لوگو صبا ویزا
قوانین مدارس کانادا برای آموزش سالم فرزندان شما

قوانین مدارس کانادا برای آموزش سالم فرزندان شما

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه قوانین مدارس کانادا و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان

آشنایی با قوانین مدارس کانادا می‌تواند کاربردهای بسیار زیادی را برای والدینی داشته باشد که علاقه‌مند هستند تا فرزندانشان در مدارس این کشور مشغول به تحصیل شوند. تحصیل در کانادا دارای شرایط ویژه‌ای است و قوانین خاصی نیز در این حوزه وجود دارد که باعث می‌شوند تا در نهایت دانش‌آموزان بتوانند شرایط تحصیلی سالم و جذابی را در این کشور داشته باشند. مطالعه ادامه این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید اطلاعات کاملی را درباره قوانین تحصیلی در مدارس کشور کانادا به دست بیاورید.

تحصیل اجباری در مدارس کشور کانادا

قوانین مدارس کانادا دقیقا مانند قوانین بسیاری از کشورهای مختلف است و دانش‌آموزانی که در بین بازه سنی 6 تا 16 سال هستند موظف خواهند بود تا به طور قانونی از ساعت 9 صبح تا 3 بعدازظهر در روزهای دوشنبه تا جمعه در مدارس این کشور حضور پیدا کنند. این بازه زمانی از سپتامبر هر سال تا ماه ژوئن ادامه پیدا می‌کند. کشور کانادا دارای مدارس دولتی بسیار زیادی است که تمامی آنها از این قانون پیروی می‌کنند. با این حال در این کشور مدارس خصوصی نیز وجود دارند که ممکن است از نظر قانونی دارای تفاوت‌هایی با مدارس دولتی این کشور باشند.

روند تحصیل دانش‌آموزان از مهد کودک در سن 5 سالگی شروع می‌شود و پس از آن دانش‌آموزان وارد کلاس اول، دوم و… می‌شوند. به‌طورکلی سال‌های تحصیلی برای دانش‌آموزان به سه قسمت تقسیم‌بندی می‌شود. دوره دبستان، راهنمایی و دبیرستان این سه قسمت را تشکیل می‌دهند و این مسئله تضمین می‌کند که دانش‌آموزان حداقل 3 مدرسه مختلف را در طی بازه تحصیلی خود تجربه می‌کنند.

درباره مدارس خصوصی کشور کانادا نیز باید به این نکته دقت داشت که قوانین سن 6 تا 16 سالگی درباره آنها نیز صدق می‌کند. تنها قوانینی که در این مدارس ممکن است متفاوت باشد تعداد روزها و البته تعداد ساعاتی است که دانش‌آموزان در طول روز در این مدارس حضور پیدا می‌کنند.

قوانین مدارس در کشور کانادا

قوانین ایمنی و امنیتی مدارس کانادا

یکی از مهم‌ترین قوانین مدارس کانادا قوانین مربوط به ایمنی و مراقبت از دانش‌آموزان است. این خط‌ مشی ایمنی در مدارس کشور کانادا طراحی شده است تا اطمینان حاصل کند که مدارس می‌توانند محیطی کاملا ایمن را برای تحصیل دانش‌آموزان فراهم کنند و امکان یادگیری سالم را در اختیار آنها قرار دهند. از طرف دیگر این خط‌مشی می‌تواند یک طرح حمایتی را نیز در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد که تاثیر زیادی روی روند تحصیل و یادگیری آنها در طول دوران تحصیلشان خواهد داشت.

از دیگر مواردی که در این طرح تمرکز ویژه‌ای روی آن صورت گرفته است مسئله نحوه رفتار افراد در مدرسه با یکدیگر است. این طرح به دانش‌آموزان و کارکنان دستورالعمل‌هایی را ارائه می‌دهد تا آنها نسبت به تفاوت‌ها و ارزش‌های منحصربه‌فردی که دارند احترام گذاشته و نسبت به این موضوع نگران باشند. این مورد از قوانین مدارس کانادا به میزان زیادی روی مسائلی از قبیل سوءاستفاده از دانش‌آموزان، خشونت، تبعیض، قلدری، سوءاستفاده‌های جنسی، تهدید، تجاوز جنسی و داشتن سلاح نیز تمرکز دارد و تلاش می‌کند تا مشکلات در این حوزه را کاهش دهد.

دستورالعمل‌های موجود در این قانون به طور مستقیم با شرایط بهداشتی در مدارس نیز درگیر هستند. طبق این قانون مدارس موظف خواهند بود تا از نظر بهداشتی شرایطی را برای دانش‌آموزان فراهم کنند که ایمنی جسمی و روحی آنها تضمین شود. طرح‌های بهداشتی زیادی توسط وزارت بهداشت و وزارت آموزش این کشور در نظر گرفته شده تا مدارس را کاملا آماده ورود دانش‌آموزان کند.

در نهایت ایمنی ساختمان آخرین بند از این قانون است. طبق این قانون مدارس کشور کانادا باید دسترسی کاملی به ساختمان مدرسه و تجهیزات آن را فراهم کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی ارگان‌های مربوطه بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

استانداردهای آموزشی در مدارس کشور کانادا

یکی از دغدغه‌های اساسی والدین دانش‌آموزان برای تحصیل در مدارس کانادا مسائل آموزشی و استانداردهای موجود در این زمینه است. استانداردهای آموزشی که در این کشور وجود دارند کمی با استانداردهای آموزشی سایر کشورهای دنیا متفاوت هستند. کشور کانادا از چندین ایالت و استان مختلف تشکیل شده است که هریک از این استان‌ها دارای دولت مخصوص به خود بوده و قوانین آموزشی خاصی را نیز برای دانش‌آموزان در نظر می‌گیرند.

همین مسئله باعث می‌شود تا استانداردهای آموزشی در مدارس مختلف کشور کانادا اندکی با یکدیگر متفاوت باشد. مدارسی که در کشور کانادا فعالیت دارند باید از تمامی پروتکل‌ها و استانداردهای آموزشی که دولت محلی برای آنها تعیین می‌کند پیروی کنند. ارائه خدمات آموزشی طی 5 روز در هفته و البته از ساعت 9 صبح الی 3 بعدازظهر یکی از مهم‌ترین این استانداردها به شمار می‌آید. معلمانی که توسط این مدارس استخدام می‌شوند و کتبی که آموزش داده می‌شود نیز کاملا باید مطابق با قوانین دولت محلی استان باشند.

فراهم کردن امکان آموزش آنلاین و از راه دور از دیگر شرایطی است که مدارس این کشور باید به آن توجه داشته باشند تا در صورت برقرار نبودن امکان تحصیل حضوری دانش‌آموزان بتوانند از خدمات غیرحضوری برخوردار شوند. در نهایت استانداردهای آموزشی در مدارس کانادا باید به شکلی باشند که دانش‌آموزان را آماده شرکت در آزمون نهایی دوره تحصیلی آنها کند؛ چراکه دانش‌آموزان تا زمانی که در این آزمون نمره لازم را دریافت نکنند اجازه حضور در مقطع تحصیلی بعدی را نخواهند داشت.

قوانین مدارس کشور کانادا

رعایت حقوق دانش آموزان

از تاریخ 17 آوریل سال 1982 دولت کشور کانادا منشور حقوق و آزادی‌های کانادا را تصویب کرده است که یکی از مهم‌ترین و بهترین قوانین این کشور است. این قانون جز قوانین مدارس کانادا نیز به شمار می‌آید و مطابق با آن دانش‌آموزان دارای آزادی‌هایی در مدارس خواهند بود. این آزادی‌ها شامل موارد زیر خواهد شد:

  • آزادی‌های مربوط به مذاهب
  • آزادی فکری، عقیده و بیان آن و از طرف دیگر آزادی مطبوعاتی
  • داشتن حریم شخصی در مدارس

این آزادی‌ها باعث می‌شود تا دانش‌آموزان بتوانند صرف‌نظر از نژاد، جنسیت، محل تولد، ملیت و عواملی ازاین‌قبیل در مدارس کشور کانادا مشغول به تحصیل شوند. معمولا در مدارس و دانشگاه های کانادا کمیته‌های مخصوصی وجود دارد که دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند شکایات خود را در خصوص عدم رعایت حقوق خود در این کمیته ثبت کرده و انتظار بهترین عملکرد در رسیدگی به این شکایات را داشته باشند.

دانش‌آموزان می‌توانند به صورت کاملا محرمانه نیز درخواست شکایت خود را ثبت کنند و در کمترین زمان ممکن نسبت به مشکلی که دارند نتیجه مدنظرشان را نیز دریافت کنند.

آزادی بیان از دیگر قوانین مدارس کانادا به شمار می‌آید که امروزه توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. دانش‌آموزانی که در مدارس این کشور مشغول به تحصیل هستند قادر خواهند بود تا بدون نگرانی در خصوص افکاری که دارند صحبت کنند. البته چارچوب‌هایی برای این موضوع وجود دارد؛ ولی برخلاف بسیاری از کشورهای دنیا آزادی بیان در مدارس و دانشگاه‌های کشور کانادا حرف اول را می‌زند.

قوانین رفتاری در مدارس کشور کانادا

یکی از مهم‌ترین قوانین رفتاری و انضباطی در مدارس کانادا که باید به آن توجه داشت قوانین مربوط به نحوه برخورد دانش‌آموزان با یکدیگر و با معلمان است. به‌طورکلی این قانون در مدارس کشور کانادا وجود دارد که دانش‌آموزان باید به خود، دیگر دانش‌آموزان احترام بگذارند و صرف‌نظر از تمامی عقایدی که دارند با احترام ارتباط برقرار کنند. از طرف دیگر آنها موظف هستند که به موقع برای طی‌کردن فرایند یادگیری به مدرسه بیایند و در زمانی که مقرر می‌شود در محیط مدرسه حضور داشته باشند.

یکی دیگر از قوانین مدارس کانادا این است که دانش‌آموزان حتما باید از آوردن هر نوع وسیله‌ای که ممکن است جان دیگران و امنیت آنها را به خطر می‌اندازد خودداری کنند. دانش‌آموزان باید مسئولیت‌های اجتماعی خود در مدرسه را برعهده بگیرند و تمامی قوانین را رعایت کنند. بی احترامی به هر شکلی در مدارس این کشور پیگیری می‌شود و معمولا دانش‌آموزان با سخت‌ترین شرایط مجازات می‌شوند. همین عامل نیز محیطی امن از نظر اجتماعی را در مدارس این کشور برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند.

پس از اخذ ویزای تحصیلی کانادا و دریافت مجوز لازم برای تحصیل در مدارس کشور کانادا دانش‌آموزان موظف هستند که از هرگونه رفتار خطرناک و ریسکی در مدارس این کشور خودداری کنند. رفتارهایی مانند برخوردهای فیزیکی جدی با سایر دانش‌آموزان، فحاشی و شوخی‌های نامناسب و… جز این رفتارها به شمار می‌آیند. هریک از این رفتارها دارای مجازات‌های خاصی در مدارس کشور کانادا هستند و به همین علت نیز دانش‌آموزان باید توجه ویژه‌ای به آنها داشته باشند.

رفتار دانش‌آموزان در کلاس‌های درس نیز جز دیگر قوانین مدارس کانادا به شمار می‌آید. یکی از بخش‌های این قانون بیان می‌کند که دانش‌آموزان حتما باید به حالت رسمی در مدارس و کلاس‌های درس حضور پیدا کنند و باید از لباس فرمی که برای آنها در نظر گرفته شده است استفاده کنند. از طرف دیگر رفتار آنها در کلاس درس نباید توهین‌آمیز باشد. گوش دادن و پیروی از دستورالعمل‌هایی که معلم کلاس به آنها ارائه می‌دهد نیز جز دیگر قوانین مهمی است که دانش‌آموزان باید رعایت کنند.

درصورتی‌که هر معلمی تشخیص دهد که دانش‌آموزانی رفتار درستی در کلاس درس ندارد می‌تواند جریمه‌ای را با کمک مدیر مدرسه برای دانش‌آموزان مشخص کند.

قوانین مدارس کانادا

آزمون و ارزیابی در مدارس کشور کانادا

یکی از مهم‌ترین قوانین مدارس کانادا مربوط به قوانین آزمون و ارزیابی در مدارس این کشور است. به‌طورکلی باید بدانید که هریک از مدارسی که در حال حاضر در کشور کانادا فعالیت دارند شرایط خاصی را برای آزمون‌های خود تعیین می‌کنند که این مسئله معمولا از سیاست‌های منطقه‌ای و محلی استانی که مدرسه در آن قرار دارد پیروی می‌کند. بااین‌حال سیستم نمره‌دهی خاصی در مدارس این کشور وجود دارد که با حروف انگلیسی نشان داده می‌شود و از A یعنی عالی‌ترین نمره تا F یعنی نمره‌ای که دانش‌آموز با دریافت آن رد می‌شود نمایش داده می‌شود.

معمولا حتی بهترین مدارس کانادا نیز از این قوانین در زمینه نمره‌دهی به دانش‌آموزان پیروی می‌کنند. معمولا دانش‌آموزان دو بار در طول سال در یک آزمون جامع در مدرسه شرکت می‌کنند و باید نمره لازم را دریافت کنند. درصورتی‌که نمره دانش‌آموزی نمره‌ای ضعیف باشد معمولا توسط مدرسه مورد پیگیری قرار می‌گیرد تا در آزمون بعدی بتواند نمره خود را جبران کند.

از طرف دیگر طبق قوانین مدارس کانادا دانش‌آموزان پس از این‌که هر دوره تحصیلی را به پایان می‌رسانند باید در یک آزمون جامع شرکت کنند. دانش‌آموزانی که نمره قبولی را در این آزمون دریافت کنند مجوز حضور در مقطع تحصیلی بعدی را به دست می‌آورند. رویکرد اصلی آزمون‌ها و ارزیابی‌های سالیانه مدارس کشور کانادا نیز براین‌اساس است که دانش‌آموزان را آماده شرکت در این آزمون نهایی کرده و آنها را از لحاظ علمی به جایگاهی برساند که بتوانند نمره لازم را در این آزمون دریافت کنند.

در نهایت دانش‌آموزانی که در مقطع متوسطه یا دبیرستان مشغول به تحصیل هستند پس از دوران تحصیل خود در یک آزمون نهایی شرکت می‌کنند و درصورتی‌که بتوانند نمره لازم را در این آزمون دریافت کنند این اجازه به آنها داده می‌شود تا مدرک دیپلم خود را دریافت کنند.

قوانین مربوط به سن تحصیل در مدارس کانادا

قوانین مدارس کانادا در زمینه سن دانش‌آموزان قوانینی است که تقریبا بسیاری از کشورهای مختلف در سراسر دنیا از آن پیروی می‌کنند. دانش‌آموزان از سن 6 سالگی تا 16 سالگی موظف هستند که به‌صورت کاملا اجباری در مدارس این کشور حضور پیدا کرده و مشغول به تحصیل شوند. از طرف دیگر بسیاری از خانواده‌ها فرزندان خود را از سن 5 سالگی در مهدکودک‌های این کشور قرار می‌دهند تا کودکان آماده ورود به فضای مدرسه شوند.

در خصوص پایان دوره دبیرستان باید بدانید که معمولا پایان دوره دبیرستان در این کشور بین سن 16 تا 18 سالگی خواهد بود.

سوالات متداول

در این بخش به برخی از رایج‌ترین سوالات در خصوص قوانین مدارس کانادا پاسخ خواهیم داد.

آیا دانش‌آموزان در مدارس کشور کانادا آزادی بیان دارند؟
بله دانش‌آموزان صرف‌نظر از نژاد، قومیت، رنگ پوست، مذهب و بسیاری از فاکتورهای دیگر می‌توانند نظرات خود را در خصوص مسائل مختلف به‌صورت محترمانه بیان کنند.
آیا قوانین و مقررات بهداشتی در مدارس کانادا رعایت می‌شود؟
بله مدارس کشور کانادا موظف هستند که تمامی قوانین و مقررات بهداشتی را رعایت کرده و شرایط ایمنی را از نظر بهداشتی برای دانش‌آموزان فراهم کنند.
دانش‌آموزان در مدارس کشور کانادا از چه حقوقی برخوردار هستند؟
آنها کاملا از نظر مذهبی، نژاد و بسیاری از موارد دیگر آزاد هستند و از طرف دیگر هرگونه توهین، تجاوز به حریم شخصی و بسیاری از موارد دیگر در آنها پیگیری می‌شود.

سخن پایانی

قوانین مدارس کانادا به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا به‌صورت کاملا آزادانه در مدارس این کشور مشغول به تحصیل شوند. موسسه مهاجرتی صباویزا می‌تواند شرایط مناسبی را برای مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا برای دانش‌آموزان و دانشجویان فراهم کند که شما هم می‌توانید از این خدمات بهره‌مند شوید. در صورت تمایل به استفاده از خدمات این مجموعه و دریافت مشاوره تخصصی می‌توانید همین حالا با ما تماس گرفته یا این‌که به‌صورت کاملا رایگان فرم مشاوره را پر کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید