لوگو صبا ویزا
تحصیل حقوق در کانادا

تحصیل رشته حقوق در کانادا

برای تحصیل رشته حقوق در کانادا و آشنایی با بورسیه به همراه شرایط تحصیل، تعرفه ها و هزینه دانشگاه های مرتبط با کارشناسان خبره صباویزا در ارتباط باشید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

رشته حقوق همواره داوطلبان زیادی را به سمت خود جذب می‌کند و جزو رشته‌های پرطرفدار است. بر همین اساس بسیاری از متقاضیان دوست دارند که تحصیل رشته حقوق در کانادا را انجام دهند. مطمئنا شرایط تحصیل در کانادا تفاوت‌های زیادی با ایران دارد که باید نسبت به این تفاوت‌ها آگاهی داشته باشید. با توجه به شرایط شغلی مناسب رشته حقوق در کانادا، شما این فرصت را دارید که بعد از تحصیل به یک شغل سطح بالا برسید. اگر می‌خواهید که جزئیات تحصیل این رشته در کانادا را به شکل کامل بدانید، حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تحصیل رشته حقوق در کشور کانادا

فهرست عناوین

شرایط کلی تحصیل رشته حقوق در کانادا

امروزه رقابت برای ورود به رشته حقوق و تحصیل در کانادا بسیار زیاد است که شما باید آمادگی لازم را در این راستا به دست آورید. چنانچه کسی بخواهد در مقطع کارشناسی حقوق در دانشگاه‌های کانادا پذیرفته شود، حتما باید در ابتدا مدرک دیپلم دبیرستان خود را ارائه دهد. همچنین برای اینکه بتوانید وارد رشته حقوق شوید حتما باید آزمون مهم و سرنوشت‌ساز LSAT‌ را پشت سر بگذارید. برای قبول شدن در این آزمون حتما باید نمره ۱۵۰ را کسب کنید تا بتوانید تحصیل در رشته حقوق را آغاز کنید.

امروزه حدود ۷۰ دانشگاه و کالج در کشور کانادا به طور مستقیم به ارائه این رشته می‌پردازند. وجود ۲۴۰ دوره مختلف نشان دهنده آن است که این رشته در کانادا بسیار پراهمیت است. خوشبختانه تدریس این رشته در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا انجام می‌شود که فرد می‌تواند یک دوره تحصیلی عالی را پشت سر بگذارد. هر کدام این مقاطع شرایط خاصی را برای پذیرش دارند که شما حتما باید به این موارد توجه داشته باشید.

مدارک مهم برای پذیرش حقوق در کانادا

برای اینکه بتوانید روند پذیرش خود را در دانشگاه‌های کانادا بگذرانید، باید مجموعه‌ای از مدارک را آماده کرده و برای عرضه آن‌ها اقدام کنید. مدارک خواسته شده با توجه به هر دانشگاه و مقطع متفاوت خواهد بود که شما باید با بررسی دقیق این موضوع مراحل آماده کردن مدارک را پیش ببرید. البته برخی از مدارک به طور کلی در همه حالات وجود دارند که باید به آن‌ها دقت کرد. در لیست زیر این موارد مهم و ضروری را نام می‌بریم.

  • آخرین مدرک تحصیلی رسمی
  • ریزنمرات دوره تحصیلی قبلی
  • قبولی در LSAT
  • مدرک زبان معتبر
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • رزومه تحصیلی و کاری
  • اخذ ویزای تحصیلی کانادا

مواردی که در بالا ذکر شد حالت کلی دارد که در مقطع تحصیلی برخی از مدارک خاص به آن اضافه می‌شود. فراموش نکنید که هر دانشگاه یک ددلاین مشخص را برای فرایند پذیرش مشخص کرده است که شما باید بر اساس آن مدارک را به سرعت ارسال کنید. تجربه این موضوع را اثبات کرده است که تکمیل بودن مدارک منجر به پذیرش شخص خواهد شد. از همین رو تلاش کنید که با یک برنامه‌ریزی درست و حساب شده ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کرده و روند تحصیلی خود را به نحو احسن آغاز کنید.

تحصیل لیسانس حقوق در کانادا

امروزه اکثر ایرانیانی که به دنبال تحصیل رشته حقوق در کانادا هستند می‌خواهند که در مقطع کارشناسی پذیرش بگیرند. خوشبختانه شرایط خوبی برای تحصیل این رشته در مقطع لیسانس مشخص شده است که شما هم می‌توانید از این شرایط عالی به سود خود استفاده کنید. دوره تحصیلی کارشناسی حقوق بین ۳ تا ۴ سال طول می‌کشد که این موضوع به شکل مستقیم به عملکرد دانشجو بستگی دارد.

استان انتاریو بیشتر از سایر نقاط کانادا دانشجوی لیسانس حقوق می‌پذیرد به طوری که ۶ مرکز آموزشی در حال جذب دانشجو هستند. برای پذیرش در این مقطع معدل دیپلم و نمره LSAT‌ بیشترین اهمیت ممکن را دارد. در نتیجه شما باید تلاش کنید که در این دو مورد به بهترین شکل ممکن عمل کنید. در این دوره تحصیلی بیشتر به رابطه ویژه بین جامعه و قانون پرداخته می‌شود که در جای خود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در طول این دوره مطالب مهمی آموزش داده می‌شود که شامل اساسی‌ترین قوانین حقوقی کانادا خواهد بود. به طور مثال مواردی از قبیل حقوق محیط زیست، قانون تجارت و حقوق بین‌الملل جزو این موارد است که اهمیت این رشته را بیش از پیش افزایش می دهد. چنانچه شما یک برنامه‌ریزی حرفه‌ای داشته باشید می‌توانید به تمامی این مباحث در مدت زمان کوتاهی تسلط پیدا کنید.

تحصیل کارشناسی ارشد حقوق در کانادا

بخشی از کسانی که به دنبال مهاجرت به کانادا هستند، می‌خواهند که تحصیل خود را در مقطع کارشناسی ارشد حقوق ادامه دهند. طول این دوره تحصیلی بین ۱ تا ۲ سال است که هر کس با توجه به شرایط خود می‌تواند آن را پشت سر بگذارد. در مقطع کارشناسی ارشد شاهد آن هستیم که موارد متعددی از جمله حقوق بشر، عدالت کیفری، حقوق عمومی اروپا و حقوق شرکت‌ها در دوره کارشناسی ارشد حقوق ارائه می‌شود.

خوشبختانه دایره مشاغل موجود برای مقطع کارشناسی ارشد بسیار زیاد است و فرد می‌تواند بر اساس موقعیت خود برای انتخاب شغل اقدام نماید. در حال حاضر شغل‌هایی همچون سیاستمدار،‌ دیپلمات و مشاور حقوقی برای فارغ‌التحصیلان ارشد وجود دارد که افراد می‌توانند در این مشاغل سطح بالا مشغول به کار شده و به کسب درآمد بالا بپردازند. بسیاری از کسانی که لیسانس حقوق را گرفته‌اند ترجیح می‌دهند که آموزش خود را مقطع کارشناسی ارشد نیز ادامه دهند تا از موقعیت‌های بهتری برای آینده خود برخوردار شوند.

تحصیل رشته حقوق در کانادا

تحصیل دکتری حقوق در کانادا

خوشبختانه تحصیل رشته حقوق در کانادا در دوره دکترا نیز به شکل جدی دنبال می‌شود. آمارها این موضوع را ثابت کرده است که کانادا تعداد زیادی از دانشکده‌های حقوق را در خود جای داده است. از همین رو دوره تحصیلی دکترای حقوق نیز داوطلبین عزیز در نظر گرفته شده است تا از این طریق بتوانند آموزش خود را در سطح بالا پیش ببرند. بدون شک کسانی که موفق به اخذ این مدرک می‌‌شوند از شرایط شغلی بی‌نظیری برای آینده برخوردار خواهند بود.

به طور مثال در برخی از موارد دیده شده است که دکترای حقوق تا ۳۰۰ هزار دلار در سال درآمد دارد. کسی که در کشور کانادا به این سطح درآمدی برسد، مسلما سطح زندگی بسیار خوبی خواهد داشت. اکثر کسانی که دوره دکترا را پشت سر می‌گذارند به عنوان وکلا شروع به کار خواهند کرد.

هزینه تحصیل حقوق در کانادا

از آنجایی که تحصیل رشته حقوق در کانادا یک هدف بسیار مهم و شناخته شده است، باید هزینه‌های لازم برای آن را هم در نظر گرفت. میزان هزینه‌ها برای دانشجویان کانادایی و بین‌المللی تفاوت دارد که هر کدام از آن‌ها شرایط خاص خود را دارند. بررسی کلی آمارها نشان می‌دهد که هزینه شهریه سالانه دانشگاه‌های کانادا برای این رشته بین ۱۰ تا ۴۲ هزار دلار است. به طور قطع عواملی همچون دانشگاه و شهر بر روی هزینه اثرگذار هستند.

به طور مثال اگر شما بخواهید که در دانشگاه مونترال حقوق بخوانید، باید شهریه سالانه ۲۴ هزار دلاری را برای آن در نظر بگیرید. همچنین برای دانشگاه تورنتو نیز این هزینه حدود ۳۷ هزار دلار خواهد بود که فرد باید خود را برای آن آماده کنید. البته تحصیل در کانادا نیازمند هزینه زندگی هم خواهد بود که در حال حاضر هر دانشجو حدود ۱۵۰۰ دلار کانادا هزینه ماهانه دارد. در نتیجه دانشجو باید این مقدار را به شکل ماهانه هزینه کند که باید از قبل برنامه‌ریزی‌های لازم برای آن را انجام دهد.

اخذ بورسیه تحصیلی حقوق در دانشگاه‌های کانادا

بورسیه های تحصیلی کانادا همواره مورد توجه دانشجویان ایرانی است و افراد سعی می‌کنند که به شرایط اخذ بورسیه برسند. برای اینکه یک نفر بتواند بورسیه های تحصیلی کانادا را دریافت کند، باید حتما معدل بالایی داشته باشد. همچنین داشتن نمره زبان بالا نیز از دیگر مواردی است که شخص باید به آن توجه کند. در این بین داشتن رزومه تحصیلی و تحقیقاتی قوی نیز بسیار موثر است که نباید از تاثیر بالای آن غافل شوید. در حال حاضر بورسیه‌های رشته حقوق به دو شکل فول فاند و اسکالرشیپ ارائه می‌شود. در حالت فول فاند تمامی هزینه‌های دانشجو به صورت کامل تحت پوشش قرار می‌گیرد.

این در حالی است که در اسکالرشیپ کمک هزینه برای تحصیل پرداخت می‌شود. به طور مثال بورسیه Adams Trust Oil and Gas Prize یک مورد بسیار مهم است که با مبلغ ۳۰۰۰ دلار کانادا از دانشجو حمایت می‌کند. همچنین بورسیه Aboriginal نیز یکی دیگر از این موارد است که مبلغ بورسیه در آن برای هر نفر برابر با ۱۰۰۰ دلار است. ب توجه به گستردگی زیادی که در این بخش وجود دارد، هر کس با توجه به شرایط خود می‌تواند از این بورسیه‌های گفته شده بهره‌مند گردد پس شما هم این فرصت عالی را از دست ندهید.

بازار کار رشته حقوق در کانادا بعد از تحصیل

مسلما کسی که تحصیل رشته حقوق در کانادا را پشت سر می‌گذارد دوست دارد که بلافاصله وارد بازار کار شده و درآمد زایی خود را شروع کند. آمارها نشان می‌دهد که کشور کانادا در زمینه فارغ‌التحصیلان حقوق کمبود دارد و از افزایش ورود به این رشته استقبال می‌کند. کسی که در رشته حقوق فارغ‌التحصیل می‌شود این امکان را خواهد داشت که در زمینه‌های شغلی متعددی مشغول به کار شود. مواردی همچون مدیر بازرگانی، وکیل، قاضی، مشاور حقوقی و پژوهشگر جزو مشاغلی هستند که یک فارغ‌التحصیل حقوق در کانادا می‌تواند آن را دنبال کند.

البته در بین تمامی مشاغلی که برای شما بیان شد، شغل وکالت بیش از سایر موارد مورد توجه قرار گرفته است. خوشبختانه آمارها نشان  می‌دهد که میزان درآمد ناشی از رشته حقوق نیز بسیار مناسب است. بر همین اساس شما قادر خواهید بود که در ابتدای کار با درآمد حداقلی ۴۵ هزار دلار شروع به کار کنید. مبلغ متوسط درآمد حقوق در کانادا ۱۴۴ هزار دلار است که نشان‌دهنده رفاه بالای فارغ‌التحصیلان این رشته است. همچنین کسانی که به بالاترین سطوح شغلی رسیده‌اند حدود ۳۵۰ هزار دلار درآمد دارد که یک عدد عالی به حساب می‌آید.

رشته حقوق در کانادا

کسب اقامت کانادا با تحصیل رشته حقوق

بعد از اینکه شما توانستید پذیرش یکی از دانشگاه‌های معتبر کانادا را به دست آورید، باید به دنبال اخذ ویزای تحصیلی کانادا باشید. شما با وجود ویزای تحصیلی می‌توانید تا پایان مدت زمان تحصیل در این کشور بمانید. همچنین بعد از اتمام تحصیل قادر خواهید بود که با ورود به یک شغل جدید اقامت کاری کانادا را دریافت کنید.

چنانچه بیشتر از ۳ سال از اقامت کاری شما در رشته حقوق بگذرد، دولت کانادا اقامت دائم کانادا را اهدا می‌کند که در نتیجه تحصیل خود را به بهترین شکل ممکن ادامه خواهید داد. در حال حاضر و ویزای اکسپرس انتری مشاغل مربوط به رشته حقوق را هم پوشش می‌دهد که می‌توان از این فرصت عالی بهره برد. مسلما دولت کانادا دوست ندارد که یک فارغ‌التحصیل حقوق را از دست بدهد پس شرایط را برای اخذ اقامت کانادا تسهیل خواهد کرد.

مهارت زبان لازم برای رشته حقوق در کانادا

تحصیل رشته حقوق در کانادا نیازمند تسلط فرد به یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی است. در حال حاضر مدارک تافل و آیلتس به‌طور ویژه از سمت دانشگاه‌های کانادا پذیرفته می‌شوند. در نتیجه باید نمره حداقلی ۶ تا ۶.۵ را در آیلتس داشته باشید. چنانچه شخصی این مدارک را نداشته باشد، باید در آزمون CELP‌ کانادا شرکت کرده و نمره حداقلی ۵ را به دست آورد.

همچنین برخی از داوطلبان نیز به دنبال اخذ مدرک فرانسوی هستند. برای این افراد نیز آزمون TEF وجود دارد که با کسب نمره بالا در آن می‌توان آموزش به زبان فرانسه را آغاز کرد. دیپلم زبان فرانسه نیز یکی دیگر از مدارک زبانی مهم است که به سه شکل مختلف DALF، DILF و DELF‌ ارائه می‌شود. همانطور که می‌بینید راه‌های زیادی برای اثبات مهارت زبانی مشخص شده است پس حتما از این شرایط عالی به سود خود استفاده کنید.

سخن پایانی

تحصیل رشته حقوق در کانادا یک راه عالی برای تضمین آینده شماست زیرا فرصت‌های بی‌نظیری را برای شما به وجود می‌آورد. البته اخذ پذیرش در رشته حقوق نیازمند آماده‌سازی مدارک و گذراندن مراحل متعدد است که برای بسیاری از افرا گیج کننده به نظر می‌رسد. بر همین اساس موسسه مهاجرت صبا ویزا به‌طور ویژه وارد عمل شده و خدمات مهاجرت تحصیلی را ارائه می‌کند. با توجه به تجربه درخشانی که در این مجموعه وجود دارد، فرایند صدور پذیرش و ویزا به سرعت انجام می‌شود تا بتوانید بدون معطلی به کانادا بروید و تحصیل خود را در رشته حقوق شروع کنید. تمامی روندهای قانونی با حداکثر سرعت و کیفیت برای شما انجام خواهد شد تا به چیزی که دوست دارید برسید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 0 میانگین: 0]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید