لوگو صبا ویزا

تحصیل دندانپزشکی در هلند

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل دندانپزشکی در هلند و جزئیات ثبت نام در آن را به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.
مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

هلند یک مقصد تحصیلی بین المللی در حال رشد است، که دانشگاه‌های بسیاری با رنکینگ‌های بالا دارد. همچنین هزینه‌های تحصیل نسبتا پایین و کیفیت بالای آموزش در موسسات آموزشی عالی هلند، این کشور به یک مقصد مهاجرت تحصیلی جذاب تبدیل نموده است. در حقیقت هلند یکی از مقاصد برتر برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال تحصیل رایگان در اروپا هستند. مدارک ارائه شده توسط موسسات هلندی در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است و تعداد قابل توجهی از بورسیه‌های تحصیلی در هلند توسط کالج ها و دانشگاه های هلند و همچنین بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی توسط دولت هلند و موسسات هلند ارائه می شود. در این مقاله به صورت کاملا اختصاصی به معرفی و بررسی تحصیل دندانپزشکی در هلند پرداخته شده است. اگر علاقه مند به تحصیل در دانشگاه‌های هلند هستید، موسسه مهاجرتی صبا ویزا با ارائه مشاوره‌های کاملا تخصصی و خدمات متنوع و یک تیم پشتیبانی قوی در تلاش است تا فرآیند مهاجرت تحصیلی را برای شما تسهیل بخشد.

فهرست عناوین

ویژگی‌های مثبت تحصیل دندانپزشکی در هلند

در سال‌های اخیر کشورهایی مانند کانادا و انگلستان مقصد محبوب دانشجویان ایرانی بودند. با گذشت سال‌ها دولت کشور هلند با سرمایه‌گذاری‌های بسیار بر روی سیستم آموزشی خود توانسته است در میان مقاصد محبوب مهاجرتی در جهان قرار گیرد. امروزه این کشور میزبان برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان و ارائه‌دهنده دوره‌های تحصیلی باکیفیت است. یکی از رشته‌های تحصیلی محبوب نزد دانشجویان بین‌المللی به ویژه ایرانیان، رشته دندانپزشکی است.

تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های هلند می‌تواند فرصت تحصیل با استفاده از به‌روزترین شیوه‌های تدریس در دنیا را برای شما فراهم کند. این کشور به دلیل این که در سالیان اخیر دانشجویان بسیاری جذب کرده است، اقامت و تحصیل را برای دانشجویان بین‌المللی دیگر آسان کرده است. چنانچه به تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های هلند شک دارید، در ادامه چندین ویژگی تحصیلی در این کشور را باهم مرور خواهیم کرد.

تحصیل دندانپزشکی در برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان

سیستم آموزشی کشور هلند در جهان به دلیل کیفیت بالا، دوره‌های مدرن و دانشکده‌های مجهز مشهور است. جالب است بدانید هفت دانشگاه برتر این کشور در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. این رتبه‌بندی نشان‌دهنده کیفیت بالای دوره‌های تحصیلی دندانپزشکی و اعتبار مدرک دانشگاه‌های هلند در کشورهای برتر جهان است.

دانشگاه‌های برتر هلند در دوره‌های تحصیلی خود مانند دوره‌های تحصیلی دندانپزشکی بر روی روابط دانشجویان و استادان تاکید زیادی دارند. بیشتر کلاس‌های آموزشی و سمینارهای رشته تحصیلی دندانپزشکی در این دانشگاه با جمعیتی حدود 15 تا 20 نفر برگزار می‌شود. دوره‌های عملی دانشگاه‌های کشور هلند با توجه به شیوه مدرن خود می‌توانند تجربه تحصیلی شما را بسیار غنی‌تر کنند.

چرا تحصیل دندانپزشکی در هلند را انتخاب کنیم؟

علاوه بر دانشگاه‌های فوق‌العاده و دانشکده‌های دندان‌پزشکی درجه یک، دانشجویان بین المللی یک زندگی دانشجویی بی نظیر را در این کشور تجربه خواهند نمود. یکی از پربازدیدترین کشورهای اروپا، هلند است که دارای تعدادی شهر، مکان ها و جاذبه‌های بزرگ است و مردم این کشور رفتار بسیار دوستانه‌ای با دانشجویان بین المللی از سراسر جهان دارند. در ادامه تنها تعدادی از مقاصد عالی که دانشجویان در حین تحصیل و زندگی در خارج از کشور در کشور جذاب هلند فرصت بازدید از آنها را خواهند داشت، معرفی شده است:

لاهه (Hague) : خانه مشهور دادگاه جهانی، لاهه، سومین شهر بزرگ هلند و مکانی عالی برای بازدید به دلیل مکان‌ها و جاذبه‌های جالب فراوان است. این شهر که در استان هلند جنوبی، در غرب هلند واقع شده است، مرکز استان و مقر دولت ملی نیز می باشد.

بیننهوف Binnenhof : بیننهوف در هلند مجموعه‌ای از سازه‌های باستانی است که در مجموع شبیه یک قلعه هستند. بننهوف که در سال 1248 تأسیس شده است، از سال 1446 محل استقرار پارلمان شهر بوده است. نخست وزیر هلند از یکی از ساختمان‌های این مجموعه که معماری آن به تنهایی ارزش بازدید دارد، فعالیت می کند.

برج دوم اوترخت Dom Tower of Utrecht :  برج Dom اوترخت بلندترین و شاید شگفت انگیزترین برج کلیسای جامع در هلند است. برج به سبک گوتیک نمادی از شهر، غرور و شادی آن است. کلیسای اوترخت به نام کلیسای Dom نیز شناخته می‌شود و در سال‌های 1321 تا 1382 تأسیس شد. کلیسای جامع توسط معمار مشهور جان هاینو طراحی شده است.

کوکنهوف Keukenhof : کوکنهوف، یا باغ اروپا، شناخته شده‌ترین و زیباترین باغ بهاری در جهان است. این باغ به خاطر لاله‌های زیبا، هاله رنگ‌های درخشان و زنده و باغبانی دقیقش مشهور است. هر سال نزدیک به صد هزار بازدید کننده به کوکنهوف می آیند تا از زیبایی آن لذت ببرند.

عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی

یکی از مزایای تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه‌های هلند عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی است. این مدارک برای برخی از دانشجویان یکی از مراحل سخت مهاجرت تحصیلی به کشورهای برتر می‌باشد. با این حال دوره‌های تحصیلی دندانپزشکی در این کشور به زبان هلندی برگزار می‌شوند و نیاز به مدرک زبان انگلیسی ندارند. با این حال دانشجویان نیاز دارند برای تحصیل در این دوره‌ها تسلط خود را به زبان هلندی اثبات کنند.

امکان دریافت بورسیه‌های تحصیلی متنوع

هم دانشگاه‌های دولتی و هم دانشگاه‌های خصوصی در کشور هلند برای دانشجویان مستعد خود بورسیه‌های تحصیلی در نظر می‌گیرند. این بورسیه‌های تحصیلی در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا قابل دریافت هستند. درخواست اخذ بورسیه تحصیلی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه‌های هلند، بهترین راه برای پوشش دادن هزینه‌های خود در این کشور است. برای مثال یکی از این بورسیه تحصیلی، بورسیه تحصیلی هلند – Holland Scholarships for non-EEA students – که دانشجویان ایرانی می‌توانند برای تحصیل رشته دندانپزشکی آن را دریافت کنند.

زبان هلندی؛ یکی از زبان‌های آسان برای یادگیری

زبان رسمی کشور هلند یکی از آسان‌ترین زبان‌های یادگیری در جهان است که ساختاری مشابه به زبان انگلیسی دارد. همین ویژگی سبب شده است تا بسیاری از دانشجویان بتوانند در مدت حضور خود در این کشور به راحتی به هلندی مسلط شوند. یادگیری زبان رسمی کشورهای خارجی همواره از دغدغه‌های دانشجویان است که با توجه به آسان بودن یادگیری زبان هلندی، دانشجویان دیگر نگران اقامت و زندگی در میان مردم هلند نیستند.

امکان ورود به بازار کار کشور پیشرفته هلند

تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های هلند می‌تواند به نوعی آینده شما را تضمین کند. دانشگاه‌های این کشور با توجه به اعتبار بالای خود می‌توانند مدارک باکیفیتی را نصیب شما کنند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید وارد بازار کار این کشور شوید. در صورتی که ریزنمرات شما در دوران تحصیلی‌تان بالا باشد، یا در دوره‌های کارآموزی شرکت کرده باشید، ورود به بازار کار کشور هلند برای شما بسیار آسان خواهد بود. به عبارت دیگر به هنگام تحصیل دندانپزشکی در این کشور تقویت رزومه تحصیلی خود را از مهم‌ترین اهداف برای آینده خود بدانید.

هزینه تحصیل مقرون به صرقه

یکی از ویژگی‌هایی که همیشه دانشجویان به دنبال آن بوده‎اند، تحصیل در دانشگاه‌های خارجی با هزینه کم است. یکی از نکات برجسته تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه‌های هلند همین هزینه کم در ازای کیفیت بالا است که دانشجویان بسیاری را جذب خود کرده است. به عنوان مثل هزینه تحصیل در این کشور به نسبت کشورهای اروپایی برتر دیگر مانند انگلستان بسیار پایین‌تر است. با توجه به پیشرفت سیستم آموزشی کشور هلند و کم بودن هزینه شهریه‌ها، تحصیل در این کشور، تجربه‌ای مقرون به صرفه برای دانشجویان ایرانی خواهد بود.

فضای تحصیل بین‌المللی و چند ملیتی

همانطور که اشاره شد، هلند در میان کشورهای محبوب مهاجرت تحصیلی قرار گرفته است و به همین دلیل دانشجویان از سراسر دنیا برای تحصیل رشته‌های مختلف مانند دندانپزشکی به هلند مهاجرت کرده‌اند. لازم به ذکر است این دانشجویان از بیش از 150 کشور دنیا برای تحصیل به این کشور مهاجرت کرده‌اند. این ویژگی، شرایط تحصیلی و اقامتی راحتی را برای دانشجویان ایجاد کرده است. همچنین درصد زیادی از این افراد به زبان انگلیس مسلط هستند، بنابراین می‌توانید تا یادگیری زبان هلندی، به زبان انگلیسی با دانشجویان دیگر ارتباط برقرار کنید.

شرایط عمومی تحصیل دندانپزشکی در هلند

شرایط تحصیل در دانشگاه‌های کشور هلند با توجه به خصوصی یا دولتی بودن آن متفاوت است. همچنین مقطع تحصیلی شما می‌تواند تعیین‌کننده شرایط تحصیلی در این کشور شود. دندانپزشکی جزو رشته‌های تحصیلی محبوب در هلند است، بنابراین انتظار کمی رقابت جهت پذیرش در دانشگاه‌های این کشور را داشته باشید. در ابتدا باید بدانید که با وجود این که دوره‌های تحصیلی با زبان انگلیسی در هلند به دانشجویان ارائه می‌شوند، تحصیل دندانپزشکی تنها به زبان هلندی امکان‌پذیر است.

تمامی دوره‌های پزشکی دانشگاه‌های معتبر کشور هلند مانند دوره دندانپزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند. بنابراین می‌توانید با خیال راحت در این رشته مشغول به تحصیل شوید. همچنین باید بدانید که کشور هلند به متخصصان دندانپزشکی در این کشور نیاز شدیدی دارد. به همین دلیل می‌توانید با گذراندن دوره چهار ساله دندانپزشکی در کشور هلند وارد بازار کار این کشور شوید. از شرایط تحصیل در این رشته تحصیلی باید به اثبات تسلط به زبان هلندی اشاره کرد. امکان کار حین تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های هلند به شما امکان پوشش دادن برخی از هزینه‌های‌تان را می‌دهد.

دوره دندانپزشکی در کشور هلند به دلیل درآمد بالا و طول مدت کم نسبت به دیگر رشته‌های پزشکی در میان دانشجویان داخلی این کشور نیز محبوب است. برای تحصیل در دیگر رشته‌های تحصیلی پزشکی باید حداقل شش سال تحصیل کنید در حالی که این دوره در رشته دندانپزشکی چهار ساله است.

افرادی که به دنبال ادامه تحصیل در گرایش‌های تخصصی دندانپزشکی هستند تا بتوانند درآمد خود را افزایش دهند، می‌توانند در دوره‌های دو ساله تحصیلی در دانشگاه‌های معتبر کشور هلند شرکت کنند. از این گرایش‌ها می‌توان به جراحی لثه و جراحی فک اشاره کرد.

تحصیل دندانپزشکی در هلند

دریافت پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های معتبر هلند

اولین گام برای مهاجرت تحصیلی به کشور هلند و تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه‌های این کشور، دریافت پذیرش در این دانشگاه‌ها است. برای دریافت پذیرش تحصیلی باید شرایطی را داشته باشید تا بتوانید در میان دیگر داوطلبان توسط دانشگاه مورد پذیرش قرار بگیرید. به عنوان مثال یکی از شروط اخذ پذیرش در موسسات آموزشی معتبر هلند، داشتن مدرک تحصیلی دوازده ساله دیپلم با ریزنمرات بالا است.

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های هلند با توجه به مقطع تحصیلی شما متفاوت است. امروزه 55 دانشگاه معتبر در کشور هلند وجود دارد که شامل 14 دانشگاه پژوهشی می‌شود. بیش از 80 هزار دانشجوی بین‌المللی در این دانشگاه‌های مشغول به تحصیل هستند. شما نیز اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌های معتبر هلند را دارید باید مدارک خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال کنید.

مدارک لازم برای دریافت پذیرش تحصیلی دانشگاه هلند

همانطور که اشاره شد، برای دریافت پذیرش تحصیلی در رشته تحصیلی دندانپزشکی نیاز به ارائه مدارکی دارید. این مدارک باید به صورت ترجمه شده در دارلترجمه‌های معتبر به زبان هلندی باشند تا توسط مسئولین دانشگاه مورد بررسی قرار گیرند. از این مدارک می‌توان به مدارک شناسایی اشاره کرد. برخی از مدارک عمومی برای اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی دانشگاه‌های هلند به شرح زیر است:

  • مدرک تحصیلی پیشین به همراه ریزنمرات
  • دو عکس گرفته شده در سه ماه اخیر
  • انگیزه‌نامه
  • توصیه‌نامه از اساتید معتبر
  • مدرک نشان‌دهنده تمکن مالی در کشور هلند

آشنایی با برخی از بهترین دانشگاه‌های هلند جهت تحصیل دندانپزشکی

دانشگاه‌های هلند دوره‌های تحصیلی متنوعی به دانشجویان ارائه می‌کنند که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها دندانپزشکی است. تمامی این دانشگاه‌ها مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند، اما با این حال برخی از دانشجویان قصد دارند در بهترین دانشگاه‌های هلند تحصیل کنند. در ادامه قصد داریم به معرفی پنج دانشگاه برتر این کشور برای تحصیل رشته دندانپزشکی به انتخاب سایت یو‌اس نیوز (US News) بپردازیم.

دانشگاه آمستردام؛ رتبه اول دانشگاه‌های هلند برای تحصیل دانشجویان دندانپزشکی

دانشگاه آمستردام (University of Amsterdam) در سال 1632 در شهری به همین نام تاسیس شده است. این دانشگاه دولتی در سالیان اخیر از نگاه سایت‌های معتبر به عنوان بهترین دانشگاه داخلی کشور هلند انتخاب شده است. این دانشگاه دوره‌های تحصیلی متنوعی مانند دندانپزشکی را با بهترین کیفیت به دانشجویان ارائه می‌کند.

دانشگاه آمستردام دارای چهار پردیس است که جزو بزرگ‌ترین دانشگاه‌های هلند به شمار می‌رود. رتبه جهانی دانشکده پزشکی این دانشگاه برابر با 42 است. یکی از نکات جالب پیرامون دانشگاه آمستردام نرخ پذیرش این دانشگاه است که با توجه به کیفیت دوره‌های تحصیلی خود بسیار بالا است. در سال گذشته بیش از 25 هزار دانشجو در دانشگاه آمستردام در رشته‌های مختلف ثبت نام شده‌اند. این دانشگاه دارای هفت دانشکده و موسسه آموزشی است که زبان اصلی تدریس آن‌ها هلندی می‌باشد.

از مزایای تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه هلند، می‌توان به وجود برنامه‌های جذاب ورک استادی است. این برنامه‌ها به دانشجویان امکان کار حین تحصیل را می‌دهد. این قابلیت به دانشجویان رشته دندانپزشکی کمک می‌کند تا بتوانند در حین تحصیل خود رزومه کاری و تحصیلی مناسبی تهیه کنند. همچنین متعادل بودن ساعات برنامه‌های ورک استادی سبب شده است تا آسیبی به درس خواندن دانشجویان نرسد. دانشجویان می‌توانند معمولا تا 10 ساعت در هفته در برنامه‌های ورک استادی رشته دندانپزشکی مشغول به کار شوند.

دانشگاه اورتخت؛ یکی از بهترین دانشکده‌های پزشکی و دندانپزشکی

دانشگاه دولتی اورتخت (Utrecht University) یکی از دانشگاه‌های برتر هلند است که در رتبه 48 جهانی قرار گرفته است. این دانشگاه در شهر اوترخت در فاصله 40 کیلومتری جنوب شهر آمستردام قرار گرفته است. دوره‌های تحصیلی دندانپزشکی این دانشگاه به زبان هلندی و با به‌روزترین شیوه تدریس به دانشجویان ارائه می‌شود.

دانشکده پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه اوترخت در سال 1636 ساخته شده است که در پردیس اصلی دانشگاه قرار دارد. تحصیل در این دانشکده برای دانشجویان غیر اروپایی کمی گران‌تر از دانشجویان اروپایی است. تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه اوترخت، امکانات اقامتی مناسبی را در اختیار دانشجویان ایرانی قرار می‌دهد. از این امکانات می‌توان به به امکان اجاره واحدهای مخصوص دانشگاه در خارج از پردیس اشاره کرد. دانشگاه اوترخت دارای هفت دانشکده مجزا است که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به دانشکده‌های حقوق و پزشکی اشاره کرد.

دانشگاه اوترخت بیش از 130 دوره تحصیلی کارشناسی به دانشجویان ارائه می‌کند که زبان هلندی، زبان اصلی این دوره‌ها است. با وجود این که امکان تحصیل رشته دندانپزشکی در این دانشگاه برای ایرانیان وجود ندارد، حدود 80 دوره تحصیلی به زبان انگلیسی در دانشگاه اوترخت ارائه می‌شوند. این دوره‌های انگلیسی بیشتر برای رشته‌هایی مانند اقتصاد و حسابداری هستند.

وجود برنامه‌های عملی متعدد برای تحصیل در رشته دندانپزشکی و گرایش‌های تخصصی آن، از مزایای تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه اوترخت است. این دانشگاه به دلیل دولتی بودن هزینه شهریه کمی دارد که دانشجویان خارجی می‌توانند در آن تحصیل کنند. جالب است بدانید که امروز از حدود 30 هزار دانشجوی این دانشگاه، حدود سه هزار نفر از دانشجویان بین‌المللی هستند.

دانشگاه اراسموس

دانشگاه اراسموس روتردام (Erasmus University Rotterdam) یکی از دیگر دانشگاه‌های دولتی کشور هلند است که در سال 1973 راه‌اندازی شد. این دانشگاه با وجود این که در سال 1913 تاسیس شد، اما تا ادغام شدن موسسه پزشکی روتردام و موسسه اقتصاد هلند در روتردام فعالیت نمی‌کرد. تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه اراسموس که در یکی از بزرگ‌ترین شهرهای هلند واقع شده است، شرایط تحصیلی مناسبی را می‌تواند برای دانشجویان ایرانی ایجاد کند.

دانشگاه اراسموس حدود 10 دانشکده و موسسه آموزشی دارد که دانشجویان خارجی و داخلی در رشته‌های مختلف مانند دندانپزشکی، در این موسسات مشغول به تحصیل هستند. یکی از شرایط اصلی دریافت پذیرش در این دانشگاه، داشتن معدل بالا است. از دیگر شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه اراسموس می‌توان به انگیزه‌نامه اشاره کرد. این مدرک باید شامل پاسخ دادن به سوالات زیر باشد: (سوالات در سایت رسمی دانشگاه اراسموس درج شده‌اند)

  • چه چیزی شما را به یک داوطلب خوب برای تحصیل رشته دندانپزشکی تبدیل می‌کند
  • چرا قصد تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه اراسموس را دارید
  • چه اطلاعات اضافه‌ای قصد دارید برای تحصیل در رشته دندانپزشکی با ما در میان بگذارید

البته در صورت نداشتن رزومه تحصیلی مناسب، می‌توانید با شرکت در آزمون‌های ورودی و دریافت نمره مناسب در رشته دندانپزشکی دانشگاه ارامسوس مشغول به تحصیل شوید. این دو آزمون ورودی شامل آزمون‌های ای‌سی‌تی (ACT) و آزمون ست (SAT) می‌شود. این آزمون‌ها سالانه چندین بار برگزار می‌شوند بنابراین نباید نگران شرکت در آزمون ورودی رشته دندانپزشکی باشید.

دانشگاه لیدن

اگر به دنبال قدیمی‌ترین دانشگاه هلند که دارای یکی از باکیفیت‌ترین دوره‌های تحصیلی دندانپزشکی است می‌گردید، دانشگاه لیدن (Leiden University) انتخاب شما است. دانشگاه لیدن یک دانشگاه دولتی در شهری به همین نام می‌باشد که در سال 1575 تاسیس شده است. دانشکده پزشکی این دانشگاه در میان 100 دانشکده پزشکی برتر جهان قرار دارد. همین مسئله سبب شده است تا بسیاری از افراد مشتاق به تحصیل در رشته دندانپزشکی این دانشگاه شوند.

تنها مسئله‌ای که دانشجویان رشته دندانپزشکی در دانشگاه لیدن شاید با آن مواجه شوند، نبود خوابگاه‌های اختصاصی خود دانشگاه است. البته دولت هلند و مسئولین این دانشگاه با فراهم کردن گزینه‌های اقامتی دیگر سعی داشته‌اند این عیب دانشگاه لیدن را پوشش دهند. بنابراین برای اقامت در شهر لیدن و تحصیل در این دانشگاه می‌توانید از انجمن دانشجویان خارجی لیدن کمک بگیرید.

زبان اصلی دانشگاه لیدن به مانند دانشگاه‌های گفته شده هلندی است که دارای بیش از 100 دوره تحصیلی برای دانشجویان است. با این حال زبان بسیاری از دوره‌های کارشناسی ارشد یا دکترا دانشگاه لیدن انگلیسی است. تقویم تحصیلی این دانشگاه برای دانشجویان رشته دندانپزشکی به صورت ترمیک است. یکی از مزیت‌های برجسته تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه لیدن، همکاری این دانشگاه با بهترین موسسات تحقیقاتی و پژوهشی کشور هلند است که می‌تواند رزومه کاری شما را برجسته کند.

دانشگاه دولتی VU

دانشگاه دولتی VU (Vrije Universiteit) به دلیل نام سختی که دارد، همه دانشجویان بین‌المللی آن را وی‌یو می‌نامند. این دانشگاه یکی دیگر از دانشگاه‌های دولتی شهر آمستردام می‌باشد که در سال 1880 تاسیس شده است. دانشگاه وی‌یو دوره‌های دندانپزشکی خود را با شعار زیر به دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می‌کند: “ما در دانشگاه وی‌یو بر روی تمامی جنبه‌های تحصیلی رشته دندانپزشکی تمرکز می‌کنیم. از تحصیلات باکیفیت تا بهترین دوره‌های عملی برای یادگیری این رشته جذاب.”

دانشگاه وی‌یو بیشتر به دلیل دوره‌های عملی و پژوهشی خود در کشور هلند مشهور است. این دانشگاه در سال اخیر 23 هزار دانشجوی جدید ثبت نام کرد که خبر خوبی برای علاقه‌مندان به تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه وی‌یو است. اتاق‌های مبله یا بدون امکانات متعددی برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته شده است که می‌توانید برای اقامت در شهر آمستردام از آن استفاده کنید.

دانشگاه وی‌یو 10 دانشکده و موسسه تحصیلی دارد که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها دانشکده پزشکی با رتبه 58 جهانی است. این دانشگاه‌ها دوره‌های جذابی در مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان خود ارائه می‌کند. جالب است بدانید که حدود یک چهارم دانشجویان بین‌المللی هستند. این دانشگاه نیز مانند دانشگاه لیدن با مراکز پژوهشی متعددی در کشور هلند همکاری می‌کند.

دانشگاه رادبود Radboud University
دانشگاه گرونینگن University of Groningen
دانشگاه آمستردام University of Amsterdam
دانشگاه اوترخت Utrecht University
دانشگاه آزاد آمستردام Free University Amsterdam
دانشگاه اراسموس روتردام Erasmus University Rotterdam
دانشگاه لیدن Leiden University
دانشگاه توئنته University of Twente

هزینه‌های تحصیل در دوره‌های دندانپزشکی دانشگاه‌های هلند

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، دوره‌های تحصیلی دانشگاه‌های کشور هلند نسبت به دیگر کشورهای اروپایی هزینه کم‌تری دارند. البته توجه داشته باشید این هزینه برای دانشجویان غیر اروپایی مانند ایرانیان از دانشجویان اروپایی بیشتر حساب می‌شود. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور با توجه به مقطع تحصیلی شما و نوع دانشگاه مورد نظر متفاوت است. با این حال میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور برای ایرانیان برابر با 14 تا 19 هزار دلار در سال است. این هزینه در دانشگاه‌های خصوصی این کشور تا 30 هزار دلار در سال نیز می‌رسد. میانگین تحصیل رشته دندانپزشکی در برخی از بهترین دانشگاه‌های هلند به شرح زیر است:

  • میانگین هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه آمستردام برابر با 16 هزار دلار است
  • میانگین هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه اوترخت برابر با 14 هزار دلار است
  • میانگین هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه لیدن برابر با 15 هزار دلار است
  • میانگین هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه تیلبرگ برابر با 13.700 دلار است
  • میانگین هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه تونت برابر با 14 هزار دلار است تحصیل دندانپزشکی در هلند

اخذ ویزای تحصیلی داوطلبان دوره‌های دندانپزشکی کشور هلند

ویزای تحصیلی کشور هلند یکی از محبوب‌ترین ویزاهای این کشور است که داوطلبان رشته دندانپزشکی باید پس از اخذ پذیرش در دانشگاه‌های هلند آن را دریافت کنند. این ویزا می‌تواند امکان اقامت در این کشور را برای دانشجویان رشته دندانپزشکی فراهم کند. دریافت ویزای تحصیلی نیازمند شرایط و مدارکی است که باید به سفارت کشور هلند ارائه شوند. توجه داشته باشید که این مدارک باید به زبان هلندی، در دارالترجمه‌های معتبر ترجمه شده باشند.

مدارک و شرایط لازم برای دریافت ویزای تحصیلی

همانطور که گفته شد متقاضیان تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های هلند باید مدارکی را به سفارت این کشور ارائه کنند. از این مدارک می‌توان به مدارک شناسایی مانند کارت ملی اشاره کرد. در ادامه برخی دیگر از مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی آورده شده‌اند:

  • پاسپورت معتبر تا شش ماه
  • چهار قطعه عکس
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی
  • مدارک تحصیلی پیشین
  • نامه پذیرش در یکی از دانشگاه‌های معتبر هلند
  • برنامه تحصیلی دانشجو
  • مدرک تمکن مالی برای تحصیل و اقامت در هلند
  • بیمه درمانی و سفر
  • پرداخت 174 یورو برای دریافت ویزای تحصیلی
  • یک کپی از تمامی مدارک
  • اطلاعات بیومتریک مانند اثر انگشت

بورسیه‌های تحصیلی رشته دندانپزشکی

اخذ بورسیه‌های تحصیلی در کشورهای خارجی برای دانشجویان بین‌المللی بهترین راه برای پوشش دادن هزینه‌های اقامت و تحصیل در کشور مورد نظر است. این امکان در کشور هلند برای دانشجویان دندانپزشکی وجود دارد. با دریافت بورسیه‌های تحصیلی رشته دندانپزشکی می‌توانید در این کشور همه یا بخشی از هزینه‌های خود را پوشش دهید.

بورسیه‌های تحصیلی متنوعی از سوی دولت کشور هلند یا دانشگاه‌های این کشور به صورت اختصاصی به دانشجویان ایرانی ارائه می‌شوند. از این بورسیه‌های تحصیلی می‌توان به بورسیه کامل دولتی هلند یا همان Holland Scholarship اشاره کرد. این بورسیه تحصیلی تمامی هزینه‌های تحصیلی شما را در این کشور پوشش می‌دهد.

جهت دریافت بورسیه برای تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه‌های هلند باید شرایطی داشته باشید که در میان دیگر دانشجویان بین‌المللی برجسته شوید. برای مثال در صورت داشتن معدل بالا یا سابقه کارآموزی می‌تواند شانس شما را برای دریافت بورسیه تحصیلی افزایش دهد.

درآمد فارغ‌التحصیلان رشته دندانپزشکی

درآمد متخصصان یا دندانپزشکان در کشور هلند با توجه به میزان تحصیلات، تجربه و عوامل دیگر در این کشور متغیر است. با این حال یک دندانپزشکی در کشور هلند به طور میانگین ماهانه 11.300 یورو دریافت می‌کند. این میزان با توجه تجربه شما می‌تواند بالاتر رود و تا 17.200 یورو در ماه برسد. با تحصیل گرایش‌های تخصصی در این رشته مانند اورتودنسی، می‌توانید درآمدی حدود 196 هزار دلار در سال داشته باشید. درآمد برخی از گرایش‌های تخصصی رشته دندانپزشکی به مانند زیر است:

  • میانگین درآمد جراحان لثه یا همان پریودنتیست‌ها در هلند برابر با 162 هزار دلار سالانه
  • میانگین درآمد جراحان دهان، فک و صورت در هلند برابر با 168 هزار دلار سالانه
  • میانگین درآمد متخصصان درمان ریشه در هلند برابر با 159 هزار دلار سالانه
  • میانگین درآمد متخصصان پروتز دندانی و ایمپلنت در هلند برابر با 162 هزار دلار سالانه

هزینه‌های اقامت در کشور هلند به عنوان دانشجوی دندانپزشکی

در نظر گرفتن هزینه‌های اقامت در کشور هلند، یکی از مواردی است که باید پیش از مهاجرت به این کشور انجام دهید. این مقدار با توجه به عوامل مختلفی مانند سبک زندگی دانشجو و یا شهری که در آن مشغول به تحصیل است، متغیر می‌باشد. متوسط هزینه‌های اقامت دانشجویان رشته دندانپزشکی در کشور هلند برابر با 900 یورو در ماه است. این هزینه شامل مواردی مانند اقامت و خورد و خوراک می‌شود. ریزهزینه‌های زندگی در کشور هلند به شرح زیر است:

  • هزینه اجاره خانه در کشور هلند برای دانشجویان برابر با 325 تا 500 یورو است
  • هزینه خورد و خوراک در کشور هلند برای دانشجویان برابر با 180 یورو است
  • هزینه رفت‌وآمد در کشور هلند برای دانشجویان برابر با 180 یورو است
  • هزینه وسایل مورد نیاز برای تحصیل در کشور هلند برای دانشجویان برابر با 50 یورو است
  • هزینه بیمه در کشور هلند برای دانشجویان برابر با 50 یورو است
  • هزینه لباس و سرگرمی در کشور هلند برای دانشجویان برابر با 100 یورو استدندان پزشکی در هلند
سوالات متداول در زمینه تحصیل دندانپزشکی در هلند

در این بخش از مطلب قصد داریم به چند سوال متداول شما درباره شرایط و هزینه‌های تحصیل دندانپزشکی در هلند پاسخ دهیم.

آیا امکان تحصیل رشته دندانپزشکی برای دانشجویان ایرانی وجود دارد؟
بله؛ دانشجویان ایرانی می‌توانند در تمامی مقاطع رشته دندانپزشکی در کشور هلند مشغول به تحصیل شوند.
دوره‌های دندانپزشکی دانشگاه‌های هلند به چه زبانی ارائه می‌شوند؟
با وجود این که دوره‌های زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می‌شود، تمامی دوره‌های تحصیلی رشته دندانپزشکی به زبان هلندی ارائه می‌شوند.
آیا برای تحصیل در رشته دندانپزشکی نیاز به قبولی در آزمون ورودی است؟
تحصیل رشته دندانپزشکی در کشور هلند نیاز به رزومه تحصیلی خوبی دارد. در صورتی که رزومه تحصیلی مناسبی ندارید، می‌توانید در آزمون‌های ورودی ACT و SAT شرکت کنید.
میانگین هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های هلند چقدر است؟
تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه‌های هلند با توجه به عوامل مختلفی مانند نوع دانشگاه، می‌تواند متفاوت باشد، با این وجود میانگین این هزینه از 14 تا 19 هزار دلار در سال است.
آیا امکان دریافت بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه‌های خصوصی یا دولتی هلند وجود دارد؟
بله؛ دانشجویان رشته تحصیلی دندانپزشکی در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه‌های خصوصی و دولتی کشور هلند بهره‌مند شوند.
آیا امکان کار حین تحصیل برای دانشجویان دندانپزشکی وجود دارد؟
بله؛ دانشجویان دندانپزشکی می‌توانند حین تحصیل خود در دانشگاه‌های هلند از برنامه‌های ورک استادی استفاده کنند.
میانگین هزینه زندگی در کشور هلند برای دانشجویان رشته دندانپزشکی چقدر است؟
هزینه زندگی در کشور هلند برای دانشجویان دندانپزشکی به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما این هزینه به طور میانگین 900 یورو در ماه تخمین زده شده است.

سخن پایانی

با توجه به کیفیت آموزش عالی در هلند، رنکینگ دانشگاه‌ها، ارائه دوره‌های آموزشی به زبان انگلیسی و فضای آموزشی پویا، کشور هلند به یک مقصد مهاجرت تحصیلی جذاب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. دانشجویان با تحصیل دندانپزشکی در هلند، با توجه به مدارک بسیار معتبری که دریافت خواهند نمود، از فرصت‌های شغلی خوبی بهره خواهند برد. موسسه مهاجرتی صبا ویزا با ارائه مشاوره‌های تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت تحصیلی به هلند، شرایط تحصیل در هلند ، اخذ پذیرش از دانشگاه‌های هلند، نحوه درخواست برای بورسیه‌های تحصیلی هلند و اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی هلند و بسیاری از موارد دیگر خواهد بود. این موسسه مهاجرتی با دانش و تخصصی که در زمینه قوانین مهاجرتی دارد و نیز ارائه خدمات متنوع و داشتن یک تیم پشتیبانی قوی در تلاش است تا مسیر مهاجرت را برای شما هموار‌تر نماید. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با موسسه مهاجرتی صبا ویزا در ارتباط باشید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید