لوگو صبا ویزا
تحصیل-در-دبیرستان-های-کانادا (1)

تحصیل کارشناسی در کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل کارشناسی در کانادا و جزئیات بیشتری از ثبت نام آن به دست بیاورید،می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

کشور کانادا یکی از کشورهای بسیار جذاب برای ادامه تحصیل به شمار می‌آید که امروزه دانشجویان زیادی از سراسر دنیا علاقه‌مند به ادامه تحصیل در آن هستند. امروزه دانشجویان از سراسر دنیا می‌توانند اقدام به تحصیل کارشناسی در کانادا کرده و مقطع کارشناسی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند. البته باید دقت داشته باشید که این کار دارای شرایط سختی است و نسبت به مقطع کارشناسی ارشد و دکتری شما کار سخت‌تری را پیش رو خواهید داشت. به طور کلی باید بدانید که دوره‌های کارشناسی در کشور کانادا جز بهترین دوره‌ها در دنیا به شمار می‌آیند. دانشگاه‌های این کشور معمولا امکانات متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهند که استفاده از این امکانات می‌تواند به پیشرفت علمی هرچه بهتر شما کمک شایانی کند.

کانادا یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی است. تا پایان سال 2023 بیش از 1 میلیون دانشجو در دانشگاه‌های کانادا ثبت نام کردند. طبق گزارش‌های اخیر، اکثریت دانشجویان بین المللی هر ساله در دوره‌های کارشناسی در کانادا ثبت نام می‌کنند.

دوره‌های کارشناسی در کانادا بسته به دوره و دانشگاه خاص، به طور معمول 3-4 سال طول می‌کشد. دانشگاه‌های کانادا این دوره‌ها را در طیف وسیعی از زمینه‌ها مانند مدیریت بازرگانی، روانشناسی، پرستاری، مهندسی و غیره ارائه می‌دهند. برای دریافت پذیرش در دوره‌های UG در کانادا، دانش آموزان به مدرک دیپلم دبیرستان و نمره آیلتس 6.5 یا بالاتر نیاز دارند. پس از گذراندن دوره لیسانس در کانادا، می‌توانید میانگین حقوق سالانه 50,000-80,000 دریافت کنید. در ادامه با جزئیات بیشتری از تحصیل کارشناسی در کانادا آشنا می‌شویم.

یک نکته مهم دیگر درباره تحصیل کارشناسی در کانادا این است که زیرساخت‌های دانشگاهی این کشور نیز بسیار قوی است و همین مسئله نیز باعث می‌شود تا شما بتوانید به‌عنوان دانشجو ارتباط خوبی با صنعت در کشور کانادا داشته باشید. در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره تحصیل در کانادا صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم جز آن دسته از دانشجویانی هستید که علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا در مقطع کارشناسی هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

مزایای تحصیل کارشناسی در کانادا

تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا دارای مزایای فراوانی است که دانشجویان بین‌المللی را به خود جذب می‌کند. یکی از مزایای اصلی، کیفیت بالای آموزش است. دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا با استانداردهای جهانی همخوانی دارند و برنامه‌های آموزشی آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که مهارت‌ها و دانش لازم برای ورود به بازار کار را به دانشجویان ارائه می‌دهند. علاوه بر این، بسیاری از دانشگاه‌های کانادا در رده‌بندی‌های جهانی جایگاه بالایی دارند که این امر نشان‌دهنده‌ اعتبار بین‌المللی آن‌هاست.

از دیگر مزایای تحصیل کارشناسی در کانادا، تجربه زندگی در یک کشور چندفرهنگی و مهاجرپذیر است. این کشور محیطی امن و دوستانه را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند و دانشجویان می‌توانند از تنوع فرهنگی و اجتماعی کانادا بهره‌مند شوند. همچنین، امکان کار پاره‌وقت حین تحصیل و فرصت‌های شغلی پس از فارغ‌التحصیلی، از جمله مواردی است که جذابیت تحصیل در کانادا را افزایش می‌دهد. دولت کانادا برنامه‌های مختلفی برای جذب و نگهداشت نخبگان بین‌المللی دارد که به فارغ‌التحصیلان اجازه می‌دهد تا پس از پایان تحصیلات خود در این کشور بمانند و به نیروی کار متخصص کشور بپیوندند.

تحصیل کارشناسی در کانادا

هزینه لیسانس در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی از دوره‌ای به دوره دیگر و دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. میانگین شهریه دوره‌های کارشناسی در دانشگاه‌های مختلف به شرح زیر است:

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا بین 12000 تا 30000 دلار کانادا در سال است. تحصیل در رشته‌های مهندسی و پزشکی در کانادا در مقایسه با سایر دوره‌های لیسانس، بسیار گران‌تر است.

متوسط ​​شهریه برای لیسانس مهندسی و لیسانس پزشکی 22000 دلار کانادا است. از سوی دیگر، هزینه‌های تحصیل برای رشت‌های کارشناسی برای علوم انسانی، بازرگانی و مدیریت کمتر است. هزینه تحصیل از 5500 تا 6500 دلار کانادا متغیر است.

در زیر لیستی از رشته‌های تحصیلی در مقطع لیسانس در کانادا با میانگین شهریه آنها به دلار کانادا آمده است.

  1. لیسانس آموزش: 35000 – 200000
  2. لیسانس هنرهای تجسمی و نمایشی و فناوری ارتباطات: 25127
  3. لیسانس علوم انسانی: 29714
  4. لیسانس مددکاری اجتماعی: 13700 – 60666
  5. لیسانس حقوق: 33,192
  6. لیسانس مدیریت بازرگانی: 28680
  7. لیسانس فیزیک و علوم و فنون زیستی: 31536
  8. لیسانس کامپیوتر: 33012
  9. لیسانس معماری: 26457
  10. لیسانس کشاورزی منابع طبیعی و حفاظت: 26208
  11. لیسانس دندانپزشکی: 55612
  12. لیسانس پزشکی: 45000
  13. لیسانس پرستاری: 21922
  14. لیسانس داروسازی: 40960
  15. لیسانس دامپزشکی: 63323

محبوب‌ترین دوره‌های لیسانس در کانادا

اگر قصد تحصیل کارشناسی در کانادا دارید اما نمی‌توانید رشته تحصیلی مناسب را انتخاب کنید، در زیر 5 مورد برتر معرفی شده‌اند که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید.

لیسانس تاریخ در کانادا

لیسانس تاریخ یکی از برترین برنامه‌های کارشناسی در کانادا است. در این برنامه با مفاهیم تاریخی، تاریخ جنگ و انسان شناسی و روش تحقیق آشنا می‌شوید. مدرک لیسانس تاریخ کانادا به عنوان یک مدرک معتبر جهانی، درها را برای فرصت‌های شغلی متعدد برای دانشجویان باز می‌کند. با مدرک لیسانس تاریخ، می‌توانید در دانشگاه‌ها، جوامع تاریخی و دولت‌های مختلف کار کنید.

لیسانس پزشکی در کانادا

یکی دیگر از رشته‌های پرطرفدار در مقطع لیسانس، پزشکی است. شما می‌توانید پس از فارغ التحصیلی در مقطع لیسانس پزشکی در کانادا به عنوان دکتر مشغول به کار شوید. در این زمینه می‌توانید در رشته‌های مختلفی مانند بیوتکنولوژی، زیست شناسی، بیوشیمی، سلولی و زیست شناسی مولکولی مشغول به تحصیل شده و لیسانس خود را دریافت کنید. هنگامی که مدرک لیسانس پزشکی خود را دریافت کردید، می‌توانید برای MD ادامه تحصیل دهید که معادل MBBS در کانادا است.

لیسانس مهندسی در کانادا

مهندسی محبوب‌ترین دوره لیسانس در بین دانشجویان بین المللی در کانادا است. دانشگاه مک گیل نیز یکی از محبوب‌ترین دانشگاه‌های کانادا است که دانشجویان آن را برای تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته مهندسی انتخاب می‌کنند. دوره‌های لیسانس مهندسی در کانادا شامل لیسانس مهندسی نرم افزار، لیسانس مهندسی و لیسانس علوم در معماری هستند.

لیسانس اقتصاد در کانادا

اقتصاد یکی دیگر از رشته‌های تحصیلی محبوب در کانادا است. از آنجایی که تقاضا برای همکاران پژوهشی و مشاوران سیاستی هر روز در حال افزایش است، لیسانس اقتصاد به یک رشته داغ و پرطرفدار در بین دانشجویان بین المللی در کانادا تبدیل شده است. شما می‌توانید لیسانس اقتصاد را در رشته‌های مختلف مانند مدیریت محیط زیست و علوم سیاسی نیز انتخاب کنید.

لیسانس مالی و حسابداری در کانادا

مدرک لیسانس مالی و حسابداری یک پله به سمت مشاغل حرفه‌ای در کانادا است. پس از فارغ التحصیلی، با حقوق و دستمزد بالا در سازمان‌هایی کار می‌کنید که باید امور مالی و مدیریت پول نقد را کنترل کنید. بنابراین، انتخاب لیسانس مالی و حسابداری در کانادا تصمیم بسیار عاقلانه‌ای برای دانشجویان بین المللی است.

علاوه بر رشته‌های کارشناسی که در بالا ذکر شد، چند برنامه لیسانس دیگر در کانادا وجود دارد که دانشجویان بین المللی آنها را انتخاب می‌کنند

  • لیسانس آموزش در کانادا
  • لیسانس هنر در کانادا
  • لیسانس سیستم‌های اطلاعات مدیریت در کانادا
  • لیسانس معماری در کانادا
کارشناسی در کانادا

دانشگاه‌های برتر برای دوره‌های لیسانس در کانادا

یافتن بهترین دانشگاه برای تحصیل کارشناسی در کانادا یکی از خسته کننده‌ترین فرآیندهایی است که یک دانشجوی بین المللی باید طی کند. در ادامه 5 دانشگاه برتر برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا معرفی شده‌اند تا فرایند ادامه تحصیل شما راحت‌تر شود.

دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر که در سال 1887 در همیلتون، انتاریو تأسیس شد، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که 121 هکتار مساحت دارد. دانشگاه مک مستر در رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2019 رتبه 140 را کسب کرد. این دانشگاه تنوع بالایی از دوره‌های کارشناسی را در بیش از 25 رشته مختلف مهندسی، بازرگانی، اقتصاد، علوم کامپیوتر، علوم بهداشت، علوم انسانی و هنر ارائه می‌دهد.

هزینه تحصیل در دانشگاه مک مستر به برنامه‌ای که انتخاب کرده‌اید بستگی دارد. متوسط ​​شهریه برای دوره لیسانس در دانشگاه مک مستر 43000 دلار کانادا است.

دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال در سال 1878 تأسیس شد، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی فرانسوی زبان است که در کبک، کانادا واقع شده است. دانشگاه مونترال با رتبه سوم در رتبه بندی دانشگاه‌ها در سال 2019 برای برنامه‌های کارشناسی در کانادا، در بین دانشجویان بین المللی محبوب است. این دانشگاه 14 برنامه مختلف در مقطع کارشناسی ارائه می‌دهد، ازجمله:

  • علوم بنیادی و کاربردی
  • علوم بهداشتی
  • علوم اجتماعی و کنش اجتماعی
  • علوم زیستی
  • ادبیات و زبان
  • محیط زیست و توسعه پایدار
  • برنامه ریزی و طراحی محیطی
  • اقتصاد و سیاست
  • ارتباط
  • علوم انسانی
  • هنر و موسیقی
  • علوم تعلیم و تربیت
  • علوم مدیریت و مدیریت
  • قانون

متوسط ​​شهریه برای تحصیل کارشناسی در کانادا در این دانشگاه 7500 دلار کانادا در سال است.

دانشگاه مک گیل

مک گیل با نام جیمز مک گیل، رتبه ۴۴ را در رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی ۲۰۱۹ کسب کرد. این دانشگاه در سال ۱۸۲۱ در مونترال، کبک، کانادا تاسیس شد. دانشگاه مک گیل برنامه‌های تحصیلی در بیش از 300 رشته ازجمله لیسانس هنر، لیسانس علوم، لیسانس بازرگانی، لیسانس آموزش، لیسانس علوم کامپیوتر، لیسانس معماری، لیسانس پرستاری، لیسانس مددکاری اجتماعی و لیسانس حقوق ارائه می‌دهد.

متوسط ​​هزینه برای برنامه لیسانس در دانشگاه مک گیل 8000 دلار کانادا در سال است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) در سال 1908 در بریتیش کلمبیا، کانادا تأسیس شد و در رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی در سال 2019 در رتبه 37 قرار گرفت. این دانشگاه برنامه‌هایی را در بیش از 30 رشته مختلف ارائه می‌دهد.

لیسانس علوم کامپیوتر، لیسانس هنر، لیسانس علوم کاربردی، لیسانس معماری و لیسانس آموزش از جمله برنامه‌های کارشناسی محبوب این دانشگاه هستند. متوسط ​​هزینه برای یک برنامه لیسانس در UBC 55000 دلار کانادا است.

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در تورنتو، انتاریو است که در سال 1827 تأسیس شد. این دانشگاه اولین مؤسسه‌ای بود که آموزش عالی را در کانادا ارائه داد. دانشگاه تورنتو با رتبه 21 در رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی در سال 2019، بیش از 700 برنامه کارشناسی متنوع را در 14 دانشکده مختلف ارائه می‌دهد، ازجمله:

  • علوم اجتماعی
  • علوم انسانی
  • علوم طبیعی و ریاضی
  • مدیریت کسب و کار
  • پزشکی و سلامت
  • مطالعات محیطی و علوم زمین
  • هنر، طراحی و معماری
  • فناوری مهندسی
  • علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات
  • علوم و حرفه‌های کاربردی
  • روزنامه نگاری و رسانه
  • کشاورزی و جنگلداری
  • قانون
  • آموزش و پرورش

هزینه تحصیل برای برنامه لیسانس در دانشگاه تورنتو از 54900 تا 68750 دلار کانادا متغیر است.

بورسیه تحصیلی کانادا

بورسیه‌های تحصیلی متنوعی در دانشگاه‌های برتر کانادا برای دانشجویان بین المللی برای سال تحصیلی 2025-2026 در دسترس است. این بورسیه‌ها شامل بورسیه‌های تحصیلی به طور جزئی و کامل است و کمک هزینه ماهانه همراه با شهریه، هزینه‌های اقامت، بیمه درمانی و کمک هزینه سفر را ارائه می‌دهند.

برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی با بودجه کامل درخواست خود را ارائه دهید و رویای خود را برای تحصیل در دانشگاه‌های برتر جهان مانند دانشگاه واترلو، دانشگاه مونترال، کالج داگلاس، دانشگاه ساسکاچوان، دانشگاه تورنتو و بسیاری دیگر برآورده کنید. در زیر لیستی از بورسیه‌های تحصیلی در کانادا برای دانشجویان بین المللی آمده است.

بورس تحصیلی دانشگاه واترلو یکی از بورسیه‌های ارائه شده به دانشجویان بین المللی است که برای تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌شود. این بورسیه تا 10000 دلار ارزش دارد.

بورسیه‌های دانشگاه مونترال بورسیه‌های معافیت از شهریه هستند. تمام افراد می‌توانند برای دریافت این بورسیه برای دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا درخواست دهند. بورسیه‌های دانشگاه مونترال تا 27300 دلار در سال ارائه می‌شوند.

بورسیه لستر پیرسون دانشگاه تورنتو: این بورسیه به دانشجویان بین‌المللی ممتاز تعلق می‌گیرد که دارای دستاوردهای تحصیلی برجسته و توانایی رهبری باشند. این بورسیه هزینه‌های تحصیل، کتاب‌ها و هزینه‌های زندگی را برای چهار سال پوشش می‌دهد.

​ (Future Students. University of Toronto)​ه‌های دانشگاه بریتیش کلمبیا: برنامه بورسیه‌های بین‌المللی این دانشگاه شامل جوایزی مانند “Karen McKellin International Leader of Tomorrow Award” و “Donald A.

​ (UBC Undergraduate Scholarships)​ ورودی بین‌المللی دانشگاه کلگری: این بورسیه‌ها به دانشجویان بین‌المللی که در سال اول تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه کلگری پذیرفته شده‌اند، ارائه می‌شود و شامل جوایز تا ۶۰,۰۰۰ دلار است.

بورسیه مک‌گیل: دانشگاه مک‌گیل بورسیه‌های متعددی برای دانشجویان بین‌المللی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌دهد. برای دانشجویان کارشناسی این بورسیه تا ۸,۵۰۰ دلار در سال فراهم می‌شود.

بورسیه‌های دانشگاه یورک: این بورسیه‌ها تا ۳۵,۰۰۰ دلار در سال برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی فراهم می‌کند که مجموعاً به ۱۴۰,۰۰۰ دلار در چهار سال می‌رسد.

مدت دوره لیسانس در کانادا

سه نوع برنامه لیسانس وجود دارد که می‌توان یکی از آنها را برای تحصیل کارشناسی در کانادا انتخاب کرد.

این برنامه‌ها به صورت لیسانس 2 ساله، برنامه لیسانس 3 ساله و برنامه لیسانس 4 ساله هستند.

برنامه لیسانس 4 ساله در کانادا

دانشجویان بین المللی تقریباً به تمام برنامه‌های لیسانس 4 ساله در بهترین دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا دسترسی دارند. پذیرش در این دوره‌ها ممکن است چند ماه بیشتر طول بکشد، اما مزایای آن ارزش صبر کردن را دارد.

در زیر برخی از برنامه‌های محبوب لیسانس 4 ساله ارائه شده توسط دانشگاه‌های کانادا آمده است.

  • کارشناسی در ارتباطات کاربردی و رهبری فرهنگ – دانشگاه جزیره پرنس ادوارد
  • لیسانس مدیریت بازرگانی – دانشگاه سنت آن
  • لیسانس هنر در ارتباطات تجاری – دانشگاه غرب کانادا
  • لیسانس بازرگانی – دانشگاه غرب کانادا
  • لیسانس هنر در اقتصاد – دانشگاه رجینا

برنامه‌های لیسانس 3 ساله در کانادا

ارائه لیسانس 3 ساله در کانادا رایج نیست، اما برخی از دانشگاه‌های کانادا برنامه‌های لیسانس 3 ساله را برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهند. در زیر به برخی از این دوره‌ها اشاره شده است.

  • لیسانس هنر – انگلیسی، فرانسوی، روانشناسی، جامعه شناسی و تاریخ
  • لیسانس علوم – انسان شناسی، جغرافیا، طالع بینی، فیزیک، تدریس علوم، شیمی، بیوشیمی، ریاضیات کاربردی، ریاضیات و آمار، بهداشت جهانی، میکروبیولوژی و ایمنی شناسی، علوم زمین و محیط زیست
  • لیسانس علوم – علوم کامپیوتر کاربردی، امنیت کامپیوتر

برنامه‌های لیسانس 2 ساله در کانادا

در زیر برخی از برنامه‌های لیسانس 2 ساله موجود در کانادا را فهرست شده‌اند:

  • لیسانس علوم بازسازی محیط زیست – موسسه فناوری بریتیش کلمبیا
  • لیسانس فناوری غذایی و مدیریت عملیات – موسسه فناوری بریتیش کلمبیا
  • لیسانس علوم ژئوماتیک – موسسه فناوری بریتیش کلمبیا
  • لیسانس علوم در دستیار پزشک – دانشگاه تورنتو
  • لیسانس علوم پرستاری – دانشگاه جزیره پرنس ادوارد شارلوت تاون

مدارک موردنیاز برای تحصیل کارشناسی در کانادا

در صورتی که شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه‌مند به تحصیل کارشناسی در کانادا هستید حتما باید با لیست مدارکی که برای این کار نیاز دارید آشنا شده و اطلاعات کاملی را در این زمینه به دست بیاورید. از جمله مهم‌ترین مدارکی که برای تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا به آن نیاز پیدا خواهید کرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدارک شناسایی از جمله کارت ملی، پاسپورت معتبر، شناسنامه و دو قطعه عکس با پس‌زمینه سفید که تصویر صورت شما به‌صورت مشخص و واضح در آن آمده باشد.
  • مدارک تحصیلی مربوط به دوره‌های تحصیلی پیشین خود
  • ریز نمرات آخرین دوره تحصیلی
  • مدارک مربوط به تمکن مالی شما که نشان‌دهنده این است که شما تمکن مالی لازم برای مهاجرت به کشور کانادا و زندگی در این کشور را دارید.
  • بیمه‌نامه معتبر مسافرتی که حتما باید پیش از اقدام برای دریافت ویزا آن را تهیه کرده باشید.
  • مدرک زبان انگلیسی که بهتر است آن را از طریق آزمون آیلتس دریافت کرده باشید. البته شما با شرکت در آزمون تافل نیز می‌توانید مدرک زبان موردنیاز خود را برای مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا تهیه کنید.
  • انگیزه‌نامه از دیگر مدارک بسیار مهمی است که معمولا برای تحصیل کارشناسی در کانادا به آن نیاز پیدا خواهید کرد. برای این‌که شانس بیشتری برای پذیرش در دانشگاه‌های این کشور و دریافت ویزای تحصیلی کانادا داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما در نوشتن انگیزه‌نامه خود از افراد باتجربه کمک بگیرید.
  • نامه عدم سوسابقه و سوپیشینه نیز آخرین مدرکی است که شما برای تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا به آن نیاز پیدا خواهید کرد.
تحصیل کارشناسی در کانادا

مراحل مربوط به تحصیل کارشناسی در کانادا

برای تحصیل کارشناسی در کانادا و مهاجرت تحصیلی به این کشور چه مراحلی را باید طی کنیم؟ آیا این سوال برای شما هم به وجود آمده است؟ در این بخش قصد داریم پاسخ کاملی را به این سوال ارائه دهیم. در اولین قدم شما باید نامه پذیرش خود را از یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور کانادا دریافت کنید. برای این کار باید رزومه خود را به دانشگاه‌های مدنظرتان در این کشور ارسال کرده و منتظر پاسخ آنها بمانید. پس از دریافت پاسخ شما باید در جلسه مصاحبه شرکت کرده و اساتید این دانشگاه‌ها را متقاعد کنید تا شما را جذب کنند. از طرف دیگر شرکت در آزمون‌هایی که در این زمینه برگزار می‌شوند نیز می‌تواند به میزان زیادی به شما در این زمینه کمک کند.

پس از این‌که موفق شدید نامه پذیرش خود را دریافت کنید زمان آن است که مدارکی که در بخش‌های قبلی به شما معرفی کردیم را آماده کنید. تکمیل بودن مدارک شما یکی از مهم‌ترین شروطی است که برای اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا وجود دارد. پس حتما سعی کنید مدارک خود را تکمیل کرده و سپس سایر مراحل را طی کنید. در قدم بعدی شما باید با مراجعه به سایت سفارت کشور کانادا اقدام به تعیین وقت سفارت کنید. برای این کار فرمی در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید این فرم را با اطلاعات درست و معتبر پر کنید. پس از ارسال این فرم تاریخ و زمان مراجعه شما به سفارت این کشور مشخص خواهد شد که در آن تاریخ باید به همراه مدارکی که آماده کرده‌اید به سفارت کشور کانادا مراجعه کرده و درخواست ویزای خود را ارائه دهید. همانطور که مشاهده می‌کنید روند تحصیل کارشناسی در کانادا روند ساده‌ای است ولی توجه داشتن به جزئیات به شما کمک خواهد کرد تا شانس خود را افزایش دهید.

آموزش و ارزیابی (Education and Assessment)

هدف از تحصیل در مقطع لیسانس در کشور کانادا، کسب دانش پایه ای در طول 2 سال اولیه تحصیل و پس از آن، کسب تخصص در رشته مورد نظر است. تحصیل دوره کارشناسی در برخی از دانشگاه های کشور کانادا، برای برخی رشته ها نظیر آموزگاری، یک سال بیشتر خواهد بود.

امکان تحصیل مقطع کارشناسی در دانشگاه ها و کالج های کشور کانادا وجود دارد. تفاوت دانشگاه و کالج در این مورد است که در دانشگاه، وظیفه اصلی اساتید، تدریس و پژوهش در حیطه تخصصی است، در حالیکه در کالج، اساتید تنها وظیفه تدریس دانشجویان را دارند.

با توجه به رشته انتخابی، این امکان وجود دارد که دانشجو در دانشگاه ها و کالج های کشور کانادا در مقطع لیسانس مشغول تحصیل شود. به طور کلی، دوره های لیسانس در دانشگاه های کانادا، 2 تا 4 سال خواهد بود. در حالیکه، عموماً دوره لیسانس در کالج های کشور کانادا، 2 تا 4 سال خواهد بود، که بیشتر بر روی مهارت های فنی و عملی تاکید دارند. کالج ها، رشته های فنی و حرفه ای نظیر مکانیک هواپیما و یا دوره های حرفه ای نظیر طراحی را نیز ارائه می دهند.

دانشجویان در طول دوره تحصیل خود، علاوه بر گذراندن واحدهای تئوری، سمینار، سخنرانی و همچنین واحدهای عملی در قالب آزمایشگاه را نیز می گذرانند. در طول تحصیل در دوره لیسانس، دانشجو همواره تشویق به بروز خلاقیت می شود، تا بدین وسیله بتواند با موفقیت این دوره را به اتمام برساند. محیط آموزشی دوره لیسانس در دانشگاه های کشور کانادا، دوستانه و بر پایه کار گروهی استوار است.

دانشجویان دوره لیسانس، همواره مورد ارزیابی قرار گرفته و نمره دریافت می کنند. معدل نهایی هر دانشجو، شامل مجموعه نمره هایی است که در طول دوران تحصیل خود کسب می کند.

الزامات زبان تحصیل کارشناسی در کانادا

دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا مهارت زبان انگلیسی را جدی می‌گیرند، زیرا برای موفقیت تحصیلی شما اهمیت زیادی دارد. الزامات زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی کانادا می‌تواند از موسسه‌ای به موسسه دیگر متفاوت باشد، بنابراین تحقیق در مورد الزامات دانشگاه‌ها یا کالج‌هایی که به آنها علاقه دارید بسیار مهم است. به طور کلی مدارک مهارت زبان زیر از دانش آموزان دریافت می‌شود.

  • آیلتس: سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی به طور گسترده در کانادا پذیرفته شده است. اکثر موسسات به حداقل نمره باند کلی 6.5 برای برنامه‌های کارشناسی نیاز دارند، بدون اینکه نمره باند فردی کمتر از 6.0 باشد.
  • تافل: دانشگاه‌های کانادا معمولاً برای آزمون مبتنی بر اینترنت (iBT) به حداقل نمره تافل حدود 80 نیاز دارند.
  • آزمون‌های انگلیسی کمبریج (CAE یا CPE): برخی از مؤسسات ممکن است آزمون‌های انگلیسی کمبریج را با یک مدرک C1 Advanced (CAE) یا C2 Proficiency (CPE) بپذیرند.
  • آزمون پیرسون انگلیسی آکادمیک: PTE Academic آزمونی است که به سرعت در حال محبوب شدن است و توسط چندین دانشگاه کانادا پذیرفته می‌شود. نمره قبولی در این آزمون باید حداقل 58-65 باشد.
  • ارزیابی زبان انگلیسی آکادمیک کانادایی: برخی از موسسات ممکن است ارزیابی CAEL را با نمرات 60 تا 70 بپذیرند.

شرایط مورد نیاز برای مدرک لیسانس در کانادا برای دانشجویان بین المللی

اگر می‌خواهید در مقطع کارشناسی در کانادا تحصیل کنید، باید بهترین برنامه را در بهترین دانشگاه انتخاب کنید. برای درخواست برنامه لیسانس، باید تمام مدارک مورد نیاز دانشگاه محل تحصیل را ارائه دهید.

در زیر برخی از الزامات رایج برای مدرک لیسانس در کانادا مشخص شده‌اند:

  • رزومه
  • کپی گواهی / دیپلم دبیرستان
  • فرم درخواست که به طور دقیق پر شده است
  • انگیزه نامه
  • ارزیابی مدارک تحصیلی
  • مدارکی که ثابت کند پول کافی برای پرداخت شهریه دارید
  • نمره آزمون مهارت زبان انگلیسی مورد نیاز (آیلتس/تافل)

هنگامی که برای برنامه لیسانس خود درخواست دادید، اکنون باید منتظر نامه پذیرش خود از دانشگاه باشید. پس از دریافت نامه پذیرش، باید شهریه برنامه خود را بپردازید و فرآیند درخواست ویزا را برای دریافت مجوز تحصیل در کانادا آغاز کنید.

برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا مدارک زیر موردنیاز است:

  • گواهی سرمایه گذاری تضمینی
  • شواهد GIC
  • اثبات معاینه پزشکی
  • ریز نمرات دانشگاهی
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • رسید شهریه
  • فرم اطلاعات خانواده
  • فتوکپی پاسپورت شما
  • پرسشنامه دانش آموزان

هنگامی که درخواست شما برای مجوز تحصیل کانادا تایید شد، با یک افسر مهاجرت مصاحبه خواهید کرد و باید او را متقاعد کنید که پس از فارغ التحصیلی دیگر در کانادا نخواهید ماند. مجوز تحصیل کانادا دارای تاریخ شروع است و شما نمی‌توانید قبل از آن تاریخ وارد کانادا شوید. پس از قبولی در مصاحبه، مجوز تحصیل در کانادا را دریافت خواهید کرد.

کار دانشجویی در طول مدت زمان تحصیل در کانادا

به طور کلی و بر اساس قوانین موجود در کشور کانادا، دانشجویان دوره کارشناسی در این کشور، قادر خواهند بود تا سقف 20 ساعت در طول هفته کار کنند. با این وجود، ذکر این نکته ضروری است که چنانچه دانشجوی بین المللی قصد کار کردن در طول دوران تحصیل خود در این کشور را داشته باشد، می بایست برای دریافت مجوز اجازه کار خارج از دانشگاه (Off-Campus work permit) اقدام نماید.

آیا امکان یافتن شغل در کشور کانادا پس از اتمام دوره کارشناسی وجود دارد؟

با توجه به استاندارد بالای آموزشی کشور کانادا و ذکر این نکته که اکثر دانشگاه های این کشور از نظر رنکینگ علمی در سطح بالایی قرار دارند، فارغ التحصیلان دوره کارشناسی دانشگاه های این کشور، چنانچه با موفقیت و کسب نمرات بالا دوره لیسانس خود را طی نمایند، از شانس بالایی برای یافتن موقعیت های شغلی مناسب با درآمد خوب برخوردار خواهند بود.

به منظور کمک به فارغ التحصیلان دانشگاهی برای یافتن شغل در این کشور، ویزایی تحت عنوانPost-Study Visa  ارائه می دهد. اجازه کار پس از اتمام تحصیلات تکمیلی (PGWP) این امکان را به فارغ التحصیلان دانشگاهی می دهد تا به مدت 3 سال در کشور کانادا، اجازه کار و اقامت داشته باشند. علاوه بر این، با داشتن اجازه کار، شخص می تواند برای دریافت اقامت دائم کشور کانادا اقدام نماید.

نکات مهم دیگری که باید درباره تحصیل کارشناسی در کانادا بدانید

یکی از نکات کلیدی و بسیار مهمی که در خصوص تحصیل کارشناسی در کانادا وجود دارد این است که شما هیچ محدودیتی در انتخاب رشته خود ندارید و می‌توانید با اساتید مختلف از دانشگاه‌های متفاوتی که در کشور کانادا وجود دارد ارتباط برقرار گرفته و از این طریق نامه پذیرش خود را دریافت کنید. نکته مهم دیگر این است که به دانشجویان کارشناسی در برخی از مواد ویزای همراه نیز داده می‌شود تا بتوانند اعضای خانواده خود را نیز به این کشور ببرند. البته نباید فراموش کنید که معمولا ویزای همراه به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری داده می‌شود. یک نکته کلیدی و بسیار مهم دیگر این است که شما برای دریافت ویزای تحصیلی خود حتما باید از طریق سفارت رسمی کشور کانادا اقدام کنید تا بتوانید به نتیجه دلخواهتان دست پیدا کنید.

معمولا اکثر افراد برای تحصیل کارشناسی در کانادا با سوالات و چالش‌های زیادی مواجه می‌شوند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید و برای پیداکردن پاسخ سوالات خود به دنبال بهترین موسسه مهاجرتی هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدماتی که توسط موسسه مهاجرتی صبا ویزا در اختیار شما قرار می‌گیرد نیز استفاده کرده و از مزایای این موسسه مهاجرتی نهایت بهره را ببرید. خدمات این موسسه در بالاترین سطح کیفیت و مناسب‌ترین قیمت ممکن در اختیار شما قرار  می‌گیرد که استفاده از این خدمات بدون شک یک تجربه جدید و جذاب برای شما خواهد بود.

سخن آخر

تحصیل کارشناسی در کانادا از جذاب‌ترین فعالیت‌ها برای دانشجویان در سراسر دنیا است. این کشور تنوع بالایی از دانشگاه‌های معتبر با رشته‌های مختلف دارد که امکان تحصیل در هر مقطعی را برای شما فراهم می‌کنند. در موسسه مهاجرتی صباویزا کارشناسان به شما کمک می‌کنند تا روند دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی را به سادگی و بدون مشکل طی کنید. اگر شما هم به تحصیل در کانادا علاقه دارید، با همکاران ما در این موسسه تمام بگیرید تا در تمام مراحل مهاجرت تحصیلی در کنار شما باشند.

سوالات متداول

هزینه مدرک لیسانس در کانادا چقدر است؟

هزینه مدرک لیسانس در کانادا برای دانشجویان بین المللی متفاوت است:
· دانشجویان بین المللی که در دانشگاه‌های دولتی تحصیل می‌کنند ممکن است بین 25000 تا 30000 دلار بپردازند.
· دانشجویان بین المللی که در کالج‌های خصوصی ثبت نام می‌کنند ممکن است هزینه متوسطی از 30000 تا 45000 دلار متحمل شوند.

شرایط تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا چیست؟

برای ادامه تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی، شرایط عمومی معمولاً شامل موارد زیر است:
· تکمیل 10+2 سال تحصیل (معادل دبیرستان) از یک سیستم آموزشی بین المللی.
· سابقه تحصیلی رقابتی با حداقل 65٪ یا معیار مشابه، که بسته به دانشگاه و برنامه متفاوت است.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 3 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید