لوگو صبا ویزا
بورسیه تحصیلی با دیپلم

بورسیه تحصیلی با دیپلم

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه بورسیه تحصیلی با دیپلم و جزئیات بیشتری از آن به دست بیاورید،می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

  مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

بسیاری از افرادی که دارای مدرک دیپلم هستند، می‌توانند با بررسی شرایط بورسیه تحصیلی در کشورهای مختلف این امتیاز را برای خود به دست آورند. در حال حاضر کشورهای زیادی پذیرای دانشجویان بین‌المللی هستند و بورسیه‌های مختلف را برای آنان در نظر می‌گیرند. از همین رو اگر به دنبال بورسیه تحصیلی با دیپلم هستید، باید شرایط و مدارک لازم برای آن را فراهم کنید. با توجه به اهمیت بالای این موضوع، در این مطلب مهم و کاربردی قصد داریم تا به شرایط ارائه بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم بپردازیم. از همین رو حتما تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم

امروزه بسیاری از افراد برای اخذ بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در خارج از کشور تلاش می‌کنند. با این حال نباید فراموش کرد که برای انجام این کار باید شرایط لازم را داشته باشید که به توضیح برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم

اهمیت شرایط سنی برای دریافت بورسیه تحصیلی با دیپلم

اهمیت شرایط سنی برای دریافت بورسیه تحصیلی بستگی به نوع بورسیه و کشور مقصد دارد اما بطور کلی شرایط سنی یکی از ملاک‌های مهم برای ارزیابی درخواست‌های بورسیه است. در بیشتر موارد، محدوده سنی برای دریافت بورسیه کارشناسی یا کارشناسی ارشد بین ۱۸ تا ۳۰ سال است. البته در موارد خاص ممکن است این محدوده سنی متفاوت باشد.

به طور کلی هر چقدر سن متقاضی پایین‌تر باشد، شانس دریافت بورسیه بیشتر خواهد بود، زیرا سن پایین‌تر نشان‌دهنده ظرفیت و پتانسیل بیشتر برای موفقیت تحصیلی است. البته معیارهای دیگری مانند سوابق تحصیلی، انگیزه و زمینه کاری هم بررسی می‌شود. بنابراین شرایط سنی یکی از ملاک‌های مهم اما نه تنها ملاک برای ارزیابی درخواست‌های بورسیه تحصیلی است. متقاضیان باید سایر مدارک و مستندات لازم را نیز ارائه دهند تا شانس دریافت بورسیه را افزایش دهد.

محدودیت‌ها و فرصت‌های بورسیه تحصیلی با دیپلم

دریافت بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم هم محدودیت‌ها و هم فرصت‌هایی دارد که باید به آن‌ها توجه کرد.یکی از محدودیت‌ها این است که با دیپلم فقط می‌توان برای مقطع کارشناسی بورسیه دریافت کرد و بورسیه‌های کارشناسی ارشد و دکترا معمولاً نیاز به مدرک کارشناسی دارند. همچنین داوطلبان دیپلمه معمولاً با رقابت سنگین‌تری نسبت به دارندگان مدارک بالاتر مواجه هستند.

از سوی دیگر، دریافت بورسیه تحصیلی با دیپلم فرصت مناسبی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی است. همچنین امکان تغییر رشته و کسب مدرک در رشته‌های مورد علاقه نیز وجود دارد. در مجموع شرایط سنی مناسب، سوابق تحصیلی قوی، انگیزه لازم و تسلط به زبان خارجی می‌تواند به دریافت بورسیه تحصیلی کمک شایانی کند.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در کانادا

برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا با مدرک دیپلم، باید به نکات زیادی توجه کرد. شرط اولیه برای دریافت بورسیه، داشتن پذیرش از یک دانشگاه معتبر در کانادا است. بنابراین ابتدا باید برای مقطع مورد نظرتان اقدام به اخذ پذیرش کنید. سپس می‌توانید برای دریافت بورسیه اقدام نمایید.  بورسیه‌های تحصیلی معمولا از طریق دانشگاه‌ها، بنیادها، دولت کانادا و یا دولت کشور مبداء اعطا می‌شوند. بنابراین باید بررسی کنید کدام دانشگاه‌ها و موسسات، بورسیه برای مقطع و رشته مورد نظر شما ارائه می‌دهند. همچنین باید شرایط لازم مانند معدل و زبان را داشته باشید. در نهایت نیز باید برای بورسیه‌های مختلف درخواست ارائه دهید تا شانس خود را برای دریافت بورسیه و تحصیل در کانادا افزایش دهید.

بورسیه‌های تحصیلی کانادا امکان تحصیل در دانشگاه‌های معتبر این کشور را برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. هزینه‌های تحصیلی و زندگی توسط بورسیه پرداخت می‌شود و دغدغه مالی برای دانشجو وجود ندارد. رقابت برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی کانادا بسیار زیاد است و تعداد بورسیه‌ها محدود است که باید به این مورد توجه داشته باشید.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در آلمان

بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان دیپلمه در آلمان بسیار محبوب هستند، اما نیازمند شرایط خاصی هستند. دانشجویان با مدرک دیپلم می‌توانند از بورسیه‌های مختلفی برای مقاطع کارشناسی بهره‌مند شوند. البته باید آن‌ها شرط حداقل معدل و سطح زبان آلمانی مورد نیاز را داشته باشند. همچنین آن‌ها باید برای دریافت بورسیه باید مدارک تحصیلی، انگیزه‌نامه و رزومه قوی ارائه دهند. مهم‌ترین مزیت بورسیه تحصیلی با دیپلم، پوشش هزینه‌های تحصیل و معیشت دانشجو در طول دوره است. با این حال محدودیت‌های زبانی و عدم آشنایی با فرهنگ آلمان می‌تواند برای فرد چالش‌برانگیز باشد.

بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان دیپلمه فرصتی عالی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر است. البته این فرایند نیازمند تلاش و آمادگی زیادی برای رقابت در جذب بورسیه و همچنین سازگاری با محیط تحصیلی و فرهنگی جدید خواهد بود. با برنامه‌ریزی دقیق و آگاهی کامل، می‌توان از این فرصت‌ها به بهترین شکل بهره برد. تحصیل در آلمان یک فرصت عالی است که زندگی شما را دگرگون می‌کند.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در هلند

برای دریافت بورسیه تحصیلی هلند با مدرک دیپلم باید شرایط خاصی را برآورده کنید. شرط اول این است که باید حداقل معدل دیپلم شما 16 باشد. همچنین سطح زبان انگلیسی شما باید در حد IELTS 6.5 یا معادل آن باشد. دانشگاه‌های هلند به‌طور معمول به دانش‌آموزانی که معدل و سطح زبان خوبی دارند ارزش زیادی قائل می‌شود و شانس دریافت بورسیه برای آن‌ها بسیار بالا خواهد بود.

دوم اینکه شما باید رزومه درخشانی در زمینه فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فوق‌برنامه داشته باشید. مثلاً شرکت در المپیادهای علمی یا طرح‌های پژوهشی، فعالیت در باشگاه‌های علمی، مقالات چاپ شده و … می‌تواند به شما کمک کند تا دانشگاه متوجه پتانسیل بالای علمی شما شود و بورسیه را در اختیارتان قرار دهد. شما با دریافت بورسیه تحصیلی در هلند می‌توانید از فرصت تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات معتبر هلند استفاده کنید. همچنین امکان یادگیری زبان و فرهنگ هلندی و تعامل با دانشجویان بین‌المللی هم برای شما وجود دارد تا تحصیل در هلند را آغاز کنید.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در استرالیا

برای دریافت بورسیه تحصیلی استرالیا، متقاضیان باید حداقل مدرک دیپلم را داشته باشند. علاوه بر این، معمولاً نمرات بالا (معدل بالای 17) و تسلط بر زبان انگلیسی (نمره آیلتس 6.5 یا بالاتر) از الزامات اصلی برای دریافت بورسیه محسوب می‌شود. متقاضیان باید در رشته‌ مورد علاقه خود در دانشگاه‌های استرالیا پذیرش گرفته باشند.

همچنین انگیزه قوی برای تحصیل در استرالیا، سابقه فعالیت‌های علمی و اجتماعی و وضعیت مالی نامناسب جهت پرداخت هزینه‌ تحصیل از عوامل مؤثر در اعطای بورسیه تحصیلی با دیپلم است. بنابراین داوطلبان باید درخواست خود را به همراه مستندات لازم طبق شرایط هر بورسیه به موسسات مربوطه ارائه کنند. مواردی همچون دوری از خانواده ممکن است در طول تحصیل برای شما مشکل‌ساز باشد که باید به آن غلبه کنید.

بورسیه تحصیلی دیپلم

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در نروژ

شرایط اولیه برای اخذ بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در نروژ شامل داشتن حداقل معدل ۱۷ از ۲۰ در دیپلم، مسلط بودن به زبان انگلیسی و آشنایی با زبان نروژی، داشتن سابقه فعالیت‌های فوق‌برنامه و داوطلبانه و توانایی ارائه مدارک مربوطه است. تحصیل در نروژ همراه با بورسیه می‌تواند تغییر بزرگی در زندگی شما به وجود آورد.

همچین شما باید در فرایند بورسیه تحصیلی نروژ ابتدا ثبت نام را در دانشگاه مورد نظر خود انجام دهید و سپس برای اخذ بورسیه اقدام کنید. همچنین نوشتن انگیزه نامه و ارائه توصیه نامه شانس شما را برای دریافت بورسیه تحصیلی نروژ افزایش می‌دهد. پس از بررسی درخواست مصاحبه حضوری برگزار می‌شود. در نهایت پذیرش نهایی بر اساس ارزیابی کلی صلاحیت‌های علمی، زبانی، انگیزشی و شخصیتی داوطلب صورت می‌گیرد. توصیه می‌شود داوطلبان تمام مراحل را با دقت طی کرده و بر نقاط قوت خود تمرکز کنند.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در اتریش

بورسیه‌های تحصیلی در اتریش اغلب توسط دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ارائه می‌شود. داوطلب می‌بایست با توجه به رشته مورد علاقه خود، دانشگاه‌های معتبری که بورسیه ارائه می‌دهند را شناسایی و به صورت مستقیم با آن‌ها ارتباط بگیرد. معمولا شرط‌هایی همچون معدل و تحصیلات خوب، تسلط به زبان انگلیسی و آلمانی، مدارک معتبر تحصیلی و انگیزه‌نامه قوی برای بورسیه مشخص می‌شود. همچنین برخی بورسیه‌ها ممکن است محدود به شهروندان کشورهای خاصی باشد.

علاوه بر دانشگاه‌ها، برخی موسسات و بنیادهای بین‌المللی همچون DAAD آلمان و Austrailia نیز بورسیه‌هایی برای مقطع لیسانس در اتریش ارائه می‌دهند که داوطلب می‌تواند بر اساس شرایط لازم برای آن‌ها اقدام کند. به طور کلی داشتن معدل بالا در دیپلم، مدارک معتبر، تسلط به زبان و انگیزه قوی از الزامات اصلی برای دریافت این بورسیه‌ها هستند. با توجه به رقابت سختی که در بورسیه‌های اتریش وجود دارد، باید برای دریافت آن شرایط بسیار خوبی داشته باشید. تحصیل در اتریش آینده بی‌نظیری را برای شما رقم می‌زند پس این فرصت را قدر بدانید.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در انگلستان

دانشگاه‌های انگلستان اغلب بورسیه‌های تحصیلی را برای مقاطع تحصیلات تکمیلی ارائه می‌دهند. اما برخی دانشگاه‌ها مثل UCL، Imperial College London و University of Oxford بورسیه‌هایی برای مقطع کارشناسی نیز دارند. داوطلب باید با توجه به رشته مورد علاقه، دانشگاه‌های مناسب را شناسایی کند. شرایط کلی برای دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور شامل موارد زیر است.

  • داشتن معدل بالا در دیپلم
  • نمرات عالی در آزمون‌های استاندارد مثل IELTS و SAT
  • ارائه مدارک و مستندات لازم
  • انگیزه نامه و توصیه‌نامه اساتید
  • فعالیت‌های فوق برنامه و داوطلبانه

علاوه بر دانشگاه‌ها، بنیادها و سازمان‌هایی مثل موسسه ملی بریتانیا نیز بورسیه‌هایی برای مقطع لیسانس در انگلستان ارائه می‌دهند که متقاضی می‌تواند بر اساس شرایط مورد نیاز، درخواست بدهد. به طور کلی می‌توان گفت عملکرد تحصیلی عالی و توانایی‌های درخشان دانش‌پژوهی از الزامات اصلی است. محدود بودن تعداد بورسیه‌ها برای متقاضیان دیپلمه یکی از معایبی است که برای اخذ بورسیه تحصیلی انگلستان باید آن را در نظر گرفت. با این حال حتما شانس خود را برای تحصیل در انگلستان بیازمایید.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در ایتالیا

دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی معتبر در ایتالیا امکان تحصیل با بورسیه کامل یا فاند را برای دارندگان مدرک دیپلم فراهم می‌کنند. البته پیش نیازها و شرایطی برای این امر وجود دارد که باید توسط متقاضی تامین شود. اول اینکه متقاضی باید حداقل نمره لازم در آزمون زبان ایتالیایی را کسب کند تا واجد شرایط باشد. همچنین داشتن سوابق تحصیلی خوب و معدل بالا در دوران دبیرستان از عوامل مثبت برای بورسیه تحصیلی ایتالیا محسوب می‌شود. علاوه بر این، فعالیت‌های فوق برنامه و داوطلبانه، مهارت های زبانی متنوع و شرکت در المپیادهای علمی نیز می تواند شانس دریافت بورسیه را افزایش دهد.

علاوه بر دانشگاه‌های کشور ایتالیا، بنیادها و مؤسسات خیریه مانند Fondazione CRT، Fondazione Cariplo و Collegio del Mondo Unito dell’Adriatico بورسیه‌هایی را برای تحصیل در ایتالیا اهدا می‌کنند. رقابت برای کسب بورسیه تحصیلی در ایتالیا زیاد است و متقاضی باید تلاش کند تا مزایای نسبی خود را افزایش دهد. داشتن سوابق درخشان علمی و مهارت های فردی قوی از کلیدهای موفقیت در این زمینه است.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در آمریکا

گرفتن بورسیه تحصیلی آمریکا با مدرک دیپلم غیرممکن نیست ولی باید به این نکته توجه داشت که این کشور بورسیه‌های خود را برای تحصیلات تکمیلی در نظر می‌گیرد. در نتیجه شانس بسیار کمی برای دریافت بورسیه برای مقطع کارشناسی وجود دارد. با این حال بد نیست که شرایط لازم برای این مورد را بدانید. داشتن معدل بالای ۱۷ از ۲۰ در دوره دبیرستان برای اخذ بورسیه برای تحصیل در آمریکا الزامی است.

همچنین باید در آزمون‌های استاندارد بین‌المللی مانند TOEFL و SAT نمرات بالایی کسب کرد. تسلط به زبان انگلیسی در سطح پیشرفته و ارائه مدارکی مبنی بر این تسلط، از جمله کسب نمره بالا در آزمون‌های معتبر زبان از جمله شرایط لازم است. همچنین عملکرد تحصیلی عالی در ایران هم نقش مهمی در صدور این ویزا دارد. با توجه به شرایط روابط دیپلماتیک بین ایران و آمریکا، به صورت طبیعی اخذ این بورسیه با سختی‌های زیادی مواجه خواهد بود.

بورسیه با دیپلم

مدارک مورد نیاز اخذ بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم

در صورتی که تصمیم شما برای اخذ بورسیه تحصیلی با دیپلم جدی است، باید حتما مدارکی که در این راستا لازم است را تهیه کنید. تجربه ثابت کرده است که قدرت مدارک شما تعیین‌کننده نتیجه نهایی دریافت بورسیه خواهد بود. در هر کشور و دانشگاه مدارک ویژه‌ای برای بورسیه درخواست می‌شود که باید آن را مدنظر قرار داد. با این حال برخی از مدارک حالت عمومی دارند و در هر کشوری مورد نیاز خواهند بود. این مدارک شامل موارد زیر هستند.

  • فرم درخواست بورسیه تکمیل شده
  • ریز نمرات دیپلم با معدل بالای ۱۷
  • مدارک مثبت مبنی بر وضعیت مالی ضعیف خانواده
  • مدارک مربوط به فعالیت‌های فوق‌العاده نظیر مقاله، اختراع، المپیاد و …
  • مدارک هویتی نظیر پاسپورت
  • مدرک زبان معتبر مثل تافل و آیلتس با نمره خوب
  • سوابق درخشان تحقیقاتی

در صورتی که شما بتوانید شرایط مورد نظر را احراز کنید، شانش زیادی برای تحصیل با مدرک دیپلم خواهید داشت.

چگونه بعد از دیپلم بورسیه شویم؟

برای گرفتن بورسیه تحصیلی با دیپلم در خارج از کشور، چند نکته مهم وجود دارد. اول اینکه باید زبان محل مقصد را به خوبی یاد بگیرید. زبان یکی از ملزومات اصلی پذیرش در دانشگاه‌های خارج است. شما باید نمره خوبی در آزمون‌های زبان مثل تافل و آیلتس بگیرید تا شانس بیشتری برای پذیرش داشته باشید.  دوم اینکه باید دروستان را خوب بگذرانید و معدل بالایی داشته باشید. معمولاً در اکثر بورسیه‌ها معدل بالای 17 الزامی است. با این حال شاید در برخی از موارد نمره‌های دیگر هم پذیرفته شود. همچنین در آزمون‌های استاندارد مثل SAT نمره خوبی کسب کنید تا شانستان برای پذیرش بیشتر شود.

به غیر از موارد گفته شده، در فعالیت‌های فوق برنامه و داوطلبانه شرکت کنید تا رزومه درخشانی داشته باشید. فعالیت‌هایی مثل ورزش، هنر و کار داوطلبانه می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. در کنار این موارد، شرکت در المپیادهای علمی داخل و خارج از کشور را فراموش نکنید. رتبه‌های المپیاد به شدت مورد علاقه دانشگاه‌های خارج از کشور هستند. از همین رو این افراد می‌توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی امید بیشتری داشته باشند. با انجام این کارها می‌توانید شانس خودتان را برای دریافت بورسیه دانشجویی در خارج از کشور بسیار بالا ببرید. البته پیگیری مداوم برای یافتن بورسیه مناسب و ارسال مدارک لازم هم حائز اهمیت است.

سوالات متداول

آیا با دیپلم می‌توان بورسیه تحصیل در خارج از کشور گرفت؟

بله، این کار امکان پذیر است. البته دریافت بورسیه بستگی به نمرات دیپلم، نمرات آزمون‌های زبان و سایر مدارک مربوطه دارد. باید سعی کنید معدل دیپلم بالای ۱۷ به دست آورید و در آزمون‌های زبان مثل آیلتس و تافل نمره خوبی کسب کنید. همچنین داشتن سابقه فعالیت‌های فوق‌برنامه مفید است.

برای دریافت بورسیه تحصیلی چه مدارکی لازم است؟

مدارک لازم برای بورسیه متنوع هستند ولی مهم‌ترین آن‌ها شامل مدرک دیپلم، ریز نمرات، مدارک زبان، توصیه نامه‌ها، رزومه، انگیزه‌نامه و پذیرش دانشگاه خواهند بود.

گرفتن بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم چقدر طول می‌کشد؟

فرایند اخذ بورسیه از ۶ ماه تا ۱ سال طول می‌کشد. با این حال ممکن است که این فرایند طولانی‌تر هم شود پس باید برای آن آماده باشید.

  آیا دریافت بورسیه تحصیلی با دیپلم تضمینی هست؟

خیر، هیچ تضمینی در این مورد وجود ندارد و بستگی به تلاش خودتان و رقابت با سایر متقاضیان دارد.

چطور برای اخذ بورسیه تحصیلی اقدام کنیم؟

ابتدا باید دانشگاه و رشته مورد نظر را انتخاب و تحقیق کنید. سپس زبان مورد نیاز را یاد بگیرید و در آزمون‌ها شرکت کنید. مدارک لازم را آماده و به صورت آنلاین یا حضوری اقدام نمایید.

سخن پایانی

با توجه به اینکه تحصیل در خارج از کشور هزینه‌های زیادی به دنبال دارد، بسیاری از دانشجویان با استعداد و نخبه توان تامین مالی را ندارند. از همین رو این افراد به سراغ گزینه بورسیه تحصیلی با دیپلم می‌روند تا بتوانند به خوبی تحصیل خود را آغاز کنند. با توجه به شرایط خاصی که در این بخش وجود دارد، بهتر است که این فرایند را به موسسه مهاجرتی صباویزا بسپارید. کارشناسان ما تلاش می‌کنند تا این فرایند را به سرعت طی کرده و شانس شما را برای اخذ بورسیه افزایش دهند. از همین رو بهتر است که با کارشناسان ما تماس بگیرید و دغدغه‌های خود را بپرسید تا بهترین پاسخ را دریافت کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید