لوگو صبا ویزا

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل دندانپزشکی در کشور ایتالیا و جزئیات ثبت نام درآن را به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.
مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

تحصیل در ایتالیا در سال‌های اخیر به یک موضوع مهم، علی‌الخصوص برای رشته‌های پزشکی تبدیل شده است. این کشور دارای برخی از معتبرترین دانشگاه‌های پزشکی در جهان است. این یکی از دلایل اصلی تحصیل پزشکی در ایتالیا است. بسیاری از دانشگاه‌ها آموزش در سطح جهانی را به‌طور کامل به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. ایتالیا کشوری است که فرهنگ و تاریخ اروپایی مورد علاقه دانشجویان بسیاری از کشورهای جهان را شکل داده است. انبوهی از برنامه‌های ارائه شده به زبان انگلیسی و فرصت‌های تحصیلاتی فراوان عواملی ضروری هستند که ایتالیا را  به مقصدی جذاب برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل می‌کنند.

در سال‎های اخیر، در بخش‌هایی مانند پزشکی، کشور ایتالیا از اهمیت چشم‌گیری برخوردار شده است. اکثر دانشگاه‌های برتر پزشکی ایتالیا برنامه‌های دندانپزشکی را نیز ارائه می‌دهند. با این حال، تنها دو دانشگاه – دانشگاه Siena و Unicammilus برنامه‌های دندانپزشکی را به زبان انگلیسی در اختیار دانشجویان این رشته قرار می‌دهند. با مؤسسه مهاجرتی صبا ویزا همراه باشید تا شما را در اخذ پذیرش تحصیلی در ایتالیا در رشته دندانپزشکی یاری دهیم. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر شما می‌توانید با تیم مشاوره حرفه‌ای ما تماس بگیرید.

ویزای تحصیلی ایتالیا

دو نوع ویزای دانشجویی در ایتالیا بسته به مدت برنامه تحصیلی وجود دارد:

  • ویزا نوع C: ویزای کوتاه مدت یا ویزای مسافرتی معتبر برای یک یا چند بار ورود و برای مدت زمانی که بیش از 90 روز نباشد.
  • ویزا نوع D: ویزای طولانی مدت با اعتبار بیش از 90 روز

صرف‌نظر از نوع ویزای موردنیاز، فرآیند را خیلی زودتر از تاریخ موردنظر خود برای ورود به ایتالیا شروع کنید، زیرا زمان پردازش ممکن است طولانی باشد. به‌محض دریافت نامه پذیرش از موسسه ایتالیایی خود، باید با نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ایتالیا برای گرفتن وقت ویزا تماس بگیرید، زیرا گرفتن وقت سفارت بسیار سخت است. روش‌های درخواست ویزای دانشجویی ایتالیا ممکن است تغییر کند، بنابراین عاقلانه است که همیشه برای کسب اطلاعات لازم جهت تایید شرایط فعلی ویزا با سفارت ایتالیا تماس بگیرید.

و اگر از طریق ویزای نوع D وارد ایتالیا می‌شوید، باید ورود خود را در عرض 8 روز پس از ورود به ایتالیا به ایستگاه Questura گزارش دهید. برای اثبات وضعیت اقامت قانونی شما در داخل کشور، یک کارت اجازه اقامت برای شما ارسال می‌شود.

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

مدارک موردنیاز ویزای تحصیلی ایتالیا

دانشجویان ممکن است نیاز به ارائه یک یا تمام مدارک زیر به‌عنوان بخشی از درخواست خود برای ویزای تحصیلی برای تحصیل در ایتالیا داشته باشند:

  • پاسپورت معتبر، با حداقل دو صفحه ویزا خالی که حداقل سه ماه پس از تاریخ پایان برنامه تحصیلی شما معتبر باشد.
  • نامه پذیرش از موسسه تحصیلی شما در ایتالیا؛
  • فرم درخواست ویزا تکمیل شده؛
  • یک کپی از برنامه سفر شما به ایتالیا،
  • اثبات عدم سوء پیشینه کیفری؛
  • مدرک مهارت زبان ایتالیایی یا انگلیسی (بسته به زبان برنامه تحصیلی شما)؛
  • اثبات تمکن مالی کافی برای حمایت از خود (بین ۴۵۰ تا ۵۱۵ یورو ماهانه)؛
  • مدرک اقامت کافی در ایتالیا؛
  • گواهی بیمه درمانی کافی؛ و
  • ارائه گواهی مبنی بر پرداخت هزینه درخواست مربوطه

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی اکنون به لطف برخی دانشگاه‎ها در ایتالیا امکان پذیر شده است. ایتالیا در دهه گذشته برنامه‌های پزشکی انگلیسی بیشتری را برای آموزش دانشجویان بین‌المللی پزشکی ارائه کرده است، اما اکنون ‌دانشگاه سینا اولین برنامه دندانپزشکی در نوع خود را در این کشور ایجاد کرده است. برای دانشجویانی که آینده خود را در رشته دندانپزشکی تصور کرده‌اند و می‌خواهند در کشور رویایی ایتالیا تحصیل کنند، دانشگاه سینا می‌تواند پاسخ مناسبی به این نیاز باشد.

دلیل تحصیل در رشته دندانپزشکی در ایتالیا

ایتالیا کشوری است که فرهنگ و تاریخ اروپایی موردعلاقه دانشجویان بسیاری از کشورهای جهان را شکل داده است. انبوه برنامه‌های ارائه شده به زبان انگلیسی کامل و فرصت‌های فراوان از این رو، عواملی ضروری هستند که ایتالیا را جذاب می‌کنند. در سال های اخیر، برای بخش هایی مانند پزشکی و دندانپزشکی ترجیح داده شده است. اجازه دهید دلایل تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا و مزایای آن را فهرست کنیم.

در ایتالیا می‌توانید به زبان انگلیسی در رشته دندانپزشکی به تحصیل بپردازید. به این ترتیب زبان انگلیسی را در سطح زبان مادری خود خواهید آموخت. همچنین، شما این فرصت را خواهید داشت که در طول دوره کارآموزی و زندگی روزمره تحصیلی خود، ایتالیایی را یاد بگیرید. پس از تحصیل، شما یک “دیپلم آبی” خواهید داشت که برای کل کشورهای اروپایی معتبر است. به این ترتیب هنگام یافتن شغل می‌توان بدون هیچ مانع اداری کار کرد.

پس از فارغ‌التحصیلی، به‌لطف رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌های ایتالیا، دیپلم شما به‌راحتی توسط سایر کشورها شناسایی می‌شود. برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه سیهنا، باید در آزمون IMAT شرکت کنید. به‌محض ثبت‌نام دانشجو در امتحان،  در در یک فرآیند خاص ارزیابی دقیق قرار خواهد گرفت که  این مسأله بیانگر ضامن کیفیت آموزشی بالایی است. اما قبولی در امتحان دندان‌پزشکی به سختی امتحان پزشکی نیست. بنابراین، شانس بالایی برای قبولی در رشته دندانپزشکی با یک مطالعه امتحان محور خاص خواهید داشت.

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیامراحل تحصیل در رشته دندانپزشکی در ایتالیا

برای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا باید مراحل مختلفی را طی کرد. این مراحل را در ادامه فهرست‌وار مشاهده می‌کنید:

  • داشتن حداقل 12 سال سابقه تحصیلی.
  • پذیرفته شدن در آزمون ورودی
  • قبولی در سهمیه تعیین شده برای دندانپزشکی در آزمون IMAT
  • از آنجایی که آزمون IMAT نیز تسلط شما به زبان انگلیسی را ثابت می‌کند، نیازی به دریافت مدرک زبان انگلیسی ندارید. بااین‌وجود، با توجه به افزایش تقاضا هر ساله، می‌توان در آزمون‌های زبان معتبر بین‌المللی مانند تافل / آیلتس شرکت کرد.

بورسیه تحصیلی دندانپزشکی در ایتالیا

دانشجویانی که در رشته دندانپزشکی تحصیل می‌کنند نیز می‌توانند از فرصت‌های بورسیه تحصیلی بهره‌مند شوند. آنها می‌توانند بورسیه‌های تحصیلی بین 2000 تا 5200 یورو در سال دریافت کنند.

محتوای برنامه دندانپزشکی در ایتالیا

هدف اصلی برنامه کارشناسی دندانپزشکی دانشگاه‌‌های ایتالیا، آموزش دندانپزشکانی است که دارای شایستگی، تخصص بالینی و صلاحیت اخلاقی در ارائه مراقبت‌های دهانی به بیماران باشند. دانشجویان دروس علوم پایه مانند فیزیولوژی و آسیب‌شناسی دهان، مسائل پزشکی مرتبط با دندانپزشکی و تمام مسائل دندانی (مانند دندانپزشکی ترمیمی، ریشه دندان، پریودنتولوژی، جراحی دهان، ایمپلنتولوژی، پروتز، ارتودنسی) را می‌گذرانند. هر موضوع نیز با آموزش عملی به منظور افزایش دانش نظری و بهبود مهارت‌های حرفه‌ای دانشجویان پشتیبانی می‌شود. اکثر دانشکده‌های دندانپزشکی در ایتالیا در طول تحصیل خود باید این واحدهای درسی را بگذرانند:

علوم زیستی: آناتومی انسان، فیزیولوژی، بیوشیمی، میکروبیولوژی و فارماکولوژی؛ همچنین آناتومی دهان، پاتولوژی دهان و بافت شناسی دهان. برنامه کارشناسی بر اساس توصیه ADEE (انجمن آموزش دندانپزشکی اروپا) و وزارت آموزش، دانشگاه و تحقیقات ایتالیا است. در سال‌های اخیر، کار روزانه روی بیماران با استفاده از ابزارهای نوآورانه دندانپزشکی دیجیتال و مواد جدید دندانپزشکی به همه دانشجویان ارائه شده است.

 آزمون IMAT

آزمون پذیرش بین‌المللی پزشکی (IMAT) یک آزمون ورودی است که به عنوان بخشی از فرآیند ثبت‌نام در برخی از دانشگاه‌های دولتی و خصوصی ایتالیا که دوره‌های پزشکی، جراحی و دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند، مورد قبول است. هدف آن سنجش و آزمایش مهارت‌ها و دانش متقاضیان در دو زمینه اصلی است: استدلال منطقی / دانش عمومی و دانش علمی.

بخش اول مهارت‌های حل مسئله، تجزیه و تحلیل داده‌ها و تفکر انتقادی و همچنین دانش عمومی را با 22 سوال چند گزینه‌ای بررسی می‌کند، درحالی که بخش دانش علمی شامل 38 سوال چند گزینه‌ای در مورد زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات است. شما 100 دقیقه برای تکمیل آزمون در اختیار دارید.

نمره مطلوب در آزمون IMAT

حداقل نمره برای قبولی در این آزمون وجود ندارد، اما دانشجویان براساس نمره خود رتبه‌بندی می‌شوند و تنها بهترین‌ها می‌توانند در دوره ثبت‌نام کنند. این رتبه‌بندی حدود دو هفته پس از آزمون در وب سایت Universitaly منتشر خواهد شد.

آزمون IMAT به سختی و چالش برانگیز بودن سایر آزمون‌های پذیرش مانند BMAT و HPAT نیست، اما بازهم نباید آن را دست کم گرفت و نیاز به آمادگی کامل دارد. برای بسیاری از دانشجویان ایتالیایی که موفق به ثبت‌نام در دوره پزشکی ایتالیایی نشده‌اند، IMAT حکم یک برنامه پشتیبان را دارد.

نحوه مطالعه برای آزمون IMAT

به منظور آمادگی برای IMAT، اکیداً توصیه می‌شود که در آزمون‌های آزمایشی تمرین کنید و به آزمون‌های سال‌های گذشته نگاه کنید. شما می‌توانید بر روی کتاب‌های خاص مطالعه کنید و مطمئن شوید که از اخبار و رویدادهای جاری در سراسر جهان مطلع هستید.

برترین دانشگاه‌های ایتالیا برای تحصیل در رشته دندانپزشکی

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

دوره دندانپزشکی و پروتزهای دندانی در دانشگاه UniCamillus ایتالیا

دوره کارشناسی ارشد در دندانپزشکی و پروتزهای دندانی (MDCDP) به 6 سال تقسیم می‌شود. هدف اصلی آموزشی، انتقال دانش نظری و شایستگی‌های فنی موردنیاز برای انجام دندانپزشکی مطابق با استانداردهای رایج دانشکده‌های دندانپزشکی اتحادیه اروپا است. به‌طور خاص، همه فارغ‌التحصیلان از آموزش کافی و عالی برخوردار خواهند شد تا دندانپزشکی را در بالاترین سطح به انجام برسانند و همچنین شایستگی‌هایی را در جهت تخصص‌های مختلف تحقیقات علمی و یا زمینه‌های موضوعی مشابه دریافت خواهند کرد.

فارغ‌التحصیلان دندانپزشکی و پروتزهای دندانی باید بتوانند به‌صورت شفاهی و کتبی، به زبان دیگر اتحادیه اروپا علاوه بر ایتالیایی، با ارجاع به فرهنگ لغات، روان صحبت کنند. آزمون پذیرش و سخنرانی های دو سال اول دوره به زبان انگلیسی می‌باشد. از سال سوم کارآموزی و آموزش بالینی به زبان ایتالیایی خواهد بود (دانشجویان غیراتحادیه اروپا در این مدت می‌توانند ایتالیایی را نیز به لطف دوره‌های زبان‌آموزی به زبان ایتالیایی یاد بگیرند).

از سوی دیگر، زبان انگلیسی به‌فارغ التحصیلان دسترسی بیشتر به دانش علمی و گفتگوی گسترده‌تر با جامعه آکادمیک و حرفه‌ای در سطح بین‌المللی را ارائه می‌دهد و آنها را قادر می‌سازد تا با مخاطبان بین‌المللی بسیار گسترده‌تری تعامل داشته باشند، با توجه به اینکه تعداد زیادی از افراد غیرفارغ التحصیل اتحادیه اروپا، با توجه به اهداف UniCamillus، به کشور مبدا خود باز خواهند گشت. پس از اتمام دوره تحصیلی، فارغ‌التحصیل دانش فنی و مهارت‌هایی را به دست خواهد آورد تا به‌صورت حرفه‌ای در زمینه دندانپزشکی، چه دولتی و چه خصوصی، شرکت کند.

دوسالانه MDCDP به مطالعه فعالیت‌های آموزشی پایه با هدف آشنا کردن دانشجویان با مبانی سازمان ساختاری و عملکردهای حیاتی بدن انسان می‌پردازد و شامل دوره‌هایی است که به مسائل مربوط به دندانپزشک روابط می‌پردازد یعنی: داشتن صبر و درک اصول اساسی روش علمی. سه‌ساله زیر شامل مطالعه رشته‌های پزشکی، جراحی و تخصصی با اشاره ویژه به مسائل بالینی مرتبط با آسیب‌شناسی دندان، نشانه‌شناسی حفره دهان، اختلالات عصبی-عضلانی سر و گردن و علائم دهانی است.

فعالیت‌های آموزشی در ارتباط با مطالعه رشته‌های دندانپزشکی و با حرفه‌ای شدن عمل بالینی انجام می‌شود. سال ششم شامل یک فعالیت آموزشی حرفه‌ای با هدف مراقبت از بیمار با مسائل ادنتوستوماتولوژیک است. آموزش سمینار فرونتال با هدف بحث میان رشته‌ای موارد بالینی اختصاص داده شده است.

تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه میلان

دانشکده پزشکی و جراحی دانشگاه میلانو-بیکوکا دانشجویان رشته دندانپزشکی را برای حرفه دندانپزشکی کاملاً آماده می‌کند. دوره کارشناسی ارشد شش سال است و شامل کسب 360 واحد دانشگاهی (CFU) برای دستیابی به این مدرک است.

27 معاینه مربوط به کسب 342 CFU وجود دارد. بقیه واحدها از طریق سایر فعالیت‌های آموزشی مانند کارآموزی، دوره کارآموزی، فعالیت‌های انتخابی و امتحان نهایی کسب می‌شود. آزمون‌ها  در سال‌های اول تا پنجم برگزار می‌شوند و در سال ششم تنها واحدهای عملی برگزار می‌شود.دانشجو پس از گذراندن یک آزمون دسترسی ملی وارد دوره تحصیلی می‌شود و رتبه‌بندی براساس نتیجه یک آزمون چند گزینه‌ای و ارزیابی احتمالی صلاحیت‌ها تنظیم می‌شود.

دسترسی پس از تأیید شرایط درسی امکان‌پذیر می‌شود. زبان رسمی این دوره ایتالیایی است. برخی از دروس دوره ممکن است به زبان انگلیسی برگزار شود. در پایان تحصیلات، مدرک کارشناسی ارشد دندانپزشکی و پروتزهای دندانی صادر می‌شود. این عنوان امکان دسترسی به مدارس کارشناسی ارشد، دکتری یا مدارک تخصصی را فراهم می‌آورد. فارغ‌التحصیلان رشته دندانپزشکی و پروتزهای دندانی این امکان را دارند که پس از قبولی در آزمون دولتی حرفه‌ای پزشکان جراح و دندانپزشکان ثبت نام کنند.

هدف این دوره تحصیلی ارائه یک آمادگی فرهنگی و روش‌شناختی قوی در رشته‌های دندانپزشکی است که برای فارغ‌التحصیلان این امکان را فراهم می‌کند تا به لطف پیشینه حرفه‌ای گسترده‌ای که در سه سال گذشته به‌دست آورده‌اند، به‌سرعت وارد دنیای کار با ابزار شوند.

فارغ‌التحصیلان دندانپزشکی و پروتزهای دندانی همچنین در پایان دوره آموزشی می‌توانند با همکاران در سایر رشته‌های پزشکی-جراحی در درمان بیماران مبتلا به مشکلات سیستمیک تعامل داشته باشند. مسیر برنامه درسی خاص همچنین آموزش فارغ‌التحصیلان را از همان ابتدا برای شروع یک فعالیت حرفه‌ای مستقل در دنیای کار تضمین می‌کند.

دندان‌پزشک ارشد در ایتالیا و وظایف اصلی او

کارشناسی ارشد دندانپزشکی متخصصی است که آسیب‌ها و بیماری‌های دندان، فک و به‌طور کلی ناحیه فک و صورت را درمان می‌کند. عملکرد دندانپزشک می‌تواند به‌طور قابل توجهی متفاوت باشد. تخصص‌ها شامل دندانپزشکی، مشاهده و پیشگیری از پوسیدگی دندان است.

وظایف اصلی دندانپزشک: درمان بیماران. انجام معاینات پیشگیرانه و بهداشت دهان؛ انجام پرونده‌های پزشکی برای دندانپزشکان با تخصص‌های خاص، طیف متفاوتی از وظایف را شامل می‌شود. به عنوان مثال، دندانپزشک ارتوپد با تکنیک‌های اپتیک، میکرو تهاجمی و پروتز کار می‌کند.

سوالات متداول

آیا می‌توانم دندانپزشکی را در ایتالیا را به زبان انگلیسی بخوانم؟
دانشگاه سینا تنها گزینه برای دانشجویانی است که می‌خواهند دندانپزشکی ایتالیا را به زبان انگلیسی تحصیل کنند. مدت زمان این برنامه در ایتالیا شش سال است. هدف آن پرورش یک دندانپزشک با مهارت پس از گذراندن دوره‌های علوم زیستی، علوم بالینی و جراحی دندانپزشکی است.
آیا دانشجو می‌تواند با ویزای دانشجویی در ایتالیا کار کند؟
با ویزای تحصیلی ایتالیا، شما فقط مجاز به کار پاره‌وقت هستید. یعنی حداکثر 20 ساعت در هفته و 1040 ساعت در سال. علاوه‌براین، پس از پایان تحصیلات، می‌توانید برای تبدیل اجازه اقامت خود از ویزای دانشجویی به اجازه‌کار اقدام کنید.
درآمد یک دندانپزشک در ایتالیا چقدر است؟
فردی که به‌عنوان دندانپزشک در ایتالیا کار می‌کند معمولاً حدود 8730 یورو در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 4020 یورو (کمترین) تا 13900 یورو (بالاترین) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل‌ونقل و سایر مزایا است. دستمزد دندانپزشکان بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به‌شدت متفاوت است.
آیا تسلط به زبان انگلیسی برای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا اجباری است؟
بله. ارائه مدرک مهارت در زبان انگلیسی برای اطمینان از پذیرش الزامی است. حداقل سطح مهارت زبان انگلیسی B2 است.
آزمون پذیرش تحصیلی دندانپزشکی در ایتالیا چیست؟
آزمون پذیرش دندانپزشکی IMAT است که توسط وزارت آموزش و تحقیقات ایتالیا (MIUR) برگزار می‌شود. این آزمون داوطلب را در ریاضیات، شیمی، زیست‌شناسی، فیزیک، استدلال منطقی و فرهنگ آزمایش می‌کند. حداکثر امتیاز در آزمون IMAT نمره 90 است.
دندانپزشک شدن در ایتالیا چقدر طول می‌کشد؟
دوره دندانپزشکی در ایتالیا 6 سال طول می‌کشد، با 2 سال اول به‌عنوان مقدمه‌ای برای دندانپزشکی با کلاس‌های مشابه در یک برنامه پزشکی سنتی عمل می‌کند.
هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در ایتالیا چقدر است؟
هزینه‌های آموزشی سالانه برای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا بین 500 تا 3000 یورو است.

سخن پایانی

تحصیل در رشته دندانپزشکی در ایتالیا هم بسیار آینده‌دار و مفید است و هم می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز باشد. مانند اکثر کشورهای بسیار توسعه‌یافته، آموزش دندانپزشکی در ایتالیا توسط موسسات تخصصی ارائه می‌شود که اکثر آنها وابسته به یکی از دانشگاه‌های بزرگ این کشور هستند. در اینجا دانشجویان دانش نظری و تجربیات بالینی لازم را به دست خواهند آورد که به عنوان دندانپزشکان حرفه‌ای بر آن تکیه خواهند کرد.

شما با کمک مشاوره تخصصی که مؤسسه مهاجرتی صبا ویزا به شما ارائه می‌دهد می‌توانید نام خود را در لیست قبول‌شدگان یکی از دانشگاه‌های ایتالیا در رشته دندانپزشکی بیابید. به خدمات تخصصی ما اعتماد کرده و با مشاورین متخصص ما تماس حاصل فرماییدو شما همچنین می‌توانید فرم مشاوره رایگان را پر کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید