لوگو صبا ویزا
کشور توریستی اتریش

ویزای توریستی اتریش : شرایط و هزینه ها (آپدیت 2024)

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه ویزای توریستی اتریش و جزئیات آن را به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.
مشاوره رایگان

اتریش یکی از کشور‌های اروپایی بسیار جذاب است که هم طبیعت شگرفی دارد و هم سازه‌های تاریخی قدیمی و دیدنی بسیاری دارد. در واقع اتریش به دلیل جاذبه‌های باشکوه، فضای فرهنگی رنگارنگ و مناظر طبیعی چشمگیر، یکی از پربازدیدترین کشورهای اروپاست. اتریش در بخش مرکزی اروپا واقع شده است و بخش شرقی رشته کوه های آلپ با جمعیتی بیش از نه میلیون نفر را در خود جای داده است. ایرانیان برای ورود و بازدید از کشور اتریش نیاز به اخذ ویزا دارند. در این مقاله صفر تا صد ویزای توریستی اتریش شامل هزینه‌ درخواست ویزا، شرایط، مدارک مورد نیاز، مدت زمان بررسی ویزا، تمکن مالی مورد نیاز و انواع ویزا‌هایی که صادر می‌شوند، بررسی شده است . تلاش نموده‌ایم به تمامی سوالات پیرامون ویزای توریستی یا ویزای ویزیتور کشور اتریش پاسخ داده شده شود. در کنار خواندن این مقاله با مشاوران موسسه مهاجرتی صبا ویزا برای دریافت اطلاعات بیشتر در تماس باشید که برای علاقه‌مندان به سفرهای توریستی به خارج از کشور پشتیبانی‌های لازم و خدمات بسیار خوبی را در دسترس قرار داده است.

 

ویزای توریستی اتریش

 

ویزای توریستی اتریش

اتریش در مرکز اروپا قرار دارد و جاذبه های گردشگری زیادی دارد. اتریش با هشت کشور اروپایی مرز مشترک دارد. این کشور در نزدیکی رشته کوه های آلپ واقع شده است که نوید مناظر زیبا را هنگام بازدید از این کشور می‌دهد. گزینه‌های زیادی برای شرکت در ورزش‌های زمستانی ارائه می‌دهد. همچنین کشور اتریش تاریخ و معماری بسیار قوی دارد. کاخ‌ها، ساختمان‌ها، موزه‌ها، کلیساها و کتابخانه‌های بسیاری برای بازدید وجود دارد. اتریش یکی از اعضای اتحادیه اروپا است و بیشتر سیاست‌های ویزا مطابق با مقررات آن تنظیم می‌شود. ویزای توریستی اتریش برای گردشگران بین المللی صادر می‌شود که قصد دارند برای گشت و گذار به اتریش سفر کنند. اخذ ویزای توریستی اتریش از طریق کنسولگری‌ها، شرکت های مجاز صدور ویزا و یا آژانس‌های مسافرتی مجاز امکان پذیر است. اگر قصد دارید برای اقامت کوتاه مدت (حداکثر 90 روز) به اتریش سفر کنید، به ویزای اقامت کوتاه شینگن (Schengen Short Stay Visa) که به ویزای نوع C نیز معروف است نیاز دارید.

برای اتریش باید یکی از ویزاهای شینگن زیر را دریافت کنید :

  • ویزای توریستی اتریش Austrian Tourist Visa : اگر می خواهید به گشت و گذار یا تعطیلات در اتریش بروید.
  • ویزای بازدید کننده اتریش Austrian Visitor Visa : اگر مایل به دیدار دوستان یا اقوام ساکن در اتریش هستید.

 

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی اتریش چیست؟

برای درخواست ویزای شینگن اتریش به موارد زیر نیاز دارید:

  • فرم درخواست ویزا
  • عکس‌ها طبق مشخصات
  • سند مسافرتی یا پاسپورتی که حداقل 3 ماه اعتبار داشته باشد.
  • کپی هر ویزای شینگن قبلی (در صورت وجود)
  • بیمه مسافرتی شینگن به ارزش حداقل 30000 یورو برای فوریت‌های پزشکی
  • کاورلتر که هدف و برنامه سفر شما را برای بازدید بیان می‌کند
  • برنامه سفر
  • ارائه مدارک برای اثبات محل اقامت
  • اثبات داشتن تمکن مالی کافی برای سفر
  • گواهی ازدواج، شناسنامه و غیره (در صورت لزوم)
  • افراد شاغل باید مدرکی مبنی بر اشتغال و مالیات ارائه کنند. کسانی که خود اشتغال هستند باید مدارکی در مورد کسب و کار و مالیات خود ارائه دهند.

 

زمان پردازش ویزای توریستی اتریش چقدر است؟

معمولاً زمان رسیدگی به ویزای نوع C حدود 15 تا 20 روز است. هنگامی که تعداد زیادی درخواست به طور همزمان پردازش و بررسی می‌شوند، زمان پردازش می‌تواند تا 30 روز نیز افزایش یابد. در موارد استثنایی، حتی ممکن است 60 روز برای پردازش مورد نیاز باشد.

 به دلیل تعداد درخواست‌های دریافت شده توسط سفارت یا کنسولگری اتریش یا بنا به موقعیت شما، دوره پردازش را می‌توان تا 30 روز افزایش داد. رسیدگی به درخواست‌های استثنایی توسط سفارت یا کنسولگری اتریش می‌تواند تا 60 روز طول بکشد.

 

چگونه برای ویزای توریستی اتریش اقدام کنم؟

به خاطر داشته باشید که تمام درخواست‌های ویزا برای اتریش فقط توسط سفارت اتریش ارزیابی می‌شود. درخواست‌ها باید شخصا ارسال و جمع آوری شوند.

مرحله 1: ویزای مناسب خود را انتخاب کنید.

مرحله 2: یک قرار قبلی برای ارسال درخواست رزرو کنید.

مرحله 3: ارائه مدارک در مرکز درخواست ویزا

مرحله 4: جمع آوری پاسپورت

شما باید فرم درخواست ویزای شینگن را پر کنید و مدارک زیر را شامل شود: دو تصویر اخیر در اندازه پاسپورت، یک پاسپورت یا سایر مدارک سفر کمتر از 10 سال که حداقل سه ماه پس از تاریخ خروج شما از این کشور معتبر باشد. منطقه شینگن همچنین برای پوشش هزینه‌های تا سقف 30000 یورو به بیمه مسافرتی و پزشکی نیاز دارید.

شما باید برنامه پرواز و مدرک اقامت در طول اقامت خود، مدرک وضعیت مدنی خود مانند گواهی ازدواج، و مدرکی مبنی بر داشتن وسایل امرار معاش در طول اقامت خود داشته باشید، باید یک کاورلتر داشته باشید که برنامه سفر و قصد شما را مشخص کند.

 

اتریش۱

ویزای شینگن چیست؟

ویزای کوتاه مدت، ویزای شینگن به دارنده ویزا اجازه می‌دهد تا به هر یک از اعضای منطقه شینگن برای یک دوره 90 روزه در هر اقامت برای تجارت یا گردشگری سفر کند.

منطقه شینگن شامل 26 کشور از جمله اتریش، دانمارک، مالت، نروژ، پرتغال، اسپانیا، سوئیس، هلند، فرانسه، یونان، ایسلند، بلژیک، لهستان، سوئد، لتونی، آلمان، جمهوری چک، مجارستان، لیتوانی، لوکزامبورگ، اسلوونی، استونی است. ایتالیا، اسلواکی، فنلاند و لیختن اشتاین است.

شما برای درخواست ویزای شینگن برای هیچ کشوری آزاد نیستید، باید در نمایندگی یا سفارت کشوری که قصد دارید برای طولانی‌ترین مدت اقامت در آن بمانید، اقدام کنید. اگر تعیین این امر دشوار است، به خصوص اگر در سفر دریایی یا تور اتوبوسی هستید، می‌توانید برای ویزای کشوری که اولین نقطه ورود است، درخواست دهید. البته این به شرطی است که شما تعداد روزهای مساوی را در همه کشورها سپری کنید.

 

شرایط ویزای توریستی اتریش چیست؟

زمانی که برای ویزای توریستی اتریش درخواست می‌دهید، باید مدارکی را تهیه کنید. برای درخواست ویزای خود به موارد زیر نیاز دارید:

گذرنامه : لطفاً هنگام درخواست از معتبر بودن پاسپورت خود مطمئن شوید. داشتن گذرنامه‌ای الزامی است که در طی 10 سال گذشته صادر شده باشد و در طول بازدید شما منقضی نمی شود. پاسپورت شما نیز باید دو صفحه خالی داشته باشد.

فرم درخواست ویزا : شما باید فرم آنلاین را پرینت کنید، آن را با اطلاعات شخصی خود پر کنید و آن را امضا کنید. پس از آن، شما باید فرم را به مدارک خود پیوست کنید (در صورت خردسال بودن، والدین یا قیم قانونی باید امضا کنند).

عکس‌های هویتی : شما باید دو عکس اخیر را در کنار اسناد خود داشته باشید. تصاویر باید از قوانین عکس ویزای شینگن پیروی کنند.

بیمه مسافرتی شینگن :شما باید بیمه مسافرتی به مبلغ 30000 یورو داشته باشید. بیمه مسافرتی شینگن باید تمام مسائل پزشکی یا اورژانسی که ممکن است رخ دهد را پوشش دهد.

مدارک اقامت در اتریش : باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد در طول مدت اقامت خود محل اقامت خود را تضمین کرده اید. این می تواند یک قرارداد رزرو یا اجاره هتل باشد.

اثبات تمکن مالی : برای دریافت ویزا، باید مدارکی ارائه دهید که نشان دهد می توانید اقامت خود در اتریش را از نظر مالی حمایت کنید.

انگیزه نامه : همچنین باید یک کاورلتر بنویسید که در آن دلیل سفر، مدت زمان اقامت خود را بیان کنید و برنامه سفر خود را به طور خلاصه توضیح دهید.

مدارک وضعیت مدنی : برای ویزای شینگن اتریش، باید یک کپی از وضعیت مدنی خود، یا گواهی تولد یا مجوز ازدواج، ضمیمه کنید.

هزینه ویزا : هنگامی که برای ویزای توریستی اتریش درخواست می کنید، باید هزینه ای بپردازید و رسید را به اسناد خود پیوست کنید. هزینه ویزا به مشخصات شما و نوع ویزا بستگی دارد.

یک برنامه سفر : شما همچنین باید یک برنامه سفر دقیق برای سفر خود ارائه دهید.

کپی ویزای شینگن قبلی : اگر قبلاً ویزای شینگن برای شما صادر شده است، باید کپی هایی از آن را نیز به اسناد خود پیوست کنید.

دعوتنامه : اگر یکی از اعضای خانواده یا دوست شما را به اتریش دعوت کرده است، باید مدرک دعوت را ارائه دهید.

قرارداد استخدام : اگر شاغل هستید باید قرارداد کاری خود را به همراه بقیه مدارک ارائه دهید.

به یاد داشته باشید که تمام مدارک شما باید به زبان انگلیسی یا آلمانی باشد، اگر اینطور نیست، باید آنها را ترجمه کنید. ترجمه باید توسط مترجم معتبر انجام شود.

 

کجا باید درخواست ویزای توریستی اتریش را ثبت نمود؟

می توانید به یک سفارت یا کنسولگری یا نمایندگی رسمی دولت اتریش مراجعه کنید که می تواند ویزا صادر کند. اینها به کشور شما بستگی دارد، می توانید از سایت‌های آنلاین برای یافتن نزدیکترین مرجع نمایندگی استفاده کنید.

 

 با ویزای توریستی اتریش از کجاها می‌توان بازدید کرد؟

با ویزای توریستی اتریش، تا زمانی که ویزای شما معتبر است، می توانید از هر کشوری در منطقه شینگن دیدن کنید. منطقه شینگن از 26 کشور در اروپا تشکیل شده است و با ویزای شینگن می توانید آزادانه بین این کشورها رفت و آمد کنید. لطفاً توجه داشته باشید که اگر قصد دارید به غیر از اتریش از کشورهای دیگر دیدن کنید، همچنان باید برای دریافت ویزا در نمایندگی اتریش درخواست دهید زیرا مقصد اصلی شما این کشور است.

 

چه مدت می‌توان با ویزای توریستی در اتریش اقامت داشت؟

ویزای توریستی شینگن تا 90 روز در یک دوره 180 روزه معتبر است. اگر قصد دارید از کشورهای دیگر در منطقه شینگن دیدن کنید، آن روزها نیز محاسبه می شود.

 

تمدید ویزای توریستی اتریش

در مواردی که نیاز به اقامت طولانی‌تری دارید، می توانید برای تمدید ویزا اقدام کنید. با این حال، دریافت تمدید بسیار دشوار خواهد بود. تمدید به ندرت اعطا می‌شود مگر اینکه دلیل بسیار خوبی برای تمدید داشته باشید. به طور کلی، به دلایل زیر به شما تمدید ویزا داده می‌شود:

دلیل شخصی قوی : این می‌تواند مرگ غیرمنتظره یک خانواده یا دوست یا عروسی غیرمنتظره یکی از دوستان یا اعضای خانواده باشد.

دلایل بشردوستانه : شما می خواهید بمانید تا به کسی کمک کنید، چه از نظر مالی، چه از نظر عاطفی یا پزشکی.

یک وضعیت غیر منتظره : یک اتفاق غیرمنتظره رخ داد که مانع از بازگشت شما به کشورتان شد. این می تواند یک بیماری همه گیر جهانی، یک فاجعه طبیعی یا یک وضعیت سیاسی دشوار در کشور شما باشد.

ورود دیرهنگام : اگر دیرتر از زمان صدور ویزای خود وارد اتریش شده اید، می توانید درخواست تمدید کنید، به عنوان مثال، اگر ویزای شما به مدت 15 روز اعتبار داشته است و در روز شانزدهم وارد اتریش شده‌اید، می توانید درخواست تمدید به همان میزان  زمان کنید.

علاوه بر این، اگر قصد دارید بیش از 90 روز اقامت داشته باشید، می توانید برای ویزای ملی D درخواست دهید. این نوع ویزا به شما اجازه می‌دهد تا حداکثر 6 ماه در اتریش بمانید و برای اجازه اقامت اقدام کنید که می تواند از یک تا پنج سال اعتبار داشته باشد. شرایط درخواست و روند ویزای D کم و بیش یکسان است.

 

هزینه ویزای توریستی اتریش چقدر است؟

هزینه ویزای توریستی اتریش با توجه به مشخصات فردی که برای ویزا درخواست می کند متفاوت است.

هزینه ویزای شینگن برای بزرگسالان: 80 یورو

هزینه ویزای شینگن برای کودکان بین 6 تا 12 سال: 40 یورو

هزینه ویزای شینگن برای کودکان زیر 6 سال: رایگان

هزینه ویزای شینگن برای شهروندان فدراسیون روسیه، اوکراین، آلبانی، بوسنی و هرزگوین، مقدونیه، مونته نگرو، صربستان، مولداوی و گرجستان: 35 یورو

 

بیمه مسافرتی مورد نیاز ویزای توریستی اتریش

قبل از درخواست ویزای اتریش، باید بیمه مسافرتی خریداری کنید، در غیر این صورت، ویزا به شما تعلق نمی گیرد. بیمه مسافرتی شینگن باید از دستورالعمل خاصی پیروی کند:

  • حداقل باید 30000 یورو باشد.
  • این باید هر نوع مسائل پزشکی و موارد اضطراری را که ممکن است هنگام سفر پیش بیاید پوشش دهد.
  • باید هزینه بازگرداندن شما به کشورتان در مواقع اضطراری از جمله مرگ را پوشش دهد.
  • باید در تمام کشورهای حوزه شنگن معتبر باشد.

 

کاورلتر ویزای توریستی اتریش باشد شامل چه مواردی باشد؟

برای درخواست ویزا باید یک کاورلتر ارائه دهید. لطفاً به خاطر داشته باشید که نامه باید رسمی و ساختار خوبی باشد. نامه شما باید حاوی اطلاعات مهمی باشد مانند:

  • هدف از بازدید شما
  • مدت زمان بازدید شما
  • وضعیت شغلی شما
  • برنامه‌های شما برای بازدید از هر کشور دیگری در منطقه شینگن به جز اتریش.

 

برنامه سفر ویزای توریستی اتریش باید شامل چه مواردی باشد؟

برنامه سفر ویزا شامل جزئیاتی در مورد پرواز شما مانند نام پرواز، تاریخ عزیمت، تاریخ ورود، کد پرواز و شماره رزرو پرواز است. شما مجبور نیستید بلیط را بدون داشتن ویزا خریداری کنید. شما فقط می توانید آنها را به عنوان مدرکی از برنامه‌های سفر خود رزرو کنید.

 

چگونه تمکن مالی مورد نیاز ویزای توریستی اتریش را اثبات کنیم؟

در طول سفر خود به اتریش باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد می‌توانید از نظر مالی خود را حمایت کنید. این شامل:

  • صورت‌حساب‌های بانکی.
  • بیانیه حمایت مالی اگر شخص دیگری هزینه اقامت شما را تامین می کند، باید نامه حمایت مالی ارائه دهید.
  • ترکیبی از هر دو صورت حساب بانکی به علاوه نامه حمایت.

 

دعوتنامه برای اخذ ویزای توریستی اتریش

اگر به عنوان یک بازدید کننده دعوت شده برای ویزا درخواست می‌دهید، باید اطمینان حاصل کنید که این مدارک به درخواست پیوست شده‌اند:

  • دعوت نامه از طرف خانواده، دوست یا هر کسی که شما را به اتریش دعوت می کند.
  • یک کپی از پاسپورت میزبان شما
  • اعلامیه تعهد الکترونیکی (EVE) مبنی بر اینکه دعوت کننده شما کمک مالی به سفر شما خواهد کرد.

لطفاً توجه داشته باشید که دعوت کننده شما باید برای EVE در پلیس بیگانگان محلی خود درخواست دهد. دفتر محلی اطلاعات را ظرف دو روز به سفارت محلی شما ارسال می‌کند.

 

شرایط ویزای توریستی اتریش برای خردسالان چیست؟

هنگامی که افراد زیر سن قانونی در حال سفر هستند، باید پاسپورت خود را داشته باشند. اسناد قبلی که در آن اطلاعات شخصی کودکان به پاسپورت والدین یا سرپرست قانونی اضافه شده بود دیگر معتبر نیستند. لطفا مطمئن شوید که فرزندتان گذرنامه شخصی به روز خود را دارد. در کنار پاسپورت به موارد زیر نیز نیاز دارید:

  • فرم درخواست ویزای اتریش، امضا شده توسط هر دو والدین.
  • شناسنامه (گواهی تولد کودک).
  • کپی تایید شده پاسپورت پدر و مادر یا سرپرست قانونی.

 

اگر کودک به تنهایی سفر می‌کند:

  • رضایت نامه امضا شده‌ای که به وضوح بیانگر اجازه والدین یا سرپرست قانونی است که به کودک اجازه می‌دهد به تنهایی سفر کند.
  • کپی شناسنامه.
  • کپی پاسپورت والدین یا سرپرست قانونی.
  • کپی گواهی ازدواج والدین یا سرپرست قانونی (فقط در صورتی که فرزند و قیم قانونی نام خانوادگی متفاوتی داشته باشند).

 

اگر فقط یکی از والدین حضانت را بر عهده دارند:

  • حکم دادگاه خانواده که اجازه صریح سفر با کودک را بیان می‌کند.
  • اگر با یک فرزند خوانده سفر می‌کنید، لطفاً در صورت نیاز به مدارک اضافی، حتماً با سفارت یا کنسولگری مشورت کنید.

 

درباره سیاست ویزای توریستی اتریش

اگر مسافران قصد دارند برای مقاصد گردشگری از اتریش دیدن کنند، بسته به ملیت آنها باید شرایط ویزای متفاوتی رعایت شود. در حال حاضر، بیش از 90 ملیت اجازه دارند بدون داشتن ویزا برای اقامت کوتاه مدت، برای اهداف گردشگری، تجاری، حمل و نقل و درمان پزشکی وارد اتریش شوند. با این حال، این در آینده نزدیک تغییر خواهد کرد.

با این حال، تا سال 2022، مسافران توریستی معاف از ویزا به اتریش از خارج از منطقه شنگن، باید از طریق یک برنامه آنلاین برای مجوز سفر الکترونیکی ETIAS پیش ثبت نام کنند. پس از تایید، به صورت الکترونیکی به پاسپورت مسافر متصل می‌شود و برای بازدید از تمام 26 کشور شینگن برای اقامت کوتاه مدت 3 سال اعتبار دارد.

برای بازدیدکنندگانی که دارای پاسپورت یا کارت شناسایی صادر شده از یکی از کشورهای منطقه شینگن هستند، که ساکنان آن می توانند برای گردشگری بدون ویزا به اتریش سفر کنند، این الزامی نخواهد بود. با این حال، حدود 150 کشور دیگر وجود دارند که برای ورود به اتریش برای گردشگری ملزم به درخواست ویزای شینگن هستند. از افراد واجد شرایط درخواست می شود این سند سفر را خیلی زودتر از تاریخ سفر خود از نزدیکترین سفارت یا کنسولگری اتریش دریافت کنند.

سیاست مهاجرتی اتریش مانند سایر کشورهای اروپایی است که معاهده شنگن را برای سفر بدون پاسپورت امضا کرده‌اند. اتریش یکی از 26 کشور منطقه شنگن است و از این رو سیاست ویزا یکسانی دارد. شرایط ویزا که سیاست ویزای شینگن برای مسافران خارجی تعیین می کند بسته به ملیت، هدف بازدید و مدت زمان مورد انتظار اقامت متفاوت است.

در حال حاضر، قانون ویزای شینگن بیان می‌کند که همه اتباع کشورهای جهان سوم یا معاف از روادید برای اتریش هستند یا برای بازدید از این کشور باید ویزای سفارت را دریافت کنند که به عنوان ویزای شینگن نیز شناخته می‌شود.

مجوز سفر ETIAS برای اتریش از طریق یک فرم ثبت نام آنلاین آسان در دسترس خواهد بود و برای افزایش امنیت منطقه عاری از گذرنامه شینگن، با غربالگری اولیه همه مسافران معاف از ویزا در برابر پایگاه‌های اطلاعاتی امنیتی اروپا، معرفی شده است. ETIAS به عنوان یک مجوز سفر چند بار ورود تایید شده است که به دارنده آن اجازه می دهد تا حداکثر 90 روز در تمام 26 کشور شنگن با هر ورود، برای اهداف گردشگری، ترانزیت، تجاری، یا درمان اقامت داشته باشند.

 

سخن پایانی

موسسه مهاجرتی صبا ویزا علاوه بر تمام خدمات و پشتیبانی‌هایی که در زمینه انواع مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری و غیره به کشور‌های مختلف ارائه نموده است، برای علاقه‌مندان به سفرهای توریستی به خارج از کشور هم پشتیبانی‌های لازم و خدمات بسیار خوبی را در دسترس قرار داده است. همراه با موسسه مهاجرتی صبا ویزا می‌توانید برای ویزای توریستی خود به هر کشوری که می‌خواهید اقدام کنیم و نگران ریجکت شدن یا نپذیرفته شدن درخواست ویزای توریستی خود هم نباشید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 3 میانگین: 3.7]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید