لوگو صبا ویزا
تمکن مالی انگلستان

تمکن مالی انگلستان (آپدیت 2024)

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تمکن مالی انگلستان به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

ایرانیان برای مهاجرت و سفر به انگلستان نیاز به اخذ ویزا دارند. برای هر هدفی که به انگلستان مهاجرت می‌کنید از جمله مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، سفرهای توریستی، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، مهاجرت از طریق خرید بیزینس، مهاجرت از طریق ثبت شرکت، کارآفرینی و غیره نیاز به دریافت ویزا دارید. برای دریافت ویزا نیز بایستی شرایط در نظر گرفته شده برای هر نوع ویزا  توسط متقاضی برآورده گردد. یکی از شرایط مهم برای صدور ویزا توسط اداره مهاجرت انگلستان الزامات مربوط به تمکن مالی و ارائه مدارک جهت اثبات آن است. در این مقاله به بررسی دقیق تمکن مالی انگلستان پرداخته شده است. اگر علاقه‌مند به مهاجرت به انگلستان هستید، موسسه مهاجرتی صبا ویزا با دانش و تخصصی که در زمینه انواع روش‌های ممکن مهاجرت به انگلستان دارد، از شما پشتیبانی خواهد نمود.

 

فهرست عناوین

تمکن مالی انگلستان – ویزای تحصیلی

شما باید پول کافی برای پرداخت هزینه دوره و حمایت از خود در انگلستان را داشته باشید. اینکه چقدر پول  و بودجه مالی نیاز دارید به شرایط شما و دوره‌ای که برای آن درخواست می‌کنید، بستگی دارد. شما نیاز به پول کافی برای پرداخت هزینه دوره خود برای یک سال تحصیلی (حداکثر 9 ماه) دارید. مبلغی که باید پرداخت کنید در تاییدیه پذیرش تحصیلی (CAS) شما خواهد بود. اگر حداقل 12 ماه با ویزای معتبر در انگلستان بوده‌اید، نیازی به اثبات این پول برای درخواست ویزای خود ندارید.

اثبات تمکن مالی برای حمایت مالی از خود و همراهان : شما باید نشان دهید که پول کافی برای حمایت از خود دارید. مگر اینکه حداقل 12 ماه در تاریخ درخواست خود با ویزای معتبر در انگلستان بوده باشید. اینکه چقدر پول نیاز دارید بستگی به محل تحصیل شما دارد. شما به یکی از این موارد نیاز خواهید داشت:

  • 1023 پوند در ماه (تا 9 ماه) برای شرکت در دوره‌های آموزشی در سایر شهر‌های انگلستان
  • 1334 پوند در ماه (تا 9 ماه) برای شرکت در دوره‌های آموزشی در شهر لندن

شما باید این پول را حداقل برای 28 روز متوالی داشته باشید. تاریخ پایان دوره 28 روزه باید ظرف 31 روز از تاریخ درخواست ویزای خود باشد. شریک زندگی و فرزند شما باید هر کدام مقدار مشخصی پول در اختیار داشته باشند. این علاوه بر پولی است که باید برای حمایت از خود داشته باشید. اینکه چقدر پول نیاز دارند بستگی به جایی دارد که شما در آن تحصیل خواهید کرد:

  • 845 پوند در ماه (تا 9 ماه) برای گذراندن دوره‌های آموزشی در شهر لندن
  • 680 پوند در ماه (حداکثر 9 ماه) برای گذراندن دوره‌های در سایر شهر‌های انگلستان

اگر همزمان با همسر یا فرزندتان درخواست می‌دهید (یعنی به عنوان یک خانواده با هم درخواست می‌دهید)، باید ثابت کنید که هم پولی برای پرداخت هزینه دوره خود دارید و هم برای حمایت از خودتان و پول اضافی برای هر یک از اعضای خانواده خود دارید. اگر شریک یا فرزند شما در زمان دیگری برای شما درخواست می‌دهد (آنها جداگانه درخواست می‌دهند) فقط باید ثابت کنند که برای حمایت از خود پول دارند. اگر وام دانشجویی یا حمایت مالی دارید، باید مدرکی را از دریافت وام یا حمایت مالی خود ارائه دهید. اگر وام شما شریک یا فرزندتان را پوشش نمی‌دهد، باید ثابت کنید که برای حمایت از آنها پول دارید.

البته متقاضی در صورت داشتن شرایط زیر نیازی به اثبات تمکن مالی نخواهید داشت:

  • شما 12 ماه قبل از تاریخ درخواست ویزای دانشجویی خود ویزای انگلستان داشته‌اید. یعنی در حال حاضر باید در انگلستان حضور داشته باشید.
  • شما برای یک رشته پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد در یک برنامه بنیادی درخواست داده باشید.

 تمکن-مالی-انگلستان

تمکن مالی انگلستان برای تحصیل

در شرایط ویزای تحصیلی انگلستان تصریح شده است که هر دانشجو بین‌المللی بایستی مدارک صورت حساب بانکی خود که شامل حداقل 1015 پوند ( مبلغی معادل 1435 دلار آمریکا) به ازای هر ماهی که می‌خواهند در این کشور اقامت داشته باشند (البته هر شهری به جزء شهر لندن)، ارائه دهند. یا به عبارتی دیگر باید مدارکی دال بر اثبات تمکن مالی به میزان 12180 پوند ( مبلغی معادل 17200 دلار آمریکا) برای یک سال اقامت در شهر‌های انگلستان به جزء لندن ارائه داده شود.

برای تحصیل در دانشگاه‌های لندن نیاز به تمکن مالی حداقل 1265 پوند ( مبلغی معادل 1800 دلار آمریکا) به ازای هر ماه اقامت در این شهر یا به عبارتی حداقل بودجه‌ای به اندازه 15180 پوند ( مبلغی معادل 21500 دلار آمریکا) برای یک سال زتدگی و تحصیل در شهر لندن داشته باشید.

بارزترین اختلاف در هزینه‌های زندگی در شهر لندن نسبت به سایر شهر‌های انگلستان، تفاوت در نرخ اجاره یک اقامتگاه برای زندگی است. به طوریکه کالج لندن UCL، هزینه‌های اقامت دانشجویی را سالانه معادل 8073 پوند ( مبلغی معادل 11400 دلار آمریکا) برآورد نموده است.

 

تمکن مالی انگلستان برای سرمایه‌گذاری چقدر است؟

برای دریافت ویزای سرمایه‌گذار Tier 1 و سپس درخواست اقامت دائم (ILR یا همان اجازه اقامت نامحدود)، باید حداقل 2,000,000 پوند در شرکت‌های انگلیسی سرمایه‌گذاری کنید (بدون توجه به تعداد افراد تحت تکلف متقاضی). بسته به میزان سرمایه گذاری خود می توانید ظرف چند سال برای اقامت دائم درخواست دهید:

  • 2,000,000 پوند برای اخذ اقامت دائم در 5 سال
  • 5,000,000 پوند برای اخذ اقامت دائم در 3 سال
  • 10000000 پوند برای اخذ اقامت دائم در 2 سال

ویزای اولیه برای اقامت در انگلستان به مدت 3 سال و 4 ماه اعطا می‌شود و به مدت 2 سال قابل تمدید است. حتی اگر ظرف مدت 2 سال اقامت دائم انگلستان را دریافت کنید، تنها ظرف مدت 5 سال می‌توانید برای شهروندی انگلستان اقدام کنید. اگر حداقل مبلغ سرمایه گذاری 2,000,000 پوندی را داشته باشید، می‌توانید پاسپورت انگلستان  را در عرض 6 سال دریافت کنید.

 

تمکن مالی انگلستان برای خرید بیزینس چقدر است؟

برای دریافت ویزای Innovator انگلستان، باید حداقل 50000 پوند در شرکت انگلیسی خود سرمایه گذاری کنید، مدیر عامل آن شوید و مسئولیت توسعه آن را تا زمانی که اقامت دائم (ILR) دریافت کنید، بر عهده داشته باشید. یک نیاز مهم و اساسی دیگری وجود دارد و آن این است که طرح بیزینس شما باید توسط یک نهاد مربوطه ارزیابی و تایید شود. اگر نهاد تأیید کننده مجوز خود را از دست داد و تأییدیه خود را پس گرفت، باید مجدداً به نهاد مشابه دیگری از فهرست دولتی درخواست دهید. شما می‌توانید شرکت خود را خودتان یا با کارآفرینان دیگر راه اندازی کنید. اگر یک تیم تشکیل دهید، هر سرمایه گذار باید حداقل 50000 پوند کمک کند.

 

تمکن مالی انگلستان – ویزای کار

برای تمام مسیر‌های کاری زیر باید ثابت کنید که 1270 پوند تمکن مالی دارید، یا اسپانسر و حامی مالی شما موافقت کند که از نظر مالی از شما حمایت کند یا حداقل به همان میزان هزینه اقامت شما را بپردازد:

نیروی کار ماهر و متخصص Skilled Worker
ویزای نیروی کار ارشد یا متخصص (جنبش کسب‌وکار جهانی) Senior or Specialist Worker visa (Global Business Mobility)
ویزای کارآموز فارغ التحصیل (جنبش کسب‌وکار جهانی) Graduate Trainee visa (Global Business Mobility)
ویزای کارگری توسعه بریتانیا (جنبش کسب‌وکار جهانی) UK Expansion Worker visa (Global Business Mobility)
ویزای اعزام نیروی کار (جنبش جهانی کسب و کار) Secondment Worker visa (Global Business Mobility)
ویزای تامین کننده خدمات (جنبش کسب‌وکارجهانی) Service Supplier visa (Global Business Mobility)
ورزشکار بین المللی International Sportsperson
نیروی کار فصلی Seasonal Worker
نیروی کار خلاق Creative Worker
نیروی کار مذهبی Religious Worker
نیروی کار خیریه Charity Worker
توافقنامه بین المللی International Agreement
مبادله مجاز دولتی Government Authorised Exchange

 

تمکن مالی انگلستان – ویزای ویزیتور

کسانی که برای ویزای بازدید انگلستان (UK Visit Visa) درخواست می‌کنند باید ثابت کنند که تمکن مالی کافی برای مدیریت تمام هزینه‌های معقول در ارتباط با سفر خود به انگلستان بدون دسترسی به بودجه دولتی دارند. هزینه‌ها شامل بلیط سفر رفت و برگشت، هزینه‌های متحمل شده توسط افراد تحت تکفل و هزینه‌های فعالیت‌های مشخص مانند درمان‌های پزشکی خصوصی است.

در مواردی که بازدید توسط یکی از دوستان یا اعضای خانواده حمایت می‌شود، اسناد حمایت مالی باید نشان دهد که هزینه‌های سفر، هزینه‌های زندگی و هزینه‌های اقامت توسط اسپانسر پرداخت می‌شود. اسنادی که باید توسط متقاضی ضمیمه شود شامل صورتحساب بانکی، فیش حقوقی، مدارک سود سهام و اسناد مالیاتی است. نیازی نیست متقاضی نشان دهد که سطح مشخصی از بودجه برای تامین هزینه‌های زندگی، هزینه‌های سفر و هزینه‌های اقامت دارد.

یک دوست، یکی از اعضای خانواده یا همکار تجاری می‌تواند حامی مالی در حمایت از درخواست ویزای ویزیتور انگلستان باشد. مدارک مورد نیاز برای حمایت از ویزای بازدیدکننده انگلستان شامل مدرک اقامت و موجودی بانکی اسپانسر است. همچنین اسپانسر باید یک دعوت نامه برای سفر متقاضی ارائه دهد.

دعوت نامه باید مطابق بند 35 قسمت اول قوانین مهاجرت باشد. به عنوان مدرکی دال بر اثبات محل اقامت، اسپانسر ملزم به ارائه مدارکی از ملک مسکونی است که بازدیدکننده در طول سفر خود به انگلستان در آن اقامت خواهد داشت. اسپانسر همچنین باید آخرین صورت‌حساب بانکی را ارائه کند تا ثابت کند که می‌تواند از بازدیدکننده در طول اقامتش در انگلستان پوشش می‌دهد.

تمکن-مالی-انگلستان

 

چقدر صورت حساب بانکی برای اثبات تمکن مالی انگلستان مورد نیاز است؟

متقاضی می‌تواند شش صورت حساب بانکی را در یک دوره 6 ماهه ضمیمه کند و باید جدیدترین صورت حساب بانکی را نیز درج کند. هدف از پیوست صورت‌حساب بانکی تأیید این است که متقاضی از نظر مالی قوی است تا بتواند تمام هزینه‌های مربوط به سفر خود به انگلستان را برآورده کند. صورتحساب های بانکی همچنین به مقامات کمک می‌کند تا از شرایط شخصی متقاضی مطلع شوند.

 

تمکن مالی انگلستان – ویزای نیروی کار ماهر

متقاضی باید نشان دهد که شرایط مالی را برآورده می‌کند و بودجه مالی کافی برای حمایت از خود را دارد. طبق قوانین متقاضیان باید حداقل 1270 پوند در حساب بانکی خود در هنگام درخواست داشته باشند. این مبلغ باید حداقل برای 28 روز متوالی در دسترس بوده باشد و روز 28 ظرف 31 روز پس از درخواست ویزا باشد. متقاضی باید مدرکی مبنی بر پس انداز خود ارائه دهد، مگر اینکه به مدت 12 ماه با وضعیت قانونی در انگلستان بوده باشد، یا اگر اسپانسر آنها موافقت کند که هزینه‌های خود را تا سقف 1270 پوند در طول ماه اول اقامت خود در انگلستان تامین کند.

 

ارائه مدارک تمکن مالی انگلستان به UKVI

هنگام ارسال درخواست ویزای تحصیلی، از شما خواسته می‌شود مدارکی مبنی بر اینکه شرایط مالی را دارید ارائه دهید. برای اطمینان از داشتن بودجه و مدارک صحیح، دانشگاه از شما درخواست خواهد کرد که این شواهد را قبل از صدور CAS برای از شما درخواست می‌کند.

در زمان درخواست ویزای خود، اگر ویزای معتبر به مدت 12 ماه داشته باشید، ممکن است از ارائه هرگونه مدرکی مبنی بر وضعیت مالی خود معاف باشید. اگر این مورد در مورد شما صدق می‌کند، نیازی به ارائه اسناد مالی به تیم صدور ویزا به عنوان بخشی از درخواست CAS خود نخواهید داشت. همچنین می‌توانید به بخش اطلاعات gov.uk در مورد امور مالی برای درخواست ویزای دانشجویی مراجعه کنید.

در ادامه انواع مختلفی از اسنادی را که می‌توانید به عنوان مدرکی جهت اثبات تمکن مالی برای درخواست ویزای دانشجویی خود استفاده کنید، فهرست کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات جامع توصیه می‌کنیم با مشاوران موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس حاصل نمایید.

صورت حساب بانکی :

اگر همراه با درخواست ویزای دانشجویی خود صورتحساب بانکی ارائه دهید، حساب بانکی باید متعلق به شما یا والدین یا قیم قانونی شما باشد. اگر از یک حساب مشترک به نام‌های متعدد استفاده می‌کنید، نام شما یا والدین یا سرپرست‌های قانونی‌تان باید در این حساب باشد. وجوه موجود در حساب بانکی شما باید برای 28 روز متوالی در دسترس باشد و نباید در این 28 روز از مقدار مورد نیاز کمتر شود. این صورت حساب نمی‌تواند بیش از 31 روز از زمان ارسال درخواست ویزا باشد.

صورت حساب بانکی باید :

  • در یک موسسه رسمی یا ثبت الکترونیکی باشد.
  • صورت حساب بانکی بصورت چاپی یا الکترونیکی باشد.
  • نام خود یا نام(های) والدین یا قیم(های) قانونی در آن ذکر شده باشد.
  • شامل شماره حساب باشد.
  • شامل اطلاعات مربوط به بانک (به عنوان مثال، نام و نشان موسسه مالی و اطلاعات تماس) باشد.
  • شامل مقدار پول موجود باشد.
  • شامل تاریخ باشد.

 

سخن پایانی

موسسه مهاجرتی صبا ویزا با ارائه مشاوره‌های تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه تحصیلی در انگلستان، اخذ ویزای تحصیلی انگلستان و بسیاری از موارد دیگر خواهد بود. این موسسه مهاجرتی با دانش و تخصصی که در زمینه قوانین مهاجرتی دارد و نیز ارائه خدمات متنوع و داشتن یک تیم پشتیبانی قوی در تلاش است تا مسیر مهاجرت را برای شما هموار‌تر نماید. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با موسسه مهاجرتی صبا ویزا در ارتباط باشید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 4 میانگین: 3]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید