لوگو صبا ویزا
دیفر کردن چیست

دیفر کردن چیست؟

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه دیفر کردن و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

زمانی که صحبت از مهاجرت به کانادا می‌شود معمولا اولین گزینه‌ای که پیش روی دانشجویان قرار می‌گیرد مهاجرت تحصیلی است. برای مهاجرت تحصیلی به این کشور شما باید با تمامی اصطلاحات و شرایطی که وجود دارد آشنا شده و اطلاعات کاملی را در این زمینه به دست بیاورید. یکی از اصطلاحات رایجی که در این زمینه بسیار استفاده می‌شود اصطلاح دیفر کردن است. این اصطلاح معمولا برای به تعویق انداختن فرایند اپلای به کار می‌رود و دارای جنبه‌های مختلفی است که معمولا دانشجویان اطلاعات چندانی درباره آن ندارند و همین مسئله نیز باعث بروز چالش‌ها و مشکلات خاصی می‌شود. زمانی که صحبت از دیفر می‌شود به این معناست که شما قصد دارید زمان تحصیل در دانشگاه مقصد را اندکی به تعویق بیندازید تا در این بازه زمانی کار و اقدام خاصی را انجام دهید.

ما در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این اصطلاح صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به تحصیل در کانادا هستید و قصد دارید تا با شرایط دیفر کردن نیز بیشتر آشنا شوید بدون شک مطالعه ادامه این مطلب می‌تواند به میزان زیادی برای شما مفید باشد. آن دسته از دانشجویانی که برای دیفر با مشکل خاص یا چالشی مواجه هستند بدون شک می‌توانند با مطالعه ادامه این مطلب و استفاده از خدمات ارائه شده توسط موسسه مهاجرتی ما اطلاعات خود را افزایش داده و به این مشکلات و چالش‌ها غلبه کنند.

دیفر کردن به چه معناست؟

پیش از هر چیز اجازه دهید تا کمی بیشتر درباره خود مفهوم دیفر صحبت کرده و اطلاعاتی را درباره آن به شما ارائه دهیم. گاهی اوقات ممکن است شما درخواست پذیرش خود را به یکی از دانشگاه های کانادا ارسال کرده باشید و درخواست شما از سوی این دانشگاه‌ها پذیرفته شده باشد. در این شرایط است ممکن است مشکلاتی را شما تجربه کرده و نتوانید که در زمان مشخص شده به دانشگاه مقصد مراجعه کرده و مراحل تحصیل خود را پیگیری کنید. این مشکلات شامل طیف گسترده‌ای از چالش‌ها هستند که باعث می‌شوند تا در زمان مشخص شده شما نتوانید به دانشگاه مقصد مراجعه کنید. در چنین شرایطی احتمالا این مسئله به ذهن شما می‌رسد که باید قید ادامه تحصیل در آن دانشگاه را بزنید؛ ولی نباید فراموش کنید که امروزه دولت این کشور قانونی را تصویب کرده که به آن دیفر کردن گفته می‌شود و به این ترتیب شما می‌توانید زمان تحصیل خود را اندکی به تعویق بیندازید.

دیفر کردن به چه معناست

اگر بخواهیم تعریف دقیق‌تری از این مفهوم را ارائه دهیم می‌توان گفت که با دیفرینگ شما یک فرصت دیگر خواهید داشت که بتوانید نامه پذیرش خود را از دانشگاه مقصد دریافت کرده و در یک بازه زمانی دیگر به این دانشگاه مراجعه کرده و مراحل اخذ نامه پذیرش خود را پیگیری کنید. البته یک نکته بسیار مهم در اینجا وجود دارد که باید به آن دقت داشته باشید و آن این است که در برخی از رشته‌ها و دانشگاه‌ها به علت رقابت بالایی که وجود دارد امکان دیفر کردن برای شما وجود نخواهد داشت.

چگونه باید عملیات دیفر کردن را انجام دهیم؟

دیفر کردن به دانشگاه مقصد کار بسیار ساده و راحتی است؛ ولی دارای جزئیاتی نیز هست که رعایت کردن آنها می‌تواند شانس شما را برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور و تایید درخواست دیفرینگ شما افزایش دهد. به‌طورکلی برای انجام این کار شما باید یک نامه بنویسید که در آن دلایل خود را برای دیفرینگ به طور کامل توضیح دهید. اولین نکته‌ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که حتما دلیل خود را به‌صورت واضح مشخص کنید. گاهی اوقات ممکن است ددلاین دانشگاه های کانادا محدودیت‌هایی را برای شما ایجاد کرده باشد یا این‌که ممکن است از نظر مالی مشکلاتی را تجربه کنید. درهرصورت شما باید به طور دقیق مشخص کنید که چرا نمی‌توانید در زمان مشخص شده به دانشگاه مقصد خود مراجعه کنید. پس از نوشتن این نامه باید آن را به دپارتمان مربوطه در دانشگاهتان ارائه دهید.

در ادامه شما می‌توانید از مسئول دپارتمان خود تقاضا کنید که پذیرش شما را برای سال بعد انجام داده یا این‌که در ترم بعد درخواست شما را مورد بررسی قرار دهند. دقت داشته باشید که این نامه حتما باید برای مسئول مربوطه در دپارتمان یا دانشگاه شما ارسال شود. برای این‌که بتوانید اطلاعات دقیق‌تری را درباره این موضوع به دست بیاورید می‌توانید به سایت دانشگاه و دپارتمان خود مراجعه کنید یا این‌که از خدمات ارائه شده توسط موسسه مهاجرتی صباویزا استفاده کرده و از مزایای خدمات مشاوره این موسسه مهاجرتی نهایت بهره را ببرید.

در زمان نوشتن نامه دیفرینگ به چه نکاتی دقت داشته باشیم؟

شاید این سوال به ذهن شما هم رسیده باشد که برای نوشتن نامه دیفر کردن باید به چه نکاتی دقت کنیم تا بتوانیم شانس خود را برای دریافت تایید این نامه افزایش دهیم؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که در اولین قدم شما باید تلاش کنید تا ساختار و اصول اولیه نامه را رعایت کنید. به‌منظور انجام این کار شما باید در اولین مرحله اطلاعات تماس دانشکده و دانشگاه خود را وارد کرده و توضیحاتی را درباره وضعیتی که در حال حاضر در آن قرار دارید وارد نامه خود کنید. دقت داشته باشید که توضیحات شما باید به‌صورت خلاصه و درعین‌حال کامل باشند تا مسئول مربوطه به طور دقیق متوجه مشکل شما شود.

پس از آن بهتر است که اطلاعاتی را درباره دلایل انتخاب خود وارد نامه کنید. برای این کار می‌توانید از انگیزه‌نامه‌ای که یادداشت کرده‌اید نیز کمک گرفته و اطلاعات بهتری را وارد نامه دیفرینگ خود کنید. یکی از نکات جزئی و بسیار مهم این است که حتما سعی کنید توضیحاتی منطقی را وارد نامه خود کرده و توضیح دهید که چرا به دنبال ایجاد یک گپ در دوران تحصیل خود هستید. رعایت‌کردن قواعد نگارشی نیز در زمان نوشتن چنین نامه‌ای از اهمیت زیادی برخوردار است که معمولا بسیاری از دانشجویان توجه چندانی به آن ندارند و همین مسئله نیز باعث می‌شود تا درخواست آنها خیلی سریع رد شود.

دیفر کردن

نکات جزئی در خصوص دیفر کردن

برای دیفر کردن شما باید به چند نکته مهم دیگر نیز دقت داشته باشید که معمولا دانشجویان به این موارد دقت نمی‌کنند. اولین نکته این است که شما باید سعی کنید تا جای ممکن در سریع‌ترین زمان ممکن نامه درخواست خود را ارسال کنید. هرچه زمان بگذرد شانس شما نیز برای دریافت تایید نامه دیفرینگ کمتر خواهد شد و این در حالی است که هرچه سریع‌تر درخواست خود را ارسال کنید شانس بیشتری برای اخذ نامه تاییدیه خواهید داشت. معمولا زمانی که شما نامه خود را خیلی بلند می‌نویسید مسئولی که وظیفه رسیدگی به این نامه‌ها را دارد بخش‌های مهم نامه شما را نادیده می‌گیرد. همین مسئله نیز باعث می‌شود تا درخواست شما خیلی سریع رد شود. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما تلاش کنید تا یک نامه کوتاه و در عین حال کاربردی را بنویسید که بیش از یک صفحه نباشد.

یک نکته بسیار مهم دیگر که رعایت کردن آن تاثیر زیادی روی نتیجه خواهد داشت این است که حتما تلاش کنید تا نامه خود را به‌صورت دستی بنویسید. نوشتن دستی نامه می‌تواند توجه مسئولی که وظیفه رسیدگی به این نامه‌ها را دارد به خود جلب کرده و در نتیجه شانس شما را برای دریافت تاییدیه افزایش دهد. در پایان یک نکته جذاب و درعین‌حال کاربردی وجود دارد که بسیاری از افراد معمولا توجه چندانی به آن ندارند و این مسئله این است که شما حتما باید تلاش کنید تا اطلاعات دقیقی را درباره شخصی که نامه را دریافت می‌کند وارد نامه کنید. در واقع شما باید مشخص کنید که کدام دانشگاه، کدام دپارتمان یا دانشکده و کدام مسئول دقیقا باید نامه شما را دریافت کند. به این ترتیب شانس دیفر کردن شما به میزان زیادی افزایش پیدا خواهد کرد.

مشکلات و چالش‌هایی که شما پس از دیفر کردن با آنها روبه‌رو می‌شوید

در بخش‌های قبلی به طور کامل درباره شرایطی که برای دیفر کردن وجود دارد صحبت کرده و اطلاعات جامع و جذابی را در این زمینه در اختیار شما قرار دادیم. با این حال باید بدانید که این کار می‌تواند مشکلات و چالش‌هایی را نیز برای شما به همراه داشته باشد. یکی از مهم‌ترین این چالش‌ها این است که شما برای پیگیری عملیات دریافت ویزای خود با مشکل مواجه خواهید شد. معمولا پس از دیفرینگ شما باید مجددا مراحل مربوط به اخذ ویزا را طی کرده و مسئول مربوطه را نسبت به وضعیتی که داشتید آگاه کنید. این کار نیازمند صرف زمان و انرژی بالایی خواهد بود که بدون شک مشکل‌ساز خواهد شد.

گاهی اوقات ممکن است شما با اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا موفق شده باشید تا یک بورسیه تحصیلی را نیز دریافت کنید. درصورتی‌که اقدام به دیفرینگ درخواست تحصیل خود کنید این بورسیه تحصیلی نیز خودبه‌خود از بین خواهد رفت و دیگر شما نمی‌توانید از آن استفاده کنید. حال اگر قصد داشته باشید دوباره این بورسیه تحصیلی را دریافت کنید باید مجددا مراحل مربوط به اخذ بورسیه را طی کنید.

نتیجه‌گیری

دیفر کردن قابلیتی است که دانشگاه‌های کشور کانادا برای دانشجویان فراهم کرده‌اند. با این قابلیت دانشجویانی که پس از درخواست برای دریافت ویزای تحصیلی با مشکل مواجه شده‌اند می‌توانند درخواست خود را به تعویق بیندازند و به‌این‌ترتیب پس از مدتی به دانشگاه مقصد خود مراجعه کرده و مراحل مربوط به اخذ ویزا را طی کنند. این کار معمولا دارای شرایط خاصی است که برای به‌دست‌آوردن اطلاعات بیشتر درباره آن می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای که توسط موسسه مهاجرتی ما در اختیار شما قرار می‌گیرد استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید