لوگو صبا ویزا
بهترین کالج های کانادا

بهترین کالج های کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه بهترین کالج های کانادا و جزئیات ثبت نام در آن را به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

کالج‌های کانادا مراکز آموزش مهمی در کانادا هستند که تمرکز اصلی آموزش در آن‌ها بر روی مهارت است. در واقع کالج‌ها تلاش می‌کنند که تحصیل در آن‌ها منجر به اشتغال‌زایی فرد در رشته خود شود. امروزه تعدادی از ایرانیان نیز علاقه دارند که از این دوره‌های تحصیلی ویژه استفاده کنند. در نتیجه قصد داریم تا بهترین کالج های کانادا را برای شما معرفی کنیم تا یک انتخاب حرفه‌ای را پشت سر بگذارید.

تفاوت تحصیل در کالج و دانشگاه‌های کانادا

بسیاری از افراد به اشتباه گمان می‌کنند که منظور از کالج‌های کانادا همان دانشگاه‌های این کشور است. در حالی که این دو مرکز آموزشی از نظر ماهیتی کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. کالج‌ها از نظر ساختاری شبیه به مراکز فنی و حرفه‌ای ایران هستند که دوره‌های خود را با هدف اشتغال شخص برگزار می‌کنند. این در حالی است که در دانشگاه‌های کانادا آموزش به شکل آکادمیک انجام شده و مدارک تحصیلی همچون لیسانس و فوق لیسانس ارائه می‌شود. همانطور که می‌بینید تفاوت زیادی در این مورد وجود دارد که شما با توجه به شرایط خود می‌توانید برای هر کدام از آن‌ها درخواست بدهید.

معمولا کسانی که به دنبال اقامت کاری در کانادا هستند به سراغ تحصیل در کالج‌های این کشور می‌روند. از طرفی مدت زمان تحصیل در کالج‌ها بسیار کوتاه‌تر است که فرد سریع‌تر به شرایط کاری دست پیدا می‌کند. ناگفته نماند که مدارک کالج در کانادا بسیار معتبر هستند و اکثر کارفرمایان این مدارک را به عنوان ملاک برای استخدام در نظر می‌گیرند. با توجه به شرایط خاصی که در کالج‌ها وجود دارد، هر ساله تعداد زیادی از مهاجران نیز تحصیل خود در آن را آغاز می‌کنند.

کالج هامبر کانادا

تحصیل در کالج هامبر Humber College

شناخت بهتری کالج های کانادا این فرصت را به شما می‌دهد که یک دوره تحصیلی عالی را پشت سر بگذرانید.  کالج هامبر یکی از این موارد است که دوره‌های دیپلم متعددی را برگزار می‌کند. همچنین این کالج به خاطر گواهینامه‌های خود نیز بسیار شناخته‌شده است. تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی این کالج را برای تحصیل خود انتخاب کرده‌اند. این مرکز آموزشی سعی کرده است که اصل یادگیری متمرکز بر شغل را به طور ویژه پیاده‌سازی کند.

در حال حاضر رشته‌های ارائه شده در این کالج بسیار متنوع است که هر کس با توجه به علاقه خود انتخاب رشته خواهد کرد. این رشته‌ها شامل مواردی همچون مهندسی، بازرگانی، آشپزی و بازیگری است که هر کدام از آن‌ها دوره ویژه خود را دارند. همچنین شما این فرصت را دارید که دوره‌های لیسانس طراحی و دیپلم آموزش کودک‌یاری شرکت کنید و مدرک لازم را در این زمینه کسب کنید. با توجه به ظرفیت‌های گسترده‌ای که در کالج هامبر وجود دارد، مهاجران ایرانی هم می‌توانند در آن ورود کرده و تحصیل خود را آغاز نمایند.

تحصیل در کالج سنتنیال

در لیست بهترین کالج های کانادا می‌توان نام کالج سنتنیال را هم مشاهده کرد. این مرکز آموزشی قدمت زیادی دارد و تاسیس آن به سال ۱۹۶۶ میلادی برمی‌گردد. اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید، این کالج انتخاب عاقلانه‌ای به نظر می‌رسد. در حال حاضر سنتنیال دارای پنج پردیس است که هر کدام از آن‌ها رشته‌های خاصی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

در این مجموعه می‌توان دوره‌های مختلفی را مشاهده کرد که به شکل تمام وقت و پاره وقت اجرایی می‌شوند. خوشبختانه این کالج با سایر دانشگاه‌ها همکاری نزدیکی دارد که این موضوع باعث افزایش اهمیت آن شده است. به طور مثال رشته لیسانس پرستاری بر اثر همین همکاری‌ها در کالج سنتنیال اجرایی می‌شود. همچنین رشته‌هایی نظیر گردشگری، هوانوردی، بازرگان و هنر به شکل جدی در این کالج‌ها دنبال می‌شوند.

تحصیل در کالج شریدان

 اگر دوست دارید که بهترین آموزش‌ها را دریافت کنید، مسلما کالج شریدان بهترین انتخابی است که پیش روی شما قرار دارد. نکته مهم این است که شریدان دارای برتری آموزشی خاصی نسبت به سایر کالج‌ها است که همین امر اهمیت آن را چند برابر خواهد کرد. شاید برای شما جالب باشد که در این مرکز آموزشی بیش از ۲۴۵۰۰ دوره تمام وقت اجرایی می‌شود که نشان‌دهنده فعالیت بی‌نظیر آن خواهد بود.

رشته‌های مختلفی مانند دیپلم تبلیغات، ساخت ابزار، برنامه نویسی و مدیریت بازرگانی در  این کالج تدریس می‌شوند که اهمیت شغلی بالایی دارند. تمرکز اصلی کالج شریدان بر روی رشته‌های فنی مهندسی است تا نیروهای حرفه‌ای و کارآزموده را وارد اجتماع کند. بدون شک شریدان را می‌توان در بین بهترین کالج‌ های کانادا قرار داد.

تحصیل در کالج جرج براون

اگر دوست دارید که بهترین کالج های کانادا را در شهر تورنتو پیدا کنید، مسلما جرج براون یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما خواهد بود. این مرکز آموزشی سه پردیس مختلف دارد که هر کدام از آن‌ها رشته‌های خاصی را پوشش می‌دهند. برنامه‌هایی که در این کالج دنبال می‌شوند بسیار متنوع هستند که به همین علت دست شما برای انتخاب کاملا باز خواهد بود. مواردی همچون ساخت‌وساز، هنرهای آشپزی و طراحی مهم‌ترین برنامه‌هایی هستند که در این کالج دنبال می‌شوند.

عضویت جرج براون در انجمن کالج‌های اجتماعی سبب شده است که اعتبار آن در چند سال اخیر بیشتر شود. این مرکز آموزشی از سال ۱۹۶۷ میلادی کار خود را آغاز کرده است که نشان‌دهنده قدمت و اعتبار بالای آن است. اکثر کسانی که در دوره‌های نیمه وقت و تمام وقت این مرکز شرکت می‌کنند، بلافاصله وارد بازار کار خواهند شد که یک امتیاز عالی برای آن‌ها به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید که به سرعت جذب بازار کار در کانادا شوید، حتما این کالج را برای تحصیل خود انتخاب کنید.

تحصیل در کالج سنکا

در بین بهترین کالج های کانادا، مرکز آموزشی سنکا بهترین دوره‌های مالی و تجاری را ارائه می‌دهد. در نتیجه شما می‌توانید در دوره‌های مختلف آن شرکت کرده و مدرک خود را دریافت کنید. انعطاف‌پذیری یک اصل بسیار مهم برای تحصیل در سنکا است که باید آن را زیر نظر بگیرید. با توجه به اینکه سنکا به عضویت پلی تکنیک کانادا درآمده است، از اعتبار بسیار بالایی نیز برخوردار خواهد بود. خوشبختانه وجود رشته‌هایی نظیر خلبانی‌، کارآفرینی و مدیریت اهمیت کالج سنکا را بیش از پیش بالا برده است.

با توجه به اینکه تاسیس این کالج به سال ۱۹۶۷ برمی‌گردد، می‌توان گفت که جزو باسابقه‌ترین مراکز آموزشی در کانادا به حساب می‌آید. دوره‌های آموزشی کوتاه مدت این کالج نیز بسیار باکیفیت است که مورد استقبال افراد زیادی قرار می‌گیرد. تمامی مزایای گفته شده درباره سنکا نشان می‌دهد که یک انتخاب عالی برای دانشجویان بین‌المللی خواهد بود که باید از آن بهره‌مند شوند.

تحصیل در کالج های کانادا

تحصیل در کالج رد ریور

رد ریور یک کالج عالی در استان مانیتوبا است که در ابعاد مختلفی فعالیت‌های خود را گسترش می‌دهد. آمارها نشان می‌دهد که حدود ۳۰ هزار دانشجو در این کالج مشغول به تحصیل هستند که تعداد زیادی از آن‌ها را مهاجران تشکیل می‌دهند. شاید برای شما جالب باشد باشد که بیش از ۹۵ درصد کسانی که از این مرکز فارغ‌التحصیل می‌شوند، بلافاصله وارد بازار کار می‌شوند که یک آمار بی‌نظیر به حساب می‌آید. اکثر کسانی که دوره‌های خود را در این کالج پشت سر گذاشته‌اند از شرایط آن ابراز رضایت کرده‌اند.

همچنین دانشجویان بین‌المللی از ۳۰ کشور جهان از جمله ایران  در این کالج مشغول به تحصیل هستند. تحصیل این کالج در سال ۱۹۳۸ اثبات‌کننده رزومه پربار و قوی این کالج است که درجه اعتبار آن را چند برابر خواهد کرد. همه این مزایا سبب شده است که این مورد در لیست بهترین کالج های کانادا گنجانده شود.

تحصیل در کالج جورجین

در شمال تورنتو شهری کوچک به نام بری وجود دارد ک کالج جورجین را در خود جای داده است. نرخ جذب فارغ‌التحصیلان این کالج در بازار کار برابر با ۸۹ درصد خواهد بود که یک عدد بزرگ را نشان می‌دهد. با توجه به دولتی بودن این کالج، هزینه‌های مربوط به شهریه آن نیز پایین‌تر خواهد بود. در حال حاضر این مرکز آموزشی توسط Ashoka U به تایید رسیده است که اهمیت بالای آن را اثبات می‌کند.

در بین بهترین کالج های کانادا، جورجین توانسته است که رتبه ۹۶ را برای خود کسب کند. امروزه اداره مهاجرت کانادا هم این کالج را تایید کرده است. از همین رو برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا می‌توان بر روی این مورد حساب ویژه‌ای باز کرد. با توجه به اینکه تنوع دوره‌های تحصیلی این کالج زیاد است، هر کس می‌تواند برا اساس علاقه‌مندی خود در این زمینه اقدام کند.

تحصیل در کالج موهاک

برای کسانی که قصد دارند در استان انتاریو کانادا ساکن شوند، کالج موهاک یک انتخاب عالی خواهد بود که  به هیچ وجه نباید از آن غافل شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد در بین بهترین کالج های کانادا، این مورد توانسته است که به رتبه ۳۹ دست پیدا کند. همین رتبه مناسب ثابت می‌کند که این مرکز آموزشی از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. با اینکه این کالج در سال ۱۹۹۶ میلادی آغاز به کار کرده است، ظرف همین مدت زمان کوتاه توانسته است که به نتایج بی‌‌نظیری دست پیدا کند.

در حال حاضر این مرکز آموزشی سه پردیس مختلف دارد که در هر کدام آن‌ها آموزش‌های ویژه‌ای دنبال می‌شود. با توجه به اینکه این مورد هم تایید اداره مهاجرت را دارد، می‌توان از آن برای دریافت ویزا هم استفاده کرد. برنامه‌های کوتاه‌مدت زیادی در این بستر اجرایی می‌شوند که در نهایت می‌توانند فرصت‌های شغلی زیادی را برای افراد ایجاد نمایند. کالج موهاک برای همه کسانی که به فکر مهارت آموزی هستند مناسب خواهد بود و نباید‌ آن را از یاد ببرند.

شرایط سنی لازم برای تحصیل در کالج‌های کانادا

یکی از سوالاتی که درباره پذیرش کالج‌های کانادا پرسیده می‌شود این است که چه شرایط سنی خاصی برای این موضوع در نظر گرفته شده است؟ خوشبختانه برای ورود به بهترین کالج های کانادا هیچ پیش شرط سنی وجود ندارد و متقاضیان از این نظر با مشکل خاصی روبرو نمی‌شوند. با این حال برخی از سنین برای ورود به کالج بهتر هستند و کار شما را آسان‌تر می‌کنند. در حال حاض سن ۱۸ تا ۲۳ بهترین وقت برای شروع کالج است که شما نباید از آن غافل شوید.

البته آمارها نشان می‌دهد تا افراد تا ۳۵ سالگی نیز برای ورود به کالج‌ها اقدام کرده و پذیرفته می‌شوند. در صورتی که بیش از ۵ سال از دریافت آخرین مدرک تحصیلی گذشته باشد، هر کالج شرایط پذیرش خاصی را برای فرد در نظر می‌گیرد. به هر حال اگر شما یک برنامه‌ریزی درست و دقیق داشته باشید می‌توانید در بهترین سن وارد کالج‌های کانادا شوید و دوره تحصیلی خود را با موفقیت تمام پشت سر بگذارید.

مزایای تحصیل در کالج های کانادا

مزایای تحصیل در کالج‌های کانادا چیست؟

بسیاری از مهاجران ایرانی دوست دارند که فرایند تحصیل خود را در بهترین کالج های کانادا شروع کنند و در این مورد به سراغ گزینه‌های مختلفی می‌روند. میزان شهریه کالج‌های کانادا نسبت به آموزش‌های ارائه شده بسیار مناسب است که یکی از مزایای اصلی آن به حساب می‌آید. همچنین آموزش کوتاه‌مدت سبب می‌شود تا شما بدون اتلاف وقت وارد بازار کار پرسود کانادا شوید. ناگفته نماند که دولت کانادا برای مهاجرینی که دروه کالج خود را تمام کنند، امکان اخذ اقامت دائم کانادا را ایجاد کرده است. در نتیجه شما هم این فرصت را دارید که با انجام امور لازم اقامت دائم خود را بگیرید.

از آنجایی که تحصیل در بسیاری از کالج‌ها نیازمند مدرک زبان نیست، شما قادر خواهید بود که در اسرع وقت برای شروع دوره خود در کالج اقدام کنید. تجربه نشان داده است که سرعت جذب فارغ‌التحصیلان کالج‌ها بسیار بالاست و شرایط ویژه‌ای از این نظر فراهم گردیده است. همچنین شما با پشت سر گذاشتن دوره‌های کارآموزی در کالج می‌توانید مدرک دیپلم معتبر کانادا را دریافت نمایید. همچنین نباید فراموش کرد که اخذ پذیرش در کالج نسبت به دانشگاه بسیار آسان‌تر است که این موضوع کار شما را بسیار آسان‌تر خواهد کرد.

سخن پایانی

ورود به بهترین کالج های کانادا باعث می‌شود که آینده شغلی مهاجران ایرانی در کشور کانادا تامین شود. به همین علت شاهد آن هستیم که میزان درخواست‌ها برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا و ویزای کاری کانادا افزایش پیدا کرده است. با توجه به اینکه انجام این امور نیاز به تخصص دارد، بهتر است که آن را به افراد و شرکت‌های کاربلد بسپارید. موسسه مهاجرتی صبا ویزا همواره تلاش می‌کند که بهترین خدمات مهاجرتی را برای متقاضیان ارائه کند. از همین رو اگر برای تحصیل در کالج‌های کانادا و اخذ ویزا نیاز به کمک دارید، حتما با کارشناسان ما ارتباط بگیرید تا همه راهنمایی‌های لازم در اختیار شما قرار بگیرد.

 

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید