لوگو صبا ویزا
دانشگاه بیله فلد

دانشگاه بیله فلد

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اخذ پذیرش در دانشگاه بیله فلد به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزاویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان فرم ارزیابی تحصیلی

آیا شما نیز به فکر ادامه تحصیل در کشور آلمان هستید؟ آیا می‌دانید دانشگاه بیله فلد Bielefeld University به‌خصوص اگر دانشجوی رشته‌های انسانی و علوم اجتماعی باشید، یکی از گزینه‌های بی‌نظیر پیش روی شما است؟

امروزه ادامه تحصیل در کشورهای پیشرفته به یکی از دغدغه‌های اصلی افراد به‌خصوص ایرانیان تبدیل شده است. به طوری که بسیاری از ایرانیان علاوه به فکر تحصیل در کانادا، آلمان، فرانسه، انگلیس وغیره هستند. در این بین آلمان برای ادامه تحصیل بین ایرانیان طرفداران بیش‌تری دارد.

اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید، باید بدانید امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور برای شما فراهم شده است. به طوری که دانشگاه بیله فلد یکی از این گزینه‌ها محسوب می‌شود و برای ادامه تحصیل در رشته‌های انسانی، علوم اجتماعی وغیره بسیار مناسب است.

حال بهتر است ابتدا در رابطه با این دانشگاه، رتبه‌های جهانی، دانشکده‌ها، زمینه‌های تحقیقاتی، ادامه تحصیل در آن وغیره اطلاعات کافی را به دست آورید و سپس نسبت به ثبت درخواست پذیرش خود اقدام کنید.

فهرست عناوین

با دانشگاه بیله فلد Bielefeld University آشنا شوید!

دانشگاه بیله فلد یا Bielefeld از جمله دانشگاه‌های بی‌نظیر در کشور آلمان به شمار می‌رود که امکان ادامه تحصیل دانشجویان خارجی در آن فراهم شده است. این دانشگاه را در سال 1969 در شهر بیله فلد یکی از بزرگ‌ترین شهرها در کشور آلمان یعنی در شمال رود راین وستفالیا تاسیس کرده‌اند.

ماموریت و هدف اصلی این مرکز از همان ابتدای تاسیس، ارائه بهترین آموزش با بالاترین کیفیت به دانشجویان بوده است. به طوری که علاوه بر این بر انجام فعالیت‌های تحقیقاتی تاکید بیش‌تری داشته باشد. این دانشگاه آلمانی یک شعار به‌خصوص دارد که می‌گویند:« فراتر از مرزها- بین رشته‌ها و فرهنگ‌های علمی، بین تدریس و تحقیق و بین علم و جامعه» و این شعار هدف مرکز را به‌خوبی نشان می‌دهد.

چنان که از زمان تاسیس تاکنون این دانشگاه با عملکرد خود تعهد به این اهداف را نشان داده است. این مجموعه آموزشی یک شخصیت نوآورانه، بین‌رشته‌ای و اصلاح‌محور دارد که همچنان آن را حفظ کرده است. با توجه به این موارد این دانشگاه رده متوسط در کشور آلمان در رتبه‌بندی‌های جهانی، جایگاه بسیار خوبی دارد.

رتبه بندی دانشگاه بیله فلد

رتبه بندی دانشگاه بیله فلد آلمان

بیله فلد دانشگاهی است که در رتبه‌بندی‌های مختلف دانشگاه‌های جهان و اروپا نشان و جایگاهی دارد. به طوری که دانشگاه بیله فلد Bielefeld University بین بهترین دانشگاه‌های جهانی رتبه 464 و بین دانشگاه‌های جهانی در اروپا رتبه 194را به خود اختصاص داده است.

همچنین این مرکز در رتبه 30 بین دانشگاه‌های جهانی در آلمان قرار دارد. علاوه بر این‌ها برای ادامه تحصیل در بیله فلد باید با رتبه‌بندی موضوعی این مجموعه آموزشی متناسب با رشته‌های مختلف نیز آشنا شوید.

رتبه‌بندی موضوعی این دانشگاه از قرار زیر است:

  • رتبه 451 در رشته زیست‌شناسی و بیوشیمی
  • رتبه 220 در رشته بیوتکنولوژی و میکروبیولوژی کاربردی
  • رتبه 734 در رشته شیمی
  • رتبه 353 در رشته پزشکی بالینی
  • رتبه 137 در رشته ریاضیات
  • رتبه 743 در رشته فیزیک
  • رتبه 356 در رشته علوم گیاهی و جانوری
  • رتبه 359 در رشته روانشناسی و روانپزشکی
  • رتبه 444 در رشته بهداشت عمومی و علوم اجتماعی

با توجه به این موارد می‌توان گفت این دانشگاه جز مراکز آموزشی رده متوسط در کشور آلمان به شمار می‌رود و گزینه مناسبی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای دانشجویان خارجی است.

کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه بیله فلد کشور آلمان

اگر می‌خواهید با اطمینان خاطر نسبت به درخواست پذیرش و ادامه تحصیل در این دانشگاه اقدام کنید، بهتر است با پیشینه و همه نکات در رابطه با آن آشنایی داشته باشید. مرکز بیله فلد حدود 25118 دانش‌آموز دارد که حدود 1923 نفر آن دانشجوی بین‌المللی از کشورهای مختلف در سراسر دنیا هستند.

تعداد کل هیات علمی دانشگاه بیله فلد Bielefeld University، 357 و تعداد کارکنان پژوهشی آن 143 نفر است. همچنین جالب است بدانید این دانشگاه کارمندان بین‌المللی را نیز استخدام می‌کند و تعداد آن‌ها به 25 نفر رسیده است. تعداد دانشجویان جدید‌الورود این مرکز تاکنون نیز در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به ترتیب 4663، 2341 و 233 نفر عنوان شده است.

علاوه بر این‌ها این دانشگاه در کشور اروپایی آلمان تا به امروز حدود 1811 مدرک تحصیلی در مقطع کارشناسی، 1732 مدرک در مقطع کارشناسی ارشد و 226 مدرک در مقطع دکتری به دانشجویان اعطا کرده است.

 

دانشکده های دانشگاه بیله فلد

دانشگاه Bielefeld آلمان یکی از دانشگاه‌های معتبر این کشور است که 115 رشته تحصیلی، 9 مرکز تحقیقاتی، 3 پروژه تحقیقاتی و 13 دانشکده در رشته‌های تحصیلی مختلف و پرطرفدار دارد. این دانشکده‌ها طیف وسیعی از رشته‌های تحصیلی مانند علوم طبیعی، علوم انسانی، فناوری و علوم اجتماعی را پوشش می‌دهند.

چنان که از جمله دانشکده‌های دانشگاه بیله فلد Bielefeld University باید به صورت جزئی به موارد زیر اشاره شود:

  • زیست‌شناسی
  • شیمی
  • علوم تربیتی
  • ریاضی
  • زبان‌شناسی و مطالعات ادبی
  • تاریخ، فلسفه و الهیات
  • روانشناسی و علوم ورزشی
  • دانشکده فنی
  • جامعه‌شناسی
  • حقوق
  • پزشکی
  • بهداشت عمومی
  • مدیریت بازرگانی و اقتصاد.

بنابراین شما می‌توانید در هر یک از رشته‌های ذکرشده در مقاطع مختلف در این دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازید.

 

ویژگی منحصربه فرد دانشگاه Bielefeld چیست؟

هر یک از مراکز آموزشی در سراسر دنیا دارای ویژگی‌های به‌خصوصی هستند که در زمان انتخاب آن‌ها برای ادامه تحصیل باید به این نکته توجه بسیاری داشته باشید. این دانشگاه در آلمان نیز نه‌تنها ویژگی‌های مخصوصی دارد بلکه دارای چند خصوصیت بسیار منحصربه‌فرد است که توجه دانشجویان بین‌المللی را به خود جلب می‌کند.

چنان که از جمله این ویژگی‌ها باید به برتری آن به دلیل موسسات تحقیقاتی بیله فلد معروف به مرکز تحقیقات بین‌رشته‌ای ZiF اشاره کنیم. علاوه بر این‌ دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد دانشگاه بیله فلد Bielefeld University عبارت هستند از:

 

برنامه ها و رشته های تحصیلی زیاد و متعدد

یکی از مهم‌ترین خصوصیات این مرکز آموزشی این است که تعداد برنامه‌های آموزشی و رشته‌های تحصیلی در آن متعدد و زیاد است. به طوری که شما در هر رشته تحصیلی و برنامه آموزشی مورد نظر با زبان انگلیسی یا آلمانی در این دانشگاه می‌توانید شرکت کنید و ادامه تحصیل دهید.

سبک تدریس خاص

از دیگر ویژگی‌های این مرکز تحصیلی باید به سبک تدریس در آن اشاره شود. به طور کلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی معتبر با استفاده از سبک‌های آموزشی به‌خصوص در سراسر دنیا برای کسب شهرت تلاش می‌کنند.

این نکته درباره بیله فلد نیز صادق است و باعث توجه دانشجویان کشورهای دیگر به آن می‌شود. زیرا در این مجموعه آموزشی دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌توانند در دو رشته به ادامه تحصیل بپردازند.

به طوری که ابتدا باید یک رشته تحصیلی اصلی برای خود انتخاب کنند و سپس در کنار آن به مطالعه در زمینه گسترده‌تر در ارتباط با دیگر رشته‌‌های تحصیلی بپردازند. بنابراین اگر شما نیز علاقه‌مند به مطالعه زیاد و دوجانبه در زمان تحصیل هستید، دانشگاه بیله فلد Bielefeld University برای شما بسیار مناسب است.

تقویت شبکه ارتباطی با شرکای بین‌ المللی

دانشگاه بیله فلد در کشور آلمان یکی از دانشگاه‌هایی است که بر ارتباط با شرکای بین‌المللی تاکید زیادی دارد. به طوری که در راستای این هدف به استخدام کارمندان خارجی پرداخته است. همچنین در این مرکز امکان ادامه تحصیل برای همه دانشجویان خارجی در کشورهای مختلف وجود دارد و شاهد این امر 1923 دانشجوی بین‌المللی و محصل در آن هستند.

برگزاری مسابقات مختلف

این دانشگاه در آلمان به برگزاری مسابقات به‌خصوصی می‌پردازد که باعث شهرت کشوری و جهانی آن شده است. به طوری که در بیله فلد برای مفاهیم تدریس همچون Exzellente Lehre مسابقات بسیاری توسط کنفرانس دائمی وزیرهای آموزش وپرورش و امور فرهنگی مناطق برگزار می‌شود.

همکاری دانشکده ها برای برنامه تحقیقاتی و پژوهشی

یکی دیگر از ویژگی‌های خاص این مرکز این است که برخی از دانشکده‌های آن برای انجام تحقیقات و فعالیت‌های پژوهشی مختلف با یکدیگر همکاری می‌کنند. زیرا دانشگاه بیله فلد Bielefeld University برنامه‌های تحقیقاتی به‌خصوصی را دنبال می‌کند که در ادامه به صورت جزئی‌تر به آن‌ها می‌پردازیم.

برنامه های تحقیقاتی دانشگاه بیله فلد

برنامه های تحقیقاتی در دانشگاه بیله فلد

این دانشگاه در کشور آلمان علاوه بر رشته‌های تحصیلی، برنامه‌های تحقیقاتی به‌خصوصی دارد که دانشکده‌ها و دانشجوهای آن به پژوهش درباره آن‌ها می‌پردازند. برنامه‌های تحقیقاتی بیله فلد شامل موضوعات و موارد مختلفی است که عبارت هستند از:

  • جهانی شدن: این دانشگاه در راستای این برنامه علوم اجتماعی و علوم انسانی را برای مطالعه در موضوعات مشترک و مورد علاقه بین این دو همچون پیچیدگی تعامل انسانی گرد یکدیگر می‌آورد.
  • دنیای مواد: پروژه‌های این برنامه پژوهشی شامل مراکز تحقیقاتی مشترک DFG می‌شود. چنان که از جمله آن‌ها باید به «تعامل قوی در شرایط شدید» و «ترکیب جدید از فردی‌سازی در رفتارها، تکامل و بوم‌شناسی» اشاره کرد. برای تحقیق در این برنامه دانشجوها و اساتید چهار علم طبیعی از جمله فیزیک، زیست‌شناسی، فناوری و شیمی در این مرکز گرد هم آمده‌اند.
  • دنیای اجتماعی-تکنیکال: هدف اصلی این برنامه تحقیقاتی این است که درک بهتر از انسان‌ها، حیوانات و سیستم‌های مصنوعی که در فضاهای پیچیده به طور مستقل رفتار می‌کنند را به همراه نوع تعامل آن‌ها آشکار کند. در دانشگاه بیله فلد Bielefeld University اساتید و دانشجوهای رشته‌های زیست‌شناسی، علوم کامپیوتر، علوم ورزشی، روانشناسی و زبان‌شناسی روی این پژوهش کار می‌کنند.
  • موضوعات مقطعی: علاوه بر موضوعات ذکر شده در این دانشگاه روی برخی تحقیقات به صورت مقطعی کار می‌شود و هر دانشکده‌های مختلف آن در این زمینه فعالیت دارند. در واقع کل فعالیت این مرکز در زمینه تحقیقات دارای سه حوزه استراتژیک است که شامل مدل‌های ساختمانی، تجزیه وتحلیل داده‌ها و تئوری‌های ساخت می‌شود.

هدف از برنامه‌های تحقیقاتی در این دانشگاه این‌ است که برای هر فعالیت پژوهشی و تحقیقاتی که در آن انجام شده است، یک راهنمای اساسی ارائه شود. بنابراین شما با پذیرش و ادامه تحصیل در این مرکز می‌توانید در این برنامه‌ها شرکت کنید.

 

شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه بیله فلد

با توجه به آنچه درباره این مرکز آموزشی در کشور آلمان گفته شد، اگر حال تصمیم گرفته‌اید که برای ادامه تحصیل در آن درخواست دهید، باید بدانید این دانشگاه همانند هم‌ردیفان خود شرایط به‌خصوصی دارد. به طوری که بیله فلد برای پذیرش و ثبت‌نام دانشجویان بین‌المللی بر اساس قواعد خاصی پیش می‌رود.

به همین دلیل برای ثبت درخواست خود برای ادامه تحصیل در این دانشگاه ابتدا باید مدارک زیر را تهیه کنید و در زمان ثبت درخواست پذیرش در دانشگاه بیله فلد Bielefeld University ارائه دهید:

  • گواهی گذراندن مقاطع تحصیلی مدرسه مانند کارنامه‌ها و ریزنمرات
  • ارائه مدارکی برای اثبات تسلط کافی به زبان انگلیسی یا آلمانی
  • مدرک حمایت مالی (برای دانشجویانی که بورسیه تحصیلی می‌خواهند.)
  • گواهی آزمون وجودی DSH
  • بیانه‌ای و نامه‌ای شامل اهداف شما
  • وغیره.

موارد ذکرشده تنها مدارک ضروری برای ثبت درخواست هستند و ممکن است در زمانی که شما می‌خواهید اقدام کنید، مدارک دیگری نیز به آن‌ها اضافه شده باشد. همچنین به دو نکته مهم در رابطه با ثبت درخواست برای پذیرش در این دانشگاه باید توجه داشته باشید که شامل موارد زیر می‌شود:

  • مدارک زبان انگلیسی مورد قبول برای ثبت درخواست پذیرش در دانشگاه بیله فلد IELTS-6، TOEFL-85 و PTE-60 هستند.
  • برای ثبت درخواست برای پذیرش و ادامه تحصیل در این مرکز آموزشی نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست. اما هزینه‌های تهیه مدارک و کپی آن‌ها و هزینه ویزای تحصیلی در آلمان را مانند دیگر ویزاهای تحصیلی از جمله ویزای تحصیلی کانادا، انگلیس وغیره باید پرداخت کنید.

 

بورسیه تحصیلی دانشگاه Bielefeld

یکی از بهترین راه‌های تحصیل در دانشگاه‌های خارجی مانند بیله فلد، دریافت بورسیه تحصیلی است. در این رابطه باید بدانید دانشگاه بیله فلد Bielefeld University برای بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی شرایط به‌خصوصی دارد.

چنان که این شرایط با شرایط دریافت بورسیه تحصیلی کانادا، استرالیا وغیره ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد. بهترین بورسیه تحصیلی که در این دانشگاه می‌توانید از آن بهره‌مند شوید، آن است که به دانشجویان مسلمان دارای وضعیت اقامت تحصیلی یا تابعیت اتحادیه اروپا تعلق می‌گیرد.

اگر این شرایط را نداشته باشید، امکان دریافت کمک‌هزینه تحصیلی از این مرکز آموزشی برای شما وجود ندارد. این بورسیه تحصیلی به برخی از افراد تعلق می‌گیرد و به بعضی تعلق نمی‌گیرد. چنان که از جمله افرادی که می‌توانند این کمک‌هزینه را دریافت کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانش‌آموزانی که دیپلم دبیرستان خود را در کشور آلمان دریافت کرده‌اند.
  • دانش‌آموزانی که دیپلم دبیرستان خود را در یکی از مدارس آلمانی در خارج از این کشور دریافت کرده باشند.
  • دانشجویانی که برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این مرکز درخواست می‌دهد.

با توجه به این موارد باید گفت که بورسیه تحصیلی دانشگاه بیله فلد Bielefeld University به افرادی که بعد از شروع مقطع کارشناسی ارشد درخواست می‌دهند یا دانشجوی پاره‌وقت هستند، تعلق نمی‌گیرد.

مبالغی که با اخذ این بورسیه دریافت می‌کنید نیز عبارت هستند از:

  • کمک‌هزینه پایه: حداکثر 752 یورو
  • هزینه تحصیل: 300 یورو
  • کمک‌هزینه خانواده: 155 یورو
  • مراقبت از کودک: 150 یورو
  • بیمه درمانی: 84 یورو
  • بیمه مراقبت: 25 یورو.

علاوه بر این بورسیه‌های دیگری مانند بورسیه فارغ‌التحصیلی، بورسیه تحصیلی سازمان فردریش نائومان برای افراد پناهنده، بورسیه KAAD، بودجه دکتری و Stiftung Studienfonds OWL – DEUTSCHLANDSTIPENDIUM در بیله فلد وجود دارد. این موارد نیز دارای شرایط و مبالغ به‌خصوصی هستند که به برخی از افراد تعلق می‌گیرند و باید اطلاعات کافی را درباره آن‌ها کسب کنید.

هزینه تحصیل در دانشگاه بیله فلد

هزینه تحصیل در Bielefeld University

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت درباره دانشگاه بیله فلد که ممکن است ذهن شما را درگیر کند، هزینه و شهریه این دانشگاه است. در این رابطه باید بدانید این مرکز آموزشی هیچ شهریه خاصی را نه‌تنها از دانشجویان داخلی بلکه از دانشجویان خارجی نیز دریافت نمی‌کند.

اما در صورت پذیرش در این مجموعه آموزشی باید هزینه‌ای را به عنوان هزینه اجتماعی هر ترم پرداخت کنید. این هزینه حدودا 300 یورو است. این هزینه شامل بلیط ترم می‌شود که در این شرایط می‌توانید از وسایل حمل ونقل عمومی در نوردراین-وستفالن به صورت رایگان استفاده کنید.

البته این شرایط شامل قطارهای سریع‌السیر نمی‌شود و برای استفاده از آن‌ها مجبور به پرداخت هزینه هستید. علاوه بر این برای ادامه تحصیل در دانشگاه بیله فلد Bielefeld University باید هزینه‌های دیگری مانند هزینه بیمه درمانی و هزینه‌های شخصی را پرداخت کنید.

این هزینه‌ها که پرداخت آن‌ها برای مقیمان دائمی یا موقت آلمان اجباری است، به صورت ماهانه حدود 700 تا 800 یورو محسوب می‌شود. همچنین برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور باید با کمک برخی مدارک اثبات کنید که به صورت سالانه حداقل 10332 یورو برای مدت زمان اقامت خود در آلمان پول دارید.

علاوه بر همه این موارد، هزینه‌های درخواست ویزای تحصیلی کشور آلمان، کپی و ترجمه مدارک، پرواز‌های رفت وبرگشت وغیره را نیز باید در نظر داشته باشید.

 

سخن پایانی

از آنجا که امروزه بسیاری از ایرانیان به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارجی به‌خصوص آلمان علاقه‌مند هستید، در این متن به معرفی دانشگاه بیله فلد پرداختیم. به طوری که دانستید این مرکز در بزرگ‌ترین شهر کشور آلمان یعنی بیله فلد قرار داد و دارای 13 دانشکده است.

چنان که در این دانشکده‌ها 115 بیشتر رشته‌های تحصیلی مختلف در شاخه‌های علوم انسانی، علوم طبیعی و علوم اجتماعی تدریس می‌شود. همچنین با ویژگی‌های منحصربه‌فرد این دانشگاه از جمله سبک تدریس به‌خصوص، ارتباط با شرکای بین‌المللی، برنامه‌های تحقیقاتی آن وغیره آشنا شدید.

از دیگر مواردی که گفته شد می‌توان به چگونگی درخواست پذیرش در دانشگاه بیله فلد Bielefeld University و هزینه‌های آن اشاره کرد. حال در صورتی که خواهان ادامه تحصیل در این مرکز آموزشی هستید و به کمک یا مشاوره برای ثبت درخواست یا دریافت ویزای تحصیلی نیاز دارید، می‌توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی صبا ویزاویزا ارتباط برقرار کنید. زیرا مشاوران متخصص ما در این زمینه با به‌روزترین اطلاعات و روش‌ها در این مسیر به شما کمک می‌کنند.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید