لوگو صبا ویزا
بورسیه تحصیلی انگلستان

بورسیه تحصیلی انگلستان

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه بورسیه تحصیلی انگلستان و جزئیات بیشتری از ثبت نام آن به دست بیاورید،می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

تحصیل در کشور انگلستان می‌تواند یکی از مواردی باشد که بسیاری از دانشجوها علاقه‌مند به آن هستند و به دنبال این هستند تا بتوانند راهی برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور پیدا کنند. یکی از مهم‌ترین مسائلی که در این زمینه وجود دارد این است که هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کشور انگلستان ممکن است برای بسیاری از دانشجویان هزینه بالایی باشد و به همین علت نیز شما ممکن است با مشکلات زیادی در این مسیر مواجه شوید. یکی از بهترین راه‌هایی که برای کاهش این هزینه‌ها وجود دارد این است که از بورسیه تحصیلی انگلستان استفاده کنید که به شما کمک می‌کند تا بتوانید بخش عمده‌ای از هزینه‌های خود را پرداخت کنید. بورسیه‌های تحصیلی انگلستان دارای انواع مختلفی هستند که آشنایی با انواع آنها نیز بدون شک می‌تواند برای شما مفید باشد و اطلاعات جذاب و کاربردی را در اختیار شما قرار دهد.

ما در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره بورسیه تحصیلی انگلستان و انواع این بورسیه‌های تحصیلی صحبت کرده و اطلاعاتی را در این حوزه در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به تحصیل در انگلستان هستید و نگرانی‌هایی در خصوص هزینه‌های تحصیل در این کشور برایتان به وجود آمده به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

داشتن رزومه تحصیل در انگلستان، مانند شاه کلیدی است که در‌های هر کشوری را به روی شما باز می‌کند و فرصت‌های زیادی را پیش رویتان قرار می‌دهد. جالب است بدانید که از هر چهار رهبر و پیشرو در جهان، یک نفر در انگلستان تحصیل کرده است، بنابراین اگر آرزوی دستیابی به اهدافی بزرگ را دارید، می‌توانید مطمئن باشید که ادامه تحصیل در انگلستان انتخابی درست و هوشمندانه است. تصمیم به تحصیل در انگلستان در واقع آغاز نوعی سرمایه‌گذاری هوشمندانه برای آینده‌تان است؛ زیرا دریافت مدرک معتبر از دانشگاه‌های انگلستان، احتمال استخدام شما در شغل مورد نظرتان را نیز افزایش می‌دهد.

فهرست عناوین

ضرورت دریافت بورسیه تحصیلی انگلستان

هر چه کیفیت آموزش بالا‌تر باشد هزینه آن نیز بیشتر خواهد بود. دانشگاه‌های انگلستان نمونه کاملی از این فرمول هستند. اما در عین حال بورسیه‌های تحصیلی زیادی نیز در انگلستان برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که افراد می‌توانند آنها را دریافت کرده و در کوتاه‌ترین زمان به نگرانی‌های مالی خود در این زمینه پایان دهند.

اگر شما دانشجویی متقاضی تحصیل در انگلستان هستید که کشور مبداتان نیز در لیست کشور‌های عضو اتحادیه اروپا قرار ندارد، بنابراین برای تحصیل در انگلستان به دریافت کمک مالی نیاز دارید؛ و در نهایت، هنگامی که هزینه‌های زندگی در انگلستان نیز به هزینه‌های تحصیل در این کشور اضافه می‌شود، دریافت بورس تحصیلی به یک ضرورت تبدیل خواهد‌ شد. بنابراین ما برای کمک به شما و آشنایی بیشتر شما با گزینه‌هایی که به عنوان بورسیه تحصیلی انگلستان تعریف شده‌اند، در ادامه به بررسی برخی از این بورسیه‌ها برای دانشجویان بین المللی پرداخته‌ایم.

بورسیه تحصیلی انگلستان

بورسیه تحصیلی انگلستان و شرایط اخذ آن

بورسیه تحصیلی انگلستان یکی از بهترین بورسیه‌های تحصیلی در کل دنیا به شمار می‌آید؛ چرا که اولا دانشگاه‌های کشور انگلستان دارای سطح علمی بالایی هستند و به همین علت نیز هزینه‌ای که به شما پرداخت می‌شود شامل هزینه تحصیل در این دانشگاه‌ها بوده و به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید از بهترین خدمات علمی در دانشگاه‌های این کشور بهره‌مند شوید. از طرف دیگر با استفاده از این بورسیه تحصیلی شما می‌توانید بخش عمده‌ای از هزینه‌های خود را پرداخت کنید و این بورسیه‌ها معمولا شامل هزینه‌های زندگی شما در کشور انگلستان نیز می‌شوند. شرایط خاصی برای اخذ این بورسیه تحصیلی در کشور انگلستان و به دنبال آن دریافت ویزای تحصیلی انگلستان وجود دارد که از جمله این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شرایط علمی شامل رزومه علمی که برای خود ایجاد کرده‌اید، مدارک تحصیلی دوره‌های تحصیلی قبلی خود، ریز نمراتی که در دوره‌های تحصیلی قبلی خود داشته‌اید و … که همگی جز مدارک علمی شما به شمار می‌آیند.
  • داشتن مدرک زبان از دیگر شرایط مهمی است که شما باید در این زمینه به آن توجه داشته باشید. مدرک زبان شما ممکن است مدرک زبان آیلتس یا مدرک زبان تافل باشد. درهرصورت شما باید نمره بالایی را در این آزمون دریافت کرده باشید.
  • داشتن فعالیت‌های علمی مرتبط و البته فعالیت‌های کاری نیز با این‌که جز شرایط اصلی به شمار نمی‌آیند؛ ولی می‌توانند شانس شما را تا حد زیادی برای اخذ بورسیه تحصیلی کشور انگلستان افزایش دهند.

بورسیه‌های تحصیلات تکمیلی

یکی از انواع بورسیه تحصیلی انگلستان که امروزه بسیاری از دانشجوهای بین‌المللی از آن استفاده می‌کنند تا هزینه‌های تحصیل خود در این کشور را پرداخت کنند بورسیه تحصیلات تکمیلی در این کشور است. دولت انگلستان برنامه‌های متنوعی را در این حوزه به دانشجوهای بین‌المللی ارائه می‌دهد تا با حمایت مالی از آنها شرایطی را برایشان فراهم کند که بتوانند در کشور انگلستان و دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل شوند. به‌طورکلی سه بورسیه اصلی توسط دولت انگلستان در این زمینه ارائه می‌شود که این سه بورسیه شامل موارد زیر هستند:

  • بورسیه‌های تحصیلی GREAT: این بورسیه‌های تحصیلی در رشته‌های مختلف برای دانشجویانی که از بیش از 14 کشور مختلف به کشور انگلستان مهاجرت کرده‌اند ارائه می‌شود. این بورسیه‌ها در سال 2023-2024 نیز به دانشجویان ارائه می‌شود.
  • بورسیه‌های Chevening: بورسیه‌های تحصیلی Chevening شامل دانشجویانی می‌شود که قصد دارند در مقطع کارشناسی ارشد با دریافت بورسیه کامل شامل هزینه‌های تحصیلی و زندگی در کشور انگلستان در این کشور مشغول به تحصیل شوند. این بورسیه تحصیلی جز محبوب‌ترین و معتبرترین بورسیه‌های تحصیلی در کشور انگلستان به شمار می‌آید که هرساله بخش عمده‌ای از دانشجویان مهاجر به کشور انگلستان را پوشش داده و بخش زیادی از هزینه‌های آنها را پرداخت می‌کند.
  • بورسیه‌های منابع مشترک: بورسیه‌های مشترک‌المنافع یکی دیگر از بورسیه‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های کشور انگلستان است که به آن دسته از دانشجویانی که دارای استعدادهای ویژه‌ای در رشته‌های خاص هستند ارائه می‌شود. در واقع این بورسیه‌های تحصیلی به دانشجویانی اعطا می‌شوند که پتانسیل ایجاد تاثیر مثبت در صحنه‌های جهانی را دارند.

انواع بورسیه تحصیلی انگلستان برای دانشجویان بین المللی در سال ۲۰۲۳

دانشجویان بین المللی که می‌خواهند در انگلستان تحصیل کنند، گزینه‌های مختلفی از کمک هزینه‌های تحصیلی را در اختیار دارند. این گزینه‌ها از مواردی مانند پرداخت بخشی از هزینه‌های تحصیل، تا دریافت بورسیه کامل، متغیر است. دولت بریتانیا برنامه‌های متنوعی را برای ارائه بورسیه در جهت حمایت مالی از دانشجویان بین المللی که به دنبال دریافت کمک هزینه مالی برای تحصیل خود در انگلستان هستند، طراحی کرده است.

بیش از ۱۵۰۰ بورسیه تحصیلی انگلستان برای دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های برتر این کشور در سال تحصیلی ۲۰۲۲ـ۲۰۲۳ در نظر گرفته شده است. این بورسیه‌ها به طور متوسط ۲۰۰۰پوند کمک هزینه ماهانه و یا هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های اقامت، بیمه درمانی و کمک هزینه سفر به این کشور را پوشش می‌دهند.بورسیه‌های تحصیلی انگلستان برای دانشجویان بین المللی را می توان به دو گروه عمده تقسیم کرد:

  • بورسیه‌های دولتی
  • بورسیه‌های غیر دولتی

بورسیه های دولتی

بریتانیا به عنوان یک قطب فعال در زمینه آموزش، آگاهی قوی نسبت به مسائل مالی دانشجویان بین المللی دارد. بنابراین، دولت بریتانیا دو طرح بزرگ بورسیه برای دانشجویان بین المللی را به اجرا درآورده است:

  • بورسیه‌ چونینگ
  • بورسیه‌های مشترک المنافع

این برنامه دو نوع کمک مالی را به دانشجویان بین المللی اعطا می‌کند:

  • بورسیه‌های فول فاند
  • کمک هزینه‌های تحصیلی

بورسیه تحصیلی چونینگ

از بین همه بورسیه‌های تحصیلی که دولت انگلستان به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد، بورسیه چونینگ یکی از معتبر‌ترین و البته رقابتی‌ترین بورسیه‌ها است. این بورسیه‌ توسط دولت انگلستان به افرادی که سابقه علمی مورد توجهی دارند و دارای پتانسیل خوبی برای رهبری هستند، ارائه می‌شود. دریافت‌کنندگان این بورسیه تحصیلی مستقیما توسط سفارتخانه‌های بریتانیا در سراسر جهان انتخاب می‌شوند. این افراد در آینده فرصت مناسبی برای توسعه علمی، مواجهه با طیف گسترده‌ای از تجربیات منحصر به فرد دانشگاهی، حرفه ای و فرهنگی و … را پیدا خواهند کرد.

برنامه این نوع از بورسیه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و برای دوره‌ای یک ساله طراحی شده است. این بورسیه حمایت مالی کاملی را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد و در واقع هزینه‌هایی از قبیل شهریه دانشگاه، هزینه‌های زندگی، هزینه بلیط هواپیما و سایر هزینه‌های ضروری زندگی را پوشش می‌دهد. انگلستان در طول هر دوره تحصیلی، بیش از ۱۵۰۰ بورسیه تحصیلی چونینگ را برای دانشجویان سراسر جهان ارائه می‌دهد. شما می توانید با انتخاب کشور خود از لیستی که در www.chevening.org/apply تعبیه شده است برای ثبت نام در جهت دریافت بورس تحصیلی چونینگ اقدام کنید. شرایط دیگر برای واجد شرایط بودن برای دریافت این بورسیه تحصیلی شامل این موارد می‌شود: داشتن مدرک لیسانس، داشتن بیش از ۲ سال سابقه کار، داشتن سطح عالی در مهارت های زبان انگلیسی.

بورسیه تحصیلی

بورسیه مشترک المنافع

کمیسیون بورسیه‌های مشترک المنافع در انگلستان (CSC) طیف گسترده ای از بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی را به دانشجویان اعطا می‌کند که شامل موارد زیر نیز می‌شوند:

  • بورسیه‌های مشترک المنافع دکتری
  • بورسیه‌های مشترک المنافع کارشناسی ارشد
  • بورسیه‌های مشترک المنافع آموزش از راه دور

بورسیه‌های مشترک المنافع به افراد با استعدادی که دارای پتانسیل ایجاد تأثیرات مثبت در صحنه‌های جهانی هستند اعطا می‌شود. این بورسیه ها هر ساله به دانشجویانی که بدون این حمایت مالی نمی‌توانند در انگلستان تحصیل کنند، تعلق می‌گیرد. نامزد‌های دریافت این نوع از بورسیه بر اساس سوابق تحصیلی و همچنین پتانسیل شان برای کمک به توسعه زندگی بهتر در کشور‌های خود‌شان انتخاب می‌شوند. در واقع این بورسیه هر ساله به عنوان بخشی از تعهد بریتانیا به کشور‌های مشترک المنافع‌اش، به حدود ۸۰۰ دانشجو از این کشورها اعطا می‌شود؛ در نتیجه این دانشجویان این فرصت را خواهند داشت که در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های انگلستان تحصیل کنند.

برای ثبت درخواست دریافت این نوع از بورسیه باید شهروند یا مقیم دائم یکی از کشور‌های مشترک المنافع با انگلستان باشید. اگر پناهنده یا فردی تحت حمایت دولت انگلستان باشید نیز همچنان واجد شرایط ثبت درخواست دریافت این بورسیه خواهید بود. بورسیه مشترک المنافع هزینه‌های تحصیل، بلیط هواپیما، هزینه‌های ضروری زندگی و سایر کمک هزینه‌ها را پوشش می‌دهد؛ و در حال حاضر این نوع بورسیه به دانشجویان این رشته ها تعلق می گیرد: فناوری مهندسی، علوم نظری و کاربردی، کشاورزی، علوم انسانی و اجتماعی.

نکاتی درباره بورسیه‌های تحصیلی دولت انگلستان

دولت انگلستان امروزه بیش از صد بورسیه تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی را به دانشجویان ارائه می‌دهد و امکان حمایت مالی از دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های این کشور دارند را فراهم می‌کند. در بخش قبلی درباره هریک از انواع این بورسیه‌های تحصیلی صحبت کرده و نکات مدنظر را در اختیار شما قرار دادیم. حال در این بخش قصد داریم کمی بیشتر درباره نحوه دریافت این بورسیه‌های تحصیلی صحبت کنیم. برای این‌که شما بتوانید این بورسیه‌های تحصیلی را دریافت کنید در اولین قدم باید اطمینان حاصل کنید که شرایط لازم را دارید. با مراجعه به آدرس سایت رسمی هریک از این بورسیه‌های تحصیلی یا با استفاده از خدمات مشاوره‌ای که توسط موسسه ما به شما ارائه می‌شود می‌توانید اطلاعات کاملی را درباره شرایط این بورسیه‌های تحصیلی به دست بیاورید.

در گام دوم شما باید تلاش کنید تا مدارک موردنیاز را از طریق سایت رسمی برای موسساتی که این بورسیه‌های تحصیلی را به شما ارائه می‌دهند ارسال کنید. نکته بسیار مهمی که در اینجا وجود دارد این است که حتما سعی کنید تا جای ممکن مدارک شما مدارک کاملی باشند و نقصی در مدارکتان وجود نداشته باشد. هریک از این سه بورسیه تحصیلی که در بخش قبلی نیز معرفی کردیم دارای مدارک موردنیاز مخصوص به خود هستند که به‌دست‌آوردن اطلاعات کامل درباره این مدارک به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن درخواست خود را برای اخذ آنها ارسال کرده و نتیجه مطلوبی را نیز دریافت کنید.

بورسیه‌های تحصیلی موسسات آموزشی خاص در انگلستان

علاوه بر بورسیه‌های دولتی که در بخش قبلی بیان کردیم امروزه بورسیه تحصیلی انگلستان توسط برخی از موسسات آموزشی عالی بریتانیا نیز به دانشجویان مهاجر و بین‌المللی ارائه می‌شود که از جمله این بورسیه‌های تحصیلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بورسیه‌های تحصیلی مبتنی بر شایستگی: این بورسیه‌های تحصیلی معمولا به آن دسته از دانشجویانی اعطا می‌شود که دارای پیشینه علمی بسیار قوی بوده و موفق شده‌اند تا در دوره تحصیلی قبلی خود نمرات بسیار خوبی را دریافت کنند.
  • بورسیه‌های تحصیلی مبتنی بر عملکرد: این بورسیه‌های تحصیلی معمولا به آن دسته از دانشجویانی اعطا می‌شوند که توانایی‌های خاصی در یک حوزه خاص مانند فعالیت‌های ورزشی، موسیقی، هنرهای نمایشی و … دارند.
  • بورسیه‌های موضوعی خاص: بورسیه‌های دانشگاهی کشور انگلستان برای آن دسته از دانشجویانی که روی موضوعات خاصی مطالعه دارند نیز اعطا می‌شوند و بخشی از هزینه‌های مطالعاتی و هزینه‌های زندگی این دانشجویان را پوشش می‌دهند.
  • بورسیه‌های مخصوص پناهندگی: این بورسیه تحصیلی همان‌طور که از نامش پیداست برای آن دسته از دانشجویانی اعطا می‌شود که به علت آزار و اذیت در کشور خود به کشور انگلستان پناهنده شده و قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را دارند.
  • بورسیه‌های تحصیلی معلولیت: بورسیه تحصیلی انگلستان مخصوص معلولین است که با ناتوانی‌های جسمی وارد دانشگاه‌های این کشور شده‌اند. معمولا این بورسیه تحصیلی بخش عمده‌ای از هزینه‌های زندگی و بعضی‌اوقات هزینه‌های درمانی این دانشجویان را نیز شامل می‌شود و هزینه‌های تحصیلی آنها را نیز به طور کامل پوشش می‌دهد.

بورسیه تحصیلی تعریف شده توسط دانشگاه ‌های انگلستان

دانشگاه‌های برتر انگلستان مانند دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد، امپریال کالج لندن، کینگز کالج لندن، مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE)، دانشگاه کالج لندن (UCL)، اغلب بر اساس دستاوردهای تحصیلی یا نیازهای مالی‌ دانشجویان متقاضی، بودجه سخاوتمندانه‌ای را برای این دانشجویان بین المللی فراهم می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از وب سایت‌های رسمی هر دانشگاهی به بررسی بورسیه‌ها یا برنامه‌های ارائه کمک هزینه مالی بپردازید؛ این اطلاعات اغلب در بخش “هزینه‌ها و بودجه”، “تامین مالی” یا “بورسیه ها” قرار دارند.

بورسیه تحصیلی انگلیس

بورسیه گیتس کمبریج

یکی از بهترین دانشگاه‌های انگلستان و جهان، دانشگاه کمبریج است که طرح بورسیه جذابی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است. این بورسیه تمام هزینه‌های تحصیل افراد منتخب را پوشش می‌دهد. بورسیه گیتس کمبریج یک بورسیه تحصیلی کامل برای دانشجویان بین المللی است که برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌شود. این بورسیه کمک هزینه سالانه ۱۷۵۰۰ پوند، پوشش بیمه درمانی، تا ۲۰۰۰ پوند بودجه پژوهش علمی و همچنین کمک هزینه فرد همراه دانشجو تا ۱۰۱۲۰ پوند را نیز ارائه می‌دهد.

بسیاری از دانشگاه‌ها برنامه‌های خاص خود را برای بورسیه تحصیلی انگلستان برای دانشجویان بین المللی تعریف کرده‌اند. برای اینکه ببینید آیا دانشگاه مورد نظر شما نیز برای دانشجویان بین المللی نوعی خاص از بورسیه را در نظر گرفته است یا خیر، باید از طریق ایمیل با آنها تماس بگیرید.

بورسیه تحصیلی کوتزن دانشگاه سیمونز

بورسیه تحصیلی کوتزن دانشگاه سیمونز یک بورسیه تحصیلی کامل برای دانشجویان بین المللی است و برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارائه می‌شود. این بورسیه شامل شهریه کامل، هزینه های زندگی و مسکن می‌شود.

 بورسیه دکتری امپریال کلاژ لندن

بورسیه دکتری امپریال کلاژ لندن یک بورسیه تحصیلی کامل برای دانشجویان بین المللی است. این بورسیه تحصیلی هم هزینه‌های تحصیل و هم کمک هزینه سالانه معاف از مالیات تا سقف ۱۶۵۵۳ پوند را پوشش می‌دهد.

 بورسیه بین المللی GEMS

بورسیه‌های بین المللی GEMS برای مقطع کارشناسی و برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است. این بورسیه هر سال ۲۰۰۰ پوند از هزینه تحصیل را به مدت چهار سال پوشش می‌دهد. دانشگاه استرلینگ ارائه دهنده این نوع از بورسیه است.

 بورسیه تحصیلی دانشگاه بریستول

دانشگاه بریستول بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد که برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دسترس است و حداکثر ۲۰۰۰۰پوند به دریافت کنند‌گان این بورسیه تعلق می‌گیرد که می‌تواند به عنوان معافیت از پرداخت هزینه‌های شهریه قلمداد شود.

 بورسیه دانشگاه شرق آنگلیا

بورسیه دانشگاه شرق آنگلیا یک بورسیه تحصیلی کامل برای دانشجویان بین المللی است. این بورسیه نیز برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌شود و هزینه‌های تحصیل را به طور کامل مورد پوشش قرار می‌دهد.

 برنامه یاران صلح روتاری

کمک هزینه‌های تحصیلی صلح روتاری نیز فقط برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌شوند. کمک هزینه‌ صلح روتاری، شهریه و هزینه‌های تحصیل، هزینه مسکن و غذا، حمل و نقل، رفت و برگشت و تمام هزینه‌های کارآموزی و مطالعات میدانی را پوشش می‌دهد.

 بورسیه دکتری دانشگاه ادینبورگ

دانشگاه ادینبورگ ۳۰ بورسیه تحصیلی را به صورت هزینه تحصیل و مبلغ ۱۴۵۰۰ پوند در سال به دانشجویان ممتاز خارجی که مایل به گذراندن دوره دکترا در این دانشگاه هستند، اعطا می‌کند. این بورسیه فقط بخشی از هزینه‌های تحصیل را پوشش می‌دهد. برای واجد شرایط بودن برای ثبت درخواست دریافت این بورسیه، ابتدا باید برای گذراندن دوره دکتری در دانشگاه ادینبورگ درخواست دهید.

 بورسیه بین المللی گلد اسمیت

این بورسیه برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌شود. برای دانشجویان، شرایط معافیت از پرداخت هزینه اقامت، اعطای ۸۸۲۵ پوند در هر سال تحصیلی و معافیت از هزینه تحصیل را در بر دارد.

بورسیه تحصیلی جوایز آیلتس

دانشجویان بین المللی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد، در انگلستان را دارند می‌توانند به دنبال دریافت جایزه آیلتس نیز باشند؛ این جایزه نوعی بورسیه است که توسط شورای بریتانیا به دانشجویان بین‌المللی اعطا می‌شود. میزان این نوع بورسیه تحصیلی از ۳۰۰۰ پوند تا ۱۰۰۰۰ پوند متغیر است. دانشجویان از هر کشوری در جهان واجد شرایط درخواست برای دریافت بورسیه آیلتس هستند.

بورسیه دانشگاه کینگستون لندن

دانشگاه کینگستون لندن به همه خارجی‌هایی که مایل به شرکت در دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد در این دانشگاه هستند بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهد. این بورسیه جزئی از هزینه‌های تحصیل را پوشش می‌دهد و ۴۰۰۰ پوند است.

بورسیه های بین المللی دانشگاه ساسکس

دانشجویانی که از کشور‌هایی غیر از کشور‌های اتحادیه اروپا به انگلستان می‌آیند و به تحصیل در یک دوره تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ساسکس می‌پردازند، می‌توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی ارائه شده توسط این دانشگاه اقدام کنند. این بورسیه برای یک سال تحصیلی اعطا می‌شود و نیمی از هزینه های شهریه دانشگاه را پوشش می‌دهد.

بورسیه دانشگاه شفیلد

اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه شفیلد را دارید، می‌توانید با گرفتن بورسیه، بار مالی این دوره تحصیلی را کاهش دهید. این دانشگاه هر سال، ۵ جایزه به صورت بورسیه را برای متقاضیان واجد شرایط دکترا به اشتراک می‌گذارد. این بورسیه یک بورسیه کامل ۲۰۰۰۰ پوندی است که تمام هزینه‌های تحصیل و سایر هزینه‌ها را پوشش می‌دهد.

بورسیه بین المللی دانشگاه وست مینستر

دانشگاه وست مینستر بورسیه‌هایی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد که مشتاقانه منتظر ثبت نام برای دوره کارشناسی ارشد در انگلستان هستند. این بورسیه برای پوشش هزینه‌های تحصیل، اقامت، هزینه‌های زندگی و هزینه پرواز ورود و خروج از لندن در نظر گرفته شده است.

بورسیه فولبرایت

بورسیه فولبرایت یک برنامه بورسیه مبتنی بر شایستگی و در نتیجه نوعی بورسیه رقابتی است. این بورسیه برای دانشجویان همه کشورها که مایل به شرکت در دوره کارشناسی ارشد یا دکترا هستند در دسترس است.

بورسیه بین المللی مهندسی دانشگاه ناتینگهام

دانشگاه ناتینگهام ترنت به دانشجویانی که قصد دارند مدرک کارشناسی خود را در رشته‌های مهندسی ورزش، مهندسی الکترونیک و مهندسی زیست پزشکی دنبال کنند، بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهد. ثبت درخواست برای دریافت این بورسیه برای دانشجویان همه کشورها مقدور است و کمک هزینه‌ای که به دانشجویان اعطا می‌شود ۵۰۰۰پوند در سال است.

بورسیه MBA در دانشگاه برونل

دانشگاه برونل لندن به دانشجویان بین المللی که در مقطع MBA در مدیریت بازرگانی تحصیل می‌کنند بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهد. این بورسیه کمک‌های مالی جزئی به مبلغ ۶۴۲۰ پوند را به دانشجویان اعطا می‌کند.

بورسیه دانشگاه کاردیف

یکی از بهترین دانشگاه‌های انگلستان، دانشگاه کاردیف است که به تعداد زیادی از دانشجویان خارجی بورسیه می‌دهد. اگر مایل به شرکت در یک دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد در این دانشگاه هستید، ما به شدت به شما توصیه می‌کنیم که برای دریافت این بورسیه تحصیلی اقدام کنید.

تخصص و فعالیت در چه حوزه‌هایی می‌تواند شانس را برای اخذ بورسیه تحصیلی انگلستان افزایش دهد؟

در بخش قبلی درباره این موضوع صحبت کردیم که کدام دانشجویان می‌توانند بورسیه تحصیلی انگلستان را دریافت کنند و بیان کردیم که داشتن تخصص یا فعالیت در یک حوزه خاص می‌تواند شانس شما را برای اخذ این بورسیه‌های تحصیلی افزایش دهد. حال ممکن است این سوال در ذهن شما به وجود آمده باشد که فعالیت و داشتن تخصص در چه حوزه‌هایی می‌تواند شانس ما را ارتقا دهد؟ از جمله این موارد می‌توان به فعالیت‌های زیر اشاره کرد:

  • داشتن نمرات بالا در دوره‌های تحصیلی قبلی یا فعالیت‌های علمی بسیار قوی
  • داشتن دستاوردهای ورزشی یا فعالیت در حوزه‌های ورزشی به‌طوری‌که شما یک شخص کاملا مستعد در آن حوزه ورزشی باشید.
  • فعالیت در حوزه موسیقی و داشتن تخصص در این زمینه نیز می‌تواند به شما کمک کند تا از بورسیه‌های خاص در کشور انگلستان بهره‌مند شوید.
  • فعالیت در حوزه صنایع مختلف و ارائه مقالات علمی یا فعالیت‌های علمی در حوزه گسترش و توسعه صنایع مختلف نیز می‌تواند شانس شما را برای اخذ بورسیه تحصیلی انگلستان به میزان زیادی افزایش دهد.
  • بورسیه‌های مخصوص بازاریابی نیز جز دیگر بورسیه‌های تحصیلی به شمار می‌آیند که امروزه بسیاری از دانشجویان موفق به دریافت آن می‌شوند. این بورسیه‌های تحصیلی در واقع مخصوص شرکت‌هایی هستند که علاقه‌مند هستند تا محصولات یا خدمات خود را به شکل‌های مختلف در دسترس دانشجویان قرار دهند و در نتیجه بورسیه‌های تحصیلی جذابی را برای انجام این کار در نظر می‌گیرند.

مدارک موردنیاز برای اخذ بورسیه‌های تحصیلی انگلستان

از جمله مهم‌ترین مدارکی که شما برای اخذ بورسیه تحصیلی انگلستان به آن نیاز پیدا خواهید کرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدارک شخصی از جمله مدارک شناسایی که بهتر است به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند و به‌صورت انگلیسی در اختیار مسئولان ارائه‌دهنده این بورسیه‌های تحصیلی قرار گیرند.
  • مدارک تحصیلی دوره‌های تحصیلی قبلی که حتما باید به‌صورت کامل و البته تایید شده توسط موسسه آموزشی که شما در آن مشغول به تحصیل بوده‌اید باشد. دقت داشته باشید که هرچه نمرات شما بالاتر باشد و مدرک دانشگاهی که دریافت کرده‌اید نیز مدرک معتبرتری باشد به همان نسبت شانس بالاتری برای اخذ پذیرش برای بورسیه‌های تحصیلی انگلستان خواهید داشت.
  • درصورتی که رزومه علمی خوبی را برای خود طی سال‌های اخیر ایجاد کرده‌اید پیشنهاد ما به شما این است که حتما سعی کنید این رزومه را نیز در لیست مدارک خود قرار دهید. دقت داشته باشید که هر فعالیت علمی مرتبطی که در حوزه رشته تحصیلی خود انجام داده‌اید بهتر است که در رزومه شما آمده باشد تا بتوانید به این طریق شانس خود را برای دریافت بورسیه تحصیلی انگلستان افزایش دهید.
  • یک مدرک بسیار مهم دیگر مربوط به نامه پذیرش از دانشگاهی است که موفق به اخذ پذیرش از آن شده‌اید.

نکته بسیار مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید کامل بودن مدارک است. ما در این بخش سعی کردیم اطلاعاتی کلی درباره این مدارک در اختیار شما قرار دهیم؛ ولی برای به‌دست‌آوردن اطلاعات بیشتر می‌توانید از خدمات سایت ما استفاده کنید یا این‌که با ورود به سایت موسسه‌ای که بورسیه تحصیلی را ارائه می‌دهد اطلاعات دقیق‌تری در این زمینه به دست بیاورید.

بورسیه انگلیس

مراحل آماده‌ سازی درخواست ‌نامه

فراموش نکنید که برای دریافت یک بورس تحصیلی عالی، ممکن است نیاز داشته باشید که یک مقاله درخواست بورسیه به همان اندازه عالی نیز ارائه بدهید. از آنجایی که تعداد دانشجویان بین المللی متقاضی برای تحصیل در انگلستان، در دهه گذشته افزایش یافته است، عجیب نیست که بگوییم رقابت برای دریافت بورسیه‌ها نیز بسیار افزایش داشته است. حقیقت این است که برای دریافت بورس تحصیلی انگلستان، باید ثابت کنید که گزینه‌ای استثنایی هستید. بنابراین ما در ادامه، به شرح مواردی که می‌توانند به شما برای ثبت درخواستی مناسب و موفقیت‌آمیز کمک کنند، پرداخته‌ایم. قبل از اینکه دکمه “ارسال” را فشار دهید، این راهنمای ضروری در مورد نحوه ثبت درخواست بورسیه تحصیلی را بخوانید.

۱ـ ابتدا تحقیقات لازم را انجام دهید

ممکن است جایی وجود نداشته باشد که بتوانید تمامی اطلاعات مورد نظر خود را در آن بیابید، بنابراین ابتدا باید مطمئن شوید که تحقیقات لازم و کافی را انجام داده‌اید؛ به طور مثال وب سایت شورای محلی بریتانیا و وب سایت‌های خود مؤسسات آموزش عالی را نیز بررسی کنید.

۲ـ معیارهای واجد شرایط بودن را بررسی کنید

همانطور که گفتیم، معیارهای واجد شرایط بودن برای دریافت هر نوع از بورسیه و کمک هزینه تحصیلی متفاوت است. شما می‌توانید از وب سایت شورای امور دانشجویان بین المللی انگلستان (UKCISA) دیدن کنید تا در صورت تمایل به ادامه تحصیل در انگلستان از شرایط و انواع کمک هزینه‌های موجود بیشتر آگاه شوید، و متوجه شوید که آیا واجد شرایط ثبت درخواست دریافت بورسیه هستید یا خیر. معیارهای واجد شرایط بودن را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که موارد مشخص شده با شرایط شما مطابقت دارند. به جزئیات توجه کنید و فقط برای انواعی از بورسیه که واجد شرایطش هستید و واقعا شانس دریافت آنها را دارید، وقت بگذارید.

۳ـ زمان را در نظر بگیرید

تمام مهلت‌های مشخص شده برای انجام امور مرتبط با ثبت درخواستتان را به دقت بررسی کرده و در نظر بگیرید؛ تا بتوانید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که به موقع به تمامی موارد مورد نیاز رسیدگی کنید؛ بنابراین تا حد امکان زودتر شروع کنید. اگر می‌خواهید تحصیل خود را در خارج از کشور و در انگلستان دنبال کنید، مهم است که برای قرار گرفتن در روند درخواست، هر چه زودتر شروع کنید، ترجیحاً دو سال قبل از موعد مورد نظر‌تان. این بدان معنی است که شما باید با گزینه‌های پیش روی‌تان به خوبی آشنا شوید، از شرایط لازم برای هر کدام آگاه شوید و مطمئن شوید که پیش‌نیاز‌ها را در زمان ثبت درخواست‌تان به خوبی برآورده کرده‌اید. معمولاً بورسیه‌های تحصیلی به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که سوابق تحصیلی بسیار خوبی داشته‌اند، و در کارنامه‌شان کارهای داوطلبانه یا فعالیت‌های فوق برنامه نیز دیده می شود. البته همه چیز بستگی به نوع بورسیه تحصیلی مورد نظر‌‌تان دارد. بنابراین هر چه که باشد، مهم است که از قبل موعد، الزامات را بدانید تا زمان کافی برای برآورده کردن آنها داشته باشید و به این صورت شانس خود را برای دریافت بورس تحصیلی افزایش دهید.

۴ـ برای هر نوع از بورسیه درخواست‌ مناسب با خودش را تنظیم کنید

دانشگاه‌های مختلف، هنگام ثبت درخواست دریافت بورسیه‌شان، سوالات و الزامات مختلفی را مطرح می‌کنند؛ بنابراین نمی‌توانید فقط یک درخواست‌نامه بنویسید و سپس آن را برای تمام دانشگاه‌ها کپی و ارسال کنید. برای درک دقیق شرایط و الزامات هر دانشگاه باید وقت بگذارید و به صورت جداگانه موارد مورد نیاز را بررسی کنید. برای این کار ممکن است لازم باشد که زمان بیشتری را صرف تنظیم درخواست‌نامه‌تان کنید، اما می‌توانید مطمئن باشید که درخواست‌نامه شما دارای کیفیت بالا و کاملا متناسب با درخواست‌تان است؛ این مساله شانس شما را برای دریافت بورسیه مورد نظر‌تان در انگلستان افزایش می‌دهد.

 در بیان انگیزه‌ها‌یتان برای تحصیل در رشته مورد نظر در دانشگاه مورد نظر‌تان بسیار صادق باشید. باید به خوبی و با صداقت توضیح دهید که چه چیزی باعث شده‌است که شما این انتخاب را داشته‌باشید و همچنین قصد دارید که در آینده با مدرک تحصیلی که از انگلستان دریافت می‌کنید، چه کنید؟ برای این توضیحات باید خاص، خلاق و منحصر به فرد فکر کنید.

۵ـ قبل از ارسال درخواست‌تان از فرد یا موسسه‌ای آگاه و قابل اعتماد کمک بگیرید

تا جایی که ممکن است، قبل از ارسال درخواست‌‌نامه، از افرادی آگاه و قابل اعتماد، برای بررسی و تصحیح درخواست‌‌نامه‌تان کمک بگیرید.

۶ـ موارد مورد نیاز برای ارسال و ضمیمه کردن را به دقت بررسی کنید

بورسیه‌های مختلف شروط متفاوتی دارند، بنابراین ابتدا آنها را با دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ مدرکی را از قلم نمی‌اندازید. مثلا برخی از دانشگا‌ه‌ها ممکن است از شما بخواهند که مدارکی مانند ریز نمرات، سوابق مالی، نامه پوششی و … را ارائه بدهید؛ حتی برخی از موسسات ممکن است از شما بخواهند که در مصاحبه نیز شرکت کنید. شما همیشه باید مدارک خواسته شده را در فرمت مشخص شده ارسال کنید.

۷ـ بررسی ‌های نهایی را فراموش نکنید

قبل از ارسال درخواست‌تان، درخواست‌نامه‌تان را به خوبی و با دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ اشتباه املایی و گرامری مرتکب نشده‌اید و یا اطلاعات نادرستی را در نامه‌تان درج نکرده‌اید. بی شک شما نمی‌خواهید در مقابل کمیته انتخاب، غیرحرفه‌ای به نظر بیایید، بنابراین درخواست خود را به خوبی بررسی کنید یا حتی از شخصی که بهاو اعتماد دارید بخواهید که نامه‌تان را برای شما بازبینی و بررسی کند.

۸ـ درخواست خود را ارسال کنید

و در نهایت، درخواست خود را ارسال کنید. به خاطر داشته باشید که ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا پاسخ را دریافت کنید، پس باید خود‌تان را برای صبر کردن نیز آماده کنید.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین و پرتکرارترین سوالاتی که در زمینه بورسیه تحصیلی انگلستان وجود دارد پاسخ دهیم.

بهترین بورسیه تحصیلی انگلستان کدام بورسیه است؟
اگر قصد انتخاب بهترین بورسیه انگلستان را دارید باید موارد متعددی را مدنظر قرار دهید که از جمله این موارد می‌توان به نیازهای خود، مبلغی که بورسیه تحصیلی به شما ارائه می‌دهد، دولتی یا خصوصی‌بودن موسسه‌ای که قصد دارید بورسیه تحصیلی خود را از آن دریافت کنید و … اشاره کرد.
آیا تمامی دانشجویان بین‌المللی امکان دریافت بورسیه تحصیلی را دارند؟
به‌طورکلی تمامی دانشجویان شانس اخذ این بورسیه تحصیلی را دارند؛ ولی نباید فراموش کرد که برای دریافت بورسیه تحصیلی کشور انگلستان موارد متعددی تاثیرگذار هستند که از جمله آنها می‌توان به رشته‌ای که شما از میان رشته های تحصیلی انگلستان انتخاب کرده‌اید، توانمندی‌ها و رزومه علمی شما و … اشاره کرد.
شانس ما برای اخذ پذیرش بورسیه‌های تحصیلی کشور انگلیس چقدر است؟
درصورتیکه رزومه علمی خوبی را برای خود ایجاد کرده باشید از شانس بالایی برای اخذ پذیرش برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی این کشور برخوردار خواهید بود؛ چراکه دولت کشور انگلستان هرساله تعداد زیادی بورسیه تحصیلی را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد که استفاده از این بورسیه‌ها بدون شک تجربه خوبی برای شما خواهد بود.

سخن پایانی

تحصیل در دانشگاه‌های کشور انگلستان یکی از بهترین روش های مهاجرت به انگلستان به شمار می‌آید که هرساله دانشجویان زیادی از سراسر دنیا اقدام به مهاجرت به این کشور می‌کنند. از طرف دیگر دانش‌آموزان نیز می‌توانند با تحصیل در مدارس انگلستان به این کشور مهاجرت کنند. دریافت بورسیه تحصیلی انگلستان به شما کمک می‌کند تا بتوانید هزینه‌های تحصیلی و زندگی خود در این کشور را کاهش دهید. درصورتی‌که برای دریافت این بورسیه‌های تحصیلی نیازمند خدمات مشاوره تخصصی هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط موسسه مهاجرتی صباویزا نیز استفاده کرده و از مزایایی که این موسسه مهاجرتی در اختیار شما قرار می‌دهد نهایت بهره را ببرید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید