لوگو صبا ویزا
بورسیه هانس سایدل آلمان

بورسیه هانس سایدل آلمان

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه بورسیه هانس سایدل آلمان و جزئیات بیشتری از ثبت نام آن به دست بیاورید،می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

این روزها خیلی از افراد به مهاجرت فکر می‌کنند، اما اینکه شما به کدام کشور مهاجرت کنید و از چه طریقی این کار را انجام دهید، اهمیت بسیار زیادی دارد.‌ احتمالا به این فکر افتاده‌اید که از طریق  تحصیلات به کشورهای مختلف مهاجرت کنید. یکی از روش‌هایی که وجود دارد، این است که بورسیه بگیرید. با انجام این کار هم هزینه‌هایتان کمتر می‌شود و هم این که راحت‌تر می‌توانید در کشوری که در نظر گرفته‌اید، تحصیلات خود را ادامه دهید. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم تا راجع به بورسیه هانس سایدل آلمان با شما صحبت کنیم. این بورسیه جزء انواع بورسیه‌های پرطرفدار محسوب می‌شود که آلمان هم به عنوان یک کشور پیشرفته و نسبتاً مهاجرپذیر می‌تواند مقصد خوبی برایتان باشد. با ما همراه باشید تا در این باره اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم.

آیا آلمان برای بورسیه تحصیلی مناسب است

فهرست عناوین

آیا آلمان برای بورسیه تحصیلی مناسب است؟

قبل از اینکه بخواهیم راجع به بورسیه هانس سایدل با شما صحبت کنیم، اول باید ببینیم که آیا آلمان می‌تواند گزینه خوبی برای مهاجرت تحصیلی باشد یا خیر. در واقع دانشگاه‌های آلمان در کل دنیا معروف هستند. علتش هم این است که سطح علمی بالایی دارند. دانشگاه های دولتی آن هم به صورت رایگان فعالیت می‌کنند و از طرفی شما می‌توانید از نرخ بیکاری خیلی پایین و به کارگیری افراد متخصص متوجه شوید که این کشور سطح دانشگاهی بسیار بالایی دارد. یعنی خیلی از دانشجویان می‌توانند از ایران به آلمان سفر کنند و در دانشگاه‌های آنجا تحصیل کنند و کاملاً کاربلد از آن بیرون بیایند. دانشگاه‌های مختلف دولتی علاوه بر آموزش بسیار باکیفیت، رایگان هم هستند و در نتیجه شما خیالتان راحت است که در این باره به مشکل مالی بر نمی‌خورید و با آرامش خاطر می‌توانید تحصیلات خود را ادامه دهید.
مهم‌تر از همه اینکه آلمان از لحاظ جغرافیایی در مرکز اروپای غربی قرار گرفته است و کشورهای پیشرفته زیادی با آن در ارتباط هستند. در نتیجه شما علاوه‌براینکه می‌توانید در آلمان تحصیل کنید و شرایط خوبی را تجربه کنید، می‌توانید از امکانات مختلف و سفرهای نزدیک به کشورهای پیشرفته اروپایی هم بهره‌مند باشید. پس خیلی فرقی ندارد که می‌خواهید در چه مقطعی در این کشور تحصیل کنید؛ حتی اگر قصد تحصیل دکتری در آلمان را دارید، تعلل نکنید، زیرا یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت تحصیلی است.

برای تحصیل در آلمان باید مدرک زبان ارائه دهیم؟

یکی از نگرانی‌هایی که افراد برای مهاجرت به کشورهای خارجی دارند، مدرک زبان است. شاید شما هم این دغدغه را داشته باشید. حتی اگر بورسیه هانس سایدل آلمان را بگیرید، بنظرتان آیا می‌توانید از لحاظ زبان و برقراری ارتباط با افراد بومی آلمان یا هر کشور خارجی دیگری موفق ظاهر شوید یا نه؟‌
حتی اگر اعتماد به نفس صحبت کردن به زبان انگلیسی یا آلمانی را داشته باشید، شاید هنوز نگرانی در شما وجود داشته باشد. در این باره باید بگوییم که بله‌ شما حتی اگر بخواهید وارد کالج‌های آلمان شوید و در آنجا هم تحصیل کنید که ربطی به بورسیه هانس سایدل آلمان ندارد، باز هم باید مدرک زبان آلمانی داشته باشید.

پس فکر نکنید که به این سادگی‌ها می‌توانید زبان آلمانی را نادیده بگیرید. بدین منظور از شما دو آزمون اصلی هم می‌گیرند که مربوط به زبان آلمانی است. البته شانسی که آورده‌اید، این است که مجبور نیستید بالاترین حد نمره را در این آزمون‌ها بگیرید اما به هر حال باید به حد قابل قبولی برسید تا این کشور پذیرای شما باشد.

برای انواع بورسیه‌های تحصیلی کارشناسی ارشد در آلمان حتماً باید مدرک زبان آلمانی و انگلیسی داشته باشید که در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری سطح‌تان بالاتر باشد. یعنی زبان شما باید در حد آکادمیک باشد که کارتان را سخت می‌کند‌. البته همه چیز به آن دانشگاه و رشته‌ای دارد که انتخاب کرده‌اید اما به هر حال جزء مدارکی است که با آن نیاز خواهید داشت.

هانس سایدل چیست

هانس سایدل دقیقاً چیست؟

هانس سایدل نام یک بنیاد علمی پژوهشی است. این بنیاد علمی هر سال فرصت‌هایی را در اختیار دانشجویان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا قرارمی‌دهد و بورسیه تحصیلی در اختیار آن‌ها می‌گذارد تا بتوانند به کشور آلمان مهاجرت کنند.

بورسیه هانس سایدل آلمان یکی از بورسیه‌های پرطرفدار است، زیرا شرایط خوبی را برایتان فراهم می‌کند. در واقع اگر شما در کشور خودتان از لحاظ تحصیلی موفق ظاهر شوید، شانس گرفتن این بورسیه را دارید البته شرایط دیگر هم هست که باید آنها را رعایت کنید.

چه افرادی واجد شرایط برای اخذ این نوع بورسیه هستند؟

بورسیه هانس سایدل آلمان جزء بورسیه‌های پرطرفدار محسوب می‌شود اما اغلب اخذ آن به همین راحتی‌ها هم نیست. اگر می‌خواهید از این طریق مهاجرت به آلمان داشته باشید، باید بدانید شرایط مختلفی هستند که باید آنها را دارا باشید. پس اگر گزینه‌های زیر در رزومه شما وجود دارد، می‌توانید برای درخواست این بورسیه اقدام کنید:

  • عملکرد تحصیلی شما در آخرین مقطعی که تحصیلات کرده‌اید، باید از حد متوسط بالاتر باشد.
  • باید در سازمان‌های اجتماعی، سیاسی و یا کلیساها در کشور خودتان فعالیت داشته باشید.
  • باید احساس مسئولیت اجتماعی و مدنی داشته باشد و از لحاظ سیاسی ذهنتان باز باشد.
  • سنتان هم نباید بالای ۳۵ سال باشد که این مورد برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

این بورسیه چه آپشن‌هایی را در اختیار ما قرار می‌دهد؟

اگر تصمیم خود را گرفته‌اید و می‌خواهید تحصیل در آلمان داشته باشید، باید با انواع بورسیه آشنا باشید‌. همانطور که بالاتر هم گفتیم؛ آلمان کشوری است که شرایط خوبی دارد و بورسیه‌های متفاوتی ارائه می‌دهد. یکی از انواع بورسیه‌ها بورسیه هانس سایدل است. این بورسیه آپشن‌های مختلفی را به شما ارائه می‌دهد. اولین و مهمترین چیزی که با اخذ آن خواهید داشت، این است که می‌توانید کمک هزینه تحصیلی بگیرید.
فرقی ندارد در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا باشید اما کمک هزینه‌های تحصیلی برای دوره‌های مختلف متفاوت است‌ و در هر صورت می‌توانید از این کمک هزینه‌ها بهره‌مند شوید. برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بیشترین مبلغی که به شما تعلق می‌گیرد، ماهانه ۷۴۴ یورو است. البته همه این‌ها بر این اساس تعیین می‌شود که درآمد والدین بررسی شده باشد، نوع رشته و هزینه تحصیلتان مشخص شده باشد و سپس مبلغ مشخص برایتان در نظر بگیرند اما حداکثر مبلغی که گفتیم، یک عدد ثابت است و بیشتر از آن هزینه تعلق نخواهد گرفت.
البته به غیر از آن هزینه‌های دیگر مربوط به پروژه‌های مختلف، اهداف مطالعاتی متفاوت، لوازم کمک آموزشی مثل تهیه نرم‌افزارها و سخت‌افزارها، دوره‌های مربوط به زبان، کنفرانس‌های تخصصی و  کنگره‌ها هم هزینه‌بردار هستند که کشور آلمان آنها را پرداخت می‌کند و معمولاً هزینه آنها ۳۰۰ یورو در ماه است و یک رقم ثابت محسوب می‌شود.

حداکثر مبلغی که بورسیه هانس سایدل آلمان برای کمک مالی و کمک هزینه در مقطع دکترا در نظر می‌گیرد، ماهانه ۱۳۵۰ یورو است که البته مبلغ قابل توجهی محسوب می‌شود اما شاید شما برای تامین هزینه‌های تحصیلی و زندگی عادی خودتان کمی با مشکل مواجه شوید. دانشجویانی که در مقطع دکترا هستند، می‌توانند برای فرزندان و کودکان خودشان تا ۱۸ سالگی کمک هزینه بگیرند. این کمک هزینه یک عدد ثابت بوده و برابر با ۱۵۵ یورو است. هر یک فرزند اضافه‌تر ۵۵ یورو به این کمک هزینه اضافه می‌کند اما این رقم به بیشتر از ۲۵۵ یورو نخواهد رسید.

هانس سایدل آلمان

برای این بورسیه باید چه مدارکی را ارائه دهیم؟

اگر در بین بورسیه های تحصیلی آلمان، هانس سایدل را انتخاب کرده‌اید، قطعا می‌دانید که علاوه بر رعایت شرایط، مدارکی هم هستند که باید آنها را ارائه دهید. اگر در یکی از این مدارک نقص داشته باشید، نمی‌توانید بورسیه بگیرید. با ما همراه باشید تا مدارک لازم را به شما معرفی کنیم:

  • اول از همه فرم درخواست نیاز را پر کنید؛ فرمی که از آلمان درخواست می‌کنید که این بورسیه به شما تعلق بگیرد.
  • بعد از آن نیاز به رزومه جدولی و رزومه تفصیلی دارید.
  • اطلاعات لازم را باید داخل آن پر کنید.
  • هر چقدر رزومه قوی‌تر باشد، شانستان افزایش پیدا میکند.
  • مورد بعدی خلاصه نامه یک صفحه‌ای است که باید داخل آن اهدافتان را از تحصیل و جایگاه شغلی‌تان در آینده بنویسید که در این مورد می‌توانید از افراد متخصص و مشاور کمک بگیرید.
  • بورسیه هانس سایدل آلمان از شما یک گواهی ابیتور یا گواهی صلاحیت ورود به دانشگاه می‌خواهد.
    کاملاً منطقی است که برای ورود به هر دانشگاه و هر نوع بورسیه‌ای باید گواهی و مدارک مقطع قبلی که در آن تحصیل کرده‌اید را داشته باشید و حتما باید دیپلم یا لیسانس یا فوق لیسانس را ارائه دهید.
  • گواهی نمرات فعلی یا گواهی‌های مربوط به دانشگاه‌ها را هم حتماً باید ارائه داده باشید.
  • مدارک کارآموزی و آموزش حرفه‌ای که آنها را با موفقیت سپری کرده‌اید، باید به مسئولین مربوطه ارائه داده شود.
  • شما برای بورسیه هانس سایدل به یک توصیه‌نامه از استاد و مدرستان نیاز دارید که باید تحویل دهید.
  • در نهایت باید یک کارشناس از لحاظ شخصیتی و تعهد سیاسی اجتماعی شما را تایید کند که عوامل مختلفی را برای این سنجش در نظر می‌گیرند، سپس گزارش می‌نویسمد و آن را تحویل مقاماتِ مربوطه می‌دهند.
  • علاوه بر آن باید یک گزارش توسط شخصیت عمومی مثلاً یک کشیش یا معلم نوشته شود که در آن اثبات کند شما تعهد اجتماعی بالایی دارید.
  • برای بورسیه هانس سایدل آلمان یکی از مدارکی که نیاز دارید، گواهی ثبت‌نام فعلی شما است. اگر این گواهی را فعلا در اختیارتان ندارید، می‌توانید بعدا آن را ارسال کنید اما هر چه سریعتر باید این کار را انجام دهید و در اولیت کاری‌تان قرار دهید.
  • از طرفی به فرم رضایت امضا شده هم نیاز دارید. بعد از آن یک خلاصه از پروژه دکترا برای کسانی که می.خواهند در مقطع دکترا تحصیل کنند مورد نیاز است.
  • همچنین قسمت روش‌شناسی و برنامه کاری خود را هم به‌طور کامل شرح دهید و یک توضیح مفصل راجع به آن داشته باشید.
  • زمان‌بندی خود را باید در ارائه رساله مشخص کنید.
  • همچنین باید مقالات و انتشارات علمی که می‌خواهید تحویل دهید را به مسئولین مربوطه ارائه دهید.

نتیجه‌گیری

آلمان یک کشور مهاجرپذیر و مقصدی بسیار عالی برای تحصیل محسوب می‌شود و این به خاطر دانشگاه‌های برتری است که داشته و در کل دنیا هم مطرح است. شما هم اگر می‌خواهید مهاجرت تحصیلی به آلمان داشته باشید، قطعا انتخاب خوبی انجام داده‌اید. ادامه تحصیل در یک کشور خارجی از طریق بورسیه تحصیلی کارتان را راحت‌تر می‌کند، زیرا بخشی از هزینه‌ها که هزینه قابل توجهی هم هست، توسط خود دولت پرداخت می‌شود و چه بهتر که شما فرصت را غنیمت بشمارید و از آن برای آینده بهتر خودتان استفاده کنید. یکی از این بورسیه‌ها بورسیه هانس سایدل آلمان است که در این مقاله به‌طور مفصل راجع به آن صحبت کردیم. اگر از لحاظ تحصیلی متوسط رو به بالا هستید، حتما شرایط دیگر این بورسیه را در این مقاله مطالعه کنید. شاید یکی از افرادی که شانس گرفتن این بورسیه را دارد، شما باشید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید