لوگو صبا ویزا
گلدن ویزای یونان

گلدن ویزای یونان: مهاجرت همزمان با تمام اعضای خانواده

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه گلدن ویزای یونان و جزئیات آن را به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

یونان یک مقصد جذاب مهاجرتی برای خانواده‌های ایرانی است که امکان یک زندگی شاد و مفرح را برای آن‌ها فراهم می‌کند. به همین علت به شما توصیه می‌کنیم که از طریق گلدن ویزای یونان برای مهاجرت خود اقدام کنید. البته نباید فراموش کرد که این ویزا هم شرایط و الزامات خاص خود را دارد که به هیچ وجه نباید آن را فراموش کرد. به همین علت در ادامه این مطلب از صباویزا به شرایط آن خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

گلدن ویزای یونان

گلدن ویزای یونان چیست؟

گلدن ویزا یا ویزای طلایی یونان یک برنامه مهاجرت سرمایه‌گذاری به کشور یونان است که به افراد و خانواده‌های خارجی امکان می‌دهد با سرمایه‌گذاری در اقتصاد یونان و خرید ملک، اقامت یونان یا تابعیت کشور را بدست آورند. این برنامه از سال ۲۰۱۳ شروع شده و هدف اصلی آن جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و ایجاد فرصت‌های اقتصادی برای کشور یونان است.

برای ورود به این برنامه، افراد باید شرایط خاصی از جمله خرید ملک با ارزش مشخص و حفظ سرمایه‌گذاری در اقتصاد یونان برای مدت زمانی مشخص را انجام دهند. از طرفی باید اثبات تمکن مالی یونان نیز به درستی انجام شود. با اخذ این ویزا افراد و خانواده‌های مهاجر به یونان می‌توانند از مزایای اقامت در این کشور بهره‌برداری کنند اما برنامه به اخذ تابعیت یونانی منجر نمی‌شود. مزایای دریافت این ویزا شامل موارد زیر است.

  • اقامت دائم در یک کشور زیبا و باستانی در اروپا
  • آزادی سفر بدون ویزا به کشورهای عضو منطقه شینگن
  • سرمایه گذاری در یک اقتصاد باثبات و رو به رشد
  • امکان اخذ تابعیت یونان پس از 7 سال

شرایط و الزامات برای دریافت گلدن ویزای یونان

در صورتی که تصمیم شما برای دریافت گلدن ویزا جدی است، باید به  الزاماتی که در این بخش وجود دارد توجه کنید. به همین علت برخی از مهم‌ترین شرایطی که برای اخذ ویزای طلایی یونان لازم است را بیان خواهیم کرد.

انجام سرمایه گذاری اولیه

میزان سرمایه گذاری برای دریافت ویزای طلایی یونان به روش سرمایه گذاری شما بستگی دارد. در حال حاضر روش‌های سرمایه گذاری زیر برای دریافت ویزا قابل قبول هستند. بر همین اساس برای سرمایه گذاری در یونان موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • خرید ملک: حداقل 250000 یورو
  • سرمایه گذاری در پروژه های دولتی: حداقل 400000 یورو
  • سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری: حداقل 300000 یورو
  • تأسیس یک شرکت: حداقل 800000 یورو
  • ایجاد حداقل 10 شغل: حداقل 400000 یورو

عدم سو پیشینه کیفری

عدم سو پیشینه کیفری برای گلدن ویزای یونان از اهمیت بالایی برخوردار است. افرادی که تمایل به درخواست گلدن ویزا دارند، نباید سوابق جرمی جدی داشته باشند. این شامل جرائمی مانند قتل، تجارت مواد مخدر، سرقت و جرایم مالی جدی می‌شود.  این الزام به‌طور معمول در برنامه‌های گلدن ویزا و مهاجرت سرمایه‌گذاری وجود دارد تا جلوی ورود افراد باسابقه را به کشورها برای حفظ امنیت و استقرار سرمایه‌گذاری‌های معتبر را بگیرد.

وزارت داخلی یونان در فرآیند بررسی اعتبار افراد درخواست‌دهنده گلدن ویزا، به دقت سوابق کیفری را بررسی می‌کند تا اطمینان حاصل شود که افراد وارد مورد تایید هستند و تهدیدی برای امنیت عمومی ندارند.

عدم ابتلا به بیماری های واگیردار

در فرآیند درخواست گلدن ویزا برای یونان عدم ابتلا به بیماری‌های واگیردار نیز بررسی می‌شود. این موضوع به‌معنی این است که افراد متقاضی گلدن ویزا باید تائید کنند که به هیچ یک از بیماری‌های واگیردار از جمله بیماری‌های عفونی و ویروسی که می‌توانند تهدیدی برای جامعه و سلامتی عمومی ایجاد کنند مبتلا نیستند. برای اثبات این موضوع، افراد متقاضی ممکن است نیاز به ارائه مدارک پزشکی داشته باشند که تائید کننده عدم ابتلا به بیماری‌های واگیردار و وضعیت سلامتی آن‌ها است.

ارائه مدارک هویتی و مالی معتبر

در فرآیند درخواست ویزای طلایی یونان، ارائه مدارک هویتی و مالی معتبر از اهمیت بالایی برخوردار است. این مدارک شامل اسناد شناسایی مثل پاسپورت، تصاویر شناسنامه و مدارک مشخص کننده هویت فرد متقاضی می‌شوند. همچنین باید مدارک مالی معتبر ارائه داده شود تا اطمینان حاصل شود که افراد توانایی تأمین هزینه‌های زندگی و سرمایه‌گذاری در یونان را دارند.

مدارک مالی می‌تواند شامل صورت حساب بانکی، سوابق مالی، گواهی سرمایه‌گذاری، مدارک تأمین درآمد و سایر مدارک مشابه باشد. این اطلاعات به وزارت داخلی یونان ارائه می‌شود تا اعتبار و توانایی متقاضی در تأمین مالی و مشارکت در اقتصاد یونان ارزیابی شود.

مراحل درخواست گلدن ویزای یونان

برای اینکه شما بتوانید از شرایط گلدن ویزای یونان برخوردار شوید، قبل از هر چیزی باید با مراحلی که در این راه وجود دارد آشنا شوید. تجربه ثابت کرده است دریافت این ویزا باید به صورت اصولی انجام شود تا به نتیجه برسد. به همین علت این مراحل را در ادامه شرح خواهیم داد.

اخذ راهنمایی های لازم از مشاوران مهاجرتی

مشاوران مهاجرتی باتجربه در زمینه قوانین و مراحل اخذ ویزا، می‌توانند به افراد متقاضی راهنمایی کامل و دقیق ارائه دهند. این راهنمایی‌ها شامل انتخاب صحیح برنامه گلدن ویزا، تدوین مدارک مورد نیاز، ترتیب و تسریع در مراحل اخذ ویزا و توجیه نقاط قوت مالی و اجتماعی متقاضی می‌شود. مشاوران مهاجرتی با آگاهی از تغییرات قوانین و مقررات می‌توانند از وقوع مشکلات و تاخیر در فرآیند جلوگیری کنند. همچنین کارشناسان اطلاعات کاملی از نحوه پرکردن فرم‌ها، ارائه مدارک و مصاحبه‌ها در اختیار متقاضی قرار می‌دهند.

جمع آوری مدارک مربوط به ویزا

مرحله دوم دریافت گلدن ویزا جمع آوری مدارک مربوط به ویزا است. شما باید مدارک زیر را برای درخواست ویزا از این روش تهیه کنید.

  • فرم درخواست گلدن ویزا
  • کپی تایید شده از پاسپورت یا سند سفر معتبر دیگر که توسط یونان شناخته شده باشد
  • چهار عکس پاسپورت جدید، رنگی و دیجیتال
  • مدارک وضعیت مدنی (شناسنامه، گواهینامه ازدواج یا طلاق، اوراق اعتبار، و غیره)
  • رسید پرداخت هزینه‌های درخواست
  • گواهی پزشکی
  • مدرک اثبات اینکه شما دارای منابع لازم برای انجام سرمایه‌گذاری خود هستید
  • قرارداد خرید یا قرارداد اجاره برای ملک انتخاب شده شما

شما باید مطمئن شوید که مدارک خود را به زبان یونانی ترجمه کنید و توسط یک مترجم رسمی تأیید کنید. همچنین باید نسخه‌های اصلی مدارک خود را به همراه کپی‌های آن‌ها به مقامات یونان ارائه دهید.

گرفتن وقت سفارت یونان

در مرحله بعد شما باید برای تحویل مدارک خود و اخذ اثر انگشت، یک وقت ملاقات با سفارت یونان در تهران رزرو کنید. برای این کار، شما می‌توانید به سایت رسمی سفارت یونان در تهران مراجعه کرده و ثبت نام در سامانه الکترونیکی برای دریافت وقت ملاقات را انجام دهید. شما باید فرم درخواست گلدن ویزا را پر کنید و هزینه‌های مربوطه را پرداخت نمایید. سپس شما می‌توانید یک تاریخ مناسب را انتخاب کرده و تأیید دریافت وقت ملاقات را بگیرید.

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توان برای اخذ وقت سفارت اقدام کرد، مراجعه به مرکز مشترک درخواست ویزای یونان که توسط شرکت VFS Global اداره می‌شود. این شرکت خدمات درخواست ویزای گلدن ویزای یونان و سایر برنامه‌های شهروندی با سرمایه‌گذاری را ارائه می‌دهد. برای گرفتن ویزای کار یونان هم باید از همین مسیر گفته شده استفاده کنید.

ویزای گلدن یونان

مراجعه حضوری به سفارت و انجام مصاحبه

مراجعه حضوری به سفارت آخرین مرحله‌ای است که شما به عنوان متقاضی باید آن را طی کنید. شما باید در تاریخ و ساعت مقرر با همراه داشتن مدارک خود، به سفارت یونان در تهران یا مرکز مشترک درخواست ویزای یونان مراجعه کنید. در آنجا شما باید اثر انگشت خود را ثبت کنید و با یک کارشناس مصاحبه شوید. مصاحبه به زبان انگلیسی یا یونانی انجام می‌شود و شما باید موارد زیر را در طول مصاحبه اثبات کنید.

  • منابع مالی کافی برای انجام سرمایه‌گذاری را دارید
  • شما دارای هدف واضح و قابل توجیه برای درخواست گلدن ویزای یونان هستید.
  • رابطه قانونی با افراد همراه خود را اثبات کنید.
  • هیچ سابقه کیفری ندارید.

شما باید به سوالات کارشناس به صورت صادقانه، دقیق و کامل پاسخ دهید. شما همچنین باید نسبت به سرمایه‌گذاری خود اطلاعات کافی داشته باشید و نشان دهید که آن را با دقت انتخاب کرده‌اید. شما باید از پاسخ‌های کلی، مبهم و تکراری خودداری کنید. در نهایت پس از پایان مصاحبه و با گذشت مدت زمان مشخص، نتیجه پذیرش یا عدم پذیرش ویزا به اطلاع شما خواهد رسید.

مزایا و معایب دریافت گلدن ویزای یونان

در صورتی که ویزای طلایی یونان را برای مهاجرت به این کشور انتخاب کرده‌اید‌، بهتر است که با مزایا و معایبی که این روش وجود دارد به خوبی آشنا شوید. از همین رو هر کدام از این موارد را به صورت جداگانه بررسی می‌کنیم.

مزایای گلدن ویزای یونان

این برنامه یکی از محبوب ترین برنامه های اقامت طلایی در اروپا است و مزایای زیادی برای متقاضیان دارد. به همین علت شما را با برخی از مهم‌ترین مزایای آن آشنا خواهیم کرد.

  • اقامت دائم: با دریافت گلدن ویزا، شما و اعضای خانواده شما می توانید به مدت 5 سال در یونان زندگی کنید و بدون ویزا به کشورهای عضو منطقه شینگن سفر کنید.
  • آزادی سفر: با داشتن این ویزا شما می‌توانید بدون ویزا به کشورهای عضو منطقه شینگن سفر کنید. منطقه شینگن شامل 26 کشور در اروپا است.
  • سرمایه گذاری در یک اقتصاد باثبات و رو به رشد: یونان یک اقتصاد باثبات و رو به رشد به حساب می‌آید. این کشور عضو اتحادیه اروپا و منطقه شینگن بوده و دارای یک زیرساخت مدرن و یک نظام حقوقی قوی است.
  • امکان اخذ تابعیت یونان: پس از 7 سال زندگی در یونان با گلدن ویزای یونان، می‌توانید برای تابعیت یونان درخواست دهید. تابعیت یونان به شما اجازه می‌دهد تا در یونان زندگی، کار و تحصیل کنید و از مزایای شهروندی یونان مانند حق رای و پاسپورت یونانی برخوردار شوید.

معایب گلدن ویزای یونان

گلدن ویزای یونان برخی از معایبی را نیز دارد که باید در نظر گرفت. از همین رو شما باید با دید کامل برای اخذ این ویزا اقدام کنید. در ادامه به این معایب می‌پردازیم.

  • شما نمی‌توانید در خارج از یونان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا کار کنید. گلدن ویزا فقط به شما اجازه می‌دهد که در یونان زندگی و کار کنید و در صورت تمایل به کار در سایر کشورهای اروپایی، باید ویزای کار جداگانه‌ای درخواست کنید.
  • فرآیند تبدیل شدن به شهروند یونان پیچیده و طولانی است. شما باید حداقل هفت سال به طور مستمر در یونان ساکن باشید و حداقل ۱۸۳ روز در هر سال در یونان زندگی کنید و تسلط به زبان یونانی را اثبات کنید. همچنین باید از سوگیری‌های سیاسی، فرهنگی و مذهبی خودداری کنید.
  • مالیات‌ها در یونان نسبتاً بالا هستند. شما باید مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر درآمد، مالیات بر دارایی، مالیات بر املاک و مالکین، مالیات بر سود سرمایه‌گذاری و مالیات بر ارث و هبه را پرداخت کنید. شما همچنین باید با قوانین پولشویی و تبادل اطلاعات مالیاتی یونان همکاری کنید.
  • بازار املاک و مستغلات یونان نامطمئن و نامتعادل است. قیمت‌های املاک در مناطق مختلف یونان به شدت متفاوت بوده و تابع تقاضا و عرضه است. شما همچنین باید با قوانین، مقررات، فرآیندها و هزینه‌های خرید، فروش، اجاره، تعمیر و نگهداری املاک آشنا باشید.

نکات کلیدی برای موفقیت در درخواست گلدن ویزای یونان

بسیاری از افراد به دنبال کسب موفقیت برای اخذ ویزای طلایی یونان هستند. با این حال باید توجه داشته که این فرایند بسیار خاص بوده و حتما باید نکات مهم در این بخش در نظر گرفته شود. به همین ترتیب حتما به نکات کلیدی که در ادامه بیان می‌شود توجه کنید.

  • مطمئن شوید که شرایط واجد شرایط بودن را دارید. شرایط واجد شرایط بودن برای دریافت ویزا بسته به روش سرمایه گذاری متفاوت است.
  • مدارک مورد نیاز را با حساسیت و به صورت کامل آماده کنید. مدارک مورد نیاز برای دریافت گلدن ویزای یونان بسته به روش سرمایه گذاری متفاوت است. همچنین احتمال دارد که هر گونه کمبود مدارک منجر به ریجکت ویزا شود پس به این موضوع توجه داشته باشید.
  • درخواست ویزا باید به درستی پر شود. در صورت اشتباه در پر کردن درخواست، ممکن است درخواست شما رد شود.
  • هزینه درخواست را پرداخت کنید. هزینه درخواست ویزای طلایی یونان بسته به روش سرمایه گذاری متفاوت است. برای مثال هزینه درخواست خرید ملک در یونان 2000 یورو است.
  • صبور باشید. روند بررسی درخواست ویزا می‌تواند چند ماه طول بکشد. بنابراین، صبور باشید و منتظر نتیجه باشید.

مدت اعتبار ویزای طلایی برای اقامت در یونان

مدت اعتبار ویزای طلایی یونان به روش سرمایه‌گذاری بستگی دارد. برای مثال، اگر در پروژه‌های دولتی سرمایه‌گذاری کنید، ویزای شما 3 سال اعتبار دارد. اگر در صندوق سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاری داشته باشید. ویزای شما 5 ساله خواهد بود. از طرفی سرمایه‌گذاری در شرکت‌های خصوصی هم منجر به صدور ویزای 7 ساله برای شما خواهد شد. پس از انقضای گلدن ویزای یونان می‌توانید برای تمدید آن اقدام کنید. برای تمدید ویزای طلایی، باید شرایط زیر را داشته باشید.

  • سرمایه‌گذاری خود را حفظ کنید.
  • حداقل 183 روز در سال در یونان زندگی کنید.
  • جریمه‌ای نداشته باشید.

اگر شرایط تمدید ویزای طلایی را داشته باشید، می‌توانید ویزای خود را برای 5 سال دیگر تمدید کنید. پس از 5 سال، می‌توانید برای اقامت دائم یونان درخواست دهید. این برنامه یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های اقامت طلایی در اروپا است و مزایای زیادی برای متقاضیان دارد.

مقایسه گلدن ویزای یونان، پرتغال، اسپانیا

به غیر از یونان،‌ برخی دیگر از کشورهای اروپایی نظیر پرتغال و اسپانیا هم دارای گلدن ویزا هستند و آن را به شهروندان غیر اروپایی ارائه می‌دهند. البته قوانین این ویزا در این چند کشور تفاوت‌هایی دارد که نباید آن‌ها را نادیده گرفت. بر همین اساس به مقایسه این موارد می‌پردازیم.

مقایسه گلدن ویزا یونان و پرتغال

گلدن ویزای یونان و پرتغال دو برنامه سرمایه گذاری هستند که به متقاضیان این امکان را می دهد تا با سرمایه گذاری در این کشورها، اقامت دائم دریافت کنند. این دو برنامه مزایای زیادی برای متقاضیان دارد، اما برخی تفاوت های کلیدی نیز وجود دارد. میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای دریافت ویزای یونان کمتر از پرتغال است. برای مثال برای دریافت ویزای طلایی یونان، باید حداقل 250000 یورو در املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنید در حالی که برای دریافت گلدن ویزای پرتغال، این مبلغ حداقل 350000 یورو در املاک و مستغلات خواهد بود.

از طرفی مدت زمان اقامت دائمی که با دریافت گلدن ویزا یونان یا پرتغال به دست می‌آید، متفاوت است. با دریافت ویزای یونان، می‌توانید پس از 5 سال اقامت دائم دریافت کنید که این عدد برای پرتغال ۳ سال خواهد بود. با دریافت ویزای طلایی یونان، می‌توانید به مدت 90 روز در هر 180 روز بدون ویزا به کشورهای عضو منطقه شینگن سفر کنید که در ویزای پرتغال هم همین شرایط وجود دارد.

با دریافت گلدن ویزای یونان یا پرتغال، می‌توانید پس از 7 سال اقامت دائم برای تابعیت این کشورها درخواست دهید. با این حال برای اخذ تابعیت یونان، باید حداقل 183 روز در سال در یونان زندگی کنید ولی برای اخذ تابعیت پرتغال، نیازی به زندگی در این کشور ندارید.

گلدن ویزا یونان

مقایسه گلدن ویزا یونان و اسپانیا

هزینه سرمایه گذاری مورد نیاز برای برنامه ویزای طلایی یونان کمتر از برنامه ویزای طلایی اسپانیا است. برای برنامه ویزای طلایی یونان باید حداقل 250000 یورو را در نظر بگیرید ولی کشور اسپانیا حداقل مبلغ 500000 یورو را در این بخش مشخص کرده است. اطرفی مدت زمان اقامت دائمی که با برنامه ویزای طلایی یونان یا اسپانیا به دست می آید متفاوت است.

شما در یونان با گذشت 5 سال می‌توانید برای اقامت دائم درخواست دهید ولی این زمان در اسپانیا فقط 2 سال است که یک مزیت بسیار مهم برای آن محسوب می‌شود.  در مجموع برنامه‌های ویزای طلایی یونان و اسپانیا هر دو راه‌هایی عالی برای مهاجرت به اروپا و اقامت در این کشورها هستند. با این حال، هزینه سرمایه گذاری مورد نیاز، مدت زمان اقامت دائمی که به دست می آید، امکان سفر به کشورهای دیگر و امکان اخذ تابعیت در دو برنامه متفاوت است.

سوالات متداول

گلدن ویزای یونان چیست؟
گلدن ویزای یونان یک برنامه مهاجرت سرمایه‌گذاری به یونان است که افراد خارجی با سرمایه‌گذاری در اقتصاد کشور و خرید ملک، می‌توانند اقامت دائم یا تابعیت یونان را به دست آورند.
چه مدارکی برای درخواست گلدن ویزا لازم است؟
مدارک هویتی، مالی و مدارک مرتبط با سرمایه‌گذاری مانند سوابق بانکی و سرمایه‌گذاری‌های مالی از مدارک مورد نیاز برای درخواست گلدن ویزا به‌شمار می‌آیند.
چقدر طول می‌کشد تا گلدن ویزا برای یونان صادر شود؟
زمان صدور گلدن ویزا ممکن است بر اساس مشکلات جاری متغیر باشد اما به‌طور معمول، فرآیند تقریباً چند ماه به طول می‌انجامد.
چه مزایایی از اخذ ویزای طلایی یونان به دست می‌آید؟
مزایای اصلی شامل امکان زندگی دائم یا تابعیت در یونان، دسترسی به بازار کار، امکانات بهداشت و آموزشی، و ارتباط آسان با کشورهای اتحادیه اروپا است.
چه کسانی می‌توانند از گلدن ویزا یونان استفاده کنند؟
هر فرد یا خانواده‌ای که توانایی سرمایه‌گذاری و تأمین مالی در یونان را داشته باشد، می‌تواند از این برنامه استفاده کند.

سخن پایانی

یونان به عنوان یکی از کشورهای مطرح اروپایی می‌تواند یک مقصد مهاجرتی جذاب برای ایرانیان باشد. به همین علت اگر شما شرایط مالی خوبی دارید می‌توانید از طریق گلدن ویزای یونان اقامت این کشور را دریافت کرده و آینده هم به عنوان شهروند پذیرفته شوید. اگر دوست دارید که پروسه صدور ویزا با سرعت بیشتری برای شما طی شود،‌ بهتر است که آن را به کارشناسان صباویزا بسپارید تا آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای شما انجام دهند. موسسه مهاجرتی صباویزا تلاش می‌کند تا راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار  دهد و در تمامی مراحل اخذ ویزا در کنار شما خواهد بود.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 3 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید