لوگو صبا ویزا
ویزای-کار-ایالت-ساسکاچوان-کانادا

ویزای کار ایالت ساسکاچوان کانادا، اخذ این ویزا چه شرایط و الزاماتی دارد؟

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اخذ ویزای کار  به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان
فهرست عناوین

ساسکاچوان؛ ایالتی مناسب برای متخصصین

به‌علت ورود مهاجران از سرتاسر جهان به ایالت ساسکاچوان، این ایالت به یکی از بهترین ایالت‌ها کانادا برای کار و زندگی تبدیل شده است. ایالت ساسکاچوان که در غرب کانادا واقع شده است، یکی از مناطق سرسبز و بسیار مناسب برای کشاورزی است. این ایالت جزء مناطق حاصل‌خیز کانادا نیز محسوب می‌شود. اقتصاد این ایالت مبتنی بر صنعت کشاورزی و منابع طبیعی مانند جنگلداری و ماهیگیری است. در سال‌های اخیر شرایطی برای دریافت ویزای کار این ایالت مطرح شده است که شرایط مطلوبی برای ایرانیان است. به همین علت قصد داریم در این مطلب شرایط اخذ ویزای کار ایالت ساسکاچوان کانادا را همراه با شما بررسی کنیم.

برنامه موسوم به SNIP برنامه‌ی انتخاب متقاضی در ایالت ساسکاچوان است. افرادی که کانادایی نیستند و دارای تخصص و مهارت‌های مورد نیاز این ایالت هستند و قصد مهاجرت به این استان را دارند، از طریق این برنامه، گواهی انتخاب استانی (Nomination) خود را می‌توانند دریافت کنند. اخذ این گواهی سبب می‌شود که افراد غیر بومی  بتوانند در مدت زمان کوتاه‌تری نسبت به سایر گروه‌ های مهاجرتی کانادا، اقامت دائم کانادا را اخذ کنند.

ویزای کار ایالت ساسکاچوان کانادا

یکی از بهترین روش‌های مهاجرتی به کانادا، مهاجرت کاری به ایالت ساسکاچوان است. متقاضیان در صورت داشتن شرایط مورد نیاز و کسب حداقل امتیازات، می‌توانند تا شانس خود را برای کسب اقامت کانادا امتحان نمایند. در این روش افراد می‌توانند با هزینه‌ی کم‌تری موفق به دریافت PR بشوند. به‌صورت میانگین بازه‌ی زمانی جهت اخذ اقامت و مهاجرت کاری به ایالت ساسکاچوان بین ۶ تا ۱۶ ماه زمان خواهد برد.

شرایط اخذ ویزا

1- تمکن مالی

2- پذیرفته شدن در اکسپرس اینتری و داشتن فایل نامبر و دریافت نامه تاییدیه OID

3- دانش زبان انگلیسی یا فرانسه با حداقل   CLB6

4- تحصیلات دانشگاهی ( حداقل کارشناسی )

5- داشتن حداقل یک سال تجربه‌ی کاری در 5 تا 10 سال گذشته. این سابقه‌ی کار باید براساس لیست مشاغل ساسکچوان (NOC  صفرB,A  ) باشد.

6- داشتن برنامه برای زندگی در این استان Settlement Plan )  )

7- کسب حداقل 60 امتیاز از 100 امتیاز این برنامه ( در صورت داشتن پیشنهاد شغلی از این استان 30 امتیاز و یا داشتن خویشاوند 20 امتیاز به امتیازات اضافه کنید )

گروه ‌هایی که درخواست آن‌ها مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد:

1- پناهجویان

2- متقاضیانی که موفق به ارسال مدارک مورد نظر SINP نشدند.

3- متقاضیانی که قصد آن‌ها از کار و زندگی در این ایالت مورد تایید کارشناسان قرار نمی‌گیرد.

4- افرادی که در ارائه درخواست خود و یا معرفشان دروغ گفته باشند.

گروه‌های برنامه استانی ساسکاچوان

1-گروه نیروهای متخصص بین المللی (International Skilled Worker Category)

2-گروه تجربه ساسکاچوان (Saskatchewan Experience Category)

3-گروه کارآفرینان و مزرعه‌ داران (Enrepreneurs and Farm Category)

4-گروه کارآفرینان فارغ التحصیل خارجی(International Graduate Entrepreneur Category)

این گروه های اصلی ممکن است دارای زیر گروه باشند. در ادامه مطلب اطلاعات بیشتری را درباره‌ی هر کدام از این گروه ها به شما ارائه می‌دهیم.

1-گروه نیروهای متخصص بین المللی (International Skilled Worker Category)

 همان‌طور که از اسم این گروه مشخص است، این برنامه مخصوص متقاضیان متخصصی است که قصد زندگی و کار در ایالت ساسکاچوان را دارند. متقاضیان توسط یک سیستم امتیازی ارزیابی شده و بعد از آن می‌توانند در یکی از زیرگروه های این برنامه پذیرش بشوند.

– نیروهای متخصص بین‌المللی دارای پیشنهاد کاری (International Skilled Worker – Employment Offer)

این زیرگروه مخصوص متقاضیانی است که یک پیشنهاد کار تخصصی Job Offer از یکی از کارفرمایان در ساسکاچوان دارند.

– نیروهای متخصص بین المللی- مشاغل مورد تقاضا (International Skilled Worker – Occupations In-Demand)

این زیرگروه مخصوص نیروهای بسیار متخصص است که از سابقه و تجربه‌ی کار در یکی از مشاغل مورد نیاز استان ساسکاچوان برخوردار هستند، اما هنوز موفق به دریافت پیشنهاد کاری از ساسکچوان نشدند.

– نیروهای متخصص بین المللی- اکسپرس انتری ایالت ساسکاچوان (International Skilled Worker – Express Entry)

این برنامه به دولت ایالتی ساسکچوان اجازه می‌دهد که از میان متقاضیان مهاجرت به کانادا و استان ساسکچوان که قبلا در سیستم اکسپرس انتری فدرال ثبت نام کرده‌اند و یا در Pool of Candidates حضور دارند و هم‌چنین دارای سابقه کار در یکی از مشاغل مورد نیاز ساسکاچوان هستند، افرادی را انتخاب کند.

2- گروه تجربه ساسکاچوان (Saskatchewan Experience Category)

این گروه برای نیروهای متخصصی است که هم‌اکنون در ساسکاچوان زندگی و کار  می‌کنند. گروه تجربه  ساسکاچوان، درخواست متقاضیان را تحت زیرگروه های زیر پذیرش می‌کند.

– دارندگان مجوز کار (Existing Work Permit)

این زیرگروه برای متقاضیانی است که حداقل به مدت شش ماه تحت یک مجوز کار معتبر در ساسکاچوان کار کرده‌اند.

– متخصصین سلامت (Health Professionals)

این زیرگروه برای افرادی است که حداقل6 ماه، به‌عنوان پزشک، پرستار و یا در دیگر تخصص‌های حوزه‌ی بهداشت و سلامت در ساسکاچوان کار کرده‌اند.

– دانشجویان (Students)

این گروه برای دانشجویانی است که از موسسات آموزش عالی معتبر در کانادا فارغ التحصیل شده‌اند. از شروط دیگر این گروه این است که، دانشجو باید حداقل 24 ماه قبل از اپلای، به مدت 6 ماه در ساسکاچوان کار کرده باشد.

– پروژه‌های بخش هتلداری (Hospitality Sector Project)

این زیرگروه برای متقاضیانی است که هم‌اکنون به‌عنوان سرو کننده غذا و نوشیدنی، خدمه غذاخوری، کمک آشپز یا خدمتکار، حداقل به مدت 6 ماه کار کرده باشند. قبل از اینکه متقاضی در کانادا کار خود را شروع کند، کارفرما باید از استان تاییدیه دریافت کند.

– پروژه‌ی رانندگان کامیون برای مسیرهای طولانی (Long Haul Truck Driver Project)

این زیرگروه برای افرادی است که اکنون در یکی از شرکت‌های معتبر حمل و نقل در ساسکاچوان مشغول به کار هستند. رانندگان باید حداقل 6 ماه قبل از اپلای، مشغول کار برای کارفرمای فعلی خود در ساسکاچوان بوده باشند.

3- گروه کارآفرینان و مزرعه داران (Entrepreneurs and Farm Category)

متقاضیانی که می‌خواهند مالک و یا شروع کننده‌ی یک کسب و کار باشند و یا هدف آن‌ها فعالیت در یک کار کشاورزی است در این گروه قرار می‌گیرند. این دسته به زیر گروه‌های زیر تقسیم می‌شود:

– زیرگروه کارآفرینان (Entrepreneur Sub-Category)

این زیرگروه برای افرادی است که می‌خواهند از طریق ایجاد یک کسب و کار و یا همکاری با یکی از کسب و کارهای ایالت ساسکاچوان فعالیت و یا سرمایه گذاری داشته باشند. داوطلبین باید یک نقش مدیریتی فعال در کسب و کار داشته باشند. این زیرگروه بر اساس سیستم (EOI) عمل می‌کند.

– زیرگروه مالکان و مدیران مزارع (Farm Owners and Operators Sub-Category)

این زیرگروه مخصوص مزرعه دارانی است که می‌خواهند مقدار قابل توجهی در صنعت کشاورزی سرمایه گذاری کنند و توانایی سکونت در استان ساسکاچوان را هم دارند.

4- گروه کارآفرینان فارغ التحصیل خارجی (International Graduate Entrepreneur Category)

این برنامه مخصوص افرادی است که از مؤسسه‌های معتبر تحصیلی در ساسکچوان فارغ التحصیل شده‌اند و قصد دارند کسب و کار خود را در این استان راه‌اندازی کنند و یا در کسب و کارهای موجود در این استان شریک شوند.

متقاضیان باید تمام وقت و حداقل به مدت 2 سال در یک مقطع بالاتر از دیپلم در ساسکچوان فارغ التحصیل شده باشند. متقاضیانی که پذیرفته می‌شوند، به مدت حداقل 1 سال باید یک کسب و کار را در ساسکچوان مدیریت کنند و حداقل یک سوم این کسب و کار متعلق به متقاضی باشد.

مشاغل مورد نیاز برای مهاجرت کاری به ساسکاچوان

انتخاب (International Skilled Worker (EOI از مهم‌ترین بخش‌های مهاجرت کاری به ایالت ساسکاچوان است. در ابتدای کار متقاضی باید حرفه‌ی خود را در لیست ایالت ساسکاچوان بررسی کند و در صورت حضور حرفه مورد نظر در لیست استان ساسکاچوان، می‌تواند برای این روش اقدام کند. تطابق سوابق تحصیلی و سابقه کاری اهمیت زیادی دارد. در زیر لیست مشاغل مورد نیاز ایالت ساسکاچوان آمده است.

1-مدیران خدمات اجتماعی

2-برنامه‌ریزان کنفرانس‌ها و مراسم‌ها

3- تکنیسین‌های معماری

4- برنامه نویسی کامپیوتر

5- نقشه برداری

6- تکنیسین حسابداری

7-مشاغل فنی در هواشناسی

8-تکنولوژیست‌های آزمایشگاه پزشکی

9-تکنولوژیست‌های عکسبرداری پزشکی

10- پزشکیار

11- متخصصین سونوگرافی

12-روانشناس

13-مددکار اجتماعی

14- مربی معلولین

15- مربی نونهالان

16-مربیان ورزش، امور تفریحی و تناسب اندام

17-قصاب

18-نانوا

19-خیاط

20-شیشه بر

21- تکنیسین‌ دستگاه های سنگین

22- تعمیرکار قطعات موتور

23- تکنیسین  خدمات اتومبیل؛ مکانیک و تعمیرکار کامیون و اتوبوس

24-تعمیرکار لوازم

25- مشاغل مدیریتی شامل: مدیران ارشد حوزه مالی، مدیران ارشد حوزه خدمات سلامتی و تحصیلی و اجتماعی، مدیران ارشد حوزه ساخت و ساز، حمل و نقل و تولید، مدیران بخش تبلیغات و بازاریابی، مدیران بانکی، مدیران حوزه معماری، مدیران رستوران‌ها و مراکز غذایی، مدیران پروژه های عمرانی و نوسازی مسکن

مدیر بخش کشاورزی، آبرسانی و شیلات

26- مشاغل تخصصی مانند: تحلیلگر اقتصادی و سرمایه گذاری، متخصص منابع انسانی، مشاوره مدیریت کسب و کار، شیمی دان، دانشمند بیولوژی و علوم زیستی، پروفسور ها و اساتید دانشگاه

شرایط امتیازی ویزای کار ایالت ساسکاچوان کانادا

برای اخذ ویزای مهاجرت کاری به ساسکاچوان، متقاضیان باید امتیازات مورد نیاز را دریافت کنند. این امتیاز حداکثر 100 می‌باشد. کسب بالاترین امتیاز شانس شما را برای اخذ ویزا بالاتر خوهد برد. شرایط تحصیلی، سن، مدرک زبان، تطبیق پذیری و سوابق کاری، در سیستم امتیازی مهاجرت به ساسکاچوان تاثیرگذار هستند.

شرایط تحصیلی ویزای کار ایالت ساسکاچوان کانادا

با‌توجه به نحوه امتیاز گذاری ایالت ساسکاچوان، امتیاز مدرک کارشناسی ارشد و دکترا یکسان است. ابتدا مدارک باید تایید لازم را دریافت کنند و بعد امتیازات مورد قبول قرار می‌گیرند. محدودیتی برای دانشگاه مشخص نشده است و افراد با تحصیلات در دانشگاه‌های مختلف می‌توانند برای کسب امتیاز اقدام کنند.

مدرک تحصیلی امتیاز
دیپلم 12
کاردانی 15
کارشناسی 20
کارشناسی ارشد و دکترا 23

شرایط سنی ویزای کار ایالت ساسکاچوان کانادا

در ساسکاچوان قوانین محدودیت سنی شامل افراد زیادی می‌شود و متقاضیان تا سن ۵۰ سال می‌توانند امتیازات ممکن را کسب کنند.

سن امتیاز
زیر 18 سال 0
18 تا 21 8
22 تا 34 12
35 تا 45 10
46 تا 50 8
بیشتر از 50 0

شرط مدرک زبان ویزای کار ایالت ساسکاچوان کانادا

افراد در این بخش حداکثر ۲۰ امتیاز را می‌توانند کسب کنند. امتیاز  نمره زبان از طریق سیستم CLB محاسبه می‌شود. هر Skill به‌صورت جدا امتیاز خودش را دارد. برای زبان انگلیسی آیلتس جنرال و برای مدرک زبان فرانسوی TEF مورد قبول است.

مدرک زبان CLB امتیاز
8 و بیشتر 20
7 18
6 16
5 14
4 12

تطبیق پذیری

امتیازات بیشتری در این بخش به افراد متقاضی مهاجرت کاری به ساسکاچوان تعلق می‌گیرد. در تطبیق پذیری، افراد حداکثر ۳۰ امتیاز را می‌توانند کسب کنند. برای اثبات داشتن خویشاوند در ایالت ساسکاچوان شما نیاز به ارائه مدرک از خویشاوند خود دارید. کپی کارت اقامت یکی از این مدارک است.

شرایط تطبیق پذیری امتیاز
داشتن خویشاوند در ساسکاچوان 20
1 سال سابقه کار 5
سابقه‌ی تحصیلی 5

سابقه کار

در این بخش فقط رشته‌های مورد قبول ایالت ساسکاچوان پذیرفته می‌شوند. سوابق کاری مرتبط با تحصیلات هم مورد قبول است.

مدت زمان سابقه کار امتیاز
3 سال 6
5 سال 10
6 سال 11
7 سال 12
8 سال 13
9 سال 14
10 سال 15

چند نکته‌ی درباره ویزای کار ایالت ساسکاچوان کانادا

1- افراد می‌توانند از طریق SINP یا برنامه ویزای کار جهانی این ایالت، بر‌اساس رده‌ کارگر ماهر اقدام کنند.

2- متقاضی باید دارای مدرک 12 ماه و یا بیشتر باشد، سطح شغل و حرفه باید دارای سطح B ،A ،0 بوده و یا حداقل به مدت 6 ماه در کانادا و در زیر مجموعه مشاغل بهداشتی مشغول به کار بوده باشد.

3- در ایالت ساسکاچوان کانادا، ویزاهای مختلفی برای انواع مشاغل مهارتی در نظر گرفته شده است. اما قبل از درخواست ویزای کار ایالت ساسکاچوان شما باید که از یک کارفرمایی در این ایالت پیشنهاد کار داشته باشید. در صورت وجود قرارداد کار ، شما مجاز هستید که تا در برنامه داوطلب مهاجر ساسکاچوان (SINP) شرکت کنید.

بیشتر بخوانید: اقامت کانادا با برنامه استانی ساسکاچوان [بررسی شرایط اخذ]

صبا ویزاپلن، مشاوری باتجربه و قانونی

با توجه به هزینه پائین مهاجرت کاری به ایالت ساسکاچوان، این روش از بهترین روش‌های کسب اقامت دائم کانادا محسوب می‌شود. افراد با کسب امتیاز موردنظر این ایالت می‌توانند شانس خود را برای دریافت اقامت امتحان کنند. به‌صورت میانگین افراد با امتیازی بین ۶۷ تا ۷۰ به احتمال قوی می‌توانند برای این روش اقدام نمایند. استفاده از راهنمایی‌ مشاوران و وکلای قانونی و با تجربه‌ی ما می‌تواند منجر به کسب امتیازات لازم و در نهایت کسب اقامت دائم برای شما شود.

هدف مجموعه صبا ویزا ارائه‌ی خدمات به‌صورت قانونی و تخصصی است. مهاجرت مسیری سخت و دشوار است که همواره در آن اشخاصی در مسیر پیش‌روی شما قرار می‌گیرند که هدف آن‌ها موفقیت شما نیست و تنها در فکر خالی کردن جیب شما هستند. صبا ویزاپلن با کسب سال‌ها تجربه در زمینه‌ی‌ امور مهاجرتی، بهترین مشاور شما خواهد بود.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید