لوگو صبا ویزا
شرایط پیش خرید خانه در کانادا چیست

شرایط پیش خرید خانه در کانادا چیست؟

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط پیش خرید خانه در کانادا و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

  مشاوره رایگان

شرایط پیش خرید خانه در کانادا چیست؟ خرید خانه در کانادا به عنوان یک سرمایه گذاری برای اشخاص خارجی به حساب می‌آید. در این بین برخی از ایرانی‌ها که شرایط مالی خوبی دارند اقدام به خرید ملک در این کشور می‌کنند. افرادی که مقیم کانادا هستند می‌توانند با درصد بیشتری سود از وام‌های مسکن این کشور هم استفاده کنند. در این کشور انواع مختلفی از خانه‌ها وجود دارد که شما می‌توانید بعد از تکمیل مدارک و طی کردن مراحل لازم نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنید.

کانادا یکی از کشورهای محبوبی است که افراد بسیار زیادی از سراسر دنیا مایلند به این کشور مهاجرت کنند. روش‌های مهاجرتی مختلفی وجود دارد تا آنها به رویای خود دست یابند. یکی از روش‌ها سرمایه‌گذاری یا خرید ملک در کاناداست. اگر شما هم به فرد خرید ملک در کانادا هستید با ما در این مقاله همراه باشید. چرا که قصد داریم درباره شرایط پیش خرید خانه در کانادا و همچنین اقامت کانادا با شما بیشتر صحبت کنیم.

انواع خانه در کانادا

قبل از این که بخواهیم در رابطه با شرایط پیش خرید خانه در کانادا صحبت کنیم باید انواع خانه در این کشور را بشناسیم تا بتوانیم تصمیمات بهتری قبل از خرید بگیریم. در کل می‌توان گفت انواع ملک در کانادا به صورت زیر هستند که می‌توان آن‌ها را خریداری کرد:

خانه‌های شهری

در کانادا هم این خانه‌ها وجود دارند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این خانه‌ها می‌توان به دو طبقه و یا بیشتر بودن اشاره کرد که دارای درب‌های رفت و آمد جداگانه‌ای هستند. این منازل معمولاً دارای گاراژهای داخلی هستند که به صورت اشتراکی استفاده می‌شود. این مدل خانه‌ها در کشورمان هم وجود دارند.

خانه‌های دوبلکس

این نوع ساختمان‌ها معمولاً به دو خانه جدا از هم تبدیل شده‌اند که ورودی‌های جدا از هم نیز دارند. در برخی از موارد هم پهلو به پهلوی هم قرار می‌گیرند و یا یکی از آن‌ها در طبقه پایین‌تر و دیگری در طبقه بالاتر قرار می‌گیرد.

بانگلو

این خانه‌ها معمولاً به صورت یک طبقه ساخته می‌شوند. در برخی از آن‌ها یک زیر زمین هم وجود دارد که بخشی از آن برای سرگرمی استفاده می‌شود. زیر زمین این خانه‌ها دارای پنجره‌هایی است و سطح خانه هم کف، مقداری بالاتر از کف زمین است.

البته این ها تنها چند مدل از انواع خانه و ملک در کانادا است. در برخی از مناطق شهری این این کشور  می‌توانید پیش خرید انواع آپارتمان و دیگر مدل‌های خانه  را هم در دستور کار خود قرار دهید. قیمت ملک و زمین در این کشور معمولاً بستگی به منطقه‌ای دارد که قصد خرید در آن جا را دارید. اگر بخواهید خانه‌ای روستایی را خریداری کنید قیمت کمتری را نسبت به خانه‌های شهری پرداخت خواهید کرد.

پیش خرید خانه در کانادا

خرید خانه در کانادا برای افراد خارجی و مهاجران

محل سکونت یکی از دغدغه‌های همیشگی قبل از مهاجرت به کانادا است. بسیاری از افراد خارجی که قصد مهاجرت و اقامت کانادا را دارند به دنبال خرید ملک یا زمین در این کشور هستند. اما مشکل اصلی آنها عدم اطلاعات و آگاهی کامل درباره شرایط پیش خرید خانه در کانادا است.

بگذارید خیالتان را در همین ابتدای مطلب راحت کنیم که همه افراد خارجی و مهاجران می‌توانند در کشور کانادا زمین یا خانه بخرند و شرایط مختلفی وجود دارد. بنابراین نگران نباشید. زیرا برای خرید تنها نیازمند آگاهی از قوانین حقوقی کشور و شرایط پیش خرید خانه در کانادا هستید. پس اگر قصد خرید خانه یا زمین را دارید و می‌خواهید سرمایه‌گذاری در کانادا انجام دهید با یک مشاوره مهاجرتی مشورت‌ نمایید تا تمامی موانع و محدودیت‌های حقوقی این کار بشناسید و آنها را از سر راه خود بردارید.

چرا باید در کانادا خانه بخریم؟

سؤال مهم اینجا است که چرا برخی از افراد اقدام به خرید خانه در کانادا می‌کنند؟

معمولاً در کانادا نرخ فساد کمتر از سایر کشورها است همچنین دارای ثبات از لحاظ اقتصادی و همچنین سیاسی است. در بسیاری از کشورهای دنیا خطر مصادره ملک وجود دارد اما در کانادا این خطر بسیار کم می‌باشد. کشور کانادا از لحاظ اجتماعی هم شرایط خوبی دارد به همین دلیل سرمایه گذاری و خرید خانه در این کشور می‌تواند یک سرمایه گذاری خوب به حساب بیاید.

علاوه بر این باید بدانید که کانادا رابطه دیپلماتیک بسیار خوبی با امریکا و کشورهای اروپایی دارد. این روابط با قدرت‌های جهانی باعث شده است تا برای سرمایه گذاری مناسب باشد. سایر دلایلی که افراد را مجاب به خرید ملک در این کشور می‌کند عبارت‌اند از:

  • معمولاً در این کشور بازار ساخت و ساز از شرایط خوبی برخوردار است به همین دلیل باری سرمایه گذاری مناسب است.
  • در برخی از کشورهای دنیا بعد از خرید اجازه فوری فروش ملک را ندارید اما در کانادا بعد از خرید هر زمانی که بخواهید می‌توانید خانه خود را بفروشید.
  • نرخ بیکاری در این کشور پایین است همین مسئله نشان می‌دهد که این کشور شرایط خوبی از لحاظ اقتصادی دارد به همین دلیل برای سرمایه گذاری مناسب خواهد بود.
  • معمولاً ارزش ملک در این کشور با گذشت زمان بیشتر می‌شود به همین دلیل بعد از چندین سال می‌توانید ملک خود را با ارزش خوبی به فروش برسانید.

قیمت زمین در کانادا

همان گونه که بیان کردیم بسیاری از افراد با هدف سرمایه گذاری اقدام به خرید زمین و املاک در این کشور امریکای شمالی می‌کنند. به طور معمول شما می‌توانید خانه و یا زمین‌های شهری و کشاورزی را خریداری نمایید. قیمت زمین‌های شهری به طور میانگین بین پنجاه تا 200 دلار برای هر فوت تعیین می‌شود که البته ممکن است دچار تغییر و تحول هم بشوند. به طور میانگین قیمت هر هکتار زمین کشاورزی در این کشور چیزی در حدود سه هزار و هفتصد دلار است.

البته برای این که بخواهید در زمین‌های خریداری شده ساخت و ساز انجام دهید باید از قوانین این کشور پیروی کنید. ساخت و ساز خانه برای افرادی که اقامت این کشور را ندارند کاری سخت و دور از دسترس است به همین دلیل در صورتی که قصد ساخت و ساز دارید می‌توانید با گرفتن اقامت شرایط را برای خود راحت‌تر کنید.

شرایط پیش خرید خانه در کانادا چیست؟

همانطور که در بالا بیان شد، جهت خرید یا پیش خرید ملک در کانادا چندین راه و شرط وجود دارد که قبل از اقدام باید تمامی آنها بشناسید و آگاه باشید.

  1. بیش از 90 درصد افراد کانادا برای خرید یک ملک یا زمین به بنگاه‌های معاملاتی ملکی که از انجمن آژانس مسکن محلی گواهینامه دارند، مراجعه می‌کنند. همه مشاورین معاملاتی ملکی و همچنین مسئولان بخش فروش املاک و زمین در بسیاری از استان‌های کانادا باید حتما از شورای مشاورین املاک و کارگزاران تجاری (REBBA) گواهینامه داشته باشند. شرایط پیش خرید خانه در کانادا امکان دارد برای شهروندان کشورهای مختلف، به گونه‌ای متفاوت باشد. بنابراین یک قانون واحد در این کشور برای خرید و پیش خرید ملک و زمین برای مهاجرین وجود ندارد. به همین دلیل باید قبل از اقدام در هر کشوری که هستید از یک مشاور مسکن در کانادا، مشورت دریافت نمایید.
  2. خرید یا پیش خرید خانه در کانادا برای تمامی مهاجرین روش مناسبی نخواهد بود. به همین دلیل شاید برای اقامت کوتاه چند ساله بهترین کار اجاره مسکن باشد. مسکن اجاره‌ای با شرایط خوب در هر منطقه‌ای از کانادا به وفور یافت می‌شود. البته باید به این نکته توجه کنید که شرایط هر منطقه با دیگر مناطق و استان‌ها متفاوت است. به همین دلیل مهاجرین با هر مقدار بودجه می‌توانند یک خانه مناسب در یکی از مناطق اجاره کنند. البته این مورد برای افرادی که قصد دارند برای مدت محدود مثلا کمتر از دو سال در کانادا اقامت داشته باشند، مناسب خواهد بود. برخی از خانه‌های اجاره‌ای در کانادا مبله هستند. بنابراین اگر قصد اجاره یک خانه مبله را دارید، ممکن است کمی با مشکل مواجه شوید. مدت اجاره ملک معمولا 12 ماه است.
  3. آژانس‌های مسکن در کانادا همگی در یک شبکه کامپیوتری به نام MLS متصل هستند. جزئیات و اطلاعات کامل تمامی املاک در این شبکه ثبت می‌شود. بنابراین لازم نیست شما برای یافتن خانه یا خرید آن به آژانس مسکن مراجعه کنید. یک مشاوره املاک می‌تواند با استفاده از این شبکه، ملک مناسب شما را پیدا کند.
  4. شرایط پیش خرید خانه در کانادا در برخی استان‌ها از نظر مالیاتی متفاوت است. در برخی مناطق مانند استان انتاریو و بریتیش کلمبیا، افراد خارجی که قصد خرید ملک یا زمین را دارند باید در هنگام خرید 15% مالیات مازاد پرداخت نمایند. بنابراین خرید خانه در بیشتر افراد برای کسانی که اقامت کانادا دارند، یک سرمایه‌گذاری پرسود و به صرفه خواهد بود.

مراحل خرید خانه در کانادا

مدارک لازم برای خرید خانه در کانادا

برای خرید خانه در کانادا باید اسناد و مدارک مختلفی را داشته باشید. در زیر به برخی از این اسناد و مدارک اشاره می‌کنیم:

  • مدرک شناسایی، شما باید مدارک شناسایی عکس دار به مانند گواهینامه، پاسپورت و … را به همراه داشته باشید تا به وسیله آن‌ها عمل شناسایی شما انجام بگیرد.
  • شما باید برخی از گواهی‌ها از جمله گواهی اشتغال و درآمد را ارائه دهید. همچنین باید برخی از گواهی‌های دیگر به مانند اظهار نامه مالیات و صورت‌حساب‌های بانکی را اخذ نمایید.
  • باید مدارکی را ارائه دهید که اثبات کند شما پیش پرداخت را انجام داده‌اید.
  • در صورت لزوم باید اطلاعات سایر اموال و دارایی‌های خود را هم ارائه دهید.
  • باید اطلاعات بدهی‌های خود به مانند وام، هزینه اجاره و … را ارائه دهید. همچنین باید برخی از تعهدات مالی به مانند حمایت از فرزندان و همسر خود را هم ارائه دهید.

مراحل خرید خانه در کانادا

در کشورمان برای خرید ملک باید مراحلی را انجام دهید. برای خرید خانه در کشور کانادا هم طبیعی است که باید مراحلی را انجام دهید تا بتوانید قرارداد خرید را به امضا برسانید و صاحبخانه شوید. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

پیش پرداخت

برای خرید خانه در کانادا باید مبلغی را به عنوان پیش پرداخت، پرداخت نمایید. معمولاً شما باید بین پنج تا بیست درصد از مبلغ کل خانه را به عنوان پیش پرداخت آماده کنید تا در زمان مناسب آن را پرداخت کنید. البته هر چه بتوانید مبلغ بیشتری را به عنوان پیش پرداخت، پرداخت کنید بهتر خواهد بود.

هزینه‌های اضافی

برای خرید خانه در کانادا علاوه بر پیش پرداخت و مبلغ اصلی ملک باید هزینه‌های اضافه‌ای را هم در نظر بگیرید. بسته به شرایط مختلف شما باید بین یک و نیم تا چهار درصد مبلغ کل ملک را پرداخت کنید. این مبلغ شامل برخی از هزینه‌های اداری است که بعد از عقد قرار داد باید آن را به اداره‌های مربوطه پرداخت نمایید. شما باید این مبلغ را برای هزینه‌های حقوقی، مالیات، بیمه و وام، بازرسی فنی ملک و … پرداخت نمایید.

قوانین مالیاتی خرید ملک در کانادا برای افراد خارجی متفاوت‌تر از شهروندان این کشور می‌باشد. معمولاً افراد خارجی که اقدام به خرید خانه در کانادا می‌کنند باید حدود 15 درصد بیشتر از شهروندان و افراد مقیم این کشور هزینه پرداخت کنند. برای این که از تمامی حقوق شهروندی این کشور استفاده کنید و بتوانید هزینه کمتری را برای امور مختلف در هنگام خرید خانه بپردازید بهتر است تا ابتدا اقامت این کشور را بگیرید و پس از آن اقدام به خرید ملک نمایید.

بررسی اسناد و امور مالی

بعد از این که املاک مختلف را جست و جو کردید قادر خواهید بود تا هزینه و قیمت نهایی ملک را تخمین بزنید. برای آگاهی یافتن از قیمت املاک در این کشور می‌توانید از سایت‌های مختلف که در این زمینه فعالیت دارند کمک بگیرید. بعد از این که قیمت نهایی را تخمین زدید می‌توانید تمامی اسناد و مدارکی که ذکر کردیم و نیاز هستند را آماده کنید.

دریافت پیش تأیید وام خانه

شما می‌توانید از وام مسکن استفاده کنید. در این مرحله ادارات مربوطه مقدار پیش پرداخت، نحوه باز پرداخت وام و قیمت کل منزل را بررسی می‌کنند تا به این ترتیب بتوانند بودجه نهایی را پرداخت کنند. زمانی که این پیش تأیید را ارائه دهید ثابت خواهید کرد که شما واقعاً قصد دارید تا ملک را خریداری کنید به همین دلیل است که بسیاری از مشاوران املاک در کانادا ارائه آن را الزامی می‌دانند.

استفاده از برخی طرح‌های خرید خانه

کشور کانادا برای برخی از افراد و به ویژه آنان که برای اولین بار در این کشور ملک خریداری می‌کنند طرح‌های تشویقی ارائه می‌دهد. به این ترتیب شما می‌توانید از برخی تخفیف‌ها و طرح‌هایی که تخفیف در مالیات و … می‌دهند استفاده کنید. قبل از خرید باید در رابطه با تمامی این طرح‌ها اطلاعات لازم را به دست بیاورید تا در صورت امکان از آن‌ها استفاده نمایید و  در هزینه‌های خود صرفه جویی به عمل آورید.

پیدا کردن خانه

بعد از تمامی مراحل بالا شما باید هزینه‌های لازم و پیش خرید خانه را تأمین کنید. شما با داشتن پیش تأیید وام می‌توانید به راحتی به دنبال خانه بگردید تا خانه مورد نظر خود را پیدا کنید. شما می‌توانید از سایت‌های خرید خانه در کانادا کمک بگیرد. علاوه بر این، مشاوران املاک در این کشور می‌توانند به شما در یافتن خانه مورد نظر کمک کنند.

خرید خانه در کانادا با وام

شاید کمی برایتان عجیب به نظر برسد اما خرید خانه در کشور کانادا با وام بانکی نیز امکانپذیر خواهد بود. بنابراین اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد مهاجرت به کانادا را دارید و دوست ندارید در خانه‌ اجاره‌ای اقامت داشته باشید، گزینه خرید آپارتمان در کانادا با وام بانکی برایتان بهترین گزینه خواهد بود.

زمانی که کارهای اقامت خود را در کانادا انجام بدهید، یک شهروند کانادایی محسوب می‌شوید. پس از آن شما می‌توانید از وام مسکن که یکی از امکانات شهروندی کانادا است، بهره‌مند شوید.

قوانین و شرایط وام خرید منزل در کانادا

به طور کلی برای خرید خانه در کانادا شما می‌توانید دو نوع وام دریافت کنید که هر یک از آنها شرایط و قوانین خاصی دارند. قوانین و شرایط وام خرید منزل در کانادا به شرح زیر است:

محاسبه توان مالی خودتان قبل از اقدام

برای اینکه بتوانید اقساط وام خود را پرداخت کنید، نیازمند درآمد مازاد هستید. بنابراین بهتر است قبل از اقدام میزان توان مالی خودتان را محاسبه کنید و اطمینان داشته باشید که از پس اقساط وام برمی‌آیید. برای این منظور شما قبل از هر چیزی صادقانه میزان درآمد و مخارج خود را روی یک برگه یادداشت کنید. آگاهی از وجود درآمد مازاد، در انتخاب گزینه مناسب کمک زیادی به شما خواهد کرد. ابتدا از درآمد ماهیانه خالص خود، تمامی مخارج یک ماه‌تان را کم کنید. سپس براساس چیزی که باقی‌مانده اقساطی را که توانایی پرداخت آن را دارید، محاسبه کنید.

مخارج مختلف خرید و پیش خرید خانه را در نظر بگیرید

بسیاری از افراد که از شرایط پیش خرید خانه در کانادا آگاهی ندارند، تنها مبلغ خالص ملک را قبل از خرید در نظر می‌گیرند که این کار کاملا اشتباه و به ضرر آنها خواهد بود. چرا که پس از اقدام در فرآیند خرید با کمبود بودجه مواجه خواهند شد. برای جلوگیری از کمبود بودجه باید سایر مخارج خرید و پیش خرید ملک را در نظر بگیرید که برخی از آنها عبارتند از:

  • هزینه‌های قانونی انتقال مالکیت
  • هزینه‌های مشاورین املاک
  • هزینه‌های بازرسی خانه
  • هزینه بیمه کردن وام

در صورت عدم توجه به هر یک، شما در طی فرآیند خرید و پیش خرید دچار مشکل خواهید شد.

خرید خانه در کانادا

میزان مبلغ پیش خرید خانه را آماده کنید

اگر شما هم قصد دارید یک خانه با وام مسکن در کانادا بخرید، باید بدانید برای خرید، ابتدا باید 5 تا 20 درصد از مبلغ واحد را به صورت پیش پرداخت به فرد فروشنده پرداخت نمایید. سپس باقیمانده مبلغ را از طریق وام به صورت اقساطی می‌پردازید.

خرید خانه به کمک وام در کشور کانادا، معمولا به همین شکل انجام می‌شود. بنابراین با توجه به میزان بودجه‌ای که دارید بهتر است پیش از هر چیزی مشخصات خانه‌ای را که قصد خرید دارید، در نظر بگیرید. سپس از مشاورین املاک درخواست کنید تا خانه‌ای با همان مشخصات برایتان پیدا کند.

قبل از خرید، باید به فکر پس‌انداز کردن باشید تا بتوانید 20 درصد از مبلغ خانه مورد نظر را جهت پیش خرید پرداخت نمایید. چرا که شما زمانی می‌توانید خانه وام‌دار بخرید که 20 درصد از مبلغ کل را داشته باشید.

فراموش نکنید، هر چه میزان پرداخت شما به صاحب ملک بیشتر باشد، اقساط وام و هزینه بیمه وام بانکی شما کمتر خواهد شد. در برخی شرایط حتی ممکن است با پرداخت 20 درصد از مبلغ کل، نیازی به بیمه کردن وام شما نباشد.

بیمه کردن وام

چنانچه شما در هنگام خرید، کمتر از 20 درصد قصد پرداخت داشته باشید، بیمه کردن وام‌تان اجباری خواهد بود. در حقیقت با اینکار بیمه تضمین می‌کند که اگر قبل از اتمام اقساط شما فوت کردید، بیمه تمامی اقساط را پرداخت خواهد کرد.

استفاده از وام مسکن بدون داشتن رزومه موثق

بسیاری از افرادی که رزومه شغلی موثقی ندارند، همیشه ناامید از خرید خانه در کانادا هستند. زیرا آنها تصور می‌کنند بدون داشتن رزومه موثق امکان دریافت وام و پیش خرید خانه وجود ندارد. اما باید به شما بگوییم این تصور کاملا اشتباه است.

اگر شما مهاجر هستید و تازه وارد کانادا شدید و هیچ رزومه موثقی ندارید، باز هم می‌توانید وام بانکی دریافت نمایید و شرایط پیش خرید خانه در کانادا برایتان امکانپذیر است. برای اینکار شما باید حداقل 35 درصد از مبلغ کل خانه را به جای 20 درصد پرداخت کنید و تنها تفاوت شما با افراد دارای رزومه موثق همین خواهد بود.

پرداخت به موقع اقساط بسیار مهم است

هنگام دریافت وام مسکن، پرداخت به موقع اقساط تعهدی است که شما در قبال دریافت به بانک می‌دهید. هنگامی که فردی نتواند به موقع اقساطش را پرداخت کند، قبل از هر چیزی در وهله اول برایش اخطار فرستاده می‌شود.

چنانچه تعداد اقساط معوق بسیار زیاد و از حد تعیین شده بیشتر باشد، بانک می‌تواند خانه شما را مصادره کند و آن را با بالاترین قیمت به فروش برساند. پس از فروش، بانک مبلغ بدهی شما را برداشته و مابقی مبلغ را به شما برمی‌گرداند. حد تعیین شده برای اقساط معوق کاملا توافق شده است و در قرارداد شما ثبت می‌شود. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که موسسات مختلف، سیاست‌های متفاوتی در این زمینه دارند.

آیا با خرید خانه امکان دریافت اقامت دائم کانادا وجود دارد؟

با وجود اینکه افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا، طرفدار خرید خانه در کانادا هستند، اما این نوع سرمایه گذاری در کانادا، موجب دریافت اقامت دائم آنها نخواهد شد. در حقیقت اگر قصد دارید اقامت دائم کانادا را دریافت نمایید باید از سایر روش‌های مهاجرت و اقامت دائم استفاده کنید.

با وجود این که خرید ملک در کانادا طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد؛ اما این نوع سرمایه‌گذاری توسط خارجیان موجب دریافت اقامت دائم آن‌ها نمی‌شود. در واقع شما برای دریافت اقامت دائم و موقت کانادا باید از روش‌های دیگر مهاجرت اقدام کنید.

مهاجرت به روش‌های سرمایه‌گذاری، تحصیلی، کارآفرینی و کاری می‌تواند برای شما بهترین روش مهاجرت و اقامت دائم باشد. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای پیدا کردن بهترین روش مهاجرت و اقامت دائم به کانادا بهتر است از یک مشاور مهاجرتی مانند مشاورین صباویزا کمک بگیرید.

پیش خرید خانه در کانادا و اخذ اقامت دائم

همانطور که در بخش بالا مطالعه کردید، با خرید یا پیش خرید خانه نمی‌توانید اقامت دائم دریافت کنید. اما نکته قابل توجه این است که شما با پیش خرید خانه در کانادا می‌توانید بر روی شانس پذیرش پرونده مهاجرتی خود تاثیر بگذارید. این مسئله می‌تواند روی مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری تاثیر بیشتری داشته باشد. در واقع این گزینه می‌تواند کلید موفقیت شما در این روش مهاجرتی به حساب بیاید.

نکات طلایی پیش خرید خانه در کانادا

عوامل بسیار زیادی در فروش سریع یک ملک نو در کانادا تاثیرگذار است. واقع شدن در نزدیکی خیابان‌های اصلی، نزدیکی به مترو و دانشگاه‌ها تاثیر زیادی روی فروش یک ملک در کانادا دارد.

شرایط پیش خرید خانه در کانادا در برخی از شهرهای متفاوت است به همین منظور توجه به نکات زیر مهم است. نکات زیر شما را برای خرید خانه در ونکور، تورنتو و شهرهای بزرگ به شما بیشتر از قبل کمک می‌کند.

  1. آپارتمان‌هایی که برج مانند هستند مانند برج تورنتو، طرفدارای بسیار زیادی دارند. به همین منظور این برج‌ها با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند. اگر به فکر خرید خانه در برج هستید، سعی کنید طبقات بالایی را انتخاب نمایید تا دید بهترین داشته باشید. چرا که نورگیر بودن باعث انرژی بیشتر می‌شود.
  2. اگر قصد سرمایه‌گذاری و فروش فوری پس از تحویل خانه را دارید، بهترین گزینه پیش خرید سوئیت‌های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک است. در واقع خرید آپارتمان‌های 2 خوابه که حدودا 70 تا 80 متر هستند هم برای اجاره و هم برای فروش بیشتر طرفداران بیشتری دارد.

قیمت خانه در کانادا

قیمت آپارتمان و خانه در هر منطقه‌ای با سایر مناطق متفاوت است. برای خرید خانه باید قبل از پیش خرید ابتدا منطقه مورد نظر را در کانادا انتخاب کنید. به عنوان مثال یک خانه 139 مترمربعی در ونکورر تقریبا 300 هزار دلار بوده اما همان خانه در اتاوا 150 هزار دلار و در مونترال 130 هزار دلار خواهد بود. این در حالیست که در مناطق کوچک و روستایی قیمت همان خانه برابر با 60 تا 70 هزار دلار است.

قیمت خرید خانه در کانادا سال 2021

قیمت خانه در سال 2020 نسبت به 2021 کمتر است. مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا در سال 2021 موجب افزایش قیمت خانه در کانادا شده و حدودا 2% افزایش یافته است.

سخن پایانی

بسیاری از مردم کانادا در خانه‌های اجاره‌ای زندگی می‌کنند. به طور کلی صاحب خانه شدن در این کشور امتیازات مختلفی دارد که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. به طور کلی مهاجرین برای رفاه بیشتر پیش مهاجرت می‌توانند با شرایط مختلف به خصوص وام مسکن در کانادا خانه‌دار شوند. این افراد می‌توانند براساس بودجه خود یک خانه در مناطق دلخواه کانادا پیش خرید کنند. اما باید به این نکته توجه کنید، خرید یا پیش خرید خانه به منزله دریافت اقامت دائم کانادا نیست و خرید ملک در این کشور تنها یک سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید