لوگو صبا ویزا
تاثیر مقاله بر اپلای

تاثیر مقاله بر اپلای

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تاثیر مقاله بر اپلای و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگانفرم ارزیابی اولیه

فرآیند اپلای یا اخذ ویزای تحصیلی جهت تحصیل در کانادا و سایر دانشگاه‌های خارجی به عوامل مختلفی بستگی دارد. به همین دلیل یک نسخه یکسان نمی‌توان برای همه افراد پیچید. به عنوان مثال افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، ممکن است شرایط متفاوتی نسبت به افرادی که قصد مهاجرت به آمریکا را دارند، داشته باشند. اما در این میان برخی عوامل تاثیرگذار وجود دارند که در پذیرش شدن دانشگاه‌های مختلف در دنیا مشترک هستند.

تاثیر مقاله بر اپلای و داشتن یک مقاله در یک ژورنال معتبر جزء آن دسته از موارد مهمی است که شانس پذیرش شما را در هر مقطع و هر دانشگاهی را بالا می‌برد. در حقیقت وزن رزومه شما با وجود مقاله بالاتر رفته و مهر تاییدی بر ویژگی‌های تحقیق‌گر بودن شماست. تاثیر مقاله بر اپلای غیرقابل انکار است. اما اینکه قصد دارید در چه مقطعی تحصیل کنید یا چه نوع ژورنالی را برای چاپ مقاله انتخاب می‌کنید، همگی از عواملی هستند که میزان تاثیر مقاله بر اپلای را مشخص می‌کنند.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با تاثیر مقاله بر اپلای، تاثیر مقاله در تغییر رشته در اپلای، اپلای برای ارشد مجدد و اپلای برای دکترای مجدد را بیان کنیم.

تاثیر مقاله بر اپلای در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد

تاثیر مقاله بر اپلای در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد

اگر شما متقاضی مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در سایر کشورهای اروپایی هستید، باید این نکته را بدانید که برای پذیرش نیاز و الزام به نوشتن مقاله نیست. در این مقاطع برای اخذ ویزای تحصیلی تنها باید بتوانید به دانشگاه ثابت کنید شما در مقطع دبیرستان یا کارشناسی دانشجوی خوبی بوده‌اید. این را از طریق نمرات خوبی که دارید می‌توانید اثبات نمایید.

اما این در حالیست که اگر شما یک مقاله چاپی در یک ژورنال ISI را داشته باشید از سایر متقاضیان اپلای در این مقطع جلوتر می‌افتید. تاثیر مقاله بر اپلای در این مقاطع می‌تواند بسیار زیاد باشد. چرا که اکثر متقاضیان تنها با اثبات نمرات خوب خود قصد مهاجرت دارند. هنگامی که شما در این مقاطع مقاله می‌نویسید در حقیقت شایستگی‌های تحقیقاتی خودتان را نیز به دانشگاه مقصد ثابت می‌کنید.

به طور کلی نداشتن مقاله در این مقاطع به معنای نقطه ضعف شما نیست. اگر قصد مهاجرت در این مقاطع را دارید، با وجود اینکه ممکن است زمان زیادی برای آماده‌سازی خود نداشته باشید، بهترین راهکار تمرکز روی دروس و اخذ نمرات و معدل عالی است. علاوه برای این شما باید زمان را صرف خواندن زبان کنید تا بتوانید در آزمون‌های آیلتس یا تافل نمره بالایی کسب نمایید. پس از اینکه تمامی شرایط را داشتید می‌توانید به عنوان کارت برنده، به فکر نوشتن و ثبت یک مقاله باشید.

تاثیر مقاله بر اپلای در دوره دکتری

در مقطع دکتر، تاثیر مقاله بسیار پر اهمیت است. اما با این وجود داشتن یک مقاله در این مقطع نیز به عنوان یک قانون الزام نیست. به عبارتی دانشگاه مد نظر نمی‌تواند تنها به دلیل نداشتن مقاله پژوهشی شما را از تحصیل منع کند. اما فراموش نکنید وجود یک مقاله و ثبت آن در ژورنالی معتبر در این مقطع می‌تواند به شما کمک بسیار بزرگی کند. در واقع اگر به فکر رقابت با سایر متقاضیان هستید، اهمیت اپلای بر مقاله در این مقطع بسیار زیاد است.

با این وجود، هیچ قاعده مشخص و الزامی برای نوشتن مقاله در مقطع دکتری وجود ندارد. یعنی اساتید دانشگاه‌ها تنها به خاطر وجود یا عدم وجود چند مقاله شما را انتخاب یا رد نمی‌کنند. برای اپلای در مقطع دکتر معادله پیچیده‌ای وجود دارد. در واقع عوامل زیادی روی پذیرش یا عدم پذیرش در مقطع دکتری وجود دارد که هنوز اکثریت از آنها بی‌خبرند.

در برخی مواقع اساتید در دانشگاه‌های مختلف پارامترهای مختلفی برای انتخاب یک دانشجو دارند. شاید از نظر برخی یک متقاضی قطعا می‌تواند در مقطع دکتری پذیرش دریافت کند اما این در حالیست که استاد دانشگاه مدنظر او را انتخاب نمی‌کند.

نگارش مقاله؛ پوشاننده ضعف‌های رزومه است!

گاهی وجود یک یا چندین مقاله خوب در مجلات معتبر با ایمپکت یا تعداد رفرنس بالا، می‌تواند ضعف‌های شما را که نظیر نمرات یا معدل پایین، نمره نه چندان خوب زبان و رزومه ضعیف‌تان است، پوشش دهد. حتی اگر بتوانید یک مقاله متناسب با زمینه تحقیقاتی استاد مورد نظرتان در دانشگاه خارجی مقصد بنویسید و آن را در یک ژورنال مطرح چاپ کنید، می‌تواند تاثیر زیادی بر پذیرش شما داشته باشد. استاد با تمرکز به این بخش، ممکن است از نقاط ضعف رزومه‌تان چشم‌پوشی کند.

نقش تعداد مقالات بر تاثیر مقاله بر اپلای

نقش تعداد مقالات بر تاثیر مقاله بر اپلای

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که وجود چندین مقاله می‌تواند به اخذ پذیرش تحصیلی کمک کند. آیا نوشتن و چاپ آن تنها در یک ژورنال معتبر کافیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم عدد مشخصی وجود ندارد. تنها چیز مهم، میزان کیفیت مقالات است.

نوشتن یک مقاله با کیفیت و چاپ آن در یک ژورنال خوب یا عالی به نسبت چاپ 4 مقاله در 4 ژورنال ضعیف به شما کمک بیشتری می‌کند. به نظر شما کدام راحت‌تر است؟

بی شک نوشتن یک مقاله و چاپ آن در یک ژورنال معتبر و خوب راه ساده‌تری است. نوشتن 4 مقاله از شما زمان و انرژی بسیار زیادی می‌گیرد. چرا که باید وقت زیادی را جهت تحقیق و نوشتن مقاله صرف نمایید و چندین ماه هم منتظر فرآیند چاپ آن در ژورنال‌ها باشید. اگر قصد شما تنها چاپ مقاله در ژورنال‌هاست و دوست دارید تعداد مقالات شما بالاتر برود، کار بیهوده انجام ندهید. وقت طلاست این موضوع را فراموش نکنید.

این در حالیست که اگر شما برای نوشتن یک مقاله خوب و چاپ آن در ژورنال معتبر و رتبه‌دار وقت بسیار زیادی بگذارید، تنها یکبار برای فرآیند چاپ انتظار خواهید کشید.

شاید تعداد بالای مقالات در ابتدا نگاه بسیاری از اساتید را به رزومه شما جذب کند اما پس از مشاهده مقالات و دیدن نام ژورنال‌های ضعیف، خیلی برایشان جذاب نخواهد بود. اما اگر یک مقاله قوی در یک ژورنال مطرح و پر اعتبار در رزومه‌تان داشته باشید می‌تواند تاثیر زیادی روی استاد مورد نظرتان بگذارد.

چقدر زمان چاپ است و نقش زمان‌ چاپ مقالات بر تاثیر مقاله بر اپلای

همانطور که در بخش بالایی مطالعه کردید، زمانی که صرف پذیرش مقاله در ژورنال می‌شود، حائز اهمیت است. فرآیند چاپ ژورنال زمان مشخصی ندارد. چاپ مقاله در برخی از ژورنال‌ها می‌تواند بین 2 تا 8 ماه طول بکشد. البته لازم به ذکر است که این بازده زمان کاملا تقریبی خواهد بود. بنابراین نوشتن مقاله و انتظار فرآیند چاپ از متقاضی وقت زیادی می‌گیرد. بنابراین تنها برای داشتن یک مقاله زمان خودتان را بیهوده هدر ندهید. نوشتن مقاله باید با هدف مشخصی باشد.

اگر بخواهید زمانتان را تنها صرف نوشتن مقاله و چاپ آن در ژورنال‌های مختلف کنید، اصلا منطقی نیست. چرا که سایر فرصت‌های موجود را از دست خواهید داد. به عنوان مثال سنتان بالا می‌رود و این موضوع می‌تواند روی پذیرش شما تاثیر فراوانی داشته باشد. باید به زمان و فرصت حواستان باشد. چرا که ممکن است به خودتان بیایید و ببینید تمام فرصت‌هایتان را برای مهاجرت تحصیلی از دست داده‌اید.

تاثیر مقاله بر اپلای اهمیت دارد اما وجود یا عدم وجود آن تنها راه رسیدن به موفقیت نیست. هر ساله تعداد دانشجویان زیادی بدون داشتن مقالات پژوهشی در دانشگاه‌های خوب اپلای می‌کنند. بنابراین نوشتن مقاله و چاپ آن در ژورنال معتبر تضمین‌کننده موفقیت شما نیست. شاید برایتان جالب باشد اما برخی از دانشجویان بدون وجود مقاله توانسته‌اند فاند تحصیلی دریافت کنند.

نقش ژورنال بر تاثیر مقاله بر اپلای

نقش ژورنال‌‌ها بر تاثیر مقاله بر اپلای؛ چه ژورنالی را انتخاب کنیم؟

اگر تصمیم به نوشتن مقاله پژوهشی گرفتید، قبل از شروع ابتدا یک ژورنال معتبر و مناسب برای چاپ مقاله‌تان در نظر بگیرید. تاثیر مقاله بر اپلای در صورتی که مقاله شما در یک ژورنال پر ارجاع و معتبر چاپ شود، بسیار زیاد خواهد بود. همانطور که در بالاتر مطالعه کردید، چاپ مقاله در ژورنال‌های ضعیف، چنگی به دل اساتید نمی‌زند.

“فراموش نکنید، تنها ISI بودن نشانه تایید اعتبار و مناسب بودن ژورنال نیست.”

در تکمیل جمله بالا باید بگوییم، ISI بودن برای خوب بودن یک ژورنال شرط لازم است اما کافی نیست. عوامل دیگری وجود دارند که اعتبار و خوب بودن یک ژورنال را مشخص می‌کنند. اینکه می‌گوییم ژورنالی باید خوب باشد از نظر ما خیلی کلی است. منظور از خوب بودن یک ژورنال، پر ارجاع بودن و رتبه‌دار بودن آن است.

به طور کلی ژورنال‌ها به چهار دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

  • Q1
  • Q2
  • Q3
  • Q4

Q1 تا Q4 در واقع چارک‌های رتبه‌ای یک ژورنال محسوب می‌شوند. به عنوان مثال ژورنال‌هایی که در دسته Q1 قرار دارند، 25 % ژورنال‌های بالا رتبه در دنیا هستند. این در حالیست که ژورنال‌هایی که در دسته Q4 قرار می‌گیرند، 25 درصد ژورنال‌های پایین رتبه هستند.

رابطه رتبه ژورنال با تعداد ارجاعات یا ایمپکت‌ها مستقیم است. اگر بتوانید مقاله خود را در یکی از ژورنال‌های چارک اول و دوم به چاپ برسانید، نقطه قوت جذابی به رزومه شما افزوده خواهد شد. برای چاپ مقاله در این ژورنال‌ها شما باید وقت زیادی را جهت تحقیق و بررسی صرف کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله از صباویزا با شما همراه بودیم تا تاثیر مقاله بر اپلای را به طور واضح بیان کنیم. داشتن یک مقاله برای دریافت و اخذ پذیرش در دانشگاه قانون و الزام نیست اما می‌تواند شانس پذیرش‌تان را بیشتر کند. در واقع با داشتن یک مقاله و ثبت آن در یک ژورنال معتبر می‌تواند شما را نسبت به سایر رقبا جلوتر بیندازد. در صورتی که هنوز برای شما سوالات ذهنی در این باره وجود دارد می‌توانید با مشاورین صباویزا تماس حاصل کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید