لوگو صبا ویزا

موسسه فناوری كاليفرنيا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط و مراحل دریافت ویزای کالیفرنیا برای ایرانیان و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

موسسه فناوری كاليفرنيا یک موسسه خصوصی در آمریکا است که در سال 1891 تاسیس شده است. این دانشگاه که به وسعت 124 هکتار است در حومه شهر در پاسادنا، تقریبا 11 مایلی شمال شرقی لس‌آنجلس، واقع شده است. تقویم دانشگاهی این موسسه به صورت سه ماهه تنظیم شده است. در رتبه‌بندی دانشگاه های ملی در سال 2022 موسسه فناوری کالیفرنیا رتبه نهم را به خود اختصاص داده است. موسسه فناوری کالیفرنیا جزو دانشگاه‌های برتر فناوری در جهان است. در ادامه این مقاله از صبا ویزا اطلاعات مفیدی در مورد موسسه فناوری كاليفرنيا برای شما آماده کرده‌ایم، همراه ما بمانید.

فهرست عناوین

موسسه فناوری كاليفرنيا

اطلاعات کلی در مورد موسسه فناوری كاليفرنيا

دانشگاه یا موسسه فناوری کالیفرنیا بیشتر بر رشته‌های علوم و مهندسی تمرکز دارد. البته علاوه بر مقطع کارشناسی، در مقطع تحصیلات تکمیلی نیز شما می‌توانید در رشته‌هایی مانند زیست‌شناسی، شیمی، علوم کامپیوتر، علوم زمین، ریاضیات و فیزیک به تحصیل بپردازید. همچنین این موسسه در زمینه مطالعاتی و تحقیقاتی نیز بسیار فعال است و از موسساتی مانند ناسا، بنیاد ملی علوم و وزارت بهداشت و خدمات انسانی و غیره کمک‌های مالی دریافت می‌کند. فارغ‌التحصیلان این دانشگاه از نظر علمی دارای سطح بسیار بالایی هستند، به طوری که برخی از آن‌ها موسس شرکت‌هایی مانند اینتل، Compaq و Hotmail بوده‌اند.

آیا موسسه فناوری كاليفرنيا جزو Ivy League است؟

Ivy League که در سال 1958 تأسیس شد و شامل 8 دانشگاه خصوصی برتر یعنی دانشگاه براون، دانشگاه کلمبیا، دانشگاه کرنل، کالج دارتموث، دانشگاه هاروارد، دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه پرینستون و دانشگاه ییل است. وقتی فردی می‌پرسد که آیا موسسه‌ای جزو Ivy League هست یا خیر، در واقع می‌خواهد بداند که آیا این موسسه معلمان سطح بالایی دارد و آیا دانشجویان خاصی از آنجا فارغ‌التحصیل می‌شوند یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که نام موسسه فناوری كاليفرنيا در بین دانشگاه‌های Ivy League قرار ندارد، اما در هر سطح با این موسسات برابری دارد. افراد بزرگی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند و موسسه فناوری كاليفرنيا همیشه در صف اول فعالیت‌های تحقیقاتی و مطالعاتی بوده است.

با هر معیار و استانداری بررسی کنید موسسه فناوری كاليفرنيا یکی از بهترین دانشگاه‌ها در جهان است، حتی اگر در لیست Ivy League جایی نداشته باشد.

نحوه پذیرش موسسه فناوری كاليفرنيا

این دانشگاه یک موسسه کاملا رقابتی و گزینشی است و پذیرش در اینجا بسیار دشوار است. بر اساس آمارهای منتشر شده سال 2021 تنها 6.7 درصد از متقاضیان در این موسسه پذیرفته شده‌اند. یعنی از بین 8007 متقاضی فقط 536 دانشجو اجازه تحصیل در این دانشگاه را داشته‌اند. از بین 536 نفر نیز تنها 225 متقاضی ثبت نام کردند.

مطالعه این آمار ممکن است کمی ترسناک باشد اما باید بدانید که شانس شما برای پذیرش به عوامل و ویژگی‌های منحصربه‌فرد شما بستگی دارد. این دانشگاه به دنبال جذب دانشجویانی با مدارک تحصیلی عالی است. اما معیار آن‌ها برای انتخاب تنها نمرات نیست. این دانشگاه به دنبال تجربه گسترده STEM، همراه با علایق منحصربه‌فرد و عجیب است.

عوامل زیر از جمله مسائل و معیارهای مهم برای موسسه فناوری كاليفرنيا است:

  • نمرات آزمون
  • تعداد مقالات کاربردی
  • ویژگی‌های شخصی
  • معدل تحصیلی
  • فعالیت‌های فوق برنامه
  • کار داوطلبانه
  • تجربه کاری
  • میزان استعداد و توانایی

عواملی که در پذیرش شما هیچ نقشی نخواهند داشت عبارت هستند از:

  • وضعیت نژادی و قومی
  • محل زندگی
  • وابستگی یا تعهد مذهبی

برای اینکه بتوانید به این دانشگاه راه پیدا کنید باید میانگین معدلتان (GPA) 4.19 باشد. معدل 4.19 به این معنا است که شما باید در تمامی دروس خود نمره A بگیرید و همیشه نفر اول کلاس خود باشید. اگر معدل شما کمتر از این مقدار است برای جبران آن به نمره SAT یا ACT بالاتری نیاز دارید.

امتیاز SAT و ACT

متوسط امتیاز SAT برای موسسه فناوري كاليفرنيا بین 1530 تا 1570 است.

چگونه شانس خود را برای قبولی در موسسه فناوری كاليفرنيا افزایش دهید؟

به معدل بالا با شرکت در چالش‌برانگیزترین کلاس‌های موجود دست یابید

از آنجا که این موسسه فرآیند پذیرش بسیار سخت‌گیرانه‌ای دارد، مهم است که اعتبار و رزومه علمی شما قوی باشد. این دانشگاه از شاخص‌های خاص خود برای فیلتر کردن داوطلبان استفاده می‌کند. این معیارها فقط به نمره‌های شما توجه ندارد، بلکه مهم است که شما دوره‌های چالش‌برانگیز را گذرانده باشید. مثلا بهتر است شما در دوره‌های AP یا IB شرکت کنید.

حداقل یک یا دو فوق‌برنامه رده 1 داشته باشید

موسسه فناوری كاليفرنيا دوره‌های فوق‌برنامه را به 4 دسته تقسیم‌بندی می‌کند. دسته اول فعالیت‌هایی که بسیار تخصصی و استثنایی هستند و دسته چهارم فعالیت‌هایی است که معمولا در برنامه‌های کاربردی دانشجویان یافت می‌شوند. سایر فعالیت‌ها در دسته 2 و 3 قرار می‌گیرند.

پیشینه قوی در زمینه ریاضی و علوم داشته باشید

باید توجه داشته باشید که این دانشگاه در درجه اول یک موسسه STEM است. بنابراین شما باید پیشینه قوی در زمینه ریاضی و علوم داشته باشید. بهتر است دوره‌های حساب دیفرانسیل و انتگرال، آمار، شیمی، علوم کامپیوتر و غیره را بگذرانید.

مقاله‌های جذاب بنویسید

برای اینکه بتوانید اعتبار علمی خود را بالا برده و خودتان را از سایر متقضیان متمایز کنید، نوشتن مقاله یک روش پیشنهادی است. نوشتن یک مقاله باکیفیت فرصتی برای نشان دادن شخصیت خود است. مقاله شما یک نگرش کلی در مورد اینکه واقعا چه کسی هستید و برای چه چیزی ارزش قائل هستید به موسسه خواهد داد.

کالیفرنیا

رشته‌های تحصیلی موسسه فناوری كاليفرنيا

به طور کلی این موسسه به 6 بخش دانشگاهی تقسیم می‌شود:

  • بخش زیست‌شناسی و مهندسی زیست‌شناسی
  • بخش شیمی و مهندسی شیمی
  • بخش مهندسی و علوم کاربردی
  • بخش زمین شناسی و علوم سیاره‌ای
  • بخش علوم انسانی و اجتماعی
  • بخش فیزیک، ریاضیات و نجوم

رشته‌های تحصیلی موسسه فناوری كاليفرنيا عبارت هستند از:

ریاضیات کاربردی و محاسباتی

این رشته برای افراد علاقمند به مطالعات پایه و مشارکت در برنامه‌های کاربردی مناسب است. دروس کاربردی که در این رشته تدریس می‌شود شامل مکانیک سیالات، علم مواد و زیست‌شناسی ریاضی، کاربردهای مهندسی، پردازش تصویر و مالی ریاضی است.

فیزیک کاربردی در موسسه فناوری کالیفرنیا

این رشته بر مسائل با اهمیت تکنولوژیکی متمرکز است. حوزه‌های تخصصی تدریس شده در این رشته شامل ارتباطات فیبر چندموجی، دستگاه‌های میکروفوتونیک و نانوفتونیک یکپارچه، پردازش و ذخیره‌سازی داده‌های هولوگرافی و رویکردهای نوری برای محاسبات کوانتومی خواهد بود.

فیزیک نجومی

 این رشته نه تنها علاقه افراد را به تحقیقات بیشتر برمی‌انگیزد، بلکه باعث ایجاد درکی از حقایق و مفاهیم اساسی نجوم امروزی خواهد شد.

مهندسی زیستی

دانشجویان این رشته مستلزم گذراندن دوره‌های اصول مهندسی در طراحی، تجزیه و تحلیل، ساخت و دستکاری سیستم‌های بیولوژیکی هستند.

زیست‌شناسی

در این رشته داشجویان حتما باید در کارهای پژوهشی مشارکت فعال داشته باشند. این امکان در اختیار دانشجویان قرار داده می‌شود تا بتوانند با اعضای هیئت علمی دانشگاه کارهای تحقیقاتی انجام دهند.

تجارت، اقتصاد و مدیریت

برای اینکه بتوانید در یک محیط تجاری مدرن، تحلیل‌های درست و عملکرد موفقی داشته باشید، تحصیل در این رشته به شدت توصیه می‌شود. با اتمام تحصیلات خود در این رشته، در زمینه‌هایی مانند پیشینه قوی در تئوری و اقتصاد سنجی، توانایی تجزیه و تحلیل داده‌های مالی و تجاری، درک تأثیرات گسترده‌تر تجارت و مدیریت بر جامعه و مدیریت ریسک تخصص پیدا خواهید کرد.

موسسه فناوری كاليفرنيا و مهندسی شیمی

از آنجا که در بسیاری از صنایع از تغییرات شیمیایی یا فیزیکی ماده استفاده می‌شود، بنابراین مهندسی شیمی بازار کار بسیار خوبی دارد. سرفصل‌های تدریس شده در این رشته شامل ریاضیات کاربردی و محاسباتی، مکانیک سیالات، انتقال گرما و جرم، ترمودینامیک، سینتیک شیمیایی و طراحی راکتور شیمیایی و کنترل فرآیند است.

علم شیمی

هدف از تدریس این رشته تربیت دانشجویانی است که بر مفاهیم بنیادی علوم مولکولی تسلط کامل داشته باشند. برنامه درسی این رشته به این صورت خواهد بود: سنتز و کاتالیز شیمیایی، دینامیک شیمیایی و مکانیسم‌های واکنش، بیوشیمی، شیمی بیوآلی، بیوآلی و شیمی بیوفیزیکی و شیمی مواد.

سیستم‌های محاسباتی و عصبی

این رشته بر پایه ریاضیات، فیزیک، زیست شناسی و علوم کامپیوتر است.

علوم کامپیوتر در موسسه فناوری كاليفرنيا

اگر شما قصد دارید در انواع مشاغل حرفه‌ای یا کارآفرینی پیشرفت کنید، رشته علوم کامپیوتر برای مقطع کارشناسی برای شما پایه خوبی خواهد بود.

اقتصاد

تحصیل در این رشته درکی اصولی از زیربنای عملکرد مؤسسات اقتصادی به افراد خواهد داد. با اتمام تحصیلات خود در این رشته، در زمینه‌هایی مانند مهارت در تجزیه و تحلیل داده‌های میدانی و تجربی، درک رفتار استراتژیک و اطلاعات نامتقارن در تعاملات اقتصادی، درک علل رشد اقتصادی بلندمدت منطقه‌ای و جهانی و مهارت در به کارگیری مدل‌های اقتصادی تخصص پیدا خواهید کرد.

مهندسی برق

دروس تدریس شده در این رشته عبارت هستند از: ارتباطات از راه دور، حالت جامد، رباتیک، اطلاعات، کامپیوتر و سیستم‌های الکتریکی.

مهندسی و علوم کاربردی

شما با انتخاب این رشته فرصت عالی برای مطالعه و تحقیق در زمینه چالش‌برانگیز علم و فناوری را خواهید داشت.

زبان انگلیسی در موسسه فناوری كاليفرنيا

این رشته اطلاعات غنی درباره سنت‌های غنی ادبیات انگلیسی از قرون وسطی تا به امروز به دانشجویان خواهد داد. با اتمام تحصیلات خود در این رشته، در زمینه‌هایی مانند درک تفاوت در بیان ادبی در سنت‌های مختلف، توسعه مهارت‌های مطالعه انتقادی و تحلیل و تفسیر متون ادبی پیدا خواهید کرد.

اطلاعات و علوم داده

این رشته مربوطه به جمع‌آوری، ذخیره‌سازی، ارتباط، پردازش و تجزیه و تحلیل داده‌ها است.

علم مواد

افرادی که در این رشته تحصیل می‌کنند، استقلال حرفه‌ای، خلاقیت، رهبری و مهارت‌های رشد حرفه‌ای و فکری خود را پرورش و توسعه می‌دهند.

ریاضیات

این رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی بسیار منعطف است و به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا علایق خود را دنبال کرده و با ریاضیات خلاق آشنا شوند.

مهندسی مکانیک

هدف از تدریس این رشته در موسسه فناوري كاليفرنيا تربیت افرادی است تا بتوانند رهبری صنعت را به دست بگیرند.

سایر رشته‌ها عبارت هستند از:

  • ژئوبیولوژی
  • ژئوشیمی
  • زمين‌شناسي
  • ژئوفیزیک
  • تاریخ
  • تاریخ و فلسفه علم
  • فلسفه
  • فیزیک
  • علوم سیاره‌ای
  • علوم سیاسی
  • هوافضا
  • سیستم‌های کنترل و دینامیک
  • علوم و مهندسی محیط زیست

مشاهیر موسسه فناوری كاليفرنيا

فرانک بورمن: فرمانده اولین تیمی از فضانوردان که دور ماه دور زدند.

سی. گوردون فولرتون: هدایت‌کننده سومین مأموریت شاتل فضایی

کارولین سی پورکو: مدیر آزمایشگاه مرکزی تصویربرداری کاسینی و رهبر مدیر آزمایشگاه مرکزی تصویربرداری کاسینی

هریسون اشمیت: سناتور سابق آمریکا

یوگن مرل شومیکر: مکتشف ستاره دنباله‌دار شومیکر-لوی 9 و اولین کسی که روی ماه دفن شد.

اوزیرس سیلوا: موسس Embraer، یک شرکت هوافضای برزیلی که مشغول تولید هواپیماهای نظامی است.

دیوید دبلیو. تامپسون: رئیس و مدیر اجرایی یکی از شرکت‌های تولیدی و تحقیق و توسعه مرتبط با فضا در آمریکا

ویلیام کولگلازیر: مشاور علم و فناوری وزیر امور خارجه هیلاری کلینتون

فرانس کوردووا: مدیر بنیاد ملی علوم

رجینا دوگان: مدیر سابق پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی

پل فیلمر: مدیر بنیاد ملی علوم و تصمیمات مالی

استینت گریمر هرمانسون: نخست وزیر سابق ایسلند

برایان جکسون: دانشمند فیزیک که مسئول برنامه امنیت داخلی در شرکت رند بود.

جوزف رودز: عاون وزیر بازرگانی و عضو کمیسیون خدمات عمومی پنسیلوانیا

رونالد دبلیو دیویس: مدیر مرکز فناوری ژنوم در دانشگاه استنفورد

استیون کونین: مدیر مرکز علوم و پیشرفت شهری در دانشگاه نیویورک

موشه آرنس: وزیر سابق دفاع و امور خارجه اسرائیل

دیوید هو: مدیر مرکز تحقیقات ایدز

جیمز‌ای‌هال: بنیانگذار و رئیس جیم هال ریسینگ

یورک لیائو: موسس شرکت Varitronix و یکی از اولین تولیدکنندگان LCD

وردون ای مور،: رئیس بازنشسته و یکی از بنیانگذاران شرکت اینتل

بنجامین ام روزن: رئیس هیئت مدیره Compaq Computer Corp

سیمون رامو: بنیانگذار TRW Inc

تی‌ای ویلسون: رئیس بازنشسته شرکت بوئینگ

دیوید برین: نویسنده داستان‌های علمی تخیلی، اکثر کتاب‌های او به بیش از 20 زبان ترجمه شده است.

فرانک کاپرا: کارگردان

رابرت جی لانگ: استاد برجسته اوریگامی

آلن پی لایتمن: فیزیکدان نظری، رمان‌نویس و مقاله‌نویس

هارولد جی مک‌گی: نویسنده مشهور علوم غذایی

ساندرا تسینگ لو: نویسنده و هنرپیشه

مزایای زندگی در کالیفرنیا

مزایای زندگی در کالیفرنیا

اگر شما قصد ادامه تحصیل در یک کشور خارجی را دارید کالیفرنیا می‌تواند یک مقصد رویایی برایتان باشد. زندگی در کنار ساحل، آفتاب فراوان در طول سال و سبک زندگی سالم همگی از جذابیت‌های زندگی در این مکان فوق‌العاده است. مزایای زندگی در کالیفرنیا عبارت هستند از:

فرصت‌های شغلی مناسب

به طور کلی در همه حال لس‌آنجلس منبع فرصت‌های شغلی بی‌نظیر بوده، اما این مسئله از سال 2017 به بعد پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است. نرخ بیکاری در این منطقه در طی یک سال 5 درصد کاهش یافته است. این مکان بهترین منطقه برای راه‌اندازی یک کسب و کار مستقل است، چرا که مشتریان بالقوه بسیار زیادی دارد. اینکه شما بخواهید یک رستوران زنجیره‌ای راه اندازی کنید یا یک استارتاپ در زمینه فناوری ایجاد کنید، فرقی ندارد. در هر دو صورت شما مشتریان هدف خود را در این منطقه به راحتی شناسایی و پیدا خواهید کرد.

آب و هوای استثنایی

این منطقه بسیار آفتاب‌گیر بوده و به ندرت باران می‌بارد. اگر شما علاقه‌ای به برف و هوای سرد ندارید، جنوب کالیفرنیا بهترین انتخاب برای زندگی خواهد بود.

سبک زندگی

از آنجا که آب و هوای این منطقه بسیار مناسب است، مردم اینجا زندگی شاد و کاملا اجتماعی دارند. فضای شهری بسیار پرجنب‌وجوش است. همین مسئله در روحیه افراد تاثیر بسیار زیادی دارد میانگین امید به زندگی را افزایش داده است.

آموزش عالی

در ذهن آمریکایی‌ها آموزش مسئله‌ای است که همیشه در اولویت قرار دارد. اگر در حال برنامه‌ریزی برای یک آینده تحصیلی عالی هستید، کالیفرنیا قطعا یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود. افرادی که در کالیفرنیا زندگی می‌کنند نسبت به سایر مناطق ایالات متحده تحصیلات بالاتری دارند. همچنین این منطقه دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی بسیار خوب است.

نحوه گرفتن ویزا

برای اینکه بتوانید به ایالات متحده سفر کرده و در آنجا مشغول تحصیل شوید به ویزای دانشجویی و پاسپورت خود نیاز دارید. ویزا شما توسط سفارت یا کنسولگری ایالات متحده در کشورتان صادر خواهد شد. اگر شما ویزای این کشور را بگیرید به اکثر حقوق اولیه به استثنای حق رای در انتخابات، تصدی مناصب دولتی و سایر موارد از این قبیل دسترسی کامل خواهید داشت. از آنجا که ایالات متحده برای صدور ویزا سیاست‌های امنیتی خود را به شدت افزایش داده است، این روزها صدور ویزا بیشتر از گذشته زمان می‌برد.

مراحل درخواست ویزای آمریکا

بررسی کنید که آیا به ویزا نیاز دارید یا خیر

به طور کلی شهروندان 40 کشور برای سفر به ایالات متحده نیازی به درخواست ویزا ندارند.

نوع ویزای خود را انتخاب کنید

از آنجا که مراحل دریافت هر نوع ویزا تفاوت‌هایی با هم دارد، بنابراین الزامی است قبل از انجام هر گونه اقدامی نوع ویزای خود را انتخاب کنید.

فرم درخواست ویزا را پر کنید

شما می‌توانید این فرم را به صورت آنلاین در وب‌سایت کنسولگری ایالات متحده که از آن درخواست می‌دهید، پیدا کنید. این فرم معمولا از دو بخش تشکیل شده است که در قسمت اول شما باید اطلاعات شخصی خود را وارد کنید:

  • نام و نام خانوادگی
  • وضعیت تأهل
  • ملیت
  • تاریخ و محل تولد
  • نشانی
  • کشور
  • شماره موبایل
  • پست الکترونیک
  • شماره پاسپورت
  • شماره ثبتی پاسپورت
  • اطلاعات خانواده
  • تحصیلات
  • کار و غیره

بخش دوم نیز در زمینه امنیت و شامل موارد زیر است:

  • آیا تا به حال به دلیل ارتکاب جرمی دستگیر شده‌اید؟
  • آیا تا به حال اقدامی برای نقض قانون انجام داده‌اید؟
  • آیا تا به حال درگیر پولشویی بوده‌اید؟
  • آیا تا به حال به هر نحو در نسل‌کشی شرکت کرده اید؟

هزینه درخواست ویزا را بپردازید

مرحله بعدی پرداخت هزینه‌های درخواست ویزای آمریکا است. به یاد داشته باشید که در صورت لغو قرار ملاقات و مصاحبه و یا رد درخواست ویزا هزینه ویزا قابل استرداد نیست.

گاهی اوقات شما باید هزینه‌های صدور ویزای ایالات متحده را نیز پرداخت کنید. این هزینه‌ها بستگی به کشوری دارد که شما از آن درخواست ویزای خود را ارسال کرده‌اید. یعنی برخی از افراد باید این هزینه را پرداخت کنند و برخی خیر. میزان هزینه نیز به همین عامل بستگی دارد.

برای مصاحبه برنامه‌ریزی کنید

همه افراد متقاضی ویزای آمریکا که بین 14 تا 79 سال سن دارند باید مصاحبه را انجام دهند. برای این کار باید از طریق کنسولگری یا سفارت ایالات متحده که از آن درخواست می‌کنید، وقت ملاقات بگیرید. از آنجا که ممکن است برنامه کاری سفارت فشرده باشد و این قرار ملاقات روزها تا هفته‌ها زمان ببرد، بنابراین توصیه می‌شود که در زمان مناسب اقدام به انجام این کار کنید.

مدارک را ارسال کنید

هنگامی که شما فرم درخواست ویزا را کامل می‌کنید باید مدارک لازم را نیز همراه آن ارسال نمایید. به این ترتیب به کنسول ایالات متحده ثابت می‌کنید که شرایط لازم برای دریافت ویزا را دارید.

در مصاحبه شرکت کنید

گام آخر دریافت ویزا شرکت در مصاحبه است. شما باید در روز مصاحبه تمامی مدارک لازم را همراه خود داشته باشید. فردی که در مصاحبه حضور دارد با توجه به مدارک شما و نوع ویزایی که درخواست داده‌اید، سوالاتی را از شما خواهد پرسید.

هزینه‌های زندگی در کالیفرنیا

هزینه زندگی مقدار پولی است که شما برای تامین یک سبک زندگی خاص به آن احتیاج دارید. میزان این هزینه با توجه به محل زندگی و سبک زندگی شما کاملا متفاوت خواهد بود. هزینه زندگی در کالیفرنیا به طور کلی گران است.

یکی از هزینه‌های زندگی، هزینه حمل و نقل است. این مورد در کالیفرنیا نسبتا ارزان است. از آنجا که این منطقه بسیار بزرگ و پیشرفته است حمل و نقل عمومی گسترده و بهبود یافته است. معمولا این هزینه از 435 تا 1000 دلار در ماه متغیر است.

هزینه مسکن نیز یکی از دغدغه‌های فکری افراد است. این هزینه معمولا روز به روز در حال افزایش است. هزینه مسکن در کالیفرنیا گران‌ترین اجاره در جهان در سال 2022 برآورد شده است.

اگر شما قصد مهاجرت به ایالات متحده را دارید در زمینه هزینه‌های بهداشتی و درمانی بهتر است هیچ نگرانی نداشته باشید. معمولا بیمه‌های اجتماعی با خدمات بسیار بالایی در اختیار افراد قرار داده می‌شود. اگر شما به صورت آزاد از خدمات درمانی استفاده کنید، هزینه آن بسیار گران خواهد شد. بنابراین توصیه می‌شود حتما خود را تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی یا خصوصی قرار دهید. Health، Humana و CVS برخی از شرکت‌های بیمه‌ای هستند.

غذا و مواد غذایی یکی از مواردی است که در این منطقه بسیار ارزان است. اگر شما قصد صرفه‌جویی در هزینه های خود را دارید، بهتر است از فروشگاه‌هایی مانند Walmart و Kroger که کمترین قیمت‌ها را دارند خرید کنید.

اگر شما قصد تحصیل در آمریکا را دارید باید بدانید که دبیرستان‌های دولتی برای دانش‌آموزان بومی رایگان است، اما دانش‌آموزان بین‌المللی باید هزینه بپردازند. این هزینه معمولا بین 3000 تا 10000 دلار خواهد بود. تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی ایالات متحده بسیار گران است.

سوالات متداول در مورد موسسه فناوری كاليفرنيا

شهریه موسسه فناوری كاليفرنيا چقدر است؟
شهریه این موسسه 58680 دلار است.
چرا موسسه فناوری كاليفرنيا بسیار مشهور است؟
این موسسه یکی از بهترین دانشگاه‌ها در سطح جهانی است و از باهوش‌ترین افراد و خلاقانه‌ترین ابزارها برای برنامه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی خود استفاده می‌کند.
آیا موسسه فناوری كاليفرنيا دانشگاه خوبی برای انتخاب است؟
این موسسه در سال‌های 2011 تا 2016 در رتبه‌بندی تایمز در رتبه اول بین‌المللی قرار گرفت. این موسسه در بخش مهندسی و فناوری و علوم فیزیکی جزو بهترین‌های جهان است.
میانگین هزینه ماهانه در کالیفرنیا چه میزان است؟
میانگین هزینه‌ها چیزی در حدود 5253 دلار یا 63036 دلار در سال است. البته ذکر این نکته ضروری است که این هزینه‌ها سال به سال در حال افزایش است.

سخن پایانی

از همراهی شما سپاسگزاریم و از اینکه نظرات خود را با ما به اشتراک می‌گذارید خرسندیم. ما سعی کردیم در این مقاله از موسسه مهاجرتی صبا ویزا اطلاعات مفیدی در مورد موسسه فناوری كاليفرنيا و نحوه اخذ ویزا ارائه دهیم. همچنین مزایای زندگی در کالیفرنیا را برای شما بیان کردیم تا بتوانید در مورد تصمیمی که برای تحصیل گرفته‌اید، راسخ بمانید. شما در رشته‌های گوناگونی امکان تحصیل دارید و ما لیست آن‌ها را جمع آوری و در این مطلب ارائه داده‌ایم. در پایان نیز به مهم‌ترین سوالات افراد در زمینه تحصیل در این دانشگاه پرداخته‌ایم. چنانچه سوالات بیشتری دارید با متخصصان ما در ارتباط باشید و نظر آن‌ها را در مورد زندگی و تحصیل در کالیفرنیا جویا شوید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید