لوگو صبا ویزا
بهترین رشته ها برای مهاجرت به آمریکا

بهترین رشته ها برای مهاجرت به آمریکا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه بهترین رشته ها برای مهاجرت به آمریکا و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

برای انتخاب بهترین رشته ها برای مهاجرت به آمریکا شما باید به نکات متعددی دقت داشته باشید که از جمله آنها می‌توان به شرایط تحصیلی این دانشگاه‌ها در کشور آمریکا، استعداد و علاقه‌ای که به این رشته‌ها دارید و همین‌طور دانشگاه‌هایی که امکان تحصیل در این رشته‌ها را برای شما فراهم کرده‌اند اشاره کرد. رشته مدیریت کسب‌وکار یا MBA بدون شک محبوب‌ترین رشته دانشگاهی در کشور آمریکا به شمار می‌آید. با این حال، شما می‌توانید رشته‌های مهندسی را نیز به لیست گزینه‌های خود اضافه کنید. تحصیل در رشته‌های مهندسی در این کشور به شما کمک می‌کند تا بتوانید آینده شغلی بسیار خوبی را برای خود ایجاد کنید.

از طرف دیگر، نباید فراموش کنید که رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی جز پولسازترین رشته‌های دانشگاهی در کشور آمریکا به شمار می‌آیند که تحصیل در آنها، بدون شک می‌تواند گزینه‌ای جذاب و مناسب برای شما باشد. شما حتی می‌توانید رشته‌های جدید دانشگاهی مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را نیز برای تحصیل در این کشور انتخاب کنید که از زیر مجموعه‌های رشته علوم کامپیوتر هستند. در ادامه، قصد داریم کمی بیشتر درباره بهترین رشته‌های دانشگاهی در کشور آمریکا برای ادامه تحصیل در این کشور صحبت کرده و نکاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

مدیریت کسب و کار یا MBA

شاید برای شما جالب باشد که بدانید تقریبا 20 درصد از دانشجویانی که اقدام به مهاجرت تحصیلی به کشور آمریکا می‌کنند، رشته مدیریت کسب‌وکار را برای این کار انتخاب می‌کنند. رشته مدیریت کسب‌وکار که به اختصار با نام MBA نیز شناخته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاهی در کشور آمریکا به شمار می‌آید. دانشجویان در این دوره‌های آموزشی می‌توانند با مفاهیم مهم مدیریتی آشنا شده و قادر خواهند بود که بعد از دوره تحصیلی خود در هر کشوری در دنیا مشغول به تحصیل یا کار شوند. همین موضوع نیز باعث شده تا MBA یکی از مهم‌ترین و بهترین رشته ها برای مهاجرت به آمریکا باشد.

از جمله دانشگاه‌های کشور آمریکا که امکان تحصیل در این رشته را برای شما فراهم کرده‌اند می‌توان به دانشگاه‌های هاروارد، دانشگاه‌ استنفورد، دانشگاه کلمبیا و MIT اشاره کرد. معمولا شهریه سالیانه دانشگاه‌های این کشور در رشته MBA بین 60 تا 70 هزار دلار در سال است که مبلغ نسبتا بالایی برای تحصیل به شمار می‌آید. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا تنها دانشجویانی که دارای شرایط و تمکن مالی بسیار خوبی هستند، بتوانند در این رشته در بهترین دانشگاه‌های کشور آمریکا مشغول به تحصیل شوند.

رشته mba در آمریکا

رشته‌های مهندسی

برای مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل در دانشگاه‌های این کشور، قطعا یکی از بهترین گزینه‌هایی که به شما معرفی می‌شود، رشته‌های مهندسی خواهد بود. این رشته‌ها شامل موارد مختلفی همچون مهندسی کامپیوتر و آی تی، رشته‌های مهندسی عمران، مکانیک و رباتیک خواهد بود. البته شما می‌توانید در رشته‌های مهندسی دیگر نیز درخواست خود را برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور ارسال کنید. مزیت مهمی که تحصیل در رشته‌های مهندسی در کشور آمریکا دارد این است که به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید بعد از دوران تحصیل، در همین کشور یا بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر دنیا مشغول به کار شوید.

دانشگاه‌های محبوبی که امکان تحصیل در این رشته‌ها را در کشور آمریکا برای دانشجویان خارجی فراهم کرده‌اند شامل مواردی همچون دانشگاه‌ ام آی تی، دانشگاه استنفورد، دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه هاروارد می‌شوند. دقت داشته باشید که کشور آمریکا، یکی از صنعتی‌ترین کشورهای دنیا به شمار می‌آید که در حال حاضر، تقاضا برای نیروهای متخصص در زمینه مهندسی در این کشور بسیار زیاد است. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا شما بتوانید بعد از تحصیل در این کشور، خیلی راحت ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کنید.

رشته های مهندسی در آمریکا

رشته علوم کامپیوتر

اگر شما هم جز آن دسته از دانشجویانی هستید که در زمینه علوم کامپیوتر و ریاضیات تخصص بسیار زیادی دارید و قصد تحصیل در آمریکا را دارید، باید بدانید که کشور آمریکا امکانی را برای تحصیل در این رشته برای دانشجویان مستعد فراهم کرده و بورسیه‌های تحصیلی بسیار جذابی را نیز در اختیار آنها قرار می‌دهد. از جمله مزایای مهم تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در کشور آمریکا، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سطح علمی دانشگاه‌های این کشور در رشته علوم کامپیوتر بسیار بالا بوده و کشور آمریکا، دارای بهترین دانشگاه‌های دنیا در این رشته است.
  2. امکانات علمی همچون آزمایشگاه‌های علمی که دانشگاه‌های این کشور در اختیار شما قرار می‌دهد، فرصت پیشرفت با بهترین امکانات علمی را به شما ارائه می‌دهد.
  3. رشته‌های متنوعی در زمینه علوم کامپیوتر وجود دارد که شما می‌توانید در آنها ادامه تحصیل دهید. از جمله این رشته‌ها می‌توان به مدیریت پایگاه داده، تحلیلگر امنیت اطلاعات، یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و معماری نرم‌افزار اشاره کرد.
  4. با استفاده از بورسیه‌های تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه‌های کشور آمریکا، این امکان در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید با مناسب‌ترین هزینه ممکن در این کشور مشغول به تحصیل شوید.

رشته‌های علوم انسانی

بدون شک یکی از بهترین رشته ها برای مهاجرت به آمریکا رشته‌های علوم انسانی خواهند بود. برای تحصیل در این رشته‌ها، شما می‌توانید زیرشاخه‌های متعددی از جمله روابط بین‌الملل، روانشناسی، مردم‌شناسی، روزنامه‌نگاری و اقتصاد را انتخاب کنید که از محبوبیت زیادی در کشور آمریکا برخوردار هستند. از جمله دانشگاه‌های محبوب کشور آمریکا که امکان تحصیل در رشته‌های علوم انسانی را برای شما فراهم کرده‌اند می‌توان به دانشگاه‌های هاروارد، MIT، دانشگاه پرینستون و دانشگاه شیکاگو اشاره کرد.

به طور میانگین، شهریه‌ای که باید برای تحصیل در رشته‌های علوم انسانی در کشور آمریکا پرداخت کنید، بین 40 تا 44 هزار دلار در سال است. البته برای پرداخت این شهریه، شما می‌توانید از بورسیه‌های دانشجویی که دانشگاه‌های این کشور در اختیار شما قرار می‌دهند نیز استفاده کنید. علاوه بر این، بازار کار رشته‌های علوم انسانی در کشور آمریکا بسیار رونق دارد و به همین علت، بعد از دوره تحصیلی شما می‌توانید خیلی راحت ویزای آمریکا برای تحصیل در این کشور را به ویزای کاری تبدیل کرده و اقامت خود را نیز تمدید کنید.

رشته علوم انسانی در آمریکا

رشته‌های مرتبط با علوم فیزیکی و زیستی در کشور آمریکا

در سال‌های اخیر، رشته‌های علوم پایه مانند علوم فیزیک و زیست‌شناسی به یکی از محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاهی در کشور آمریکا و بسیاری از کشورهای مختلف در سراسر دنیا تبدیل شده‌اند، چراکه افراد زیادی تمایل به یادگیری آنها دارند. با تحصیل در این رشته‌های دانشگاهی، می‌توانید خیلی راحت وارد بازار کار شده و در کشورهای مختلف در سراسر دنیا مشغول به کار شوید. آزمایشگاه‌های زیست‌شناسی و فیزیک، جز بهترین گزینه‌ها برای کارکردن شما خواهند بود.

برای تحصیل در این رشته‌های دانشگاهی می‌توانید دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه هاروارد، دانشگاه استنفورد، دانشگاه جان هاپکینز و دانشگاه کالیفرنیا را انتخاب کنید. شهریه این دانشگاه‌ها در رشته‌های علوم پایه تقریبا بین 60 تا 80 هزار دلار در سال است که البته می‌توانید از بورسیه‌های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه‌ها نیز برای کاهش هزینه تحصیلی خود استفاده کنید. بعد از فارغ‌التحصیل شدن در دانشگاه‌های کشور آمریکا در رشته‌های زیست‌شناسی و فیزیک، می‌توانید میانگین درآمد بین 100 تا 150 هزار دلار در سال را داشته باشید.

رشته‌های مرتبط با علوم فیزیکی و زیستی در کشور آمریکا

رشته پزشکی از محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاهی در کشور آمریکا

تحصیل رشته پزشکی در آمریکا به شما اجازه می‌دهد تا در بهترین دانشگاه‌های دنیا، بتوانید مشغول به تحصیل شوید. امروزه در کشور آمریکا، نیاز شدیدی به دانشجویان و متخصصان پزشکی وجود دارد که بتوانند شرایط بهداشت و درمان این کشور را بهبود دهند. همین موضوع نیز به شما کمک می‌کند تا بتوانید بعد از تحصیل در دانشگاه‌های این کشور، خیلی راحت وارد بازار کار پزشکی شوید. رشته پزشکی در این کشور، تقریبا یک دوره طولانی‌مدت است که طی آن شما باید 4 سال دوره پایه را گذرانده و سپس 3 سال نیز دوره‌های پزشکی کلینیکال را پشت سر بگذارید.

در مرحله بعدی باید سه سال دوره رزیدنتی بگذرانید تا بتوانید به‌عنوان یک پزشک، در این کشور مشغول به کار شوید. دانشگاه‌های محبوب کشور آمریکا در زمینه رشته پزشکی شامل دانشگاه‌های استنفورد، کالیفرنیا، کلمبیا و دانشگاه نیویورک می‌شوند. سطح علمی بالای دانشگاه‌های این کشور در زمینه رشته پزشکی، باعث می‌شود تا مدرک دریافتی توسط شما یک مدرک کاملا معتبر بوده و در تمامی کشورهای مختلف در سراسر دنیا اعتبار داشته باشد.

رشته بازیگری در کشور آمریکا

کشور آمریکا یکی از کشورهای دنیاست که در زمینه سینما از محبوبیت زیادی برخوردار است و سینمای این کشور تقریبا زبانزد کل دنیا است. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا تحصیل رشته بازیگری در آمریکا یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانشجویانی باشد که علاقه‌مند به تحصیل در رشته بازیگری بوده یا در این حوزه استعداد دارند. معمولا برای تحصیل در این رشته، شما نیازمند این هستید که دانشگاه‌های هنر کشور آمریکا را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید.

یکی از دلایلی که باعث می‌شود تا بازیگری از بهترین رشته ها برای مهاجرت به آمریکا به شمار بیاید این است که در دانشگاه‌های این کشور بورسیه‌های تحصیلی جذابی در اختیار دانشجویان رشته بازیگری قرار می‌گیرد. علاوه بر این، بعد از این‌که تحصیلات خود را در این رشته به پایان رساندید، این امکان در اختیارتان قرار می‌گیرد تا بتوانید خیلی راحت وارد بازار کار رشته بازیگری شده و درآمد بسیار خوبی نیز داشته باشید.

رشته بازیگری در آمریکا

رشته دندانپزشکی در کشور آمریکا

تحصیل رشته دندانپزشکی در آمریکا می‌تواند گزینه‌ ایده‌آل و جذاب دیگری برای شما باشد. رشته بازیگری از آن دست رشته‌های تحصیلی در کشور آمریکا به شمار می‌آید که می‌تواند آینده‌ای درخشان و پولساز را برای شما به همراه داشته باشد. تحصیل در این رشته نیز شباهت زیادی با تحصیل در رشته پزشکی داشته و دانشگاه‌های برتر آن نیز همان دانشگاه‌های برتر رشته پزشکی هستند. میانگین درآمدی که شما بعد از اتمام دوره تحصیلی خود در این کشور می‌توانید داشته باشید تقریبا 100 الی 150 هزار دلار در سال است که یکی از پولسازترین مشاغل در کشور آمریکا به شمار می‌آید.

رشته هوش مصنوعی

اگر شما هم علاقه‌مند به رشته‌های جدید و نوآورانه در دنیای تکنولوژی هستید، بدون شک رشته هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، یکی از بهترین رشته ها برای مهاجرت به آمریکا به شمار می‌آید. این رشته می‌تواند آینده شغلی بسیار خوبی را برای دانشجویان بین‌المللی داشته باشد، چراکه امروزه شاهد آن هستیم که بسیاری از مراکز و سازمان‌ها در سراسر دنیا به دنبال نیروهایی متخصص در زمینه هوش مصنوعی هستند. با این حال، باید به این نکته دقت داشته باشید که تحصیل در این رشته دارای سختی‌های خاص خود است. دانشجویان زیادی از سراسر دنیا، هرساله تقاضای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور در رشته هوش مصنوعی را دارند که همین موضوع رقابت برای پذیرش از دانشگاه‌های این کشور را سخت‌تر می‌کند.

رشته هوش مصنوعی در آمریکا

سخن پایانی

وقتی که صحبت از بهترین رشته ها برای مهاجرت به آمریکا می‌شود شما می‌توانید رشته‌هایی همچون پرستاری، رشته‌های مهندسی، هوش مصنوعی، پزشکی و دندان‌پزشکی و بازیگری را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنید. برای این‌که بتوانید در بهترین دانشگاه‌های کشور آمریکا مشغول به تحصیل شوید، قطعا نیازمند دریافت خدمات مشاوره تخصصی خواهید بود. موسسه مهاجرتی صباویزا یکی از بهترین موسسات مهاجرتی است که امروزه امکان دریافت این مشاوره تخصصی را با بالاترین کیفیت و توسط بهترین و باتجربه‌ترین کارشناسان مهاجرتی برای شما فراهم کرده است. علاوه بر این، نباید فراموش کرد که استفاده از این خدمات، کمترین هزینه را نیز برای شما به همراه خواهد داشت.

سوالات متداول:

برای تحصیل رشته پزشکی در آمریکا چه شرایطی وجود دارد؟

برای این‌که بتوانید نامه پذیرش خود را از دانشگاه‌های این کشور در رشته پزشکی دریافت کنید، حتما باید در آزمون‌های پزشکی شرکت کرده، معدل بالایی داشته و از تمکن مالی خوبی نیز برای مهاجرت و زندگی در کشور آمریکا برخوردار باشید.

آیا رشته‌های مهندسی رشته‌های خوبی برای تحصیل در آمریکا هستند؟

بله با تحصیل در رشته‌های مهندسی نه‌تنها می‌توانید از بورسیه‌های تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه‌های کشور آمریکا نهایت بهره را ببرید، بلکه این امکان برای شما وجود دارد که بعد از دوره تحصیل خود در این کشور، بتوانید خیلی راحت وارد بازار کار شده و درآمد خوبی نیز داشته باشید.

مدرن‌ترین رشته‌های دانشگاهی در کشور آمریکا کدام هستند؟

رشته‌هایی که در حوزه علوم کامپیوتر هستند، مانند رشته هوش مصنوعی، پردازش تصویر و یادگیری ماشین، از جمله جدیدترین رشته‌های دانشگاهی در کشور آمریکا به شمار می‌آیند که با تحصیل در آنها آینده بسیار خوبی در انتظار شما خواهد بود.

بهترین دانشگاه‌های کشور آمریکا برای تحصیل در رشته‌های علوم انسانی کدام هستند؟

از جمله محبوب‌ترین دانشگاه‌های کشور آمریکا که می‌توانید برای تحصیل در رشته علوم انسانی آن را انتخاب کنید، می‌توان به دانشگاه‌های هاروارد، MIT، دانشگاه پرینستون و دانشگاه شیکاگو اشاره کرد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید