لوگو صبا ویزا
تحصیل کارشناسی ارشد آلمان

تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان و جزئیات بیشتری از ثبت نام آن به دست بیاورید،می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان فرصتی استثنایی برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند تا در یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های آموزشی جهان تحصیل کنند. آلمان به دلیل دارا بودن دانشگاه‌های معتبر، برنامه‌های تحصیلی متنوع و فرصت‌های بی‌شمار تحقیقاتی، مقصدی محبوب برای دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در سطح بالاتر است. علاوه بر این، سیاست‌های مالی مناسب و شهریه‌های نسبتاً پایین، آلمان را به گزینه‌ای مناسب و اقتصادی برای تحصیل در اروپا تبدیل کرده‌اند. این مقاله به بررسی مزایا و چالش‌های تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان، از جمله بررسی بهترین دانشگاه‌ها، هزینه‌ها و فرصت‌های شغلی پس از فارغ‌التحصیلی می‌پردازد.

آلمان به دلیل تحصیلات دانشگاهی بدون شهریه، محبوب‌ترین مقصد تحصیلی است. در مجموع 426 دانشگاه آموزش عالی در آلمان وجود دارد که اکثریت آنها عمدتاً توسط دولت حمایت می‌شوند و از دانشجویان بومی و بین‌المللی شهریه دریافت نمی‌کنند. بر اساس گزارش US News & World Report، آلمان سومین سیستم آموزشی برتر جهان را پس از ایالات متحده و انگلستان دارد. که می‌توان آن را به برنامه‌های درسی پژوهشی فشرده و زیرساخت‌های این کشور در کلاس جهانی نسبت داد. بیش از 1300 برنامه‌ تحصیلی بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های مختلف به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. بنابراین اگر دانش زبان آلمانی ندارید، همچنان فرصت تحصیل در آلمان را خواهید داشت.

در این مقاله به طور اختصاصی به تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان پرداخته شده است. بخصوص در رشته‌های مهندسی، مهندسی خودرو، روانشناسی و اقتصاد اطلاعات بسیار گسترده و مفیدی ارائه شده است. اگر علاقه مند به تحصیل در آلمان هستید، موسسه مهاجرتی صبا ویزا با ارائه مشاوره‌های کاملا تخصصی و خدمات متنوع و یک تیم پشتیبانی قوی در تلاش است تا فرآیند مهاجرت تحصیلی را برای شما تسهیل بخشد.

فهرست عناوین

چرا تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان؟

کارشناسی ارشد در آلمان مزیت‌های مختلفی دارد که می‌تواند انتخاب بسیاری از دانشجویان بین المللی باشد. در زیر برخی از مزیت‌ها معرفی شده‌اند:

  • تاریخچه نوآوری و نبوغ: آلمان در زمینه‌های مختلف علوم مانند مهندسی، فلسفه، الهیات و هنر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.
  • اختراع دانشگاه مدرن: متفکران آلمانی مانند ویلهلم فون هومبولت پیشگام تأسیس دانشگاه تحقیقاتی مدرن بودند. فلسفه آنها بر آزادی آکادمیک، دقت و صداقت تأکید داشت.
  • پذیرش دانشجویان بین المللی: حدود 11 درصد از دانشجویان در آلمان از خارج از کشور می‌آیند. این کشور فرصت‌های کاری عالی پس از تحصیل برای فارغ التحصیلان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا ارائه می‌دهد.
  • مدارک معتبر جهانی: آلمان به جز بریتانیا و ایالات متحده بیش از هر کشور دیگری، دانشگاه‌های برتر در سراسر دنیا دارد. مدارک آن‌ها نیز در سراسر جهان شناخته شده هستند.
  • هزینه پایین زندگی: تعداد زیادی از رشته‌های تحصیلات تکمیلی در آلمان رایگان هستند. در اکثر دانشگاه‌های آلمان شهریه‌ای از افراد دریافت نمی‌شود. هزینه‌های زندگی در آلمان نیز در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کمتر است.

انواع مدرک کارشناسی ارشد در آلمان کدامند؟

در آلمان، می‌توانید انواع مختلفی از مدارک کارشناسی ارشد را دریافت کنید. برخی از رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • کارشناسی ارشد هنر (MA): علوم انسانی، علوم اجتماعی و رشته‌های مرتبط با هنر
  • کارشناسی ارشد (MSc): رشته‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM)
  • کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA): موضوعات مدیریت و مدیریت بازرگانی
  • کارشناسی ارشد آموزش و پرورش (M.Ed). رشته‌های تحصیلی معلم دبیرستان

مدارک کارشناسی ارشد متوالی در آلمان در ادامه لیسانس فرد ارائه می‌شوند و بر اساس همان رشته دانشگاهی هستند. این دوره‌ها دانش و تخصص عمیق‌تری را در همان حوزه موضوعی ارائه می‌دهند.

از طرف دیگر، مدرک کارشناسی ارشد غیر متوالی، لزوماً نیازی به مدرک لیسانس در همان رشته ندارد. دانشجویان با سوابق تحصیلی متنوع می‌توانند در برنامه‌های کارشناسی ارشد غیرمتوالی، که بر مهارت‌های گسترده‌تر و دانش بین‌رشته‌ای تمرکز دارند، ادامه تحصیل دهند. این برنامه‌ها ممکن است شامل دوره‌های آموزشی اضافی برای تکمیل اطلاعات و تخصص افراد هستند.

دوره‌های کارشناسی ارشد آلمان معمولاً دو سال (یا دو تا چهار ترم تحصیلی) طول می‌کشد.

مدرک کامل شما 120 واحد ECTS برای گذراندن دارد. 90 مورد از آن‌ها از طریق دوره‌های آموزشی و امتحانات به دست می‌آید. 30 واحد باقیمانده به پایان نامه شما تعلق می‌گیرد.

اکثر مدارک کارشناسی ارشد آلمان مدرک کارشناسی ارشد (کارشناسی ارشد هنر) یا کارشناسی ارشد (کارشناسی ارشد علوم) را اعطا می‌کنند. در برخی از رشته‌ها نیز از عناوین مدرک جایگزین برای برخی موضوعات تخصصی استفاده می‌کنند. تفاوت اصلی بین رشته‌های تحصیلی در نحوه مطالعه آن‌هاست. مدارک کارشناسی ارشد آلمان به دو صورت متوالی یا غیر متوالی طبقه بندی می شوند.

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

با بیش از 500 دانشگاه، انتخاب های زیادی برای افرادی که مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان هستند وجود دارد. دانشگاه‌های آلمان به چهار دسته تقسیم می‌شوند.

  • دانشگاه‌های تحقیقاتی (Universität): این دانشگاه‌ها تحقیقات آکادمیک را در موضوعات مختلف انجام می‌دهند. همچننی مدارک مختلفی در زمینه‌های مختلف از مدارک کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌دهند.
  • دانشگاه‌های فنی (Technische Universität): در تحقیقات علم، فناوری و مهندسی تخصص دارند.
  • دانشگاه‌های علمی کاربردی (Fachhochschulen): بر موضوعات عملی مانند مهندسی، بازرگانی و علوم اجتماعی تمرکز دارند.
  • کالج‌های هنر، فیلم و موسیقی، آموزش‌های عملی تخصصی در رشته‌های این زمینه ارائه می‌دهند.

برای ارائه یک نمای کلی، در ادامه پنج دانشگاه برتر برای کارشناسی ارشد در آلمان آورده شده است. این پنج دانشگاه در سال 2024 به عنوان بهترین دانشگاه‌های آلمان انتخاب شده‌اند.

دانشگاهTHE 2024QS 2024ARWU 2023
دانشگاه فنی مونیخ303759
دانشگاه LMU مونیخ385459
دانشگاه هایدلبرگ4787=55
دانشگاه هومبولت برلین87=120= 
دانشگاه RWTH آخن90120201-300

در زیر با هر کدام از این دانشگاه‌ها آشنا می‌شویم.

دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ (Technische Universität München – TUM) در سال 1868 تأسیس شده و یکی از برترین دانشگاه‌های فنی در جهان محسوب می‌شود. این دانشگاه به دلیل کیفیت بالای آموزش و پژوهش‌های پیشرفته در رشته‌های مهندسی، علوم طبیعی و فناوری اطلاعات شهرت دارد. هزینه‌های تحصیل در TUM، به‌خصوص برای دانشجویان اتحادیه اروپا که تنها ملزم به پرداخت هزینه‌های جزئی ثبت‌نام هستند، نسبتاً پایین است. رشته‌های مهندسی مکانیک، مهندسی برق و علوم کامپیوتر از بهترین و محبوب‌ترین رشته‌های کارشناسی ارشد در این دانشگاه هستند.

دانشگاه LMU مونیخ

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (Ludwig-Maximilians-Universität München – LMU) در سال 1472 تأسیس شده و یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های اروپا است. LMU به خاطر برنامه‌های تحصیلی گسترده در علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم طبیعی شناخته شده است. هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه است. رشته‌های روانشناسی، حقوق و زیست‌شناسی از جمله بهترین و محبوب‌ترین برنامه‌های کارشناسی ارشد در LMU به شمار می‌آیند.

دانشگاه هایدلبرگ

دانشگاه هایدلبرگ (Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg) که در سال 1386 تأسیس شده، قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان است و به خاطر پژوهش‌های پیشرفته و آموزش با کیفیت بالا شهرت دارد. این دانشگاه به ویژه در رشته‌های پزشکی، علوم زیستی و فیزیک برجسته است. هزینه‌های تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ نسبتاً پایین است و دانشجویان بین‌المللی نیز می‌توانند از فرصت‌های بورسیه تحصیلی آلمان بهره‌مند شوند. هایدلبرگ یکی از مراکز اصلی پژوهش‌های پزشکی و زیست‌شناسی در آلمان محسوب می‌شود.

دانشگاه هومبولت برلین

دانشگاه هومبولت برلین (Humboldt-Universität zu Berlin) در سال 1810 تأسیس شده و یکی از دانشگاه‌های برتر آلمان در حوزه‌های علوم انسانی و اجتماعی است. این دانشگاه به خاطر کیفیت بالای آموزش و پژوهش‌های تاثیرگذار در رشته‌هایی مانند فلسفه، تاریخ و جامعه‌شناسی شناخته شده است. هزینه‌های تحصیل در دانشگاه هومبولت برای دانشجویان بین‌المللی نیز بسیار مناسب است. رشته‌های علوم سیاسی، تاریخ هنر و جامعه‌شناسی از بهترین برنامه‌های کارشناسی ارشد در این دانشگاه محسوب می‌شوند.

دانشگاه RWTH آخن

دانشگاه RWTH آخن (Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen) که در سال 1870 تأسیس شده، یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های فنی در آلمان است. این دانشگاه به خاطر برنامه‌های تحصیلی برجسته در رشته‌های مهندسی، علوم کامپیوتر و معماری شهرت دارد. هزینه‌های تحصیل در RWTH آخن نسبتاً پایین است و فرصت‌های زیادی برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی وجود دارد. رشته‌های مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی و مهندسی برق از جمله بهترین و محبوب‌ترین برنامه‌های کارشناسی ارشد در این دانشگاه هستند.

شرایط و مدارک موردنیاز برای پذیرش

پس از انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی موردنظر در مقطع کارشناسی ارشد، باید بررسی کنید که آیا شرایط پذیرش آنها را دارید یا می‌توانید آن‌ها را تا مهلت درخواست برآورده کنید؟

هر برنامه ممکن است الزامات منحصر به فرد خود را داشته باشد، اما برخی از رایج‌ترین معیارهای پذیرش برای برنامه‌های کارشناسی ارشد در آلمان به صورت زیر هستند:

  • مدرک کارشناسی: مدرک کارشناسی شما که معمولا در رشته‌ای مرتبط با رشته درخواست شده در مقطع ارشد است.
  • ریز نمرات و مدارک تحصیلی: ریز نمرات و کپی مدارک تحصیلی خود از موسسات آموزشی قبلی لازم است.
  • دانش موضوعی خاص: در برخی از رشته‌ها باید دانش خود را اثبات کنید. این دانش در طی تحصیلات مقطع قبلی یا در حین کار کسب شده است و باید مدارک آن را ارائه دهید. مدارس کسب و کار و رشته‌های MBA ممکن است به نمره خاصی از آزمون‌های شناخته شده مانند GMAT یا GRE نیاز داشته باشند.
  • مهارت زبانی: نشان دادن مهارت در زبان آموزشی که معمولاً انگلیسی یا آلمانی است. اثبات مهارت زبان معمولا از طریق آزمون‌های استاندارد مانند آیلتس، تافل، TestDaF یا DSH مورد نیاز است.
  • رزومه: یک رزومه جامع با جزئیات سوابق تحصیلی و حرفه‌ای خود ارائه دهید.
  • انگیزه نامه و توصیه نامه‌ها: برخی از دانشگاه‌ها ممکن است انگیزه نامه را درخواست کنند، که انگیزه‌ها و اهداف شما را به همراه یک تا دو توصیه نامه از اساتید یا متخصصان ارائه می‌شود.

سیستم آموزش عالی آلمان در سراسر جهان مشهور است و با طیف متنوعی از برنامه‌های کارشناسی ارشد خود، دانشجویان را جذب می‌کند. ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان امکان دسترسی به منابع دانشگاهی درجه یک، فرصت‌های تحقیقاتی و جامعه بین المللی را فراهم می‌کند.

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان

پس از دریافت پذیرش باید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایید. مهم‌ترین مدارک برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان به صورت زیر هستند:

  • پاسپورت معتبر با حداقل دو صفحه خالی و اعتبار کافی برای کل مدت تحصیل
  • فرم درخواست ویزا تکمیل و امضا شده
  • عکس پاسپورتی مطابق با استانداردهای عکس پاسپورت بیومتریک
  • نامه پذیرش از دانشگاه: نامه رسمی پذیرش از دانشگاه یا موسسه آموزشی آلمانی که در آن قبول شده‌اید.
  • مدارک تحصیلی قبلی: مدارک تحصیلی کارشناسی و ریز نمرات رسمی و ترجمه شده به زبان انگلیسی یا آلمانی.
  • گواهی تسلط به زبان: مدرک معتبر زبان آلمانی (مانند TestDaF، DSH) یا انگلیسی (مانند TOEFL، IELTS) بسته به زبان برنامه تحصیلی.
  • گواهی تمکن مالی: مدارکی که نشان دهد شما می‌توانید هزینه‌های زندگی و تحصیل خود را در آلمان تامین کنید (مانند حساب بانکی بلوکه شده، گواهی حمایت مالی از سوی حامی مالی در آلمان).
  • بیمه‌نامه سلامت: مدرکی که نشان دهد شما تحت پوشش بیمه‌نامه سلامت معتبر در آلمان خواهید بود.
  • انگیزه نامه: توضیح دلایل شما برای انتخاب این رشته و دانشگاه و اهداف تحصیلی و حرفه‌ای شما.
  • رزومه (CV): شامل اطلاعات تحصیلی، تجربیات کاری، مهارت‌ها و دیگر اطلاعات مرتبط.
  • مدارک اضافی: بر حسب نیاز ممکن است از شما مدارک اضافی مانند توصیه‌نامه‌ها، اثبات محل اقامت در آلمان و یا مدارک مرتبط دیگر درخواست شود.
  • هزینه ویزا: پرداخت هزینه درخواست ویزا و ارائه رسید پرداخت.

توجه داشته باشید که ممکن است مدارک و نیازمندی‌ها بر اساس کشور مبدأ شما و سفارت یا کنسولگری خاصی که به آن مراجعه می‌کنید، متفاوت باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از ارائه درخواست به وب‌سایت رسمی سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود مراجعه کرده و اطلاعات دقیق و به‌روز را بررسی کنید.

تحصیل کارشناسی ارشد آلمان – رشته‌های مهندسی

آلمان یکی از پنج اقتصاد برتر جهان است که به دلیل برنامه‌های مهندسی خود که در حال حاضر بیش از 71000 دانشجو از سراسر جهان ثبت نام می‌کنند، مورد تحسین قرار گرفته است. کارشناسی ارشد رشته‌های مهندسی یک برنامه یک تا دو ساله (دو تا چهار ترم) است که در هر دو نوع  MEng و MSc ارائه گردیده است. از آنجایی که اکثر کالج‌های مهندسی برتر در آلمان با بودجه دولتی تامین می‌شوند، هیچ شهریه‌ای دریافت نمی‌شود و فقط پرداخت مبلغ ناچیز 250 یورو در هر ترم به عنوان هزینه دانشجویی نیاز است.

با این حال برخی از برنامه‌های معروف و دانشگاه‌های خصوصی به شهریه اولیه نیاز دارند و برای متقاضی بین‌المللی تقریباً 3000 تا 19500 یورو هزینه دارد. برای شرکت در دوره‌های کارشناسی ارشد به مدارکی نظیر مدرک تحصیلی کارشناسی سه تا چهار ساله در رشته مربوطه همراه با درک روشن از موضوعات مرتبط مانند ریاضیات، فیزیک، زیست شناسی و غیره است. معمولاً پذیرش کارشناسی ارشد در دو ورودی در آلمان در دسترس است، اما اکثر دانشگاه‌ها ددلاین‌های ارسال درخواست خود را دارند. تجربه کاری یک تا سه سال برای این برنامه توصیه می‌شود (اجباری نیست). فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد مهندسی در آلمان حقوق اولیه 34500 تا 72000 یورو در سال دریافت می‌کنند.

معرفی برترین دانشگاه‌ها برای تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان در رشته‌های مهندسی

جدول زیر لیستی از دانشگاه‌های برتر ارائه دهنده کارشناسی ارشد مهندسی در آلمان به همراه جزئیات مربوط به هزینه برنامه آورده شده است :

رتبه بندی QS-2022نام دانشگاهدوره‌های آموزشی برترمتوسط هزینه‌های سالانه (یورو)
50Technical University of Munichدانشگاه فنی مونیخمهندسی عمران؛ مهندسی نرم افزار؛ مهندسی هوانوردی؛ مکانیک محاسباتیرایگان (هزینه اتحادیه دانشجویی: 258.80)
172University of Freiburgدانشگاه فرایبورگمهندسی مکانیک؛ مهندسی شیمی؛ مهندسی میکروسیستم‌ها1,300
165RWTH Aachen Universityدانشگاه RWTH آخنمهندسی برق قدرت؛ مهندسی مکانیک؛ مهندسی خودروبدون شهریه
214University of Hamburgدانشگاه هامبورگمهندسی مکانیک؛ مهندسی پزشکی؛ مهندسی عمران؛ مهندسی برق600 – 1,000
159Technical University of Berlinدانشگاه فنی برلینمهندسی برق؛ مهندسی مکانیک؛ مهندسی فضا؛ مهندسی خودرو10,000
136Karlsruhe Institute of Technologyموسسه فناوری کارلسروههمهندسی مکانیک؛ مهندسی برق؛ علم و مهندسی مواد; مهندسی و مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی15,000
393Ruhr University Bochumدانشگاه روهر بوخوممهندسی محاسبات; مهندسی مکانیک؛ مهندسی عمران؛ مهندسی برقبدون شهریه (332 به عنوان هزینه ترم)
347University of Stuttgartدانشگاه اشتوتگارتمکانیک محاسباتی; مهندسی برق؛ مهندسی ژئوماتیک; مهندسی مکانیک3,000
571-580University of Bremenدانشگاه برمنمهندسی فضا؛ مهندسی هوا فضا؛ مهندسی مکانیک؛ مهندسی عمرانرایگان (هزینه دانشجویی: 386)
Hamburg University of Technologyدانشگاه صنعتی هامبورگمهندسی مکانیک و مدیریت; مهندسی محیط زیست؛ مهندسی برق؛ مهندسی شیمیشهریه ترم 332
801-1000University of Duisburg-Essenدانشگاه دویسبورگ-اسنمهندسی رایانه؛ مهندسی مکانیک؛ مهندسی برق؛ مهندسی عمرانبدون شهریه (320 یورو به عنوان شهریه دانشجویی)
University of Kaiserslauternدانشگاه کایزرسلاترنمهندسی عمران؛ مهندسی مالی؛ مهندسی برق و کامپیوتربدون هزینه برنامه (هزینه اضافی: 500 تا 750)
Ilmenau University of Technologyدانشگاه صنعتی ایلمناومهندسی خودرو؛ مهندسی پزشکی؛ مهندسی مکانیک؛ مهندسی رایانههزینه ترم: 130 یورو (بدون شهریه)

رشته‌های محبوب مهندسی برای تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

آلمان یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای دوره‌های مهندسی است. برخی از محبوب‌ترین برنامه‌ها کارشناسی ارشد مهندسی در آلمان و هزینه‌های آنها در زیر مورد بحث قرار گرفته است.

دوره‌های محبوب مهندسیهزینه‌های سالانه (یورو)
Masters in Civil Engineeringکارشناسی ارشد مهندسی عمران10,800
MS in Mechanical Engineeringکارشناسی ارشد مهندسی مکانیک10,000
Aerospace Engineeringمهندسی هوا فضا19,500
Masters in Biomedical Engineeringکارشناسی ارشد مهندسی زیست پزشکی1,500 to 19,500
Space Engineeringمهندسی فضا10,995
Masters in Engineering Managementکارشناسی ارشد مدیریت مهندسی15,000
MS in Electrical Engineeringکارشناسی ارشد مهندسی برق3,000
Industrial Engineeringمهندسی صنایع15,000
MS in Chemical Engineeringکارشناسی ارشد مهندسی شیمی4,000 to 8,000
Software Engineering for Industrial Applicationsمهندسی نرم افزار برای کاربردهای صنعتی6,300
Mechatronicsمکاترونیک19,500

 چرا کارشناسی ارشد مهندسی را از آلمان بگیریم؟

افزایش شکاف عرضه و تقاضا تا سال 2025 : طبق نظرسنجی انجام شده توسط CEDEFOP، انتظار می‌رود آلمان تا سال 2025 شاهد شکافی بزرگ در تقاضا-عرضه باشد (حدود 3 میلیون) و بالاترین رشد در زمینه STEM و بازرگانی (تا 25 درصد) پیش بینی می‌شود.

نرخ پایین بیکاری : آلمان کمترین نرخ بیکاری فقط 3.04 درصد را در کل اروپا به ثبت رسانده است و بیش از 80 درصد از فارغ‌التحصیلان این کشور در مدت سه تا شش ماه پس از اتمام دوره تحصیلی خود در آلمان مشغول به کار شده‌اند.

رشد صنعت مهندسی مکانیک در آلمان : گزارش تحقیقات صنعت آلمان نشان می‌دهد که مهندسی مکانیک یک جریان رشد مداوم 3.7٪ در پنج سال گذشته داشته است. این صنعت در حال حاضر 17 میلیارد یورو درآمد دارد و حدود 121708 نفر در آن مشغول به کار هستند. بنابراین یک زمینه عالی برای کاوش برای دانشجویان بین‌المللی است.

افزایش تقاضا برای مهندسی عمران در آینده نزدیک : انتظار می‌رود صنعت ساخت و ساز در آلمان CAGR 7.6٪ را ثبت کند و انتظار می‌رود تا سال 2024 به ارزش خالص 499.4 میلیارد یورو برسد.

تحصیل بدون شهریه و هزینههای زندگی مقرون به صرفه : اکثر دانشگاه‌های معتبر آلمان هیچ شهریه‌ای دریافت نمی‌کنند و فقط نیاز به هزینه اسمی ترم دارند. ادامه تحصیل در رشته مهندسی در آلمان از یک دانشگاه خصوصی نیز در مقایسه با رقبای خود بسیار مقرون به صرفه است و سالانه به 3000 تا 19500 یورو نیاز دارد.

شرایط پذیرش برای تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان چیست؟

اگرچه شرایط دقیق صلاحیت برای این برنامه برای دانشگاه‌های مختلف متفاوت است، برخی از شرایط پذیرش رایج برای تحصیل کارشناسی ارشد آلمان در گرایش‌های مهندسی به شرح زیر است :

  • مدرک لیسانس 3-4 ساله در رشته های مرتبط یا معادل آن
  • نسخه‌های اسکن شده و ترجمه شده رونوشت‌های رسمی مدارک تحصیلی پیشین
  • معدل 5 تا 3.0 (~78-86%) یا بیشتر
  • SOP برای آلمان (حداکثر 2 صفحه؛ به خصوص از منظر مصاحبه بسیار ضروری است).
  • سابقه کاری 1 تا 3 سال به شدت توصیه می‌شود. البته این مورد یک معیار اجباری برای برخی موسسات است.
  • LOR یا توصیه نامه (دو تا سه توصیه نامه نیاز است).
  • ارجاعات شغلی (برای نامزدهای دارای تجربه حرفه‌ای لازم است؛ باید شامل امضای مدیر عامل باشد).
  • رزومه یا CV
  • ممکن است داوطلبان مجبور به حضور در مصاحبه شوند (بستگی به انتخاب رشته و دانشگاه دارد).
  • ارائه نمرات آزمون مهارت انگلیسی مانند آیلتس یا تافل

معرفی برترین دانشگاه‌ها برای تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان در رشته‌ اقتصاد

جدول ارائه شده در زیر لیستی از دانشگاه‌های برتر ارائه دهنده کارشناسی ارشد اقتصاد در آلمان با برنامه، مدت زمان را ارائه می‌دهد :

دانشگاهدوره‌های پیشنهادی و طول دوره آموزشی
Ludwig Maximilian University of Munichدانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ

MS Economics (2 years)

Master of Quantitative Economics (2 years)

کارشناسی ارشد اقتصاد (2 سال)

کارشناسی ارشد اقتصاد کمی (2 سال)

Heidelberg Universityدانشگاه هایدلبرگMS Economics (2 years)کارشناسی ارشد اقتصاد (2 سال)
Humboldt University of Berlinدانشگاه هومبولت برلین

MS Agricultural Economics (1 years)

MS Economics and Management Science (2 years)

کارشناسی ارشد اقتصاد کشاورزی (1 سال)

کارشناسی ارشد اقتصاد و علوم مدیریت (2 سال)

University of Freibergدانشگاه فرایبرگ

MS Economics (2 years)

M.Ed Economic Science (2 years)

کارشناسی ارشد اقتصاد (2 سال)

کارشناسی ارشد علوم اقتصاد(2 سال)

University of Tuebingenدانشگاه توبینگن

MS Management and Economics (2 years)

MS International Economics (2 years)

MS Economics and Finance ( 2 years)

MS Economics (2 years)

MS European Economics (2 years)

کارشناسی ارشد مدیریت و اقتصاد (2 سال)

کارشناسی ارشد اقتصاد بین الملل (2 سال)

کارشناسی ارشد اقتصاد و دارایی (2 سال)

کارشناسی ارشد اقتصاد (2 سال)

کارشناسی ارشد اقتصاد اروپا (2 سال)

RWTH Aachen Universityدانشگاه RWTH آخنM.Ed Economics – Vocational School Teacher (2 years)

 

MS Economic Geography (2 years)

MS Economics (2 years)

کارشناسی ارشد اقتصاد – آموزگار دانشکده فنی حرفه‌ای (2 سال)

کارشناسی ارشد جغرافیای اقتصادی (2 سال)

کارشناسی ارشد اقتصاد (2 سال)

University of Bonnدانشگاه بن

MS Economics (2 years)

MA Ecumenical Studies (2 years)

کارشناسی ارشد اقتصاد (2 سال)

کارشناسی ارشد مطالعات جهانی (2 سال)

Free University of Berlinدانشگاه آزاد برلین

MA Economics (2 years)

MS Public Economics (2 years)

کارشناسی ارشد اقتصاد (2 سال)

کارشناسی ارشد اقتصاد عمومی (2 سال)

University of Goettingenدانشگاه گوتینگن

MS International Economics (2 years)

MS Development Economics (2 years)

کارشناسی ارشد اقتصاد بین الملل (2 سال)

اقتصاد توسعه MS (2 سال)

University of Hamburgدانشگاه هامبورگ

MS Economics (2 years)

MS Health Economics and Health Care Management (2 years)

کارشناسی ارشد اقتصاد (2 سال)

MS اقتصاد سلامت و مدیریت مراقبت های بهداشتی (2 سال)

University of Cologneدانشگاه کلن

M.Ed Economics/Business Education (2 years)

MS Economic Research (2 years)

MS Economics (2 years)

M.Ed اقتصاد / آموزش بازرگانی (2 سال)

تحقیقات اقتصادی MS (2 سال)

کارشناسی ارشد اقتصاد (2 سال)

تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان – رشته‌های روانشناسی

کارشناسی ارشد روانشناسی در آلمان یک دوره تخصصی دو ساله است که به شما کمک می‌کند تا رفتار انسان و ذهن انسان را در مورد موقعیت‌های مختلف مطالعه کنید. کارشناسی ارشد روانشناسی در آلمان که به عنوان یک برنامه اصلی و تخصصی در دسترس است، برای دانشجویان بین‌المللی حدود 700-8800 یورو (کل برنامه) هزینه دارد. یک کار 3 تا 6 ماهه اغلب به عنوان کارآموزی به دانشجویانی که در کالج‌های روانشناسی در آلمان به دنبال مدرک کارشناسی ارشد هستند ارائه می‌شود.

کارشناسی ارشد در روانشناسی اغلب به دانشجویان اجازه می‌دهد تا تخصص‌هایی مانند روانشناسی بالینی، آسیب شناسی روانی، آسیب شناسی آموزشی و روانشناسی سازمانی و روانشناسی سلامت را بررسی کنند. فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی از دانشگاه‌های آلمان بسته به تخصص و تجربه فرد می‌تواند تا 40000 یورو در ماه درآمد کسب کند. در ادامه به برخی از دلایل تحصیل کارشناسی ارشد آلمان در رشته روانشناسی اشاره شده است :

  • حدود 20 دانشگاه آلمانی در بین کالج‌های برتر روانشناسی در جهان قرار دارند. این باعث می‌شود آلمان سومین کشور با رتبه بندی دانشگاه‌های روانشناسی پس از ایالات متحده آمریکا و انگلیس است.
  • آلمان زادگاهی است که در دهه 1870 رشته روانشناسی را با گنجاندن یک جنبه ریاضی در آن متحول کرد. قبل از این دوره، روانشناسی بخشی از حوزه موضوعی فلسفه بود.
  • ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد در یک دانشگاه معتبر به دانشجویان اجازه می‌دهد تا عضو BDP-انجمن روانشناسان حرفه ای آلمان شوند.
  • کارشناسی ارشد روانشناسی یکی از پردرآمدترین مقاطع تحصیلی در آلمان محسوب می‌شود.

معرفی برترین دانشگاه‌ها برای تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان در رشته‌ روانشناسی

آلمان یکی از مقاصد تحصیلی مورد علاقه برای ادامه تحصیل در رشته روانشناسی است. دانشگاه‌های برتر آلمان که کارشناسی ارشد روان‌شناسی ارائه می‌دهند به‌طور خلاصه در جدول زیر به همراه مدت زمان برنامه و هزینه‌های دوره مورد بحث قرار گرفته‌اند.

دانشگاه‌ها و کالج‌های آلماندوره‌های برترهزینه برنامه (یورو)
Humboldt University, Berlinدانشگاه هومبولت، برلینکارشناسی ارشد روانشناسی (روانشناسی عصبی-شناختی/روانشناسی طول عمر/روانشناسی بالینی/روان درمانی)

 

مدت – 2 سال

1,200
Ludwig-Maximilian University, Munichدانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخکارشناسی ارشد روانشناسی (علوم یادگیری)

 

مدت – 2 سال

716
Freie University, Berlinدانشگاه فری، برلینکارشناسی ارشد روانشناسی (روانشناسی بالینی و سلامت)

 

مدت – 2 سال

1,248
Ruprecht-Karl-University Heidelbergروپرشت-کارل-دانشگاه هایدلبرگکارشناسی ارشد روانشناسی (روانشناسی رشد، روانشناسی بالینی، رفتار سازمانی و شناخت سازگار). دوره پاره وقت نیز در دسترس است.

 

مدت – 2 سال

6,000
University of Mannheimدانشگاه مانهایمکارشناسی ارشد روانشناسی شناختی و بالینی

 

مدت – 2 سال

6,760
Albert Ludwig University, Freiburg (Freiburg University)دانشگاه آلبرت لودویگ، فرایبورگ (دانشگاه فرایبورگ)کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، کارشناسی ارشد علوم اعصاب، کارشناسی ارشد روانشناسی شناختی، کارشناسی ارشد یادگیری و کار (Learning & Working).

 

مدت – 2 سال

6,000
University of Hamburgدانشگاه هامبورگکارشناسی ارشد در روانشناسی (تمرکز بر علوم عصبی شناختی، علوم اعصاب رشد شناختی، روانشناسی انگیزشی، تحقیقات جاری در روانشناسی اجتماعی، رشدی و شخصیتی).

 

مدت -2 سال

1,200
Goethe University, Frankfurtدانشگاه گوته، فرانکفورتکارشناسی ارشد روانشناسی (شناختی، عصب شناسی، بالینی، سازمانی، آموزشی).

 

مدت – 2 سال

1,480
RWTH Achen Universityدانشگاه RWTH آخنکارشناسی ارشد روانشناسی

 

مدت زمان – 2 سال

1,164
Phillips University, Marburgدانشگاه فیلیپس، ماربورگکارشناسی ارشد روانشناسی

 

مدت – 1 سال (2 ترم)

8,800

تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان – رشته‌ مهندسی خودرو

کارشناسی ارشد مهندسی خودرو  (Automotive Engineering) در آلمان که توسط دانشگاه‌های برتر ارائه می‌شود، معمولا یک برنامه 1.5-2 ساله است. برای دانشجویانی که به دنبال تحصیلات عالی در آلمان هستند، کارشناسی ارشد مهندسی خودرو یک فرصت عالی است. کارشناسی ارشد در مهندسی خودرو با یک مطالعه گسترده شامل اصول طراحی خودرو سر و کار دارد.

کل هزینه برنامه برای کارشناسی ارشد مهندسی خودرو در دانشگاه‌های برتر آلمان از 500 یورو تا 30000 یورو متغیر است. با سرمایه گذاری بسیار بالا، بازده مورد انتظار از بزرگترین تولید کننده خودرو در جهان نیز افزایش می‌یابد. می‌توان انتظار داشت که با مدرک کارشناسی ارشد مهندسی خودرو در آلمان، سالانه درآمد بسیار بالایی داشته باشید.

چرا برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی خودرو، کشور آلمان را انتخاب کنیم؟ در ادامه به برخی از دلایل کلیدی اشاره شده است :

  • تحصیلات عالی در دانشگاه های دولتی آلمان به صورت رایگان ارائه می‌شود. با این حال دانشجویان بین‌المللی ملزم به پرداخت هزینه ترم و سایر هزینه‌های اداری و هزینه‌های زندگی هستند.
  • اگرچه اکثر برنامه‌های کارشناسی ارشد در برنامه‌های مهندسی خودرو در آلمان به زبان آلمانی ارائه می‌شوند، اما چند برنامه تحصیلی انگلیسی نیز وجود دارد.
  • آلمان به عنوان قطب نوآوری خودرو در جهان شناخته می‌شود. این کشور به دلیل صنعت خودروسازی برجسته و برتری در مهندسی شناخته شده است.
  • بر اساس گزارش انجمن صنعت خودرو آلمان، بیش از 800000 نفر به طور مستقیم و تقریبا 2 میلیون نفر به طور غیرمستقیم در صنعت خودرو مشغول به کار هستند. این امر صنعت خودرو را به یکی از بزرگترین صنایع آلمان تبدیل می‌کند.
  • صنعت خودروسازی یک سوم هزینه تحقیق و توسعه در آلمان را تشکیل می‌دهد. هزینه‌های تحقیق و توسعه در سال 2017 به حدود 7 میلیارد یورو رسید. تا سال 2025، آلمان قصد دارد سالانه 3.5 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف تحقیق و توسعه کند.
  • بر اساس گزارش‌ها، درآمد تخمینی صنعت در آلمان 9 میلیارد یورو بوده که 71.1 درصد از درآمد حاصل از تولید وسایل نقلیه موتوری در آلمان است.
  • متخصصان خودرو در آلمان هر 15 ماه یکبار افزایش دستمزد تقریباً 8 درصدی دارند.
  • سه تا از بزرگترین خودروسازان آلمانی فولکس واگن (Volkswagen)، دایملر (Daimler) و آئودی (Audi۹ به طور متوسط سالانه بیش از 60000 یورو به کارمندان خود پرداخت می‌کنند.

معرفی برترین دانشگاه‌ها برای تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان در رشته‌ مهندسی خودرو

آلمان در کنار آمریکا، چین و ژاپن یکی از 4 خودروساز برتر جهان است. آلمان خانه شرکت‌های خودروسازی جهانی مانند فولکس واگن، بی ام و، دایملر، کانتیننتال و بوش است. مجموع ارزش بازار این شرکت های خودروسازی بیش از 200 میلیارد یورو است و خودرو را به محرک اصلی اقتصاد آلمان تبدیل می‌کند.

فردی که در صنعت خودروسازی در آلمان کار می‌کند، به طور متوسط سالانه بین 61400 یورو تا 158000 یورو حقوق دریافت می‌کند. متخصصان خودرو با بیش از 5 سال تجربه به طور متوسط 36٪ بیشتر از تازه کارها یا کارمندان با تجربه کمتر از 5 سال درآمد دارند. همچنین، افراد حرفه‌ای با مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی خودرو 29 درصد بیشتر از افراد دارای مدرک لیسانس درآمد دارند. به همین دلیل بسیاری از متقاضیان خواهان تحصیل کارشناسی ارشد آلمان هستند.

تعدادی از دانشگاه‌ها در آلمان وجود دارند که کارشناسی ارشد مهندسی خودرو را ارائه می‌دهند. در جدول زیر برخی اطلاعات کلیدی و مهم پیرامون اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی خودرو ارائه شده است :

دانشگاهنام برنامهزبان دوره آموزشیطول دوره آموزشیهزینه سالانه (یورو)
Technical University of Munichدانشگاه فنی مونیخMSc in Automotive Engineeringکارشناسی ارشد مهندسی خودروآلمانی2258
TU برلینMSc in Transportation Systemکارشناسی ارشد سیستم حمل و نقلانگلیسی
TU Berlinدانشگاه RWTH آخنMEd in Automotive Engineeringدکترای مهندسی خودروآلمانی2615
RWTH Aachen Universityدانشگاه اشتوتگارتMSc Automotive Engineeringکارشناسی ارشد مهندسی خودروانگلیسی1.5582
دانشگاه فنی براونشوایگMSc Automotive Engineering and Transportکارشناسی ارشد مهندسی خودرو و حمل و نقلآلمانی
دانشگاهMEd Automotive EngineeringMEd مهندسی خودروآلمانی
Universität Stuttgartدانشگاه فنی مونیخMSc Vehicle and Engine Technologyکارشناسی ارشد فناوری خودرو و موتورآلمانی23,000
Technische Universitat BraunschweigTU برلینMaster Automotive Engineeringکارشناسی ارشد مهندسی خودروآلمانی2716
Hamburg University of Applied Sciencesدانشگاه علوم کاربردی هامبورگMSc Automotive Engineeringکارشناسی ارشد مهندسی خودروآلمانی1.5670
FH Aachen University of Applied Sciencesدانشگاه علوم کاربردی اف اچ آخنMSc International Automotive Engineeringکارشناسی ارشد مهندسی خودرو بین المللیانگلیسی1.519,500
University of Cologne (TH Koln)دانشگاه کلنMSc Automotive Engineeringکارشناسی ارشد مهندسی خودروآلمانی1.5540
Technische Hochschule Ingolstadtدانشگاه فنی هوچشول اینگولشتاتMEng Automotive EngineeringMEng مهندسی خودروآلمانی1.5900
University of Duisburg-Essenدانشگاه دویسبورگ-اسنMSc Automotive Engineering and Managementکارشناسی ارشد مهندسی و مدیریت خودروآلمانی1.5638
Munich University of Applied Sciencesدانشگاه علوم کاربردی مونیخMSc Automotive Engineeringکارشناسی ارشد مهندسی خودروآلمانی2895
Esslingen University of Applied Sciencesدانشگاه علوم کاربردی اسلینگنMEng Automotive EngineeringMEng مهندسی خودروآلمانی1.53,000
Osnabrück University of Applied Sciencesدانشگاه علوم کاربردی اسنابروکMSc Automotive Engineeringکارشناسی ارشد مهندسی خودروآلمانی2706

آیا می‌توانم در حین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان کار کنم؟

بله، دانشجویان از همه ملیت‌ها می‌توانند در حین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان کار کنند.

  • دانشجویان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا، سوئیس و نروژی نیز می‌توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند. اگر فردی قصد داشته باشد زمان بیشتری را به کار کردن اختصاص دهد، باید حق بیمه خود را بپردازند.
  • دانشجویان غیر اتحادیه اروپا می‌توانند تا 120 روز کامل یا 240 نیم روز در سال کار کنند، اما با محدودیت‌هایی در زمینه خوداشتغالی و مشاغل آزاد مواجه هستند.
  • دستیاران تحصیلی هیچ محدودیتی در تعداد روزهای کاری ندارند اما موظفند این موضوع را به دفتر خارجی‌ها اطلاع دهند.

روند پایان نامه کارشناسی ارشد در آلمان چگونه است؟

در سال آخر برنامه کارشناسی ارشد در آلمان، شما روی پروژه پایان نامه خود با هدایت یک استاد کار می‌کنید. هدف این است که توانایی خود را برای مقابله مستقل با یک موضوع مرتبط با استفاده از روش‌های تحقیق نشان دهید.

شما می‌توانید پایان نامه خود را به زبان آلمانی یا انگلیسی بنویسید. همچنین می‌توانید با یک شرکت یا موسسه تحقیقاتی خارج از دانشگاه برای انجام پایان نامه کار کنید. دانشگاه‌ها معمولا محدودیت‌هایی را برای تعداد صفحه تعیین می‌کنند که بین 50 تا 100 صفحه است. ضرب‌الاجل‌هایی نیز برای انجام آن در نظر گرفته می‌شود که معمولاً حدود شش ماه از شروع پروژه تعیین می‌شود.

دفاع از پایان نامه شامل ارسال کار شما و ارائه روش‌ها و یافته‌های تحقیق شما است.

آیا می‌خواهید در آلمان بمانید یا به کشور خود بازگردید؟

اگر قصد اقامت در آلمان را دارید، برای کار قانونی در آلمان باید چند کار را انجام دهید. شما باید برای دریافت اجازه اقامت مرتبط با کار اقدام کنید. این مجوز به شما این امکان را می‌دهد که برای یک دوره خاص در آلمان کار و زندگی کنید.

اولین قدم این است که وضعیت ویزای خود را در نظر بگیرید. اگر از یک کشور عضو اتحادیه اروپا هستید، حق دارید در هر کشور دیگر اتحادیه اروپا کار کنید و به دنبال کار باشید. اگر از یک کشور غیر اتحادیه اروپا هستید، مطمئن شوید که آیا به مجوز کار نیاز دارید یا خیر.

برخی از افراد نیز نمی‌خواهند پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد خود در آلمان بمانند. بسیاری از کشورهای دیگر فرصت‌های عالی برای پیشرفت شغلی و شخصی شما فراهم می‌کنند. می‌توانید از میان گزینه‌های موجود، با توجه به شرایط خود، بهترین را انتخاب کنید.

بعد از اتمام کارشناسی ارشد در آلمان چه مدت می‌توانید بمانید؟

ویزای جستجوی کار به شما این امکان را می‌دهد که به مدت 18 ماه در آلمان بمانید تا به دنبال کار بگردید. پس از یافتن شغل، می‌توانید برای مجوز کار درخواست دهید و با دریافت آن برای مدت بیشتری در آلمان بمانید.

زمانی که وضعیت ویزای خود را مشخص کردید، قدم بعدی یافتن شغل است.

اینترنت منبعی عالی برای کاریابی است و Indeed، LinkedIn، StepStone و Monster بهترین گزینه‌ها هستند. همچنین می‌توانید وب‌سایت‌های شرکت را بررسی کنید، زیرا بسیاری از پست‌ها مشاغل آنلاین را در اختیار افراد قرار می‌دهند.

بازار کار پس از اتمام کارشناسی ارشد در آلمان چگونه است؟

بازار کار در آلمان بسیار رقابتی است. با وجود بسیاری از متقاضیان شایسته که برای موقعیت‌های در دسترس رقابت می‌کنند، یافتن شغل مناسب سخت است. رزومه خود را با توجه به شغلی که در نظر دارید، تنظیم کنید. همچنین می‌توانید با شبکه سازی و توسعه روابط با افرادی که در زمینه مورد نظر شما کار می‌کنند، شغل مناسبی پیدا کنید.

از تمام منابعی که در اختیار دارید به طور کامل استفاده کنید. بازار کار آلمان مملو از امکانات است و اگر کمی تلاش کنید، بدون شک شغل عالی پیدا می‌کنید. روش درخواست ممکن است بسته به موقعیتی که برای آن درخواست می‌کنید متفاوت باشد. مطمئن شوید که رزومه شما برای هر موقعیتی که برای آن درخواست می‌کنید مناسب است.

اگر قصد دارید پس از پایان دوره کارشناسی ارشد خود در آلمان بمانید، بهتر است به زبان آلمانی مسلط باشید. حتی اگر قصد ندارید در اینجا کار کنید، یادگیری زبان باعث صرفه جویی در وقت شما می‌شود. منابع زیادی برای کمک به یادگیری زبان آلمانی به صورت آنلاین در دسترس هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

چه زمانی می‌توانید کارت آبی اتحادیه اروپا را پس از تحصیل دریافت کنید؟

پس از پایان تحصیلات خود و به دست آوردن شغلی با حداقل 56400 یورو در سال، می‌توانید برای کارت آبی اتحادیه اروپا درخواست دهید. کارت آبی معمولاً به شما اجازه می‌دهد تا چهار سال در اروپا زندگی و کار کنید. همچنین متقاضیان باید مدرک تحصیلی دانشگاهی را ارائه دهند.

متقاضیانی که دارای کمبود پرسنل واجد شرایط هستند، مانند پزشکان، مهندسان، دانشمندان علوم طبیعی، ریاضیدانان یا متخصصان فناوری اطلاعات، در صورتی که پیشنهادی با پرداخت 43992 یورو در سال داشته باشند، می‌توانند برای کارت آبی اتحادیه اروپا درخواست دهند.

سخن پایانی

تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان با مزایای فراوانی همراه است که از جمله آنها می‌توان به کیفیت بالای آموزش، دسترسی به تجهیزات و منابع پیشرفته و فرصت‌های بی‌نظیر برای تحقیق و توسعه اشاره کرد. دانشگاه های آلمان با ارائه برنامه‌های متنوع و به‌روز، دانشجویان را برای ورود به بازار کار بین‌المللی آماده می‌کنند. همچنین، هزینه‌های تحصیلی مناسب و فرصت‌های مالی همچون بورسیه‌ها، آلمان را به یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است. در نهایت، تحصیل در آلمان نه تنها به توسعه علمی بلکه به تجربه فرهنگی غنی و افزایش فرصت‌های شغلی پس از فارغ‌التحصیلی منجر می‌شود.

اگر شما نیز به تحصیل در این کشور علاقه دارید، می‌توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی صباویزا تماس بگیرید تا اطلاعات لازم در اختیار شما قرار بگیرد. این مجموعه در تمام مراحل پذیرش تحصیلی و مهاجرت به آلمان در کنار شما خواهد بود تا بدون مشکل روند پذیرش شما صورت گیرد.

موسسه مهاجرتی صبا ویزا با ارائه مشاوره‌های تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت تحصیلی به آلمان، شرایط تحصیل در آلمان ، اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آلمان ، اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان و بسیاری از موارد دیگر خواهد بود. این موسسه مهاجرتی با دانش و تخصصی که در زمینه قوانین مهاجرتی دارد و نیز ارائه خدمات متنوع و داشتن یک تیم پشتیبانی قوی در تلاش است تا مسیر مهاجرت را برای شما هموار‌تر نماید. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با موسسه مهاجرتی صبا ویزا در ارتباط باشید.

سوالات متداول

مدرک کارشناسی ارشد آلمانی چند واحد ECTS ارزش دارد؟

برنامه‌های کارشناسی ارشد در آلمان معمولاً شامل 120 واحد است. تعداد دقیق واحدها بسته به دانشگاه و برنامه خاص متفاوت است.

Numerus Clausus چیست؟

Numerus Clausus (NC) در برنامه‌های کارشناسی ارشد آلمان یک سیستم پذیرش محدود است که در آن نقاط محدودی در دسترس است و انتخاب بر اساس عواملی مانند عملکرد تحصیلی و مدارک تحصیلی انجام می‌شود. این سیستم ظرفیت برنامه را برای جلوگیری از ازدحام بیش از حد کنترل می‌کند.

آخرین مهلت ارسال درخواست کارشناسی ارشد در آلمان چه زمانی است؟

دو ترم در دانشگاه‌های آلمان وجود دارد. ترم زمستان و ترم تابستان. مهلت درخواست برای برنامه‌های کارشناسی ارشد بسته به دانشگاه متفاوت است، اما متداول‌ترین تاریخ‌ها عبارتند از:
· برای دوره‌های شروع ترم زمستان: 15 جولای
· برای دوره‌های شروع ترم تابستان: 15 ژانویه

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. faeze
    5 دی 1400
    پاسخ

    سلام وقتتون بخیر
    27 ساله دارای مدرک لیسانس مهندسی پزشکی با معدل 13/48 در سال 98 به اتمام رساندم. ایلتس در حال حاضر میخونم
    برای ارشد میخوام اپلای کنم. شرایطم برای دانشگاه های دولتی المان مساعد است یا نه ؟ خوشحال میشم راهنماییم کنید

    • mohimahmoodi
      7 دی 1400
      پاسخ

      سلام فائزه عزیز
      لطفا با مجموعه تماس بگیرید تا از خدمات مشاوره رسمی و تخصصی صباپلن بهره مند شوید. مشاوران مجموعه تا پایان راه در کنار شما خواهند بود.
      02158416
      09017156666

برای مشاوره رایگان کلیک کنید