لوگو صبا ویزا
تحصیل رشته عکاسی در کانادا

تحصیل رشته عکاسی در کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل رشته عکاسی در کانادا و جزئیات ثبت نام در دانشگاه‌های کانادا به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

آیا قصد تحصیل رشته عکاسی در کانادا را دارید؟ آیا می‌دانید شرایط تحصیل در کانادا چیست و بهترین دانشگاه‌های این کشور برای تحصیل رشته عکاسی کدام‌اند؟

برای بسیاری از عکاسان، دریافت آموزش رسمی در عکاسی گامی اساسی است که اشتیاق هنری آن‌ها را به مهارتی قابل استفاده و حرفه‌ای منضبط تبدیل می‌کند. هنگامی که یک دانشجوی عکاسی وارد آموزش رسمی می‌شود، به سرعت محیط یادگیری ساختاریافته را پیدا می‌کند، بنابراین بسیاری از هنرمندان باید هنر خود را به سطح بعدی برسانند.

کانادا یک مقصد عالی برای افرادی است که قصد ادامه تحصیل در گرایش‌های مختلف دارند. آزادی، ساختار دولت اجتماعی، سبک زندگی مسالمت‌آمیز، سطح رفاه، زندگی تفریحی پوشیده از شگفتی‌های دلپذیر و طبیعی نیز از عوامل مهم و کیفیت علمی دانشگاه‌ها است.

کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورهای جهان برای بسیاری از افرادی است که قصد تحصیل در رشته عکاسی، مهاجرت و زندگی در یک کشور خارجی را دارند. این کشور علاوه بر استاندارد بالای زندگی، فرصت‌های شغلی زیادی را در این رشته ارائه می‌دهد.

اگر شما نیز قصد تحصیل در رشته عکاسی در کانادا را دارید، بهتر است با شرایط، مزایا و بهترین دانشگاه‌های این کشور آشنا شوید.

مزایای تحصیل عکاسی در کانادا

مزایای تحصیل عکاسی در کانادا

کانادا کشوری است که به مردم اجازه می‌دهد تا رویاهای خود را تقریبا در هر بخش دنبال کنند. کانادایی‌ها به لطف تعادل ایده‌آل کار و زندگی که در این کشور بر آن تاکید شده است، در میان شادترین مردم روی کره زمین هستند.

عکاسان در کانادا اغلب بیش از عکاسان در بریتانیا، اروپا و آسیا دستمزد دریافت می‌کنند. بازار عکاسی اکنون با کمبود تقاضا مواجه است. این بدان معناست که تقاضا برای عکاسان حرفه‌ای بسیار بیشتر از عرضه است. کانادا فرصت‌های فوق‌العاده‌ای را برای یافتن جایگاه خود و کار در زمینه مورد نظرتان ارائه می‌کند.

ضمن اینکه کانادا به دلیل حیات وحش خیره‌کننده، معماری پیچیده و فرهنگ سرزنده، مقصد رویایی عکاسان برای همه نوع عکاسان است. مناظر زیبای پانوراما، شفق شمالی معروف جهانی و برخی از طولانی‌ترین خطوط ساحلی جهان را می‌توان در این کشور یافت.

در این کشور زیبا، طبیعی است که علاقه‌مندان به عکاسی بخواهند آموزش حرفه‌ای خود را تکمیل کنند. تحصیل عکاسی در کانادا دارای مزایای متعددی است، از جمله دریافت بورسیه‌های تحصیلی، دستمزد عالی، تعادل بین کار و زندگی سالم و امکان سفر گسترده در سراسر کشور. علاوه بر این، این کشور دوره‌های عکاسی متنوعی را ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند تا هنر خود را در کمترین زمان به یک شغل پرسود تبدیل کنید!

دوره های محبوب رشته عکاسی در کانادا

برای انواع دوره‌ها، کانادا سطوح مختلف تحصیلی را ارائه می‌دهد. برای تحصیل عکاسی در کانادا مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌شود. در زیر برخی از محبوب‌ترین دوره‌های عکاسی آمده است:

  • دیپلم عکاسی: در کانادا، دیپلم عکاسی نحوه استفاده صحیح از دوربین‌ها، نورپردازی و نرم‌افزارهای ویرایش را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد. دانش‌آموزان می‌توانند پایه‌ای قوی بسازند و با کارهای عملی برای بهترین مشاغل در این بخش آماده شوند.
  • گواهی فارغ التحصیلی پیشرفته در عکاسی: این برنامه به دانش آموزان کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را تقویت کنند. همچنین به عنوان عکاس حرفه‌ای در تجارت رسانه‌ای که به سرعت در حال رشد است، استخدام شوند. این دوره شامل مهارت‌های پس از تولید و عکاسی پیشرفته است.
  • لیسانس هنرهای زیبا در عکاسی: این برنامه چهار ساله در تحصیل عکاسی در کانادا به دانشجویان این امکان را می‌دهد که همه چیز را از پایه یاد بگیرند و رویکرد هنری‌تری به عکاسی ایجاد کنند. ترویج یک چشم‌انداز تجربی برای بررسی طیف گسترده‌ای از موضوعات و سبک‌ها تشویق می‌شود.
  • گواهی عکاسی و فیلم‌برداری: مدرک عکاسی و فیلم‌برداری دوره‌ای است که بر مهارت‌های عکاسی و فیلم‌برداری تمرکز دارد. تاکید این دوره بر عکاسی تجاری است.
  • گواهی هنرهای عکس: دانشجویان این دوره را با یادگیری اصول عکاسی و به کارگیری رویکردهای تاریخی به شیوه‌ای معاصر آغاز می‌کنند.

معیارهای واجد شرایط بودن

متقاضیان تحصیل عکاسی در کانادا باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • باید حداقل 16 سال سن داشته باشند و حداقل 60 تا 70 درصد در امتحان هیئت مدیره ثانویه خود را دریافت کرده باشند (بسته به کالج ممکن است بیشتر باشد).
  • در تمامی مولفه‌های آزمون آیلتس باید نمره 6 یا بالاتر را کسب کنند.
  • در کلاس 12، 60 درصد یا بالاتر در زبان انگلیسی مورد نیاز است.
  • دانش نحوه کار با دوربین در سطح پایه.
  • دانش عکاسی لازم است.

دانشگاه های برتر کانادا در رشته عکاسی

شما می‌توانید به عنوان دانشجوی رشته عکاسی وارد کانادا شوید و با تحصیل به کانادا مهاجرت کنید. برای این منظور سن، سطح زبان انگلیسی یا فرانسه و CV مهم‌ترین فاکتورها هستند.

اگر تحصیلات دبیرستان خود را در کانادا به پایان رسانده‌اید و مدرک خود را از کانادا گرفته‌اید، آسان‌ترین راه را پیش رو خواهید داشت. اگر قصد ثبت‌نام مستقیم در دانشگاه‌های کانادا را دارید، معمولا علاوه بر مدارک قبلی، باید مجموعه‌ای از آثار هنری یا به اصطلاح نمونه کارها را ارسال کنید. زیرا رشته عکاسی یک رشته هنری محسوب می‌شود.

رشته عکاسی در کانادا دارای شاخه‌های زیادی از جمله عکاسی مد، عکاسی خبری، عکاسی منظره و عکاسی پرتره است. شما می‌توانید با توجه به علاقه خود مسیر تحصیل را در یکی از این شاخه‌ها دنبال کنید.

در کانادا موسسات و دانشگاه‌های مختلفی وجود دارند که دوره‌های عکاسی و بورسیه‌های تحصیلی را ارائه می‌دهند. موارد زیر تعدادی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل عکاسی در کانادا هستند:

دانشکده هنرهای تصویر دانشگاه رایرسون

دانشگاه رایرسون به طور گسترده‌ای به عنوان معتبرترین موسسه عکاسی پس از دوره متوسطه برای تحصیل عکاسی در کانادا در نظر گرفته می‌شود.

در مدرسه هنرهای تصویری رایرسون، دانش‌آموزان آموزش عکاسی را تجربه می‌کنند که بر رویکرد یادگیری عملی متمرکز است و عکاسان مشهوری به عنوان مدرس خدمت می‌کنند.

فراتر از سنت رایرسون در ارائه آموزش عالی در روش‌های سنتی عکاسی، رایرسون همچنین میزبان یک برنامه مشهور «دیجیتال یکپارچه» است که همه دانشجویان عکاسی می‌توانند در سال سوم خود در آن ثبت‌نام کنند.

این برنامه بر رسانه‌های دیجیتالی تمرکز دارد که کاملا عکاسی نیستند: طراحی وب، گرافیک متحرک، ویدیوی چند کاناله، کدنویسی خلاقانه، توسعه اپلیکیشن موبایل و موارد دیگر.

رایرسون همچنین دارای مرکز تصویر Ryerson است، که سرپرستی مجموعه مشهور ستاره سیاه را بر عهده دارد. این مرکز مجموعه‌ای از حدود 300000 عکس گرفته شده توسط شرکت انتشارات ستاره سیاه است که توسط پناهندگان آلمانی در دهه 1930 تاسیس شد.

دانشکده هنرهای تصویری مستقر در تورنتو، به ایجاد تصویرسازان آینده با تمرکز اصلی بر روی عکاسی و فیلم‌برداری اختصاص دارد.

دوره عکاسی رایرسون قدیمی‌ترین دوره در نوع خود در کانادا و یکی از بهترین‌های جهان است. این موسسه بر تجربه عملی فشرده برای ایجاد مهارت در عکاسی آنالوگ و دیجیتال تمرکز دارد.

دانشگاه هنر و طراحی انتاریو

کالج هنر و طراحی انتاریو (OCAD) بزرگ‌ترین و جامع‌ترین دانشگاه هنر، طراحی و رسانه در کانادا است و افراد بسیاری برای تحصیل عکاسی در کانادا به این دانشگاه می‌روند.

OCAD که در ابتدا در سال 1876 توسط انجمن هنرمندان انتاریو تاسیس شد، دارای تاریخچه غنی در زمینه هنر، طراحی، تصویرسازی، آموزش فیلم و عکاسی است.

دانشگاه هنر و طراحی انتاریو یک دوره کارشناسی مترقی و بسیار معتبر در زمینه عکاسی ارائه می‌دهد. این مدرسه به عکاسی به عنوان یک رسانه هنری زیبا می‌پردازد که هدف آن توسعه دید هنری از طریق طیف وسیعی از رویکردهای عملی است.

استفاده از دوربین، فیلم، تاریک‌خانه و فرایندهای دیجیتالی همگی علاوه بر دروس انتخابی موجود مانند رسانه یکپارچه، چاپ و طراحی و نقاشی پوشش داده می‌شوند. هدف از این کار گسترش ذهن دانش آموزان در مفاهیم و نظریه‌ها است.

در سطوح بالاتر، دانشجویان یک گزینه پایان‌نامه را برای حمایت از تحقیقات، فرآیند و ارائه یک نمایشگاه در سطح حرفه‌ای انجام می‌دهند. همچنین، یک گزینه Direct Studio برای ارائه انعطاف‌پذیری بیشتر به دانش آموزان در سال آخر در دسترس است.

موسسه هنرهای رسانه ای ونکوور

موسسه هنرهای رسانه‌ای ونکوور یکی از سایت‌های آموزشی با بالاترین رتبه در بین سایت‌های شغلی مرتبط است. هر ساله افراد مختلف از سراسر جهان برای تحصیل عکاسی در کانادا به این دانشگاه می‌روند.

این به دلیل تمرکز آن‌ها بر توسعه بهترین خلاقیت‌های بصری جدید با نگرش جهانی و فراگیر است. در مقایسه با بسیاری از مدارس عکاسی که در اینجا ذکر شده است، VIMA نسبتا جوان است و در سال 1995 تاسیس شد. اما بدون قید میراث نهادی، مدرسه تلاش می‌کند تا برنامه‌های دیپلم ارائه کند که دانش‌آموزان را برای دنیای واقعی آماده کند.

رشته‌های آن‌ها شامل جلوه‌های بصری، طراحی بازی، انیمیشن، بازیگری، توسعه وب، پخش و البته عکاسی حرفه‌ای است.

برای توضیح تغییرات ناگهانی و رادیکال در آموزش، موسسه هنرهای رسانه‌ای ونکوور یک سیستم ترکیبی از یادگیری در محل و آنلاین ارائه کرد.

دانشگاه های برتر عکاسی در کانادا

دانشکده هنرهای عکاسی (SPAO)

SPAO در اتاوا به اندازه مدارس فوق‌الذکر برای تحصیل عکاسی در کانادا شناخته شده نیست. زیرا تنها در سال 2005 به عنوان جایگزینی برای تحصیل در هنرهای تجسمی عکاسی تاسیس شد، اگرچه شهرت زیادی در بین جامعه عکاسی کانادا به دست آورده است.

SPAO یک دیپلم هنرهای عکاسی دو ساله ارائه می‌دهد که عکاسی آنالوگ و دیجیتال را پوشش می‌دهد. دوره‌هایی در زمینه عکاسی طبیعت بی‌جان، عکاسی منظره، پرتره، پروژه‌ها و ارائه‌ها و غیره وجود دارد. در پایان برنامه، دانش‌آموزان در نقدهای فردی یا گروهی کوچک با مربیان SPAO و متخصصان بازدیدکننده شرکت می‌کنند. همچنین این مدرسه خانه گالری مرکز SPAO است.

OCAD U

این یکی دیگر از مراکز معتبر برای تحصیل عکاسی در کانادا است. دانشگاه OCAD (کالج هنر و طراحی انتاریو) یک برنامه عکاسی معتبر 4 ساله دارد که منجر به دریافت مدرک لیسانس هنرهای زیبا (BFA) می‌شود. دانش آموزان در این برنامه مهارت‌هایی از تاریکخانه تا عکاسی دیجیتال را یاد می‌گیرند.

OCAD U برخی از بهترین امکانات عکاسی در کانادا را دارد و یکی از معدود مدارسی است که دارای اتاق تاریک رنگی و سیاه و سفید است.

دانش آموزان در سال اول دوره‌های عمومی مرتبط با هنر مانند مفاهیم مجسمه‌سازی و نقاشی را می‌گذرانند. آن‌ها در سال‌های بعدی در دوره‌های عکاسی متمرکز پیشرفت می‌کنند. در سال آخر، دانشجویان می‌توانند بین گزینه‌های Thesis و Directed Studio یکی را انتخاب کنند.

شریدان

شریدان یکی از معتبرترین آموزشگاه‌های انتاریو برای تحصیل عکاسی در کانادا است. شریدان برنامه خود را به عنوان «برنامه مدرک عکاسی حرفه‌ای متمرکز بر کسب و کار» قرار داده است. این یک برنامه 4 ساله است که منجر به دریافت مدرک لیسانس عکاسی می‌شود. شما می‌توانید پس از آن برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید.

دوره‌ها شامل مقدمه‌ای بر استودیو، زبان عکاسی، پرتره استودیو، تاریخچه عکاسی تبلیغاتی، شیوه‌های تجاری حرفه‌ای عکاسی و سایر موارد است. دانش‌آموزان در ترم آخر خود یک پروژه نمونه کار عکاسی تولید می‌کنند.

کارهای فارغ‌التحصیلان عکاسی شریدان را می‌توانید در وب سایت GRADWORK مشاهده کنید.

هنرهای تصویری TMU / مطالعات عکس

برنامه 4 ساله BFA (لیسانس هنرهای زیبا) مطالعات عکاسی متروپولیتن تورنتو، ترکیبی از کار تئوری و کاربردی است. دانش‌آموزان دوره‌های تئوری عکاسی استاندارد را در سال‌های اول برنامه می‌گذرانند و سال‌های پایانی بیشتر بر خلق آثار عکاسی و پروژه‌های ارشد متمرکز هستند.

این برنامه شامل دوره‌هایی در مورد تاریخ عکاسی، فرهنگ بصری، تولید عکاسی و مسائل معاصر در عکاسی است. فارغ‌التحصیلان برجسته این موسسه شامل عکاسان Edward Burtynsky و George Pimentel هستند.

کالج لانگارا

این دانشگاه یکی دیگر از مراکز معتبر برای تحصیل عکاسی در کانادا است. کالج لانگارا در ونکوور یک برنامه عکاسی حرفه‌ای دارد که بیشتر به سمت عکاسی تجاری طراحی شده است. این برنامه دارای آموزش‌های عملی و جامعی است که به فارغ‌التحصیلان مهارت‌هایی برای دستیابی به موفقیت در حرفه‌ای در صنعت عکاسی ارائه می‌دهد.

دوره‌هایی در زمینه عکاسی فنی، نورپردازی استودیویی، انتشارات، تصویربرداری دیجیتال، توسعه عکاسی، تاریخچه عکاسی و غیره وجود دارد. این برنامه یک دیپلم دو ساله اعطا می‌کند.

مرکز هنر و فناوری

مرکز هنر و فناوری در کلونا، بریتیش کلمبیا یک برنامه عکاسی طولانی و فشرده 12 ماهه ارائه می‌دهد. دانش‌آموزان این برنامه به عکاسان تجاری، عکاسان هنرهای زیبا، عکاس خبرنگاران و سایر مشاغل مرتبط تبدیل شده‌اند.

دوره‌های آموزشی شامل اصول و تئوری عکاسی، تئوری و عمل نور (اعم از طبیعی و استودیویی)، راه‌اندازی و مدیریت استودیو، ویرایش عکس در مجموعه Adobe CC، تاریخچه عکاسی، تجارت عکاسی است.

NSCAD U

دانشگاه NSCAD (کالج هنر و طراحی نوا اسکوشیا) به عنوان یک مدرسه هنری رادیکال برای تحصیل عکاسی در کانادا شهرت دارد.

برنامه BFA عکاسی مدرسه به دانش آموزان این فرصت را می‌دهد که بین یادگیری فنی و مفهومی تعادل برقرار کنند. امکانات عکاسی مدرسه هم برای تصویربرداری مبتنی بر فیلم و هم برای تصویربرداری دیجیتال عالی است. یک اتاق تاریک و اتاق‌های پردازش فیلم جداگانه، و همچنین مجموعه‌ای از رایانه‌ها برای کارهای عکاسی دیجیتال در دسترس است.

در ترم آخر، دانشجویان در گالری دانشگاه یا سایر مکان‌های محلی نمایشگاه می‌گذارند.

AUArts

دانشگاه هنر آلبرتا (AUArts) مطمئنا یکی از بهترین مدارس آلبرتا برای تحصیل عکاسی در کانادا است. این برنامه مدرک لیسانس طراحی در عکاسی را اعطا می‌کند.

این برنامه شامل ترکیبی از دوره‌های مطالعاتی متمرکز بر عکاسی و مطالعات لیبرال، همراه با تکالیف چالش‌برانگیز است که به دانش آموزان اجازه می‌دهد تا نمونه کارهای عکاسی خود را توسعه دهند.

کنکوردیا

لیسانس 3 تا 4 ساله کنکوردیا در هنرهای زیبا (BFA) در عکاسی مطمئنا یکی از بهترین برنامه‌های تحصیل عکاسی در کبک است. این برنامه عکاسی آنالوگ و دیجیتال را پوشش می‌دهد.

دوره‌ها ترکیبی از نظری و عملی را با تاکید بر درک پیامدهای جامعه‌شناختی و هنری عکاسی تشکیل می‌دهند. دروس انتخابی هنرهای استودیویی شامل عکاسی سیاه و سفید، عکاسی رنگی، عکاسی با فرمت بزرگ و غیره است.

فارغ‌التحصیلان برجسته این دانشگاه شامل عکاسان باربارا دیویدسون و جی جی لوین هستند.

هزینه های تحصیل رشته عکاسی در کانادا

هزینه های تحصیل رشته عکاسی در کانادا

هزینه تحصیل عکاسی در کانادا به میزان قابل‌توجهی بسته به سطح مطالعه متفاوت است. هزینه مدرک لیسانس ممکن است از 50000 تا 100000 دلار کانادا برای دوره کامل متغیر باشد. هزینه دوره تحصیلات تکمیلی نیز از 30000 تا 50000 دلار کانادا است.

چشم انداز شغلی

شما با تحصیل در این رشته می‌توانید برای اقامت در کانادا اقدام کنید. حقوق و دستمزد بسته به صنعتی که برای کار در آن انتخاب می‌کنید بسیار متفاوت خواهد بود. حرکت رو به جلو با تجربه و تخصص بسیار آسان‌تر است. در کانادا، فارغ‌التحصیلان عکاسی می‌توانند انتظار داشته باشند که بین 30000 تا 50000 دلار کانادا به عنوان دستمزد اولیه درآمد کسب کنند. دستمزد ساعتی برای کار آزاد و قراردادی از 30 تا 50 دلار کانادا در ساعت متغیر است. با تجربه بیشتر در صنعت، این روند همچنان در حال افزایش است.

به دلیل رونق تبلیغات، رسانه‌ها و تجارت مد، عکاسی به یک گزینه شغلی بسیار پرسود در کانادا تبدیل شده است. چیزی که زمانی صرفا به عنوان یک سرگرمی در نظر گرفته می‌شد، اکنون به یک حرفه بسیار مورد توجه تبدیل شده است.

افرادی که دوره‌های تحصیل عکاسی در کانادا را گذرانده‌اند در انواع صنایع فرعی مشغول به کار خواهند شد. در زیر برخی از محبوب‌ترین عناوین شغلی در بین فارغ‌التحصیلان عکاسی آمده است:

  • تکنسین تصویربرداری دیجیتال یا ویرایش عکس
  • سرمقاله
  • عکاس آزاد
  • عکاس خبرنگار
  • عکاس مد
  • عکاس رویداد

سطح درآمد یک عکاس در کانادا چقدر است؟

سطح درآمد و دستمزد یک موضوع مهم برای افرادی است که می‌خواهند برای شغل عکاسی در کانادا اقدام کنند یا در کانادا عکاسی کنند.  رشته و تحصیل عکاسی در کانادا دارای تخصص‌های متنوعی است و هر فردی با توجه به علاقه خود یکی از این موارد را انتخاب می‌کند تا در آینده در این زمینه فعالیت کند.

میزان درآمد حاصل از شغل عکاسی در کانادا بسته به رشته‌ای که در آن کار می‌کنید و همچنین رشته و سابقه کاری شما متفاوت است. درآمد کل یک عکاس در کانادا از حدود 16 تا 30 دلار در ساعت متغیر است. سطح دستمزدها نیز با توجه به استانی که در آن کار می‌کنید متفاوت است

کل درآمد سالانه برای شغل عکاسی در کانادا تقریبا 39000 دلار است. یک عکاس آماتور می‌تواند حدود 29000 دلار در سال و یک عکاس حرفه‌ای تا 59000 دلار در سال در کانادا درآمد داشته باشد.

سخن آخر

در این مقاله به تحصیل عکاسی در کانادا، معرفی بهترین دانشگاه های این کشور و چشم‌انداز شغلی آن پرداختیم. کانادا یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای ادامه تحصیل و کسب آینده شغلی بهتر و زندگی با کیفیت در جهان است.

ناگفته نماند که علاوه بر کسب اطلاعات کلی در مورد شغل عکاسی در کانادا، بهتر است از یک متخصص مهاجرت کمک بگیرید تا در مسیر مهاجرت به کانادا گام‌های آگاهانه بردارید. کارشناسان صبا مهاجرت شرایط شما را بررسی کرده و شما را در انتخاب بهترین مسیر راهنمایی می‌کنند.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 1]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید