لوگو صبا ویزا

تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در کشور استرالیا همواره جزو اهداف متقاضیان ادامه تحصیل در خارج از کشور است. با توجه به مزایای مختلف تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد که کشور استرالیا ارائه می دهد، نظیر امکان تحصیل در معتبرترین دانشگاه های دنیا، آموزش در یک محیط علمی و دوستانه زیر نظر اساتید حرفه ای و با سابقه، زندگی در کشوری با استانداردهای رفاهی بالا و تدریس دروس به زبان انگلیسی موجب شده است تا دانشگاه های کشور استرالیا در سال های اخیر مورد استقبال متقاضیان ایرانی قرار گیرد.

چرا دوره های کارشناسی ارشد در استرالیا؟

دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در مقطع ارشد در استرالیا هستند، گزینه های زیادی پیش روی آن ها وجود دارد.  سابقه درخشان و طولانی استرالیا در استقبال از دانشجویان بین المللی و حمایت از آنها در طول تحصیل باعث شده است که خدمات و برنامه های زیادی برای آن ها فراهم شود که در نهایت یک زندگی دانشگاهی راحتی  را داشته باشند.  

دانشگاه ها می توانند در مورد اسکان، هفته های راهنمایی و انواع خدمات دانشجویی دیگر در طول سال کمک کنند. همچنین دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود دانشجویان از سراسر جهان برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد استرالیا انتخاب کنند. این کشور برای ارائه آموزش با کیفیت بالا شهرت جهانی دارد و فارغ التحصیلان اغلب پس از اتمام تحصیلات خود، آینده شغلی بهتری پیدا می کنند. علاوه بر این، استرالیا خانه بسیاری از دانشجویان بین المللی است – بیش از 250000 مدرک کارشناسی ارشد هر سال اعطا می شود.

حتی با وجود اینکه کار درسی و گزینه های تحصیلی نقشی اساسی دارند، چند فاکتور دیگر وجود دارد که دانشجویان قبل از تصمیم گیری برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد برای تحصیل در استرالیا، آنها را بررسی می کنند. در حال حاضر، دانشجویان بین‌المللی فقط برای کشف فرصت‌های تحصیلی به خارج از کشور نمی‌روند، بلکه برای دستیابی به دانش عملی، قرار گرفتن در معرض مراکز تحقیقاتی و تجربه کار در حین تحصیل به خارج از کشور می‌روند.

کارشناسی ارشد در استرالیا

انواع مختلف دوره های ارشد در استرالیا

استرالیا برنامه های کارشناسی ارشد مختلفی مانند مدرک کارشناسی ارشد تحقیقاتی، مدرک کارشناسی ارشد واحد محور و مدرک کارشناسی ارشد حرفه ای ارائه می دهد. مدارک کارشناسی ارشد واحد محور به دانشجویان این امکان را می دهد که از طریق ترکیبی از پروژه ها و دوره ها، هم تجربه در زمینه تحقیق و هم سطح دانش بالایی در زمینه تحصیل به دست آورند. مدارک کارشناسی ارشد پژوهشی به دانشجویان این امکان را می دهد که تجربیاتی را در تحقیق را به دست آورند و از طریق توسعه و پژوهش به کسب دانش بپردازند.

کارشناسی ارشد حرفه ای دانشجویان را قادر می سازد تا سطح بالاتری از دانش را در زمینه ای که در حال توسعه هستند یا یک زمینه حرفه ای تازه را از طریق توسعه پروژه بر اساس تجربه کاری خود به دست آورند. بسیاری از دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا تحصیل می کنند زیرا این کشور دارای برنامه های با کیفیت بالا است که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است و همچنین دارای شهریه پایین تر در مقایسه با سایر کشورهای رقابتی در جهان است.

برای دوره های ریسرچ با تایید سوپروایزر مبلغی به عنوان فاند به دانشجویان تعلق می گیرد. که تا 50 درصد هزینه زندگی و تحصیل را پوشش می دهد. برای دوره های واحد محور برخش از دانشگاه های بورسیه های اتومات را برای دانشجویان در نظر میگیرند که معمولا بین 10 تا 25 درصد تخفیف رو شهریه را شامل می شود.

چگونه دانشگاه را برای مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کنیم؟

انتخاب دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد یکی از سخت ترین و مهم ترین کارهاست. شما باید به موارد زیر توجه کنید:

  • رنک دانشگاه: اطمینان حاصل کنید که دانشگاهی که انتخاب می کنید آموزش با کیفیت بالا و استانداردهای آموزشی عالی دارد.
  • مکان: موقعیت دانشگاه و مناطق مجاور آن را که برای تحصیل در آن انتخاب می کنید، تجزیه و تحلیل کنید، زیرا باید چند سالی را در آنجا بمانید.
  • شهریه:قبل از نهایی کردن، هزینه های تحصیلی دانشگاه ها را با هم مقایسه کنید.

حمایت از دانشجویان بین المللی – توصیه می شود دانشگاهی را انتخاب کنید که دارای ساختار برنامه ریزی شده ای برای دانشجویان بین المللی باشد که شامل حمایت از دانشجویان، کمک به خوابگاه و سایر خدمات مشاوره ای می باشد.

روند پذیرش در دانشگاه های استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا

دانشگاه های استرالیا از نظر عملکرد تحصیلی و کیفیت آموزشی از شهرت بیشتری برخوردار هستند. پذیرش در یک دانشگاه استرالیا آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید اگر اسناد و مدارک مناسب و برنامه ریزی های قبلی داشته باشید. شرکت صبا ویزا به دانشجویانی که مایلند مدرک کارشناسی ارشد خود را در استرالیا ادامه دهند با کمک به آنها در انتخاب دوره مناسب، فرآیند درخواست، درخواست برای ویزا و موارد دیگر کمک می کند. فرآیند درخواست شامل 4 مرحله اولیه است که باید دنبال شود و هر یک از آنها برای ورود موفق به دوره بسیار مهم است.

مرحله 1: انتخاب رشته و انتخاب دانشگاه

انتخاب رشته مناسب با توجه به حوزه مورد علاقه و دانش شما در واقع نقش مهمی در کمک به آینده نزدیک شما دارد. هنگام انتخاب بهترین دانشگاه مورد نظر خود – باید در مورد نحوه درخواست مدرک کارشناسی ارشد در استرالیا، محل تحصیل، بهترین مکان برای من، مکان هایی که دسترسی آسان به حمل و نقل دارند، فرصت های کاری پاره وقت، ارزان بودن، شرایط اسکان شفافیت داشته باشید.

مرحله 2: فرآیند درخواست

روند درخواست (apply) آسان و ساده است – شما باید دوره مورد نظر و موسسه مناسبی را انتخاب کنید که همه امکانات و فرصت های اجباری را در نزدیکی خود دارد. همچنین، درک شرایط لازم برای واجد شرایط بودن برای پذیرش قبل از درخواست برای جلوگیری از دخالت هزینه های غیر ضروری مهم است. اگر معیارهای پذیرش را ندارید، ممکن است لازم باشد در مؤسسه خود برای گرفتن پذیرش برای دوره خود تجدید نظر کنید. بررسی ظرفیت صندلی ها با موسسه آموزشی انتخابی خود می تواند به شما کمک کند تا قبل از رسیدن به ضرب الاجل (ددلاین)، کارها را نهایی کنید.

اینها برخی از چک لیست های اجباری قبل از درخواست برای کارشناسی ارشد در استرالیا هستند:

  • رزومه شما
  • مدرک زبان انگلیسی
  • مدارک تحصیلی
  • سابقه کار
  • انگیزه نامه
  • پورتفلیو (در صورت نیاز)

هنگامی که همه مدارک را آماده کردین می توانید برای دانشگاه اقدام کنید. برخی دانشگاه مبلغی از 100 AUD تا 150 AUD برای فرآیند درخواست دریافت می کند – که به صورت آنلاین یا آفلاین است. مشاوران موسسه صبا ویزا به شما در انتخاب دوره و موسسه مناسب کمک می‌کنند که فرصت‌های بیشتری را به شما می‌دهد، همچنین در فرآیند درخواست ویزا به شما کمک می‌کنند تا آن را به درستی انجام دهید.

مرحله 3: پذیرش نامه

این مرحله توسط بخش پذیرش دانشگاه (admission) در حال ارزیابی است – جایی که آنها واجد شرایط بودن اولیه و ثانویه پرونده متقاضی را بررسی می کنند و با توجه به صلاحیت آنها از طریق نامه پیشنهاد ونامه  پذیرش مطلع می شوند. دانشجویان باید تمامی شرایط و ضوابط اعمال شده توسط دانشگاه/موسسه را بررسی و تایید کنند. از دانشجویان خواسته می‌شود که نامه پذیرش را امضا کنند و دپازیت شهریه را برای دریافت تأییدیه ثبت نام نهایی و(CoE letter) بپردازند.

مرحله 4: فرآیند درخواست ویزا

پس از دریافت نامه ثبت نامه نهایی، نوبت شما برای درخواست ویزا است. دانشجویان باید مطمئن شوند محل سکونت یا محل اقامت و بیمه نامه سلامت خود را آماده کرده اند.

مرحله 5: مرحله قبل از عزیمت

این مرحله بسیار مهم است، جایی که کل آمادگی برای رویارویی با سفر شما به سمت یک ناشناخته از اینجا شروع می شود. دانش آموزان باید مطمئن شوند که همه موارد ضروری خود از جمله مدارک، COE، ویزا، رسید محل اقامت، امور مالی و غیره را آماده نگه دارند.

تحصیل کارشناسی ارشد در کشور استرالیا

دانشگاه های آیلتس با نمره 6 آیلتس برای مقطع کارشناسی ارشد استرالیا

داشتن نمرات بالا در آیلتس به عنوان یک شرط مهم برای ورود به یک کشور انگلیسی زبان مانند استرالیا تلقی می شود. از آنجا که ماژول های آموزشی به زبان انگلیسی تدریس می شوند و برای درک برنامه درسی کارشناسی ارشد، باید حداقل شرایط لازم برای نمره آیلتس را داشته باشید.

“در اینجا ما  3 تا از دانشگاه هایی را که دانشجویان با حداقل نمره 6 آیلتس (و یا معادل آن) را برای تحصیل در استرالیا می پذیرند، لیست می کنیم:

1- Charles Sturt University

2- University of New England

3- Murdoch University

شایان ذکر است که برای باقی دانشگاه ها، اگر شما نمره حد نصاب دانشگاه را که عموما نمره 6.5 آیلتس (یا معادل آن) را فراهم نکنید باید به ازای هر کسری نیم نمره 10 هفته کورس زبان بردارید.

دوره های ارشد پر طرفدار در استرالیا

استرالیا سومین مقصد محبوب تحصیلی بین دانشجویان بین‌المللی است که قصد دارند در تحصیلات تکمیلی شرکت کنند. دلایل اصلی این محبوبیت تنوع و کیفیت دوره‌ها و برنامه‌هایی است که توسط این کشور ارائه می‌شود. در اینجا، قصد داریم در مورد ده دوره محبوب کارشناسی ارشد در استرالیا بحث کنیم.

  1. MBA

کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی یکی از محبوب ترین دوره های تحصیلات تکمیلی در جهان به ویژه در میان دانشجویان کشورهای آسیایی است. بنابراین، بسیار مهم است که آنها این مدرک را از یک دانشگاه معتبر بین المللی دریافت کنند. هزاران دانشجو برای تحصیل استرالیا را انتخاب می کنند زیرا این کشور خانه بسیاری از دانشگاه های برتر برای MBA است. این دانشگاه ها با ارائه مدرک دو ساله بسیار پر آوازه هستند.

مدرک MBA در استرالیا ممکن است بین 50,000 دلار استرالیا و 100,000 دلار استرالیا هزینه داشته باشد. داشتن مدرک MBA نه تنها درهای شما را به روی صنایع مالی باز می کند، بلکه بخش های دیگری مانند فناوری اطلاعات، آموزش و مهندسی را نیز باز می کند.

دانشگاه های محبوب در زمینه MBA:

  • دانشگاه ملبورن
  • دانشگاه ولنگانگ
  • دانشگاه Macquarie
  • دانشگاه ANU
  • حسابداری

حسابداری یکی از مشاغلی است که سریع‌ترین رشد را در استرالیا دارد و تقاضای زیادی برای فارغ‌التحصیلان دارای مدرک کارشناسی ارشد در هر دو رشته حسابداری حرفه‌ای و اصلی وجود دارد. در این عصر، حسابداری فقط شمارش اعداد نیست. این در مورد مدیریت کل سوابق مالی و خدمات هر فرد در یک شرکت است.

از آنجایی که استرالیا تعدادی از 50 دانشگاه برتر جهان را دارد، برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حسابداری را دارند، انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

دانشگاه های محبوب در زمینه حسابداری:

  • دانشگاه UNSW
  • دانشگاه ملبورن
  • دانشگاه سیدنی
  • دانشگاه ANU
  • دانشگاه موناش
  • مهندسی و علوم کامپیوتر

استرالیا به دلیل ارائه آموزش با کیفیت بالا و امکانات تحقیقاتی پیشرفته که برای ایجاد متخصصان مهندسی بسیار ماهر برای صنعت کار مورد نیاز است، شناخته شده است. دانشگاه‌های استرالیا رشته‌های مهندسی زیادی را ارائه می‌دهند، مانند IT/Computer، عمران، الکترونیک یا مکانیک. این بدان معنی است که شما می توانید در هر زمینه ای که انتخاب می کنید تخصص داشته باشید. دانشجویان بین المللی با مدرک کارشناسی ارشد در IT و مهندسی عمران، به ویژه در تقاضای بالا هستند. با این حال، فارغ التحصیلان رشته های مهندسی مانند شیمی، برق، الکترونیک و ارتباطات، صنعتی و مکانیک نیز دامنه وسیعی در توسعه بخش صنعتی دارند.

دانشگاه های محبوب در زمینه مهندسی:

  • دانشگاه ملبورن
  • دانشگاه UNSW
  • دانشگاه موناش
  • دانشگاه کویینزلند
  • دانشگاه RMIT
  • آموزش

بر اساس رتبه بندی QS در سال 2019، چهار دانشگاه از 20 دانشگاه برتر جهان برای مدرک کارشناسی ارشد در آموزش در استرالیا هستند. در واقع، استرالیا دانشگاه های زیادی دارد که در بین 50 دانشگاه برتر برای کارشناسی ارشد در رشته های مرتبط با آموزش قرار دارند. همچنین، از آنجایی که تقاضای زیادی برای متخصصان ماهر در استرالیا وجود دارد، فارغ التحصیلان دارای مدرک کارشناسی ارشد در این زمینه دارای دمانه کاری مناسبی هستند. رایج ترین برنامه های ارائه شده توسط دانشگاه های استرالیا کارشناسی ارشد آموزش و کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی است.

دانشگاه های محبوب در زمینه آموزش:

  • دانشگاه ملبورن
  • دانشگاه سیدنی
  • دانشگاه موناش
  • دانشگاه ادلاید
  • دانشگاه کویینزلند
  • معماری

رشته معماری دراسترالیا ترکیبی از معماری مکمل آمریکایی، بریتانیایی و مدرن غربی است. بنابراین استرالیا بدون شک یکی از بهترین مکان ها در جهان برای تحصیل در رشته معماری است. دانشگاه های استرالیا نه تنها مدرک کارشناسی معماری ارائه می دهند، بلکه دارای دوره های دیپلم و فارغ التحصیلی نیز هستند. با تقاضای روزافزون برای توسعه زیرساختی، دانشجویانی که دارای مدرک تحصیلات تکمیلی در رشته معماری هستند، دامنه وسیعی در استرالیا دارند.

دانشگاه های محبوب در زمینه معماری:

  • دانشگاه RMIT
  • دانشگاه UNSA
  • دانشگاه Deakin
  • دانشگاه Curtin
  • دانشگاه کویینزلند
  • نفت و حوزه های مربوط

صنعت نفت در استرالیا بازاری میلیارد دلاری دارد. استرالیا نه تنها اکثریت ده دانشگاه برتر مهندسی نفت را در خود جای داده است، بلکه در سطح جهانی به دلیل کیفیت آموزش در زمینه نفت و مطالعات مرتبط با علوم زمین شناخته شده است. افزایش شدید استفاده از نفت و گاز در چند دهه گذشته منجر به افزایش تقاضا برای فارغ التحصیلان مهندسی نفت و زمین شناسان شده است.

دانشگاه های محبوب در زمینه نفت:

  • دانشگاه Western Australia
  • دانشگاه UNSW
  • دانشگاه ملبورن
  • دانشگاه ANU
  • دانشگاه تاسمانیا
  • روانشناسی

حفظ سلامت روان به بخش بسیار مهمی از زندگی افراد تبدیل شده است که نیاز به روانشناس را افزایش می دهد. به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی را انتخاب می کنند. برای اینکه شخصی بتواند یک روانشناس عمل کند، باید حداقل شش سال دوره آموزشی و آموزشی را بگذراند. این را می توان با سه سال مدرک کارشناسی و سپس سال چهارم دوره تخصصی یا با مدرک کارشناسی ارشد تکمیل کرد.

دانشگاه های محبوب در زمینه روانشناسی:

  • دانشگاه ECU
  • دانشگاه Macquarie
  • دانشگاه New England
  • دانشگاه Deakin
  • علوم زمین و حوزه های مرتبط

استرالیا خانه بسیاری از شگفتی های طبیعی است. با داشتن برخی از فراوان ترین ذخایر معدنی در جهان، این مکان مناسبی برای دانش آموزان برای کسب دانش نظری و عملی گسترده در زمینه علوم زمین و سایر زمینه های مرتبط است. با افزایش تقاضا برای حفاظت از محیط زیست و مدیریت پایدار منابع طبیعی، دانشجویان با تخصص در علوم زمین و سایر زمینه های مرتبط مانند معدن و متالورژی تقاضای زیادی دارند.

دانشگاه های محبوب در زمینه علوم زمین و حوزه های مرتبط:

  • دانشگاه Western Australia
  • دانشگاه UNSW
  • دانشگاه ملبورن
  • دانشگاه ANU
  • دانشگاه کرتین
  • حقوق

از آنجایی که سیستم حقوقی استرالیا شبیه به سیستم حقوقی انگلستان و برخی دیگر از کشورهای آسیایی است، بسیاری از دانشجویان بین المللی LLM را از استرالیا انتخاب می کنند. مدرک حقوق در استرالیا عمدتاً بر آموزش استدلال منطقی، حل مشکلات خلاقانه و مهارت های ارتباطی متمرکز است. مدرک حقوق از استرالیا در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است.

دانشگاه های محبوب در زمینه حقوق:

  • دانشگاه ملبورن
  • دانشگاه سیدنی
  • دانشگاه UNSW
  • دانشگاه Western Australia
  • کشاورزی

با افزایش تقاضا برای غذا و تغذیه، کارشناسی ارشد در علوم کشاورزی یک انتخاب عالی است. این دوره به مدت دو سال ارائه می شود و تمامی رشته ها از جمله حیوانات، گیاهی، خاک، غذا و علوم اجتماعی را پوشش می دهد. علاوه بر این، با تکنیک های مدرن کشاورزی مورد استفاده در استرالیا، می توانید مطمئن شوید که هم دانش نظری و هم دانش عملی در این زمینه ها به دست می آورید. علاوه بر این، از آنجایی که مشاغل مرتبط با کشاورزی در فهرست مشاغل ماهر قرار می گیرند، فارغ التحصیلان دارای مدرک علوم کشاورزی از استرالیا فرصت های شغلی زیادی در بازار خواهند داشت.

 دانشگاه های محبوب در زمینه کشاورزی:
• دانشگاه سیدنی
• دانشگاه کویینزلند

کارشناسی ارشد در کشور استرالیا

ملزومات کلی ورود به دوره های ارشد استرالیا

برای واجد شرایط بودن برای کارشناسی ارشد در استرالیا، دانشجویان بین المللی باید معیارهای خاصی را داشته باشند. شرایط واجد شرایط بودن ممکن است بسته به دانشگاه و برنامه متفاوت باشد، اما معمولاً شامل موارد زیر است:

  • مدرک لیسانس یا مدرک معادل آن.
  • مهارت زبان انگلیسی را از طریق آزمون هایی مانند آیلتس یا تافل و یا PTE نشان دهید.
  • حداقل معدل مورد نیاز تعیین شده توسط دانشگاه یا رشته را برآورده کنید.
  • مواد درخواستی اضافی مانند ریز نمرات دانشگاهی، توصیه نامه ها، بیانیه هدف و رزومه یا CV را ارائه دهید.

در برخی موارد پورتفلیو نیز مورد نیاز می باشد.  

تقویم دانشگاهی در دانشگاه های استرالیا

سال تحصیلی در کشور استرالیا از ماه فوریه آغاز می شود و شامل 2 ترم تحصیلی است.

ترم اول: از ماه فوریه تا ژوئن.

ترم دوم: از ماه جولای تا نوامبر.

مزایای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور استرالیا

به طور کلی، می توان مزایای تحصیل در دروه کارشناسی ارشد در دانشگاه های استرالیا را به صورت زیر دسته بندی نمود.

  • تحصیل در معتبرترین دانشگاه های جهان
  • زندگی در کشوری با استانداردهای بالای رفاهی
  • امکان همکاری با محققین مطرح بین المللی
  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • دریافت مدرک از دانشگاه های معتبر در سراسر جهان

انواع دوره های کارشناسی ارشد در کشور استرالیا

Traditional Masters

دوره های کارشناسی ارشد آکادمیک هستند که این امکان را به متقاضی می دهد تا یک رشته خاص را با جزئیات کامل فراگیرد. این مدرک معادل سایر مدارک فوق لیسانس نظیر MSc و MA در کشورهای دیگر نظیر انگلستان است.

“Change of Direction” Masters

این دوره بیشتر برای متقاضیانی است که علاقه مند به گذراندن دوره تخصصی بیشتر در یک فیلد جدید هستند.

Graduate entry professional qualification

برای متقاضیانی است که مدرک کارشناسی مرتبط داشته و قصد دارند به طور حرفه ای در یک شغلی تجربه کسب کنند. این دوره برای متقاضیانی که قصد ورود حرفه ای به یک شغل را دارند و قصد دارند تجربه کسب کنند، مناسب است. برای مثال، چنانچه متقاضی قصد داشته باشد تا معلم شود، داشتن این مدرک امتیاز محسوب می شود.

Professional Development Masters

این دوره بیشتر برای متقاضیانی است که قصد ارتقای شغلی از طریق گذراندن دوره های آموزشی تکمیلی دارند. برای مثال، شغل متقاضی دبیری است و قصد دارد مهارت های مدیریت آموزشی خود را توسعه و ارتقا بخشد.

طول دوره کارشناسی ارشد

مدت زمان دقیق دوره کارشناسی ارشد در کشور استرالیا بستگی به نوع برنامه ای که برای آن اقدام می کنید خواهد داشت. به طور کلی، دوره کارشناسی ارشد در کشور استرالیا  1 تا 2 سال به طول می انجامد.

  • دوره های ارشد معمول که با کورس های آموزشی همراه هستند معمولاً 18 ماهه هستند.
  • مدت زمان دوره های ارشد که شامل گذراندن دروس عملی است، ممکن است بیشتر باشد.

هزینه تحصیل و بورسیه (Fees & Funding)

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور استرالیا بسته به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی متقاضی متفاوت خواهد بود. شهریه دوره کارشناسی ارشد برای رشته های هنر و علوم انسانی به مراتب کمتر از رشته های مهندسی و پزشکی است. به طور کلی، هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی در مقطع ارشد برای دانشجویان بین المللی به ازای هر سال تحصیلی بین 20 تا 37 هزار دلار استرالیا می باشد. هزینه های دقیق دوره کارشناسی ارشد توسط هر دانشگاه به صورت جداگانه محاسبه می شود. علاوه بر این، هزینه های مربوط به کتاب و جزوه نیز متغیر بوده و متناسب با هر دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت خواهد بود.

هزینه های اقامت و زندگی دانشجویی در کشور استرالیا متغیر بوده و به شهر محل اقامت و نوع زندگی فرد بستگی دارد. بر اساس برآورد دولت استرالیا، دانشجویان بین المللی در این کشور سالیانه 20 هزار دلار هزینه را می ابیست صرف اجاره منزل و سایر هزینه های جانبی کنند.

4 چیزی که باید قبل از تحصیل در استرالیا بدانید!

شرایط مورد نیاز

کلیه رشته های مقطع کارشناسی ارشد در کشور استرالیا به زبان انگلیسی ارائه می شوند. بنابراین، متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های این کشور نیاز به ارائه مدرک زبان معتبر نظیر آیلتس یا تافل هستند. دقت داشته باشید که در استرالیا امکان دریافت پذیرش مشروط یا پذیرش بدون ارائه مدرک زبان برای دوره تحصیلات تکمیلی برای بسیاری از دانشگاه ها وجود ندارد و می بایست تا پیش از آخرین مهلت (که برای هر دانشگاه متغیر است)، مدرک زبان انگلیسی با نمره ی قابل قبول را ارائه کنید.

با توجه به اینکه برای کدام دانشگاه اقدام کرده اید و همچنین براساس رشته تحصیلی مورد نظر، حداقل نمره زبان مورد نیاز متفاوت خواهد بود، اما معمولا حداقل نمره آیلتس آکادمیک 6/5 مورد قبول است.

مدارک مورد نیاز برای اقدام

  1. دارا بودن مدرک کارشناسی در رشته های مرتبط از دانشگاه های معتبر
  2. ترجمه رسمی آخرین مدرک تحصیلی و ترجمه رسمی ریزنمرات آخرین مدرک تحصیلی.
  3. رزومه
  4. گذرنامه با اعتبار 6 ماهه
  5. انگیزه نامه (SOP)
  6. سوابق کاری در صورت وجود
  7. ارائه گواهی تمکن مالی، به طوری که نشان دهد شما از نظر مالی در وضعیت مطلوبی هستید.

علاوه بر مدارک ذکرشده در بالا، معمولا پیش نیازهای تخصصی موردنیاز برای هر رشته در هر جایی می تواند بسیار متغیر باشد. پیش نیازهای تخصصی بطور مثال می تواند گذراندن تعداد مشخصی واحد درسی تخصصی در یک زمینه یا زیرشاخه مشخص در دوره کارشناسی تان باشد یا اینکه داشتن معدل کل بالاتر از یک حد مشخص شده باشد. برای اطلاع دقیق و کامل از مدارک مورد نیاز، می بایست به سایت دانشگاه موردنظرتان مراجعه کنید و از آنجا همه مدارک و پیش نیازهای موردنیاز را دنبال کنید.

شانس دریافت پذیرش تحصیلی

شانس دریافت پذیرش تحصیلی شما بستگی به عوامل مختلفی دارد و تنها یک عامل تعیین کننده نخواهد بود. عوامل مختلفی همچون نمره مدرک زبان انگلیسی، معدل آخرین مدرک تحصیلی، ریز نمرات و تعداد واحدهای گذرانده شده موردنیاز، ارتباط رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد، ظرفیت پذیرش دانشجو در آن رشته در آن دانشگاه، داشتن سابقه کار مرتبط و غیره است. مدارکی از قبیل رزومه کاری ، سوابق کاری، مقالات چاپ شده و دوره های آموزشی گذرانده شده و غیره  معمولا جزو مدارک  موردنیاز اصلی برای دریافت پذیرش تحصیلی محسوب نمی شوند و معمولا جزو مدارک تکمیلی محسوب می شوند.

امکان کار دانشجویی در طول مدت زمان تحصیل در استرالیا

دانشجویان با داشتن ویزای دانشجویی در کشور استرالیا، اجازه کار به میزان هر دو هفته 40 ساعت را در این کشور خواهند داشت. درآمدی که دانشجویان در حین کار پاره وقت بدست می آورند، تنها می تواند به عنوان کمک هزینه زندگی درنظرگرفته شود و دانشجویان با کار پاره وقت امکان تامین هزینه مربوط به شهریه دوره تحصیل خود را نخواهند داشت. اجازه کار پس از شروع تحصیل در استرالیا به دانشجویان اعطا خواهد شد.

تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا

6 دلیلی که چرا من تحصیلات تکمیلی خود را در استرالیا انتخاب کردم

1. استرالیا مکانی شگفت انگیز برای زندگی و تحصیل است

استرالیا خانه برخی از امن ترین شهرهای جهان است. استرالیا نرخ جرم و جنایت پایینی دارد و طبق رتبه بندی بهترین شهرهای دانشجویی QS مرتباً در رتبه بندی سالانه شهرهای قابل سکونت برای دانشجویان قرار می گیرد. این کشور دارای ملیت ها و فرهنگ های متنوعی است که تحت یک سیستم قانونی بسیار شفاف محافظت می شوند.

2. فرصت تحصیل در دانشگاه های با اعتبار جهانی

آیا می دانستید استرالیا سومین مقصد محبوب دانشجویان بین المللی در جهان است؟ این کشور یکی از مقاصد های آموزشی پیشرو در جهان است و شش دانشگاه از 100 دانشگاه برتر جهان را در خود جای داده است.

دانشگاه‌های استرالیا نیز رشته‌ها و دروس انتخابی فراوانی را ارائه می‌دهند، که ترکیب‌های درسی متفاوتی را برای انتخاب ایجاد می‌کنند، و این مدرک را به محصولی سالم از اولویت‌های کارآمد شما تبدیل می‌کند.

موسسات مشهور جهانی، آموزش با کیفیت، امکانات دانشجویی در کلاس جهانی، و جامعه چندفرهنگی، همگی باعث شدند استرالیا شروع به صعود به لیست مقصد تحصیلی تبدیل شود.

3. تجربه کاری در حین تحصیل

دانشجویان بین المللی اجازه دارند 48 ساعت در هر 2 هفته در استرالیا و تمام وقت در طول تعطیلات ترم کار کنند، که این راه حل عالی برای جبران مخارج زندگی مانند اجاره، آب و برق، مواد غذایی و غیره است که تحمل آنها در غیر این صورت سنگین است.

بیشتر مدارک دانشگاهی و دوره های حرفه ای در استرالیا شامل دوره های کارآموزی و سایر برنامه های آموزشی برای تسهیل تجربه کاری عملی و ایجاد شبکه های کاری می شود.

4. فرصت های شغلی پس از فارغ التحصیلی

علاوه بر گزینه ای که به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا در کنار تحصیل کار کنند، استرالیا همچنین ویزای فارغ التحصیلی موقت (زیر کلاس 485) را ارائه می دهد که دانشجویان می توانند به مدت 2 سال پس از فارغ التحصیلی، یا تا 4 سال برای کسانی که در مناطق رجینال استرالیا تحصیل می کنند، حرفه خود را دنبال کنند. این کشور فرصت های شغلی را در مجموعه ای از رشته ها مانند بازاریابی دیجیتال، طراحی عمران، منابع انسانی، هوانوردی و … ارائه می دهد.

5. توسعه مهارت های زبان انگلیسی

انگلیسی زبان رسمی استرالیا است، بنابراین ارتباط یکپارچه را برای اکثر دانشجویان بین المللی تسهیل می کند.

مسلماً، زبان عامیانه استرالیایی ممکن است کمی طول بکشد تا به آن عادت کنید، اما می‌توان تضمین کرد که تفاوت‌های ظریف زبان عامیانه در هر کجای کشور که سفر می‌کنید، ذره ای مانع برقراری ارتباط نمی‌شود.

6. آب و هوای عالی

استرالیایی ها کریسمس آفتابی را جشن می گیرند زیرا دسامبر آغاز تابستان در این کشور است. استرالیا در نیمکره جنوبی قرار دارد، بنابراین فصول در مقایسه با سایر نقاط جهان معکوس است. و از یک شرایطآب و هوایی بی نظیر برخوردار می باشد.

کلام آخر

مدرک کارشناسی ارشد استرالیا برای دانشجویان بین الملل این امکان را به شما می دهد  تا در موضوع خاصی که در دوره لیسانس خود مطالعه کرده اید عمیق تر شوید و شروع به کار کنید تا خودتان در همان موضوع تسلط پیدا کنید. شما در محیطی قرار می گیرید تا مهارت های نظری خود را بیاموزید و آزمایش کنید تا یک آموزش عملی را تجربه کنید. تحصیل در کارشناسی ارشد مرتبط با تحقیقات فرصت های تحقیقاتی مستقل را برای شما تسهیل می کند و شما را به نوآوری، اختراع از طریق موضوع مورد علاقه تان ترغیب می کند. کارشناسی ارشد به دانشجویان کمک می کند تا در رشته موضوعی خود پیشرفت کنند تا تخصص دنیای واقعی را به دست آورند که در نهایت ارزش بیشتری به نمایه شما می افزاید و شانس شما را برای قرار گرفتن در یکی از برترین MNC – Multinational Corporations های موجود در سراسر جهان افزایش می دهد.

در اینجا 5 مزیت اصلی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا ذکر شده است:

  • تسلط بر یک موضوع خاص
  • یادگیری آداب و مهارت های زندگی حرفه ای
  • توسعه شخصی و ویژگی های رهبری
  • رشد شغلی خود را تسریع کنید
  • مهارت های مدیریتی و تحلیلی

قبل از شروع برنامه ریزی و تحقیق در مورد لیست کشورهای مورد علاقه خود برای ادامه تحصیل پس از فارغ التحصیلی، اکیداً توصیه می کنم اولویت های خود را از نظر شهرت دانشگاه ها، سطح زندگی، زندگی پس از فارغ التحصیلی، هزینه های زندگی در مقاصد مختلف تحصیلی مشخص کنید و همچنین شرایط سیاسی-اجتماعی کشور مقصد.

نکته کلیدی این است که بلندمدت فکر کنید و هر کشور را با توجه به پتانسیل آنها ارزیابی کنید تا بهترین ارزش را در قبال پول خود داشته باشید.

اگرچه شما می توانید تمام تحقیقات را به تنهایی انجام دهید، اما به شدت توصیه می شود با یک متخصص مشورت کنید. نه تنها در وقت می توان صرفه جویی کرد، بلکه به اطلاعات و کمک های بیشتری نسبت به آنچه که گوگل می توانست ارائه دهد دسترسی پیدا خواهید کرد. ما در موسسه صبا ویزا در کنار شما هستیم تا بهترین ها را برای شما به ارمغان بیاوریم. برای ارتباط با مشاوران صباویزا کافیست که وارد سایت صباویزا شوید و بر روی مشاور رایگان کلیک کنید تا به کارشناسان ما وصل شوید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید