لوگو صبا ویزا
بورسیه فردریش ایبرت آلمان

بورسیه فردریش ایبرت آلمان

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه بورسیه فردریش ایبرت آلمان و جزئیات بیشتری از ثبت نام آن به دست بیاورید،می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

بدونِ شک خیلی از شما آرزوی این را دارید که در کشوری مثل آلمان تحصیل کنید. در واقع آلمان یک کشور پیشرفته است و خدمات زیادی را به شهروندان، بخصوص دانشجویان خود ارائه می‌دهد. از طرفی با تحصیل در آلمان می‌توانید از امکانات رفاهی آن هم بهره‌مند شوید. در این مقاله تصمیم گرفتیم که در مورد وضعیت تحصیلی آلمان و یک بورسیه معروف به نام بورسیه فردریش ایبرت آلمان با شما صحبت کرده و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. پس اگر قصد دارید که در یک کشور خارجی و پیشرفته مانند آلمان تحصیل کنید، این مقاله را از دست ندهید، زیرا در پایان مقاله متوجه خواهید شد که آیا این بورسیه مناسب‌تان هست یا نه که اگر مناسب باشد، حتماً باید آن را به‌عنوان یک فرصت جدی تلقی کنید.

بورسیه فردریش ایبرت چیست

فهرست عناوین

بورسیه فردریش ایبرت چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد شرایط این بورسیه صحبت کنیم، اول باید یک تعریف کلی از آن داشته باشیم. شما می‌دانید که برای مهاجرت به کشورهایی مانند آلمان می‌توانید از طریق تحصیل هم اقدام کنید. درست که تحصیل کردن در کشور آلمان رایگان است اما برای دانشجویان خارجی که به این کشور مهاجرت کرده‌اند، قضیه کمی فرق می‌کند.
اگر می‌خواهید در این کشور پیشرفته درس بخوانید اما هزینه تحصیل‌تان کم شود، باید از بورسیه استفاده کنید. یکی از این بورسیه‌ها؛ بورسیه فردریش ایبرت آلمان است که شامل همه رشته‌ها می‌شود و شما می‌توانید با نمرات بالا برای گرفتن این بورسیه درخواست دهید.
اگر خواهان این بورسیه برای تحصیل خود هستید، باید هرچه سریع‌تر شرایط آن را مطالعه کنید تا بفهمید که می‌توانید با استفاده از آن مهاجرت کنید یا خیر. در واقع‌  بنیاد بورسیه فردریش ایبرت در آلمان می‌تواند فرصتی برای مهاجرت به آلمان محسوب شود و باعث شود که شما بتوانید از این بورسیه‌های تحصیلی استفاده کنید. حدود ۴۰ بورسیه توسط این بنیاد ارائه می‌شود که می‌تواند شامل حال کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکایی لاتین، کشورهای بعد از فروپاشی شوروی، کشورهای جنوب شرقی اروپا و اروپای شرقی شود.

بورسیه فردریش ایبرت آلمان برای دانشجویانی در نظر گرفته شده است که عملکرد بالایی دارند و ارزش‌های سوسیال دموکراسی را می‌شناسند و در زمینه مهارت‌های اجتماعی و تحصیلی کاملاً خوب عمل کرده‌اند. در نتیجه این بورسیه تضمین می‌کند که برای تحصیل در آلمان مشکلی نداشته باشید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

چه افرادی واجد شرایط برای این نوع بورسیه هستند؟

اگر تصمیم خود را گرفته‌اید و می‌خواهید از بورسیه های تحصیلی آلمان استفاده کنید، بهتر است که اول در مورد شرایط‌تان مطالعه کنید. اگر این شرایط را داشته باشید، یعنی می‌توانید برای این نوع بورسیه درخواست بدهید. پس بهتر است که درنگ نکنید.

  • حتما باید در مقاطع تحصیلی خود نمرات بالایی کسب کرده باشید و اثبات کنید که در زمینه درسی از سطحِ متوسط بالاتر هستید. حتی اگر نیاز باشد مدارک رتبه اول مقاطع تحصیلیِ خود را هم باید ارائه دهید.
  • از لحاظ اجتماعی و سیاسی باید فعال بوده و به ارزش‌های سوسیال دموکراسی آگاه باشید.
  • باید انگیزه کافی برای پیشرفت و ادامه تحصیل‌تان را نشان دهید.
  • مسئولیت‌پذیر باشید و نشان دهید که برای فعالیت در بنیاد قابل اعتماد هستید.
  • ارائه مدرک زبان آلمانی هم برای شما مورد نیاز است که در چنین حالتی باید در آزمون DSH یا آزمون Testdaf شرکت کنید که برای آزمون اول؛ سطح دو و برای آزمون دوم، سطح ۴ نیاز دارید تا شرایط‌تان پذیرفته شود.
  • برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هم محل تحصیل‌تان باید تایید شود یا اینکه گواهی ثبت‌نام از دانشگاه ایالتی یا دولتی آلمان را داشته باشید.

درخواست بورسیه فردریش ایبرت

برای درخواست بورسیه فردریش ایبرت به چه مدارکی نیاز است؟

اگر قصد استفاده از بورسیه فردریش ایبرت آلمان را دارید، باید بدانید که به چه مدارکی نیاز خواهد بود. در واقع اگر تمام مدارکی را که برایتان نام خواهیم برد؛ به طور کامل فراهم کنید، پروسه درخواست شما هم راحت‌تر انجام می‌شود. پس با دقت این قسمت را مطالعه کنید تا چیزی را از قلم نیندازید:

  • اول از همه باید فرم مربوط به درخواست بورسیه را کامل کنید. با توجه به مقطع تحصیلی که دارید، این فرم متفاوت خواهد بود و سوالات مختلفی از شما خواهند داشت.
  • بعد از آن باید مدرک توصیه نامه را ارائه دهید. این مدرک از معلم دبیرستان گرفته می‌شود. حتی برای کسانی که کارشناسی داشته‌اند، احتمالاً باید از استادانشان گرفته شود اما به هر حال شما حتماً به توصیه‌نامه نیاز دارید. افرادی هم که در مقطع دکترا هستند، باید از اساتید دوره کارشناسی ارشدشان توصیه‌نامه داشته باشند. یعنی هر کسی در هر مقطع تحصیلی که بخواهد برای آلمان بورسیه بگیرد، باید از مقطع قبلی و اساتید آن دوره توصیه نامه گرفته باشد.
  • بعد از این مرحله حتما باید ریز نمرات مقاطع قبلی خود را ارائه دهید.
  • مدرک بعدی که باید ارائه دهید، مدارک مربوط به مقطع قبلی است؛ یعنی اگر می‌خواهید برای تحصیل دکترا در آلمان اقدام کنید، مدارک کارشناسی ارشد، اگر می‌خواهید برای تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان اقدام کنید، مدارک کارشناسی و برای کارشناسی هم باید مدارک آخرین سال تحصیل خود را ارائه دهید‌ تا نشان دهد که در سطحِ متوسط به بالا هستید یا خیر.
  • مدرک بعدی که به آن نیاز دارید، مدرک زبان آلمانی است که ارائه آن لازم و ضروری محسوب می‌شود.

برای بورسیه فردریش ایبرت آلمان چقدر باید پول پرداخت کنیم؟

اگر می‌خواهید بورسیه بگیرید، حتماً می‌خواهید بدانید که باید چه مقدار از این هزینه‌ها را خودتان پرداخت کنید و دولت آلمان در چه حد از شما حمایت می‌کند.

در واقع اگر قصد دارید که در مقطع کارشناسی در کشور آلمان تحصیل کنید، باید ۷۵۰ یورو در ماه از سمت دولت به شما داده شود. اگر می‌خواهید در دوره کارشناسی ارشد درس بخوانید، ۸۵۰ یورو در ماه دریافت می‌کنید. اگر قصد این را دارید که در مقطع دکترا ادامه تحصیل دهید،  ۱۲۰۰ یورو به شما می‌دهند و این یکی از بهترین نوع بورسیه‌های آلمان محسوب می‌شود، زیرا هزینه خوبی را به شما خواهد داد.

مزیت بزرگی که در مورد بورسیه فردریش ایبرت آلمان وجود دارد، این است که آلمان تمام بیمه‌های درمانی شما را پرداخت می‌کند. اگر هرگونه هزینه برای مصارف پزشکی و درمانی در کشور داشته باشید، توسط خود دولت پرداخت می‌شود. همچنین به عنوان یک دانشجو در این کشور، می‌توانید فرزندان خودتان را هم همراه کنید و در ماه ۲۷۶ یورو کمک هزینه خانواده به شما تعلق می‌گیرد. اگر قرار باشد در یک موسسه تحقیقاتی غیردانشگاهی وارد شده و در این زمینه مشغول تحقیق و تدریس باشید، می‌توانید یک چهارم از آن را به صورت جانبی کار کنید. یعنی یک چهارم از زمانی که باید صرفه پروژه تحقیقاتیِ خود کنید را مشغول به شغل خودتان و کسب درآمد باشید. اگر شغل‌های دیگری هم دارید و در زمینه پژوهش فعالیت نمی‌کنید، یک هشتم ساعات کار هفتگی می‌توانید کار جانبی انجام دهید و خرج و مخارجتان از آن طریق هم تامین شود.
نکته دیگری که باید به آن دقت کنید، این است بعد از اینکه تحصیلات‌تان به اتمام می‌رسد، اگر تمایل داشته باشید،‌ می‌توانید در آلمان کار پیدا کنید، یعنی ویزای کار آلمان بگیرید. سپس برای سال بعدی هم آن را تمدید کنید و تا ۵ سال این کار را انجام دهید که بعد از آن اقامت دائم آلمان را به دست خواهید آورد.

بورسیه فردریش ایبرت

چگونه باید برای بورسیه درخواست بدهیم؟

  • درخواست برای بورسیه کار راحتی نیست و از آنجایی که تابحال این کار را انجام نداده‌اید، در نتیجه نمی‌دانید که برای این کار باید چه مراحلی را در پیش بگیرید. در حقیقت برای فرایند این درخواست به چهار مرحله نیاز است.
    اول از همه باید وارد پورتال آنلاین بورسیه شوید و در آنجا ثبت نام کنید، سپس به سوالات مختلف پاسخ دهید. در این پورتال معمولاً راجع به سوابق حرفه‌ای و خانوادگی از شما سوال می‌پرسند و نیاز نیست مدارکی که در بالاتر گفتیم را آپلود کنید؛ مگر اینکه خود سایت از شما درخواست داشته باشد.
  • در مرحله دوم یعنی بعد از این که فرم‌ها را تکمیل کردید، باید شرایط را مطالعه کنید. اگر متوجه شدید که تا به اینجا شرایط کافی برای دریافت بورسیه فردریش ایبرت آلمان را دارید، به سراغ مراحل بعدی بروید. احتمالاً در این مرحله از شما می‌خواهند که مدارک بیشتری از طریق ایمیل آپلود کنید که معمولاً دو توصیه نامه را شامل می‌شود که باید از طرف اساتید دانشگاه باشد. (بالاتر هم برایتان راجع به توصیه‌نامه صحبت کرده و گفتیم که از چه افرادی باید آنها را بگیرید. معمولا داخل این توصیه‌نامه‌ها صحبت‌هایی راجع به مقاطع قبلی و تعهد اجتماعی و سیاسی شما می‌شود.)
  • اگر متوجه شدید که مرحله قبلی را با موفقیت سپری کرده و نام شما در لیست نهایی یعنی مرحله بعد آمده است؛ باید اقدامات مربوط به مصاحبه را انجام دهید.
  • در نهایت یک کمیته انتخابی برایتان تشکیل می‌شود که به شما بورسیه می‌دهند. تصمیم نهایی در این مرحله گرفته شده و نتیجه اعلام خواهد شد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر به کجا مراجعه کنیم؟

اگر می‌خواهید که در زمینه کارهای مهاجرتی؛ بخصوص مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان و همچنین بورسیه‌های مختلف اطلاعات داشته باشید، سایت ما، صباویزا یکی از بهترین منابعی است که می‌تواند شما را راهنمایی کند. مقالاتی هم که داخل سایت وجود دارد، می‌تواند اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهد و در تصمیم‌گیری که برای مهاجرت تحصیلی دارید، کمک‌کننده باشد.

نتیجه‌گیری

بی‌تردید با خواندن این مقاله متوجه شدید دانشگاه آلمان چه وضعیتی دارد یا اینکه آزمون های ورودی دانشگاه های آلمان چگونه است، احتمالا تصمیم خود را گرفته‌اید. شاید قبلاً به این موضوع فکر نکرده بودید که بورسیه‌های آلمان از جمله بورسیه فردریش ایبرت آلمان تا چه حد می‌تواند در صرفه‌جویی هزینه‌هایتان موثر باشد. حال که متوجه شدید کشور آلمان شرایط خوبی را در نظر می‌گیرد، پس حتما قصدتان برای مهاجرت به این کشور جدی‌تر شده است؛ چرا که این مقاله تا حد زیادی به سوالات شما در این زمینه پاسخ داده است.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید