لوگو صبا ویزا
جاب آفر

جاب آفر استرالیا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اخذ ویزای کار  به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان

آیا از یک کارفرمای استرالیایی پیشنهاد کاری یا جاب آفر دارید؟ یا امیدوار هستید که جاب آفر استرالیا را دریافت کنید؟ پس اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید خواهد بود. اگر علاقه‌مند مهاجرت به استرالیا از طریق کار هستید خواندن این مقاله را از دست ندهید. استرالیا فرصت‌های بیشماری در اختیار متقاضبان مهاجرت به این کشور قرار داده است. استرالیا از آن دسته کشور‌هایی است که در زمینه‌ها و صنایع مختلف نیرو‌ کار ماهر و متخصص از سراسر دنبا جذب می‌کند. حتی در برخی از برنامه‌های مهاجرت کاری، امکان اخذ اقامت دائم نیز وجود دارد. موسسه مهاجرتی صبا ویزا با ارائه خدمات متنوع و نیز دانش و تخصصی که در زمینه مهاجرت به استرالیا دارد، در تلاش است تا شما بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

درباره جاب آفر استرالیا

ویزای اسپانسرشیپ کارفرما (Employer-Sponsored Visa) به کارفرمایان استرالیایی اجازه می‌دهد تا نیروی کار ماهر خاصی را برای تامین نیازهای تجاری خود حمایت کنند. همچنین به نیروی کار ماهر یک کشور خارجی اجازه می‌دهد تا گزینه‌های شغلی خود را با کارفرمایان استرالیایی بررسی کنند، در صورتی که ممکن است به مهارت‌های خود نیاز داشته باشند.

کارهایی که ویزای اسپانسرشیپ کارفرما (Employer-Sponsored Visa) به شما اجازه می‌دهد انجام دهید، شامل :

  • تا چهار سال در استرالیا می‌توانید کار کنید.
  • می‌توانید خانواده خود را برای کار یا تحصیل در استرالیا بیاورید.
  • هر چند وقت یکبار که بخواهید می‌توانید به داخل و خارج استرالیا سفر کنید.

از آنجایی که هدف این ویزا رفع کمبود نیروی کار ماهر است که کارفرمایان استرالیایی ممکن است در عملیات تجاری خود با آن مواجه شوند. قوانین و الزامات ویزا مطابق با نیاز مشاغل استرالیایی تغییر می‌کند.

گروه‌های ویزای اسپانسرشیپ کارفرما شامل سه دسته هستند :

ویزای کارفرمای حامی نیروی کار ماهر منطقه‌ای یا استانی (زیر کلاس 494)Skilled Employer Sponsored Regional visa (subclass 494)
طرح نامزدی کارفرما (زیر کلاس 186)The Employer Nomination Scheme (ENS) (subclass 186)
طرح مهاجرت با حمایت منطقه‌ای (RSMS) (زیر کلاس 187)The Regional Sponsored Migration Scheme (RSMS) (subclass 187)

 

ویزای کارفرمای حامی نیروی کار ماهر منطقه‌ای (ویزای 494 استرالیا)

این یک ویزای موقت است که نیرو‌های کار ماهر را قادر می‌سازد تا در منطقه‌ای خاص در استرالیا برای کارفرمایان مورد تایید کار کنند. برای اینکه واجد شرایط ویزای نیروی کار ماهر منطقه‌ای ( Skilled Work Regional) موقت باشید، باید از یک کسب و کار استرالیایی حمایت مالی دریافت کنید و حداقل سه سال به صورت تمام وقت در شغل نامزدی خود کار کنید. این ویزا راهی برای اخذ اقامت برای متقاضیانی است که شرایط واجد شرایط بودن را دارند.

 

طرح نامزدی کارفرما ENS (ویزای 186 استرالیا)

این نوع ویزا برای کمک به کارفرمایان در هر نقطه از استرالیا وجود دارد و به متقاضی موفق اقامت دائم ارائه می‌کند. برنامه ویزای تحت حمایت کارفرمای دائم به نیرو‌های کار خارج از کشور اجازه می‌دهد برای اقامت دائم استرالیا درخواست دهند. این ویزا هم در مناطق غیر استانی و هم در مناطق استانی استرالیا قابل درخواست است.

در برنامه ورود مستقیم یک متقاضی خارج از کشور ملزم به ارزیابی مهارت در یک شغل در لیست مهارت های استراتژیک میان مدت و بلند مدت (MLTSSL) و داشتن حداقل 3 سال تجربه پس از صلاحیت در این شغل است که می‌تواند در هر جای دنیا بوده‌ باشد.

 

طرح مهاجرت با حمایت منطقهای RSMS (ویزای 187 استرالیا)

فقط کارفرمایانی که در مناطق استانی یا کم جمعیت استرالیا هستند می‌توانند از این زیر کلاس استفاده کنند. مانند مورد ENS، متقاضیان می‌توانند اقامت دائم استرالیا را از طریق RSMS دریافت کنند.

 

پیشنهاد ویزای کار استرالیا

پیشنهاد ویزای کار استرالیا (Work Visa Australia Offer) در جدول زیر ارائه شده است.

طرح نامزدی کارفرما (زیر کلاس 186)Employer Nomination Scheme (subclass 186)
ویزای موقت فعالیت (زیر کلاس 408)Temporary Activity visa (subclass 408)
ویزای آموزشی (زیر کلاس 407)Training visa (subclass 407)
ویزای طرح مهاجرت حمایت شده منطقه‌ای (زیر کلاس 187)Regional Sponsored Migration Scheme visa (Subclass 187)
ویزای کار موقت (روابط بین الملل) (زیر کلاس 403)Temporary Work (International Relations) visa (subclass 403)
ویزای صاحب بیزینس تحت حمایت ایالتی یا قلمرو (زیر کلاس 892)State/Territory Sponsored Business Owner visa (subclass 892)
ویزای سرمایه گذار تحت حمایت ایالتی یا قلمرو (زیر کلاس 893)State/Territory Sponsored Investor visa (subclass 893)

هم کارفرمایان و هم نیرو‌های کار باید درک روشنی از قوانین و مقررات ویزای کارفرما (employer visa) داشته باشند تا یک بتوانند درخواست موفق داشته باشند. حتی کوچکترین خطا در درخواست ممکن است منجر به نتیجه ریجکت شدن ویزا شود و باعث از دست دادن زمان و هزینه شود.

هم کارمندان و هم کارفرمایان باید از شرایط و تعهدات ویزا پس از اعطای ویزا آگاه باشند. به نوعی به جلوگیری از هرگونه نقض شرایط ویزا کمک می‌کند. شما می‌توانید برای این ویزا در همان زمان که کارفرمای شما درخواست‌های خود را برای حمایت مالی و نامزدی موقعیت شغلی ارائه می‌کند، درخواست دهید.

 

جاب آفر استرالیا

 

چگونه یک جاب آفر استرالیا را دریافت کنیم؟

سوال بسیاری از متقضیانی که خواهان مهاجرت کاری به استرالیا هستند این است که چگونه در استرالیا کار پیدا کنیم؟

هر ساله کاندیداهای بین‌المللی و دانشجویانی بسیاری به دنبال مهاجرت به استرالیا و یافتن شغل هستند.  ما فهرستی از نکات حائز اهمیت را گردآوری کرده‌ایم که می‌تواند راهنمای بسیار خوبی برای شما در یافتن شغل در استرالیا باشد.

درباره بازار کار استرالیا تحقیق کنید : برخی از حرفه‌ها و مهارت‌ها در استرالیا تقاضای زیادی دارند و برخی دیگر کمتر مورد تقاضا هستند. هر چه بیشتر مطالعه کنید، بیشتر متوجه خواهید شد که در چه جایگاهی در بازار کار قرار دارید. ابیگیل کارادیس (Abigail Carradice) رئیس بخش استعدادیابی و فرصت‌های جهانی Michael Page می‌گوید : اگر مهارت‌هایی مانند توانایی‌های دیجیتال و تجارت الکترونیکی را به شدت دنبال می‌کنید، می‌توانید نسبتاً آسان در این حوزه کار پیدا کنید. یا اگر مایل به کار در جایی دورافتاده و کم جمعیت هستید، ممکن است رقابت کمتری نسبت به سایر مناطق وجود داشته باشد.

ویزای کار خود را آماده کنید :  انتظار می‌رود در آگهی‌های شغلی استرالیا به «حق کار» اشاره شود. کارادیس می‌گوید اگر کاندیداهای سطح بالا نتوانند شخصی را به صورت محلی جذب کنند، کارفرمایان حمایت مالی خواهند کرد. فقط نامزدهای واقعاً با تجربه در صنایع کوتاه مدت می‌توانند انتظار انتقال با تمام هزینه‌ها را داشته باشند. کارادیس می‌گوید ویزای تعطیلات کاری نیز می‌تواند راهی برای ورود به خانه باشد. پس از آن، نامزد ممکن است بتواند کارفرمای خود را متقاعد کند که از آنها حمایت مالی کند و ویزای کار کامل را ارائه دهد.

به زبان انگلیسی مسلط باشید و فرهنگ استرالیا را به خوبی یاد بگیرید. این امر کمک شایانی حین کار در استرالیا خواهد نمود.

رزومه و کاورلتر خود را تنظیم کنید :‌ یک پاراگراف در رزومه خود بگنجانید که کسب و کار و وظایف را به خوبی توضیح می‌دهد. تصور نکنید که آن‌ها با کارفرمایان شما در ایران تماس خواهند گرفت. مسائل کلیدی را در کاورلتر خود حتما بنویسید. همچنین پیشنهاد اقدامات بعدی ایده خوبی است. کارفرمای شما ممکن است هر روز با نامزدهای بین المللی سروکار نداشته باشد. اما همیشه هنگام نوشتن رزومه و کاورلتر خود برای یک شغل بین‌المللی به یاد داشته باشید که یک کارفرما بهترین نامزد را برای این شغل می‌خواهد، بنابراین مهم است که به جای محل زندگی، بر مدارک و تخصص و سابقه و مهارت‌های خود برای این پوزیشن شغلی تمرکز کنید.

از تکنولوژی و تمام پلتفرم‌های ارتباطی به خوبی استفاده کنید و حساب کاربری داشته باشید. انجام مصاحبه‌ها از طریق تلفن، اسکایپ یا سایر پلتفرم‌های دیجیتال رایج‌تر شده است. اما انتظار نداشته باشید کارفرمایان و استخدام کنندگان از فناوری لزوماً مناسب شما استفاده کنند. مطمئن شوید که در تمام پلتفرم‌های ارتباطی اصلی مانند اسکایپ و Google Hangouts یک حساب کاربری دارید.

 

انواع ویزا برای جاب آفر استرالیا

نه تنها شما به عنوان نامزد یا متقاضی بلکه کارفرمای استرالیایی نیز باید چندین الزام را برآورده کند. هر دو طرف باید مراحل ارزیابی را طی کنند. شرکت و پیشنهاد شغلی یا جاب آفر هر دو در استرالیا ارزیابی خواهند شد. متعاقباً مشخصات نامزد مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. در همه موارد مهم است که شما در مقایسه با یک کارمند استرالیایی برای سازمان استرالیایی ارزش افزوده داشته باشید.

مانند ویزای نیروی کار ماهر، لیست مشاغل خاصی برای این دسته ویزا نیز اعمال می‌شود. داشتن یک شغل در لیست مشاغل ضروری است. در ادامه، یک نمای کلی از ویزاهای اسپانسرشیپ استرالیا و شرایط اساسی آنها را بررسی خواهیم کرد.

 

ویزای کار موقت ویزای TSS

ویزای کار موقت تحت عنوان Temporary Work visa (برای نیروهای کار ماهر و متخصص) سابق  یعنی زیر کلاس 457 اخیراً برای ویزای کاری جدید تحت عنوان ویزای کمبود مهارت موقت (Temporary Skill Shortage visa) جایگزین شده است. شرایط این ویزا به شدن به شغل شما بستگی دارد.

اگر در شغلی کار می‌کنید که در فهرست مهارت‌های استراتژیک میان‌مدت و بلندمدت ذکر شده است، ممکن است در وهله اول واجد شرایط دریافت ویزا باشید که چهار سال اعتبار دارد. پس از اینکه حداقل سه سال برای کارفرما کار کردید، می‌توانید واجد شرایط دریافت ویزای دائمی باشید، مشروط بر اینکه شرایط لازم را داشته باشید.

اگر پیشنهاد کاری در استرالیا دارید که در لیست مشاغل ماهر کوتاه مدت ذکر شده باشد، ممکن است واجد شرایط ویزای کاری با اعتبار دو ساله باشید. پس از مدت دو سال، ویزا را می‌توان برای دو سال دیگر تمدید کرد. پس از انقضای این مدت یعنی در مجموع چهار سال، باید استرالیا را ترک کنید یا واجد شرایط دریافت ویزای دائمی باشید.  در هر دو حالت، دو سال تجربه کاری در شغلی که برای آن پیشنهاد کاری دریافت کرده‌اید، الزامی است. علاوه بر این، دانش زبان انگلیسی ضروری است.

 

ویزای کار دائم استرالیا

این ویزا برای افرادی طراحی شده است که دارای پیشنهاد شغلی یا جاب آفر استرالیا هستند، اما می‌توانند معیارهای ویزای نیروی کار ماهر (Skilled Worker ) را نیز رعایت کنند :

  • اولاً شغل شما در لیست مشاغل ذکر شده باشد
  • شما معیارهای ارزیابی مهارتی و آموزشی را داشته باشید
  • توانایی شما در زبان انگلیسی خوب باشد
  • حداقل 18 سال سن داشته باشید اما از 45 سال بیشتر نداشته باشید
  • سابقه کیفری نداشته باشید
  • در سلامت کامل باشید

در زمان اعطای این ویزا، شما وضعیت اقامت دائم استرالیا را کسب می کنید.

 

ویزای کار با حمایت منطقه‌ای

به طور خلاصه، این ویزا مطابق با ویزای ذکر شده در بالا است. بزرگترین تفاوت این است که کارفرمای استرالیایی شما در منطقه‌ای خاص در استرالیا واقع شده است. درست مانند ویزا که در بالا توضیح داده شد، این ویزا نیز به شما وضعیت اقامت دائم را می دهد.

 

کشور استرالیا

 

 

دسته بندی ویزا استرالیا

 

ویزای مستقل نیروی کار ماهر (Skilled Independent visa)

با بیان اینکه شغل شما در فهرست به اصطلاح “فهرست مهارت های استراتژیک میان مدت و بلند مدت” ذکر شده است و شرایط ذکر شده در زیر را برآورده می کنید، ممکن است واجد شرایط دریافت ویزا در این زیر کلاس باشید. این فهرست مشاغل شامل مشاغلی است که در آن کمبود در بازار کار استرالیا شناسایی شده است. این ویزا به شما اجازه می دهد تا به طور دائم در استرالیا زندگی و کار کنید. علاوه بر این شما به یک منطقه مشخص (ایالت یا منطقه) یا یک کارفرما وابسته نیستید.

 

ویزای نامزدی نیروی کار ماهر (Skilled Nominated visa)

این ویزا ابتدا برای افرادی صادر می‌شود که شغلی در فهرست مهارت‌های استراتژیک میان مدت و بلند مدت ذکر شده داشته باشند. اگر در آزمون امتیاز استرالیا بر اساس المان‌های اولیه (سن، مدارک تحصیلی، تجربه کار و دانش زبان انگلیسی نمره کافی کسب نکردید)، باید امتیازات از دست رفته را جبران کنید. می‌توانید با «نامزدی ایالتی» امتیاز بیشتری کسب کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید توسط یکی از بستگان درجه یک حمایت مالی شوید. ثانیاً، این ویزا برای افرادی اعمال می‌شود که شغلی در “فهرست مشاغل ماهر کوتاه مدت” دارند. این شامل مشاغلی می‌شود که در آنها کمبود در مناطق خاص شناسایی شده است. در این مورد، نامزدی ایالتی الزامی است.

 

سخن پایانی

موسسه مهاجرتی صبا ویزا خدمات بسیار متنوعی در زمینه‌ کاریابی در استرالیا ارائه نموده است. این موسسه مهاجرتی به لطف تخصصی و تیم پشتیبانی قوی‌ای که دارد، پرونده‌های موفق بسیاری در زمینه اخذ ویزای کاری استرالیا و جاب آفر استرالیا داشته است. همچنین برای اطلاهات بیشتر در زمینه‌های انواع ویزا‌های کار استرالیا با این موسسه مهاجرتی تماس حاصل نمایید. حتی می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان از مشاوره‌های این موسسه مهاجرتی بهره‌مند گردید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. mohammadi
    7 شهریور 1401
    پاسخ

    اقامت تحصیلی و کاری برای خودم و همسرم

برای مشاوره رایگان کلیک کنید