لوگو صبا ویزا
تمکن مالی و ویزای تحصیلی کانادا

تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تمکن مالی ویزای تحصیلی کشور کانادا به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا نیاز به مدارک و مستندات مختلفی دارید. یکی از مدارک مهم برگه تمکن مالی است که به اندازه سایر مدارک مهم است. شانس شما برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا به میزان زیادی به اینکه تمکن مالی داشته باشید بستگی دارد. شما باید ثابت کنید که می‌توانید در سال اول شهریه دانشگاه و هزینه زندگی روزمره خود را پرداخت کنید. روش‌های متعددی برای اثبات تمکی مالی ویزای تحصیلی کانادا وجود دارد که در این مطلب به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

فهرست عناوین

هدف از درخواست تمکن مالی چیست؟

یکی از مدارک مهم برای دریافت ویزای تحصیلی مدارک مالی که ثابت می‌کند شما توانایی پرداخت هزینه‌های مربوط به شهریه، مسکن و هزینه‌های روزمره را دارید. با وجود اینکه برخی از افراد توانایی مالی نیز دارند اما نمی‌دانند چگونه مدرکی دال بر تمکن مالی ارائه دهند. باید بدانید به همان اندازه که تمکن مالی مهم است دریافت صحیح مدارکی برای تایید آن نیز اهمیت دارد.

اگر قصد مهاجرت به کانادا در ماه‌های آینده را دارید باید از همین الان برنامه‌ریزی در مورد تهیه مدارک مربوط به اثبات مالی را شروع کنید. زیرا چند ماه طول می‌کشد تا مدارک مورد نیاز را بتوانید تهیه کنید.

 

حداقل تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا

یکی از سوالات مهم در مورد تمکن مالی این است که چقدر پول لازم که بتوانید ویزای تحصیلی دریافت کنید. دولت کانادا هر ساله مبلغی را برای صدور ویزای تحصیلی  اعلام می‌کند. در سال تحصیلی 23-2022 این مبلغ 25000 دلار برای دانشجویان اعلام شد. شما اگر با اعضای خانواده قصد مهاجرت تحصیلی داشته باشید، مبلغ نیز برای دریافت ویزای آن‌ها باید در حسابتان باشد.

از این 25000 دلار، 15000 دلار آن مربوط به شهریه دانشگاه و10000 دلار باقیمانده مربوط به هزینه‌های زندگی مانند مسکن، خوراک، اوقات فراغت، برق، آب و غیره است. حال علاوه بر مبلغ بالا، باید برای نفر اول که با شما مهاجرت می‌کند 4000 دلار و برای نفر سوم 3000 دلار در حسابتان باشد. این بدان معناست که اگر شما یک خانواده سه نفره هستید برای دریافت ویزای تحصیلی نیاز به 32000 دلار دارید. شما با استفاده از مدارک مختلف باید اثبات کنید که به اندازه این مبلغ تمکن مالی دارید.

این مبلغ مربوط به تمام استان‌ها به جز استان کبک در کانادا است. در استان کبک حداقل مبلغ برای دریافت ویزای تحصیلی یک نفره 26000 دلار و برای خانواده سه نفره حدود 37000 دلار است.

 

تمکن مالی کانادا

 

هزینه زندگی افراد در کانادا

در ادامه هزینه زندگی افراد در کانادا برای دریافت ویزای تحصیلی را به تفکیک می‌نویسم.

  • هزینه زندگی دانشجو: 10000 دلار
  • هزینه زندگی برای اولین نفر: 4000 دلار
  • هزینه زندگی برای دومین نفر و بیشتر: نفری 3000 دلار

این هزینه‌ها مربوط به دانشجویانی که در استان‌های کانادا به جز کبک تحصیل می‌کنند. توجه کنید در این استان‌ها برای دریافت اقامت افراد زیر 18 سال نیازی به ارائه تمکن مالی نیست. در حالی که برای دریافت ویزای تحصیلی دانشگاه‌های استان کبک برای افراد زیر 18 سال نیز شما باید مدارکی برای اثبات هزینه زندگی آن‌ها ارائه کنید. هزینه زندگی در استان کبک به تفکیک به شرح زیر است:

  • هزینه زندگی دانشجو: 11000 دلار
  • هزینه زندگی برای اولین نفر (18 سال و بیشتر): 5100 دلار
  • هزینه زندگی برای دومین نفر و بیشتر (18 سال و بیشتر): نفری 5125 دلار
  • هزینه زندگی برای اولین نفر (کمتر از 18 سال): 3800 دلار
  • هزینه زندگی برای دومین نفر و بیشتر (کمتر از 18 سال): 1903 دلار

 

روش‌های اثبات تمکن مالی ویزای دانشجوی کانادا

روش‌های مختلفی برای تضمین تمکن مالی وجود دارد که شما باید با توجه به شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

حساب بانکی در کانادا

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تضمین تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا این است که یک حساب بانکی در کانادا ایجاد کنید و مبلغ موردنیاز برای دریافت ویزا را به آن انتقال دهید. شما با ارسال موجودی حساب خود در بانک‌های کانادا به دانشگاه موردنطرتان می‌توانید به راحتی اثبات کنید که توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌ها را دارید.

سرمایه‌گذاری در کانادا

شما با ارائه گواهی سرمایه‌گذاری تضمینی در صندوق‌های مالی کانادا نیز می‌توانید توانایی مالی خود را برای پرداخت هزینه‌ها را اثبات کنید. گواهی سرمایه‌گذاری تضمیمنی توسط بانک‌ها و موسسات مالی معتبر این کشور ارائه می‌شود. در این گواهی تضمین می‌شود که در مدت زمان مشخصی، سود معینی به شما داده می‌شود. میزان ریسک این نوع سرمایه‌گذاری پایین است به همین دلیل سود پرداختی نیز نسبت به روش‌های دیگر کمتر است.

وام دانشجویی

با استفاده از وام دانشجویی نیز می‌توانید تمکن مالی برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا را اثبات کنید. شما در این حالت باید مدرکی که نشان می‌دهد بانک‌های داخل کشور یا در کانادا به شما برای تحصیل وام می‌دهند را برای دریافت ویزای تحصیلی ارائه دهید.

گردش حساب

صورت حساب بانکی 6 ماه گذشته خودتان را که نمایانگر گردش حساب‌تان است نیز یک روش دیگر برای اثبات تمکن مالی است.

بورسیه دانشجویی

اگر بورسیه دانشجویی برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا دریافت کردید، مدرکی نشان دهنده این موضوع است را باید ارسال کنید. این بورسیه دانشجویی ممکن است توسط دانشگاه‌های ایران یا کانادا انجام شده باشد.

پرداخت هزینه‌ها

شما می‌توانید قبل از مهاجرت هزینه اجاره و شهریه را پرداخت کنید و از این طریق ثابت کنید که توانایی پرداخت تمام هزینه‌های مربوط به تحصیل و زندگی شخصی خود را دارید.

 

مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی ویزای دانشجویی کانادا

همانطور که در قسمت بالا توضیح دادیم 6 روش برای اثبات تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا وجود دارد. شما برای اینکه تمکن مالی خود را از طریق یکی از روش‌های بالا اثبات کنید باید یکی از مدارک زیر را برای سفارت کانادا بفرستید.

صورت ‌حساب بانکی: شما باید صورت حساب گردش مالی شش ماه خودتان یا خانواده‌تان را برای اثبات تمکن مالی برای سفارت کانادا بفرستید. بر روی صورت حسابی که برای سفارت ارسال می‌کنید باید مهر و امضا بانک باشد. آن‌ها از بانک موردنظر برای تایید اطلاعات استعلام می‌گیرند. نکته مهمی که در مورد صورت حساب وجود دارد اینکه تا زمانی که ویزای تحصیلی شما صادر نشده است میزان موجودی حسابتان را از مبلغ مورد نظر کمتر نکنید. صدور صورت حساب بانکی در ایران معمولا رایگان است و یا برای صدور آن مبلغ کمی دریافت می‌شود. شما برای دریافت صورت حساب باید به بانکی که در آن حساب افتتاح کردید مراجعه کنید.

برگه وام: اگر برای پرداخت هزینه‌های تحصیلی می‌خواهید وام بگیرید، باید برگه که ثابت می‌کند بانک برای پرداخت هزینه به شما وام می‌دهد را برای سفارت و دانشگاه ارسال کنید. در این برگه باید مبلغ وام، امضا و مهر بانک وجود داشته باشد. همچنین نام متقاضی نیز در این برگه ثبت شده باشد.

نامه بورسیه: اگر بورسیه تحصیلی دریافت کردید، باید برگه‌ای که اثبات می‌کند بورسیه هستید را برای سفارت ارسال کنید.

 

کانادا

 

آیا نامه تمکن مالی همان برگه صورت حساب مالی است؟

نامه تمکن مالی و صورت حساب مالی دو بخش مجزا از یکدیگر هستند. در نامه تمکن مالی فقط موجودی حساب شما در لحظه صدور آن نامه قید می‌شود. در حالی که در برگه صورت حساب مالی، گردش حسابتان در بازه زمان مشخص وجود دارد. این گردش حساب شامل تمام تراکنش‌های پراخت و برداشت وجه با قید زمان و مبلغ است. شما برای اثبات تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا به برگه صورت حساب مالی نیاز دارید.

 

آیا اموال غیرمنقول نیز برای اثبات تمکن مالی مورد قبول است؟

خیر. برای اثبات تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا شما نمی‌توانید از سند اموال غیرمنقول خود استفاده کنید. زیرا هدف از درخواست تمکن مالی این است که شما نشان دهید، می‌توانید هزینه‌های مربوط به تحصیل و زندگی را بپردازید. بنابراین پول شما باید به صورت نقد باشد که در هر لحظه‌ای این امکان را داشته باشید که به وسیله آن هزینه‌ها را بپردازید. بنابراین برای اثبات تمکن مالی باید اموال غیرمنقول را بفروشید و پول آن را در بانک بگذارید.

 

کار پاره وقت در کانادا

افرادی که ویزای تحصیلی کانادا را دریافت می‌کنند، مجاز هستند در هفته 20 ساعت به صورت پاره وقت کار کنند. میزان درآمد کار پاره وقت در کانادا ساعتی به طور متوسط 10 دلار است که در برخی از استان‌ها این مبلغ بیشتر است. شما از این درآمد برای پرداخت هزینه‌های روزمره می‌توانید استفاده کنید.

اثبات تمکن مالی از طریق کار پاره وقت

شاید این سوال برای شما پیش آید که آیا این امکان وجود دارد که از طریق کار پاره وقت در کانادا هزینه‌های تحصیل بپردازیم؟ آیا کار پاره وقت به عنوان روشی برای تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا مورد پذیرش است؟ باید در جواب به این سوال بگوییم خیر. با وجود اینکه دولت کانادا به دانشجویان مجوز کار پاره وقت در زمان تحصیل را می‌دهد، اما برای اثبات تمکن مالی نمی‌توانید از این مدرک استفاده کنید.

 

حامیان مالی مورد تایید دولت کانادا برای ویزای تحصیلی

یکی از روش‌های اثبات تمکن مالی این است که فردی یا سازمانی هزینه تحصیل شما را متقبل شود. حال این فرد می‌تواند یکی از اعضای خانواده باشد. در این حالت شما باید برگه گردش حساب یکی از اعضای خانواده به همراه نامه‌ای که در آن اعلام کرد هزینه‌های تحصیل شما را می‌پردازد را برای دریافت ویزای تحصیلی ارائه کنید.

همچنین برخی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی داخلی، دانشجویان خود را بورسیه می‌کنند و هزینه تحصیل او را می‌پردازند. برخی از شرکت‌ها نیز به عنوان حامی مالی کارکنان خود را برای تحصیل به کانادا می‌فرستند و هزینه تحصیل آن‌ها را متقبل می‌شوند.

 

دریافت پول قرضی برای اثبات تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

برخی از افراد به خاطر اینکه بودجه کافی برای ارائه اسناد تمکن مالی ندارند، پول قرض می‌گیرند. آن‌ها با واریز این پول به حساب بانکی خود، میانگین گردش حساب بانکی‌شان را افزایش می‌دهند. اما باید بدانید که تمام جزئیات گردش حساب شما بررسی می‌شود و هر برداشت یا واریز پول غیرمتعادلی باعث می‌شود که ویزای تحصیلی صادر نشود.

 

بورسیه توسط دانشگاه‌های کانادا

اگر شما تمکن مالی لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا را ندارید، یکی از بهترین راهکارها برای شما این است که با ارائه مقالات متعدد به دانشگاه‌های مختلف کانادا بورسیه تحصیلی دریافت کنید. اگر بورسیه دانشگاه شوید، دیگر نیازی نیست شهریه بپردازید. همچنین به شما برای پرداخت هزینه‌های زندگی روزمره به صورت ماهانه حقوق می‌دهند. معمولا بورسیه برای مقاطع ارشد و دکترا ارائه می‌شوند.

 

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا

علاوه بر مدرک تمکن مالی شما به مدارک دیگری نیز برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا نیاز دارید:

  • پاسپورت
  • مدرک پذیرش از دانشگاه
  • مدرک زبان (نمره آیلتس مورد قبول در دانشگاه‌های مختلف، متفاوت است)
  • مدارک تحصیلی
  • گواهی پزشکی

توجه کنید که کشور کانادا به صورت کلی فقط برای افرادی که در محدود سنی 18 تا 35 سال هستند ویزای تحصیلی صادر می‌کند.

 

سخن پایانی

ما در این مطلب توضیح دادیم روش‌های مختلف اثبات تمکن مالی و مدارکی که برای این موضوع باید ارائه دهیم را توضیح دادیم. شما باید یا خودتان سرمایه لازم را داشته باشید و یا حامی مالی برای پرداخت هزینه داشته باشید. شما بعد از این ویزا تحصیلی خود را دریافت کردید، برای پرداخت هزینه‌ها می‌توانید کار پاره وقت انجام دهید. درآمد کار پاره وقت به اندازه‌ای هست که شما بتوانید بخش بزرگی از هزینه‌های روزمره خود را با پرداخت کنید.

 

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 3 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید