لوگو صبا ویزا
ویزای همراه هلند

ویزای همراه هلند

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه ویزای همراه هلند به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان

مهاجرت به کشور هلند نیز همچون کشورهای دیگر با اهداف و شیوه‌های گوناگونی از جمله تحصیل، کار، درمان و مواردی از این دست امکان‌پذیر است. افزون ‌بر این، یکی از راه‌های گرفتن اقامت این کشور، گرفتن نوع خاصی از ویزا براساس نسبت خانوادگی نزدیک با یک فرد مقیم آنجاست. به‌طورکلی شخصی که اقامت دائم یا موقت هلند را داشته باشد می‌تواند با ارائه‌ یک نامه درخواست و مدارک لازم دیگر، برای همسر یا شریک زندگی قانونی و همچنین فرزندان زیر ۱۸ سال خود ویزای همراه دریافت کند.

ویزای همراه هلند فرصت بسیار خوبی است برای گرد هم آمدن خانواده مهاجران، در شرایطی که همه اعضای خانواده نمی‌توانند به یک شیوه و با یک هدف مشخص مهاجرت کنند. در این مطلب ویزای همراه هلند را معرفی خواهیم کرد و در ادامه، شرایط و مراحل اخذ آن را بررسی می‌کنیم. همچنین در حین توضیحات، با بعضی از مدارک عمومی و ضروری مورد نیاز برای گرفتن این ویزا آشنا می‌شویم.

ویزای همراه چیست

فهرست عناوین

ویزای همراه چیست؟

یکی از راه‌های مهاجرت و گرفتن اقامت کشوری دیگر، کسب ویزای همراه است که به عنوان ویزای الحاق به خانواده نیز شناخته می‌شود. افرادی که یکی از اعضای درجه یک خانواده آنها در کشور دیگری اقامت دارد می‌توانند با ارائه مدارک مورد نیاز و دلایل کافی، نسبت به اخذ ویزای همراه برای پیوستن به او اقدام کنند. منظور از اعضای درجه یک همسر قانونی، شریک زندگی و یا فرزندان افراد مقیم کشور مقصد است. شرایط اعطای ویزای همراه در کشورهای مختلف متفاوت است اما قوانین کلی و مشترکی نیز در این رابطه و به ویژه در مورد کشورهای عضو اتحادیه اروپا وجود دارد. در ادامه با ویزای همراه هلند بیشتر آشنا خواهیم شد اما پیش از آن باید متذکر شویم که ویزای پیوستن به خانواده برای پناهندگان نیز وجود دارد که موضوع بحث ما در این مقاله نیست.

ویزای همراه برای پیوستن به همسر

همان‌طور که گفتیم برای مهاجرت به هلند می‌توان درخواست ویزای همراه هلند داد. پیش از ارائه درخواست این ویزا برای همسر یا شریک زندگی قانونی خود لازم است با مواردی که به عنوان پیش‌شرط این اقدام شناخته می‌شوند آشنا شوید. پیش از ادامه، یادآور می‌شویم که این مطالب برای موارد عمومی‌ هستند و اگر همسر شما تابعیت کشور هلند را دارد یا در آنجا متولد شده و یا شهروند بعضی از کشورهای دیگر (نظیر کشورهای عضو EU، EEA، کانادا، استرالیا و…) است، بعضی از شرایط و جزئیات درخواست الحاق همسر به وی یا پیوستن او به همسرش متفاوت خواهد بود.

شرایط عمومی برای ویزای الحاق به همسر در هلند

  • ۲۱ سال به بالا بودن هر یک از طرفین
  • شما به عنوان کارگر فصلی در هلند اقامت نداشته باشید.
  • همسرتان شرایط عمومی لازم برای اپلای (هر نوعی از آن) را داشته باشد.
  • منبع درآمد مستقل، ثابت و کافی برای زندگی در کشور هلند داشته باشید (از عهده تأمین مخارج خانواده‌تان برآیید.)
  • یک آدرس مشخص را به عنوان محل سکونت و زندگی مشترکتان در هلند معرفی کنید (محل سکونت شما و همسرتان در هلند یکی باشد.)
  • اگر پیش از ورود به هلند با همسرتان ازدواج کرده‌اید، ازدواجتان باید طبق قوانین بین‌المللی بوده و سن هر دو شما در هنگام ازدواج حداقل ۱۸ سال بوده باشد.
  • فرد متقاضی این ویزا باید پیش از ورود به هلند، در آزمون پایه ادغام مدنی خارج از کشورCivic Integration Exam Abroad قبول شده باشد.
  • سند ازدواج یا مدرکی داشته باشید که قانونی بودن ارتباط شما را نشان دهد و یا مدرکی معتبر ارائه دهید که ارتباط شما در یک بازه زمانی طولانی را تأیید کند.
  • شما خود را به عنوان اسپانسر همسر یا شریک زندگی قانونی‌تان معرفی کنید. منظور از اسپانسر در اینجا کسی است که همسر یا پارتنر قانونی خود را به هلند می‌آورد.

مراحل درخواست ویزای همراه همسر هلند

در صورتی که واجد تمامی شرایط و دارای مدارک بالا باشید می‌توانید طبق این مراحل برای همسرتان یا خودتان درخواست ویزای همراه هلند بدهید:

گردآوری مدارک: تمام مدارک مورد نیاز از قبیل مدارک هویتی، سند ازدواج، تمکن مالی و فیش حقوقی و… را به دقت تهیه و تأیید قانونی کنید. همچنین لازم است مدارکی که نیاز به ترجمه دارند، به یکی از زبان‌های هلندی، انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی ترجمه شوند. بعضی از مدارک را می‌توان در هلند نیز ترجمه کرد و تنها مهم است که مترجم مورد تأیید سیستم قضایی هلند باشد.

پر کردن فرم‌های لازم برای درخواست اقامت: نکته بسیار مهمی که در این مرحله باید به آن توجه داشته باشید این است که برای مهاجرت به هلند با بهره‌گیری از ویزای همراه هلند، باید درخواست دو مجوز اقامتی بدهید. یک مجوز برای اقامت موقت که با عنوان  Valid Provisional Residence Permit (machtiging tot voorlopig verblijf or MVV)  شناخته می‌شود و به فرد این امکان را می‌دهد تا ۹۰ روز در این کشور اقامت داشته باشد‌ و دیگری نیز مجوز اصلی مورد نظر شماست که شخص متقاضی ویزا برای زندگی در کنار همسرش در هلند به آن نیاز دارد.

فرم‌ها را به دو روش دستی و آنلاین می‌توان تکمیل کرد و برای پر کردن آنلاین آن‌ها نیاز به DigiD یا هویت دیجیتال (Digital Identity) با تأیید پیامکی دارید.

ارسال مدارک: کلیه اسناد و ترجمه‌‌های آن و اپلیکیشن فرم‌ها یا همان فرم‌های درخواست را بسته به شرایط و اینکه چه کسی آنها را تکمیل کرده، برای سفارت، کنسولگری و یا اداره مهاجرت ارسال نمایید و یا در سایت IND آپلود کنید.

پرداخت هزینه‌ها: هزینه درخواست الحاق به همسر برای کشور هلند ۲۰۷ یورو است که به دو روش می‌توان آن را پرداخت کرد:

۱- پرداخت آنلاین: شما می‌توانید هنگام تکمیل آنلاین و آپلود فرم‌های درخواست ویزای همراه هلند در وبسایت IND، مبلغ اپلای را به صورت آنلاین و از طریق سیستم بانکداری اینترنتی (iDEAL) پرداخت کنید.

۲- پرداخت براساس توضیحاتی که در یک نامه به شما ابلاغ می‌شود: این حالت برای موقعی است که فرم‌ها و درخواست خود را به صورت دستی تکمیل کرد‌ه‌اید و از طریق پست برای اداره خدمات مهاجرت و ارسال می‌کنید.

لازم به یادآوری است، هزینه آزمون ادغام مدنی باید هنگام ثبت‌نام برای امتحان پرداخت شود و جدا از هزینه درخواست مجوز اقامت است.

انتظار برای تصمیم‌گیری و پاسخ: معمولاً طی 90 روز نتیجه درخواست به شما ابلاغ می‌شود در صورتی که نیاز به زمان بیشتری برای بررسی یا تکمیل مدارک باشد، اداره مهاجرت و تابعیت هلند به شما پیام می‌دهد. برای پیگیری روند تصمیم‌گیری باید با DigiD خود به پروفایلتان در سیستم آنلاین این اداره (My IND) وارد شوید.

اعلام نتیجه: نتیجه درخواست شما یا مثبت است و MVV و ویزای همراه هلند به متقاضی تعلق می‌گیرد و یا منفی است که در این صورت امکان اعتراض به نتیجه و درخواست تجدید نظر را دارید.

 

سفر و ورود به هلند: متقاضی می‌تواند پس از ثبت مجوز MVV در گذرنامه‌اش به هلند وارد شود. به یاد داشته باشید که اعتبار این مجوز 90 روز است؛ بنابراین در طول مدتی که منتظر اعلام نتیجه هستید، باید اقدامات لازم دیگر را انجام دهید تا بتوانید هر چه زودتر به مقصد هلند سفر کنید. هنگام دریافت MVV باید دست‌کم 6 ماه از اعتبار گذرنامه متقاضی باقی مانده باشد. در سفارت یا کنسولگری، MVV در گذرنامه همسرتان ثبت می‌شود. برای دریافت آن لازم است از وی امضا و اثر انگشت و همچنین یک قطعه عکس بیومتریک گرفته ‌شود.

دریافت مجوز اقامت: ویزای همراه هلند صادر شده برای همسر شما یا به آدرس پستی‌تان در هلند فرستاده خواهد شد؛ یا به صورت آنلاین در پروفایل IND قرار می‌گیرد که لازم است برای دریافت حضوری آن به مرکز اداره مهاجرت واقع در محل زندگی خود (در هلند) مراجعه کند.

ویزای همراه برای پیوستن فرزند به خانواده

ویزای همراه برای پیوستن فرزند به خانواده

فردی که اقامت کاری، تحصیلی، سرمایه‌گذاری و … هلند را دارد می‌تواند برای فرزندان زیر 18 سال خود درخواست ویزای همراه هلند بدهد. دولت و اداره مهاجرت هلند این فرصت را برای افراد فراهم آورده‌ است تا خانواده‌های مهاجران بتوانند در کنار یکدیگر باشند. در ادامه شرایط درخواست ویزای هلند از راه پیوستن به خانواده را برای فرزندان بررسی می‌کنیم؛ با این یادآوری که برای فرزندان متولد هلند شرایط خاص و متفاوتی وجود دارد و مطالب این مقاله مربوط به آنها نیست. همچنین، اینجا به ویزای همراه هلند برای فرزندخوانده‌ها نخواهیم پرداخت.

 

شرایط عمومی برای ویزای الحاق فرزند به خانواده در هلند

  • فرزندتان تشکیل خانواده نداده باشد.
  • شما سرپرست (قیم) قانونی فرزند خود باشید.
  • فرزند شما زیر سن قانونی (کمتر از 18سال) باشد.
  • شما تابعیت هلندی یا مجوز اقامت معتبر در این کشور را داشته باشید.
  • فرزندتان شرایط عمومی لازم برای اپلای (هر نوعی از آن) را داشته باشد.
  • پس از ورود به هلند همراه با شما زندگی کند و نشانی محل سکونت او و شما یکی باشد.
  • فرزندتان در خارج از هلند و همچنین پس از ورود به این کشور، عضوی از خانواده شما باشد.
  • شما شرایط مالی برای زندگی در کشور هلند را داشته باشید (از عهده تأمین مخارج خانواده‌تان برآیید.)
  • خود را به عنوان اسپانسر فرزندتان معرفی کنید. منظور از اسپانسر در اینجا کسی است که فرزند خویش را به هلند می‌آورد.
  • اقامت شما در هلند به عنوان کارگر فصلی، Au Pair یا شخصی که برای تبادلات فرهنگی و یا کسب تجربه کاری به هلند رفته است، نباشد.
  • اگر دیگر والد فرزندتان در خارج از هلند زندگی می‌کند و سرپرست قانونی وی است؛ یا در قبال او مسؤولیت قانونی دارد، باید به شما رضایت‌نامه و اجازه رسمی درخواست ویزای همراه هلند برای فرزندتان را داده باشد.
  • اگر شما به عنوان عضوی از خانواده و از طریق ویزای همراه هلند به این کشور وارد و مقیم آن شده‌اید و می‌خواهید اسپانسر فرزندتان شوید باید حداقل یکسال با مجوز اقامت مربوطه خود در این کشور زندگی کرده باشید.

مراحل درخواست ویزای همراه هلند برای فرزند

اگر شما و فرزندتان شرایط، مجوزها و مدارک گفته شده در بالا را داشته باشید می‌توانید به ترتیبی که در ادامه خواهد آمد برای ویزای همراه هلند درخواست بدهید:

گردآوری مدارک: کلیه مدارک مورد نیاز از جمله مدارک هویتی، گواهی تجرد فرزند و… باید به دقت تهیه و قانونی یا تأیید رسمی شوند. قانونی کردن مدارک، استفاده از آنها را در کشورهای دیگر از جمله هلند ممکن می‌سازد. مدارکی که نیاز به ترجمه دارند را می‌توان، به یکی از زبان‌های هلندی، انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی ترجمه کرد.

برای IND تاریخ قانونی شدن مدارکی که اطلاعات آن‌ها ثابت است (مانند شناسنامه، سند ازدواج و گواهی فوت) مهم نیست اما برای بعضی از مدارک تاریخ صدور یا قانونی شدن، مهم است. به عنوان مثال گواهی تجردی که بیش از شش ماه از تاریخ صدور آن گذشته باشد، فاقد اعتبار شناخته شده و لازم است دوباره تهیه شود. همچنین مدارکی که قبلاً تأیید قانونی شده‌اند را نمی‌توان دوباره قانونی کرد و اگر سند جدیدی نیاز است باید برای صدور و سپس تأیید قانونی آن درخواست دهید.

تکمیل و ارائه فرم‌های درخواست و ارسال مدارک: مانند ویزای الحاق به همسر، در این مورد هم نیاز است برای دو مجوز درخواست دهید. مجوز MVV و نیز مجوز اقامت از طریق ویزای همراه هلند. شما می‌توانید یا به شکل آنلاین (و با DigiD) درخواست خود را اعلام کنید یا فرم اپلای را به صورت دستی پر کرده و به اداره مهاجرت و تابعیت پست کنید. همچنین فرزند شما می‌تواند از بیرون از هلند و شخصاً فرم‌ها را تکمیل کرده و درخواست و مدارک خود را به نمایندگی معتبر (سفارت یا کنسولگری) هلند در کشوری که در آن حضور دارد، ارسال کند.

پرداخت هزینه‌ها: هزینه درخواست پیوستن به خانواده به عنوان فرزند، 69 یورو است که می‌توانید آن را همزمان با آپلود فرم اپلای و مدارک، به شکل آنلاین از طریق سیستم بانکداری اینترنتی (iDEAL) بپردازید. یا با کمک راهنمایی‌های آورده شده در نامه‌‌ای که اداره مهاجرت به آدرس شما در هلند پست کرده است، مبلغ را پرداخت کنید.

انتظار برای پاسخ: نتیجه بررسی درخواست شما طی 90 روز اعلام خواهد شد و اگر زمان بیشتری برای بررسی یا تکمیل مدارک نیاز باشد، پیام مربوط به آن در My IND (پروفایل شما در سایت اداره مهاجرت و تابعیت هلند) برایتان ارسال خواهد شد.

اعلام نتیجه: اگر نتیجه تصمیم منفی بود و درخواست MVV و ویزای همراه هلند فرزند شما رد شد می‌توانید به آن اعتراض نمایید. اگر نتیجه مثبت بود باید طبق توضیحاتی که در ادامه می‌آید، عمل کنید.

دریافت مجوز MVV و آمادگی برای سفر به هلند: فرزند شما با داشتن MVV می‌تواند به هلند سفر کند. برای دریافت آن، او باید با پاسپورت معتبر خود که حداقل 6 ماه از اعتبارش باقی‌ مانده است به سفارت یا کنسولگری هلند مراجعه کند. در آنجا، پس از گرفتن یک قطعه عکس بیومتریک و نیز امضا و اثر انگشت از فرزندتان، MVV در گذرنامه او ثبت می‌شود.

 

دریافت مجوز اقامت: مجوز الحاق به خانواده فرزندتان به دو روش قابل دریافت است. یا به نشانی‌تان در هلند پست می‌شود؛ یا می‌توانید با مراجعه حضوری به دفتر IND نزدیک محل زندگی خود در هلند، آن را دریافت نمایید. اگر اعتبار مجوز اقامت فرزند شما یکساله است می‌تواند بعد از اتمام دوره، نسبت به تمدید ویزای همراه هلند خود و یا تغییر نوع مجوز اقامتش اقدام کند.

ویزای همراه کشور هلند

شرایط کار همسر یا فرزند ملحق شده به خانواده با ویزای همراه هلند

یکی از پرسش‌های مهم و دغدغه‌های افراد هنگام مهاجرت، شرایط و اجازه کار است. در مهاجرت به هلند از طریق الحاق به خانواده نیز سؤالات و نگرانی‌هایی وجود دارد که لازم دیدیم در این مطلب به‌طور جداگانه به آن بپردازیم تا با دادن اطلاعات دقیق‌تر، کمک بیشتری به شما کرده‌ باشیم. به‌طور‌کلی وضعیت و اجازه کار فردی که با ویزای همراه هلند به آن کشور می‌رود، تابع شرایط کاری اسپانسر وی است. خلاصه وضعیت این افراد که از سوی IND اعلام شده اینگونه است؛ اگر اسپانسر:

  • اجازه کار در هلند نداشته باشد: همسر یا فرزند وی نیز اجازه کار در هلند را ندارند.
  • برای کار در هلند نیاز به گرفتن مجوز کار یا TWV (tewerkstellingsvergunning) داشته باشد: همسر یا فرزند او باید برای کار درخواست مجوز (TWV) بدهند.

موارد استثنائی هم وجود دارد که شرایط کار افراد به هم وابسته نیست در این حالت اگر اسپانسر:

  • دانشجو باشد: همسر یا فرزند وی اجازه کار در هلند را نخواهند داشت.
  • خوداشتغال یا خویش‌فرما باشد: همسر وی مشکلی برای کار ندارد و نیز می‌تواند به صورت خوداشتغال یا خویش‌فرمایی کار کند.
  • GVVA (مجوز سینگل برای یا فقط اقامت و یا فقط کار) داشته باشد: همسر وی تنها در صورتی اجازه کار دارد که کارفرمای او TWV داشته باشد.
  • بلو کارت اروپا دارد یا به عنوان یک محقق و یا highly skilled migrant مجوز اقامت هلند گرفته است: همسر یا فرزند وی بدون نیاز به (TWV) مجاز به کار هستند.

فراموش نکنید طبق قوانین، کار کردن کودکان ممنوع است و تا سن مشخصی، آنها تنها می‌توانند در ایام تعطیلاتشان کار کنند و یا کاری پاره‌وقت انجام دهند. برای کسب آگاهی بیشتر درباره قوانین کار و کارآموزی جوانان در هلند به وبسایت IND مراجعه کرده و یا از مشاوران امور مهاجرتی راهنمایی بخواهید.

سوالات متداول

آیا همسر/ فرزندم می‌تواند از خارج از هلند برای خود درخواست ویزای همراه هلند بدهد؟
بله درخواست شخص متقاضی ویزای همراه هلند از خارج از خاک این کشور نیز امکان‌پذیر است و فرد می‌تواند مدارک و درخواست کتبی خود را به کنسولگری بدهد.
کسی که با ویزای همراه هلند به آن کشور رفته است، می‌تواند بعداً درخواست اقامت دائم کند؟
بله، اگر فرد با مجوز اقامت مربوطه و به عنوان عضوی از خانواده (همسر یا فرزند ملحق شده) به مدت پنج سال در هلند زندگی کرده باشد، می‌تواند درخواست اقامت دائم هلند بدهد.
90 روز اجازه اقامتی که به واسطه MVV دریافت می‌کنم از چه زمانی شروع می‌شود؟
از همان روزی که به شما پاسخ مثبت داده می‌شود، نه از روز ثبت MVV در پاسپورتتان.
مجوز همسر/ فرزندم گم شده است آیا مشکلی برای اقامتش بوجود می‌آید؟
هرگونه آسیب‌دیدگی، مفقودی یا دزدیده شدن مجوز و یا تغییر اطلاعات شخصی و محل زندگی مشترک باید به اطلاع اداره مهاجرت هلند برسد و حتماً برای گرفتن مجوز جایگزین اقدام شود.
آیا شخص زیر 18 سالی که به عنوان دانش‌آموز به هلند رفته می‌تواند درخواست ویزای همراه برای خانواده‌اش بدهد؟
خیر، شخصی که با ویزای دانش‌آموزی در هلند اقامت دارد نمی‌تواند چنین درخواستی بدهد.

سخن پایانی

بسیاری از کشورها با اعطای ویزای همراه به خانواده مهاجران در پی بهبود شرایط زندگی آن‌ها و جلوگیری از مشکلاتی هستند که در پی جدایی و دوری اعضای خانواده مهاجران از یکدیگر پدید می‌آید. در حقیقت ویزای همراه فرصتی را برای مهاجران و خانواده‌هایشان فراهم می‌آورد تا بتوانند در کشور مقصد در کنار یکدیگر زندگی کنند. یکی از راه‌های گرفتن اقامت هلند، ملحق شدن به خانواده با ویزای همراه هلند است. در این مطلب اطلاعات جامعی را درباره ویزای همراه برای همسر و فرزند زیر 18 سال در اختیار شما قرار دادیم و کوشیدیم تا به بسیاری از ابهامات و پرسش‌های‌تان درباره شروط، مراحل و چگونگی مهاجرت با ویزای همراه هلند پاسخ دهیم. برای کسب آگاهی بیشتر می‌توانید با صبا ویزا تماس بگیرید. مشاوران این موسسه مهاجرتی با اتکا بر دانش و تخصص خود پاسخ پرسش‌های شما را درباره ویزای همراه هلند به دقت خواهند داد. همچنین مشاوره رایگان تلفنی صبا شما را از جزئیات اخذ ویزای هلند آگاه می‌سازد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید