لوگو صبا ویزا
تحصیل رشته ژنتیک در کانادا

تحصیل رشته ژنتیک در کانادا

برای اپلای تحصیل رشته ژنتیک در کانادا و آشنایی با بورسیه به همراه شرایط تحصیل، تعرفه ها و هزینه دانشگاه هی مرتبط با کارشناسان خبره صباویزا در ارتباط باشید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

ژنتیک یک رشته تحصیلی محبوب در کشور کانادا است که داوطلبان زیادی قصد ورود به این رشته و تحصیل در آن را دارند. ژنتیک در حقیقت یک شاخه مهم از زیست شناسی محسوب می‌شود که تعداد زیادی دانشجویان آن را دنبال می‌کنند. تحصیل رشته ژنتیک در کانادا نیازمند ایجاد آمادگی لازم در این راستا خواهد بود. اگر می‌خواهید که جزئیات دقیق‌تری درباره این موضوع بدانید، حتما این مطلب مهم را تا انتها دنبال کنید.

رشته ژنتیک در کانادا

مزایای تحصیل ژنتیک در کانادا

تحصیل رشته ژنتیک در کانادا مزایای زیادی را به همراه دارد. کشور کانادا از نظر سطح علمی و آموزشی در بالاترین حد ممکن قرار می‌گیرد. همچنین تعداد بالای دانشگاه‌ها در این کشور نشان دهنده آن است که گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار می‌گیرند. در این بین نباید فراموش کرد که کانادا ارزش زیادی برای فارغ‌التحصیلان ژنتیک قائل است و شرایط ویژه‌ای را برای تحصیل آن‌ها ایجاد کرده است. خوشبختانه متخصصان این رشته موقعیت‌های شغلی عالی با درآمدهای فوق‌العاده به دست می‌آورند. در نتیجه آن‌ها می‌توانند که یک زندگی عالی و باکیفیت را در کشور کانادا تجربه کنند.

این نکته را فراموش نکنید که برای متخصصان ژنتیک تسهیلات مختلفی ارائه می‌شود تا آن‌ها هم بتوانند از بهترین شرایط شغلی برای خود بهره‌مند شوند. در حال حاضر جامعه کانادا به تعداد بیشتری از متخصصان ژنتیک نیاز دارد. به همین علت شاهد آن هستیم که میزان درخواست‌ها برای تحصیل در کانادا رو به افزایش است. ذکر این نکته ضروری است که ارزش و اعتبار مدرک کانادایی بسیار بالا خواهد بود. در نتیجه شما می‌توانید با این مدرک معتبر در هر نقطه‌ای از جهان تخصص خود را اثبات کنید.

شرایط و مدارک تحصیل لیسانس ژنتیک در کانادا

تحصیل رشته ژنتیک در کانادا به صورت یک دوره ۴ ساله خواهد بود. از همین رو بعد از اخذ پذیرش باید این بازه زمانی را برای گرفتن مدرک خود پشت سر بگذارید. تعداد دانشجویان مقطع لیسانس ژنتیک نسبت به سایر مقاطع تحصیلی بیشتر است. برای پذیرش در این مقطع باید اصل دیپلم به همراه ریزنمرات به‌طور کامل ارائه شود. همچنین فرد متقاضی باید در دروسی مانند شیمی، زیست و فیزیک نمره بالا کسب کرده باشد. کم بودن نمره در هر کدام از این دروس شانس شما را برای پذیرش کاهش می‌دهد. همچنین شما باید اثبات مهارت زبان انگلیسی خود را با یک مدرک مهم انجام دهید.

داشتن مدرک آیلتس و تافل می‌تواند توانایی شما در زبان انگلیسی اثبات کند. داشتن انگیزه نامه و توصیه نامه نیز از دیگر مواردی است که پروسه اپلای کردن را برای شما آسان‌تر می‌کند. ذکر این نکته ضروری است که حداقل معدل دیپلم شما باید ۱۴ باشد. فقط در این صورت است که احتمال پذیرش شما وجود دارد و در نمره‌های کمتر این امکان فراهم نیست. امروزه دانشگاه‌های زیادی رشته ژنتیک را ارائه می‌دهند که شما هم می‌توانید تحصیل خود را در این مراکز آموزشی به طور ویژه آغاز کنید.

شرایط و مدارک لازم برای فوق لیسانس ژنتیک در کانادا

برخی از داوطلبان کارشناسی ژنتیک را در دانشگاه‌های ایران یا کانادا پشت سر گذاشته‌اند و در حال حاضر قصد دارند که با وارد دوره فوق لیسانس شوند. این افراد باید برای پذیرش در این مقطع اصل مدرک لیسانس ژنتیک یا زیست‌شناسی را ارائه کنند. همچنین پایان‌نامه کارشناسی نیز باید همراه با سایر مدارک ارائه شود که از درجه اهمیت بسیار  بالایی برخوردار است. داشتن مدرک زبان معتبر در این دوره تحصیلی نیز برای تمامی دانشجویان بین‌المللی الزامی است که باید در اسرع وقت برای تهیه آن اقدام کنند.

ناگفته نماند که اگر بتوانید ۲ تا ۳ توصیه نامه از اساتید کارشناسی داشته باشید، این مورد احتمال پذیرش شما را به حد زیادی افزایش می‌دهد. در این بین نباید فراموش کرد که نوشتن یک انگیزه نامه عالی نیز بسیار کمک‌کننده است. نمرات کسب شده در مقطع لیسانس باید حداقل ۷۰ درصد از نمره کل باشد. در غیر این صورت امکان پذیرش برای افراد وجود نخواهد داشت. چنانچه در دوره لیسانس مقالات علمی چاپ کردید یا فعالیت پژوهشی خاصی داشته‌اید، حتما رزومه آن را هم در کنار بقیه مدارک ارائه دهید.

چنانچه تمامی این کارها را به شکل برنامه‌ریزی شده انجام دهید، مطمئنا نتایج آن را به خوبی مشاهده خواهید کرد. تحصیل رشته ژنتیک در کانادا فرصت‌های جذاب شغلی را برای شما ایجاد خواهد کرد پس به هیچ عنوان این فرصت عالی را از دست ندهید.

شرایط و مدارک لازم برای دکترای ژنتیک در کانادا

خوشبختانه تعداد زیادی از دانشگاه‌های کانادا شرایط تحصیل ژنتیک در مقطع دکترا را ایجاد کرده‌اند. از همین رو شما می‌توانید که با پشت سر گذاشتن مراحل مختلف تحصیل خود در این مقطع را آغاز کنید. ارائه پایان نامه فوق لیسانس برای پذیرش در این مقطع الزامی است. همچنین باید یک مدرک زبان معتبر مانند تافل یا آیلتس داشته باشید تا تسلط شما بر زبان انگلیسی را به صورت کامل اثبات کند. برای قبولی در این مقطع فعالیت و پژوهش‌های علمی در لیسانس و فوق لیسانس اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

داشتن رزومه تحصیلی قوی انگیزه زیادی برای پذیرش شما در یک دانشگاه ایجاد می‌کند. نکته مهم این است که  نمره GPA نیز باید در اولین فرصت ممکن ارائه شود که جزو بااهمیت‌ترین موارد است. در صورتی که در سمینارها و کنفرانس‌های مربوط به ژنتیک حضور فعالی داشته‌اید، حتما رزومه آن را هم ارائه دهید که برای پذیرش کمک زیادی به شما خواهد کرد.

تحصیل رشته ژنتیک در کانادا سبب می‌شود که حتی از بورسیه های تحصیلی این کشور هم برخوردار شوید. به هر حال هر دانشگاه روند خاصی را در پذیرش دانشجویان دارد که باید با دقت این مراحل پیش برود. دوره دکترا در رشته ژنتیک حدود ۴ سال زمان می‌برد.

تحصیل ژنتیک در کانادا

بهترین دانشگاه های ژنتیک در کانادا

برای اینکه بتوانید تحصیل رشته ژنتیک در کانادا را آغاز کنید، باید در مرحله ابتدائی یک دانشگاه عالی را انتخاب کنید.  در حال حاضر دانشگاه‌های زیادی در کشور کانادا رشته ژنتیک را ارائه می‌دهند. در حال حاضر دانشگاه تورنتو بالاترین سطح آموزشی ژنتیک در کانادا را به خود اختصاص داده است. برنامه‌های تحقیقاتی ژنتیک در این دانشگاه‌ به‌طور جدی دنبال  می‌شود. همچنین به دلیل سطح علمی بالای این دانشگاه، مدرک صادر شده از آن در اکثر کشورهای جهان اعتبار دارد.

دانشگاه مموریال نیوفاندلند نیز یکی دیگر از مراکز علمی مهم است که رشته ژنتیک انسانی را در مقاطع کارشناسی و دکترا ارائه می‌دهد. اساتید ژنتیک این دانشگاه سطح علمی فوق‌العاده‌ای دارند که به همین علت از باکیفیت‌ترین آموزش در این دانشگاه برخوردار می‌شوید. ناگفته نماند که در محیط آزمایشگاهی این دانشگاه جدیدترین تجهیزات روز دنیا به کار می‌رود. از همین رو انجام فعالیت‌های پژوهشی ژنتیک با سرعت بالایی در این مراکز صورت می‌گیرد. همچنین دانشگاه‌های دیگری همچون مانیتوبا، بریتیش کلمبیا و آلبرتا نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای در رشته ژنتیک داشته‌اند که نباید آن را فراموش کرد.

هزینه تحصیل ژنتیک در کانادا

دانشگاه‌های کانادا از دانشجویان خود شهریه اخذ می‌کنند که مبلغ آن بر اساس فاکتورهای مختلف محاسبه خواهد شد. به طور قطع دانشگاه‌های برتر میزان  شهریه بالاتری دارند که دانشجو باید برای پرداخت آن آمادگی لازم را پیدا کند. چنانچه می‌خواهید در مقطع کارشناسی ژنتیک تحصیل کنید، باید هزینه سالانه ۲۰ تا ۵۰ هزار دلار را در نظر بگیرید. این در حالی است که برای مقاطع ارشد و دکترای ژنتیک باید سالیانه بین ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار شهریه بپردازید. بدون شک شهریه بیشترین هزینه یک دانشجو را شامل می‌شود که باید برای پرداخت به موقع آن برنامه داشته باشد.

ذکر این نکته ضروری است که به غیر از شهریه هزینه‌های ضروری دیگری نیز وجود دارد. مواردی همچون غذا و مسکن از این موارد مهم و تاثیرگذار هستند که شما باید برای تامین درست آن‌ها برنامه داشته باشید. از آنجایی که این هزینه‌ها متغیر است، نمی‌توان عدد مشخصی را برای آن‌ها در نظر گرفت. اگر یک دانشجو مصرف معمولی داشته باشد باید بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار کانادا در ماه خرج کند. البته این مبلغ برای برخی از دانشجویان به ۲۰۰۰ دلار هم می‌رسد که این مورد کاملا به سبک زندگی شخص بستگی دارد. در صورتی که قصد مهاجرت به کانادا برای تحصیل ژنتیک را دارید، حتما برای تامین این هزینه‌ها نیز فکری اساسی کنید.

بورسیه تحصیلی رشته ژنتیک در کانادا

اخذ بورسیه های تحصیلی کانادا همواره جذابیت زیادی برای دانشجویان دارد و از راه‌های مختلفی برای اخذ بورسیه اقدام می‌کنند. چنانچه می‌خواهید تحصیل رشته ژنتیک در کانادا با کمترین هزینه همراه باشد، حتما از فرصت‌های بورسیه استفاده کنید. در حال حاضر این موارد به دو شکل اسکالرشیپ و فول فاند خواهد بود. فراموش نکنید که اکثر بورسیه‌ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌شوند. مبلغ هر بورسیه نیز با دیگری تفاوت دارد که باید به این امر نیز توجه لازم را داشته باشید. برای برخورداری از بورسیه‌ها شخص باید شرایط تحصیلی عالی داشته باشد.

به‌طور مثال عواملی همچون معدل دوره‌های تحصیلی قبل، نمره زبان و فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی در این موضوع اثرگذار خواهد بود. از همین رو به شما توصیه می‌کنیم که تمامی این موارد را برای اخذ بورسیه ارائه کنید. اگر دوست دارید که بیش از ۱۵۵ بورسیه مختلف دانشگاه‌های کانادا را مشاهده کنید، حتما سری به سایت wemakescholars.com بزنید. با ورود به این سایت متوجه خواهید شد که چه بورسیه‌هایی قابل اخذ خواهد بود. دریافت بورسیه نیز نیازمند ارائه مدارک مختلف در زمان مناسب است که نباید آن را فراموش کنید.

رشته ژنتیک در کشور کانادا

شرایط شغلی رشته ژنتیک در کانادا

بسیاری از کسانی که قصد تحصیل رشته ژنتیک در کانادا را دارند درباره شرایط شغلی این رشته سوال‌های مختلفی می‌پرسند. با توجه به اینکه این رشته گرایش‌های زیادی دارد، فارغ‌التحصیلان در عناوین شغلی مختلف مشغول به کار می‌شوند. در حال حاضر اکثر ژنتیک‌دانان در موسسات پژوهشی، آزمایشگاه‌ها و مراکز مشاوره ژنتیک مشغول به کار هستند. همچنین بسیاری از فارغ‌التحصیلان دکترا نیز به عنوان استاد دانشگاه و مدیر واحدهای تحقیقاتی مشغول به کار هستند. همانطور که می‌بینید رشته ژنتیک آینده شغلی بی‌نظیری دارد که به هیچ وجه نباید از آن غافل شوید.

همچنین بخشی از فارغ‌التحصیلان ژنتیک نیز در شرکت‌های مواد غذایی، دامپزشکی‌ها و باغ وحش مشغول به کار هستند. درآمد مشاغل مربوط به ژنتیک نیز در کانادا بسیار مناسب است و یک آینده عالی را برای شما رقم می‌زند. البته گرایش هر فرد در میزان درآمد او تاثیرگذار خواهد بود. به‌طور مثال یک متخصص ژنتیک مولکولی در سال دارای درآمد ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار  خواهد بود. از همین رو می‌توان درآمد میانگین ۲۰۰ هزار دلار در سال را برای آن‌ها در نظر گرفت. با توجه به شرایط شغلی مناسب رشته ژنتیک، شما می‌توانید که به یک آینده عالی امیدوار باشید.

وضعیت اقامت کانادا برای فارغ‌التحصیلان ژنتیک

بعد از اینکه دانشجو موفق به پایان تحصیلات خود در کانادا شد، تا سه سال به او فرصت داده می‌شود تا بتواند یک شغل مناسب پیدا کند. در نتیجه نگرانی خروج از کشور بعد از تحصیل از بین خواهد رفت. شخص می‌تواند در طول این بازه زمانی ۳ ساله  فرصت‌های شغلی مختلف را بررسی کرده و در یکی از آن‌ها مشغول به کار شود. وقتی که شما شروع به کار کردید، ویزا کاری صادر خواهد شد که بر اساس آن در کانادا اقامت پیدا می‌کنید.

چنانچه حدود ۳ تا ۵ سال از اقامت کاری شما بگذرد، این فرصت را دارید که برای اخذ اقامت دائم کانادا درخواست دهید. در چنین شرایطی شما قادر خواهید بود که یک آینده عالی را برای خود و خانواده‌تان بسازید. ناگفته نماند افرادی که سال‌های زیادی از این طریق در کانادا اقامت دارند می‌توانند به فکر دریافت شهروندی کانادا هم باشند. همانطور که می‌بینید تحصیل رشته ژنتیک در کانادا می‌تواند یک آینده درخشان را برای شما رقم بزند. از همین رو حتما این فرصت عالی را جدی بگیرید و برای آن برنامه‌ریزی‌های مختلفی داشته باشید.

سخن پایانی

تحصیل رشته ژنتیک در کانادا یک فرصت تحصیلی مناسب برای  دانشجویان ایرانی است که امکان پیشرفت آنان را فراهم می‌کند. آموزش باکیفیت در کنار شرایط شغلی مناسب سبب شده است که بسیاری از افراد برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنند. رشته ژنتیک مشاغل مختلفی را شامل می‌شود که امکان شروع به کار در آن‌ها برای شما هم وجود دارد. اخذ پذیرش از دانشگاه‌های معتبر کانادا نیازمند تهیه مدارک مختلفی است که باید در اسرع وقت آماده شوند. با توجه به اینکه آماده‌سازی مدارک نیازمند گذراندن فرایند خاصی است، بهتر است که از موسسه حقوقی و مهاجرتی صبا ویزا کمک بگیرید. تمامی کارشناسان این مجموعه آمادگی دارند تا شما را برای یک مهاجرت تحصیلی عالی یاری دهند.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید