لوگو صبا ویزا
تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم

تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم و جزئیات ثبت نام در دانشگاه‌های سوئد به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

هیچکس از تأثیر آموزش بر رشد شخصیت کلی فرد غافل نیست؛ در چنین شرایطی تحصیل در سطح بین‌المللی می‌تواند تا حدود زیادی به افزایش دانش و کسب تجربه‌های مفید به شما کمک کند و فرصت‌های متنوعی را برای تأمین موفقیت در آینده، برای شما ایجاد کند. سوئد یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی است که به دلیل کیفیت سیستم آموزشی، هرساله افراد زیادی را از سراسر جهان به عنوان دانشجوی بین‌المللی در مراکز آموزشی خود می‌پذیرد. اگر قصد دارید که در سیستم آموزشی عالی به همراه امکانات ویژه و آزادی در کنار مسئولیت، تحصیلات خود را در مقاطع مختلف تکمیل کنید، تحصیل در سوئد  با مدرک دیپلم می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد. اما پیش از تصمیم‌گیری، آگاهی لازم را از جنبه‌های مختلف تحصیل و زندگی در سوئد، کسب کنید؛ بدین منظور تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

تحصیل در سوئد

به طور کلی ارائه درخواست پذیرش برای تحصیل در خارج از کشور، یک تصمیم بزرگ است و طبیعتاً روند درخواست نیز می‌تواند استرس‌زا باشد؛ بنابراین لازم است که اطلاعات کافی را در این باره کسب کرده و اگر به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید، با متخصصان در زمینه مهاجرت به سوئد  مشورت کنید. در این میان ممکن است بارها نام سوئد را به عنوان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی شنیده باشید.

امروزه سوئد در حال افزایش برنامه‌های افزایش پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مؤسسات آموزشی خود است و می‌توان گفت که با بیش از 50 درصد درخواست‌های پذیرش را در دانشگاه‌های مختلف این کشور موافقت می‌شود. این کشور نمونه‌ای از بهترین خدمات زندگی و تحصیلی را به افراد ارائه می‌دهد و با ایجاد اجتماعاتی صمیمی و آزاد، زمینه رشد اجتماعی و شخصیتی افراد را ایجاد می‌کند. درواقع آزادی، برابری و پایداری، ارزش‌های کلیدی زندگی در سوئد هستند که در نگاه اول ممکن است برای افرادی از سایر ملت‌ها غیر عادی و شناخته نشده باشد، اما با گذشت زمان مهاجران متوجه خواهند شد که ساکنان سوئد تمام تلاش خود را برای مشارکت در ایجاد دنیایی بهتر  به کار می‌برند.

تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم

سوئد یکی از کشورهای اروپایی است که در آن تحصیلات عالی از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است. این کشور همواره به دنبال افزایش نیروی متخصص و به کارگیری آن‌ها در صنایع مختلف و بهره‌مندی از دانش و ایده‌های نوآورانه آن‌هاست. تمام این اهداف باعث شده است که این کشور شرایط تحصیل را تا حد امکان معقولانه در نظر بگیرد و امکان بهره‌مندی از عدالت آموزشی را برای دانشجویان داخلی و خارجی ایجاد کند. به همین دلیل است که امکان تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی فراهم شده است و افراد با ارائه سوابق تحصیلی مقطع دیپلم می‌توانند در برنامه‌های آموزشی این کشور به تحصیل بپردازند. در ادامه می‌توانید مدارک مورد نیاز برای تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم را مشاهده کنید:

  • فرم درخواست
  • پاسپورت
  • عکس
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • تمکن مالی
  • مدرک زبان بین‌المللی
  • بیمه درمانی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی وضعیت اقامت
  • ریز نمرات دبیرستان
  • دیپلم معتبر

لازم است که تمامی مدارک بالا را به زبان انگلیسی یا سوئدی ترجمه کنید و درخواست خود را به دانشگاه مورد نظر مبنی بر تحصیل با مدرک دیپلم، ارائه دهید.

هزینه زندگی و تحصیل در سوئد

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که پیش از شروع تحصیل در سوئد باید انجام دهید، این است که هزینه‌های زندگی و تحصیل را برآورد کرده و با بودجه تعیین ‌شده خود مطابقت دهید.

هزینه تحصیل در سوئد

هزینه تحصیل مهم‌ترین بخش تعیین بودجه شماست و با توجه به منطقه تحصیل، دانشگاه و رشته موردنظر شما مشخص می‌شود. درواقع مؤسسات آموزشی دولتی سوئد خدمات آموزشی را برای اکثر مقاطع به طور رایگان در اختیار افراد قرار می‌دهد. همچنین در مراکز آموزشی خصوصی این کشور نیز خدمات با هزینه‌های کمتری نسبت به سایر کشورهای اروپایی به دانشجویان ارائه می‌شود. هزینه تحصیل در مراکز آموزش خصوصی سوئد را می‌توان بین 10000 تا 30000 دلار به طور سالانه، در نظر گرفت.

مسکن

اگر به دنبال بهترین گزینه برای اقامت در طول دوره تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم هستید، خوابگاه‌های دانشجویی می‌تواند یک پیشنهاد عالی برای شما باشند. درواقع با اقامت در خوابگاه، شما می‌توانید در کنار سایر دانشجویان بین‌المللی زندگی کنید و همچنین با صرف هزینه‌های کمتر، بودجه زندگی خود را مدیریت کنید. سایر گزینه‌های اقامتی مانند اجاره آپارتمان نیز وجود دارد که ممکن است هزینه‌های بیشتری را ایجاد کند؛ در این شرایط با اشتراک آپارتمان با سایر دانشجویان می‌توانید علاوه بر کاهش هزینه‌ها، از احساس تنهایی جلوگیری کنید.

خوراک

هزینه خوراک برای زندگی در سوئد، به الگوی غذایی شما و اینکه از چه فروشگاهی خرید می‌کنید بستگی دارد. درواقع شما با خرید از فروشگاه‌های محلی و رستوران‌های دانشگاهی یا خیابانی می‌توانید هزینه‌های خود را در حدود 200 دلار در ماه نگه دارید.

حمل و نقل

اکثر ساکنان سوئد، سیستم‌های حمل و نقل عمومی را برای جابه‌جایی‌های کوتاه مدت ترجیح می‌دهد. علاوه بر این، تردد با دوچرخه نیز یکی از روش‌های حمل و نقل در این کشور است که با استقبال بالایی رو به رو بوده و در کاهش هزینه‌ها نقش مؤثری دارد. بدین ترتیب می‌توان چیزی حدود 100 دلار به طور ماهانه برای حمل و نقل در سوئد در نظر گرفت.

سایر هزینه‌ها

ممکن است در طور دوران تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم، فعالیت‌های دیگری را نیز دنبال کنید که هزینه‌های اضافی را برای شما ایجاد کنند. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به خرید کتاب یا سایر مواد آموزشی، شرکت در فعالیت‌های اجتماعی و سرگرمی یا هزینه‌های درمانی اشاره کرد. بدین ترتیب می‌توانید چیزی حدود 100 دلار نیز برای هزینه‌های اضافی زندگی خود در سوئد در نظر بگیرید.

با در نظر گرفتن تمام این هزینه‌ها، میانگین هزینه‌های زندگی یک فرد ساکن سوئد را بدون در نظر گرفتن اجاره و در صورت اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی، می‌توان حدود 900 دلار در ماه پیش‌بینی کرد. به طور کلی هزینه زندگی و تحصیل در سوئد حدود 50 درصد از زندگی و تحصیل در ایالات متحده آمریکا کمتر است و گزینه مناسب‌تری برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود. اما با این حال این مقدار هزینه ممکن است برای برخی افراد سنگین باشد که در این شرایط نیز بورسیه های تحصیلی سوئد می‌تواند شهریه شما را پوشش دهند. درواقع سیستم آموزش سوئد همواره دانشجویان بین‌المللی را به خوبی حمایت کرده و امکان برخورداری از امکانات آموزشی باکیفیت و عدالت آموزشی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

ارائه درخواست تحصیل در سوئد

ارائه درخواست تحصیل در سوئد

دانشجویان بین‌المللی می‌تواند رشته‌های موردنظر خود را به زبان سوئدی بخوانند؛ علاوه بر این دانشگاه‌هایی مانند کارولینسکا نیز بیش از 1000 برنامه تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه می‌کنند و می‌توانند یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی باشند. در این صورت لازم است که حین ارائه درخواست پذیرش، نتایج آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی را به همراه سایر مدارک خود ارائه دهید. فرآیند ارائه درخواست ادامه تحصیل در سوئد بسیار آسان است و در ادامه می‌توانید مراحل مختلف آن را مشاهده کنید:

یک برنامه تحصیلی مناسب پیدا کنید

این مرحله ممکن است ساده به نظر برسد اما با وجود هزاران برنامه تحصیلی در ده‌ها دانشگاه سوئدی، انتخاب ممکن است با دشواری‌هایی رو به رو باشد. اما احتیاجی به نگرانی نیست، درواقع شما باید بدانید که به چه رشته‌ای علاقه دارید و سپس از میان فهرست دانشگاه‌ها و برنامه‌های مرتبط، بهترین گزینه را با شرایط خود مطابقت دهید.

خود را آماده کنید

پس از اینکه یک برنامه مناسب برای ادامه تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم پیدا کردید، لازم است موارد مهمی مانند الزامات، شرایط و مهلت پذیرش دانشگاه و رشته موردنظر را مورد بررسی قرار دهید و اسناد و مدارک لازم را آماده سازی کنید. این مرحله ممکن است سخت‌ترین و طولانی‌ترین مرحله پذیرش شما باشد و باید به اندازه کافی انرژی و زمان خود را برای آن صرف کنید؛ بنابراین در سریع‌ترین زمان ممکن شروع کنید.

درخواست خود را ارائه دهید

در این مرحله لازم است که به پورتال مرکزی سوئد مراجعه کرده و درخواست خود را برای حداکثر هشت برنامه تحصیلی  ارائه دهید. باید توجه داشته باشید که تمام اسناد و مدارک موردنیاز را به طور دقیق و بدون هیچ مشکلی پیش از پایان مهلت ارائه درخواست، ارسال کنید.

منتظر پاسخ از سمت دانشگاه مورد نظر باشید

پی از طی کردن مراحل فوق تنها کاری که باید انجام دهید این است که منتظر باشید تا درخواست شما از سمت دانشگاه سوئد بررسی و نتیجه آن مبنی بر پذیرش یا عدم پذیرش، به شما ارائه شود.

خدمات بهداشتی، درمانی و بیمه در سوئد

تمام افرادی که در سوئد زندگی می‌کنند و یا در این کشور اشتغال دارند، به خدمات پزشکی ارائه‌شده در منطقه زندگی دسترسی دارند. بیمه‌های درمانی ارائه‌شده در سوئد، با توجه به ملیت و محل زندگی در سوئد، به افراد ارائه می‌شود. درواقع هنگام اخذ قرارداد بیمه باید به طور دقیق تعیین کنید که مقصود شما از مهاجرت به این کشور چیست و قصد دارید تا چه زمانی در سوئد بمانید. درواقع در طول دوره تحصیل در سوئد، طرح‌های بیمه متنوعی توسط دانشگاه موردنظر به دانشجویان ارائه می‌شود که بخشی از خدمات بهداشتی درمانی را برای دانشجو پوشش می‌دهد. در برخی شرایط ممکن است لازم باشد که علاوه بر این طرح‌ها، یک پوشش بیمه خصوصی نیز تهیه کنید.

بورسیه تحصیلی سوئد

همان‌طور که پیش از این هم اشاره شد، مراکز آموزش عالی دولتی سوئد، خدمات خود را به طور رایگان در اختیار  دانشجویان قرار می‌دهند. این خدمات شامل سایر هزینه‌های زندگی مانند خوراک، حمل و نقل، سفرها و اردوهای علمی و… نیز خواهد شد. همچنین سیستم حمایتی دانشگاه‌های سوئد، به افراد کم درآمد نیز به طور سالانه تسهیلاتی از جمله بورسیه های تحصیلی ارائه می‌کند. این بورسیه با توجه به وضعیت مالی و سوابق تحصیلی دانشجویان حدود 25 تا 100 هزینه‌های تحصیلی آن‌ها را پوشش می‌دهد.

بهترین دانشگاه‌های سوئد

دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی در سوئد، برنامه‌های تحصیلی خود را مطابق با استانداردهای به روز اروپایی ارائه می‌دهند و اکثر دوره‌های آموزشی ارائه‌شده در این کشور، به صورت تمام وقت یا 40 ساعت در هفته ارائه می‌شوند. علاوه بر این ممکن است بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی خود، هر هفته چندین ساعت در سخنرانی‌ها و فعالیت‌های آموزش تکمیلی شرکت کنید. همچنین از دانشجویان دانشگاه‌های سوئد انتظار می‌رود که به طور فعالانه در مطالعات، تحقیقات و کنفرانس‌های عملی شرکت کنند و از زمان آموزش خود حداکثر استفاده را داشته باشند. در ادامه می‌توانید برخی از بهترین دانشگاه‌های سوئد که در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی به عنوان برترین مؤسسات آموزشی در این کشور شناخته شده‌اند را مورد بررسی قرار دهید و تحقیق کنید که آیا رشته مورد نظر شما را ارائه می‌دهند و یا با شرایط شما مطابقت دارند یا خیر.

  • دانشگاه وست
  • دانشگاه یونکوپینگ
  • دانشگاه لینئوس
  • دانشگاه بوراس
  • دانشگاه دریانوردی
  • دانشگاه دالارنا
  • دانشگاه‌ هالمستاد
  • دانشگاه لینشوپینگ
  • موسسه استکهلم

و…

تحصیل در کشور سوئد با مدرک دیپلم

بهترین رشته‌های تحصیلی سوئد

رشته‌های تحصیلی که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم، در مقاطع مختلفی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، با بالاترین سطوح کیفیت آموزشی به دانشجویان ارائه خواهند شد. تنها کافی است علایق تحصیلی خود را مشخص کرده و سپس با انتخاب رشته موردنظر بررسی کنید که آیا برنامه تحصیلی موردنظر با شرایط شما مطابقت دارد یا خیر و سپس نحوه ارائه درخواست پذیرش در آن رشته را مورد بررسی قرار دهید.

  • کشاورزی
  • شیلات
  • جنگلداری
  • هنر و طراحی
  • مدیریت
  • اقتصاد
  • کامپیوتر
  • علوم تربیتی
  • روزنامه نگاری
  • اطلاعات و ارتباطات
  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • علوم انسانی
  • ریاضیات
  • عمران
  • الهیات
  • منابع طبیعی
  • حقوق
  • علوم اجتماعی

و…

تحصیل و اشتغال در سوئد

تمامی دانشجویان در سوئد می‌توانند حدود 20 ساعت در هفته به صورت پاره‌وقت اشتغال داشته باشند و به صورت پروژه‌ای یا کارآموزی در محیط‌های کاری و مشاغل مختلف استخدام شوید. این روش می‌توانید یکی از بهترین اقدامات برای پوشش هزینه‌های تحصیل و زندگی در سوئد باشد. علاوه بر این اگر قصد دارید که به طور دائمی در سوئد به عنوان پایتخت نوآوری اروپا اقامت داشته باشید نیز می‌توانید پس از اتمام تحصیلات خود، برای اشتغال در این کشور درخواست دهید و پس از گذشت دو سال، برای دریافت اقامت دائم درخواست دهید.

مشاغل دانشجویی در سوئد

پیش از این هم سوئد را به عنوان یکی از نوآورترین و مدرن‌ترین کشورهای اروپایی معرفی کردیم؛ این ویژگی به دلیل رویکردهای نوآورانه این کشور در زمینه منابع انسانی و کیفیت پژوهش‌های دانشگاهی مؤسسات آموزشی سوئد، ایجاد شده است. درواقع مشاغل نوپا و آینده دار متنوعی از جمله استارت‌آپ‌های نوآورانه و مشاغل جدید در حوزه دیجیتال در این کشور در حال رشد و افزایش هستند؛ بنابراین این کشور می‌توانید یکی از بهترین مکان‌ها برای شروع آینده شغلی شما باشد. اما چگونه شغل دانشجویی مناسبی در سوئد پیدا کنید؟

اگر به زبان سوئدی تسلط ندارید، ممکن است پیدا کردن شغل مناسب در سوئد برای شما کمی مشکل باشید؛ در چنین شرایطی استفاده از وب سایت‌های کاریابی یا آگهی‌هایی که در تابلو اعلانات دانشگاه وجود دارد و یا اتحادیه‌های دانشجویی، می‌تواند در یافتن شغل مناسب بسیار کمک‌کننده باشند. علاوه بر این شرکت‌های بین‌المللی متعدی در سوئد وجود دارد که تمایل دارند فعالیت خود را در کشورهای مختلف گسترش دهند؛ از این رو خوب است که رزومه و درخواست استخدام خود را برای این مؤسسات ارسال کنید.

ویزای تحصیلی سوئد

شهروندان خارج از اتحادیه اروپا برای اینکه بتوانند به تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم یا هر مدرک دیگری بپردازند، نیازمند اخذ ویزای تحصیلی سوئد و اقامت از سمت سفارت این کشور هستند. در این شرایط لازم است که قبل از ورود به سوئد، درخواست خود را مبنی بر اخذ ویزای دانشجویی ارائه دهید. همچنین پیش از ورود به سوئد برای تحصیل لازم است اطمینان حاصل کنید که مجوز اقامت و ویزای دانشجویی شما حداقل یک سال معتبر است. همچنین باید توجه داشته باشید که اخذ ویزای تحصیلی سوئد ممکن است تا چندین ماه به طول بینجامد که در این شرایط لازم است در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کنید. برای این کار لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اولین قسط شهریه خود را پرداخت کنید.
  • اسناد و مدارک خود را شامل پاسپورت، نامه پذیرش و تمکن مالی، بیمه درمانی و… آماده‌سازی کنید.
  • مدارک خود را به همراه درخواست ویزا، به کنسولگری سوئد ارائه دهید.
  • منتظر پاسخ از سمت مقامات سوئد باشید.
  • ویزای خود را دریافت کنید.
  • به سمت سوئد سفر کنید.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی جنبه‌های مختلف مهاجرت به سوئد و تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم را مورد بررسی قرار دادیم. امیدوارم مطالب ذکر شده برای شما مفید بوده باشد و در نهایت شما بتوانید تصمیم خود را مبنی بر ادامه تحصیل در سوئد، نهایی کنید. اما در صورتی که اطلاعات ذکر شده برای تصمیم‌گیری شما کافی نبود، می‌توانید سایر مقالات ما را مطالعه کرده و یا با مشاوران و متخصصان ما در صباویزا ارتباط باشید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید