لوگو صبا ویزا
تحصیل رشته بازیگری در آمریکا

تحصیل رشته بازیگری در آمریکا | شرایط و هزینه های این رشته

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل رشته بازیگری در آمریکا و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که در زمینه بازیگری استعداد و علاقه زیادی دارید و قصد اخذ ویزای آمریکا را دارید، بدون شک تحصیل در رشته بازیگری در این کشور می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. با تحصیل در دانشگاه‌های این کشور از جمله دانشگاه‌های جولیارد، دانشگاه نیویورک، دانشگاه هاروارد و دانشگاه روچستر می‌توانید به بهترین امکانات در راستای پیشرفت به‌عنوان یک بازیگر دسترسی پیدا کرده و از این امکانات برای ورود به بازار کار استفاده کنید. علاوه بر این، نباید فراموش کنید که بعد از تحصیل رشته بازیگری در آمریکا این امکان برای شما وجود دارد که خیلی راحت و سریع بتوانید وارد صنعت سینمای این کشور شوید.

برای ورود به بازار کار سینما و بازیگری در کشور آمریکا، بهترین راه این است که در دوره تحصیلی خود، سعی کنید ارتباط خوبی را با اساتیدی که دارید برقرار کنید. به این ترتیب، شانس شما برای دریافت مجوزهای کار در این کشور افزایش پیدا خواهد کرد. در ادامه این مطلب، می‌توانید با مزایا، شرایط و مدارک موردنیاز برای تحصیل در رشته بازیگری در کشور آمریکا بیشتر آشنا شده و اطلاعات مفید و کاربردی را درباره این رشته به دست بیاورید.

تحصیل رشته بازیگری در کشور آمریکا

آشنایی با رشته بازیگری در کشور آمریکا

تحصیل رشته بازیگری در آمریکا یکی از بهترین گزینه‌هایی است که برای مهاجرت به کشور آمریکا وجود دارد. اگر با صنعت سینما و تئاتر در کشور آمریکا آشنایی داشته باشید، حتما می‌دانید که صنعت سینما در این کشور، طی سال‌های اخیر رشد بسیار زیادی را تجربه کرده و همین موضوع نیز باعث شده تا دانشجویان زیادی تمایل به تحصیل در این کشور داشته باشند. آمریکا در حال حاضر، دانشگاه‌های محبوبی در زمینه رشته بازیگری دارد که قطعا تحصیل در آنها  می‌تواند به تجربه‌ای جدید و بسیار جذاب برای شما تبدیل شود.

تحصیل در این رشته، می‌تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. با تحصیل در این کشور در رشته بازیگری، شما می‌توانید در حین تحصیل مشغول به کار شده و درآمد بسیار خوبی نیز داشته باشید.
  2. آینده تحصیلی شما در دانشگاه‌های کشور آمریکا بسیار روشن خواهد بود. این دانشگاه‌ها دارای اساتید باتجربه‌ای در زمینه بازیگری هستند که قطعا به پیشرفت شما کمک خواهند کرد.
  3. بعد از این‌که دوره تحصیلی شما در کشور آمریکا به اتمام رسید، می‌توانید خیلی راحت ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری در این کشور تبدیل کرده و اقامت خود را تمدید کنید.

شرایط مهم برای تحصیل رشته بازیگری در آمریکا

به منظور تحصیل رشته بازیگری در آمریکا شما نیازمند این هستید که شرایط مهمی داشته باشید که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. در اولین قدم نیازمند این هستید که حداقل مدرک دیپلم خود را دریافت کرده و ریز نمرات آن را نیز به لیست مدارکتان اضافه کنید.
  2. در قدم بعدی باید حتما مدرک زبان معتبری را در زمینه زبان انگلیسی دریافت کنید. مدرک زبان تافل یا آیلتس می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.
  3. یکی از مهم‌ترین شرایط برای تحصیل در آمریکا در رشته بازیگری این است که شما حتما باید بتوانید نامه پذیرش خود را از دانشگاه‌های این کشور دریافت کنید.
  4. در قدم بعدی نباید فراموش کنید که برای تحصیل در دانشگاه‌های کشور آمریکا در رشته بازیگری، باید استعداد و سابقه خوبی در زمینه بازیگری داشته باشید. به این ترتیب، می‌توانید نامه پذیرش خود را با موفقیت از دانشگاه‌های این کشور دریافت کنید.

کدام دانشگاه‌های آمریکا امکان تحصیل رشته بازیگری را فراهم کرده‌اند؟

امروزه دانشگاه‌های زیادی در کشور آمریکا وجود دارند که امکان تحصیل در رشته بازیگری را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده‌اند. از جمله محبوب‌ترین این دانشگاه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دانشگاه جولیارد که رتبه 3 بهترین دانشگاه‌های دنیا در رشته بازیگری را دارد.
  2. دانشگاه نیویورک که با رتبه 13 می‌تواند بهترین شرایط علمی و تحصیلی را برای دانشجویان بین‌المللی ایجاد کند.
  3. دانشگاه هاروارد با رتبه 16، یکی از محبوب‌ترین دانشگاه‌های دنیا برای ادامه تحصیل در رشته بازیگری به شمار می‌آید.
  4. دانشگاه روچستر که رتبه 24 بهترین دانشگاه‌های دنیا در رشته بازیگری را داشته و امکانات زیادی از جمله سالن‌های تئاتر را در اختیار دانشجویان این رشته قرار می‌دهد.
  5. دانشگاه کلمبیا که با رتبه 29 و بورسیه‌های تحصیلی جذابی که دارد، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای ادامه تحصیل شما باشد.
دانشگاه بازیگری در آمریکا

مدارک موردنیاز برای مهاجرت به آمریکا با تحصیل در رشته بازیگری

برای تحصیل رشته بازیگری در آمریکا شما نیازمند این هستید که مدارکی را آماده کنید. از جمله مهم‌ترین این مدارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در اولین قدم باید مدارک شخصی از جمله کارت ملی، پاسپورت و دو قطعه عکس را به لیست مدارک اضافه کنید.
  • نامه پذیرشی که از دانشگاه‌های کشور آمریکا دریافت کرده‌اید.
  • انگیزه‌نامه‌ای که نشان‌دهنده هدف و انگیزه شما از مهاجرت تحصیلی به کشور آمریکا است.
  • توصیه‌نامه‌ای که از اساتید قبلی خود دریافت کرده‌اید.
  • مدارک تمکن مالی که نشان دهد شما تمکن مالی مناسب برای زندگی در کشور آمریکا و پرداخت شهریه‌های دانشگاهی در این کشور را دارید.
  • نامه عدم سوسابقه‌ای که از مراجع قانونی در کشور خود دریافت کرده‌اید.
  • رزومه و مدارک تحصیلی مربوط به آخرین مقطع تحصیلی که در آن حضور داشتید.

اگر شما هم برای تهیه هریک از این مدارک با چالش مواجه شدید، بهترین راهکاری که پیش روی شما قرار دارد این است که از خدمات موسسه مهاجرتی صباویزا در این زمینه استفاده کنید.

چگونه می‌توانیم در کشور آمریکا به‌عنوان یک بازیگر مشغول به کار شویم؟

همانطور که پیش از این نیز به این موضوع اشاره کردیم، بازیگری یکی از بهترین رشته ها برای مهاجرت به آمریکا به شمار می‌آید، چراکه شما این اجازه را خواهید داشت تا بتوانید به‌عنوان یک نیروی کاری، بعد از تحصیل در این کشور، مشغول به کار در آمریکا شده و ویزای خود را تمدید یا تبدیل کنید. برای این کار، ابتدا باید دوره تحصیلی خود را پشت سر گذاشته و در مرحله بعدی، با یک کارفرما در کشور آمریکا صحبت کنید. بعد از این‌که مجوزهای کار به‌عنوان یک بازیگر را دریافت کرده و دعوت‌نامه کارفرمای خود را نیز گرفتید، می‌توانید به اداره مهاجرت کشور آمریکا مراجعه کرده و درخواست تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری را به این اداره مهاجرت تحویل دهید.

با تحصیل رشته بازیگری در آمریکا این امکان برای شما وجود خواهد داشت که بتوانید در موقعیت‌های شغلی مختلف در کشور آمریکا مشغول به کار شوید که از جمله آنها می‌توان به بازیگر سینما، بازیگر تئاتر و حتی نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس اشاره کرد. میزان درآمدی که شما در این شغل می‌توانید داشته باشید تقریبا از سالیانه 40 هزار دلار شروع شده و ممکن است تا 100 هزار دلار نیز برسد. از جمله عوامل تاثیرگذار روی میزان درآمد شما در صنعت بازیگری و سینما، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع شغلی که برای خود انتخاب می‌کنید.
  • میزان تجربه‌ و تخصصی که در زمینه بازیگری دارید.
  • فیلم‌ها یا تئاترهایی که در آنها مشغول به کار هستید.

آیا در صنعت بازیگری می‌توانیم ویزای خود را به اقامت دائم آمریکا تبدیل کنیم؟

بله آن دسته از دانشجویانی که بعد از دوران تحصیل، بتوانند در کشور آمریکا مشغول به کار شوند، این امکان را خواهند داشت که بعد از 3 الی 5 سال، درخواست خود را برای دریافت اقامت دائم این کشور به اداره مهاجرت ارائه دهند. البته باید توجه داشته باشید که برای این کار شرایط خاصی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. حتما باید تمکن مالی لازم برای زندگی در کشور آمریکا را داشته باشید.
  2. شما نباید هیچ‌گونه سوسابقه کیفری در کشور آمریکا داشته باشید.
  3. کارفرمای شما باید رضایت کاملی نسبت به عملکردتان داشته باشد.
بازیگری در آمریکا

چگونه می‌توانیم شرایط بهتری بعد از تحصیل در این کشور، برای کار در حوزه بازیگری داشته باشیم؟

بعد از این‌که دوران تحصیل رشته بازیگری در آمریکا به اتمام رسید، احتمالا شما هم علاقه‌مند خواهید بود تا در کشوری که بهترین صنعت سینما در کل دنیا را دارد، مشغول به کار شده و از این طریق هم درآمد خوبی داشته باشید و هم به شهرت خوبی دست پیدا کنید. برای این‌که بتوانید چنین کاری را انجام دهید، نیازمند این خواهید بود که به نکات زیر توجه کنید:

  1. سعی کنید در همان دوران تحصیل، در فیلم‌های آزمایشی، تئاترهای ساده و مواردی از این قبیل شرکت کنید. به این ترتیب، نه‌تنها می‌توانید تجربه و مهارت خود در زمینه بازیگری را بهبود دهید، بلکه می‌توانید رزومه قابل قبولی را نیز برای خود ایجاد کنید.
  2. تا جای ممکن سعی کنید در دوران دانشگاه ارتباط خوبی را با اساتیدی که دارید برقرار کنید. این اساتید اگر استعداد و شرایط مناسب را در شما ببینند، قطعا در آینده به شما کمک می‌کنند تا بتوانید در صنعت بازیگری در کشور آمریکا به موفقیت دست پیدا کنید.
  3. از تعامل داشتن با دیگر دانشجویان رشته بازیگری هراس نداشته باشید. فراموش نکنید که ارتباط گرفتن با این دانشجویان در آینده می‌تواند به کمک شما بیاید.
  4. در نهایت تا جای ممکن سعی کنید در کلاس‌ها و برنامه‌های فوق برنامه‌ای که برگزار می‌شوند نیز شرکت کنید. به این ترتیب، می‌توانید مهارت‌ها و تجربیات خود در دنیای بازیگری را گسترش دهید.

برای تحصیل در رشته بازیگری در آمریکا، چه مراحلی را باید طی کنیم؟

برای مهاجرت به آمریکا به منظور تحصیل رشته بازیگری در این کشور، شما نیازمند این خواهید بود که مراحلی که در جدول زیر آورده‌ایم را طی کنید:

مراحلتوضیحات
پیداکردن دانشگاهدر اولین قدم، بهتر است لیست دانشگاه‌های این کشور که امکان تحصیل رشته بازیگری را برای شما فراهم کرده‌اند، پیدا کرده و در قدم بعدی شرایط تحصیل در آنها را بررسی کنید. به این ترتیب، می‌توانید لیستی از گزینه‌های مدنظر خود را انتخاب کنید.
ارسال درخواست به اساتید دانشگاهدر مرحله بعدی، شما نیازمند این هستید که درخواست و رزومه خود را از طریق یک ایمیل برای اساتید دانشگاه‌ها ارسال کنید. به این ترتیب، می‌توانید در جلسات مصاحبه شرکت کرده و توانمندی‌های علمی خود را به اثبات برسانید.
دریافت تاییدیه نهاییدر صورتی که تاییدیه اولیه را از استاد مربوطه دریافت کنید، می‌توانید درخواست رسمی خود را برای دانشگاه ارسال کرده و به این ترتیب، نامه پذیرشتان را دریافت کنید.
دریافت وقت سفارتدر مرحله بعدی، باید با مراجعه به آدرس سایت رسمی سفارت کشور آمریکا، اقدام به تعیین وقت سفارت کنید.
حضور در سفارتسپس باید در سفارت رسمی این کشور حضور پیدا کرده و درخواست حضوری خود را نیز به ثبت برسانید. در همین مرحله، شما نیازمند حضور در جلسه مصاحبه ویزا نیز خواهید بود.
انتظار برای صدور ویزادر نهایت باید یک الی دو ماه منتظر بمانید تا ویزای تحصیلی این کشور برای شما صادر شود.
تحصیل بازیگری در آمریکا

سخن پایانی

تحصیل رشته بازیگری در آمریکا به شما اجازه می‌دهد که در کشور آمریکا که به‌عنوان یکی از بهترین کشورهای دنیا در صنعت سینما شناخته می‌شود، مشغول به تحصیل شده و تجربه  و دانش خود در زمینه بازیگری را افزایش دهید. برای این‌که بتوانید در بهترین دانشگاه‌های کشور آمریکا مشغول به تحصیل در رشته بازیگری شوید، بهتر است حتما خدمات مشاوره تخصصی دریافت کنید. امروزه در ایران موسسات مهاجرتی مختلفی هستند که این خدمات را به شما ارائه می‌دهند. موسسه مهاجرتی صباویزا بدون شک بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات مشاوره را در اختیار دانشجویانی که قصد مهاجرت به کشور آمریکا را دارند ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با کمترین هزینه ممکن از این خدمات بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

آیا درآمد رشته بازیگری در کشور آمریکا مناسب است؟

بله شما به‌عنوان یک بازیگری در این کشور می‌توانید حداقل درآمد 40 هزار دلار در سال را داشته باشید. هرچه سطح تجربه و تخصص شما افزایش پیدا کند، به همان میزان درآمدی که دارید نیز بیشتر خواهد شد.

بهترین دانشگاه‌های کشور آمریکا برای تحصیل رشته بازیگری در این کشور کدام هستند؟

جولیارد، دانشگاه نیویورک، دانشگاه هاروارد و دانشگاه روچستر از بهترین دانشگاه‌های کشور آمریکا به شمار می‌آیند که می‌توانید آنها را برای ادامه تحصیل در رشته بازیگری انتخاب کنید.

چه مدارکی برای تحصیل رشته بازیگری در کشور آمریکا موردنیاز است؟

از جمله این مدارک می‌توان به مدارک تحصیلی و رزومه‌ای که برای خود ایجاد کرده‌اید، مدارک شخصی مانند پاسپورت معتبر، مدارک مربوط به تمکن مالی و عدم سوسابقه کیفری شما اشاره کرد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید