لوگو صبا ویزا
دانشگاه اچ ای سی مونترال

دانشگاه اچ ای سی مونترال

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اخذ پذیرش در دانشگاه اچ ای سی مونترال به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان فرم ارزیابی تحصیلی

دانشگاه اچ ای سی مونترال یکی از دانشگاه‌های کشور کانادا است که امروزه دانشجویان زیادی از سراسر دنیا تقاضای دریافت نامه پذیرش از آن را دارند. این دانشگاه یکی از معروف‌ترین دانشگاه‌ها در کشور کانادا به شمار می‌آید که رتبه علمی بسیار خوبی نیز دارد و در حال حاضر نیز اساتید بسیار خوبی در آن مشغول به تدریس هستند. همین مسئله نیز باعث می‌شود تا دانشجویان بتوانند از فرصت تحصیل در این دانشگاه استفاده کرده و به نتایج فوق‌العاده‌ای در زمینه علمی دلخواه خود دست پیدا کنند. یکی از نکات جذاب درباره این دانشگاه این است که شما می‌توانید به سه زبان فرانسوی، اسپانیایی و انگلیسی مشغول به تحصیل در این دانشگاه شوید و از این نظر هیچگونه محدودیتی برای شما وجود نخواهد داشت.

با این وجود نباید فراموش کرد که برای ادامه تحصیل در این دانشگاه شرایط خاصی نیز وجود دارد که حتما باید با این شرایط نیز آشنا شوید. ما در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره شرایط تحصیل در دانشگاه اچ ای سی مونترال صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

آشنایی با دانشگاه اچ ای سی مونترال

فهرست عناوین

با دانشگاه اچ ای سی مونترال آشنا شوید

دانشگاه اچ ای سی مونترال در واقع یک دانشکده بازرگانی در دانشگاه مونترال است که دانشجویانی که علاقه‌مند به تحصیل در این حوزه هستند می‌توانند مشغول به تحصیل در آن شوند. این دانشگاه در شهر مونترال در استان کبک واقع شده است و از جمله دانشگاه‌های دوزبانه در کشور کانادا به شمار می‌آید. البته یک نکته بسیار جالب درباره این دانشگاه این است که شما امکان تحصیل به زبان اسپانیایی (علاوه بر زبان‌های فرانسه و انگلیسی) را نیز در این دانشگاه خواهید داشت. این دانشگاه برای اولین بار در سال 1907 ساخته شده است و در داخل بافت شهری این کشور قرار گرفته است. یکی از جذابیت‌های اصلی این دانشگاه این است که در مرکز شهر است و دانشجویان می‌توانند به‌راحتی به ایستگاه مترو، رستوران‌ها و فروشگاه‌های مختلف دسترسی داشته باشند. از طرف دیگر این دانشگاه امکانات علمی و تفریحی جذابی را نیز برای دانشجویان خود فراهم کرده که استفاده از آنها می‌تواند تجربه بهتری را به دانشجویان منتقل کند.

به طور کلی باید بدانید که دانشگاه اچ ای سی مونترال دارای یازده دپارتمان مختلف است که بیش از صد رشته آکادمیک با موضوعات بازرگانی در آنها تدریس می‌شود. نکته مهم دیگری که باید درباره این مورد از دانشگاه های کانادا بدانید این است که شما هم می‌توانید به‌صورت پاره‌وقت و هم تمام‌وقت مشغول به تحصیل در این دانشگاه شوید و از این نظر محدودیت چندانی برای شما وجود نخواهد داشت.

تاریخچه و اهداف این دانشگاه

برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا و تحصیل در این دانشگاه شما حتما علاقه‌مند خواهید بود تا با تاریخچه این دانشگاه و البته اهدافی که دنبال می‌کند نیز آشنا شده و اطلاعاتی را در این زمینه به دست بیاورید. سال تاسیس این دانشگاه به سال 1907 میلادی باز می‌گردد که به‌عنوان اولین مرکز آموزش مدیریت فعالیت خود را آغاز کرد و تا به امروز نیز فعالیت خود را ادامه داده است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این اسکول یا موسسه آموزشی به‌عنوان اولین موسسه آموزشی در حوزه بازرگانی و تجارت در کشور کانادا به شمار می‌آید. پس به طور کلی باید بدانید که این دانشگاه دارای قدمت بالایی است. نکته مهم دیگری که درباره این دانشگاه وجود دارد این است که بودجه آن هم از طریق دانشگاه مونترال و هم از طریق موسسات دیگر تامین می‌شود و به همین علت نیز سرمایه گذاری‌های زیادی برای بخش‌های آموزشی این دانشگاه انجام شده که کیفیت خدمات و امکانات آن را به میزان زیادی بهبود می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین اهداف دانشگاه اچ ای سی مونترال این است که بتواند بهترین خدمات و امکانات برای ورود دانشجویان به بازار کار ارائه دهد و از این طریق آنها را آماده کند تا با موارد صنعتی و کسب و کار آشنا شوند. پس در این دانشگاه شما تنها مطالب تئوری را دنبال نمی‌کنید و از نظر عملی نیز کاملا آماده خواهید شد که بدون شک یک تجربه جذاب برای دانشجویان این دانشگاه خواهد بود.

 

شرایط کلی برای تحصیل در این دانشگاه

یکی از مهم‌ترین شرایطی که برای تحصیل در دانشگاه اچ ای سی مونترال وجود دارد این است که شما حتما باید دوره تحصیلی پیشین خود را به اتمام رسانده باشید. به عنوان مثال اگر قصد دارید در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل شوید حتما باید دوره کارشناسی خود را در یک رشته مرتبط به اتمام رسانده باشید و مدرک تحصیلی خود را به این دانشگاه ارائه دهید. از طرف دیگر تسلط به یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسه از دیگر مدارک بسیار مهمی است که شما برای تحصیل در این دانشگاه به آن نیاز پیدا خواهید کرد. شما می‌توانید مدرک زبان تافل یا آیلتس را برای زبان انگلیسی و مدارک معادل آن را در زبان فرانسه دریافت کنید تا بتوانید شرایط اولیه برای اخذ نامه پذیرش از این دانشگاه را دریافت کنید.

برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا داشتن یک رزومه خوب و قوی نیز می‌تواند یک عامل بسیار مهم باشد که شانس شما را برای اخذ نامه پذیرش افزایش دهد. در چنین شرایطی معمولا داشتن یک مقاله علمی که در یک ژورنال معتبر به چاپ رسیده باشد نیز می‌تواند تاثیر زیادی روی روند اخذ نامه پذیرش شما داشته باشد. یکی دیگر از شرایط مهمی که برای تحصیل در دانشگاه اچ ای سی مونترال وجود دارد این است که شما حتما باید ریز نمرات آخرین دوره تحصیلی خود را دریافت کنید. این ریزنمرات و البته معدلی که شما دریافت می‌کنید در واقع نشان دهنده میزان توانمندی‌های علمی شما در دوره‌های تحصیلی قبلی است که داشته‌اید.

تحصیل در دانشگاه اچ ای سی مونترال

بورسیه تحصیلی در دانشگاه اچ ای سی مونترال

یکی از بهترین امکاناتی که در حال حاضر توسط این دانشگاه به دانشجویان خارجی اعطا می‌شود امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای کاهش هزینه‌ها است که استفاده از این بورسیه تحصیلی می‌تواند مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. دانشجویانی که قصد اخذ این بورسیه تحصیلی را دارند حتما باید پیش از این‌که ددلاین این دانشگاه برسد درخواست خود را برای اخذ بورسیه تحصیلی ارسال کنند. نکته مهمی که درباره بورسیه‌های تحصیلی این دانشگاه وجود دارد این است که تمامی دانشجویان موفق نمی‌شوند که این بورسیه‌ها را دریافت کنند. تنها دانشجویانی اجازه دریافت این بورسیه‌ها را خواهند داشت که صلاحیت علمی آنها کاملا به اثبات رسیده باشد. به‌این‌ترتیب آنها می‌توانند از شانس بالاتری برای اخذ پذیرش برخوردار باشند.

از طرف دیگر باید به این موضوع نیز دقت داشته باشید که بورسیه های تحصیلی کانادا که به دانشجویان این دانشگاه اعطا می‌شود دارای مبالغ متفاوتی است. این مبلغ بر اساس نوع بورسیه تحصیلی که شما انتخاب کرده‌اید و البته موارد دیگر مانند میزان فعالیت شما، علاقه علمی که به رشته خود دارید و… مشخص خواهد شد. درصورتی‌که شما هم جز آن دسته از دانشجویانی هستید که قصد تحصیل در دانشگاه اچ ای سی مونترال را دارید و برای این کار قصد دارید از بورسیه‌های تحصیلی آن استفاده کنید پیشنهاد ما به شما این است که حتما سعی کنید از خدمات ارائه شده توسط موسسه مهاجرتی صباویزا نیز استفاده کرده و با دریافت مشاوره شانس خود را برای دریافت این بورسیه تحصیلی بیشتر کنید.

چرا باید دانشگاه اچ ای سی مونترال را برای ادامه تحصیل انتخاب کنیم؟

این دانشگاه در میان دانشگاه‌هایی که در حال حاضر در حوزه تجارت و بیزینس فعالیت دارند جایگاه 57 را در دنیا دارد که نشان دهنده سطح علمی بسیار بالای این دانشگاه است. در صورتی که شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های کشور کانادا هستید بدون شک باید دانشگاه اچ ای سی مونترال را نیز در میان گزینه‌های خود قرار دهید. یکی از مزایای بسیار مهم این دانشگاه گستردگی رشته‌هایی است که در حال حاضر در این دانشگاه وجود دارند. رشته‌هایی مانند علم داده و تجزیه و تحلیل داده، کسب‌وکار، تجارت، مدیریت و … از جمله رشته‌های بسیار جذابی هستند که امروزه در این دانشگاه امکان ادامه تحصیل در آنها وجود دارد و شما هم می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و به پیشرفت علمی دلخواه خود دست پیدا کنید.

یک مزیت بسیار مهم دیگر تحصیل در این دانشگاه این است که شما می‌توانید در مقاطع تحصیلی مختلف مشغول به تحصیل شوید و محدودیت خاصی از این نظر برای شما وجود ندارد. البته باید دقت داشته باشید که در برخی از رشته‌های این دانشگاه تنها امکان تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد وجود دارد و شما نمی‌توانید در مقاطع بالاتر مشغول به تحصیل شوید. با این وجود هنوز هم در برخی از رشته‌ها امکان تحصیل در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد که دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

جزئیاتی از دانشگاه اچ ای سی مونترال

برای تحصیل در کانادا بدون شک شما هم علاقه‌مند هستید تا جزئیات بیشتری را درباره دانشگاه اچ ای سی مونترال به دست بیاورید. این دانشگاه از دو ساختمان اصلی تشکیل شده است که اولی ساختمان دیزل است که قدیمی‌ترین ساختمان این دانشگاه به شمار می‌آید و در سال 1970 ساخته شده است و دیگری نیز پردیس سنت کاترین است. یک نکته بسیار مهم درباره این دانشگاه این است که این دانشگاه دارای دانشکده‌های متفاوتی نیز هست. دقت داشته باشید با وجود این که این دانشگاه به‌عنوان بخشی از دانشگاه مونترال شناخته می‌شود؛ ولی فعالیت آن کاملا مستقل است و به هیچ وجه وابسته به دانشگاه مونترال نیست. یک نکته مهم درباره این دانشگاه سطح ارتباطات آن با صنایع و کسب و کارهای مختلف در کشور کانادا است که باعث می‌شود تا دانشجویان این دانشگاه ارتباط خوبی با محیط کار داشته باشند.

پس اگر شما هم جز آن دسته از دانشجوهایی هستید که قصد دارید پس از دوران تحصیل خود در این کشور مشغول به کار شده و از این طریق ویزای خود را تمدید کنید پیشنهاد ما به شما این است که حتما سعی کنید در دانشگاه اچ ای سی مونترال مشغول به تحصیل شوید که کاملا آماده ورود به بازار کار شوید. این دانشگاه با بسیاری از دانشگاه‌های بین‌المللی در سراسر دنیا نیز ارتباط خوبی دارد و به همین علت نیز فرصت‌های همکاری بسیار جذابی را در اختیار دانشجوهای خود قرار می‌دهد. این دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی امکان تحصیل مجازی و از راه دور را نیز فراهم کرده که می‌توانید از این فرصت نیز استفاده کنید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه اچ ای سی مونترال

مدارک موردنیاز برای تحصیل در این دانشگاه

برای تحصیل در دانشگاه اچ ای سی مونترال شما باید مدارک مهمی را آماده کنید که در این بخش قصد داریم به طور مفصل درباره این مدارک صحبت کرده و اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. از جمله این مدارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدارک شخصی شما مانند شناسنامه و کارت ملی که حتما باید به طور کامل جمع آوری شده و کپی و نسخه ترجمه شده آنها در اختیار سفارت کشور کانادا قرار گیرد.
  • پاسپورت معتبر که دارای اعتبار کافی برای دریافت ویزای کشور کانادا باشد.
  • برای مهاجرت به کانادا شما نیازمند یک بیمه‌نامه مسافرتی نیز خواهید بود که حتما باید آن را دریافت کنید تا اجازه اخذ ویزای تحصیلی این کشور به شما داده شود.
  • نامه‌ای مبنی بر تمکن مالی از دیگر مدارک موردنیازی است که برای تحصیل در این دانشگاه به آن نیاز دارید.

در کنار مدارک نامبرده شده شما حتما باید مدارک تحصیلی خود را نیز برای تحصیل در این دانشگاه آماده کنید که از جمله این مدارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدرک تحصیلی قبلی خود
  • ریزنمرات تمامی دوره‌های تحصیلی پیشین خود
  • یک رزومه قوی که نشان‌دهنده توانمندی‌های علمی شما است.
  • نوشتن انگیزه‌نامه و قراردادن آن در لیست مدارکی که آماده کرده‌اید.
  • دریافت نامه پذیرش از دانشگاه اچ ای سی مونترال و قراردادن آن در لیست مدارک

نتیجه گیری

دانشگاه اچ ای سی مونترال یکی از دانشگاه‌های کشور کانادا در حوزه بیزینس و بازرگانی است که در حال حاضر خدمات خود را در زمینه‌های مختلف به دانشجویان بین‌المللی نیز ارائه می‌دهد. در این دانشگاه شما می‌توانید با بهترین اساتید حوزه بازرگانی و تجارت آشنا شده و از اطلاعات آنها استفاده کرده تا به پیشرفت علمی مدنظر خود دست پیدا کنید. شما برای این‌که بتوانید به بهترین شکل ممکن نامه پذیرش خود را از این دانشگاه دریافت کنید نیازمند دریافت خدمات مشاوره خواهید بود. امروزه موسسه مهاجرتی صباویزا این خدمات را با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت ممکن در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از این فرصت بیشترین استفاده را ببرید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 0 میانگین: 0]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید