌دهد، به این معنی که خطر عدم پرداخت یا تأخیر در پرداخت، به ویژه برای قراردادهای بخش دولتی بالا است.
  • بر اساس گزارش OECD، یونان یکی از محیط‌های تجاری محدودتر را در زمینه سرمایه‌گذاری داخلی دارد. به عبارتی، تجارت به شدت تنظیم شده است.
  • سهم بخش دولتی از تولید ناخالص داخلی بیش از 40 درصد است. در نتیجه، تدارکات عمومی یکی از ویژگی‌های مهم چشم انداز تجاری است. دولت یونان اغلب از مناقصه گران خارجی می‌خواهد که با شرکت‌های یونانی شریک شوند.
  • کسب و کارها با تغییرات مکرر در محیط مالیاتی و نظارتی مواجه هستند.
  • یونان یکی از امضاکنندگان کنوانسیون ضد رشوه خواری OECD است. بر اساس شاخص سازمان شفافیت بین‌الملل در سال 2021، یونان رتبه 58 را از 180 کشور مورد بررسی قرار داد.
  • در حالی که اتحادیه اروپا به حرکت در جهت بازار واحد ادامه می‌دهد، واقعیت امروز این است که صادرکنندگان خارجی در برخی بخش‌ها همچنان با موانعی برای ورود به بازار مواجه هستند. در چندین صنعت مانند داروسازی، مخابرات، خدمات حقوقی و تدارکات دولتی، برخی از این موانع آشکارتر هستند.

راهکارهای موفقیت در سرمایه‌گذاری در یونان

سرمایه ‌گذاری در یونان، مانند هر کشور دیگری، می‌تواند با موفقیت همراه باشد، اما نیاز به بررسی، برنامه ‌ریزی و اطلاعات دقیق درباره بازار محلی و قوانین و مقررات مالی و سرمایه‌گذاری دارد. در زیر چند راهکار برای موفقیت در سرمایه‌گذاری در یونان را بررسی خواهیم کرد:

آشنایی با بازار

 اطلاعات دقیق در مورد بازار یونان، شرایط اقتصادی، روند رشد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار مهم است. بهتر است ابتدا تحقیق و بررسی کنید که در کدام صنایع و بخش‌های اقتصادی در یونان فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیشتری وجود دارد.

بررسی قوانین و مقررات

تحقیق و بررسی قوانین و مقررات مالی و سرمایه‌گذاری یونان بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که شما با قوانین محلی آشنا هستید و تمام مقررات را رعایت می‌کنید. همچنین، بررسی مالیات‌ها و سیستم حمایتی دولت برای سرمایه‌گذاری خارجی نیز ضروری است.

جستجوی پشتیبانی دولتی

یونان به دنبال جذب سرمایه خارجی است و برخی از بخش‌ها و پروژه‌ها با بسته‌های تشویقی دولتی همراه هستند. بررسی کنید که آیا در بخش‌هایی که علاقه‌مند هستید، پشتیبانی و تسهیلات دولتی وجود دارد یا خیر.

همکاری با محلی‌ها:

 برقراری ارتباط با کسانی که در صنایع و بخش‌های مختلف در یونان فعالیت می‌کنند، می‌تواند به شما در درک بهتر بازار کمک کند و راهنمایی‌های مفیدی را ارائه دهد. همچنین، همکاری با شرکای محلی می‌تواند به شما در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری کمک کند.

تنوع سرمایه‌گذاری

بهتر است سرمایه‌گذاری خود را تنوع بخشید و ریسک‌ها را کاهش دهید. سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف مانند ملکی، بورس، صنعت، گردشگری و زیرساخت‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا مخاطرات را کاهش داده و به افزایش بازده سرمایه‌گذاری‌های خود برسید.

تحقیقات دقیق

یکی دیگر از راهکارهای موفقیت در سرمایه‌ گذاری در یونان این است که تحقیقات دقیقی انجام دهید. شناخت عمیق از پتانسیل رشد، ریسک‌ها و فرصت‌های هر پروژه و صنعتی که قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارید، بسیار مهم است.

مدیریت ریسک

مدیریت ریسک به عنوان یک جزء اساسی از سرمایه‌گذاری موفق، بسیار حائز اهمیت است. بررسی و ارزیابی دقیق ریسک‌های مالی، سیاسی، حقوقی و عملکرد بازار می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیمات بهتری درباره سرمایه‌گذاری‌های خود بگیرید.

همکاری با مشاوران محلی

استفاده از خدمات مشاوره از متخصصان و مشاوران محلی که تجربه و دانش لازم را در زمینه سرمایه‌گذاری در یونان دارند، می‌تواند بسیار مفید باشد. آنها می‌توانند به شما راهنمایی‌هایی درباره فرصت‌ها، ریسک‌ها و راهکارهای موفقیت در سرمایه‌گذاری در یونان ارائه دهند.

پایداری طولانی مدت

 سرمایه‌گذاری در یونان، مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری، نیازمند پایداری و تعهد طولانی مدت است. برنامه‌ریزی بلندمدت و صبر در تحقق اهداف سرمایه‌گذاری می‌تواند به شما کمک کند تا با موفقیت در این بازار عمل کنید.

پیشرفت فردی

 پیشرفت شخصی و یادگیری مداوم در زمینه سرمایه‌گذاری و بازارهای مالی به شما کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری بگیرید و با روند تغییرات در بازار سرمایه همراه شوید.

مدارک عمومی مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در کشور یونان

سرمایه گذاری در یونان نیاز دارای روش‌های مختلفی است که هر کدام نیازمند یک سری مدارک و شرایط خاص هستند. این مدارک بخش مهمی از سرمایه‌گذاری در این کشور زیبا هستند که باید پیش از هرگونه اقدامی تهیه شوند. از این مدارک می‌توان به کارت ملی و شناسنامه معتبر اشاره کرد. باقی مدارک مورد نیاز برای سرمایه گذاری در یونان به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • چهار قطعه عکس پرسنلی
  • مدارک تحصیلی پیشین
  • ارائه رزومه کاری مرتبط (CV)
  • ارائه مدرکی جهت اثبات تمکن مالی
  • دارا بودن حداقل سرمایه
  • دارا بودن بیمه سلامتی در کشور یونان
  • سند ازدواج در صورت تاهل
  • مدارک شناسایی همسر
  • مدراک شناسایی فرزندان زیر 18 سال
  • انگیزه‌نامه
  • بیزینس پلن

انواع روش‌های سرمایه گذاری در یونان را بشناسید

کشور یونان به مانند کشورهای دیگر اروپایی دارای روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری است که افراد سرمایه‌دار را ترغیب به مهاجرت و سرمایه‌گذاری در این کشور می‌کند. دولت یونان در سالیان اخیر سعی داشته تا با سرمایه‌گذاری‌ در بخش‌های مختلف اقتصاد خود، اقتصاد یونان را به بستری مناسب برای سرمایه‌گذاران خارجی تبدیل کند. سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از این روش‌های در یکی از بهترین کشورهای اروپا اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

سرمایه گذاری در یونان دارای روش‌های مختلفی می‌باشد که ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد:

  • سرمایه‌گذاری در یونان از طریق خرید ملک
  • سرمایه‌گذاری در یونان از طریق ثبت شرکت
  • سرمایه‌گذاری در یونان از طریق کارآفرینی
  • سرمایه‌گذاری در یونان از طریق راه‌اندازی استارت‌آپ
  • سرمایه‌گذاری در یونان از طریق خرید اوراق قرضه
  • سرمایه‌گذاری در یونان از طریق برنامه خود حمایتی

سرمایه گذاری در یونان به روش خرید ملک

خرید ملک در کشور یونان یکی از راه‌های پرطرفدار سرمایه‌گذاری در این کشور است که به دلیل قیمت پایین ملک در یونان یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در این کشور به شمار می‌آید. سرمایه گذاری در یونان از طریق خرید ملک دارا مزایای بسیاری است که می‌توان به دریافت اقامت در این کشور اشاره کرد.

سرمایه‌گذاران این قابلیت را دارند که با سرمایه‌گذاری حداقل 250 هزار دلار در کشور یونان با استفاده از خرید املاک و مستغلات ویزای طلایی این کشور را دریافت کنند.

از مزایای ویزای طلایی کشور یونان می‌توان به امکان همراه بردن همسر و فرزندان زیر 18 سال و همچنین پدر و مادر خود و همسرتان اشاره کرد. سرمایه‌گذاری در املاک کشور یونان با توجه به این که نکات مثبت زیادی دارد باید در چهارچوب قوانینی انجام شود که توسط دولت این کشور تعیین شده‌اند.

شرایط خرید ملک در کشور یونان

اگر در کنار سرمایه‌گذاری به دنبال خرید ملک در کشوری زیبا و با مناطق دیدنی هستید، یونان بهترین مقصد اروپایی برای شما است. لازم به ذکر است که خرید ملک در کشور یونان دارای هیچگونه محدودیتی نمی‌باشد، در حالی که شاید برای برخی افراد راحت‌تر باشد. برای مثال شهروندان عضو اتحادیه اروپا هیچ‌گونه مرحله اضافه یا محدودیتی را برای خرید ملک در یونان ندارند اما شاید برای افرادی که خارج از اتحادیه اروپا هستند مراحل اضافی مانند ارائه انگیزه‌نامه وجود داشته باشد.

خرید ملک در کشور یونان همانطور که گفته شد، نیازمند حداقل 250 هزار دلار سرمایه است. پس از خرید ملک و دریافت اقامت موقت در این کشور افراد خانواده شما نیز می‌توانند در یونان به صورت قانونی زندگی کنند. به علاوه قابلیت‌هایی مانند تحصیل فرزندان، امکان کار و تحصیل همسر در این کشور نیز وجود دارد.

مراحل خرید ملک در کشور یونان

قیمت ملک در کشور یونان

قیمت مک در کشور یونان با توجه به موقعیت جغرافیایی، متراژ، امکانات خانه و محله‌ای که خانه در آن قرار دارد متفاوت است. برای مثال یک آپارتمان نقلی 70 متری در مرکز شهر آتن (Athens) قیمت به مراتب بیشتری نسبت به یک خانه 100 متری در کاوالا (Kavala) دارد. در ادامه این بخش از مطلب به بررسی قیمت املاک در مناطق مختلف کشور یونان می‌پردازیم.

گران‌ قیمت‌ترین شهرهای یونان

گران‌‌قیمت‌ترین شهرهای یک کشور معمولا شهرهای پرجمعیتی هستند که از ریسک پایینی برای سرمایه‌گذاری برخوردار هستند. نواسانات قیمت ملک در این نوع شهرها پایین و معمولا همیشه دارای نرخ رشد قیمت هستند. یکی از بهترین شهرهای یونان برای سرمایه‌گذاری، پایتخت این کشور یعنی آتن است. این شهر که مهد تمدن و فیلسوف‌های بزرگی بوده است امروز در میان بهترین شهرهای دنیا برای زندگی قرار دارد. میانگین قیمت ملک در شهر آتن معادل 200 تا 400 هزار یورو است.

از دیگر شهرهای گران‌ قیمت کشور یونان می‌توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • جزیره میکونوس (Mykonos Island): دارای میانگین قیمت ملک 800 هزار یورو
  • پورتو هلی پلیپونس (Porto Heli Peloponnese): دارای میانگین قیمت ملک یک میلیون یورو
  • سانتورینی (Santorini): دارای میانگین قیمت ملک دو میلیون یورو

انواع راه‌های پیدا کردن ملک مناسب در یونان

الان تقریبا نوبت به آن رسیده است که به سراغ روش‌های پیدا کردن ملک برای فروش در کشور یونان باشیم. راه‌های مختلفی برای این منظور مانند وب‌سایت‌های آنلاین و آژانس‌های املاکی وجود دارد که افراد علاقه‌مند می‌توانند از آن استفاده کنند.

  • آژانس‌های املاک در یونان

یکی از گزینه‌های پیدا کردن املاک به صورت مطمئن در کشور یونان، آژانس‌های خرید ملک هستند. شما با استفاده از این روش می‌توانید از تمامی امکانات مانند راهنمای‌های لازم برای خرید، گزینه‌های مختلف و روند خرید قانونی بهره‌مند شوید

  • وب‌سایت‌های املاک در یونان

اگر جزو افرادی هستید که می‌خواهید خودتان منزل مورد نظرتان را انتخاب کنید و هزینه‌ای به مشاوران املاک پرداخت نکنید، وب‌سایت‌های آنلاین بهترین روش برای شما هستند از سایت‌های معتبر خرید و فروش ملک در یونان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سایت هوم گریک هوم (Home Greek Home)

سایت هلنیک ریالیتی (Hellenic Realty)

سایت توسپیتیمو (Tospitimou)

سایت ئه پراپرتی این گریس (A Property in Greece)

مراحل خرید ملک در کشور یونان

همانطور که پیش از این نیز گفته شد افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در کشور یونان را دارند می‌بایست در چهارچوب قوانین و مقررات دولت یونان اقدام به خرید کنند.

مراحل خرید ملک در یونان به شرح زیر است:

  • مرحله اول: ملک مورد نظر را انتخاب کنید

از مراحل گفته شده در بخش بالا یک راه را برای انتخاب ملک مورد نظر انتخاب کنید

  • مرحله دوم: یک مشاور املاکی استخدام کنید

استخدام مشاور املاکی به قانون پیش بردن مراحل خرید ملک کمک می‌کند، با این حال می‌توانید تنها خودتان بدون کمک مشاوران املاکی اقدام به خرید کنید

  • مرحله سوم: از ملک مورد نظر بازدید به عمل بیاورید

بازدید از خانه‌ای که مورد پسندتان واقع شده است ایده خوبی برای اطمینان حاصل کردن از انتخاب‌تان است

  • مرحله چهارم: مدارک مورد نیاز خود را جمع‌آوری کنید

مدارک خود مانند کارت شناسایی و ویزای خود را آماده در اختیار داشته باشید

  • مرحله پنجم: پیشنهاد قیمت اولیه را به فروشنده اعلام کنید

پس از انتخاب و اطمینان حاصل کردن از ملک مورد نظر باید به فروشنده یک قیمت پیشنهادی را ارائه دهید

  • مرحله ششم: یک وکیل استخدام کنید

استخدام وکیل کمک بسیار زیادی در امر اطمینان حاصل کردن از تمام موارد حقوقی ملک مورد نظر می‌کند

  • مرحله هفتم: یک گزارش تحلیل حرفه‌ای خانه تهیه کنید

تهیه یک گزاش تحلیل حرفه‌ای از خانه اجباری نیست ولی می‌توان از آن استفاده کرد

  • مرحله هشتم: برای دریافت یک شماره مالیات اقدام کنید

برای خرید ملک در یونان شما به یک شماره مالیات به نام AFM نیاز خواهید داشت

  • مرحله نهم: به یک دفترخانه رسمی در یونان بروید

برای انجام ادامه مراحل معامله به یک دفترخانه اسناد رسمی کشور یونان بروید

  • مرحله دهم: مالیات خود را پرداخت کنید

در مرحله دهم و آخر مالیاتی خرید ملک را باید پرداخت کنید، نرخ این مالیات برابر با سه درصد از سال 2014 است

سرمایه گذاری در یونان با روش ثبت شرکت

ثبت شرکت در کشور یونان یکی دیگر از راه‌های کسب اقامت در این کشور زیبا می‌باشد. همچنین این روش سرمایه‌گذاری به دلیل مقرون به صرفه بودن هزینه‌ها میان کشورهای برتر اروپایی، یکی از بهترین راه‌ها برای افرادی است که می‌خواهند در اروپا شرکت خود را ثبت کنند. ثبت شرکت به دلایل مختلفی مانند مراقبت از اموال و یا بالا بردن اعتبار اقتصادی افراد انجام می‌شود.

از مهم‌ترین ویژگی‌های سرمایه گذاری در یونان از طریق ثبت شرکت می‌توان به دریافت اقامت موقت پنج ساله در این کشور به همراه خانواده اشاره کرد. سرمایه‌گذاران می‌توانند با تمدید ویزای موقت خود و اقامت به مدت هشت سال در کشور یونان، پاسپورت این کشور را دریافت کنند. همچنین با ثبت شرکت در یونان می‌توانید بیزینس خود را به کشورهای عضو شنگن بدون دریافت ویزای اضافی گسترش دهید.

انواع مختلف شرکت‌های یونانی

شرکت‌ها در یونان به مانند کشورهای دیگر جهان دارای انواع مختلفی هستند. سرمایه‌گذاران می‌توانند با توجه به اهداف خود از ثبت شرکت یکی از انواع شرکت‌های موجود در کشور یونان را انتخاب کنند. به طور کلی پنج نوع شرکت در کشور یونان قابل تاسیس است که به شرح زیر است:

  • شرکت‌های‌ با مسئولیت محدود (EPE)
  • شرکت‌های با مسئولیت محدود خصوصی (IKE)
  • شرکت‌های عمومی (OE)
  • شرکت‌های خصوصی (EE)
  • مشارکت‌های عمومی (AE)

در ادامه مطلب به شرح محبوب‌ترین نوع شرکت در کشور یونان یعنی شرکت با مسئولیت محدود (EPE) برای شما عزیزان می‌پردازیم.

شرکت‌های‌ با مسئولیت محدود (EPE)

شرکت‌های با مسئولیت محدود یکی از محبوب‌ترین شرکت‌ها میان سرمایه‌گذاران هستند که روند ثبت بسیار آسانی دارند. این نوع شرکت‌ها دارای مزایای بسیار می‌باشد که باعث شده بیشتر سرمایه‌داران به سراغ تاسیس این نوع شرکت بروند. شرکت‌های با مسئولیت محدود به دو یا 100 نفر سهام‌دار برای راه‌اندازی نیاز دارد. راه‌اندازی این نوع شرکت‌ها در کشور یونان به حدود هفت هزار یورو سرمایه نیاز دارد.

مدارک و شرایط ثبت شرکت در یونان

سرمایه گذاری در یونان با روش ثبت شرکت نیازمند طی کردن مراحل و دارا بودن شرایطی است که توسط دولت این کشور مشخص شده است. با وجود اینکه ثبت شرکت در کشور یونان برای افرادی خارجی محدودیتی ندارد باز هم تمامی افراد ملزم به طی کردن مراحل ثبت شرکت هستند. اولین گام برای ثبت شرکت در کشور یونان جمع‌آوری مدارک مورد نیاز و ثبت درخواست این عمل در سفارت‌خانه این کشور است. مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در کشور یونان به این شرح است:

  • پاسپورت معتبر حداقل تا یک سال آینده
  • مدارک پزشکی جهت اثبات سلامتی
  • مدارک تحصیلی فرد متقاضی
  • ارائه رزومه کاری مرتبط
  • ارائه مدرکی جهت اثبات تمکن مالی
  • ارائه و تایید جزئیات شرکت مانند نام و آدرس

مزایای ثبت شرکت در یونان

ثبت شرکت در یونان علاوه بر امکان دریافت ویزای این کشور، مزایای دیگری نیز دارد. برای مثال فرهنگ کسب‌وکار در این کشور در همه جای دنیا مثال زدنی است. شما می‌توانید بدون نگرانی با مردمی خوش‌ برخورد و قانونمند وارد مذاکرات و معاملات شوید. همچنین نرخ پایین مالیات در این کشور نیز باعث شده است، سرمایه گذاری در یونان از طریق ثبت شرکت به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در اروپا شناخته شود. از مزایای دیگر ثبت شرکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یونان مدارک و شرایط منطقی را برای ثبت شرکت ارائه می‌کند
  • یونان دارای یکی از بهترین اقتصادهای اروپا است
  • یونان دارای سنتی مدرن برای استقبال از سرمایه‌گذران خارجی می‌باشد

نرخ مالیات شرکت‌های یونانی

نرخ مالیات از مسائل مهمی است که باید پیش از ثبت شرکت در کشور خارجی آن را در نظر گرفت. مالیات‌ها همواره در کشورهای اروپایی دارای نرخ بالا و مراحلی پیچیده هستند، اما در کشور یونان این شرایط به نسبت دیگر کشورها کمی راحت‌تر است. نرخ مالیات در کشور یونان برای شرکت‌های خارجی 29 درصد است.

بیمه شرکتی در کشور یونان

بیمه‌های شرکتی از مواردی هستند که برای ثبت شرکت باید آن‌ها را تهیه کنید. برخی از اهداف این بیمه‌ها مانند بیمه در برابر ورشکستگی و یا بیمه در برابر مصادره شدن اموال هستند. این نوع بیمه‌ها در کشور یونان اجباری هستند و به شرح زیر می‌باشند.

  • بیمه مسئولیت مدنی کارفرما (Employers’ liability insurance)
  • بیمه خودرو (Vehicle Insurance)
  • بیمه پرسنل (Personnel Insurance)
  • بیمه ساختمان و محتوا (Building and content insurance)

سرمایه گذاری در یونان با روش کارآفرینی

کارآفرینی در کشور یونان یکی از بهترین روش‌های دریافت اقامت این کشور زیبا و سرمایه‌گذاری در آن است. کشور یونان در سالیان اخیر با سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی خود، بر روی نوآوری و تکامل اقتصاد خود تمرکز کرده است. سرمایه گذاری در یونان با روش کارآفرینی مناسب کسانی است که دارای یک بیزینس پلن جذاب و روحیه جنگندگی بالایی هستند.

کارآفرینی در کشور یونان با استقبال خوبی از دولت همراه بوده است. همچنین شرکت‌هایی در این کشور وجود دارند که در این مسیر به شما کمک می‌کنند. ایجاد اشتغال در یونان دارای شرایط و هزینه‌هایی است که برای انجام این عمل باید طی شوند. همانطور که گفته شد مهم‌ترین شرط برای ثبت شرکت در کشور یونان مانند دیگر کشورهای اروپایی بیزینس پلن است. در ادامه محتویات یک بیزینس پلن مطلوب برای شما علاقه‌مندان آورده شده است.

بیزینس پلن قابل قبول دولت یونان دارای چه ویژگی‌هایی است

بیزینس پلن‌ها از اصلی‌ترین مدارکی هستند که سرمایه‌گذاری شما در کشور مورد نظر مانند یونان به آن بستگی دارد. یک بیزینس پلن مناسب باید به صورت کاملا خلاصه و مفید اطلاعات لازم برای ایجاد اشتغال در کشور یونان را دارا باشد.

  • توصیف بیزینس خود به صورت خلاصه
  • شناخت جامعه هدف شرکت
  • تحلیل بازار مربوط به جوزه کسب‌وکارتان
  • توصیف اهدافی که برای ثبت شرکت دارید
  • توصیف نیاز‌های اولیه بیزینس خود در یونان
  • ارائه برنامه‌های مناسب برای بازاریابی
  • توصیف و پیشنهاد بهترین محل برای شرکت
  • توصیف میزان هزینه لازم برای راه‌اندازی و بقای بیزینس
  • توصیف نحوه مدیریت کسب‌وکار
  • موانع موجود برای موفقیت بیزینس
  • معرفی رقبای احتمالی در کشور یونان
  • توصیف استراتژی‌های شما برای توسعه شرکت
  • ایجاد زمان‌بندی برای اهداف شرکت

شرایط دریافت ویزای کارآفرینی در کشور یونان

به طور کلی تمامی روش‌های سرمایه گذاری در یونان به دریافت ویزای طلایی این کشور ختم می‌شود. این یک مزیت بسیار خوب است که در اکثر کشورهای اروپایی یافت نمی‌شود. برای سرمایه‌گذاری از طریق کارآفرینی و دریافت ویزای طلایی افراد نیازمند یک سری شرایط هستند. شما برای کاآفرینی در کشور یونان باید سابقه مدیریت در آن حوزه و مدارک تحصیلی عالی داشته باشید. در غیر این صورت شانس شما برای موافقت سفارت‌خانه کشور یونان با درخواست شما بسیار کم خواهد بود.

نرخ بیکاری در کشور یونان

نرخ بیکاری در یک کشور درصد افرادی را نشان می‌دهد که توانایی کار کردن را دارند اما در هیچ حوزه‌ای مشغول به کار نیستند. نرخ بیکاری در کشور یونان پس از شروع اپیدمی کوید-19 (Covid-19) در سال 2019 با افزایش چند درصدی روبرو شد.

اقتصاد کشور یونان به مانند دیگر کشورهای جهان در سال 2019 با شوک ناگهانی روبرو شد و تمامی اقشار جامعه را تحت تاثیر قرار داد. نرخ بیکاری در کشور یونان امروزه در سال 2021 برابر با 16.5 درصد است که در مقایسه با نرخ میانگین اروپا کمی بالاتر است.

ریسک از دست رفتن سرمایه در یونان چقدر است

یکی دیگر از موارد مهمی که سرمایه‌گذاران باید برای سرمایه گذاری در یونان را در نظر داشته باشند، بررسی میزان ریسک از دست رفتن سرمایه در این کشور است. این معیار که با توجه به ثبات اقتصادی کشور مورد نظر و احتمال مصادره شدن اموال شما در یونان تعیین می‌شود، دارای یک سیستم امتیازبندی است. این سیستم امتیاز بندی از یک – کم‌ترین میزان ریسک سرمایه‌گذاری – و تا هفت ادامه دارد. این نرخ در کشور یونان برابر با دو است. به عبارت دیگر یک سطح بیشتر از کم‌ترین ریسک را دارا می‌باشد.

بهترین مناطق یونان برای اشتغال‌زایی

به صورت کلی بهترین مناطق برای اشتغال‌زایی شهرهایی هستند که دارای جمعیت زیاد و یا نرخ بیکاری بالایی باشند. این شرایط باعث می‌شود درخواست شغل در آن منطقه افزایش پیدا کند. در کشور یونان نیز برخی مناطق دارای نرخ بیکاری و جمعیت بیشتری می‌باشد که مناسب سرمایه‌گذاری با بودجه کم است.

سرمایه‌گذاران بهتر است برای کارآفرینی در کشور یونان به سراغ چنین شهرهای بروند تا کسب‌وکار موفقی داشته باشند. از این شهرها می‌توان به آتن، سالونیک (Thessaloniki)، پاتراس (Patras)، و لاریسا (Larissa) اشاره کرد. لازم به ذکر است که شهر آتن، پایتخت یونان در اکثر سایت‌های معتبر اروپایی بهترین شهر یونان برای سرمایه‌گذاری انتخاب شده است.

سرمایه گذاری در یونان با روش راه‌اندازی استارت‌آپ

سرمایه‌گذاری در کشور یونان با روش راه‌اندازی استارت‌آپ یکی از بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری در این کشور است که با حمایت‌های بسیار دولت نیز همراه می‌شود. راه‌اندازی استارت‌آپ در یونان علاوه بر دارا بودن یک بیزینس پلن مناسب نیازمند سرمایه اولیه و تجربه کاری در آن زمینه نیز می‌باشد. این نوع روش سرمایه‌گذاری در کشور یونان به دلایل زیادی مانند ثبات اقتصادی و نرخ بیکاری بالا در میان سرمایه‎‌گذاران محبوبیت پیدا کرده است.

برای راه‌اندازی یک استارت‌آپ در کشور یونان می‌بایست بیزینس پلنی را با اهداف مشخص به طوری طراحی کنید که بتوانید مسئولین مربوطه در سفارت‌خانه این کشور را قانع کنید. به عبارت دیگر بیزینس پلن شما باید به طوری طراحی شده باشد که این افراد را متقاعد کند که برای اقتصاد کشور یونان سودآور خواهد بود.

در صورت موافقت با  طرح کسب‌وکار، سرمایه‌گذاران ملزم هستند تا شرایطی را در این کشور رعایت کنند تا بتوانند ویزای موقت خود را تمدید کنند. برای مثال با راه‌اندازی استارت‌آپ باید هشت موقعیت شغلی را برای شهروندان یونانی ایجاد کنید. در غیر این صورت ویزای شما در پایان پنج سال تمدید نخواهد شد و شما نمی‌توانید اقامت دائم این کشور را تهیه کنید.

شرایط راه‌اندازی استارت‌آپ در کشور یونان

استارت‌آپ‌ها در کشور یونان در سالیان اخیر برنامه‌های بسیار خوبی را برای سرمایه‌گذاران خارجی ارائه داده‌اند. همچنین به دلیل در دسترس بودن نیروی کار ماهر بومی در این کشور فضای استارت‌آپ‌ها و اجرایی کردن یک بیزینس کوچک در کشور یونان نیازمند یک ایده خوب و مدیریت توانا است. برنامه‌های استارت‌آپ حوزه کامپیوتر که در دنیای امروزی حرف اول را می‌زند در یونان نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. به علاوه دولت این کشور همواره در پی نوآوری در اقتصاد خود بوده  است تا از رقبای خود در دنیای اقتصاد عقب نماند.

راه‌اندازی استارت‌آپ در کشور یونان شرایط سختی ندارد اما باید توجه داشته باشید که برای این منظور نیازمند مدارکی هستید که باید به سفارت‌خانه این کشور تحویل دهید. مدارک مورد نیاز برای راه‌اندازی استارت‌آپ در یونان به مانند زیر است:

  • پاسپورت دارای اعتبار
  • مدارک شناسایی فرد متقاضی
  • بیزینس‌ پلن
  • ارائه تمکن مالی
  • تکمیل فرم درخواست برای ویزای طلایی یونان
  • گواهی حمایت از سوی سازمان‌های حامی در یونان (در صورت نداشتن سرمایه لازم)
  • مدارک تحصیلی بالای دیپلم
  • رزومه کاری مناسب
  • مدرک زبان انگلیسی معتبر مانند آیلتس و تافل
  • بررسی تراکنشات سه ماه اخیر بانکی

در آخرین آمار سایت سانتاندر ترید (Santander Trade) در سال 2021 میزان سرمایه‌گذاری مستقیم افراد خارجی در کشور یونان حدود 40 میلیون دلار است. راه‌اندازی استارت‌آپ در کشور یونان بخشی عظیم از این درصد را تشکیل داده‌اند.

سازمان‌های حمایت کننده راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها

افرادی که قصد سرمایه گذاری در یونان از طریق استارت‌آپ را دارند، اما سرمایه لازم برای دریافت اقامت و شروع کار در این کشور را دارا نیستند، می‌توانند به سراغ شرکت‌های حامی بروند. این نوع شرکت‌ها معمولا سرمایه و زمینه مناسب برای راه‌اندازی استارت‌آپ‌تان را در ازای سهمی در شرکت فراهم می‌کنند.

اسامی سازمان‌های حامی در کشور یونان عبارتند از:

  • سازمان حمایت از کارآفرینی (Entrepreneur’s Organization)
  • شبکه تجاری بین‌المللی (Business Network International)
  • سازمان رئیس جمهوران جوان (Young Presidents Organization)
  • انجمن کوچکان عظیم (Small Giants Community)
  • کنسول‌گری جوان کارآفرینان (Young Entrepreneur Council)
  • سازمان ملی استارت‌آپ یونان (StartUp Nation)
  • سازمان استارت‌آپ گرایند (Startup Grind)

عدم موفقیت استارت‌آپ

عدم موفقیت استارت‌آپ‌ها در کشورهای خارجی امری بدیهی است که احتمال وقوع آن وجود دارد. حتی با وجود ایده بسیار خوب و نیرو کار ماهر نیز احتمال ورشکستگی و منحل شدن پروژه استارت‌آپ وجود دارد. دولت کشور یونان نیز با آگاهی از این مسئله شرایط را برای سرمایه‌گذاران سخت نکرده است. در صورت عدم موفقیت استارت‌آپ‌های خارجی در یونان، دولت این کشور هزینه‌ای را برای خسارت از سرمایه‌گذاران دریافت نمی‌کند. در واقع تنها مشکلی که در این صورت پیش می‌آید، عدم توانایی تمدید ویزای طلایی یونان است.

بنابراین نگرانی در زمینه عدم موفقیت استارت‌آپ خود نداشته باشید و با شجاعت و روحیه جنگندگی بالا به سراغ راه‌اندازی استارت‌آپ در این کشور بروید. همچنین مستحضر باشید که اعتماد به نفس بالا و مدیریت توانمند برای راه‌اندازی استارت‌آپ امری واجب است. زیرا این نوع شرکت‌ها برخلاف شرکت‌های بزرگ سریعا به فروش بالا نمی‌رسند. استارت‌آپ‌ها در طول زمان بالا و پایین زیادی می‌شوند و نیاز دارند تا با صبر و ایده‌های نوین خود را میان دیگر شرکت‌ها نشان دهند.

مزایای اقامت در یونان به عنوان یک سرمایه‌گذار

زندگی در کشور یونان به عنوان یک سرمایه‌گذار و دارا بودن ویزای طلایی این کشور مزایای بسیاری دارد که این کشور را میان برترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت قرار داده است. یونان، مهد تمدن اروپا از سالیان دور یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی در کل دنیا به شمار می‌آید. این کشور دارای مزایای بسیاری مانند فرهنگ و تاریخی بی‌نظیر است. زندگی در کشور یونان یکی از بهترین تجربه‌های زندگی و سرمایه‌گذاری در اروپا را نصیبتان می‌کند که در ادامه به معرفی دلایل آن می‌پردازیم.

آب و هوای مدیترانه‌ای فوق‌العاده

اگر تا به امروز از کشور یونان بازدید کرده‌ باشید، می‌دانید که این کشور برای آب و هوای بی‌نظیرش معروف است. سرمایه‌گذاران می‌توانند با خیال راحت اقامت این کشور را دریافت کنند با این آگاهی که هیچ مشکلی از لحاظ آب و هوایی نخواهند داشت.

وجود بناهای تاریخی جذاب

همانطور که شاید بدانید کشور یونان دارای مناطق تاریخی بسیار زیادی می‌باشد. اگر وجود بناهای تاریخی در کشور مقصد برای‌تان از اهمیت برخوردار است، زندگی در کشور یونان دقیقا مناسب شما است.

سیستم غذایی فوق‌العاده

یونان دارای سیستم غذایی فوق‌العاده‌ای است که بهترین کیفیت را با هزینه‌ای مقرون به صرفه برای‌تان سرو خواهد کرد. این کشور دارای غذاهای دریایی بی‌نظیر و کیفیت غذایی بسیار بالایی است که می‌تواند تجربه بسیار خوبی از اقامت را به شما و خانواده‌تان تقدیم کند.

سیستم درمانی بی‌نظیر

یکی از مسائلی مهم که سرمایه‌گذاران همواره در نظر می‌گیرند، سیستم درمانی کشوری است که قصد سرمایه‌گذاری و مهاجرت به آن را دارند. خبر خوب اینجا است که سیستم درمانی در کشور یونان از کیفیتی جهانی برخوردار است. سرمایه‌گذاران می‌توانند با خیالی آسوده خانواده خود را به این کشور بیاورند.

هزینه زندگی مقرون به صرفه

زندگی در کشور یونان در مقایسه با دیگر کشورهای برتر اروپایی دارای هزینه‌های کم‌تری است. زندگی در کشور یونان با کیفیت بالای غذا و سیستم درمانی با هزینه‌های مقرون به صرفه همراه شده است، همین ویژگی سبب شده تا افراد زیادی سالانه برای درخواست ویزای این کشور درخواست دهند.

یونان، کشوری تاریخی و مناسب برای سرمایه‌گذاری

یونان، مهد تمدن قاره اروپا می‌باشد که از دیرباز یکی از مهم‌ترین کشورهای جهان بوده است. سرمایه‌گذاری در این کشور همواره یکی از بهترین گزینه‌های افراد سرمایه‌دار بوده است. از مزایای خاص این کشور می‌توان به موقعیت جغرافیایی عالی، سیستم درمانی با کیفیت، ثبات اقتصادی، استقبال از کسب‌وکارهای نو و دریافت ویزای شنگن اشاره کرد. افراد سرمایه‌دار می‌توانند با استفاده از سرمایه‌گذاری در کشور، ویزای طلایی یونان را نیز دریافت کنند.

ویزای طلایی یونان یکی از بهترین ویزاهای کشورهای اروپایی است که با کم‌ترین هزینه و زمان به سرمایه‌گذاران اعطا می‌شود. این ویزا در ابتدا به صورت موقت پنج ساله می‌باشد اما با گذشت زمان و تمدید آن پس از هفت سال زندگی در کشور یونان اقامت دائم به سرمایه‌گذاران و افراد خانوده‌‌شان ارائه می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید در یکی از بهترین کشورهای اروپایی با هزینه‌ای کم اقامت داشته باشید و آینده کودکان خود را تضمین کنید، یونان یکی از بهترین مقاصد برای شما است.

موسسه حقوقی مهاجرتی صبا ویزا یکی از بهترین موسسات در زمینه مهاجرت به کشورهای خارجی از طریق سرمایه‌گذاری است. مشاورین و متخصصین ما با سال‌ها تجربه آماده کمک رسانی به شما برای دریافت ویزای کشورهای اروپایی هستند. شما می‌توانید در تمامی مراحل دریافت اقامت و ویزای کشور مورد نظر روی ما حساب باز کنید.

سوالات متداول پیرامون سرمایه گذاری در یونان

در این بخش از مطلب قصد داریم تا به چندین سوال متداول شما عزیزان در مورد سرمایه گذاری در یونان پاسخ دهیم.

حداقل سرمایه لازم برای دریافت ویزای طلایی یونان چقدر است؟
حداقل سرمایه لازم برای دریافت ویزای دائمی طلایی کشور یونان برابر با 250 هزار دلار است.
آیا افراد خارجی می‌توانند در یونان ملک خریداری کنند؟
بله، تمامی افراد چه از اتحادیه اروپا و چه از کشورهای دیگر می‌توانند در کشور یونان نسبت به خرید ملک اقدام کنند.
بهترین نوع شرکت برای سرمایه گذاری در یونان کدام است؟
بهترین نوع شرکت برای سرمایه‌گذاری در کشور یونان، شرکت‌های با مسئولیت محدود هستند.
آیا برای دریافت ویزای طلایی یونان باید در این کشور اقامت داشته باشیم؟
خیر، دریافت ویزای طلایی کشور یونان نیازمند اقامت شما در این کشور نمی‌باشد.
آیا زندگی در کشور یونان برای ایرانیان آسان خواهد بود؟
بله، مردم کشور یونان سنتی پرآوازه در راستای مهمان‌نوازی از افراد خارجی دارند.
آیا شرایط تحصیل برای فرزندان زیر 18 متقاضیان در یونان وجود دارد؟
بله، متقاضیان پس از دریافت اقامت یونان و به همراه بردن خانواده خود، می‌توانند فرزندان‌شان را به صورت رایگان در مدرسه‌های این کشور ثبت نام کنند.
بهترین نوع سرمایه‌گذاری در کشور یونان کدام است؟
بهترین نوع سرمایه‌گذاری در کشور یونان با توجه به اهداف و شرایط شما تعیین می‌شود. اگر مشتاق به راه‌اندازی کسب‌وکاری نیستید و تنها یک روش سرمایه‌گذاری امن می‌خواهید، خرید ملک در یونان بهترین روش برای سرمایه‌گذاری شما است.
چرا یونان برای سرمایه‌گذاری جذاب است؟
دلیل جذابیت یونان این است که این کشور دارای موقعیت جغرافیایی استراتژیک بوده که به عنوان دروازه ورود به بازارهای اروپایی شناخته می‌شود. همچنین، یونان دارای زیرساخت‌های مناسب، منابع طبیعی، صنایع بخش خصوصی پویا و بازارهای مصرف داخلی و خارجی است.
چه نوع فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور یونان وجود دارد؟
در یونان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری متنوعی وجود دارد. این فرصت‌ها عبارت‌اند از: سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و صنعت‌های مرتبط، انرژی پاک و تجدیدپذیر، بخش کشاورزی و مواد غذایی، زیرساخت‌های حمل و نقل، املاک و مستغلات، فناوری اطلاعات و ارتباطات، و صنعت دریایی.
چه چیزهایی را باید قبل از سرمایه‌گذاری در یونان در نظر داشته باشیم؟
قبل از سرمایه‌گذاری در یونان، چندین نکته مهم را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، مطالعه بازار و تحلیل ریسک‌های سیاسی، اقتصادی و حقوقی از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین، تحقیق درباره قوانین و مقررات مربوط به سرمایه‌گذاری خارجی، مالیات‌ها، و شرایط و تسهیلات سرمایه‌گذاری نیز مفید خواهد بود.

نتیجه گیری

تا به اینجا با فرصت‌ها و چالش‌های سرمایه گذاری در یونان پرداختیم. رو به رشد بودن اقتصاد این کشور بسیار مهم و قابل توجه شمرده می‌شود. اما بحث مالیات‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. دولت یونان  برخی سرمایه‌گذاری‌ها مالیات‌های سنگینی در نظر می‌گیرد.

پس توصیه می‌کنیم برای آگاهی از شرایط و میزان مالیات کسب و کارهای مختلف از یک مؤسسه معتبر و فعال در این زمینه کمک بگیرید. موسسه مهاجرتی صباویزا با آگاهی در مورد جدیدترین قوانین اقتصادی یونان، می‌تواند راهنمای شما در این امر باشد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید