لوگو صبا ویزا
دوره های زبان انگلیسی در سوئد

دوره زبان انگلیسی در سوئد

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه دوره زبان انگلیسی در سوئد و جزئیات ثبت نام در دانشگاه‌های سوئد به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

حتما می‌دانید که برای ثبت‌نام و تحصیل در سوئد داشتن مدرک زبان با نمره مورد قبول از نظر دانشگاه‌های این کشور مورد نیاز است ولی شاید این سوال برایتان پیش آید که آیا ادامه تحصیل در سوئد بدون ارائه مدرک زبان وجود دارد؟ آیا اخذ اقامت این کشور از طریق شرکت در دوره زبان انگلیسی در سوئد  برای ایرانیان امکان‌‌پذیر است یا نه؟ بد نیست بدانید که متاسفانه برای اتباع ایرانی اخذ ویزای تحصیلی سوئد برای گذرندان دوره زبان در این کشور اندکی سخت و دشوار است ولی شما عزیزان با کمک گرفتن از کارشناسان موسسه ما می‌توانید بسیاری از این مشکلات را به راحتی پشت سر بگذارید. در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی در رابطه با شرایط دوره زبان انگلیسی در سوئد دریافت نمایید.

مهاجرت به سوئد از طریق شرکت در دوره زبان انگلیسی

مهاجرت به سوئد از طریق شرکت در دوره زبان انگلیسی

هر چند سوئد جزء کشورهایی است که ورود به خاک این کشور برای اتباع ایرانی اندکی دشوار است ولی بعد از وارد شدن به آن می‌توان از طرق مختلف برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کرد و از آنجائیکه سوئد به بسیاری از رشته‌های مهندسی چون معمار، عمران و حرفه‌های فنی از جمله کابینت ساز، مکانیک، راننده و …. نیاز دارد بنابراین شرکت در دوره زبان انگلیسی در سوئد یکی از بهترین و معقولترین راه‌ها برای ورود به این کشور است که بعدها می‌توانید با تبدیل ویزای تحصیلی سوئد به سایر انواع ویزاها از جمله ویزای کاری و یا سرمایه‌گذاری اقامت دائم این کشور یا حتی حق شهروندی آن را دریافت نمایید.

دوره زبان در سوئد در دانشگاه‌ها برگزار می‌گردد و این دوره، دوره‌ی دانشگاهی است که شامل 30 واحد دانشگاهی است. پس ویزای دوره زبان انگلیسی در سوئد از نوع ویزای تحصیلی است که تمام شرایط تحصیلی را شامل می‌شود و امکان تمدید ویزا برای اقامت تحصیلی ترم بعدی نیز مقدور خواهد بود.

هدف از شرکت در دوره های زبان انگلیسی در سوئد چیست؟

دوره‌ زبان انگلیسی در سوئد عمدتاً با دو هدف اصلی جذب دانشجو به منظور ادامه تحصیل افراد در این کشور و همچنین به عنوان راهی قانونی برای وارد شدن به خاک سوئد برگزار می‌گردد.  دانشگاه‌های سوئدی برای جذب دانشجویان از سراسر جهان به منظور افزایش اعتبار و نیز جذب کردن سرمایه‌های مالی و انسانی اقدام به برگزاری این دوره‌ها می‌نمایند و از آنجائیکه بسیاری از دانشجویان بالقوه دانشگاه‌های سوئد تسلط کافی به زبان انگلیسی ندارند بنابراین شرکت در این دوره‌ها آنها را برای ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های انگلیسی زبان این کشور آماده می‌نماید. در واقع این افراد بعد از اتمام دوره زبان در رشته‌های دانشگاهی این کشور ادامه تحصیل می‌دهند.

از سوی دیگر برخی از افراد نه به منظور تحصیل در سوئد بلکه به قصد مهاجرت به سوئد اقدام به اخذ پذیرش از دوره‌ زبان انگلیسی در سوئد می‌نمایند، چرا که این مسیر راهی قانونی برای ورود به خاک کشور و اخذ اقامت و زندگی در آن است چون در صورت گرفتن اقامت تحصیلی این کشور بعدها آینده افراد نیز در صورت یافتن شغل قانونی و یا انجام سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت خصوصی در این کشور برای گذراندن مابقی عمر در آن تضمین خواهد شد.

حال شاید از خود بپرسید تفاوت ویزا و حق اقامت در کشور سوئد در چیست. در این قسمت به طور اختصار به ذکر تفاوت این دو مورد می‌پردازیم.

ویزا در واقع اجازه‌ای از سوی کشور سوئد است که تنها برای 3 ماه اعتبار داشته و غالبا نیز به صورت ویزای توریستی صادر می‌گردد. البته انواع دیگری از ویزاهای سوئد نیز وجود دارند که می‌توان به ویزای درمانی، تحصیلی، شرکت در همایش‌ها و سمینارها و … اشاره کرد، از دیگر نکات مهم در خصوص ویزاها اینست که امکان تبدیل یک ویزا به نوع دیگر وجود ندارد.

ولی حق اقامت حقی است که توسط اداره مهاجرت سوئد برای مدت زمانی بیش از 3 ماه صادر شده و فرد می‌تواند نوع اقامت خود را مثلا از اقامت تحصیلی به اقامت کاری یا سرمایه‌گذاری تبدیل کرده و برای مدت طولانی در این کشور زندگی نماید.

مزایا و معایب شرکت در دوره های زبان انگلیسی در سوئد شامل چه مواردی است؟

در این قسمت از مقاله به بررسی برخی مزایا و معایب دوره زبان انگلیسی در سوئد خواهیم پرداخت. شما با شرکت در این دوره‌ها تسلط‌تان به زبان بیشتر شده و بعدها می‌توانید در حیطه‌های مختلف شغلی مشغول به کار شده و با تغییر اقامت خود از اقامت تحصیلی به اقامت کاری یا سرمایه‌گذاری در این کشور می‌توانید مسیر مهاجرت خود را هموارتر ساخته و در بهترین حالت اقامت دائم این کشور را اخذ نمایید. همچنین بد نیست بدانید که پس از گذراندن دوره زبان انگلیسی در سوئد شانس بالاتری برای موفقیت در شرایط بورسیه های تحصیلی سوئد را خواهید داشت.

از دیگر مزایای ویزای تحصیلی سوئد برای گذراندن  دوره زبان انگلیسی در سوئد اینست که شما این امکان را خواهید داشت تا همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را بعنوان همراه با خود به سوئد ببرید. و مهمتر اینکه همسر و فرزندانتان می‌توانند به صورت رایگان در این کشور تحصیل نمایند همچنین همسرتان میتواند به صورت تمام وقت به کار مشغول شود.

البته در کنار مزایای ذکر شده این دوره زبان دارای برخی معایب نیز می‌باشد.  مهمترین آنها اینست که در این مدت اقامت کوتاه خود برای یادگیری زبان باید مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی برای خود و همراهانتان را فراهم سازید و اینکه تنها 20 ساعت در هفته اجازه کار در این مدت را خواهید داشت و در صورت عدم پرداخت مالیات به ازای حقوق و مدتی که در این کشور زندگی می‌کنید مدت زمان سپری شده شما جزء دوره 5 ساله‌ای که برای اخذ شهروندی و دریافت پاسپورت سوئد باید سپری شود حساب نمی‌شود.

هزینه های دوره های زبان انگلیسی در سوئد چقدر است؟

همانطور که می‌دانید هدف از شرکت در دوره‌ زبان انگلیسی در سوئد ارتقاء سطح زبان و آماده شدن برای ورود به دوره‌های اصلی تحصیلی می‌باشد و هزینه این دوره‌ها بسته به  دوره انتخابی و نیز شهر و دانشگاهی که از آن پذیرش گرفته‌اید متفاوت خواهد بود و در کل هزینه تحصیل در سوئد به منظور اخذ مدرک زبان آن با توجه به مدت زمان انتخابی شما از 2 هزار یورو تا 12 هزار یورو متغیر است. البته در صورتی که در دوره زبان انگلیسی پذیرفته شدید برای دریافت نامه قطعی پذیرش خود برای ارائه به سفارت سوئد باید شهریه دانشگاه مربوطه را پرداخت و رسید آن را به همراه داشته باشید.

پذیرش دوره های زبان انگلیسی در سوئد

شرایط پذیرش در دوره زبان انگلیسی در سوئد چیست؟

اخذ دوره زبان انگلیسی در سوئد برای دانشجویان ایرانی اندکی با دشواری همراه است ولی در کل از جمله شرایط پذیرش در این دوره‌ها اینست که بایستی اقدام به اخذ ویزای تحصیلی سوئد نموده و نیز  مدرک زبان ارائه دهید با این شرط که سطح نمره قبولی زبانتان کمتر از سطح مورد قبول دانشگاه مورد نظر شما باشد یعنی اگر نمره قبولی در زبان برای مقطع کارشناسی نمره 6 آیلتس است نمره کسب شده شما باید کمتر از 6 باشد، در این صورت است که شما می‌توانید ویزای تحصیلی سوئد برای دوره زبان انگلیسی را دریافت نموده و در دوره‌‌های کوتاه‌ مدت زبان مشروط به دوره اصلی شرکت نمایید  تا بدین طریق بتوانید سطح دانش زبانی خود را ارتقا دهید.

پس افرادی که قصد شرکت در این دوره‌ها را دارند گمان نکنند که هیچ مدرکی برای زبان نیاز ندارند بلکه بهتر است بدانید که هدف دانشگاه‌های سوئد از برگزاری دوره‌های زبان اینست که بتوانند دانشجویانی را به کشور خود جذب کنند پس فرد حداقل باید در سطح intermediate با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشد و به منظور ارتقا و تکمیل دانش زبان خود وارد این دوره‌ها شود.

دوره‌های شرکت در زبان در دو نوع کوتاه مدت که 3 الی 6 ماهه است و بلند مدت که یکساله می‌باشد برگزار می‌گردد. بنابراین بسته به نوع پذیرش دوره زبان انگلیسی در سوئد طول دوره زبان و مدت اقامت صادر شده نیز متغیر خواهد بود، البته مدت زمان اقامت شما عمدتا 1 الی دو ماه بیشتر از طول دوره زبان خواهد بود که پس از آن می‌توانید نسبت به تمدید و یا تبدیل اقامت خود اقدام نمایید. از دیگر شرایط لازم برای شرکت در دوره زبان انگلیسی سوئد برخوداری از تمکن مالی کافیست.

مدارک مورد نیاز پذیرش دوره یکساله زبان انگلیسی در سوئد

  • ارائه فرم درخواست پذیرش و رسید پرداختی آن
  • ارائه گواهی سلامت و ارائه بیمه برای مدت اقامت در سوئد
  • ارائه مدارک هویتی از جمله پاسپورت و گواهی عدم پیشینه کیفری
  • ارائه مدارکی که ثابت کند شما از تمکن مالی کافی برخوردارید
  • ارائه مدرک ایلتس 5.5 یا معادل آن در دوره‌ها و آزمون‌های دیگر زبان ( البته در بعضی دوره‌ها)
  • ارائه ترجمه مدارک تحصیلی و ریز نمرات دوران دیپلم، پیش‌دانشگاهی و دانشگاه به زبان انگلیسی یا سوئدی
  • توصیه‌نامه (در بعضی دوره‌ها)
  • نامه انگیزشی (در بعضی دوره‌ها)

انواع دوره زبان در سوئد

انواع دوره های زبان در سوئد

دوره‌های زبان متعددی در سوئد و در فصول مختلفی از سال برگزار می‌شوند که هر کدام شرایط و شهریه‌های خاص خود را دارا می‌باشند که شما عزیزان می‌توانید بر اساس شرایط خود بهترین آنها را انتخاب نمایید. این دوره‌ها عبارتند از:

دوره تابستانی زبان در سوئد:

این دوره زبان انگلیسی در سوئد در تابستان هر سال برگزار می‌شود که دوره آن حدود 4 ماه است، برای کسب پذیرش در این دوره زبان در سوئد بایستی مدرک پیش دانشگاهی ایران و گاها به تقاضای برخی دانشگاه‌های سوئد ممکن است نیاز به ارائه نمره آیلتس آکادمیک 5.5 باشد.

دوره ترمی زبان در سوئد:

دوره ترمی زبان در سوئد در دانشگاه‌ها و در یک ترم تحصیلی ارائه می‌شود که مجددا برای شرکت در این دوره نیاز به ارائه مدرک پیش دانشگاهی ایران و نمره آیلتس آکادمیک 5.5 دارید، این دوره مختص افرادی است که پس از اتمام دوره زبان قصد ادامه تحصیل در سوئد را دارند. شهریه دوره ترمی زبان در سوئد شامل هزینه‌های خوابگاه و یک وعده غذا نیز می‌شود و نیز می‌توانید به هنگام اخذ ویزا برای شرکت در این دوره برای همراهان خود نیز ویزا تهیه نمایید.

دوره یک ساله زبان در سوئد:

این دوره زبان انگلیسی در سوئد نیز توسط دانشگاه‌های سوئد برگزار شده و معمولا یک سال تحصیلی طول می‌کشد و جهت پذیرش در این دوره نیز  مدرک پیش دانشگاهی ایران و آیلتس بالای ۵.۵ نیاز دارید در صورت پذیریفته شدن نیز همراهانتان امکان دریافت ویزا و اجازه ورود به این کشور را خواهند داشت.

شرایط تغییر اقامت دوره های زبان انگلیسی در سوئد

شما عزیزان بعد از اخذ اقامت تحصیلی از طریق دوره زبان انگلیسی در سوئد می‌‎توانید به چند طریق اقامت خود را تغییر دهید:

اولین مسیر برای افراد علاقه‌مند به تحصیل در این کشور است، این افراد پس از گرفتن مدرک زبانی که کاملا مناسب برای تحصیل در سوئد است، می‌توانند با دریافت پذیرش از دانشگاه‌های سوئد اقدام به ادامه تحصیل در این کشور نمایند.

مسیر دوم تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری است، معمولا بسیاری از افرادی که با اخذ پذیرش در دوره زبان انگلیسی در سوئد وارد این کشور می‌شوند دارای مدارک تحصیلی عالی و نیز رزومه کاری در کشور مبدا خود هستند و بیشتر برای داشتن زندگی بهتر اقدام به این امر نموده‌اند. این افراد بایستی تمامی مدارک تحصیلی خود را توسط دولت سوئد معادل سازی کرده و تائیدیه مدارک خود را تحویل بگیرند و منتظر جذب از سوی کارفرمایان سوئدی باشند. البته که افرادی که تا حدودی به زبان سوئدی آشنا باشند گزینه‌های کاری بهتری خواهند داشت.

گزینه دیگر برای افرادی که از طریق دوره زبان انگلیسی در سوئد وارد این کشور شده‌اند، ثبت شرکت یا کارآفرینی است که در ابتدا نیاز به حضور فرد در این کشور است، بنابراین این افراد باید با اقامت موقت وارد کشور شده و سپس اقدام به ثبت شرکت ‌نمایند.

آیا هیچ محدودیت سنی برای شرکت در دوره های زبان انگلیسی در سوئد وجود دارد؟

خیر، خوشبختانه دولت سوئد و نیز دانشگاه‌های این کشور هیچگونه محدودیت سنی برای شرکت در این دوره‌ها لحاظ نکرده‌اند و افراد در هر سنی تنها با دریافت پذیرش از دوره زبان انگلیسی در سوئد می‌توانند اقامت تحصیلی این کشور را اخذ نمایند.

به عنوان سخن آخر اینکه مهاجرت به سوئد از طریق شرکت در دوره زبان انگلیسی در سوئد یکی از بهترین و قانونی‌ترین روش‌هایی است که افراد می‌توانند نسبت به دریافت اقامت موقت و نهایت دائم و نیز شهروندی این کشور از طریق آن اقدام نمایند. در مقاله حاضر سعی کردیم به تمامی سوالاتی که ممکن است در رابطه با انواع دوره ‌ها، شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش دوره زبان انگلیسی سوئد در ذهنتان نقش ببندد پاسخ دهیم. امیدواریم توانسته باشیم در راستای شفاف سازی مسیر دریافت ویزا و اقامت این کشور مثمر ثمر واقع شویم. در صورتی که هنوز هم ابهاماتی در این خصوص داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ما در صباویزا از طریق شماره تماس‌های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 0 میانگین: 0]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید