لوگو صبا ویزا
کالج های تورنتو

کالج های تورنتو

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه کالج های تورنتو و جزئیات ثبت نام در آن را به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

همانطور که احتمالا بارها شنیده‌اید، کانادا یکی از بهترین کشورهایی است که افراد برای تحصیل، زندگی و کار می‌توانند به آنجا مهاجرت کنند. به همین خاطر تقاضا برای مهاجرت به کانادا روز به روز در حال افزایش است. بسیاری از افراد از کشورهای دیگر به خصوص ایران در پی اخذ اقامت کشور کانادا و تحصیل در این کشور هستند. کالج های تورنتو شرایط مناسبی را جهت تحصیل در کانادا برای دانش‌آموزان و دانشجویان فرآهم کرده است.

نوجوانان و جوانان بسیاری دوست دارند در کشور کانادا تحصیلات خود را بگذرانند و ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنند. آنها در برخی مواقع تنها این رویا را در سر دارند و اقدام نمی‌کنند، زیرا این افراد تصور می‌کنند مهاجرت به کانادا کار به نسبت سختی است و دردسرهای فراوانی دارد.

شاید فرآیند مهاجرت تحصیلی کمی سخت به نظر برسد اما به این نکته توجه کنید که این روش به نسبت روش‌های دیگر از قبیل سرمایه‌گذاری راحت‌تر است. همچنین می‌توانید با امید و انگیزه بیشتری در این راه قدم بردارید.

یکی از شهرهای ایرانی‌پسند در کشور کانادا تورنتو است. این شهر بسیار زیبا، جذاب و دوست‌داشتنی بوده و شرایط تحصیل در آن برای ساکنان و دانشجویان بین‌المللی خوب و به نسبت راحت‌تر است. در ادامه قصد داریم بیشتر درباره کالج های تورنتو با شما صحبت کنیم.

فهرست عناوین

در کانادا کالج با دانشگاه چه تفاوتی دارد؟

در تمامی شهرهای کانادا به خصوص تورنتو، کالج‌ها با دانشگاه‌ها تفاوت‌های بسیار زیادی دارند و نمی‌توان آنها را یکسان دانست. قبل از اینکه شما را با کالج های تورنتو آشنا کنیم، بهتر است با تفاوت های کالج و دانشگاه به خوبی آشنا شوید. برخی از آنها عبارتند از:

  • کالج‌ها معمولا برگزارکننده دوره‌های علمی هستند اما دانشگاه‌ها معمولا دوره‌های تئوریک برگزار می‌کنند.
  • دانشگاه‌ها محیط آموزشی آکادمیک هستند این در حالیست که کالج‌ها براساس نیاز اقتصاد نیروی کار تربیت می‌کنند.
  • معمولا تحصیل در کالج های تورنتو کوتاه‌تر هستند اما در دانشگاه‌ها دوره‌های طولانی‌تری برگزار می‌شود.
  • اخذ پذیرش در کالج‌ های تورنتو و به طور کلی کانادا به نسبت دانشگاه‌های آسان‌تر است. دانشگاه معمولا سخت‌گیری بیشتری نشان می‌دهد.
  • کالج‌ها از دانشجویان شهریه به نسبت کمتری می‌گیرند.
  • در کالج های تورنتو دریافت بورسیه تحصیلی کانادا به نسبت دانشگاه‌ها به مراتب کمتر است.

کالج های تورنتو کانادا

معرفی کالج های تورنتو کانادا

تعداد کالج های تورنتو کم نیست. هر یک از این کالج‌ها شرایط پذیرش، شهریه، رشته‌های تحصیلی و شیوه تدریس متفاوتی دارند. بنابراین اگر کسی قصد مهاجرت و تحصیل در کالج های تورنتو کانادا را دارد، قبل از هر چیزی باید اطلاعات کافی درباره هر یک از آنها به دست بیاورد. پس از شناخت کامل و تطبیق شرایط خود و کالج یکی را انتخاب و اقدامات لازمه را انجام دهد.

1. کالج George Brown

یکی از کالج های تورنتو، کالج George Brown است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این کالج برگزاری دوره‌های تمام وقت و نیمه‌وقت می‌باشد. کالج جورج براون با برخی از سازمان‌ها و شرکت‌های کانادایی ارتباط تنگاتنگی دارد. همین امر موجب شده تا برنامه‌های تحصیلی این کالج کاملا مطابق با برنامه این شرکت‌ها و سازمان‌ها باشد. یکی از مزیت‌های فوق‌العاده پذیرش در این مرکز آموزشی این است که دانشجو پس از تحصیل نگران پیدا کردن کار نخواهد بود.

براساس آخرین رتبه‌بندی‌های سال 2022، این کالج در کانادا توانست رتبه 37 را به خود اختصاص دهد. علاوه بر این همکاری کالج جورج براون با دانشگاه رایرسون موجب شده تا افراد بتوانند به راحتی وارد دانشگاه شوند. این موضوع توجه بسیاری از دانش‌آموزان را به خود جلب کرده است. این کالج یکی از قدیمی‌‌ترین و معروف‌ترین کالج های تورنتو محسوب می‌شود که در سال 1967 تاسیس گردیده است.

2. کالج Centennial

اولین کالج عمومی که در استان انتاریو و شهر تورنتو در سال 1966 تاسیس شد، سنتنیال نام داشت. دانشجویان بسیار زیادی از سراسر دنیا جهت تحصیل در این کالج، به تورنتو می‌آمدند. وجود دانش‌آموزان بین‌المللی موجب شد تا کالج سنتنیال به یک کالج چند فرهنگی تبدیل شود. براساس آمار به دست آمده تا به امروز بیش از 100 فرهنگ مختلف در این کالج در حال تحصیل هستند.

برخی از ویژگی‌های منحصر کالج Centennial

  • برگزارکننده بیش از 260 برنامه تحصیلی در مقاطع کارشناسی، دیپلم و گواهی‌های مختلف
  • برگزار‌کننده دوره‌های تحصیلی به صورت تمام وقت و پاره وقت
  • دارنده 7 مدرسه تخصصی و 5 پردیس در سایر مناطق کانادا

یکی از مزیت‌های عالی این کالج، همکاری آن با دانشگاه تورنتو اسکاربورو است. به همین دلیل بسیاری از دانشجویان این کالج سنتنیال را جزو بهترین کالج‌ های تورنتو می‌شناسند. رشته‌های متنوع تحصیلی از دیگر ویژگی‌های این کالج بوده که دانشجویان بین‌المللی از همه این رشته استقبال می‌کنند.

رشته‌های موجود در کالج سنتنیال تورنتو

  • ماساژ درمانی
  • بیوتکنولوژی
  • فناوری محیطی
  • فناوری داروخانه
  • پیراپزشکی
  • فناوری معماری

براساس آخرین رتبه‌بندی‌ها در سال‌های اخیر، کالج سنتنیال موفق شده تا جایگاه 33 را به دست بیاورد.

3. کالج Seneca

بی‌شک یکی از بهترین کالج های تورنتو کانادا، سنکا است. قدمت این کالج را می‌توان نیم قرن بیان نمود که در طی این مدت هزاران هزار دانشجو از این کالج فارغ‌التحصیل و به موفقیت رسیدند. علاوه بر شغل مناسب، بسیاری از دانشجویان بین‌المللی کالج سنکا موفق به اخذ اقامت دائم کانادا شدند.

این کالج دوره‌های کارآموزی مطرح در تورنتوی کانادا را برگزار می‌کند که با این وجود فارغ‌التحصیلان بدون هیچ استرس، نگرانی و سختی می‌توانند وارد بازار کار شوند. در حقیقت هیچ دانشجویی را نخواهید یافت که پس از تحصیل در حرفه مورد نظر بی‌کار باشد و همه به بالاترین درجات موفقیت دست پیدا کرده‌اند.

در کالج Seneca هنرهای کاربردی و فناوری و رشته‌های تحصیلی مختلفی نظیر مهندسی، هنر، علم، سلامت و تجارت به دانشجویان ارائه و تدریس می‌شود. این کالج دولتی، پردیس‌های متعددی را در مناطق مختلف تورنتو در برمی‌گیرد که برخی از آنها به شرح زیر هستند.

تحصیل در کالج های تورنتو

پردیس‌ها و رشته‌های تخصصی دانشگاه سنکا

پردیس کینگ

برخی از رشته‌های تخصصی که در این دانشگاه تدریس می‌شود عبارتند از:

  • آموزش کودکان و نوجوانان
  • تکنسین دامپزشکی
  • مددکاری و خدمات اجتماعی
  • بنیادهای پلیس
  • علوم کاربردی و بهداشتی
  • مدیریت محیط زیست
  • علوم رفتاری
  • پرستاری
پردیس نیونهام

رشته‌های تخصصی که در این پردیس به دانشجویان تدریس می‌شود عبارتند از:

  • مهندسی
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • رشته‌های بازرگانی
  • هنرهای آزاد
پردیس مارکام

پردیس مارکام جزء اولین موسسات ارائه‌دهنده تحصیلات دانشگاهی است. این پردیس زیر مجموعه کالج سنکا بوده و در یکی از مناطق تورنتو قرار دارد.

پیتربورو

این پردیس در فرودگاه پیتربورو قرار دارد و نام آن برگرفته از نام فرودگاه است. تمامی آموزش‌های مربوط به هواپیمایی در این پردیس به دانشجویان تدریس می‌شود.

پردیس کیل

برخی از رشته‌های تخصصی در این پردیس که دانشجویان می‌توانند در آن حوزه تحصیل کنند، عبارتند از:

  • مطالعات انگلیسی و لیبرال
  • هنرهای خلاقانه و انیمیشن
  • رسانه
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • علوم زیستی
  • شیمی کاربردی

4. کالج Georgian

یکی دیگر از بهترین کالج‌ های تورنتو که اکثر دانشجویان بین‌المللی آن را دوست دارند، کالج جورجین است. این کالج با تمرکز روی برگزاری دوره‌های کارآموزی توانسته دانشجویان را دلگرم کند. زیرا به آنها اطمینان می‌دهد که پس از کار می‌توانند به راحتی وارد بازار کار شوند.

این کالج در شمال تورنتو قرار دارد و تقریبا با 6200 سازمان همکاری دارد. نحوه کار این سازمان‌ها به این شکل است که آنها دانشجویان برتر رشته‌های مختلف جورجین را در شرکت خود استخدام می‌کنند. بنابراین این دانشجویان پس از تحصیل وارد بازار کار می‌شوند و به اقتصاد بی‌نظیر و عالی دست پیدا می‌کنند.

این کالج یکی از بهترین کالج های تورنتو به حساب می‌آید که در حال حاضر بیش از 88 برنامه تحصیلی را پشتیبانی می‌کند. این کالج با توجه به شرایط و امکاناتی که برای اقامت دانشجویان در نظر گرفته، به یکی از محبوب‌ترین کالج‌ های تورنتو تبدیل شده است.

5. کالج Humber

کالج هامبر یکی از بزرگترین و فراگیرترین کالج های تورنتو به حساب می‌آید. آموزش‌های کاربردی متمرکز بر حرفه و آموزش‌های عالی موجود در این کالج، موجب شده تا این هامبر به یکی از بهترین کالج های تورنتو کانادا تبدیل شود.

در حقیقت این کالج یکی از اصلی‌ترین اعضای دانشگاه پلی تکنیک کانادا محسوب می‌شود. تا به امروز در این کالج 27 هزار دانشجو به صورت تمام وقت در حال درس خواندن هستند. براساس رتبه‌ای کالج‌ها که در سال جاری صورت گرفت، کالج هامبر با پشتوانه بیش از 150 برنامه تحصیلی در بین دانشگاه‌های برتر کانادا جایگاه 30 را به دست آورد.

این کالج با دارا بودن 3 پردیس مجزا، از سال 1967 فعالیت رسمی خودش را در تورنتو کانادا شروع کرد. در حال حاضر دانشجویان بسیار زیادی از این کالج فارغ‎‌التحصیل شدند و به موفقیت‌های بزرگ کاری دست پیدا کردند.

6. کالج آلگانکوین

یکی دیگر از بزرگترین کالج های تورنتو کالج آلگانکوین نام دارد. در این کالج بیش از 200 دوره آموزشی برگزار و ارائه می‌شود. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی برای گذراندن دوره‌های زبان انگلیسی، کورس‌های تخصصی 2 یا 3 ساله تقویت مهارت‌ها و اطلاع از آپدیت‌های رشته تخصصی خود به این دانشگاه مراجعه می‌کنند. در واقع دانشجویان با فرهنگ‌های مختلف به این دانشگاه می‌آیند تا با فرهنگ و رویکرد آموزشی کانادا بیشتر آشنا شوند.

این افراد از طریق مطالعه، کار و همکاری اساتید و ارتباط با سایر دانشجویان و همچنین فعالیت‌های گروهی، تحقیقاتی تجربیات ارزشمندی به دست می‌آورند که بعد از فارغ‌التحصیلی به آنها کمک می‌کند.

زمینه‌های مختلف آموزشی، تمرکز بر آموزش‌های عملی، توجه به رفاه دانشجویان و همچنین استفاده از امکانات به روز و مدرن به صورت بین‌المللی از ویژگی‌های منحصر به فرد این کالج است.

بهترین کالج های خصوصی تورنتو

بهترین کالج های خصوصی تورنتو

در ادامه به معرفی بهترین کالج‌های خصوصی تورنتو خواهیم پرداخت:

1. کالج آی ال سی کالج

یکی از مراکز آموزش حرفه‌ای و تخصصی تورنتو کالج خصوصی آی ال سی است. در این کالج دوره‌های آموزشی در رشته‌های محدودی به دانشجویان ارائه می‌شود. برخی از رشته‌های موجود در این کالج عبارتند از:

  • تجارت
  • فروش و بازاریابی
  • خدمات به مشتریان

این کالج در قلب تورنتو قرار دارد. در واقع در کالج آی ال سی این فرصت به دانشجویان داده می‌شود تا بتوانند از بین فرصت‌های متعدد کارآموزی یکی را انتخاب و به صورت تخصصی در آن تجاربی را به دست بیاورند. این موسسه آموزشی دوره‌های کارآموزی تخصصی برگزار می‌کند که همین امر موجب شده تا دانشجویان بتوانند در مسیر شغلی درستی قرار بگیرند.

این امکان به دانشجویان داده می‌شود که با مناسب‌ترین کارفرمایان که در حین کارآموزی متعهد می‌مانند همکاری طولانی مدت داشته باشد. این موضوع باعث محبوبیت این کالج در بین کالج های تورنتو شده است.

2. مدرسه تجارت تورنتو

دانشجویان بسیار زیادی از سراسر دنیا به تورنتو می‌آیند تا در مدرسه تجارت تورنتو درس بخوانند. دوره‌های آموزشی که در این مدرسه تدریس و ارائه می‌شوند کاملا شغل محور هستند. برخی از دوره‌هایی که در این مدرسه به دانشجویان تدریس و موجب ورود آنها به بازار کار می‌شوند عبارتند از:

  • مهمانداری
  • توریسم
  • امنیت سایبری
  • آنالیز داده
  • حسابداری

پس از گذراندن دوره‌های بالا، دانشجو می‌تواند در کشور کانادا وارد بازار کار شود و از نظر اقتصادی زندگی خوبی را برای خود رقم بزند. در حقیقت در این مدرسه، دانشجویان را به گونه‌ای تربیت و تعلیم می‌دهند که بتوانند خواسته‌های بازار کار را برطرف کنند.

مدرسه تجارت تورنتو از نظر امکانات آموزشی چنگی به دل نمی‌زند اما نقاط قوت رشته‌های موجود در این مدرسه باعث شده تا دانشجویان بسیار زیادی آن را انتخاب کنند. اگر نگاهی به تصاویر این کالج بیندازید، خواهید دید که مدرسه تجارت تورنتو تنها یک ساختمان 5 طبقه‌ای است که به اسم “خانه آموزش” در کانادا شناخته می‌شود. زیر بنای ساختمان این مدرسه برابر با 35000 فوت مربع است و دارای 23 کلاس درس مجزا، سالن اجتماعات و سه آزمایشگاه کامپیوتر است.

3. کالج بین‌­المللی تموود

اگر به دنبال تقویت زبان انگلیسی خود هستید، قطعا کالج بین‌المللی تموود گزینه مناسبی برای شما محسوب می‌شود. علاوه بر این کالج بین‌المللی تموود برای افرادی مناسب است که خواستار دوره آموزشی هستند که علاوه بر تحصیل، کار را نیز پوشش دهد.

کالج بین المللی تموود یکی از کالج های تورنتو است که چندان بزرگ نیست. ظرفیت پذیرش در این کالج بین 120 تا 200 دانشجو خواهد بود. تعداد پذیرش کم دانشجو از یک سو برای دانشجویان در حال تحصیل مزیت بزرگیست. چرا که آنها این فرصت را دارند با یکدیگر و اساتید به راحتی ارتباط برقرار کنند.

امکانات رفاهی این کالج مانند خوابگاه دانشجویی به دانشجویان بین‌الملل، موجب محبوبیت آن شده است. این کالج به برخی از دانشجویان اقامت هوم استی می‌دهد. این بدان منظور است که فرد با خانواده خود می‌تواند در خوابگاه به صورت خانوادگی زندگی کند.

در پایان

اگر به دنبال مهاجرت و اقامت دائم در کانادا هستید، یکی از گزینه‌های پیش‌روی شما، مهاجرت تحصیلی یا بورسیه تحصیلی است. برای اطلاع از فرآیند و دریافت ویزای تحصیلی بهتر است قبل از اقدام با وکلا کاربلند و متخصصان این حوزه مشاوره کنید. برای دریافت مشاوره می‌توانید از خدمات موسسه مهاجرتی صباویزا بهره‌مند شوید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید