لوگو صبا ویزا

مهاجرت به انگلستان : شرایط و هزینه های مهاجرت [2024]

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه مهاجرت به انگلستان و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان

مهاجرت به انگلستان یک تصمیم شجاعانه است که شما را با فرصت‌های جدیدی در زندگی روبرو می‌کند. بر همین اساس به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما با روش های مهاجرت به انگلستان آشنا شوید تا بهترین شیوه را با توجه به شرایط شخصی خود انتخاب کنید. انگلستان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است و اقتصاد خوبی دارد. به همین علت تصمیم داریم تا در این مطلب از صباویزا بیشتر درباره رفتن به انگلستان صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

فهرست عناوین

شرایط مهاجرت به انگلستان

مهاجرت به کشور انگلستان نیازمند رعایت شرایط و مراحل خاصی است. اولین مرحله، انتخاب یک مسیر مهاجرتی مناسب است. برنامه‌های مهاجرتی مانند ویزای کاری، ویزای تحصیلی، ویزای خانواده، ویزای کارآفرینی و برنامه مهاجرت اقتصادی می‌توانند گزینه‌های خوبی برای مسیر پیش روی شما باشند. سپس باید شرایط مورد نیاز برای هر برنامه را برآورد کنید که مواردی همچون داشتن مدرک تحصیلی، تجربه کاری، حمایت مالی و مهارت‌های زبانی را شامل می‌شود.

مرحله دوم تقدیم درخواست مهاجرت و مراجعه به مقامات مهاجرتی انگلستان است. پس از بررسی مدارک و اطلاعات، در صورت تأیید مراحل پرداخت هزینه‌ها و مصاحبه انجام می‌شود. بعد از اخذ ویزا می‌توانید به انگلستان مهاجرت کنید. توجه به تغییرات قوانین مهاجرت و بررسی دقیق شرایط به طور مداوم ضروری است. برای دستیابی به مهاجرت موفق، توصیه می‌شود از خدمات مشاوره مهاجرتی و منابع رسمی اطلاعاتی بهره‌برداری کنید.

مزایای مهاجرت به کشور انگلستان

یکی از سوالاتی که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش بیاید این است که چرا باید به کشور انگلستان مهاجرت کنند؟ در ادامه سی می‌کنیم مهمترین مزایای ایت کشور برای زندگی را برای شما بازگو کنیم.

بریتانیا یکی از بهترین مقاصد انتخاب شده برای بسیاری از مهاجران مشتاق است. این سرزمین منطقه بزرگی است که چهار کشور مجزا مرزهای آن را تشکیل می‌دهند. همچنین دومین اقتصاد بزرگ اروپا است و رتبه پنجم را به عنوان بزرگترین اقتصاد در سراسر جهان دارد.

بریتانیا دارای طبیعت زیبا، شهرهای تاریخی مختلف مانند لندن است که در آن می‌توانید زندگی پر از شور و اشتیاق و مردمی از سراسر جهان را مشاهده کنید. همچنین مکان‌های معروف انگلیسی مانند بیگ بن و استون هنج نیز در این شهر قرار دارند.

مراقبت‌های بهداشتی و آموزش رایگان

بریتانیا به همه افراد در داخل مرزهای خود دسترسی رایگان به مراقبت‌های بهداشتی و آموزش را تا حد معینی ارائه می‌دهد. زندگی و کار در بریتانیا به این معنی است که مهاجران همچنین در مواقع اضطراری به خدمات مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت بالا دسترسی دارند یا حداقل هزینه را برای چک آپ‌های معمولی پرداخت می‌کنند، که دولت برای آن یارانه ارائه می‌دهد. علاوه بر این، کودکان همچنین به آموزش رایگان در بسیاری از مدارس مشهور مختلف دسترسی دارند. بریتانیا محل برخی از بهترین دانشگاه‌ها در سراسر جهان است: کمبریج و آکسفورد معروف‌ترین این دانشگاه‌ها هستند.

دسترسی آسان به اروپا

این یکی از مهمترین مزایای زندگی و کار در بریتانیا برای بسیاری از مردم است. شما به راحتی می‌توانید از هر کشوری در اروپا دیدن کنید! به راحتی می‌توان به بریتانیا دسترسی داشت، زیرا فرودگاه هیترو مرکز اصلی سفرهای بین المللی است و تعداد زیادی خطوط هوایی ارزان و مقرون به صرفه در دسترس شما هستند تا هر زمان که بخواهید از اروپا بازدید کنید.

فرصت‌های شغلی عالی

بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا در لندن مستقر هستند و این بدان معناست که فرصت‌های زیادی برای مهاجران با شرایط لازم برای یافتن شغل مورد نظر خود وجود دارد. بریتانیا همچنین مرکز بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی است، بنابراین حتی اگر سازمانی وجود داشته باشد که شما در درجه اول به آن علاقه دارید و از بریتانیا نیست، به احتمال زیاد آن‌ها شعبه‌ای در لندن دارند!

مردم صمیمی، خونگرم و مودب

بریتانیا علاوه بر اینکه عموماً یک سرزمین با نژاد و قومیت‌های مختلف است، یکی از معدود مکان‌هایی است که مردمی مودب و دوستانه دارد. این به شکلی است که ادب انگلیس‌ی‌ها در دنیا شهرت زیادی دارد. این بدان معناست که هنگامی که به محل زندگی جدیدی می‌روید، دوستی یا ملاقات با افراد جدید و ارتباط با افراد جدید نباید برای شما خیلی سخت باشد.

زبان رسمی انگلیسی است

اگر انگلیسی صحبت می‌کنید، در برقراری ارتباط، یافتن شغل یا ایجاد آشنایی‌های جدید هیچ مشکلی نخواهید داشت. در نتیجه، انگلستان، به ویژه لندن به دلیل میزبانی از مهاجران زیادی از استرالیا، کانادا، آمریکا، به عنوان چند مورد شناخته شده است.

مرخصی زیاد

بریتانیا یکی از مکان‌هایی است که بهترین سیاست‌های مرخصی با حقوق را دارد. صرف نظر از نوع شغلی که انجام می‌دهید، تا زمانی که حقوق دریافت می‌کنید، مطمئناً از تعداد زیادی مرخصی یا تعطیلات مطمئن خواهید بود. با پیشرفت شغلی، حتی روزهای مرخصی بیشتری خواهید داشت.

امنیت زیاد

اکثر مناطق در بریتانیا نسبتا امن هستند. نیروی پلیس همیشه کاملا فعال و در حالت آماده باش است و همه جا دوربین‌های مدار بسته وجود دارد. این موضوع این کشور را به یکی از امن‌ترین مناطق اروپا تبدیل کرده است.

انگلستان یک مکان عالی برای شروع یک تجارت

انگلستان مکانی عالی برای شروع یک تجارت است. این کشور بارها در بین 10 کشور برتر جهان برای انجام این کار رتبه‌بندی شده است. قوانین و سیاست‌های مالیاتی در بریتانیا با امتیازات بسیار مطلوب برای یافتن مناطق و مشتریان مناسب بسیار مطلوب هستند.

انواع ویزا برای مهاجرت به انگلستان

انگلستان انواع مختلفی از ویزاها را برای ورود و اقامت اتباع خارجی ارائه می‌دهد. از جمله مهمترین آنها می‌توان به ویزای کاری، ویزای تحصیلی، ویزای همراه، ویزای توریستی و ویزای کارآفرینی اشاره کرد. ویزای کاری برای کسانی که قصد کار در انگلستان را دارند، ویزای تحصیلی برای دانشجویان، ویزای همراه برای اعضای خانواده مهاجران، ویزای توریستی انگلستان برای مسافران و ویزای کارآفرینی برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان صادر می‌شود.

هر کدام از این ویزاها شرایط خاص خود را دارند که متقاضی باید برآورده کند. به عنوان مثال، ویزای کاری نیازمند داشتن پیشنهاد استخدام از طرف یک شرکت انگلیسی و ویزای تحصیلی نیازمند پذیرش از یک دانشگاه انگلستان است. در کل، انتخاب نوع ویزا بستگی به هدف فرد از مهاجرت به انگلستان دارد و توصیه می‌شود همیشه قبل از اقدام، با یک وکیل مهاجرت مشورت شود. به طور کلی مهم‌ترین ویزاهایی که برای شروع زندگی در انگلستان وجود دارد شامل موارد زیر است.

  • ویزای تحصیلی انگلستان
  • ویزای کاری انگلستان
  • ویزای خانوادگی انگلستان
  • ویزای استارتاپ انگلستان
  • ویزای توریستی انگلستان
  • ویزای ازدواج انگلستان
  • ویزا برای تولد فرزند

مهاجرت تحصیلی به انگلستان

مهاجرت تحصیلی به انگلستان یک راه محبوب برای دانش‌آموختگان بین‌المللی است. برای شروع،باید به یک دانشگاه در انگلستان درخواست دهید و پذیرش در برنامه تحصیلی مورد نظرتان را کسب کنید. برنامه‌های مهاجرت تحصیلی مانند ویزای TR4 (ویزای دانشجویی) اجازه می‌دهند تا مدت مشخصی به عنوان دانشجو در انگلستان تحصیل کنید.

شما پس از پذیرش باید مدارک و اطلاعات مورد نیاز را تقدیم مقامات مهاجرتی کنید. بعد از ورود به انگلستان، شما می‌توانید به تعداد مشخصی ساعت در هفته کار پاره‌وقت انجام دهید. همین موضوع به شما کمک می‌کند تا بخشی از هزینه‌های خود را در این بخش پوشش دهید. پس از فارغ‌التحصیلی نیز با ویزای کاری پس از تحصیل (PSW) می‌توانید برای مدتی در انگلستان کار کنید. مهاجرت تحصیلی به انگلستان فرصتی برای کسب دانش تخصصی، تجربه فرهنگی و شبکه‌سازی در یک محیط بین‌المللی را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

مهاجرت به انگلستان از طریق کار

مهاجرت به انگلستان از طریق کار یک مسیر جذاب برای فراهم‌آوردن تجربه کاری و زندگی در این کشور است. ابتدا باید یک مشاغل مورد نیاز در انگلستان پیدا کنید و توانمندی‌ها و تجربه کاری خود را به‌طور مناسب نشان دهید. سپس باید از کمیسیون مهاجرتی انگلستان (UKVI) درخواست مجوز کاری از طریق برنامه‌های مختلف مانند Skilled Worker یا Global Talent را ارسال کنید.

پس از دریافت مجوز کاری، می‌توانید به انگلستان مهاجرت کرده و به کار خود بپردازید. با سپری کردن مدت مشخصی کار در انگلستان، امکان درخواست برنامه‌های مهاجرت دائمی مانند برنامه استعدادهای جهانی (Global Talent) یا برنامه‌های مهاجرت اقتصادی (Economic Immigration) نیز وجود دارد. مهاجرت به کشور انگلستان از طریق کار به فرصتی برای کسب تجربه حرفه‌ای در یک کشور تاریخی و پویا تبدیل می‌شود و در مسیر مهاجرت خود می‌توانید در بهترین مشاغل ممکن فعالیت داشته باشید و خود را رشد دهید.

آیا می‌توانم به عنوان کارآفرین به انگلستان مهاجرت کنم؟

شما می‌توانید به عنوان یک کارآفرین می‌توانید به انگلستان مهاجرت کنید. انگلستان یکی از بهترین کشورها برای کارآفرینی است. بازار انگلستان رقابتی و پویاست. دسترسی به سرمایه‌گذاران خطرپذیر و شتاب‌دهنده‌های کسب و کار در انگلستان آسان است. همچنین قوانین مربوط به شرکت‌های نوپا در انگلستان انعطاف‌پذیرتر از بسیاری از کشورهای اروپایی است. علاوه بر این، انگلستان دارای اکوسیستم قدرتمندی از دانشگاه‌ها، مراکز نوآوری و استعدادهای برتر است که می‌تواند به کسب و کارهای نوپا کمک کند.

به عنوان یک کارآفرین، می‌توانید از طریق برنامه‌های مهاجرتی مختلفی مانند ویزای کارآفرینی انگلستان، ویزای نوآوری و ویزای سرمایه‌گذاری برای کار در انگلستان اقدام کنید. البته باید شرایط خاص هر ویزا از جمله سرمایه‌گذاری مورد نیاز، داشتن ایده کسب و کار نوآورانه یا اشتغال‌زایی برای انگلیسی‌ها را برآورده کنید. پس از دریافت ویزا، می‌توانید شرکت خود را ثبت و راه‌اندازی کنید. البته کمک گرفتن از وکیل مهاجرت و حسابدار برای انجام فرایندهای قانونی توصیه می‌شود. به طور کلی، انگلستان یک مقصد عالی برای کارآفرینان بین‌المللی است و فرصت‌های زیادی را برای موفقیت ارائه می‌دهد.

شرایط لازم برای مهاجرت به انگلستان به عنوان کارآفرین

برای مهاجرت به عنوان یک کارآفرین به انگلستان، باید شرایط مختلفی داشته باشید. اول از همه باید یک ایده کسب و کار قابل اجرا و پایدار داشته باشید که بتواند در بازار انگلستان رشد کند. ایده شما باید نوآورانه باشد و حداقل 20 درصد از سهام شرکت یا کسب و کار را در اختیار داشته باشید. همچنین باید حداقل 50 هزار پوند سرمایه‌گذاری در کسب و کار خود داشته باشید. همچنین باید توانایی اشتغال‌زایی برای حداقل 2 نفر انگلیسی تمام وقت یا معادل آن به مدت 3 سال را داشته باشید.

همچنین باید طرح کسب و کار مدون و جامعی ارائه دهید که نشان دهد چگونه می‌توانید این تعداد فرصت شغلی ایجاد کنید. از طرفی باید تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشید و حداقل ۶ بند امتیاز در آزمون IELTS کسب کنید. همچنین باید تحصیلات، تجربه یا سابقه کارآفرینی قبلی مرتبط با کسب و کار پیشنهادی خود را ارائه دهید. در نهایت پس از ارائه درخواست، اداره مهاجرت انگلستان طرح کسب و کار شما را بررسی می‌کند. پس از تایید، می‌توانید ویزای کارآفرینی دریافت کرده و ویزای همراه انگلستان را هم برای خانواده بگیرید.

مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه‌گذاری

مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه‌گذاری یک مسیر جذاب برای افرادی است که تمایل به سرمایه‌گذاری در اقتصاد انگلستان دارند. برنامه‌های مهاجرتی مانند برنامه سرمایه‌گذاری Tier 1 (Investor) به شما این فرصت را می‌دهند که با سرمایه‌گذاری مشخص در اقتصاد انگلستان، اجازه اقامت و حتی تابعیت را به دست آورید.

برای شروع باید مطابق با شرایط مربوطه، مقدار سرمایه‌گذاری مورد نیاز را در اقتصاد انگلستان انجام دهید. سپس باید مستندات و اطلاعات مربوطه را تقدیم کمیسیون مهاجرتی انگلستان (UKVI) ارسال کنید. پس از تأیید، می‌توانید به انگلستان مهاجرت کرده و با سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اقتصادی مختلف، در کنار تجربه زندگی متنوع و فرصت‌های کسب درآمد به جامعه انگلستان هم کمک کنید. مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به انگلستان روشی سریع و کارآمد است. از همین رو اگر شما در شرایط مالی خوبی به سر می‌برید بهتر است که با سراغ این گزینه بروید.

مهاجرت به انگلستان از طریق خرید بیزینس

مهاجرت به انگلستان از طریق خرید بیزینس یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در این کشور است که امکان اقامت و تابعیت انگلستان را برای متقاضیان فراهم می‌کند. این روش برای افراد با تجربه و مهارت در مدیریت کسب و کار مناسب است. برای مهاجرت به کشور انگلستان از طریق خرید بیزینس، متقاضی باید حداقل سرمایه ۵۰۰ هزار پوند را در اختیار داشته باشد. این سرمایه باید به صورت نقدی یا اوراق بهادار قابل تبدیل به نقدی در بانک‌های معتبر انگلستان یا سایر کشورهای جهان سپرده شود. همچنین متقاضی باید یک بیزینس پلن مناسب برای راه‌اندازی یا خرید یک کسب و کار در انگلستان ارائه کند.

این روش نسبت به سایر روش‌های سرمایه‌گذاری در انگلستان از جمله خرید ملک، زمان کمتری برای اخذ اقامت دائم را می‌طلبد. متقاضیان با این روش می‌توانند پس از ۵ سال اقامت در انگلستان، درخواست اقامت دائم این کشور را ارائه دهند. در مجموع مهاجرت به انگلستان از طریق خرید بیزینس یک روش نسبتاً پرهزینه اما مطمئن برای اخذ اقامت این کشور است.

مهاجرت به انگلستان از طریق ثبت شرکت

مهاجرت به انگلستان از طریق ثبت شرکت یکی از روش‌های قانونی مهاجرت به این کشور است. در این روش متقاضی باید با ثبت یک شرکت در انگلستان، ثابت کند که قصد دارد در اقتصاد این کشور سرمایه‌گذاری کرده و اشتغال ایجاد کند.  برای ثبت شرکت در انگلستان، متقاضی باید حداقل مبلغ ۵۰ هزار پوند سرمایه داشته باشد و یک طرح تجاری (بیزنس پلن) ارائه دهد که نشان دهد شرکت او پتانسیل رشد و سودآوری دارد. همچنین متقاضی باید اثبات کند که توانایی مدیریت شرکت خود را دارد.

پس از ثبت شرکت، متقاضی می‌تواند برای ویزای مهاجرت استارتاپ اقدام کند. این ویزا به متقاضی اجازه می‌دهد به مدت دو سال در انگلستان زندگی و کار کند. در صورت موفقیت شرکت متقاضی در این مدت، می‌تواند برای اقامت دائم انگلستان اقدام کند. چنانچه سابقه مدیریت شرکت و امور کاری حرفه‌ای را دارید می‌توانید بر روی این گزینه برای مهاجرت خود حساب ویژه‌ای باز کنید.

مهاجرت به انگلستان از طریق خود اشتغالی

مهاجرت به انگلستان از طریق خوداشتغالی می‌تواند مسیر موفقی برای به دست آوردن ویزای کاری یا برنامه تجاری باشد. ابتدا باید یک طرح کسب و کار مستحکم و با برنامه کاری دقیق ایجاد کنید. سپس باید اقدام به جستجوی بازارهدف، تحقیق در مورد قوانین مهاجرت و ثبت شرکت کنید که همه این مراحل باید به دقت طی شود. پس از تأیید طرح کسب و کار و به دست آوردن مجوزهای لازم، می‌توانید اقدام به اخذ ویزای کاری کنید. در مرحله نهایی، با شروع فعالیت‌های تجاری در انگلستان، باید اثبات کنید که توانایی‌های لازم برای مدیریت کسب و کار را دارید تا بتوانید در انگلستان به موفقیت دست پیدا کنید.

در مهاجرت به انگلستان از طریق خوداشتغالی، پس از ورود به این کشور باید فعالیت‌های تجاری خود را آغاز کنید و به ارائه خدمات یا محصولات خود بپردازید. برای حفظ وضعیت مهاجرتی، باید متعهد به رعایت شرایط و مقررات ویزا و مسائل مالی مرتبط با کسب و کار خود باشید. همچنین در صورت تغییرات در طرح کسب و کار یا مالکیت، باید به مراجع مهاجرتی اطلاع دهید. پس از مدتی و با اثبات موفقیت در کسب و کار، می‌توانید به درخواست دریافت شهروندی انگلستان فکر کنید. این مسیر نیاز به برنامه‌ریزی دقیق، توانایی کسب و کاری و پیشنهادات نوآورانه دارد تا در محیط کسب و کار انگلستان موفقیت‌آمیز عمل کنید.

مهاجرت به انگلستان از طریق پناهندگی

مهاجرت به انگلستان از طریق پناهندگی به دنبال رهایی از تهدیدات امنیتی، تبعیض‌های نژادی یا دیگر مخاطرات است که زندگی فرد را به خطر می‌اندازند. افراد می‌توانند تحت پوشش قوانین حقوق بشر و کمیته‌های مربوطه دلایل خویش برای درخواست پناهندگی را بیان نمایند. پس از ارسال درخواست، موارد بررسی شده و افراد تایید شده می‌توانند ویزای پناهندگی دریافت کنند و وارد انگلستان شوند. پس از ورود پناهندگان به مراکز پذیرش منتقل می‌شوند و فرصت دارند تا دلایل اجتماعی، اقتصادی یا سیاسی را برای درخواست پناهندگی‌شان اثبات کنند.

پس از دریافت اجازه‌نامه پناهندگی، افراد مهاجر می‌توانند به دنبال یافتن محل اقامت دائم و کار بهره‌برداری از فرصت‌های جدید در انگلستان باشند.

به‌طور کلی موسسه صباویزا به هیچ عنوان این راه را برای شما پیشنهاد نمی‌دهد زیرا با دشواری‌های زیادی روبرو خواهد بود. برخی از کمپ‌ها شرایط خوبی ندارند و احتمال ریجکت درخواست شما برای پناهندگی هم بسیار بالاست. از همین رو سعی کنید که از سایر روش‌های مشخص شده در این مسیر استفاده کنید تا با مشکل خاصی مواجه نشوید.

مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج

مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج به معنای ازدواج با یک فرد انگلیسی یا دارای تابعیت انگلستان است. پس از ازدواج، افراد می‌توانند بر اساس قوانین مهاجرت انگلستان ویزای خانواده یا ویزای ازدواج درخواست کنند. این ویزا اجازه اقامت در انگلستان به مدت معین را می‌دهد. پس از گذشت مدتی و در صورتی که ازدواج پایدار اثبات شود، متقاضیان می‌توانند برای درخواست اقامت دائم و حتی تابعیت انگلستان اقدام کنند. این مسیر به افراد امکان می‌دهد تا به زندگی در کشوری با تنوع فرهنگی و اقتصاد پیشرفته دست یابند و در فرآیند اجتماعی و اقتصادی آن مشارکت کنند. مهاجرت از طریق ازدواج به موفقیت‌های شخصی و خانوادگی و همچنین تعامل فرهنگی بین ملت‌ها کمک می‌کند.

با مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج، افراد می‌توانند به سیستم آموزشی و بهداشتی-درمانی کشور دسترسی داشته باشند و از مزایای اقتصادی آن بهره‌برداری کنند. با این حال، مهاجرت از طریق ازدواج نیازمند مراعات و تدابیر قانونی است تا از سوءاستفاده یا ازدواج‌های سوری جلوگیری شود. افراد باید دلایل واقعی ازدواج را اثبات کنند تا درخواست‌هایشان پذیرفته شود.

اخذ اقامت انگلستان از طریق تولد فرزند

اخذ اقامت انگلستان از طریق تولد فرزند به معنای به دنیا آوردن کودک در این کشور است. والدینی که فرزندی در انگلستان متولد می‌شود، می‌توانند برای کودک و برای خود اقامت درخواست کنند. این حال برای اخذ اقامت از طریق این مسیر، شرایط و الزامات قانونی و مهاجرتی باید رعایت شوند. همچنین برای حفظ اقامت بلندمدت، افراد باید موارد لازم را تا تاریخ انقضای اقامت خود ارائه کنند. به این ترتیب، تولد فرزند در انگلستان می‌تواند به یک پل ارتباطی برای خانواده‌ها با امکانات و فرصت‌های این کشور تبدیل شود.

با اخذ اقامت انگلستان از طریق تولد فرزند، والدین می‌توانند به استفاده از خدمات آموزشی برای فرزندان خود در این کشور دسترسی داشته باشند و آن‌ها را در محیطی تحت حمایت و پویا بزرگ کنند. این مسیر همچنین افراد را قادر می‌سازد که در فرآیند اقتصادی و اجتماعی انگلستان مشارکت کنند. با توجه به محدودیت‌ها و شرایط مختلف، اخذ اقامت انگلستان از طریق تولد فرزند ممکن است نیاز به مشورت با متخصصان حقوق مهاجرت و دانشنامه قوانین مربوطه داشته باشد

مهاجرت به انگلستان از طریق فامیلی، خانوادگی و اسپانسرشیپ

مهاجرت به انگلستان از طریق فامیلی، خانوادگی و اسپانسرشیپ به افراد امکان می‌دهد تا با تأمین حمایت مالی یا ارتباط خانوادگی به انگلستان مهاجرت کنند. در این روش افراد توسط افراد خانواده یا اسپانسرهایی که در انگلستان زندگی می‌کنند یا فعالیت اقتصادی دارند حمایت می‌شوند. این اسپانسرها باید تضمین کنند که افراد مهاجر در طول اقامتشان می‌توانند روی حمایت‌های فرد اسپانسر حساب کنند.

پس از تأیید اسپانسری و بررسی مدارک مرتبط، افراد می‌توانند برای اخذ ویزای مهاجرتی اقدام کنند. این راه می‌تواند برای تسهیل مهاجرت به کشور انگلستان و به خصوص برای افرادی که خانواده‌ای یا ارتباطات فامیلی در این کشور دارند مناسب باشد. در نتیجه شما هم می‌توانید در صورت لزوم از این روش عالی به سود خود استفاده کنید.

برای مهاجرت به انگلیس چقدر پول لازم است؟

مقدار پول مورد نیاز برای مهاجرت به انگلستان به عوامل متعددی بستگی دارد. مواردی همچون نوع ویزا، هزینه‌های زندگی، مخارج تحصیلی یا کاری و منطقه جغرافیایی مورد نظر باید به صورت ویژه بررسی شوند. برای مثال با یک بررسی ساده می‌توان به این نتیجه رسید که هزینه‌های زندگی در لندن بیشتر از مناطق دیگر است. همچنی برای دانشجویان نیز هزینه‌های تحصیلی و زندگ با توجه مقطع تحصیلی و شهر محل تحصیل تعیین می‌شود

میزان هزینه برای مهاجرت کاری نیز ارتباط نزدیکی با نوع شغل دارد. برای ویزای سرمایه‌گذاری، مقدار حداقلی سرمایه قابل قبول است. افراد باید همچنین هزینه‌های ویزا، بیمه، مسکن و هزینه‌های ابتدایی را در نظر بگیرند. به طور کلی، تعیین مقدار دقیق پول مورد نیاز نیازمند بررسی دقیق و شناخت عوامل مختلف است.

امتیاز مهاجرت به انگلستان

سیستم امتیازدهی مهاجرت به کشور انگلستان بر اساس عوامل متعددی از جمله سن، تحصیلات، تجربه کاری، زبان انگلیسی و حمایت شغلی تعیین می‌شود. برنامه‌های مختلف مهاجرت از جمله ویزای کاری و ویزای تخصصی دارای امتیاز مخصوص به خود هستند. مثلاً برای ویزای کاری نوع شغل، حقوق و حمایت کارفرما در تعیین امتیاز تأثیرگذار است. همچنین آزمون زبان مهارت‌های زبانی را سنجیده و امتیاز مهاجران را تعیین می‌کند.

این امتیازها تعیین‌کننده استفاده‌کننده‌های از ویزاها و اجازه‌نامه‌های مهاجرتی برای ورود به انگلستان هستند. امتیازدهی سیستم مهاجرتی به افراد با مهارت‌های مورد نیاز در بازار کار انگلستان امکان فراهم می‌کند و به تعامل فعال در اقتصاد و جامعه کشور کمک می‌کند. سیستم امتیازدهی به انگلستان کمک می‌کند تا جذب نیروی انسانی با توانمندی‌ها و مهارت‌های لازم انجام شود و به تعادل بازار کار کمک می‌کند.

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به انگلستان

برای مهاجرت به انگلستان معمولاً باید مدرک زبان انگلیسی مورد تایید را ارائه دهید. برنامه‌های مختلف مهاجرتی و ویزاها نیاز به مدارک زبان مختلفی دارند. برای بسیاری از ویزاها از جمله ویزای کاری و تخصصی، نمره مناسبی در آزمون‌های شناخته‌شده مانند IELTS، TOEFL یا Pearson Test of English (PTE) لازم است.

نمره‌ها معمولاً بر اساس معیار و چهارچوب مشترک اروپایی زبان‌ها (CEFR) تعیین می‌شود. در برخی موارد مثل ویزای تخصصی، میزان مهارت زبانی بالاتری مورد نیاز است. همچنین برای ویزای خانوادگی و برخی دیگر اقامت‌ها نمره زبان مورد نیاز نیست اما داشتن مهارت‌های زبانی مناسب برای تعاملات روزمره بهتر است.

مدارک لازم برای مهاجرت به انگلستان

آماده کردن مدارک برای مهاجرت به انگلستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا فرآیند مهاجرت به طور صحیح و بدون مشکلات پیش برود. در ابتدا باید مدارک شناسایی مانند پاسپورت، تصاویر رنگی و مدارک ثبت شرکت یا تحصیلات رسمی را تهیه کنید. برای ویزای کاری یا تخصصی، مدارک مرتبط با تجربه کاری، مدارک تحصیلی و نمرات در آزمون‌های زبان مورد نیاز است.

همچنین برای ویزای خانوادگی، مدارک مرتبط با رابطه خانوادگی باید به سرعت تهیه شوند. آماده کردن مدارک مالی مانند حساب‌های بانکی و مدارک مرتبط با اسپانسرشیپ نیز ممکن است در برخی ویزاها الزامی باشد. برخی از مدارک جنبه عمومی داشته و تقریبا در تمامی ویزاها اجباری هستند. به همین علت آ‌ن‌ها را به صورت لیست شده در اختیار شما قرار خواهیم داد.

  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار و حداقل یک صفحه خالی
  • عکس پاسپورتی با اندازه و استانداردهای تعیین شده
  • فرم درخواست ویزا تکمیل شده و امضا شده
  • مدارک شناسایی و اقامتی
  • مدارک مالی
  • مدارک تحصیلی و شغلی
  • مدارک مربوط به روابط خانوادگی و اجتماعی
  • مدارک پزشکی

وکیل مهاجرت به انگلستان

استفاده از وکیل مهاجرت برای مهاجرت به کشور انگلستان مزایای مهمی دارد. وکلای مهاجرت با تخصص در قوانین و فرآیندهای مهاجرت انگلستان می‌توانند راهنمایی دقیق و حرفه‌ای در ارائه مدارک، تکمیل فرم‌ها و انجام مراحل مهاجرت ارائه دهند. آن‌ها با دانش عمیق در خصوص نوع ویزا، الزامات و مهارت‌های زبانی مورد نیاز را به شما گوشزد می‌کنند.

از طرفی ارتباط با سفارت نیز نقش مهمی در دریافت ویزا دارد که در این مسیر وکیل مهاجرت همراه شما خواهد بود. همچنین وکلا در مواجهه با مشکلات یا تاخیرها در مهاجرت قادر به راهنمایی و حل مسائل هستند. از همین رو بهتر است که شما هم بهترین وکیل را برای پیشبرد اهداف خود به کار بگیرید تا با مسئله خاصی مواجه نشوید.

راحت ترین راه مهاجرت به انگلستان

راحت‌ترین راه مهاجرت به انگلستان متناسب با شرایط و نیازهای هر فرد متفاوت است. از جمله راه‌های رایج مهاجرت می‌توان به درخواست ویزای کاری یا تحصیلی، سرمایه‌گذاری، ویزای خانواده یا ازدواج با شهروند انگلیسی اشاره کرد.

این راه‌ها می‌توانند با توجه به شرایط مالی، تحصیلات و تخصص‌های فرد متفاوت باشند. همچنین برخی افراد از طریق پناهندگی یا ویزای ویژه می‌توانند به انگلستان مهاجرت کنند. در هر صورت، آگاهی کامل از قوانین و الزامات مهاجرتی و اخذ مشاوره از وکیل مهاجرتی یک امر حیاتی است تا بهترین راه مهاجرت برای هر فرد تعیین شود.

فرم ثبت نام مهاجرت به انگلستان

پر کردن فرم ثبت نام مهاجرت به کشور انگلستان اهمیت چشمگیری دارد. این فرم اطلاعات شخصی، تحصیلات، تجربیات کاری و دیگر جزئیات مهم را جمع‌آوری می‌کند که برای ارزیابی و تصمیم‌گیری مقامات مهاجرتی ضروری است. اطلاعات دقیق در این فرم، فرصت بهتری برای انتخاب مسیر مهاجرت مناسب و اخذ ویزای مربوطه فراهم می‌کند.

همچنین در صورت اعلام نادرست یا ناقص اطلاعات، ممکن است با عواقب جدی از جمله رد درخواست یا حتی ممنوعیت موقت یا دائم از ورود به انگلستان روبرو شوید. از این رو پر کردن دقیق و کامل اطلاعات در فرم ثبت نام از اهمیت بالایی برخوردار است و به فرد امکان می‌دهد تا در مراحل بعدی مهاجرت با اعتماد به نفس بیشتری پیش برود.

سخن پایانی

امروزه بسیاری از ایرانیان برای داشتن یک زندگی باکیفیت کشور انگلستان را انتخاب می‌کنند. تجربه ثابت کرده است که مهاجرت به انگلستان می‌تواند یک انتخاب بسیار عالی باشد زیرا شرایط بازار کار در آن مناسب بوده و از سطح کیفی بالایی در زندگی برخوردار می‌شوید. بر همین اساس بهترین کاری که می‌توان انجام داد این است که فرایند اداری مربوط به ویزا را به موسسه مهاجرتی صباویزا بسپارید. چنانچه شما با کارشناسان ما تماس بگیرید می‌توانید اطلاعات مهم و تکمیلی این بخش را دریافت کنید پس فرصت را از دست ندهید. از اینکه تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

سوالات متداول

چه نوع ویزایی برای مهاجرت به انگلستان مناسب است؟

برای مهاجرت به این کشور ویزاهای مختلفی وجود دارد. ویزای تحصیلی برای دانشجویان، ویزای کاری برای فرصت‌های شغلی، ویزای خانوادگی برای افرادی که از خانواده در انگلستان حمایت می‌شوند و ویزای سرمایه‌گذاری برای افرادی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری در انگلستان انجام دهند، جزو مهم‌ترین ویزاها هستند.

آیا داشتن مهارت‌های زبانی ضروری است؟

بله، با توجه به نوع ویزا، داشتن مدرک زبان معتبر ضروری است. اغلب از آزمون‌هایی مانند IELTS، TOEFL یا PTE برای اثبات مهارت زبانی استفاده می‌شود. با این حال ممکن است که برخی از ویزاها این شرط را نداشته باشند.

مهاجرت به کشور انگلستان چقدر طول می‌کشد؟

زمان مهاجرت بر اسا نوع ویزا، مدارک و فرآیندها متفاوت است. مهاجرت‌های تحصیلی ممکن است چند ماه تا چند سال زمان ببرد. با این حال اگر بخواهید به صورت توریستی به انگلستان بروید ویزا را سریع‌تر دریافت خواهید کرد.

هزینه مهاجرت به کشور انگلستان چقدر است؟

هزینه مهاجرت به انگلستان به نوع ویزا، مدارک، هزینه‌های زندگی و مسائل مختلف بستگی دارد. از همین رو هزینه‌ها در این بخش با توجه به نوع ویزای دریافتی متفاوت خواهد بود.

چگونه می‌توانم از ویزای خانوادگی بهره ببرم؟

برای ویزای خانوادگی افراد معمولاً باید نسبت به اثبات رابطه خانوادگی و تأمین مخارج مالی مورد نیاز اقدام کنند. به عنوان مثال اگر دارای همسر یا فرزند در انگلستان هستید، می‌توانید ویزای خانوادگی از طریق ارتباط خانوادگی اخذ کنید.

راه‌های مهاجرت به کشور انگلستان چیست؟

برای مهاجرت به کشور انگلستان می‌توان از روش‌های مختلفی ویزاهای مختلف به دست آورد. این ویزاها از ویزای تجاری، ویزاهای کاری، ویزای خانوادگی، ویزای تحصیلی، ویزای ازدواج، ویزای کارآفرینی، ویزای سرمایه‌گذاری و سایر ویزاهایی که مسیرهای خاص و ویژه‌تری را برای مهاجرت هدف قرار می‌دهند را شامل می‌شود.

ساده‌ترین راه برای مهاجرت به انگلستان چیست؟

ویزای همسر که به عنوان ویزای ازدواج نیز شناخته می‌شود، یکی از سریع‌ترین و آسان‌ترین راه‌ها برای مهاجرت به انگلستان است.
اگر قصد دارید به شریک زندگی خود در انگلستان بپیوندید و ظرف شش ماه پس از ورود خود ازدواج کنید، می‌توانید برای این ویزا اقدام کنید. این ویزا هم جز آسانترین روش‌های مهاجرت به بریتانیا است.

آیا مهاجرت به انگلیس سخت است؟

رایج‌ترین نوع ویزا، ویزای کار انگلستان و ویزای خانوادگی است. اگر هیچ کدام در مورد شما صدق نمی‌کند، متأسفانه مهاجرت به انگلستان می‌تواند دشوار باشد. اما جای نگرانی نیست! بسته به شرایط چند ویزای کاری متفاوت وجود دارد و همچنین می‌توانید برای انواع مختلف ویزاها اقدام کنید.

آیا می‌توانم بدون داشتن شهروندی در انگلستان زندگی کنم؟

اگر وضعیت مستقر دارید، می‌توانید به طور دائم در بریتانیا زندگی و کار کنید، بدون اینکه تابعیت بریتانیا را دریافت کنید. اما اگر بخواهید همچنان می‌توانید برای شهروندی اقدام کنید.

آیا در صورت ازدواج با یک شهروند بریتانیایی می‌توانم در انگلستان زندگی کنم؟

خیر، ازدواج با یک تبعه بریتانیایی به طور خودکار اقامت انگلستان را تضمین نمی‌کند. همسر یک شهروند بریتانیایی همچنان باید برای ویزای همسر بریتانیا برای اقامت در بریتانیا درخواست دهد. این ویزا مستلزم رعایت معیارهای واجد شرایط بودن خاص از جمله دانش زبان انگلیسی، ثبات مالی و یک رابطه واقعی است.

اگر فرزند من در انگلستان متولد شود چه اتفاقی می‌افتد؟

متولد شدن در بریتانیا به طور خودکار یک فرد را دارای تابعیت بریتانیا نمی‌کند. فرزند برای اینکه بریتانیایی باشد نیاز به داشتن والدینی با تابعیت بریتانیا یا اقامت در بریتانیا دارد.

آیا انگلستان کشور خوبی برای مهاجرت است؟

بریتانیای کبیر یکی از گران‌ترین کشورهای جهان برای زندگی است و در عین حال یکی از بهترین استانداردهای زندگی را در جهان ارائه می‌دهد. بریتانیا دارای سطح نسبتاً پایینی از فقر و یک دولت با ثبات است. بریتانیا نیز کشوری است که برای مهاجران فرصت‌های زیاد تحصیلی و کاری دارد.

آیا می‌توانم بدون کار در لندن خانه اجاره کنم؟

بله، پاسخ کمی طولانی‌تر این است که بله می‌توانید، اما چند حلقه اضافی وجود دارد که ابتدا باید از آن‌ها عبور کنید. مثلا باید مدرکی ارائه دهید که توانایی پرداخت اجاره بها را دارید. برای اطمینان از این موضوع، ممکن است از شما خواسته شود که مدارک و صورت حساب‌های بانکی بیشتری را نشان دهید.

بیشتر مهاجران به بریتانیا چه ملیتی دارند؟

تقریباً 696000 شهروند لهستانی در بریتانیا زندگی می‌کنند که بالاترین جمعیت غیرانگلیسی است. هند و ایرلندی دومین ملیت بزرگ مشترک با حدود 370000 نفر در انگلیس هستند.

بیشترین کمبود شغل در انگلستان چیست؟

شغل پرستاری در بریتانیا برای مدت طولانی با کمبود مواجه بوده است. داروسازان نیز از سال 2021 به فهرست مشاغل کمبود بریتانیا اضافه شدند.
مهندسی نیز در سال‌های اخیر در لیست مشاغل کمبود اضافه شده است. در ادامه‌ی این لیست می‌توان به معلمان متوسطه و طراحان گرافیک هم اشاره کرد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 9 میانگین: 4.4]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید