لوگو صبا ویزا
دانشگاه های کبک

دانشگاه های کبک

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه دانشگاه های کبک و جزئیات ثبت نام در آن را به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگانفرم ارزیابی اولیه

همانطور که احتمالا بارها شنیده‌اید، کانادا یکی از کشورهایی است که دانشگاه‌های زیادی دارد. ما در این مقاله سعی بر آن داریم که شما را به بهترین دانشگاه های کبک که یکی از استان‌های کاناداست با شما صحبت کنیم. بسیاری از دانشجویان به فکر تحصیل در کانادا به خصوص کبک هستند، اما خیلی از متقاضیان اطلاعات کافی درباره دانشگاه ‌های کانادا ندارند. ما قصد داریم در این مقاله شما را به شرایط تحصیل در دانشگاه های کبک، رتبه آنها و شرایط بورسیه‌های تحصیلی کانادا را بیان کنیم.

بررسی استان کبک به لحاظ تحصیل

یکی از مقاصد تحصیلی عالی برای دانشجویان بین‌المللی استان کبک در کشور کانادا است. کبک هر ساله پذیرای بیش از 50.000 دانشجو از سراسر جهان است. بسیاری از دانشگاه های کبک، رشته‌های تحصیلی متنوعی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتر به افراد ارائه می‌دهند. بنابراین اگر به فکر ویزای تحصیلی کانادا هستید، این استان می‌تواند مقصد مناسبی برای شما محسوب شود.

بررسی استان کبک به لحاظ تحصیل

دانشگاه های کبک به دانشجویان مدرک‌های معتبر بین‌المللی ارائه می‌کنند. تمامی این دانشگاه‌ها به امکانات و آزمایشگاه‌های مدرن و پیشرفته  مجهز هستند. علاوه بر این مزایا، هزینه تحصیل و دانشگاه های کبک به نسبت سایر استان‌های کانادا ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر است. اگر به دنبال تحصیل در کانادا هستید، تحصیل در دانشگاه‌ های کبک می‌تواند برایتان گزینه مناسبی باشد.

بسیاری از دانشگاه های کبک از جمله بهترین دانشگاه‌ها در سطح کانادا و جهان به شمار می‌روند. در واقع این استان دارای دانشگاه های معروفی مانند دانشگاه لاوال و دانشگاه کبک است. این دو دانشگاه به ترتیب دارای رتبه 416 و 561 در رنکینگ بهترین دانشگاه‌های دنیا موسوم به QS است.

شرایط تحصیل در کبک همانند شرایط تحصیل در سایر استان‌های کاناداست. این استان سالانه از پذیرای دانش‌آموزان و دانشجویان بسیار زیادیی است.

مزایای تحصیل در دانشگاه های کبک

همانطور که در بالا نیز مطالعه کردید، کبک مقصدی ایده‌آل برای ادامه تحصیل دانشجویان از سراسر دنیاست. براساس آمار به دست آمده در سال 2019، بیش از 50000 دانشجوی جدید از سراسر دنیا، به این استان مهاجرت و ادامه تحصیل دادند. این تعداد هر ساله در حال افزایش است. برخی از مزایای دانشگاه های کبک موجب شده تا افراد زیادی مشتاق به مهاجرت تحصیلی در این استان باشند. برخی از آنها عبارتند از:

هزینه تحصیلی پایین در کبک

هزینه تحصیل در استان‌های صنعتی و پر تقاضای کانادا مانند انتاریو بسیار زیاد است. اما این در حالیست که هزینه تحصیلی در دانشگاه های کبک در مقایسه با استان انتاریو 20 تا 25 درصد ارزان‌تر خواهد بود.

هزینه زندگی پایین‌تر در کبک

به طور میانگین هزینه زندگی برای یک دانشجو در کبک برابر با 600 تا 800 دلار در ماه است. البته ناگفته نماند این هزینه بسته به سبک زندگی هر شخصی ممکن است کم یا زیاد باشد.

کلاس‌های رایگان زبان فرانسه در کبک

در سال 2019، دولت محلی کبک، تصمیم به برگزاری کلاس‌های تمام ساعت به زبان فرانسوی گرفت. تمامی پرسنل حاضر در دانشگاه های کبک و همچنین دانشجویان به همراه همسرانشان می‌توانستند در این کلاس‌ها شرکت کنند.

به همه این دانشجویان و کارکنان کمک هزینه تحصیلی به مبلغ 141 تا 185 دلار در هفته به علاوه کمک هزینه رفت‌وآمد تعلق خواهد گرفت. در ضمن ناگفته نماند که شرکت در این کلاس‌ها شانس اخذ اقامت دائم کانادا را برای داوطلبان بیشتر خواهد کرد.

بازار کار و فرصت‌های شغلی مناسب

در استان کبک بازار کار رونق بسیار زیادی دارد. دانشجویان پس از اینکه فارغ‌التحصیل شوند به دو روش می‌توانند شروع به کار کنند. البته این دانشجویان علاوه بر کار اجازه تحصیل (Study Permit) نیز دارند.

روش اول:

در این روش دانشجویان می‌توانند در کنار تحصیل تا سقف 20 ساعت در هفته کار کنند.

روش دوم:

در این روش دانشجویان قادرند پس از گذشت 2 سال از تحصیل، شروع به کار کنند. در این روش آنها اجازه کار تمام وقت را خواهند داشت. برخی از مشاغل پر طرفدار در این استان عبارتند از:

  • بازاریابی
  • اقتصاد
  • تبلیغات
  • ساخت و ساز
  • مهندسی
  • IT

معرفی و لیست دانشگاه های کبک

به طور کلی استان کبک در کشور کانادا دارای 19 دانشگاه است. دانشگاه های کبک معمولا مستقل از دولت اداره می‌شوند. قانون‌گذاران در استان این اجازه را به دانشگاه‌ها دادند تا بتوانند به صورت آزادانه برای واحد خود برنامه تحصیلی تعریف کنند و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی خودشان را توسعه بدهند. دانشگاه های کبک مسئولیت کامل تعیین استانداردهای پذیرش و شرایط ثبت نام، اعطای مدرک و استخدام پرسنل خود را دارند. بنابراین در اداره این امور کاری به دولت ندارند.

در بین این 19 دانشگاه، 3 دانشگاه به زبان انگلیسی است. در ادامه نام برخی از این دانشگاه‌ها را آورده‌ایم.

دانشگاه بیشاپ

دانشگاه بیشاپ

این دانشگاه در سال 1843 در کبک تاسیس شد. هدف اصلی این دانشگاه ارائه بهترین کیفیت آموزشی در مقطع کارشناسی است. هیئت علمی این دانشگاه از دانشمندان برجسته در زمینه‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی و طبیعی، تجارت و آموزش تشکیل شده است.

در حال حاضر بیش از 3100 نفر در این دانشگاه در بیش از 100 رشته در حال تحصیل هستند. تمامی دروس به دو زبان انگلیسی و فرانسوی تدریس می‌شود. هزینه تحصیل در این دانشگاه برای هر یک نفر دانشجوی بین‌الملل در یک سال برابر با 23000 تا 25000 دلار کانادا است. رتبه این دانشگاه در بین سایر دانشگاه‌های کانادا 58 و رتبه آن در بین دانشگاه های کبک برابر با 14 است. رتبه جهانی 2197 بوده و می‌توان گفت یکی از بهترین دانشگاه های کبک است.

دانشگاه عالی فنی

این دانشگاه بیشتر در زمینه آموزش و تحقیقات کاربردی در رشته مهندسی و انتقال فناوری و به دلیل رویکرد عملی و نوآورانه خود شناخته شده است. در حال حاضر تعداد دانشجویان این دانشگاه برابر با 8600 نفر بوده و بیش از 85 رشته تحصیلی دانشگاه عالی فنی تدریس می‌شود. زبان آموزش در این دانشگاه تنها فرانسوی است.

هزینه تحصیل برای هر یک نفر دانشجوی بین‌الملل به طور سالیانه برابر با 20000 تا 30000 دلار کاناداست. رتبه این دانشگاه در کانادا 44 و در کبک 12 و رتبه جهانی آن برابر با 1486 است.

دانشگاه ملی مدیریت عمومی

این دانشگاه یکی از دیگر از دانشگاه های کبک است که در سال 1969 تاسیس شد. دانشگاه ملی مدیریت عمومی عضوی از شبکه بزرگ دانشگاه کبک محسوب می‌شود. علاوه بر این می‌توان این دانشگاه را جزء بزرگترین دانشگاه‌های مدیریتی دنیا در نظر گرفت. در این دانشگاه رشته‌های تحصیلی از مقطع دیپلم تا دکتری به دانشجویان ارائه می‌شود. این دانشگاه بزرگ در کبک دارای 5 پردیس است. دو پردیس اصلی این دانشگاه در کبک و مونترال واقع شده و سه پردیس دیگر در ساگونای، گاتینو و ترویز و ریورز است.

تعداد دانشجویانی که در حال تحصیل در این دانشگاه هستند برابر با 2000 نفر بوده و بیش از 50 رشته تحصیلی در این دانشگاه تدریس می‌شود. تمامی دروس در دانشگاه مدیریت عمومی به زبان فرانسوی به دانشجویان قابل ارائه است. هزینه تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه مدیریت عمومی کبک برای مدت زمان یکسال برابر با 23000دلار کاناداست.

به طور کلی رتبه اصلی در بین دانشگاه های کانادا برابر با 74 و رتبه آن در بین دانشگاه های کبک برابر با 17 و رتبه جهانی 4239 است.

دانشگاه پلی تکنیک مونترال

دانشگاه پلی تکنیک مونترال یکی از بزرگترین دانشگاه های مهندسی در استان کبک کانادا است. در واقع یکی از مهم‌ترین موسسات تحقیقاتی در زمینه علوم مهندسی در کشور کانادا دانشگاه پلی تکنیک مونترال است. در واقع این دانشگاه در کبک در زمینه آموزش به مهندسان و محققان سطح بسیار بالا تخصص دارد.

به طور کلی تا به امروز 9600 دانشجو در این دانشگاه در بیش از 100 رشته در حال تحصیل و فارغ التحصیل هستند. تمامی دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی و فرانسوی تدریس می‌شود. هزینه تحصیل برای دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه پلی تکنیک مونترال در یک سال بین 23000 تا 30000 دلار آمریکا است.

رتبه این دانشگاه در بین سایر دانشگاه‌های کشور کانادا برابر با 28، در بین سایر دانشگاه های کبک برابر با 7 و رتبه جهانی آن برابر با 765 است.

دانشگاه اچ ای سی مونترال

اولین دانشگاه تجارت و مدیریت که در سال 1907 در کشور کانادا تاسیس شد، دانشگاه اچ ای سی مونترال بود. این دانشگاه دارای سه تاییدیه معتبر در همین زمینه است. این تاییدیه‌ها خود تاییدکننده عالی بودن سیستم آموزشی و کیفیت تدریس دانشگاه محسوب می‌شود.

در حال حاضر تعداد دانشجویان در حال تدریس در این دانشگاه 15200 نفر است و بیش از 85 رشته تحصیلی در دانشگاه اچ ای سی مونترال تدریس می‌شود. تمامی دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی و فرانسوی به دانشجویان بین‎الملل ارائه می‌شود. هزینه تحصیلی برای دانشجویان سایر کشورها برای یکسال برابر با 21000 تا 27000 است.

به طور کلی رتبه این دانشگاه، بین سایر دانشگاه‌های کانادا 36، بین دانشگاه های کبک 10 و رتبه جهانی آن برابر با 1122 است.

دانشگاه ملی تحقیقات علمی

دانشگاه ملی تحقیقات علمی (INRS) در سال 1969 تاسیس شد. این مرکز آموزشی در کبک یک دانشگاه تحقیقاتی و آموزشی است. در واقع این دانشگاه شعبه پژوهش‌محور دانشگاه کبک است که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتر می‌توانند در آنجا تحصیل کنند.

موضوعاتی که معمولا در این دانشگاه مورد تحقیق قرار می‌گیرند عبارتند از:

  • آب
  • زمین و محیط زیست
  • انرژی
  • مواد و مخابرات
  • سلامت انسان
  • حیوان و محیط زیست
  • شهرنشینی
  • فرهنگ و جامعه

800 دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند. تعداد رشته‌های قابل ارائه به این دانشجویان بیش از 20 رشته تحصیلی است و هزینه تحصیل برای دانشجویان بین‌الملل به صورت سالیانه برابر با 23000 دلار کاناداست.

به طور کلی رتبه این دانشگاه در بین سایر دانشگاه‌های کانادا 103 و در بین سایر دانشگاه های کبک 19 و رتبه جهانی آن 12720 است.

دانشگاه کنکوردیا

دانشگاه کنکوردیا

دانشگاه کنکوردیا یکی از دانشگاه‌های نسل جدید در استان کبک است. این دانشگاه در سال 1974 تاسیس شده و دارای دو پردیس، یکی در شهر مونترال و دیگری در یک کلانشهر پر جنب‌وجوش و چند فرهنگی است.

تعداد دانشجویانی که در حال تحصیل در این دانشگاه هستند برابر با 5100 نفر و تعداد رشته‌های قابل ارائه بیش از 170 رشته تحصیلی است. تمامی دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی و فرانسوی تدریس می‌شود. هزینه تحصیل برای دانشجویان بین‌الملل در یک سال تحصیلی برابر با 16000 تا 34000 دلار کانادا است.

رتبه دانشگاه کنکوردیا در بین دانشگاه‌های کشور کانادا 17 و در بین سایر دانشگاه های کبک 4 و رتبه جهانی آن 273 است.

دانشگاه مونترال

این دانشگاه در سال 1878 در کبک تاسیس شد و تنها دانشگاه فرانسوی زبان کشور کانادا است. این دانشگاه در بین 200 دانشگاه برتر جهان و یکی از پنج دانشگاه برتر فرانسوی زبان قرار دارد. تعداد دانشجویانی که در حال حاضر در این دانشگاه درس می‌خوانند 67000 نفر بوده و بیش از 600 رشته تحصیلی در این دانشگاه تدریس می‌شود. زبان آموزشی در این دانشگاه انگلیسی است. هزینه تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی برای یک سال بین 21000 تا 30000 دلار کاناداست.

به طور کلی یکی از بهترین دانشگاه های کبک، دانشگاه مونترال بوده که رتبه آن بین دانشگاه‌های کانادا 11 و در بین دانشگاه های کبک 2 است. رتبه جهانی این دانشگاه معروف 165 بوده و در بین 200 دانشگاه برتر دنیا قرار دارد.

دانشگاه شربروک

دانشگاه شربروک در سال 1954 تاسیس شد و یک دانشگاه فرانسوی زبان در کبک است. این دانشگاه در 150 کیلومتری دانشگاه مونترال قرار دارد. تعداد دانشجویانی که در این دانشگاه مشغول به فعالیت و درس خواندن هستند برابر با 41000 نفر است و بیش از 400 رشته تحصیلی در این دانشگاه تدریس می‌شود.

زبان‌های آموزش در دانشگاه شربروک علاوه بر فرانسوی، انگلیسی نیز است و هزینه تحصیل برای دانشجویان بین‌الملل در این دانشگاه برای یک سال بین 21000 تا 26000 دلار کانادا برآورد شده است.

رتبه جهانی دانشگاه شربروک 562 است و رتبه آن در بین دانشگاه‌های کانادا 25 و در بین دانشگاه های کبک 6 است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی بر آن داشتیم که شما را با دانشگاه های کبک بیشتر آشنا کنیم. همانطور که در ابتدای این مطلب نیز مطالعه کردید، بهترین استان کانادا از نظر تحصیلی برای دانشجویانی که قصد دریافت ویزای تحصیلی دارند، کبک است. دانشگاه‌ های کبک با ارائه بهترین امکانات، هزینه ارزان و رشته‌های متنوع توانسته در بین بسیاری از دانشجویان محبوب شناخته شود. برای دریافت ویزای تحصیلی در یکی از این دانشگاه‌ها باید با یک وکیل مشورت کنید. در این صورت شما با صفر تا صد شرایط تحصیلی کبک حتی استاد پرمیت کانادا بیشتر آشنا خواهید شد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 0 میانگین: 0]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید