لوگو صبا ویزا
اپلای با معدل پایین

اپلای با معدل پایین

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اپلای با معدل پایین و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگانفرم ارزیابی اولیه

مهاجرت تحصیلی از جمله کارهایی است که شرایط ویژه‌ای را می‌طلبد. یکی از این شرایط، برخورداری از نمرات و معدل بالای تحصیلی است. اما ممکن است شما جزء دسته‌ای از افراد باشید که دارای معدل پایینی هستید. شاید فکر کنید با این شرایط، باید قید مهاجرت تحصیلی را بزنید. اما باید به شما مژده بدهیم که اپلای با معدل پایین هم امکان‌پذیر است. اما باید از شرایط دیگری برخوردار باشید. در واقع نباید به خاطر معدل پایین از پذیرش خود ناامید شوید. اما باید توجه داشته باشید که اپلای با معدل پایین، کمی سخت‌تر از اپلای با معدل بالا است. در این مقاله قصد داریم برای افرادی که معدل پایینی دارند راهکارهایی ارائه دهیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر، بهتر است یک مشاوره مهاجرتی داشته باشید. موسسه مهاجرتی صبا ویزا، بهترین و تخصصی‌ترین مشاوره‌ها را در زمینه مهاجرت به شما ارائه می‌دهد.

پاسخ ما در این زمینه این است: بله. اگر دارای معدل پایینی هستید، نباید ناامید شوید. بسیاری از افراد در دوران تحصیل خود ممکن است نتوانند معدل بالایی کسب کنند. این موضوع ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. اما این افراد نباید از مهاجرت تحصیلی ناامید شوند. چرا که می‌توانند از طریق روش‌هایی، اپلای با معدل پایین را انجام دهند. اما رسیدن به این هدف، اندکی کار بیشتری می‌طلبد. در ادامه این مقاله به توضیح این روش‌ها می‌پردازیم.

اهمیت توضیح دلایل پایین بودن معدل

اهمیت توضیح دلایل پایین بودن معدل

اپلای با معدل پایین، کمی شما را به دردسر انداخته و کارتان را سخت‌تر می‌کند. اما اگر شما بتوانید دلایل موجهی برای پایین بودن معدل خود شرح دهید می‌تواند تأثیر مثبتی بر روند کارتان داشته باشد. به طور مثال ممکن است شما به دلیل مشکلات مالی و فقر خانوادگی، در دوران تحصیلات مجبور به کار کردن بوده‌اید. یا اینکه امکان دارد با مشکلات جسمی، روحی یا یک بیماری خاص دست و پنجه نرم می‌کردید. شاید شما جزء آن دسته از افرادی هستید که مجبور بودید از برادر یا خواهر کوچکتر خود مراقبت کنید. حتی گاهی ممکن است شرایطی غیرمترقبه برای هر فردی پیش بیاید. این شرایط زندگی، کار و تحصیل فرد را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

بنابراین در اپلای با معدل پایین، دلیل یا دلایل کم بودن معدلتان مهم است. شما می‌توانید دلایل درست و قانع‌کننده‌ای را برای پایین بودن معدل خود بیان کنید. تمام این موارد را در بخشی به نام “اطلاعات اضافی” می‌توانید وارد نمایید. البته شما به این بخش صرفا از جنبه توضیح دلیل پایین بودن معدل خود نگاه نکنید. بلکه این بخش می‌تواند به عنوان قسمتی برای نشان دادن اخلاق کاری و قدرت درونی شما نیز باشد. به طور مثال شما می‌توانید نحوه برخورد خود با مشکلاتتان را بیان کنید. اینکه چگونه بر این مشکلات فائق آمدید؟ چه چیزهایی به شما انگیزه می‌دادند تا از ادامه مسیر ناامید نشوید؟ در تمام طول مدت تحصیل خود، چه راهکارهایی برای پیشرفت خود در نظر گرفته بودید؟ تمام این موارد می‌توانند مهر تأییدی باشند بر این موضوع که شما فردی لایق برای ادامه تحصیل خود هستید. بنابراین یکی از موانعی که بر سر راه مهاجرت تحصیلی شما قرار دارد برداشته خواهد شد.

راهکارهایی برای اپلای با معدل پایین

اگر شما قصد مهاجرت تحصیلی دارید، اما فردی هستید که معدلتان پایین است نگران نباشید.‌ برای اپلای با معدل پایین، شما می‌توانید اقداماتی را انجام دهید. در واقع با تمرکز بر روی این موارد، می‌توانید تا حدی معدل پایین خود را جبران کنید. برای این منظور باید در درجه اول موقعیت خود را بسنجید. اگر شما اکنون در حال تحصیل هستید، سعی کنید به هر طریقی که شده است معدل خود را افزایش دهید. سعی کنید تلاش خود را در درس خواندن بیشتر کنید. اگر درس‌ها برایتان مشکل هستند از معلم خصوصی کمک بگیرید. به هر حال شما چون در حال تحصیل هستید، دستتان از فارغ‌التحصیلان جلوتر است.

اما اگر درستان را تمام کرده‌اید، مجبور هستید به راه‌های دیگر فکر کنید. یکی از این راه‌ها این است که برای معدل پایین خود توجیه منطقی و قابل پذیرش داشته باشید.‌ اگر بتوانید مشکلاتی را که بر سر راه تحصیل شما بوده است را بیان کنید، کارتان اندکی آسان‌تر خواهد بود. به هر حال شما باید بتوانید هیئت پذیرش را تحت تأثیر خود قرار دهید. بنابراین خیلی خوب است اگر بتوانید مهارت‌های نوشتاری خود را افزایش دهید. همچنین برخی از دانشگاه‌ها و کالج‌ها یک آزمون استاندارد برگزار می‌کنند. این آزمون‌ها با عناوین (SAT) و (ACT) شناخته می‌شوند. البته باید بگوییم که این آزمون‌ها نمی‌توانند یک دلیل کاملا موجه و حتمی برای پذیرش شما باشند. اما کسب نمره بالا در این آزمون‌ها می‌تواند توانایی، علاقه و اشتیاق شما برای تحصیل در رشته مورد نظر را تأیید کند.

از کارهای دیگری که برای اپلای با معدل پایین می‌توانید انجام دهید، کسب مهارت و تجربه کاری است. اگر بتوانید در رشته‌ای که می‌خواهید تحصیل کنید یک تجربه کاری کسب نمایید، به پذیرش شما بسیار کمک خواهد کرد. به‌خصوص اگر قصد تغییر رشته در اپلای را دارید. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری می‌یابد که رشته قبلی شما ارتباطی با رشته جدیدتان ندارد. در این صورت با کسب مهارت‌های کاری و عملی می‌توانید نشان دهید که در این رشته پیش‌زمینه‌ای دارید. همچنین علاقه، اشتیاق، استعداد و توانایی خود را نیز در این رشته نشان خواهید داد. همچنین اقدام دیگری که برای اپلای با معدل پایین می‌توانید انجام دهید، ارائه مقاله است. ارائه مقاله تضمین‌کننده پذیرش شما نیست. اما می‌تواند سهم خوبی در متقاعدسازی هیئت پذیرش داشته باشد. در مورد این موضوع در بخش‌های دیگر مقاله توضیحات بیشتری خواهیم داد.

از دیگر کارهایی که می‌توانید برای جبران معدل پایین خود انجام دهید، ارتقای خود با فعالیت‌های فوق برنامه است. منظور از فعالیت‌های فوق برنامه انجام دوره‌های کارآموزی و اشتغال به یک شغل مرتبط با رشته مورد نظرتان است. می‌توانید در مدتی که مشغول به کار هستید مرخصی گرفته و زمان بیشتری برای کارتان بگذارید. اگر در زمینه رشته‌ای که می‌خواهید یک تجربه کاری و عملی داشته باشید، در پذیرش شما تأثیر زیادی خواهد داشت. چرا که شما هم توانایی و مهارت خود و هم اشتیاق خود را در این رشته را ثابت کرده‌اید. این کار می‌تواند توسط کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی نیز انجام گیرد.

البته برای گرفتن نتایج بهتر، مشاوره مهاجرتی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. مؤسسه مهاجرتی صبا ویزا شما را در انتخاب مسیر درست برای مهاجرت یاری خواهد داد.

تاثیر مقاله بر اپلای با معدل پایین

تأثیر مقاله بر اپلای

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، تأثیر مقاله بر اپلای با معدل پایین، کم نیست. در واقع داشتن یک مقاله باارزش در ژورنال‌های جهانی و معتبر، تأثیر زیادی در پذیرش شما خواهد داشت. چرا که با ارائه مقاله، شما می‌توانید نشان دهید که تا چه حد برای رشته مورد نظر اهمیت قائل هستید. همچنین توانایی و استعداد شما در آن رشته اثبات می‌شود. در کنار تمام این موارد، شما می‌توانید به عنوان یک پژوهشگر حرفه‌ای معرفی شوید. این موضوع در اپلای برای دکترای مجدد و همچنین اپلای برای ارشد مجدد نیز مورد تأیید است. تأثیر مقاله بر اپلای آنقدر اهمیت دارد که دانشگاه‌های معتبر و مطرح دنیا، به این موضوع بسیار اهمیت می‌دهند.

حال برای اینکه بتوانید یک مقاله عالی ارائه دهید، باید نیازهای دانشگاه مورد نظرتان را بسنجید. در واقع بر مبنای برنامه‌ها و محورهای پژوهشی دانشگاه مقصد، مقاله خود را آماده کنید. همچنین اگر قصد تهیه مقاله را دارید، بهتر است با محوریت موضوعات به‌روز و جدید باشد. با این روش علاقه و کنجکاوی افراد بیشتری را برای توجه به مقاله خود برمی‌انگیزید. البته برای داشتن مقاله در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد، اجباری وجود ندارد. بنابراین اگر نتوانستید مقاله‌ای ارائه کنید چندان نگران نباشید. اما داشتن مقاله یک مزیت و آپشن تأثیرگذار محسوب خواهد شد.‌ در واقع داشتن مقاله شما را فردی بسیار فعال در زمینه این رشته معرفی خواهد کرد.

اما برای مقطع دکتری اهمیت داشتن مقاله بیشتر خواهد شد. البته در این مقطع نیز اجباری برای داشتن مقاله وجود ندارد. اما اهمیت داشتن آن نسبت به دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد بسیار بیشتر است.‌ البته اگر شما قصد تغییر رشته در اپلای را دارید، مقاله نیز کمک چندانی به شما نخواهد کرد. چرا که مقطع دکتری مقطعی بسیار مهم و حساس است. شما باید یک پیش‌زمینه کامل از رشته مورد نظر را داشته باشید. بهترین کار برای شما این است که به عقب برگشته و مقطع کارشناسی ارشد را مجددا بگذرانید. در این صورت اگر یک مقاله ارزشمند هم داشته باشید، بسیار تأثیر قابل توجهی در پذیرشتان خواهد داشت.

سخن پایانی

به طور کلی مهاجرت، پروسه‌ای دشوار و زمان‌بر است. بر هیچ کس پوشیده نیست که معدل بالا برای دریافت پذیرش دانشگاه بسیار مهم است. در واقع اگر شما معدل بالایی داشته باشید دریافت بورسیه تحصیلی بسیار آسان‌تر خواهد شد. حال اگر شما جزء آن دسته از افرادی باشید که به دنبال اپلای با معدل پایین هستید، کمی سخت‌تر خواهد شد. اما امری شدنی است و نباید کاملا ناامید باشید. در این مقاله سعی کردیم تمام مواردی که می‌توانند در این مسیر کمک‌کننده باشند را برای شما برشمریم. شما اگر بتوانید خود را در موارد دیگر تقویت کنید، معدل پایین نمی‌تواند از پذیرش شما جلوگیری کند. اما اگر در طول مسیر خود یک مشاوره مهاجرتی داشته باشید بسیار به تسریع روند کارتان کمک خواهد کرد. مؤسسه مهاجرتی صبا ویزا با افراد متخصص و حرفه‌ای، بهترین مشاوره‌ها را در زمینه مهاجرت به شما ارائه می‌دهد. این مؤسسه با تجارب بالا در زمینه مهاجرت، بهترین و سریع‌ترین مسیر را به شما معرفی خواهد کرد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید