لوگو صبا ویزا
رشته حقوق در سوئد

رشته حقوق در سوئد

برای اپلای تحصیل رشته حقوق در سوئد و آشنایی با بورسیه ها به همراه شرایط تحصیل، تعرفه ها و هزینه دانشگاه های مرتبط با کارشناسان خبره صباویزا در ارتباط باشید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

رشته حقوق در سوئد یکی از رشته‌های بسیار جذاب دانشگاهی به شمار می‌آید که با تحصیل در آن به شما اجازه داده می‌شود تا بتوانید در این کشور مشغول به وکالت شده و درآمد بالایی داشته باشید. تحصیل در رشته حقوق در این کشور می‌تواند مزایای زیادی را برای شما داشته باشد که یکی از مهم‌ترین این مزایا سطح علمی بسیار بالای دانشگاه‌های این کشور در حوزه حقوق است. از طرف دیگر رشته حقوق در کشور سوئد دارای زیر شاخه‌های زیادی است.

همین مسئله نیز به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید بر حسب علاقه‌ای که دارید یکی از فیلدهای تحصیلی در این کشور را انتخاب کرده و مشغول به ادامه تحصیل در آن شوید. برای تحصیل در رشته حقوق در سوئد شما باید شرایط خاصی داشته باشید که ما در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این شرایط صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید مطالعه ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید و کاربردی باشد.

رشته حقوق در کشور سوئد

جذابیت‌های رشته حقوق در کشور سوئد

رشته حقوق یکی از بهترین رشته‌های دانشگاهی در کشور سوئد به شمار می‌آید که دارای جذابیت‌های زیادی هم برای دانشجویان داخلی و هم برای دانشجویان بین‌المللی این کشور است. تحصیل در رشته حقوق در سوئد به شما کمک می‌کند تا بتوانید شانس خود را برای داشتن یک موقعیت شغلی جذاب و ایده‌آل به میزان زیادی افزایش داده و بتوانید در بهترین موقعیت‌های شغلی مشغول به کار شوید. از طرف دیگر شغل وکالت در این کشور دارای درآمد بالایی است و باعث می‌شود تا شما بتوانید از نظر رفاه اقتصادی نیز شرایط بسیار خوبی را در کشور سوئد تجربه کنید.

دانشگاه‌هایی که در کشور سوئد در زمینه رشته حقوق فعالیت دارند معمولا دارای سطح علمی بالایی هستند و همین مسئله نیز باعث می‌شود تا تحصیل در این دانشگاه‌ها به شما کمک کند تا به پیشرفت علمی مدنظر خود دست پیدا کنید. یکی دیگر از جذابیت‌های تحصیل در دانشگاه‌های سوئد این است که ویزای تحصیلی این کشور به شما اجازه می‌دهد تا به کشورهای دیگر اروپایی و حتی آمریکایی نیز سفر کرده و تجربه جدید و جذابی را به دست بیاورید. سفر به سایر کشورها و شرکت در کنفرانس‌ها و جلسات مختلف به شما کمک می‌کند تا بتوانید درک بهتری از رشته حقوق به دست بیاورید.

 

برای تحصیل در رشته حقوق در سوئد چه شرایط کلی وجود دارد؟

دانشجویان بین‌المللی که خارج از اتحادیه اروپا زندگی کرده و قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را دارند باید حتما اقدام به اخذ مجوز اقامت و ویزای تحصیلی خود کنند. بدون داشتن ویزای تحصیلی امکان تحصیل در رشته حقوق در سوئد برای شما وجود نخواهد داشت. پس اولین و مهم‌ترین شرطی که باید به آن دقت داشته باشید مسئله اخذ مجوز است. برای این کار شما باید نامه پذیرشی را از یکی از دانشگاه‌های کشور سوئد که در زمینه حقوق نیز فعالیت دارند دریافت کنید که در ادامه برخی از این دانشگاه‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

یک شرط بسیار مهم دیگر که برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور وجود دارد مدرک زبان است. شما باید حتما سعی کنید مدرک زبان سوئدی خود را دریافت کنید. البته در برخی از دانشگاه‌های این کشور امکان تحصیل در رشته حقوق در سوئد به زبان انگلیسی نیز وجود دارد که می‌توانید از این قابلیت نیز نهایت بهره را ببرید. فراموش نکنید که شما حتما باید نامه پذیرش شرکت در یک دوره تمام وقت را دریافت کرده باشید. برای این کار به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از اقدام حتما دوره‌های تحصیلی در حوزه حقوق را در کشور سوئد مورد بررسی قرار دهید.

تحصیل در مقاطع مختلف رشته حقوق در کشور سوئد

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد تحصیل در رشته حقوق در کشور سوئد را دارید باید به یک مزیت بسیار مهم این کار دقت و توجه داشته باشید. این مزیت این است که شما با تحصیل در این رشته می‌توانید در مقاطع مختلفی مشغول به تحصیل شوید. از جمله این مقاطع می‌توان به مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اشاره کرد. در مقطع کارشناسی شما باید دارای نمرات و معدل خوبی در دوره دیپلم بوده باشید و از طرفی ریز نمرات خود را نیز از محل تحصیلتان دریافت کرده و در لیست مدارک قرار دهید.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ممکن است کمی سخت‌تر باشد و شما علاوه بر ریز نمرات دوره کارشناسی به یک انگیزه‌نامه جذاب و یک ایده خوب برای پایان نامه‌ای که دارید نیز نیاز پیدا خواهید کرد. با تحصیل در مقطع دکتری شما می‌توانید در بهترین موقعیت‌های شغلی در کشور سوئد مشغول به کار شده و درآمد بالایی نیز داشته باشید. مقطع دکتری در رشته حقوق در سوئد مقطعی است که معمولا دانشجویان کمی موفق به دریافت پذیرش در آن می‌شوند و به همین علت نیز شما باید دارای رزومه قوی برای دریافت نامه پذیرش خود از دانشگاه‌های این کشور باشید.

دوره‌های کارشناسی و دکتری در این کشور دوره‌های ۴ساله بوده و دوره کارشناسی نیز معمولا ۲ساله است.

تحصیل رشته حقوق در سوئد

مراکز تحصیلی رشته حقوق در سوئد

بدون شک برای تحصیل رشته حقوق در سوئد شما هم علاقه‌مند هستید تا اطلاعاتی را درباره مراکز تحصیلی این کشور به دست بیاورید. در اولین قدم باید بدانید که در کشور سوئد چندین مدرسه، کالج و دانشگاه وجود دارند که به صورت تخصصی در زمینه حقوق فعالیت دارند. هزینه تحصیل در هریک از این رشته‌ها معمولا متفاوت است که باید به این موضوع دقت و توجه کافی را داشته باشید. از جمله دانشگاه‌های معروفی که در این زمینه در کشور سوئد وجود دارند می‌توان به دانشکده حقوق سوئد، دانشگاه استکهلم، محل دپارتمان دادگستری و … اشاره کرد.

هریک از این مراکز آموزشی نام برده شده به‌صورت تخصصی دوره‌ها و برنامه‌های تحصیلی را در رشته حقوق ارائه می‌دهند که شما می‌توانید در آنها مشغول به تحصیل شوید. یک نکته بسیار جذاب درباره هریک از این مراکز آموزشی این است که چون آنها معمولا به‌صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارند می‌توانند تجربه منحصربه‌فرد و بسیار جذابی را در اختیار شما قرار دهند. از طرف دیگر شما می‌توانید از دوره‌های مختلفی که در هریک از این دوره‌ها وجود دارند نیز دیدن کرده و بر اساس استانداردهای خود هریک از این دوره‌ها را انتخاب کنید.

نحوه اپلای در رشته حقوق در سوئد به چه شکل است؟

سوال مهم دیگری که ممکن است برای شما به وجود آمده باشد این است که برای تحصیل در رشته حقوق در سوئد به چه شکل می‌توانیم اپلای کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که شما در گام اول باید اولین قسط شهریه خود را پرداخت کنید. پس از آنکه این کار را انجام دادید زمان آن است که مدارک خود را تکمیل کرده و ارسال کنید. دقت داشته باشید که این مدارک را به طور مفصل و جزئی در ادامه معرفی خواهیم کرد و اطلاعاتی را درباره آنها به شما ارائه می‌دهیم. پس از انجام این کار باید درخواست آنلاین خود را ارسال کنید.

پس از ارسال درخواست از شما خواسته می‌شود تا هزینه درخواست را نیز پرداخت کنید. در همین مرحله باید روند پرداخت را نیز انجام دهید تا ویزای تحصیلی برای شما ارسال شود. نکته بسیار مهم این است که پیش از تمامی این مراحل شما باید در جلسات مصاحبه‌ای که توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در رشته حقوق در این کشور برگزار می‌شوند شرکت کرده و امتیازات لازم را دریافت کنید. به این ترتیب می‌توانید نامه پذیرش خود را بگیرید.

هزینه تحصیل در سوئد در رشته حقوق

هزینه تحصیل رشته حقوق در سوئد نیز ممکن است یک دغدغه بسیار مهم برای اکثر افراد باشد. به‌طور کلی باید بدانید که برای تحصیل در دانشگاه‌های تخصصی این کشور در رشته حقوق شما باید هزینه شهریه خود را پرداخت کنید. البته دولت این کشور این امکان را برای دانشجویان مستعد از سراسر دنیا فراهم کرده تا بتوانند بورسیه تحصیلی کشور سوئد را دریافت کرده و از این طریق هزینه‌های تحصیلی خود را کاهش داده یا این‌که به صفر برسانند. با توجه به تقاضای زیادی که برای دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه‌های این کشور وجود دارد شما حتما باید رزومه علمی خوبی داشته باشید.

هزینه تحصیل در سوئد به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید دقت و توجه کافی را به این عوامل داشته باشید. مواردی مانند دانشگاه و موسسه آموزشی که شما در حال تحصیل در آن هستید، هزینه‌های زندگی شما در این کشور، هزینه خوراک و مواردی از این قبیل می‌توانند به طور مستقیم با هزینه‌های شما در ارتباط باشند. یک مزیت کلیدی و بسیار مهم تحصیل در رشته حقوق در سوئد این است که شما می‌توانید به‌صورت پاره وقت در این کشور مشغول به کار شده و بخشی از هزینه‌های خود را از این طریق پرداخت کنید.

حقایق جذابی که باید درباره رشته حقوق در سوئد بدانید

دانشگاه حقوق سوئد که یکی از بزرگترین دانشگاه‌های تخصصی در قاره اروپا به شمار می‌آید دارای جایزه موسسه جهانی دانشگاه ملل متحد است که امروزه برای مطالعات در زمینه حقوق بشر از آن استفاده می‌شود. همین مسئله نیز می‌تواند نشان‌دهنده این موضوع باشد که رشته حقوق در سوئد تا چه اندازه از اهمیت بالایی برخوردار است. قانون اساسی این کشور به‌تمامی شهروندان آن اجازه می‌دهد تا بتوانند به‌صورت کاملا رایگان در دانشگاه‌‌های این کشور مشغول به تحصیل شده و درآمد خود را داشته باشند. از طرف دیگر دانشجویان خارجی نیز می‌توانند هم در دانشگاه‌های دولتی و هم در دانشگاه‌های خصوصی مشغول به ادامه تحصیل شوند.

دانشگاه‌های دولتی در کشور سوئد معمولا دارای هزینه مناسب‌تری هستند و به همین علت نیز بیشتر مورد توجه دانشجویان خارجی قرار می‌گیرند. با این حال دانشجویانی که تمکن مالی کافی دارند می‌توانند دانشگاه‌های خصوصی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند تا از امکانات بیشتری برخوردار شوند. یک نکته بسیار جذاب در خصوص ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشور سوئد این است که دولت این کشور تعداد زیادی بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان خارجی فراهم کرده تا آنها بتوانند بدون کمترین دغدغه مالی در دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل در رشته حقوق شوند.

تحصیل رشته حقوق در کشور سوئد

برای مهاجرت تحصیلی به سوئد به چه مدارکی نیاز داریم؟

تحصیل در سوئد در رشته حقوق نیازمند این است که شما بتوانید ویزا و اقامت این کشور را دریافت کنید تا به این ترتیب بتوانید وارد خاک سوئد شده و اقدام به تحصیل در رشته حقوق در سوئد کنید. از جمله مهم‌‎ترین مدارکی که شما برای مهاجرت به سوئد به آنها نیاز دارید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدارک شخصی از جمله کارت ملی، شناسنامه و پاسپورت معتبر که دارای اعتبار کافی برای مهاجرت به این کشور باشد.
  • از طرف دیگر شما باید دو قطعه عکس با پس زمینه سفید که تصویر صورت شما به طور دقیق در آن مشخص شده باشد را نیز آماده کنید.
  • داشتن انگیزه نامه دقیق می‌تواند شانس شما را برای ویزای تحصیلی سوئد به میزان زیادی افزایش دهد. پس حتما سعی کنید یک انگیزه‌نامه جذاب را برای خود تهیه کنید.
  • شما به‌عنوان یک دانشجو برای تحصیل در رشته حقوق در سوئد حتما باید تلاش کنید تا تمکن مالی خود را نیز به اثبات برسانید. داشتن تمکن مالی نیز می‌تواند عامل مهم دیگری باشد که به شما در افزایش شانستان برای دریافت ویزای این کشور کمک کند.

در کنار این مدارک شما باید مدارک تحصیلی خود را نیز آماده کنید که از جمله این مدارک نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدرک تحصیلی آخرین دوره تحصیلی شما
  • ریز نمرات آخرین دوره تحصیلی که در آن حضور داشته‌اید.
  • یک رزومه قوی و جذاب که مهارت‌ها و توانایی‌های علمی شما را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارد.
  • در صورت داشتن قطع تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بهتر است که حتما یک برنامه جامع برای پایان نامه خود را نیز ارائه دهید.

نتیجه‌گیری

تحصیل در رشته حقوق در سوئد می‌تواند مزایای زیادی برای شما داشته باشد. از جمله این مزایا می‌توان به شرایط علمی مناسب، امکانات خوب، هزینه مناسب تحصیل در این رشته و مواردی از این قبیل اشاره کرد. علاوه بر این با استفاده از برنامه بورسیه های تحصیلی سوئد شما می‌توانید هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های این کشور در رشته حقوق را نیز به میزان زیادی کاهش دهید. البته برای این کار باید رزومه علمی خوبی داشته باشید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید