لوگو صبا ویزا

ویزای توریستی هلند : شرایط و هزینه ها (آپدیت 2024)

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اخذ ویزای توریستی هلند و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

به طور کلی هلند مقصدی عالی برای افرادی است که عاشق معماری و طبیعت هستند. شما در واقع برای الهام گرفتن و بینش در دنیای معماری، بد نیست که به هلند سفر کنید. کشوری با آسیاب‌های بادی و مناظر گل لاله و مردمی میهمان‌نواز که عضو اتحادیه‌ی اروپا نیز هست.

ما در این مقاله، دقیقاً به شما خواهیم گفت که برای درخواست ویزای شینگن (از سفارت هلند) به چه چیزی نیاز دارید. همچنین علاوه بر این مقاله، موسسه مهاجرتی صبا ویزا با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه ویزای توریستی هلند خواهد بود. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با سازمان مهاجرتی صبا ویزا در ارتباط باشید.

فهرست عناوین

نکات اخذ ویزای توریستی هلند

هلند کشوری مناسب برای سرمایه گذاری

بیایید در مورد ویزای شینگن هلند صحبت کنیم که به آن ویزای توریستی هلند نیز گفته می‌شود. این ویزا معمولا فقط برای ورود کوتاه مدت صادر می‌شود.

  • ویزای کوتاه مدت به طور کلی 90 روزه است، اما می‌توانید برای یک دوره 180 روزه، یعنی برای ویزای طولانی مدت درخواست دهید.
  • داشتن یک پاسپورت مسافرتی معتبر هنگام سفر به هر کشوری ضروری است. این بخشی از الزامات ویزا است و پاسپورت شما باید تا 3 ماه پس از دوره‌ی ویزای نیز معتبر باشد.
  • همچنین باید هدف از بازدید خود را فاش کنید. برای ویزای توریستی، هدف اولیه گردشگری است. هدف از سفر شما نوع ویزای مورد نظر شما را مشخص می‌کند.
  • شرط ضروری دیگر این است که باید کفایت مالی را اثبات کنید. این بدان معناست که شما حداقل 55 یورو در روز برای خرج کردن خواهید داشت. مدرک جایگزین همچنین می‌تواند عضوی از خانواده یا حامی‌ شما در هلند باشد، به این معنی که آن‌ها درآمد کافی و پایداری دارند.
  • بیمه مسافرتی که به عنوان بیمه درمانی نیز شناخته می‌شود، برای دریافت ویزای شینگن ضروری است. بیمه درمانی شما می‌تواند توسط کشور مبدأ گرفته شود. از طرف دیگر، اسپانسر شما می‌تواند آن را با اجازه اقامت در هلند دریافت کند.
  • در نهایت، شما باید دلایل کافی برای بازگشت به کشور خود را ثابت کنید. برای مثال باید این را نشان دهید که شما هنوز تحصیلات خود را تکمیل نکرده‌اید. برای رسیدگی به درخواست ویزای شینگن، اثبات بلیط برگشت کافی نیست.

کدام کشورها باید برای ویزای شینگن هلند درخواست دهند

هلند

زمانی که می‌خواهید وارد یکی از مناطق شینگن شوید، باید تعیین کنید که از کدام کشور هستید. اگر مطمئن نیستید که آیا برای ورود به هلند نیاز به ویزای شینگن دارید یا خیر، وب سایت رسمی اتحادیه اروپا را چک کنید.

برای پیمایش صفحه، به «فهرست محتویات» بروید. هنگامی‌که فهرست مطالب را باز می‌کنید، به «ضمیمه 1» بروید. در این بخش، تمام کشورهایی که اتباع آن‌ها برای ورود به هلند نیاز به داشتن ویزای شینگن دارند، نشان داده می‌شود.

هدف از اخذ ویزای توریستی هلند

تعیین هدف شما از سفر، قبل از درخواست ویزای شینگن بسیار مهم است

هدف از سفر برای درخواست ویزای شینگن هلند شما حیاتی است زیرا مدت اقامت شما را تعیین می‌کند.  به گفته وزارت امور خارجه هلند، شما باید هدف خود را از سفر در درخواست خود ذکر کنید. چون مشخص خواهد شد که برای چه نوع ویزا درخواست می‌کنید.

سایر اهداف برای انواع مختلف ویزای هلند انتخاب می‌شود. اهداف دیگر معمولاً شامل دلایل پزشکی، ملاقات با خانواده یا دوستان و تجارت است.

مدت زمان ویزای توریستی هلند

ویزای توریستی هلند تا 90 روز معتبر است. عوامل دیگری که نیز اعمال می‌شوند تعداد ورودی‌هایی است که انتخاب می‌کنید. برای مثال، شاید بخواهید علاوه بر هلند، از نروژ، ایسلند و بلژیک دیدن کنید. از طرف دیگر، می‌توانید برای ویزای طولانی مدت درخواست دهید که به شما امکان می‌دهد بیش از 90 روز (MMV) بمانید. سپس این برای هدفی متفاوت از ویزای توریستی ثبت خواهد شد.

شرایط ویزای توریستی هلند

هنگام درخواست برای ویزای شینگن (که به عنوان ویزای اقامت کوتاه نیز شناخته می‌شود)، شرایط خاصی وجود دارد که باید رعایت کنید. البته ناگفته نماند که در صورت عدم رعایت این شرایط، درخواست ویزای شما رد خواهد شد. طبیعتا ویزای رد شده آخرین چیزی است که می‌خواهید.

به طور کلی، الزامات ویزای شینگن معمولاً بدون توجه به کشور عضو شینگن که قصد بازدید از آن را دارید یکسان است.

این یعنی:

هر بار که برای ویزای شینگن جدید درخواست می‌کنید، باید همان مدارک مورد نیاز را که قبلا ارائه داده‌اید جمع‌آوری کنید.

برای ورود به چه کشورهایی به ویزای شینگن نیاز دارید؟

ابتدا باید بدانید چه کشورهایی برای ورود، از شما ویزای شینگن می‌خواهند. در واقع، تمام کشورهای اروپایی ویزای شینگن را به عنوان ویزای توریستی نمی‌پذیرند. ویزای شینگن فقط برای کشورهایی است که بخشی از منطقه شینگن را تشکیل می‌دهند که به عنوان حوزه‌ی شینگن نیز شناخته می‌شود.

کشورهایی که به ویزای شینگن نیاز دارند عبارتند از:

اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس.

بنابراین، اگر قصد سفر به یکی از کشورهای شینگن ذکر شده در بالا را دارید، احتمالاً باید برای ویزای شینگن اقدام کنید.

مدارک ویزای توریستی هلند

برای درخواست موفقیت آمیز ویزا باید چند سند ارائه دهید. ممکن است حتی تحت فشار این الزامات اسنادی قرار بگیرید، زیرا سفارت حین بررسی این مدارک، مو را از ماست کشیده و به کوچک‌ترین جزئیات نیز توجه می‌کند. بهترین توصیه‌ی ما به شما این است که  قبل از شروع درخواست ویزا، یک چک لیست مدارک ایجاد کنید. این بهترین راه برای پیگیری آنچه قبلاً جمع‌آوری کرده‌اید و آنچه نیاز دارید فراهم کنید، خواهد بود.

با این اوصاف، در اینجا مدارکی که باید برای درخواست ویزای شینگن خود ارسال کنید آمده است:

  • یک پاسپورت معتبر
  • دو عکس پاسپورتی جدید
  • فرم کامل درخواست ویزای شینگن
  • برنامه سفر یا بلیط پرواز رفت و برگشت
  • اثبات ابزارهای مالی
  • اثبات محل اقامت
  • برنامه سفر
  • بیمه مسافرتی شینگن معتبر
  • اسناد وضعیت اشتغال
  • اثبات وضعیت مدنی
  • الزامات COVID-19

پاسپورت معتبر

گذرنامه معتبر (یا سند مسافرتی) مهم‌ترین بخش از مدارکتان را تشکیل می‌دهد. فقط مطمئن شوید که پاسپورت شما حداقل 3 ماه پس از تاریخی که قصد بازگشت به کشور خود را دارید معتبر است. اگر پاسپورت شما به تاریخ انقضای خود نزدیک است، بهتر است قبل از درخواست ویزای شینگن برای پاسپورت جدید اقدام کنید.

به عنوان مثال، اگر سفر برنامه ریزی شده شما در ماه فوریه است، اطمینان حاصل کنید که پاسپورت شما تا ماه می/ژوئن معتبر است.

علاوه بر این، مطمئن شوید که پاسپورت شما در شرایط خوبی است و حداقل 2 صفحه خالی در دسترس است.

2  عکس پاسپورتی جدید

در نگاه اول، ممکن است این یک نیاز ساده به نظر برسد. اما، حتی چیزی به سادگی عکس پاسپورت شما باید شرایط خاصی را برآورده کند.

  • دو عکس یکسان. که بیشتر از شش ماه از ثبت آن نگذشته باشد.
  • اندازه عکس: 35 در 45 میلیمتر
  • عکس‌های شما باید رنگی باشند
  • سر شما باید بیشتر عکس را بپوشاند. بسته به مذهب شما استثنائات خاصی وجود دارد
  • مطمئن شوید که عکس‌های شما پس زمینه سفید دارند

برای افراد زیر سن قانونی، شرایط عکس کمتر سختگیرانه است. به عنوان مثال، کودکان زیر 5 سال نیازی به لبخند زدن، متمرکز بودن یا نگاه مستقیم به دوربین ندارند. علاوه بر این، نوزادان هنگام عکس گرفتن نیازی به باز کردن چشمان خود ندارند.

  • اگر جراحی پلاستیک کرده‌اید، حتما عکس‌های جدید خود را به سفارت ارائه دهید.

فرم کامل درخواست ویزای توریستی هلند

فرم مشاوره رایگان صبا ویزاپلن

فرم درخواست ویزای شینگن تکمیل شده احتمالاً یکی دیگر از مدارک مهم موجود در این لیست است. درخواست ناقص ویزای شینگن یکی از دلایل اصلی رد شدن ویزای شینگن است. داستآن‌ها ی بی‌شماری از رد شدن ویزا به دلیل یک اشتباه کوچک در هنگام پر کردن فرم درخواست وجود دارد. بله، چیزی به کوچکی غلط املایی نام خانوادگی می‌تواند دلیل رد ویزا باشد. پس حتما فرم را هزاران بار چک کنید تا مشکلی در اخذ ویزای هلند پیش نیاید.

هنگام پر کردن فرم، مهم است که از پاسپورت خود به عنوان مرجع استفاده کنید. همیشه از صحت اطلاعات وارد شده اطمینان حاصل کنید.

برنامه سفر یا بلیط پرواز رفت و برگشت

یکی دیگر از نیازهای مهم، برنامه سفر یا بلیط پرواز برگشت است. معمولاً کارکنان سفارت درخواست مدرکی می‌کنند که نشان دهد شما پس از سفر به کشور خود باز خواهید گشت. اگر نتوانید مدرکی ارائه کنید، احتمالاً ویزای شما رد می‌شود. با تهیه بلیط رفت و برگشت، برنامه پرواز یا رزرو پرواز می‌توانید به راحتی این موضوع را ثابت کنید.

با این حال، توصیه می‌شود که بلیط هواپیما را بدون پرداخت هزینه تهیه کنید. اگر ویزای شما رد شود، پول خود را برای بلیط هواپیما هدر داده‌اید.

تمکن مالی ویزای توریستی هلند

هنگام بازدید از یک کشور شینگن، باید ثابت کنید که توانایی مالی برای حمایت از خود را دارید. شما باید سندی را ارائه دهید که این را ثابت کند.

اسنادی که می‌توانید ارائه دهید عبارتند از:

  • آخرین صورت حساب‌های بانکی
  • کارت‌های اعتباری
  • اوراق خرد
  • یک نامه استخدامی‌که حقوق شما را بیان می‌کند
  • هر مدرک دیگری که ثابت کند شما دارای بودجه هستید

شایان ذکر است که هر کشور شینگن شرایط مالی خاص خود را دارد.

به عنوان مثال، برای ویزای شینگن اسپانیا، به حدود 71 یورو در روز نیاز دارید. اما برای ویزای شینگن پرتغال به حداقل 45 یورو در روز نیاز دارید. برای هلند هم به 55 یورو نیاز دارید که قبلا نیز به آن اشاره کردیم. توجه داشته باشید که حداقل الزامات مالی می‌تواند در هر زمان تغییر کند. بنابراین، بهتر است قبل از درخواست، در مورد مقدار مورد نیاز یک کشور شینگن تحقیق کنید.

مدرک اقامت در هلند

در طول مصاحبه ویزای شینگن خود، باید سندی را ارائه دهید که نشان دهد در طول سفر در کجا اقامت خواهید داشت. این معمولاً به عنوان گواهی اقامت شناخته می‌شود.

چنین اسنادی عبارتند از:

  • رزرو هتل/رزرو هتل
  • رزرو Airbnb
  • یک دعوت نامه (اگر قصد دارید از اقوام یا دوستان خود دیدن کنید)

با این حال اگر از نتیجه ویزای خود اطلاعی ندارید، توصیه می‌کنیم که فقط یک هتل واچر ارائه دهید و هزینه‌ای برای آن نپردازید. برخی از دفاتر گردشگری می‌توانند برای شما، یک هتل واچر سوری یا هتل واچر با پیش‌پرداخت را ارائه دهند.

برنامه سفر

برنامه سفر نامه‌ای است که هدف سفر شما را نشان می‌دهد. مقامات سفارت می‌خواهند بدانند چرا قصد دارید از منطقه شینگن بازدید کنید و در آنجا چه کاری انجام می‌دهید. نامه‌ی شما نباید شیک یا رسمی باشد. فقط باید هدف سفر شما را مشخص کند. معمولا بهتر است که موارد زیر در این نامه ثبت شود:

  • مشخصات شخصی
  • تاریخی که قصد سفر دارید
  • تاریخی که قصد دارم به کشور خود بازگردید
  • از چه شهرهایی بازدید خواهید کرد
  • دستور کار
  • برنامه پرواز

اگر می‌خواهید با تور گردشگری به هلند سفر کنید، آن‌ را به نامه‌ی خود پیوست کنید. این ساده‌ترین راه برای اثبات این است که قصد دارید برای مقاصد گردشگری از هلند بازدید کنید.

بیمه مسافرتی شینگن معتبر

بیمه مسافرتی یک الزام اجباری برای همه بازدیدکنندگانی است که باید برای ویزای شینگن درخواست دهند. بیمه‌نامه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید دریافت کنید. با این حال، بیمه مسافرتی شما باید دارای چند شرط باشد تا «معتبر» در نظر گرفته شود.

شرایط لازم برای بیمه مسافرتی معتبر شینگن به شرح زیر است:

  • باید حداقل 30000 یورو را پوشش دهد
  • باید در سراسر منطقه شینگن پوشش دهد
  • باید تمام هزینه‌های پزشکی که ممکن است در طول سفر شما ایجاد شود را پوشش دهد. این شامل درمان پزشکی، درمان اورژانسی بیمارستان، بازگشت به کشور، تخلیه اضطراری و … است.
  • باید برای مدت اقامت شما معتبر باشد.

اسناد وضعیت اشتغال

شما باید مدارکی را بر اساس وضعیت شغلی خود ارائه دهید. بسته به وضعیت شغلی خود، باید موارد زیر را ارائه دهید:

اگر شاغل هستید

  • قرارداد کار
  • صورت حساب‌های بانکی در 6 ماه گذشته
  • یک نامه از طرف کارفرما که بیان می‌کند شما در آن دفتر کار می‌کنید
  • فرم اظهارنامه مالیات بر درآمد (ITR)

اگر خوداشتغال (فریلنسر) هستید

  • فرم اظهارنامه مالیات بر درآمد (ITR)
  • یک کپی از بیشترین صورت حساب بانکی شرکت (6 ماه قبل)
  • یک کپی از مجوز کسب و کار شما

اگر دانشجو هستید

  • مدرکی مبنی بر اینکه شما در یک موسسه آموزشی معتبر ثبت نام کرده‌اید.
  • نامه‌ای از دانشگاه شما مبنی بر اینکه آن‌ها هیچ اعتراضی به غیبت شما ندارند.

اگر بازنشسته هستید

  • سند یا گواهی رسمی‌که ثابت می‌کند شما بازنشسته هستید.
  • صورت حساب‌های بانکی در 6 ماه گذشته.

اثبات وضعیت مدنی

سند وضعیت مدنی همیشه مورد نیاز نیست. با این حال، به عنوان یک سند مورد نیاز ذکر شده است. بنابراین، در صورت نیاز حتماً یک کپی از آن را داشته باشید.

اسنادی که می‌توانید ارائه دهید به شرح زیر است:

  • شناسنامه
  • سند ازدواج
  • گواهی فوت

الزامات COVID-19

تغییر الزامات COVID-19 معمول است. بنابراین، نمی‌توان الزامات و اسناد دقیق COVID-19 را مشخص کرد. زیرا هر کشور قوانین و الزامات خاص خود را دارد.

شما همیشه باید قبل از برنامه ریزی سفر خود، محدودیت‌ها و مقررات مربوط به کووید-19 کشور را بررسی کنید.

یکی از اسنادی که احتمالاً باید ارسال کنید، نتیجه آزمایش COVID-19 منفی است. این یک الزام استاندارد است و معمولا قبل از سوار شدن به پرواز ارائه می‌شود. به خاطر داشته باشید که نتیجه آزمایش باید حداکثر 72 ساعت قبل از پرواز شما منفی باشد.

همچنین، متوجه خواهید شد که اکثر کشورها نوعی فرم اعلامیه سلامت دارند که باید قبل از پرواز پر کنید. این فرم‌ها برای همه‌ی بازدیدکنندگان اجباری است. حتی اگر نیازی به ویزا ندارید، باز هم باید فرم را تکمیل کنید.

همانطور که می بینید، چند مدرک وجود دارد که باید برای ویزای شینگن خود ارسال کنید و صادقانه، جمع‌آوری همه‌ی این اسناد در بهترین حالت می‌تواند خسته کننده باشد.

بنابراین، برای جلوگیری از ناامیدی، توصیه می‌کنیم هنگام درخواست ویزای شینگن خود از یک تیم متخصص استفاده کنید. نیازی نیست نگران تمام مدارک مورد نیاز باشید، زیرا یک موسسه مهاجرتی معتبر (مثل موسسه مهاجرتی صبا ویزا) می‌تواند بیشتر این مدارک را برای شما فراهم کند.

شرایط ویزای شینگن برای افراد زیر سن قانونی چیست؟

هنگام درخواست ویزای شینگن برای افراد خردسال، باید چند سند اضافی ارائه دهید. علاوه بر سایر مدارک ذکر شده در بالا، باید مدارک زیر را نیز ارسال کنید.

  • فرم درخواست ویزای شینگن که توسط هر دو والدین یا یک قیم قانونی امضا شده باشد
  • شناسنامه

در صورتی که کودک به تنهایی سفر کند، یک مجوز محضری امضا شده توسط هر دو والدین (یا قیم) مورد نیاز است.

  • کپی پاسپورت یا شناسنامه هر دو والدین.
  • برای دانش آموزان: گواهی ثبت نام/حضور مدرسه، غیبت.
  • درخواست حضوری ویزا برای (12 سال یا بیشتر) باید همراه با حضور حداقل یکی از والدین یا قیم باشد.

ویزای توریستی هلند با دعوتنامه و بدون دعوتنامه

هنگام بازدید از اقوام یا دوستان در منطقه شینگن، باید 1 سند اضافی را در کنار مدارک ذکر شده در بالا ارائه دهید.

یک دعوت نامه

دعوت نامه شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • مشخصات شخصی خویشاوند یا دوست (نام، شماره تلفن و … )
  • آدرس فیزیکی آن‌ها
  • تاریخی که قصد اقامت در آنجا را دارید
  • زمانی که قصد خروج دارید
  • اگر آن‌ها از شما حمایت مالی می‌کنند، باید اسناد مربوطه را ضمیمه کنند که ثابت کند توانایی مالی دارند.
  • کپی شناسنامه یا پاسپورت آن‌ها.
  • اگر دوست یا خویشاوند شما شهروند کشور شینگن نیستند، می‌توانند اجازه اقامت خود را درج کنند.

پس از این راهنما، می‌توانید با اطمینان درخواست کنید و به راحتی ویزای شینگن خود را تأیید کنید. بنابراین، از ماجراجویی بعدی خود در منطقه شینگن لذت ببرید.

مراحل اخذ ویزای توریستی هلند

در اینجا دستورالعمل‌های گام به گامی را که می‌توانید برای درخواست ویزای شینگن هلند خود دنبال کنید، توضیح خواهیم داد:

درخواست خود را ارسال کنید

پس از اتمام جمع‌آوری مدارک مورد نیاز، می‌توانید مراحل درخواست را شروع کنید.

می‌توانید یک برنامه آنلاین ایجاد کنید، اما لطفاً توجه داشته باشید که پیمایش وب سایت پیچیده است. اگر تصمیم به ایجاد یک درخواست آنلاین دارید، فرم درخواست ویزای آنلاین هلند را دنبال کنید. اما توصیه‌ی ما این است که به نمایندگی هلند در کشور خود بروید. شما فقط می‌توانید درخواست خود را 6 ماه قبل از تاریخ عزیمت خود به هلند ارسال کنید.

مواردی نیز وجود دارد که باید از آژانس‌های خارجی استفاده کنید. این ارائه دهندگان خدمات خارجی مانند VFS Global.  درخواست شما را برای فرآیند ارزیابی به کنسولگری هلند یا نمایندگی‌ها ارسال می‌کند.

برای ویزای شینگن خود برنامه ریزی کنید و در آن شرکت کنید

بعد از اینکه درخواست خود را ارسال کردید، باید وقت مصاحبه ویزای خود را تعیین کنید. نیازی به نگرانی نیست زیرا این فقط یک مصاحبه حضوری کوتاه خواهد بود.

این در نمایندگی هلند خواهد بود. جایی که تمام مدارک خود را که قبلا ذکر شد ارسال خواهید کرد. در اینجا شما بیومتریک و مدارک اضافی که ممکن است مورد نیاز باشد را نیز ارسال خواهید کرد.

در مورد این مصاحبه زیاد استرس نداشته باشید، زیرا قبولی در آن برای کسی که مدارکش را به خوبی جمع‌آوری کرده است، کار سختی نخواهد بود.

زمان جواب ویزای توریستی هلند

  • پس از ارسال موفقیت آمیز درخواست گردشگری هلند، به دفاتر پشتیبانی مرکزی (CSO) ارسال می‌شود. در برخی موارد، برای رسیدگی به درخواست ویزا به سفارت هلند ارسال می‌شود.
  • این تصمیم در نهایت با CSO است اما گاهی اوقات در موارد نادر در مقابل خدمات ویزا IND خدمات مهاجرت و تابعیت) قرار می‌گیرد.
  • منتظر بمانید تا CSO درخواست شما را تأیید کند
  • CSO بررسی می‌کند که شما تمام شرایطی که قبلا ذکر شد را دارید یا نه.
  • این تصمیم معمولاً حدود 15 روز طول می‌کشد. اگر ظرف 15 روز چیزی نشنیدید، می‌توانید با نمایندگی هلند تماس بگیرید تا وضعیت درخواست خود را بررسی کنید.
  • اگر درخواست قبل از IND قرار داده شود، ممکن است تا 45 روز طول بکشد تا تصمیم گیری شود.

دریافت ویزای توریستی هلند

آخرین کاری که باید انجام دهید این است که ویزای خود را از نمایندگی هلند که در آن درخواست خود را ارسال کرده‌اید، دریافت کنید.

اطمینان حاصل کنید که تمام اسناد و اطلاعات خود را هنگام سفر نگه دارید، زیرا گاهی اوقات IND پس از ورود به هلند همه چیز را دوباره بررسی می‌کند.

رد شدن ویزای توریستی هلند

در صورتی که شما به هر دلیلی نتوانید ثابت کنید که به کشور خود برمی‌گردید، قطعا ویزای توریستی هلند را دریافت نخواهید کرد. شما برای اخذ ویزای توریستی هلند، حتما باید مدارک کافی مبنی بر بازگشتتان ارائه دهید. برای مثال، ثابت کنید که در ایران دانشجو هستید، همسر یا فرزندانی دارید یا از شغل خوبی بهره می‌برید و قصد ندارید که برای همیشه کشور را ترک کنید.

اعتراض به ریجکت ویزای هلند

اعتراض باید به صورت کتبی ارائه شود. اگر درخواست شما برای ویزای هلند رد شده باشد، نامه رسمی مبنی بر توضیح تصمیم دریافت خواهید کرد. سپس شما 4 هفته فرصت خواهید داشت تا به صورت کتبی به این تصمیم اعتراض کنید. آدرسی که باید اعتراض خود را به آن ارسال کنید نیز در نامه درج خواهد شد.

پناهندگی با ویزای توریستی هلند

شما می‌توانید پس از اخذ ویزای توریستی هلند برای پناهندگی درخواست دهید. ولی باید مدارک کافی برای این کار را داشته باشید و نباید مدت حضور شما جهت درخواست پناهندگی، از مدت زمان ویزا بیشتر باشد. اما اگر به ناچار در این کشور بمانید تا به درخواست پناهندگی رسیدگی شود،‌ قطعا روی اعتبار درخواستتان تاثیر گذاشته خواهد شد.

تبدیل ویزا توریستی به کار در هلند

شما نمی‌توانید ویزای توریستی را در خود هلند به ویزای کاری تبدیل کنید. برای اخذ ویزای کاری هلند، می‌توانید از روش‌های مختلف مانند درخواست ویزای کار کارکنان ماهر یا سایر مجوزهای شغلی اقدام کنید.

هزینه ویزای توریستی هلند

در زیر می‌توانید هزینه‌های ثابتی را برای انواع ویزای توریستی هلند که از مارس 2020 تعیین شده است بیابید. به طور کلی، هزینه‌های ویزا شامل مشاوره، ارسال و رسیدگی به درخواست شما می‌شود، اما برخی از متقاضیان ممکن است از هزینه‌های ویزا معاف شوند یا از قیمت‌های کاهش‌یافته بهره ببرند. هزینه ویزا غیر قابل استرداد است، بنابراین در صورت رد درخواست شما، بازپرداخت وجود ندارد.

ویزای کوتاه مدت (مخصوص بزرگسالان) 80€
ویزای ملی 75€
ویزای ترانزیت فرودگاهی 80€
ویزای کودکان 6 تا 12 سال 40€
ویزای کودکان کوچکتر از 6 سال رایگان
ویزای ملیت‌های کشورهای ثالث که توافق‌نامه‌ را با EU امضا کرده‌اند. 35€
سوالات متداول

انواع ویزاهایی که می‌توانید برای آن‌ها درخواست دهید چیست؟
شما می‌توانید برای 4 ویزا اقدام کنید: ویزای شینگن، اقامت کوتاه مدت یا توریستی برای اقامت تا 90 روز ویزای ترانزیت برای ترانسفر در فرودگاه‌های هلند ویزای بازگشت برای خارجی‌ها در هلند بدون اجازه اقامت معتبر که نیاز به سفر فوری به خارج از کشور دارند. مجوز MVV برای اقامت موقت برای برخی از ملیت‌هایی که می‌خواهند برای اجازه اقامت درخواست دهند
چگونه می‌توانم اقامت دائم هلند را بگیرم؟
یک فرد یا خانواده پس از 5 سال زندگی متوالی در هلند، واجد شرایط دریافت اجازه اقامت هلند هستند. این به ملیت و شرایط دیگر شما بستگی دارد. شهروندان اتحادیه اروپا EU ، منطقه اقتصادی اروپا (EEA – اتحادیه اروپا به علاوه ایسلند، لیختن اشتاین و نروژ) و سوئیس واجد شرایط اقامت دائم هستند. این شامل اعضای خانواده آن‌ها صرف نظر از ملیت آن‌ها نیز می‌شود.
آیا شهروندان ایالات متحده برای هلند به ویزا نیاز دارند؟
شهروندان ایالات متحده واجد شرایط سفر به هلند بدون ویزا هستند. با این حال، این تنها در صورتی واجد شرایط خواهد بود که پاسپورت شما حداقل 3 ماه پس از تاریخ عزیمت شما معتبر باشد. همچنین باید مدرکی مبنی بر وجوه کافی (صورت حساب بانکی) و بلیط پرواز برگشت ارائه دهید.

سخن آخر

کشور هلند، یکی از بهترین و برترین گزینه‌ها برای مسافرت و گذراندن تعطیلات است. اما از آنجایی که در حوزه‌ی شینگن قرار دارد، اخذ ویزای توریستی هلند کار سختی است. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با مشاوران موسسه مهاجرتی صبا ویزا در تماس باشید یا اقدامات و جمع‌آوری مدارک خود را به ما بسپارید تا شانس خود در اخذ ویزای توریستی هلند را افزایش دهید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 5 میانگین: 4.6]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید