لوگو صبا ویزا
ویزای بشر دوستانه کانادا

ویزای بشر دوستانه کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه ویزای بشر دوستانه کانادا به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزاویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

آیا شما نیز در کانادا در دریافت اقامت دچار مشکل شده‌اید؟ آیا می‌دانید ویزای بشر دوستانه کانادا آخرین راه‌حل برای اخذ اقامت این کشور است؟

امروزه بسیاری از افراد برای بهبود شرایط زندگی خود از جمله پیشرفت تحصیلی، شغلی وغیره تلاش می‌کنند که اقامت کشورهای خوب دنیا را دریافت کنند. یکی از کشورهایی که ایرانیان برای مهاجرت انتخاب می‌کنند، کانادا است.

در این رابطه باید بدانید راه‌های زیادی برای دریافت اقامت کانادا وجود دارد اما برخی از افراد ممکن است از هیچ طریقی موفق نشوند. در این شرایط اگر به کانادا مهاجرت کرده باشید و اقامت نداشته باشید، یک راه به‌عنوان آخرین امید برای شما وجود دارد و آن ویزای بشر دوستانه و دلسوزانه کشور کانادا است.

البته تصور نکنید که این دریافت این روادید آسان باشد؛ زیرا مانند ویزاهای دیگر از جمله تحصیلی، شغلی، خانوادگی وغیره شرایط مخصوص خود را دارد. بنابراین پیش از هر اقدامی ابتدا باید اطلاعات لازم را درباره شرایط و چگونگی دریافت این روادید کسب کنید.

آشنایی با ویزای بشر دوستانه کانادا

فهرست عناوین

آشنایی با ویزای بشر دوستانه کانادا

ویزای بشر دوستانه و دلسوزانه کشور کانادا یکی از انواع روادیدهای این کشور به شمار می‌رود اما با دیگر انواع تفاوت‌های بسیاری دارد. مهم‌ترین تفاوت این ویزا با انواع تحصیلی، خانوادگی، شغلی وغیره این است که برای دریافت آن باید داخل کشور کانادا باشید.

درواقع این روادید یک نوع ویزای استثنایی است که دولت کانادا با آن برای افراد با شرایط خاص استثنا قائل می‌شود. زیرا قانون اصلی اخذ اقامت این است که فرد در خارج از کشور مورد نظر برای مهاجرت خود درخواست دهد و در صورت پذیرش نسبت به ادامه مراحل اقدام کند.

اما با استفاده از این ویزا افراد می‌توانند از دولت کانادا درخواست کنند که برای آن‌ها استثنا قائل شود. به طوری این روادید به افراد این فرصت را می‌دهد که در داخل کشور کانادا برای دریافت اقامت این کشور درخواست دهند.

نکته مهم دیگر درباره ویزای بشر دوستانه کانادا این است که این روادید جز ویزاهای دائمی این کشور به شمار می‌رود. چنان که با دریافت آن برای همیشه خیال شما از زندگی در کانادا راحت می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که اخذ این روادید تنها برای برخی از افراد امکان‌پذیر است.

 

چه کسانی می‌توانند برای ویزای بشر دوستانه کشور کانادا درخواست دهند؟

دولت کانادا این ویزا را برای برخی از افراد داخل این کشور که شرایط خاصی دارند، در نظر گرفته است. در این رابطه باید بدانید کسانی می‌توانند برای دریافت این روادید درخواست دهند که به هر دلیل به کانادا مهاجرت کرده‌اند اما موفق به اخذ اقامت نشده‌اند و همچنان در این کشور هستند.

به عنوان مثال کسانی که ویزای موقت داشته‌اند و حال اعتبار آن تمام شده است و هیچ راهی برای اقامت دائم ندارند، می‌توانند با دریافت این روادید برای همیشه در کانادا بمانند. همچنین اتباع خارجی که درخواست آن‌ها برای ویزاهای دائمی یا پناهندگی رد شده است نیز می‌توانند این روادید را دریافت کنند.

حال برای اطلاع بیش‌تر باید بدانید برخی از افراد نمی‌توانند ویزای بشر دوستانه کانادا را اخذ کنند و آن‌ها عبارت هستند از:

  • اتباع خارجی که از راه‌های غیرقانونی وارد کشور کانادا شده‌اند (این افراد به مدت پنج سال جز دسته خاصی هستند و باید منتظر تصمیم دولت این کشور باشند).
  • اتباع خارجی که برای پناهندگی درخواست داده‌اند و منتظر نتیجه هستند.
  • افرادی که درخواست پناهندگی خود را طی 12 ماه قبل پس گرفته‌اند.
  • کسانی که درخواست پناهندگی آن‌ها رد شده است ( این افراد به مدت 12 ماه نمی‌توانند برای دریافت این ویزا درخواست دهند).

البته در مورد آخر کشور کانادا دو استثنا قائل می‌شود. به طوری که اگر این فرد با خروج از کشور کانادا دچار وضعیت پزشکی خطرناکی شود، می‌تواند برای ویزای بشر دوستانه درخواست دهد. همچنین کسانی که فرزند زیر 18 سال دارند و با خروج آن‌ها از کانادا، فرزندشان دچار مشکل می‌شود نیز می‌توانند این ویزای بشر دوستانه کانادا را دریافت کنند.

 

شرایط لازم برای دریافت ویزای بشردوستانه در کانادا

افسران کشور کانادا که مسئول بررسی درخواست‌های اقامت و مهاجرت هستند، برای پذیرش درخواست این ویزا عوامل بسیاری را بررسی می‌کنند اما سه عامل اهمیت بیش‌تری دارند. به طوری که آن‌ها این سه عامل را بیش‌ از موارد دیگر مد نظر قرار می‌دهند.

اینکه شما با خروج از کانادا با مشکل مواجه می‌شوید یا خیر، با جامعه و کشور کانادا ارتباط قوی دارید یا خیر و آیا خروج شما بر منافع یک کودک در این کشور تاثیر دارد یا خیر؟ این‌ها سه عاملی هستند که بر تایید یا رد درخواست شما برای ویزای بشر دوستانه و دلسوزانه کانادا تاثیر بسیاری خواهند داشت.

بنابراین در ادامه به ارائه اطلاعات بیش‌تر در این زمینه می‌پردازیم تا شما با اطلاعات دقیق نسبت به درخواست و اخذ این روادید اقدام کنید.

 

بروز مشکل برای شما در صورت خروج از کانادا

اولین موردی که هنگام بررسی درخواست شما برای اخذ ویزای بشر دوستانه کانادا توسط افسران این کشور بررسی می‌شود، سخت شدن زندگی شما در صورت خروج از کانادا است. آن‌ها ابتدا بررسی می‌کنند که اگر شما مجبور به ترک این کشور شوید، با مشکلات به‌خصوصی مواجه می‌شوید یا خیر.

در این راستا عوامل بسیاری توسط این افسران بررسی می‌شود و سپس تصمیم‌گیری نهایی را انجام می‌دهند. به طوری که اگر واقعا مشکلی شما، سلامتی و زندگی شما را تهدید کند، درخواست این روادید رد نخواهد شد. البته دقت داشته باشید که این تنها یکی از عوامل تاثیرگذار بر رد یا قبولی درخواست شما است.

از جمله نمونه‌هایی که این افسران آن‌ها را به‌عنوان مشکل برای شما تلقی می‌کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احتمال مواجهه با خشونت خانگی
  • احتمال بازگشت فرد به یک رابطه‌ نامناسب
  • خطر روبه‌رویی با خشونت در زادگاه یا کشور محل سکونت خود
  • عدم دسترسی یا دسترسی کم به امکانات بهداشتی و پزشکی
  • مواجهه با آزار یا تبعیض در کشور خود
  • احتمال زیاد ادامه زندگی در فقر به دلایلی از جمله ناتوانی در پیدا کردن کار یا کار کردن یا شرایط اقتصادی نامطلوب کشور خود
  • احتمال تاثیر منفی خروج شما از کانادا بر خانواده، آشنایان و دوستان نزدیک.

با توجه به موارد ذکر شده، اگر مسئولان بررسی درخواست شما متوجه شوند با هیچ‌ یک از این موارد مواجه نمی‌شود، درخواست شما برای دریافت ویزای بشر دوستانه کانادا رد می‌شود. بنابراین اگر در چنین شرایط سختی نیستید، بهتر است وقت خود را برای اخذ این ویزا هدر ندهید.

 

ارتباط قوی شما با جامعه و کشور کانادا

یکی دیگر از شرایط و عواملی که برای پذیرش درخواست روادید بشر دوستانه کانادا بررسی اهمیت دارد، استقرار شما در این کشور است. منظور از استقرار در کشور کانادا این است که شما با جامعه یا این کشور ارتباطی محکم و قوی داشته باشید.

در این رابطه باید بدانید هیچ قانون خاص و دقیقی در این حوزه و درباره چگونگی ارتباط شما با جامعه وجود ندارد اما هر چقدر میزان اشتغال شما در کانادا و ارتباطات شما بیش‌تر باشد، بهتر است. بعضی از نمونه‌های استقرار در کانادا عبارت هستند از:

  • مدت زمانی که شما در کانادا زندگی می‌کنید.
  • حضور خانواده و دوستان شما در این کشور.
  • میزان کارهای داوطلبانه شما در کانادا مانند نگهداری از کودکان غیره.
  • عضویت در تشکل‌های مذهبی یا فعالیت در این حزب‌ها.
  • تحصیلات شما در کانادا.
  • شرکت کردن شما در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی.
  • سابقه و مدت زمان اشتغال شما در کشور کانادا.

بنابراین بهتر است حتما در این کشور شاغل، محصل، در حال آموزش یا در حال انجام فعالیت‌های مذهبی یا داوطلبانه باشید تا شانس خود را برای دریافت ویزای بشر دوستانه کانادا افزایش دهید.

 

تاثیر منفی خروج شما از کشور کانادا بر منافع کودکان

آیا می‌دانید کودکان یکی از عواملی هستند که در پذیرش درخواست شما برای اخذ ویزای بشردوستانه تاثیر زیادی دارند؟ مسئولان بررسی درخواست این ویزا بیش‌تر از هر موردی به منافع کودکانی که تحت‌تاثیر خروج شما از کانادا قرار می‌گیرند، اهمیت می‌دهند.

در صورتی که خروج شما از این کشور منافع یک یا چند کودک را به خطر بیندازد، به احتمال زیاد درخواست شما پذیرفته می‌شود. منظور از منافع کودکان سلامت جسمی، جنسی، روانی و عاطفی است. همچنین این منافع رفاه یک کودک از جمله رفاه و توسعه فرهنگی و اجتماعی را نیز در برمی‌گیرد.

درخواست ویزای بشر دوستانه کانادا

بنابراین یکی دیگر از شرایط پذیرش درخواست این ویزا این است که جوانب مختلف زندگی یک یا چند کودک را از هر طریقی تحت‌تاثیر قرار داده باشید. این کودک می‌تواند فرزند، نوه شما یا فرزند و نوه یکی از اعضای خانواده شما باشد.

همچنین هر کودکی که با شما رابطه نزدیکی دارد نیز می‌تواند بر پذیرش یا رد درخواست شما برای ویزای بشر دوستانه کانادا تاثیر داشته باشد.

 

برای اخذ ویزای بشر دوستانه در کشور کانادا چه مدارکی را تهیه کنیم؟

دریافت انواع ویزاهای کشورهای مختلف از جمله این ویزای کانادا مستلزم تهیه و جمع‌آوری مدارک به‌خصوصی است. به طوری که اگر واجد شرایط دریافت این روادید باشید اما مدارک آن را نتوانید تهیه کنید، موفق به اخذ آن نخواهید شد.

مسئولان اداره شهروندی و مهاجرت کانادا از دریافت مدارک سه هدف دارند که عبارت هستند از:

  • بدانند شما چه کسی هستید و در واقع شما را بشناسند.
  • متوجه شوند که کشور کانادا را خانه جدید خود می‌دانید.
  • تشخیص دهند که اگر شما به کشور خود برگردید، با مشکل مواجه می‌شوید.

بنابراین در راستای تامین این اهداف باید مدارک به‌خصوصی را ارائه دهید و ما در ادامه به ذکر و معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

 

مدارک مورد نیاز برای اثبات هویت

مدارکی که شما باید برای اثبات هویت خود ارائه دهید تا مسئولان بررسی درخواست ویزای بشر دوستانه کانادا شما را بشناسند، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کارت شناسایی یا ملی
  • پاسپورت معتبر
  • کارت‌های اعتباری
  • گواهینامه
  • سوابق تحصیلی از جمله دیپلم و ریز نمرات و دیگر مدارک تحصیلی
  • قبوضی از جمله برق، آب، گاز، تلفن وغیره که به نام شما است
  • اسناد انواع ملک‌های شما

 

مدارک لازم برای اثبات استقرار و سکونت در کشور کانادا

دسته دیگر از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای بشر دوستانه کانادا، مدارکی است که ثابت کنند شما کشور کانادا را محل سکونت جدید خود می‌دانید و در آن استقرار دارید. برای اثبات این موضوع می‌توانید نامه‌‌هایی از خانواده خود ببرید که در آن‌ها از اهمیت شما برای خانواده و دلتنگی آن‌ها برای شما صحبت شده باشد.

این نامه‌ها حتما باید شامل نام، نام‌خانوادگی، شناسه عکس، شماره تلفن، آدرس، ارتباط نویسنده نامه با شما و امضای او باشند. همچنین حتما باید تاریخ روزی که این نامه نوشته شده است، در آن درج شود. علاوه بر اعضای خانواده، نامه دوستان، آشنایان و همسایگان نیز می‌تواند در اخذ این ویزا به شما کمک کند.

بهتر است در پایان نامه‌ها نوشته شود که اگر اطلاعات بیش‌تری لازم دارند، با نویسنده تماس بگیرند. اگر کودکی دارید که توانایی نوشتن نامه ندارد، از او بخواهید یک نقاشی بکشد و نقاشی را ارائه دهید. علاوه بر این‌ها می‌توانید عکس‌های خانوادگی خود در حال وقت‌گذرانی در کانادا را نیز ضمیمه مدارک کنید.

مدارک اثبات‌کننده اشتغال یا تحصیل در کانادا نیز به شما کمک می‌کنند. به عنوان مثال می‌توانید یک نامه تهیه کنید که در آن رئیس شما به عنوان شغلی، نوع کار و مسئولیت، مدت زمان اشتغال و میزان درآمد شما اشاره کرده باشد.

اگر رئیس شما تصور می‌کند کارگر خوبی هستید، بهتر است این موضوع را ذکر و اشاره کند که بهتر است برای اقامت در کانادا ویزای بشردوستانه کانادا را دریافت کنید. اگر موفق به تهیه این نامه نشدید، هر مدرکی که اشتغال شما را اثبات می‌کند، ارائه دهید. زیرا باید به افسران اداره شهروندی و مهاجرت کانادا ثابت شود که توانایی کار و تامین مخارج خود را دارید.

مدارک تحصیلی، نامه معلم شما، نامه رهبر مذهبی مبنی بر ارزشمندی حضور شما در آن جامعه، نامه سازمان داوطلبی وغیره نیز جز مدارک این ویزا هستند.

 

مدارک مورد نیاز برای اثبات بروز مشکل در صورت خروج از کانادا

علاوه بر مدارک ذکر شده، باید مدارکی را تهیه کنید که نشان دهند در صورت خروج از این کشور با مشکلات به‌خصوصی روبه‌رو می‌شوید. اگر در کشور مبدا شما خدمات مراقبت‌های پزشکی به بهترین شکل ارائه نمی‌شود و به این خدمات نیاز دارید، باید با مدرک این موضوع را اثبات کنید.

به عنوان مثال اگر در کانادا زیاد به پزشک یا روانپزشک و روانشناس مراجعه می‌کنید، می‌توانید پرونده پزشکی خود را ارائه دهید. همچنین می‌توانید مدارکی مانند اولین اجاره‌نامه‌ها، صورت‌حساب‌ها وغیره را تهیه و اثبات کنید که سال‌های زیادی است که به کانادا مهاجرت کرده‌اید و نمی‌توانید به کشور خود برگردید.

زیرا دیگر کسی را در کشور خود نمی‌شناسید یا نمی‌توانید با آن جامعه ارتباط برقرار کنید. مدارک دیگری مانند اثبات بروز حوادث طبیعی یا غیرطبیعی مانند جنگ وغیره در کشور شما از دیگر مدارک کمک‌کننده در اخذ ویزای بشر دوستانه کانادا هستند.

توجه داشته باشید که مدارک ذکر شده نمونه هستند و نیازی نیست همه آن‌ها را تهیه کنید بلکه آنچه در توان شما است را باید ارائه دهید و منتظر نتیجه بمانید.

 

چگونگی اخذ ویزای بشر دوستانه کشور کانادا

حال که با شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت این روادید آشنا شدید، باید از چگونگی ثبت درخواست این ویزا نیز مطلع باشید. درخواست ویزای بشر دوستانه و دلسوزانه کشور کانادا شامل چندین فرم است. به طوری که اگر شما در کانادا باشید، حتما باید نسبت به تکمیل کردن دو فرم زیر اقدام کنید:

  • فرم IMM0008: درخواست کلی مهاجرت به کانادا است.
  • فرم IMM5283: درخوستی است که طبق دلایل بشر دوستانه معافیت می‌گیرد.

هزینه ویزای بشر دوستانه کانادا

هزینه ویزای بشر دوستانه و دلسوزانه کانادا

هزینه این روادید ثابت نیست و تحت‌تاثیر قوانین جدید و بسیاری موارد دیگر تغییر می‌کند. زیرا شما باید علاوه بر هزینه ویزای دائم که حدود 515 دلار است، هزینه‌های تهیه مدارک را نیز پرداخت کنید. این هزینه‌ها شامل هزینه کپی، ترجمه و اسکن مدارک هستند.

بنابراین هر زمان می‌خواهید برای اخذ ویزای بشر دوستانه کانادا اقدام کنید، در همان هنگام اطلاعات کافی درباره هزینه آن را کسب کنید.

 

اهمیت وکیل یا مشاور برای دریافت ویزای بشر دوستانه و دلسوزانه کانادا

یکی از مهم‌ترین نکات در رابطه با این روادید، این است که امروزه قوانین پیچیده‌ای دارد. به طوری که روزبه‌روز شرایط اخذ آن دشوارتر می‌شود و اگر به‌خوبی با قوانین آشنایی نداشته باشید، موفق به دریافت این ویزا نخواهید شد.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم از یک وکیل یا مشاور حقوقی در این زمینه کمک بخواهید. زیرا آن‌ها با تخصص و تجربه کافی در این حوزه به شما کمک می‌کنند با ارائه بهترین مدارک به‌راحتی ویزای بشر دوستانه و دلسوزانه کانادا را دریافت کنید.

زیرا این افراد با به‌روزترین قوانین و چگونگی درخواست این ویزا آشنایی کافی را دارند و می‌توانید این کار را به عهده آن‌ها بگذارید تا نتیجه مطلوب را دریافت کنید.

 

سخن پایانی

از آنجا که امروزه بسیاری از ایرانیان با ویزاهای موقت به کانادا مهاجرت می‌کنند و قصد دریافت روادیدهای دائمی را دارند، در این متن به توضیح درباره ویزای بشر دوستانه کانادا پرداختیم. به طوری که دانستید این روادید نوعی استثنا است که دولت کانادا برای مهاجران خارجی خود قائل شده است.

گفته شد که شما می‌توانید از داخل این کشور برای دریافت این ویزا درخواست دهید. همچنین متوجه شدید که امکان اخذ این روادید تنها برای برخی از افراد وجود دارد. علاوه بر این‌ها با شرایط لازم برای اخذ این ویزا آشنا شدید و دانستید که مسئولان اداره شهروندی و مهاجرت کانادا به سه عامل اهمیت بیش‌تری می‌دهند.

همچنین آنچه باید درباره مدارک مورد نیاز، چگونگی ثبت درخواست و هزینه دریافت ویزای بشر دوستانه و دلسوزانه کشور کانادا بدانید، گفته شد. در نهایت نیز اگر در این زمینه سوالی دارید یا نیازمند کمک هستید، می‌توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی صبا ویزاویزا ارتباط برقرار کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 3 میانگین: 3.7]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. علی مرادی
    2 مهر 1402
    پاسخ

    سلام وقت بخیر ثبت نام ویزا بشردوستانه کانادا اقدام کنم

    • تحریریه صباویزا
      4 مهر 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا جهت ارتباط با مشاوران مجموعه با شماره 58416-021 تماس بگیرید.

برای مشاوره رایگان کلیک کنید