لوگو صبا ویزا
دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در هلند

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در هلند

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در هلند و جزئیات ثبت نام در آن را به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

هلند یکی از مقاصد تحصیلی جذاب برای دانشجویان بین‌المللی است که برخی از متقاضیان ایرانی هم به سراغ این مورد می‌روند. دانشگاه ‌های هلند دارای سطح آموزشی فوق‌العاده‌ای هستند که در نتیجه شرایط بی‌نظیری را برای شما ایجاد خواهند کرد. تعداد زیادی از این مراکز علمی مورد تایید وزارت علوم ایران است. از همین رو مدارک  دریافت شده در داخل ایران هم معتبر خواهند بود. با توجه به اهمیت بالای این موضوع، در این مطلب قصد داریم تا دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در هلند را معرفی کنیم پس تا انتهای این مطلب از صباویزا با ما همراه باشید.

فهرست عناوین

 دانشگاه آمستردام University of Amsterdam

دانشگاه آمستردام (UVA) یک دانشگاه دولتی واقع در پایتخت هلند است. این دانشگاه در سال 1632 تاسیس شد و قدیمی‌ترین و بزرگترین دانشگاه هلند محسوب می‌شود. این دانشگاه دارای طیف گسترده‌ای از دوره‌ها در علوم انسانی، علوم اجتماعی، حقوق، اقتصاد و علوم پایه است. دانشگاه آمستردام به طور مداوم در بین دانشگاه‌های برتر اروپا قرار می‌گیرد. از همین رو بهتر است که برای مهاجرت به هلند روی این گزینه حساب باز کنید.

این دانشگاه عضو اتحادیه دانشگاه‌های تحقیقاتی اروپا است و پیوندهای زیادی با مؤسسات تحقیقاتی پیشرو و شرکای صنعتی دارد. در حال حاضر این مرکز علمی بیش از ۵۵۰۰ کارمند و ۳۰۰۰۰ دانشجو دارد که آن را به یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور تبدیل می‌کند. دانشگاه آمستردام با موقعیت مرکزی خود در شهر، همچنین یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین‌المللی است. خوشبختانه این مورد در لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در هلند قرار دارد.

دانشگاه دلفت هلند

دانشگاه صنعتی دلفت Delft University of Technology

اگر به دنبال دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در هلند هستید، یکی از بهترین گزینه‌های پیش رو دانشگاه صنعتی دلفت خواهد بود. دانشگاه صنعتی دلفت (TU Delft) یک دانشگاه دولتی در هلند است که در سال ۱۸۴۲ تاسیس شد. تمرکز اصلی این مرکز علمی بر روی علوم و فناوری مهندسی است اما دروسی در زمینه‌های ریاضیات، علوم طبیعی و علوم اجتماعی نیز ارائه می‌دهد.

این دانشگاه در هشت دانشکده سازماندهی شده است که بیش از ۳۰ رشته کارشناسی، بیش از ۸۰ رشته کارشناسی ارشد و ۴۰ رشته دکترا را ارائه می‌دهند. دانشگاه دلفت با بیش از ۲۰۰۰۰ دانشجو و ۳۵۰۰ کارمند یکی از برترین دانشگاه‌های هلند برای تحصیل است. این دانشگاه تاکید زیادی بر کارآفرینی، نوآوری و خلاقیت دارد و چندین مرکز رشد و برنامه‌های کارآفرینی توسط دانشجویان را ارائه می‌دهد. همچنین این مورد در تحقیقات فنی و علمی بودجه زیادی را مصرف می‌کند که همین امر باعث برتری آن شده است.

دانشگاه صنعتی آیندهوون Eindhoven University of Technology

دانشگاه  آیندهوون (TU/e) یک دانشگاه دولتی واقع در آیندهوون هلند است. این دانشگاه در سال ۱۹۵۶ تأسیس شد و یکی از دانشگاه‌های پیشرو در فناوری و علم در هلند است. خوشبختانه شاهد آن هستیم که این مرکز در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های متعدد دانشجو می‌پذیرد. رشته‌های زیر در این دانشگاه بسیار مطرح هستند.

  • مهندسی برق
  • فناوری اطلاعات
  • مهندسی صنایع
  • ریاضیات
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی شیمی

در دانشگاه آیندهوون بیش از ۸۰۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند. همچنین تعداد ۲۰۰۰ عضو هیئت علمی و کارمند در این دانشگاه حضور فعال دارند. دانشگاه صنعتی آیندهوون چندین برنامه تحقیقاتی فعال دارد که تحقیقات در زمینه‌هایی مانند فناوری نانو، مراقبت‌های بهداشتی، انرژی و مواد هوشمند انجام می‌شود. این دانشگاه همچنین چندین مؤسسه تحقیقاتی از جمله مؤسسه سیستم‌های مولکولی پیچیده، آزمایشگاه نانو و مؤسسه مهندسی و فناوری را اداره می‌کند. خوشبختانه این مورد هم جزو دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در هلند است.

دانشگاه اراسموس روتردام Erasmus University Rotterdam

دانشگاه اراسموس روتردام یک دانشگاه تحقیقاتی بین‌المللی پیشرو است که در شهر زیبای روتردام هلند واقع شده است. دانشگاه اراسموس که در سال ۱۹۱۳ تأسیس شد، طیف گسترده‌ای از برنامه‌های درجه‌بندی عالی و فرصت‌های تحقیقاتی را برای دانشجویان از سراسر جهان ارائه می‌دهد. اساتید و دانشجویان این دانشگاه از بیش از ۱۰۰ کشور جهان می‌آیند.

در این دانشگاه می‌توان طیف وسیعی از رشته‌ها از جمله اقتصاد، حقوق، پزشکی، تجارت و علوم انسانی را مشاهده کرد. علاوه بر این دانشگاه اراسموس چندین برنامه تبادل بین‌المللی ارائه می دهد که به دانشجویان اجازه می‌دهد در برخی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان تحصیل کنند و تجربیات ارزشمندی را در خارج از هلند کسب کنند. خوشبختانه در بین دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در هلند نام این دانشگاه هم دیده می‌شود.

دانشگاه لیدن Leiden university

پیدا کردن دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در هلند می‌تواند یک فرصت تحصیلی بی‌نظیر را برای شما ایجاد کند. این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های هلند بوده که در سال ۱۵۷۵ تأسیس شده است. بیشترین شهرت این مرکز علمی به دلیل تحقیقات علوم انسانی در آن است. دانشگاه لیدن در مجموع دارای ۸ دانشکده است که در زیر به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

  • دانشکده حقوق
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده علوم پایه
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده علوم رفتاری

دانشگاه لیدن هلند

این دانشگاه دارای چندین مرکز عالی از جمله مرکز هنرهای دانشگاه لیدن، مرکز جهانی‌سازی و بین‌المللی شدن دانشگاه لیدن و موسسه روانشناسی دانشگاه لیدن است. با توجه به سطح علمی بی‌نظیر این دانشگاه بسیاری از متقاضیان ایرانی تحصیل در هلند به سراغ این گزینه می‌روند. مطمئنا اگر یک برنامه تحصیلی مناسب داشته باشید می‌توانید در این دانشگاه مراحل ترقی را طی کنید. دانشگاه لیدن یک جامعه دانشجویی پرفعالیت دارد که شامل بیش از ۱۵۰ سازمان و انجمن دانشجویی است. این دانشگاه همچنین دانشجویان را به شرکت در فعالیت های فوق برنامه مانند ورزش، فرهنگ و رویدادهای اجتماعی تشویق می‌کند.

دانشگاه ماستریخت Maastricht University

وقتی که نگاهی به لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در هلند می‌اندازیم، نام دانشگاه ماستریخت هم در آن دیده می‌شود. دانشگاه ماستریخت (UM) یک دانشگاه تحقیقاتی مشهور بین‌المللی است که در ماستریخت‌ هلند قرار دارد. تاسیس این دانشگاه به سال ۱۹۷۶ میلادی برمی‌گردد. این دانشگاه دارای ۷ دانشکده است که اسامی آن‌ها را ذکر خواهیم کرد.

  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم
  • دانشکده بهداشت
  • دانشکده پزشکی و علوم زیستی
  • دانشکده هنر و علوم اجتماعی
  • دانشکده تجارت و اقتصاد
  • دانشکده علوم انسانی

این دانشگاه بیش از ۱۹۰۰۰ دانشجو از بیش از ۱۰۰ کشور جهان و بیش از ۶۰۰۰ استاد و کارمند را در خود جای داده است. دانشگاه ماستریخت همواره به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های هلند رتبه‌بندی شده است و در لیست ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار می‌گیرد. همچنین این دانشگاه به دلیل تعهد خود به پایداری و نوآوری شناخته شده و تحقیقات آن در نشریات بین‌المللی ذکر شده است.

دانشگاه رادبود Radboud University

دانشگاه رادبود یک دانشگاه دولتی واقع در نایمخن هلند است. این دانشگاه در سال ۱۹۲۳ تاسیس شد و جزو دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در هلند است. این دانشگاه با بیش از ۲۰۰۰۰ دانشجو تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی را در خود جای داده است. این دانشگاه به ۷ دانشکده تقسیم شده است که برنامه‌های تحصیلی و فرصت‌های تحقیقاتی متعددی را ارائه می‌دهند. دانشگاه رادبود به دلیل تحقیقات خود در زمینه‌های علوم اجتماعی، علوم طبیعی و علوم پزشکی بسیار شناخته شده است.

چندین مؤسسه مشهور مانند مؤسسه مغز، شناخت و رفتار دوندرز، موسسه تحقیقات آب و تالاب و مرکز مطالعات زبان در این شهر قرار دارند. دانشگاه رادبود متعهد به ارائه یک محیط آموزشی عالی به دانشجویان و ایجاد ارتباطات معنادار بین دانشجویان و اساتید است. به این ترتیب بخش زیادی از فعالیت‌ها و رویدادها مانند کنفرانس‌ها را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. دانشگاه رادبود مکانی الهام بخش برای مطالعه، انجام تحقیقات و ایجاد ارتباط با بهترین اساتید و دانشجویان است.

دانشگاه تیلبرگ Tilburg University

دانشگاه تیلبورگ یکی از برترین دانشگاه‌های هلند است که در شهر تیلبورگ در استان برابانت شمالی قرار دارد. این دانشگاه که در سال 1927 تأسیس شد که در حال حاضر در لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در هلند حضور دارد. این دانشگاه در رشته‌های مختلفی دانشجو می‌پذیرد که مهم‌ترین آن‌ها حقوق، اقتصاد، علوم اجتماعی و علوم انسانی است.

این دانشگاه به دلیل جهت‌گیری بین‌المللی و همکاری با سایر دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی شناخته شده است. همچنین دانشگاه تیلبرگ رشته‌های خود را با دو زبان هلندی و انگلیسی ارائه می دهد و عضو اتحادیه دانشگاه‌های تحقیقاتی اروپا است. این دانشگاه تاکید زیادی بر تحقیق و آموزش دارد و دارای یک پردیس مدرن با امکانات پیشرفته است. علاوه بر پیشنهادات دانشگاهی، این دانشگاه بخش زیادی از فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی را برای دانشجویان خود فراهم کرده است.

دانشگاه اوترخت Utrecht University

دانشگاه اوترخت یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در اوترخت هلند قرار دارد. تاسیس این مرکز علمی به سال ۱۶۳۶ برمی‌گردد. این دانشگاه در سطح جهانی رتبه بالایی دارد و یکی از دانشگاه های پیشرو در اروپا محسوب می‌شود. دانشگاه اوترخت طیف وسیعی از برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در زمینه‌های هنر، علوم انسانی، علوم اجتماعی، حقوق، اقتصاد، مدیریت، علوم، دامپزشکی و پزشکی ارائه می‌دهد. حضور دانشجویان بین‌المللی از کشورهای مختلف باعث شده است تا دانشگاه اوترخت به یک جهان کوچک از ملیت‌های مختلف تبدیل شود. این دانشگاه فرهنگ پژوهشی قوی دارد و امکانات عالی برای تحقیق و تدریس ارائه می‌دهد.

سیستم کتابخانه‌ای این دانشگاه با بیش از 4 میلیون جلد یکی از بزرگترین کتابخانه‌ها در اروپا است. دانشگاه اوترخت همچنین به دلیل خدمات دانشجویی باکیفیت خود از جمله دوره‌های زبان عالی، خدمات مشاوره، سازمان‌های دانشجویی و باشگاه‌های آن شناخته شده است. همچنین  این دانشگاه به طور فعال مسئولیت اجتماعی را در بین دانشجویان و اساتید تقویت می‌کند. با توجه به وجود دانشگاه اوترخت در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در هلند، به شما پیشنهاد می‌کنیم که این فرصت تحصیلی را از دست ندهید.

دانشگاه واخنینگن هلند

دانشگاه واخنینگن Wageningen University

دانشگاه واخنینگن یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در واگنینگن هلند است. این موسسه در زمینه علوم زیستی و منابع طبیعی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. دانشگاه واخنینگن در سال ۱۹۱۸ به عنوان کالج کشاورزی واگنینگن تاسیس شد و از آن زمان به یک موسسه معتبر بین‌المللی تبدیل شده است. این دانشگاه تعداد زیادی از برنامه‌های تحصیلی را در زمینه علوم زیستی و منابع طبیعی ارائه می‌دهد. این برنامه‌ها شامل مواردی در زمینه‌های علوم غذایی، تغذیه، علوم دامی، جنگلداری، باغبانی و علوم خاک است.

فعالیت‌های تحقیقاتی در دانشگاه Wageningen در سطح جهان پیشرو و بسیار نوآورانه است. تحقیقات این دانشگاه بر بهبود امنیت غذایی جهانی، سلامت و استفاده پایدار از منابع طبیعی تاکید دارد. این مکان همچنین محل موسسه تحقیقات زیست محیطی مشهور جهانی Wageningen است که تحقیقاتی را در مورد تغییرات محیطی جهانی انجام می‌دهد. دانشگاه واگنینگن بخش مهمی از چشم‌انداز علمی هلند است و به دلیل تحقیقات قوی، تدریس و همکاری های بین‌المللی شناخته شده است. خوشبختانه این مورد هم جزو دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در هلند است.

سوالات متداول

چه دانشگاه هایی مورد تایید وزارت علوم در هلند هستند؟
وزارت علوم دانشگاه آمستردام، دانشگاه صنعتی دلفت، دانشگاه اراسموس روتردام، دانشگاه لیدن، دانشگاه ماستریخت، دانشگاه رادبود نایمخن و دانشگاه اوترخت را تایید کرده است.
دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم چه مدارکی را ارائه می‌دهند؟
این دانشگاه ها مدارک تحصیلی مختلفی را در زمینه های ‌موضوعی متعدد ارائه می دهند که از مقطع کارشناسی تا دکترا را شامل می شود.
آیا شرایط خاصی برای تحصیل دانشجویان ایرانی در این دانشگاه ها وجود دارد؟
بله، دانشجویان ایرانی باید مانند سایر دانشجویان بین المللی مدارک لازم برای پذیرش را به دانشگاه بفرستند و سپس برای اخذ ویزای تحصیلی هلند اقدام کنند.
آیا وزارت علوم برای دانشجویانی که در این دانشگاه‌های مورد تایید تحصیل می کنند حمایت مالی دارد؟
خیر، وزارت علوم هیچ گونه حمایت مالی برای دانشجویانی که در این دانشگاه ها تحصیل می کنند انجام نمی دهد.
چرا برای تحصیل در هلند از خدمات صباویزا استفاده کنم؟
موسسه مهاجرتی صباویزا با بیش از ۹۵ درصد موفقیت در پرونده‌های مهاجرتی شانس پذیرش شما را چند برابر خواهد کرد. کارشناسان مجموعه با بررسی دقیق شرایط شما بهترین امکان را برای پذیرش شما فراهم می‌کنند.

سخن پایانی

کشور هلند به دلیل داشتن دانشگاه‌های پیشرفته و پیشرو در جهان شناخته شده است. در نتیجه تحصیل در هلند یک گزینه بسیار جذاب برای متقاضیان ایرانی خواهد بود. با این حال شما باید از قبل دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در هلند را بررسی کرده و سپس برای اخذ پذیرش اقدام کنید. با توجه به اینکه دریافت پذیرش و اخذ ویزا شرایط خاصی دارد، بهتر است که از خدمات موسسه مهاجرتی صبا ویزا بهره ببرید. در صورتی که به دنبال اطلاعات تکمیلی هستید، حتما در اولین فرصت با کارشناسان ما تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم در این زمینه به شما داده شود.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید